SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Hoe doen ze dat met kinderen die alleen vlees eten?quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:39 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ik gaf mijn dochter laatst één keer Evergreen mee naar school. Appels waren op, dus ik dacht: ach, het kán erger dan Evergreen (met krentjes). Kwam ze 's middags thuis met de mededeling dat het niet mocht. Sjonge, zeg, het is niet of ik het kind een dik plak Indische cake mee naar school heb gegeven.
Zelfs nog een initiatief van VVD/CDA.quote:
quote:Komende dagen 275.000 mensen vaccineren
Hongarije wacht niet op goedkeuring EMA en begint met Chinees coronavaccin
Updated 8 min geleden
10 min geleden in BUITENLAND
BOEDAPEST - Hongarije is woensdag begonnen met het inenten van mensen tegen het coronavirus met het Chinese vaccin van Sinopharm.
Het is het enige land binnen de Europese Unie dat het middel gebruikt, aangezien het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) dit vaccin nog niet heeft goedgekeurd.
De Hongaarse toezichthouder heeft het middel wel goedgekeurd.
Logisch ook, je krijgt daar kroepoek en een kalender bijquote:Op woensdag 24 februari 2021 13:50 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)chinees-coronavaccin
Hongarije heeft 6 keer schijt aan de Europese Unie
En als je jarig bent zo een vrolijk zwaaiend leeuwtje!quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Logisch ook, je krijgt daar kroepoek en een kalender bij
En de lollie voor de kids niet te vergeten.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
en een koud pilsje bij ieder vaccin bij afname van 4 stuksquote:Op woensdag 24 februari 2021 13:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nooit gekregenquote:Op woensdag 24 februari 2021 13:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
En als je jarig bent zo een vrolijk zwaaiend leeuwtje!
*pakt koffersquote:Op woensdag 24 februari 2021 13:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en een koud pilsje bij ieder vaccin bij afname van 4 stuks
Jij bent niet geboren , jij bent opgerichtquote:
Het is ook belachelijk dat grootse naties (Hongarije niet) zich in tijden van nationale nood afhankelijk laten zijn van een supranationale organisatie. Een pure politieke keuze die zorgt voor meer doden.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:50 schreef michaelmoore het volgende:
Ze mogen miljarden storten en verder bek houden
[..]
Wauw.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:59 schreef Netsplitter het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-blad-in-de-bus.html
" Met het nemen van een vaccin aanbid je de antichrist, drink je uit de beker van Gods toorn, krijg je een kwaadaardig gezwel, verlies je je redding voor de eeuwigheid, zal je in de hel geworpen worden, waar je met vuur en zwavel wordt gepijnigd en dan zal je nooit meer rust hebben. "
Eyeopener wordt verspreid door het bedrijf Spotta, dat onder meer reclamefolders distribueert. "We verspreiden verschillende uitingen, op dit moment bijvoorbeeld ook voor politieke partijen waarbij wij ook niet bepalen wat de inhoud van hun partijprogramma en daaraan gekoppelde uitingen zijn. We trekken wel een grens bij erotiek en geweld."
De Britten hebben de goedkeuring toch ook zelf geregeld met pfizer en astrazeneca ? Het is toch niet zo dat alleen de ema de kennis daarvoor in huis heeft?quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:50 schreef michaelmoore het volgende:
Ze mogen miljarden storten en verder bek houden
[..]
Lijkt mij gewoon een oppergekkie. Geen aandacht aan schenken verder.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:04 schreef galantis het volgende:
[..]
Wauw.
Zou dit dan voor alle vaccins gelden? Of alleen voor vaccins die deze Dieleman nog niet heeft gehad?
Die heb ik.quote:Op woensdag 24 februari 2021 06:46 schreef DonDruiper het volgende:
Heb je daar ook onderbouwing voor?
Want dat klinkt namelijk onwaarschijnlijk allemaal.
Afgaand op de toon van het artikel of magazine denk ik dat hij alle vaccins bedoeld.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:04 schreef galantis het volgende:
[..]
Wauw.
Zou dit dan voor alle vaccins gelden? Of alleen voor vaccins die deze Dieleman nog niet heeft gehad?
Uit het interview met hem in de Volkskrant begreep ik dat hij nogal flink religieus is dus het is mogelijk dat hij nog nooit een vaccin heeft gehad, natuurlijk.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:04 schreef galantis het volgende:
[..]
Wauw.
Gelukkig dan ben ik al reddeloos verloren door het vaccinatie programma van de overheid die ik in me jeugd gehad heb. Dus dan hoef ik de rest van die bijbelonzin ook niet meer te volgen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:59 schreef Netsplitter het volgende:
" Met het nemen van een vaccin aanbid je de antichrist, drink je uit de beker van Gods toorn, krijg je een kwaadaardig gezwel, verlies je je redding voor de eeuwigheid, zal je in de hel geworpen worden, waar je met vuur en zwavel wordt gepijnigd en dan zal je nooit meer rust hebben. "
Eyeopener wordt verspreid door het bedrijf Spotta, dat onder meer reclamefolders distribueert. "We verspreiden verschillende uitingen, op dit moment bijvoorbeeld ook voor politieke partijen waarbij wij ook niet bepalen wat de inhoud van hun partijprogramma en daaraan gekoppelde uitingen zijn. We trekken wel een grens bij erotiek en geweld."
Inderdaad. Sowieso zijn hier meerdere mensen bij betrokken. Er is geld ingezameld, er zijn teksten geschreven, iemand heeft de layout gedaan en dat voorbereid voor de drukker. Blijkbaar hebben geen van die mensen gezegd "wtf is dit voor troep, zoek het uit".quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik blijf het bijzonder vinden dat, gegeven het taalgebruik (onthoofden, dood maken) dat Spotta dit verspreid aangezien ze zelf aangeven geen publicaties met geweld en seks te verspreiden.
quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:11 schreef popje het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)art-restaurants-open
Er is 600.000 euro opgehaald voor deze propaganda. Dat is een hoop geld voor een stuk bullshit.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Sowieso zijn hier meerdere mensen bij betrokken. Er is geld ingezameld, er zijn teksten geschreven, iemand heeft de layout gedaan en dat voorbereid voor de drukker. Blijkbaar hebben geen van die mensen gezegd "wtf is dit voor troep, zoek het uit".
Nee, maar de geneesmiddelenmarkt binnen de EU wordt geregeld door EU. En de Britten horen daar niet meer bij en moesten het daarom zelf regelen. De EU landen dragen jaarlijks miljoenen af om dit door EMA te laten doen. Overigens mag iedere minister van volksgezondheid een soort veto uitspreken over lokale toelatingen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De Britten hebben de goedkeuring toch ook zelf geregeld met pfizer en astrazeneca ? Het is toch niet zo dat alleen de ema de kennis daarvoor in huis heeft?
Handige manier om een boete te krijgen en na heropening nog gesloten te moeten blijven, goed planquote:Op woensdag 24 februari 2021 14:11 schreef popje het volgende:
Gelijk hebben ze, van Mark en Hugo hoeven ze niks te verwachten.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:11 schreef popje het volgende:
Inderdaad. Dat heeft meneer Dieleman niet allemaal in z'n eentje gedaan. Altijd treurig wanneer mensen samenwerken met een overduidelijke idioot en zo iemand de mogelijkheden biedt om z'n waanzin te verspreiden.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:12 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Er is 600.000 euro opgehaald voor deze propaganda. Dat is een hoop geld voor een stuk bullshit.
Dit zijn van die dingen die ik wel begrijp, maar niet snapquote:Op woensdag 24 februari 2021 14:13 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Handige manier om een boete te krijgen en na heropening nog gesloten te moeten blijven, goed plan
Vandaag de laatste dag van de veel te vroege lente.quote:
Bluf!quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:11 schreef popje het volgende:
Zou ik mijn ex chef wel toewensen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:59 schreef Netsplitter het volgende:
krijg je een kwaadaardig gezwel, verlies je je redding voor de eeuwigheid, zal je in de hel geworpen worden, waar je met vuur en zwavel wordt gepijnigd en dan zal je nooit meer rust hebben. "
Het zijn gewoon religie gekkies. Daar zijn altijd wel mensen die geld aan doneren voor het grote doel en om in het reine te blijven en dat soort onzin. Als je er heilig in geloofd dan is het doel heilig.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad. Sowieso zijn hier meerdere mensen bij betrokken. Er is geld ingezameld, er zijn teksten geschreven, iemand heeft de layout gedaan en dat voorbereid voor de drukker. Blijkbaar hebben geen van die mensen gezegd "wtf is dit voor troep, zoek het uit".
Alweer?quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:11 schreef popje het volgende:
Dat weet ik ook wel, ik wilde eik alleen zeggen dat ik Hongarije gelijk geef dat ze in deze crises gewoon zélf maatregelen nemen om hun volk te vaccineren. Van de EU moet je het hierin duidelijk niet hebben.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:12 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Nee, maar de geneesmiddelenmarkt binnen de EU wordt geregeld door EU. En de Britten horen daar niet meer bij en moesten het daarom zelf regelen. De EU landen dragen jaarlijks miljoenen af om dit door EMA te laten doen. Overigens mag iedere minister van volksgezondheid een soort veto uitspreken over lokale toelatingen.
Ik vind het moeilijk te geloven dat er mensen zijn die dit soort teksten lezen en dan denken "ja, heel goed, hier ga ik aan meewerken".quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:16 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het zijn gewoon religie gekkies. Daar zijn altijd wel mensen die geld aan doneren voor het grote doel en om in het reine te blijven en dat soort onzin. Als je er heilig in geloofd dan is het doel heilig.
Ik kan het ze moeilijk kwalijk nemen, want ze hebben natuurlijk gewoon gelijk. Er is nog steeds niet aangetoond door de overheid dat het echt zo gevaarlijk is bij de horeca. En de houding van het kabinet is natuurlijk om te huilen; er lijkt inderdaad geen enkel begrip te zijn. Bedrijven moeten maar blij zijn met de potjes die ze wellicht mogen gebruiken. Geen enkel maatwerk ook.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:11 schreef popje het volgende:
Het kabinet doet dat ook zelf met die heel eenzijdige better-safe-than-sorry-aanpak van ze. Ik zou het wel sterk vinden van de horeca als de met z'n allen de hele boel dreigen open te gooien.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik kan het ze moeilijk kwalijk nemen, want ze hebben natuurlijk gewoon gelijk. Er is nog steeds niet aangetoond door de overheid dat het echt zo gevaarlijk is bij de horeca. En de houding van het kabinet is natuurlijk om te huilen; er lijkt inderdaad geen enkel begrip te zijn. Bedrijven moeten maar blij zijn met de potjes die ze wellicht mogen gebruiken. Geen enkel maatwerk ook.
Dat gezegd hebbende; zoiets heeft voornamelijk effect als het gewoon massaal in NL gebeurd. Niet enkel in een gebied; dan gooien ze die zaken binnen één dag gewoon allemaal weer dicht met dikke boetes. Het moet massaal genoeg gebeuren dat er ook echt een sterk signaal richting de overheid gaat. En zelfs dan doen ze er denk ik niks mee.
Maar ze moeten wel. Als ze anders toch failliet gaan; tja.
Ik kan het me ook niet voorstellen maar dat is het nadeel van dat religie gekkies die zijn niet meer voor reden vatbaar. Die geloven gewoon heilig in iets en dat is het dan ook. Het is gewoon een soort tunnelvisie.quote:Op woensdag 24 februari 2021 14:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk te geloven dat er mensen zijn die dit soort teksten lezen en dan denken "ja, heel goed, hier ga ik aan meewerken".
Het erge is dat heel veel sektemateriaal dat toch al niet zo stevig in de schoenen staat, nu over de rand kiepert en inderdaad dit gelooft.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:59 schreef Netsplitter het volgende:
Brittania zit niet meer in de EU hequote:Op woensdag 24 februari 2021 14:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De Britten hebben de goedkeuring toch ook zelf geregeld met pfizer en astrazeneca ? Het is toch niet zo dat alleen de ema de kennis daarvoor in huis heeft?
Jehovah's getuige toevallig? Die denken ook dat dit een teken van het einde isquote:Op woensdag 24 februari 2021 14:25 schreef verita het volgende:
[..]
Nog erger is familie die het heeft over de eindtijd, de Apocalyps wanneer het over corona gaat.![]()
Is niet tegen te lullen.
Ja, heerlijk. Ook gewoon lekker een dienstje laten draaien op zondag en samen bijeenkomsten organiseren en lekker samen kumbaya-en. Kutvolk.quote:Op woensdag 24 februari 2021 13:59 schreef Netsplitter het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |