abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198182177
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik geloof best dat ze willen versoepelen, maar wat betreft buiten versoepelingen zijn ze wel heel erg voorzichtig. Buiten sporten e.d. zou je juist moeten motiveren. Ze kunnen niet echt onderbouwen waarom dat zo gevaarlijk is. Zo gevaarlijk dat ze zelfs de scholen eerder open gooien.
Je weet best dat er bij de scholen andere overwegingen gemaakt worden en waarom dat zo is.
pi_198182178
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:49 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat die intentie er is, staat als een paal boven water. Ik begrijp eigenlijk niet dat mensen hieraan twijfelen.
Ik vraag mij af of de versoepelingen die gister zijn aangekondigd er waren geweest als de druk vanuit de samenleving niet zo hoog was.
  woensdag 24 februari 2021 @ 15:52:47 #228
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198182183
quote:

[..]

Ik geloof best dat ze willen versoepelen, maar wat betreft buiten versoepelingen zijn ze wel heel erg voorzichtig. Buiten sporten e.d. zou je juist moeten motiveren. Ze kunnen niet echt onderbouwen waarom dat zo gevaarlijk is. Zo gevaarlijk dat ze zelfs de scholen eerder open gooien.
Ja, waarom er niet meer onderscheid is tussen binnen- en buitenactiviteiten begrijp ik ook niet goed. Gisteren zei Rutte nog dat het risicoprofiel van terrassen heel anders is dan dat van kappers, of zoiets. Dat zal best, maar ik denk dat de kans op een besmetting bij de kapper groter is dan op een terras eerlijk gezegd.
pi_198182188
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je weet best dat er bij de scholen andere overwegingen gemaakt worden en waarom dat zo is.
Ja, dat onderwijs belangrijk is.

Dat geldt natuurlijk ook voor sporten. Misschien nog wel belangrijker; afhankelijk aan wie je het vraagt.
  woensdag 24 februari 2021 @ 15:53:08 #230
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_198182189
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 14:59 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Gek he 3 weken voor de verkiezingen :')
Zeker niet gek, wel schandalig. Politieke belangen zijn groter dan de daadwerkelijke bestrijding van dit virus dat de hele samenleving kapot maakt
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  woensdag 24 februari 2021 @ 15:53:19 #231
473584 Gretzl
pi_198182195
Snapt iemand het nog?

Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
pi_198182199
quote:

[..]

Het maatschappelijk belang voor kinderen naar school is blijkbaar groter dan volwassenen die in de buitenlucht in teamverband sporten.
pi_198182209
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, dat onderwijs belangrijk is.

Nee, dat is niet de enige afweging en dat zou je inmiddels wel moeten weten.
pi_198182215
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:53 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Het maatschappelijk belang voor kinderen naar school is blijkbaar groter dan volwassenen die in de buitenlucht in teamverband sporten.
En dat vind ik wat raar. Sporten in de buitenlucht kan veel meer mensen positief raken. Maar les geven in muffe lokalen is geen probleem.

Gun het het onderwijs hoor, maar het is nogal random.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 februari 2021 @ 15:55:05 #235
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198182221
quote:
10s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:41 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik heb het over het moderatiebeleid op Fok! he :+
Dat is al jaaaaaaaren fucked up. :7
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 februari 2021 @ 15:55:38 #236
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198182235
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:53 schreef aartstyle het volgende:

[..]

En terecht vind ik.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 24 februari 2021 @ 15:56:23 #237
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_198182246
Rutte is het eens met iedereen die kritiek heeft, leuke rubriek.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_198182255
quote:
13s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:53 schreef Gretzl het volgende:
Snapt iemand het nog?

[ afbeelding ]
Ik vind het vooral vervelend dat nergens wordt gerept over het feit dat afgelopen 2 weken het testen enorm is verstoord door de sneeuwdagen. Dit is de eerste week dat het weer normaal is, laten we dat eens afwachten.
pi_198182257
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:52 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, waarom er niet meer onderscheid is tussen binnen- en buitenactiviteiten begrijp ik ook niet goed. Gisteren zei Rutte nog dat het risicoprofiel van terrassen heel anders is dan dat van kappers, of zoiets. Dat zal best, maar ik denk dat de kans op een besmetting bij de kapper groter is dan op een terras eerlijk gezegd.
Ik snapte het nog wel enigszins toen hij uitlegde dat sommige mensen echt meermaals per week naar een terras gaan en naar de kapper gaan doe je over het algemeen minder vaak. Maar toch betwijfel ik (net als jij) waar je nu veiliger zit. Ik geloof best dat het er veilig aan toe gaat bij de kappers, maar die kappers hebben veel meer contacten dan dat je buiten op een terras zal hebben.

Maar ik heb, net als vrijwel iedereen, ook gewoon een bias en ik wil gewoon weer uit eten kunnen. Dus tja.
  FOK!fotograaf woensdag 24 februari 2021 @ 15:57:16 #240
842 Zorro
Z
pi_198182258
Wat een gelul van Marijnisse en Klaver.
Mensen met 1 inkomen krijgen geen gratis geld maar mensen die altijd 2 inkomens hadden en dus veel meer spaargeld konden opbouwen krijgen wel gratis geld als het aan hun ligt.

Flikker toch op.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_198182261
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:40 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nouja, precies, ik hoor her en der ook van dit soort verhalen maar dat strookt dan weer niet met wat @:Chratnox zegt (niet dat ik bedoel dat je liegt of fout zit ofzo hoor).
Nouja, ik hoorde het ook alleen maar :)

Punt is natuurlijk dat zorg opstarten wat anders is dan zorg weer bij. Er is maanden aan achterstand die ingelopen moet worden, dus ik kan me goed voorstellen dat dat nog een hele tijd gaat duren.
pi_198182265
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

En dat vind ik wat raar. Sporten in de buitenlucht kan veel meer mensen positief raken. Maar les geven in muffe lokalen is geen probleem.

Gun het het onderwijs hoor, maar het is nogal random.
Het is niet alleen het onderwijs zelf, maar ook de bijwerkingen van het niet naar school gaan. Kindermishandeling (voor jonger kinderen), spanningen in gezinnen etc. Ik denk dat een volwassene de emoties over het algemeen wat beter onder controle heeft. Daarbij volwassenen die in teamverband buiten sporten kunnen makkelijk een alternatief verzinnen door te gaan hardlopen/fietsen/tennissen. Voor een school is er weinig alternatief.

Maar zuur is het uiteraard wel omdat ik ook denk dat buiten sporten, zelfs in teamverband niet veel kwaad kan.
pi_198182268
quote:
13s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:53 schreef Gretzl het volgende:
Snapt iemand het nog?

[ afbeelding ]
Ja dit klopt gewoon maar door naar de toename te kijken kun je hier niets uit afleiden wat betreft absolute aantallen. Daarbij is er in de sneeuwweek gewoon minder getest.
  woensdag 24 februari 2021 @ 15:57:42 #244
473584 Gretzl
pi_198182271
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:05 schreef Mallerd01 het volgende:
Op zich is dat geen groot probleem natuurlijk, als we maar snel genoeg vaccineren verlaagt dat de druk op de zorg. Ik denk dat het niet erg is als er mensen ziek worden, zolang ze maar thuis kunnen uitzieken. Zeker nu het goed weer aan het worden is (en de ervaring leert dat het bij beter weer wat slechter gaat met het virus) zijn versoepelingen best te verdedigen.
Daarnaast zijn de modellen van het OMT ook gebaseerd op het verleden natuurlijk, wat het in de toekomst gaat doen is nou eenmaal heel lastig te voorspellen -O-
Ik denk dat het wel erg is als er meer mensen een corona-infectie oplopen dan nodig, want een niet te onderschatten deel van de mensen die besmet raakt houdt er wel langdurige klachten aan over.

Een beleid dat er op gericht is om het reproductiegetal langdurig onder de 1 te houden is verstandiger. Beperken van het aantal mensen dat #LongCovid krijgt. En hoe minder ongecontroleerde verspreiding over het gehele land, hoe makkelijker je ook weer met BCO gericht nieuwe gevallen kan najagen.

twitter

quote:
Vroeg en stevig ingrijpen heeft grote economische waarde, want het houdt de mogelijkheid open om later slim bij te sturen en misschien zelfs te versoepelen. Die optie is buitengewoon waardevol en maant ons juist tot extra voorzichtigheid.
  woensdag 24 februari 2021 @ 15:59:40 #245
14505 OProg
A Life in Music
pi_198182291
Waar ik dan toch wel blij van kan worden, naast de dalende cijfers in de verzorgingstehuizen, is dat we tot 14 maart 1.680.932 mRNA 'prikken' kunnen/gaan halen.

En dan met mazzel ook nog eens 624.418 AZ vaccins kunnen zetten. Ik hoop dat dit ook gaat lukken maar het vertraging in leveren-verhaal van gisteren ging over Q2 en ik las dat de leveringen deze week, wel met enige vertraging waardoor extra in week 9, wel komen.

Dan kom je toch wel bij de eerste groepen die je normaal op de IC zou zien en dat is positief! :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 24 februari 2021 @ 15:59:43 #246
473584 Gretzl
pi_198182293
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:57 schreef Remco het volgende:

[..]

Ja dit klopt gewoon maar door naar de toename te kijken kun je hier niets uit afleiden wat betreft absolute aantallen. Daarbij is er in de sneeuwweek gewoon minder getest.
In alle gevallen is er bij het huidige 7-daags gemiddelde nog altijd in epidemiologisch opzicht geen enkele goede reden om de teugels nu te laten vieren. We hebben juist z.s.m. een aantal halveringen nodig, zodat bron- en contactonderzoek weer effectief kan plaatsvinden.
pi_198182315
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:57 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel erg is als er meer mensen een corona-infectie oplopen dan nodig, want een niet te onderschatten deel van de mensen die besmet raakt houdt er wel langdurige klachten aan over.

Een beleid dat er op gericht is om het reproductiegetal langdurig onder de 1 te houden is verstandiger. Beperken van het aantal mensen dat #LongCovid krijgt. En hoe minder ongecontroleerde verspreiding over het gehele land, hoe makkelijker je ook weer met BCO gericht nieuwe gevallen kan najagen.

[ twitter ]

[ afbeelding ]
[quote="Mathijs Bouman"]
Vroeg en stevig ingrijpen heeft grote economische waarde, want het houdt de mogelijkheid open om later slim bij te sturen en misschien zelfs te versoepelen. Die optie is buitengewoon waardevol en maant ons juist tot extra voorzichtigheid.
Heb je al kennis genomen van de studie in Israel die bewijst dat het wel mee lijkt te vallen met long-covid?

https://www.timesofisrael(...)irreversible-damage/

Heb je tevens kennis genomen van het feit dat kinderen onevenredige schade oplopen door de lockdown?
pi_198182323
Even tussendoor. Een jaar geleden begon ik mijn collega's een beetje op de hoogte te brengen van corona d.m.v. het volgen van dit topic. Een fucking jaar geleden :{
pi_198182334
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:57 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Het is niet alleen het onderwijs zelf, maar ook de bijwerkingen van het niet naar school gaan. Kindermishandeling (voor jonger kinderen), spanningen in gezinnen etc. Ik denk dat een volwassene de emoties over het algemeen wat beter onder controle heeft. Daarbij volwassenen die in teamverband buiten sporten kunnen makkelijk een alternatief verzinnen door te gaan hardlopen/fietsen/tennissen. Voor een school is er weinig alternatief.

Maar zuur is het uiteraard wel omdat ik ook denk dat buiten sporten, zelfs in teamverband niet veel kwaad kan.
Je hebt helemaal gelijk dat er meer dingen mee spelen :Y

Maar dat geldt voor zoveel groepen natuurlijk. Iedereen merkt neveneffecten van de maatregelen. Ook volwassenen; alleen op andere manieren.

Maar je hebt wel gelijk dat sporten eventueel opgevangen kan worden door hardlopen, e.d.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')