abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198137041

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_198137065
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:48 schreef popje het volgende:

[..]

Oh ja en een korte heftige lockdown zou ook helpen om volledig terug naar normaal te gaan, heel snel ja!
Dat heeft alleen zin als je ook echt alles dicht zou doen en handhaven, is niet te doen, en niet nodig ook.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198137126
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:43 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Nou en? Omdat we dan meer en sneller de ruimte krijgen om te versoepelen en meer onze normale levens terug te krijgen. Met 4k besmettingen per dag gaan we nooit alles loslaten. Met 1k per dag (en daardoor uiteindelijk ook veeeeel minder mensen op de IC) zullen we wel meer die ruimte krijgen.

Dus kortom; ik had verwacht en gehoopt dat we na zo’n lange ‘lockdown’ lager uitgekomen waren. Omdat we dan weer meer hadden gekund als we uit de lockdown komen.
Zou het niet zo kunnen zijn dat we (kabinet, overheid, hele club) overschatten wat de invloed van menselijk gedrag op de verspreiding is als je niet alles 100% dicht gooit? Ik bedoel, theoretisch zou je alles kunnen sluiten voor 2 weken, maar dan heb je een heleboel andere problemen.

Is waar we nu op zitten niet gewoon het best haalbare? Er is geen enkel land geweest wat het in zijn winter helemaal heeft kunnen verdringen zonder heel vergaande maatregelen te nemen die in een doorvoerland als Nederland lastig zijn.
  zondag 21 februari 2021 @ 20:52:13 #4
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198137127
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat heeft alleen zin als je ook echt alles dicht zou doen en handhaven, is niet te doen, en niet nodig ook.
Nee was ook sarcastisch bedoeld...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198137189
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zou het niet zo kunnen zijn dat we (kabinet, overheid, hele club) overschatten wat de invloed van menselijk gedrag op de verspreiding is als je niet alles 100% dicht gooit? Ik bedoel, theoretisch zou je alles kunnen sluiten voor 2 weken, maar dan heb je een heleboel andere problemen.

Is waar we nu op zitten niet gewoon het best haalbare? Er is geen enkel land geweest wat het in zijn winter helemaal heeft kunnen verdringen zonder heel vergaande maatregelen te nemen die in een doorvoerland als Nederland lastig zijn.
Zo een 100% lockdown is nuttig op het moment dat je zorg capaciteit echt nokvol is, het werkt wel, maar dan moet je ook accepteren dat je zelfs 90 procent van je meest cruciale infrastructuur gaat platgooien, het is eigenlijk een soort van superhammer om een golf naar beneden te duwen.
pi_198137212
Hopelijk gaat het echt door dat de kappers ook weer open mogen. Dan maak ik meteen een afspraak. Daarbij blijft het belachelijk dat ze nog zolang doorgaan met die avondklok.
pi_198137221
Of het kan werken voor landen die naar Zero besmetting willen en daar ook de mogelijkheden voor hebben zoals Eiland of Politie staten.
pi_198137239
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:55 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Hopelijk gaat het echt door dat de kappers ook weer open mogen. Dan maak ik meteen een afspraak.
Het verbaast me altijd dat mensen dat zo enorm belangrijk vinden :)
Ik ga eigenlijk maar eens per 8 maanden naar de kapper ofzo ;)
pi_198137268
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:56 schreef Anton91 het volgende:
https://www.dumpert.nl/item/8078785_3f8b1bd9

Om jaloers op te zijn _O_ Nachtleven in Brazilië _O_
Hoop geile trannies gezien, thx!
  zondag 21 februari 2021 @ 20:59:20 #11
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198137297
quote:
10s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:47 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Toch fijn dat er nog verstandige mensen zijn _O_
O+
pi_198137351
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja maar heb jij sowieso altijd lang haar? Anders is 8 maanden echt heel lang om niet te gaan (als ik dat nu zou doen dan komt mijn haar serieus tot mijn schouders en mijn voorkant over mijn neus). Zijn uiteraard mannen die met heel lang haar lopen en die het ook nog staat. Ik ga max om de 2 maanden anders wordt het echt te lang en ziet het er niet meer uit. Is dan echt totaal niet meer in model te krijgen.
pi_198137582
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 15:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Haha, heb de week ervoor er net bijgezet, leek me wel handig idd.

Wat me in de data van deze week opvalt is dat er veel DPL data van vorige week in zit, alsof labs ook dicht waren. De grafieken van @:_serial_ kunnen dat waarschijnlijk goed laten zien.
Klopt dat was mij ook opgevallen, DPL is relatief aan de hoge kant.

In de post hierna kun je dat zien.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198137586
Update van 21 februari (zondag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM
* Aangezien de teststraten dicht waren op 7 februari en gedeeltelijk op 15 februari zijn de cijfers vertekend tot in elk geval aankomende maandag.

Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen

En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM

De huidige piekdag ligt (nog) op 14-12, met 12413 besmettingen (+2 tov vorige update)
Dit is dus veel meer als de vorige piekdag 19-10 (9985, 0 mutatie(s) tov vorige update) - e.e.a. is natuurlijk wel toe te schrijven aan verruimte testbeleid
Vermoedelijk komen hier nog hooguit enkele bij, het is dus wel terecht dat hier extra maatregelen ingesteld zijn.
De volgende piekdag ligt op 15-12 (12215, 1 mutatie(s) tov vorige update)

Dag met grootste mutatie : 20-2-2021 1524(-26 tov vorige update)
Oudste mutatie : 28-9-2020

Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 3385(+14 tov vorige update) van de afgelopen 5 dagen, 699 (+15 tov vorige update) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 132 nog ouder.

3-2-2021 lijkt de dag dat de meeste mutaties zijn verwerkt.

De huidige totalen + mutaties over de laatste 5 dagen :
16-2-2021 3480 (474 mutaties)
17-2-2021 3217 (647 mutaties)
18-2-2021 2802 (569 mutaties)
19-2-2021 2104 (171 mutaties)
20-2-2021 1955 (1524 mutaties)

- De meeste mutaties vinden nog steeds de eerste 5 dagen plaatst.
- De piekdag ligt momenteel op 14(12413) december, 15(12215),16(11711) december zitten er zeer dicht op.

Hieronder de grafiek van de cijfers zoals ze nu bekend zijn (de laatste 10 dagen zijn zeker nog niet compleet)

En op verzoek een van de afgelopen +/- 15 dagen het aantal DOO, DPL en DON per dag uitgesplits.

Daarnaast nog een grafiek op verzoek van @VoMy mbt de aantallen die per dag ouder zijn dan tot 5dagen, tot 10 dagen en ouder
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198137590
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:01 schreef AdVictoriamN7 het volgende:

[..]

Ja maar heb jij sowieso altijd lang haar? Anders is 8 maanden echt heel lang om niet te gaan (als ik dat nu zou doen dan komt mijn haar serieus tot mijn schouders en mijn voorkant over mijn neus). Zijn uiteraard mannen die met heel lang haar lopen en die het ook nog staat. Ik ga max om de 2 maanden anders wordt het echt te lang en ziet het er niet meer uit. Is dan echt totaal niet meer in model te krijgen.
Niet super lang, als ik het kort heb wel redelijk kort, maar als het langer is staat het ook goed en is het gewoon kwestie van beetje achterover drukken :)
pi_198137607
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Niet super lang, als ik het kort heb wel redelijk kort, maar als het langer is staat het ook goed en is het gewoon kwestie van beetje achterover drukken :)
Ik heb gewoon standje tondeuse plat ;)
pi_198137786
Overigens denk ik dat de flauwekul nu wel snel voorbij is als het weer mooi blijft, lol ik weet niet hoe het met de rest van Nederland zit, maar Amsterdam was dit weekend gewoon as usual, iedereen zat lekker buiten een drankje te doen, overigens moet ik zeggen dat de meeste mensen wel netjes afstand hielden, en zo hoort het natuurlijk ook, je kunt ook prima plezier hebben en je aan de regels houden.
  zondag 21 februari 2021 @ 21:22:02 #18
3778 popje
pi_198137891
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:18 schreef raptorix het volgende:
Overigens denk ik dat de flauwekul nu wel snel voorbij is als het weer mooi blijft, lol ik weet niet hoe het met de rest van Nederland zit, maar Amsterdam was dit weekend gewoon as usual, iedereen zat lekker buiten een drankje te doen, overigens moet ik zeggen dat de meeste mensen wel netjes afstand hielden, en zo hoort het natuurlijk ook, je kunt ook prima plezier hebben en je aan de regels houden.
Over een week gaan de besmettingen naar beneden!
pi_198137937
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:22 schreef popje het volgende:

[..]

Over een week gaan de besmettingen naar beneden!
We volgen gewoon het lijntje van de UK, daar zitten we namelijk zo een 2 weken op achter, en die hebben 25% minder ziekenhuis opnames in 1 week :)
pi_198137960
pi_198138022
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:18 schreef raptorix het volgende:
Precies. Helemaal in de buitenlucht.
pi_198138051
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Precies. Helemaal in de buitenlucht.
Gewoon normaal doen.
Wees geen Hugo!

:)
pi_198138059
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je kunt je toch wel voorstellen dat mensen die dat wel doen dat enorm belangrijk vinden? Beetje inlevingsvermogen?

Zelfde kun je zeggen over kroegen, restaurants, scholen... ook al ga je daar nooit heen kun je je toch wel voorstellen dat er mensen zijn die dat wel belangrijk vinden?
  zondag 21 februari 2021 @ 21:29:32 #24
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198138093
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Gewoon normaal doen.
Wees geen Hugo!

:)
Zou de Hugo cocktail deze zomer weer hip zijn?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198138094
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:28 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Je kunt je toch wel voorstellen dat mensen die dat wel doen dat enorm belangrijk vinden? Beetje inlevingsvermogen?

Zelfde kun je zeggen over kroegen, restaurants, scholen... ook al ga je daar nooit heen kun je je toch wel voorstellen dat er mensen zijn die dat wel belangrijk vinden?
Zo bedoel ik het niet!
Ik bedoel alleen maar dat ik de kapper echt het minste mis, ik mis vooral alles wat met sporten te maken heeft, gister gelukkig een klein lichtpuntje :)
  zondag 21 februari 2021 @ 21:30:27 #26
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_198138121
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:53 schreef popje het volgende:

[..]

Ik ben nog naar een FOk meet geweest in 2001 in Leiden en toen hebben er mensen (ik heb geen idee meer wie) geslapen in de gemeenschappelijke woonkamer van mijn studentenhuis van toen. Een ervan heette volgens mij @:Twi
Ik was slechts de regelneef hoor ;) Zelf gewoon thuis geslapen. Dat was overigens ook een prachtige kotsmeeting, jij kon er niet (lang) bij zijn geloof ik maar was wel bereid de sleutel af te geven aan een vreemde FOK!ker. Toen dat nog gewoon kon.
pi_198138133
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Zou de Hugo cocktail deze zomer weer hip zijn?
Geen idee, maar ik vermoed dat Hugo binnenkort ergens Commissaris van de Koningin is, een prima baantje wat ik de man best gun, ik ben misschien wat ironisch naar Hugo maar dat is puur omdat ik vind dat de man gewoon niet geschikt is voor ze werk, niet omdat het een nare man zou zijn.
pi_198138163
Eerlijk is eerlijk, z'n paar dagen goed weer achter elkaar zullen de besmettingen goed doen.
Niemand zit meer hutje mutje binnen bij elkaar, maar gaan lekker naar buiten.
pi_198138204
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:32 schreef _serial_ het volgende:
Eerlijk is eerlijk, z'n paar dagen goed weer achter elkaar zullen de besmettingen goed doen.
Niemand zit meer hutje mutje binnen bij elkaar, maar gaan lekker naar buiten.
En het vaccineren krijgt nu ook tempo :)
Wat ik jammer vind is dat men niet veel eerder heeft aangedrongen op schaalvergroting qua productie, men had gewoon tegen Phizer moeten zeggen: Bonus van 150 miljard als jullie er nu voor zorgen dat iedereen 1 juli gevaccineerd is.
  zondag 21 februari 2021 @ 21:40:25 #30
366512 BakkieDoen
Lekker tjoffie drinken....
pi_198138343
Weet iemand of in geval van besmetting automatisch de huisarts geïnformeerd wordt door de ggd?
pi_198138354
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

En het vaccineren krijgt nu ook tempo :)
Wat ik jammer vind is dat men niet veel eerder heeft aangedrongen op schaalvergroting qua productie, men had gewoon tegen Phizer moeten zeggen: Bonus van 150 miljard als jullie er nu voor zorgen dat iedereen 1 juli gevaccineerd is.
Nou tempo? Als ik Hugo de Jonge hoor zeggen, over 3 weken zitten we al op 2 miljoen. Dan denk ik in mijn achterhoofd, dat zijn er minder dan 500K per week, waarvan de helft de 2e prik. Dan valt het ineens erg tegen. Ik hoop echt dat we de ambitie van 1,5 a 2 miljoen prikken per week gaan halen.
pi_198138367
Scheen gezellig te zijn in het Vondelpark.
Alleen de politie kwam ermee bemoeien later.
pi_198138374
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:40 schreef BakkieDoen het volgende:
Weet iemand of in geval van besmetting automatisch de huisarts geïnformeerd wordt door de ggd?
Nee.

In sommige regio's lukt het de GGD wel, in sommige niet.

[ Bericht 8% gewijzigd door _serial_ op 21-02-2021 21:43:15 (In sommige regio's lukt het de GGD's niet) ]
pi_198138377
quote:
Nee.
pi_198138383
quote:
Ja.
Bron: me. Heb zelf 1,5 maand geleden corona gehad.

Werd door de GGD binnen 24 uur gebelt en huisarts binnen 72 uur. Hoezo?
pi_198138393
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nou tempo? Als ik Hugo de Jonge hoor zeggen, over 3 weken zitten we al op 2 miljoen. Dan denk ik in mijn achterhoofd, dat zijn er minder dan 500K per week, waarvan de helft de 2e prik. Dan valt het ineens erg tegen. Ik hoop echt dat we de ambitie van 1,5 a 2 miljoen prikken per week gaan halen.
Ik had nog gehoopt dat het laatste nieuws van Phizer nog een wijziging zou aanbrengen in de strategie, de tweede prik verder uitstellen en gewoon als een malle eerste prikken zetten.
pi_198138394
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:41 schreef quirina het volgende:

[..]

Nee.
Wel. Werd na 72 uur opgebeld door huisarts....
pi_198138426
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het probleem is niet de prikken, en ook niet de fout van wie dan ook in Nederland, we hebben gewoon niet voldoende vaccins, als we nu 20 miljoen vaccins hadden gehad, dan hadden die er letterlijk in een week in kunnen zitten, zonder overdrijven.
  zondag 21 februari 2021 @ 21:44:24 #39
366512 BakkieDoen
pi_198138439
Mijn moeder heeft corona, en ik vroeg het me af. Is natuurlijk wel fijn als de huisarts ook op de hoogte is. Nu heeft ze meer het gevoel van een flinke griep en is ze niet benauwd, maar je weet natuurlijk nooit hoe het loopt. Ze is toch wel op leeftijd.
Morgen maar eens een belletje doen dan.
pi_198138475
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:44 schreef BakkieDoen het volgende:
Mijn moeder heeft corona, en ik vroeg het me af. Is natuurlijk wel fijn als de huisarts ook op de hoogte is. Nu heeft ze meer het gevoel van een flinke griep en is ze niet benauwd, maar je weet natuurlijk nooit hoe het loopt. Ze is toch wel op leeftijd.
Sowieso kan het nooit kwaad om zelf de huisarts al in te schakelen.
Deze kan wellicht eerder ingrijpen wanneer het wat minder gaat met je moeder.

Alle sterkte daar, hoop dat het goed blijft gaan met je moeder.
  zondag 21 februari 2021 @ 21:47:01 #41
366512 BakkieDoen
pi_198138499
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Sowieso kan het nooit kwaad om zelf de huisarts al in te schakelen.
Deze kan wellicht eerder ingrijpen wanneer het wat minder gaat met je moeder.

Alle sterkte daar, hoop dat het goed blijft gaan met je moeder.
Dank je, ik hoop het, uiteraard, ook.
pi_198138514
OMG, dit is van 1 oktober, maar ik zie net dit: https://www.thelancet.com(...)(20)30151-8/fulltext

Het feit dat the lancet toen al zo'n pessimistische editiorial publiceerden is terrifying, die britse experts zijn *echt* niet goed snik!

Zo'n toekomstvisie is mijn nachtmerrie! Granted, ze waren duidelijk veel te pessimistisch, want hun "scenario 1 wat niet zou gebeuren" (werkt tegen ziekte en verspreiding) is zo blijkt nu exact wat er is gebeurd, met 90-95% minder verspreiding na vaccinatie in israel, en ik weet dat dit van 1 oktober is, ik weet dat er sindsdien door elke expert in NL al 230234302974329 keer is voorspeld dat we gewoon teruggaan naar normaal uiteindelijk, en dat de hele poltieik dit wil, en dat belgische experts het ook voorspellen, en fauci in vs, en dat veel in UK ook optimistischer zijn...

... maar toch het feit dat zo'n dystopisch vod serieus werd geschreven als editiorial in zo'n toonaangevend tijdschrijft is TERRIFYING.

Als ik zoiets zie vervliegt mijn hoop toch weer een beetje. Wat als ze gelijk blijken te hebben? Hoe kunnen we ervan uit blijven gaan dat al onze NL experts die het letterlijk tegenovergestelde beweren gelijk hebben boven hun?

Er zijn dus echt mensen die niet terug willen naar normaal. Wat doen we hiermee? Hoe kunnen we zeker weten dat ze genegeerd worden en de politiek met hun doet wat nodig is, maw vierkunt in het gezich uitleggen en zeggen terug in de mand te gaan?
#WeesGeenWhales
pi_198138530
quote:
Huisartsen zeggen zelf dat hoe eerder je aan de bel trekt hoe meer kans er is om een ziekenhuisopname te voorkomen. Ik zou het absoluut doen dus :Y
pi_198138562
Er is dus nog overleg over gedeeltelijke opening middelbare scholen en (misschien) het MBO.

Betekent dit dat het HBO/universitair en volwassenenonderwijs sowieso dicht blijft? Dat is me niet helemaal duidelijk.
pi_198138596
quote:
Beterschap en sterkte voor je moeder! Goed dat je eraan denkt om je huisarts op de hoogte te stellen. Er zijn genoeg mensen die de huisarts bij griep bellen, dus heb je helemaal gelijk dat jij bij corona je huisarts belt.
pi_198138636
Weer gaat het mis in het Vondelpark. Wordt het toch tijd napalm in te zetten
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 21 februari 2021 @ 21:56:18 #47
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198138759
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:47 schreef eragon2890 het volgende:
Er zijn dus echt mensen die niet terug willen naar normaal. Wat doen we hiermee? Hoe kunnen we zeker weten dat ze genegeerd worden en de politiek met hun doet wat nodig is, maw vierkunt in het gezich uitleggen en zeggen terug in de mand te g
Zolang het kabinet blind vaart op het OMT EN RIVM .... niet veel.
Maar zorgelijk is het zeker.
Where law ends, tyrrany begins.
  zondag 21 februari 2021 @ 21:57:48 #48
366512 BakkieDoen
pi_198138810
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:48 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Huisartsen zeggen zelf dat hoe eerder je aan de bel trekt hoe meer kans er is om een ziekenhuisopname te voorkomen. Ik zou het absoluut doen dus :Y
Ik weet dat de ggd wel gevraagd heeft welke huisarts ze heeft en of ze die op de hoogte mochten brengen. Maar weet dus niet zeker of dat ook gebeurd is. Als dit wel zo is vind ik het heel vreemd dat een huisarts niet zelf even belt hoe het gaat, zeker bij een persoon op leeftijd.
Vandaar dat ik dus begon te twijfelen.
  zondag 21 februari 2021 @ 21:58:15 #49
366512 BakkieDoen
pi_198138824
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:50 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Beterschap en sterkte voor je moeder! Goed dat je eraan denkt om je huisarts op de hoogte te stellen. Er zijn genoeg mensen die de huisarts bij griep bellen, dus heb je helemaal gelijk dat jij bij corona je huisarts belt.
Dank je, ga ik morgen zeker doen.
  zondag 21 februari 2021 @ 21:58:50 #50
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198138839
quote:
OMG, dit is van 1 oktober, maar ik zie net dit: https://www.thelancet.com(...)(20)30151-8/fulltext

Het feit dat the lancet toen al zo'n pessimistische editiorial publiceerden is terrifying, die britse experts zijn *echt* niet goed snik!

Zo'n toekomstvisie is mijn nachtmerrie! Granted, ze waren duidelijk veel te pessimistisch, want hun "scenario 1 wat niet zou gebeuren" (werkt tegen ziekte en verspreiding) is zo blijkt nu exact wat er is gebeurd, met 90-95% minder verspreiding na vaccinatie in israel, en ik weet dat dit van 1 oktober is, ik weet dat er sindsdien door elke expert in NL al 230234302974329 keer is voorspeld dat we gewoon teruggaan naar normaal uiteindelijk, en dat de hele poltieik dit wil, en dat belgische experts het ook voorspellen, en fauci in vs, en dat veel in UK ook optimistischer zijn...

... maar toch het feit dat zo'n dystopisch vod serieus werd geschreven als editiorial in zo'n toonaangevend tijdschrijft is TERRIFYING.

Als ik zoiets zie vervliegt mijn hoop toch weer een beetje. Wat als ze gelijk blijken te hebben? Hoe kunnen we ervan uit blijven gaan dat al onze NL experts die het letterlijk tegenovergestelde beweren gelijk hebben boven hun?

Er zijn dus echt mensen die niet terug willen naar normaal. Wat doen we hiermee? Hoe kunnen we zeker weten dat ze genegeerd worden en de politiek met hun doet wat nodig is, maw vierkunt in het gezich uitleggen en zeggen terug in de mand te gaan?
chill.. je maakt jezelf elke dag weer helemaal gek.

Als er geen echte reden meer is trekt niemand zich er nog ene zak van die maatregelen aan. Er zijn altijd van dit soort onheilsprofeten. Ik denk dat je met weinig moeite minstens 10x zoveel studies en doctors gaat vinden wat pleit voor een totaal alcoholverbod, net zoals elke oogarts er al jaren voor een totaal vuurwerkverbod pleit.

En je weet hoe daar normaal op gereageerd wordt?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198138890
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:52 schreef Mortaxx het volgende:
Weer gaat het mis in het Vondelpark. Wordt het toch tijd napalm in te zetten
Mwah valt toch mee als je het hiermee vergelijkt.. hier stond de burgermoeder ook nog ergens tussen.. no problemo

Alpha kenny one
  zondag 21 februari 2021 @ 22:03:16 #52
3778 popje
pi_198138967
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:00 schreef falling_away het volgende:

[..]

Mwah valt toch mee als je het hiermee vergelijkt.. hier stond de burgermoeder ook nog ergens tussen.. no problemo

[ afbeelding ]
Ik lees ergens weer dat zolang er nog besmettingen zijn en niet 80% gevaccineerd is, ook al zijn de ziekenhuizen zo goed als leeg, alles behalve de winkels en contactberoepen dicht zal blijven, dus inclusief theaters, en horeca, tenzij je een vaccinatiebewijs hebt of een sneltest. Dat zou betekenen dat ze zoveel bizar voorzichtiger zouden willen zijn dan vorig jaar....
  zondag 21 februari 2021 @ 22:04:21 #53
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198138997
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:03 schreef popje het volgende:

[..]

Ik lees ergens weer dat zolang er nog besmettingen zijn en niet 80% gevaccineerd is, ook al zijn de ziekenhuizen zo goed als leeg, alles behalve de winkels en contactberoepen dicht zal blijven, dus inclusief theaters, en horeca, tenzij je een vaccinatiebewijs hebt of een sneltest. Dat zou betekenen dat ze zoveel bizar voorzichtiger zouden willen zijn dan vorig jaar....
En dan gaan we overal handeltjes in fake-testbewijzen krijgen en zit je met een nog veel groter probleem.
pi_198139006
quote:

[..]

Stem daarom de idioten weg, we hebben een land nodig dat geleid word door experts, niet door amateurs.
  Moderator zondag 21 februari 2021 @ 22:06:03 #55
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_198139036
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

Stem daarom de idioten weg, we hebben een land nodig dat geleid word door experts, niet door amateurs.
Bijna alle partijen staan achter dit beleid, veel succes in je stemhokje
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_198139062
quote:
2s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:06 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

straks coalitie PVV, FVD, PVDD :P
Alpha kenny one
pi_198139064
quote:
2s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:06 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Dan stem je lekker weer VVD of CDA, van die idioten die zelf en masse een strafblad hebben of veroordeeld zijn, dan wel zich niet aan de regels houden.
  zondag 21 februari 2021 @ 22:07:37 #58
3778 popje
pi_198139066
Jongens, ik ben er wel weer klaar mee vandaag, had ergens hoop na deze mooie dag op eventuele echte versoepelingen, maar het wordt weer een poppenkast dinsdag met een hoop bangmakerij over de Britse variant.
pi_198139069
quote:

[..]

Ja we zijn extreem voorzichtig momenteel. Nu weer extra avondklok verlenging.
Had dan gewoon gezegd in het begin, de avondklok duurt tot 1 april, en stopt dan ook echt, in plaats van nog "ff" 2 weken volhouden.
pi_198139105
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:07 schreef falling_away het volgende:

[..]

straks coalitie PVV, FVD, PVDD :P
Voor een half jaartje zou dat mooi zijn, overigens blijf ik zeggen dat de polls zwaar gemanipuleerd worden, het is toch een wonder dat VVD, nota bene de partij van ondernemers die nu massaal stil liggen zo in de peilingen staat :')
  Moderator zondag 21 februari 2021 @ 22:10:20 #61
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_198139125
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dan stem je lekker weer VVD of CDA, van die idioten die zelf en masse een strafblad hebben of veroordeeld zijn, dan wel zich niet aan de regels houden.
Ik stem op geen van de coalitiepartijen.

Het wegstemmen van de VVD en CDA zal weinig tot geen effect hebben op de maatregelen.

Alleen als de PVV of FVD aan de macht zal komen, en dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.
~FEYENOORD~
pi_198139142
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Voor een half jaartje zou dat mooi zijn, overigens blijf ik zeggen dat de polls zwaar gemanipuleerd worden, het is toch een wonder dat VVD, nota bene de partij van ondernemers die nu massaal stil liggen zo in de peilingen staat :')
Ik hoorde het laatst nog van een vriend, ik stem gewoon VVD, dat doe ik altijd :')
pi_198139160
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik kan daar echt met mijn kop niet bij inderdaad.
Alpha kenny one
pi_198139167
quote:
2s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:10 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Ik stem op geen van de coalitiepartijen.

Het wegstemmen van de VVD en CDA zal weinig tot geen effect hebben op de maatregelen.

Alleen als de PVV of FVD aan de macht zal komen, en dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.
Nee met zo een instelling niet nee, het is jammer dat FVD weer volgestopt is met complete idioten want de basis was goed. Overigens verwacht ik dat de komende tijd Code Oranje behoorlijk zal groeien, waarschijnlijk nog niet deze verkiezingen, maar ik voorspel je dat dit een serieuze concurrent van de VVD zal worden.
pi_198139209
quote:
Ik heb geen huisarts dus dat wordt lastig.
  Moderator zondag 21 februari 2021 @ 22:17:11 #66
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_198139250
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee met zo een instelling niet nee, het is jammer dat FVD weer volgestopt is met complete idioten want de basis was goed. Overigens verwacht ik dat de komende tijd Code Oranje behoorlijk zal groeien, waarschijnlijk nog niet deze verkiezingen, maar ik voorspel je dat dit een serieuze concurrent van de VVD zal worden.
Zou zomaar kunnen ja ;)
~FEYENOORD~
pi_198139312
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:07 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja we zijn extreem voorzichtig momenteel. Nu weer extra avondklok verlenging.
Had dan gewoon gezegd in het begin, de avondklok duurt tot 1 april, en stopt dan ook echt, in plaats van nog "ff" 2 weken volhouden.
Hoezo denk je dat de avondklok na 1 april is afgelopen? Ik zie dat niet 1,2,3 gebeuren met het huidige beleid als ik heel eerlijk ben namelijk.
pi_198139344
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:00 schreef falling_away het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hoeveel besmettingen waren daar achteraf ook uit voort gekomen?
  zondag 21 februari 2021 @ 22:22:47 #69
3778 popje
pi_198139371
Nou ik hoor net Jesse Klaver bij Op 1 zeggen dat als het nodig is om de avondklok te verlengen om ook de universiteiten en het HBO te heropenen, dat hij daar ook niet tegen zou zijn... Dit gaat nog HEEL lang duren. Als dit het tempo is waarmee versoepeld gaat worden...
pi_198139377
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:12 schreef raptorix het volgende:
Nee met zo een instelling niet nee, het is jammer dat FVD weer volgestopt is met complete idioten want de basis was goed.
Ga je naar JA21.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  zondag 21 februari 2021 @ 22:23:47 #71
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198139386
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:22 schreef popje het volgende:
Nou ik hoor net Jesse Klaver bij Op 1 zeggen dat als het nodig is om de avondklok te verlengen om ook de universiteiten en het HBO te heropenen, dat hij daar ook niet tegen zou zijn... Dit gaat nog HEEL lang duren. Als dit het tempo is waarmee versoepeld gaat worden...
Jesse toont dus ook aan dat hij geen idee heeft wat het verschil is tussen correlatie en causaliteit.
  zondag 21 februari 2021 @ 22:24:05 #72
3778 popje
pi_198139394
En die politicologische verslaggever bevestigde dat de wet voor de verkiezingen moet worden aangepast om 2100 aan te houden... dat tijdstip staat er gewoon in en mag niet zomaar aan de kant geschoven worden.
  zondag 21 februari 2021 @ 22:24:35 #73
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198139403
quote:
Over hbo en wo hebben ze zich al sinds maart niet meer druk gemaakt. Ik verwacht dat daar voor de zomer sowieso niets meer mee gebeurt. Misschien vanaf mei terug naar de situatie van november ofzo, maar dat zal het dan wel zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198139406
quote:
Wat heb ik spijt er van ooit op Yassr te hebben gestemd. Wat een angsthaas is dat.
Maar die avondklok die hebben we nog wel tot minimaal zomer denk ik ja helaas.
pi_198139413
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:23 schreef nostra het volgende:

[..]

Ga je naar JA21.
Goede kans dat ik dat ga stemmen, of op die gekke Turken, hoe meer de boel ontregelt word hoe beter.
pi_198139416
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Jesse toont dus ook aan dat hij geen idee heeft wat het verschil is tussen correlatie en causaliteit.
Sommigen lijken nu te denken dat die avondklok een soort jokerkaart is tegen uitruil waarvan hun eigen versoepelingen gehonoreerd kunnen worden.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  zondag 21 februari 2021 @ 22:25:54 #77
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198139428
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:24 schreef JosMert het volgende:

[..]

Wat heb ik spijt er van ooit op Yassr te hebben gestemd. Wat een angsthaas is dat.
Maar die avondklok die hebben we nog wel tot minimaal zomer denk ik ja helaas.
Avondklok als het straks tot elf uur licht is en 35 graden buiten? En de ziekenhuizen leeg zijn?

Dan worden het echt veldslagen op straat.
  Moderator zondag 21 februari 2021 @ 22:25:59 #78
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_198139431
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Goede kans dat ik dat ga stemmen, of op die gekke Turken, hoe meer de boel ontregelt word hoe beter.
Ik ga voor JA21 :Y

Prima alternatief voor FvD
~FEYENOORD~
pi_198139447
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:25 schreef raptorix het volgende:
Och, Eerdmans-Pouw-Eppink is nog niet eens zo'n slechte trits. Zie ze ook wel drie tot vier zetels halen. Niet heel mediageniek alleen.
Friedman on Donahue
pi_198139450
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:25 schreef nostra het volgende:

[..]

Sommigen lijken nu te denken dat die avondklok een soort jokerkaart is tegen uitruil waarvan hun eigen versoepelingen gehonoreerd kunnen worden.
Yes. Ook mooi dat er vanuit de linkse en middenhoek gewoon geen enkel kritisch geluid is over de avondklok. Het einde van PvdA hoop ik ook heel snel op.
pi_198139461
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Avondklok als het straks tot elf uur licht is en 35 graden buiten? En de ziekenhuizen leeg zijn?

De avondklok moet gewoon weg zodra de lente officiel begint.
Bij voorkeur morgen nog.
  zondag 21 februari 2021 @ 22:28:06 #82
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198139466
twitter
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198139468
quote:
Ik baal er vooral van dat die debiele avondklok nu ineens een compensatiemiddel is voor andere versoepelingen.
Je zag aankomen dat het genormaliseerd zou worden.

Een belachelijk paardenmiddel met amper bewezen effect waar we voorlopig nog niet vanaf zijn helaas.
  zondag 21 februari 2021 @ 22:28:17 #84
346939 Janneke141
pi_198139470
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:27 schreef JosMert het volgende:

[..]

Yes. Ook mooi dat er vanuit de linkse en middenhoek gewoon geen enkel kritisch geluid is over de avondklok. Het einde van PvdA hoop ik ook heel snel op.
Die willen allemaal graag meedoen in Rutte-IV.
pi_198139477
quote:

[..]

Ze (kabinet) gaan niet zo hun best doen de laatste week gezien en de wet zo aanpassen dat de avondklok zelfs overdag ingezet kan worden, voor nog maar een aantal weken verlenging. Nee, minimaal tot mei/ juni die avondklok.
pi_198139479
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:24 schreef popje het volgende:
En die politicologische verslaggever bevestigde dat de wet voor de verkiezingen moet worden aangepast om 2100 aan te houden... dat tijdstip staat er gewoon in en mag niet zomaar aan de kant geschoven worden.
Ik verwacht deze week een voorspelling des Doods van Japie, de Engelse griep is vertraagt en komt niet volgende week, maar de week erop, er is namelijk bijna geen journalist te vinden die in Nederland wel eens onderzoek doet naar waar mensen achteraf gefaald hebben. Je zou toch zeggen dat je als Journalist onderzoekt doet naar de belangen van Ab Osterhaus, maar dat moet gedaan worden door burger journalisten terwijl ze bij de NOS met een redactie van 300 man zitten :') :') :')
pi_198139484
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:20 schreef JosMert het volgende:

[..]

Hoezo denk je dat de avondklok na 1 april is afgelopen? Ik zie dat niet 1,2,3 gebeuren met het huidige beleid als ik heel eerlijk ben namelijk.
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen, dat elke keer verlengen niet zo lekker psychologisch werkt.
Je kan beter een datum ver in de toekomst worden en eerder opheffen, dan elke keer 2 weken erbij plakken, 1 april was slechts een voorbeeld.
pi_198139487
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Hoeveel besmettingen waren daar achteraf ook uit voort gekomen?
nul besmettingen.. Alleen was de besmettelijkheid in de buitenlucht toen nog niet duidelijk en heeft Halsema een onverantwoord risico genomen. Dat zij nog in haar positie zit is bizar.

Maar het is wel goed nieuws voor het feest in het park vanavond, dat zal ook ongeveer nul besmettingen veroorzaakt hebben.
Alpha kenny one
  zondag 21 februari 2021 @ 22:29:27 #89
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198139490
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik verwacht deze week een voorspelling des Doods van Japie, de Engelse griep is vertraagt en komt niet volgende week, maar de week erop, er is namelijk bijna geen journalist te vinden die in Nederland wel eens onderzoek doet naar waar mensen achteraf gefaald hebben. Je zou toch zeggen dat je als Journalist onderzoekt doet naar de belangen van Ab Osterhaus, maar dat moet gedaan worden door burger journalisten terwijl ze bij de NOS met een redactie van 300 man zitten :') :') :')
Jaap heeft werkelijk waar nog niets juist voorspeld de laatste 12 maanden.
pi_198139493
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:27 schreef nostra het volgende:

[..]

Och, Eerdmans-Pouw-Eppink is nog niet eens zo'n slechte trits. Zie ze ook wel drie tot vier zetels halen. Niet heel mediageniek alleen.
Ik bedoelde eigenlijk BIJ1 :')
pi_198139501
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Journalisten zijn helaas niet kritische clickbait chasers tegenwoordig.
  zondag 21 februari 2021 @ 22:30:27 #92
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198139510
Die oud RIVM baas zei net bij op1 tussen neus en lippen door wel iets interessants. Dat er nu ook geluiden zijn dat DE BRITSE VARIANT DES DOODS niet zo nodig besmettelijker is, maar dat mensen wel langer besmettelijk zijn ervan. Was dat al ergens langsgekomen?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198139517
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die willen allemaal graag meedoen in Rutte-IV.
PvdA durft niet meer zonder SP en/of GL erbij; dat wordt dan echt een karikatuur van een kabinet, verkocht onder "breed draagvlak" en "samen komen we eruit". Leuk in een gemeenteraad, maar zo'n lappendeken gaat landelijk nooit de vier jaar vol maken.
Friedman on Donahue
pi_198139520
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:24 schreef popje het volgende:
Ach, Mark heeft normaal ook geen moeite om met rasse schreden een wet aan te passen. De vraag is alleen, aangezien dit niet in zijn eigen belang is, of hij er nu ook z’n haast mee heeft

[ Bericht 1% gewijzigd door PfvdW op 21-02-2021 22:36:12 ]
pi_198139527
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:29 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk BIJ1 :')
Je moet niet zoveel drinken.
Friedman on Donahue
pi_198139535
*dubbel
pi_198139538
quote:
16s.gif Op zondag 21 februari 2021 19:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dit is toch letterlijk zo gezegd bij het ingaan ervan? Wtf. 8)7
Exact.

Zie hier de reden waarom het nooit toegelaten had mogen worden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198139573
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:29 schreef falling_away het volgende:

[..]

nul besmettingen.. Alleen was de besmettelijkheid in de buitenlucht toen nog niet duidelijk en heeft Halsema een onverantwoord risico genomen. Dat zij nog in haar positie zit is bizar.

Maar het is wel goed nieuws voor het feest in het park vanavond, dat zal ook ongeveer nul besmettingen veroorzaakt hebben.
Eens idd, femke nam een enorm risico wat per ongeluk goed uitpakte.

Gelukkig is het zo dat er amper besmettingen in de buitenlucht plaatsvinden.

Als we dat geleerd hebben, oa hiervan, waarom wordt er dan zo raar gedaan over mensen op het ijs, drukte in Scheveningen of mensen die in het vondelpark muziek luisteren zou je denken?
  zondag 21 februari 2021 @ 22:34:12 #99
3778 popje
pi_198139578
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Als we dat geleerd hebben, oa hiervan, waarom wordt er dan zo raar gedaan over mensen op het ijs, drukte in Scheveningen of mensen die in het vondelpark muziek luisteren zou je denken?
Omdat kranten en media graag sensatiekoppen maken.
pi_198139590
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Omdat mensen die lol hebben eng zijn. :{w
  zondag 21 februari 2021 @ 22:35:16 #101
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198139601
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:30 schreef Caland het volgende:
Die oud RIVM baas zei net bij op1 tussen neus en lippen door wel iets interessants. Dat er nu ook geluiden zijn dat DE BRITSE VARIANT DES DOODS niet zo nodig besmettelijker is, maar dat mensen wel langer besmettelijk zijn ervan. Was dat al ergens langsgekomen?
nee, dus een langere incubatietijd van virus naar ziekte?
pi_198139603
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Journalisten zijn helaas niet kritische clickbait chasers tegenwoordig.
Ze hebben op school geleerd dat je eerst 2 bronnen moet vinden, en dat je aan wederhoor moet doen en dat soort onzin, dat was leuk toen iets uitkwam op papier, maar als je nu fout zit dan kost dat 5 minuutjes om dat recht te zetten, daarnaast kun je bij een artikel ook gewoon een voorbehoud plaatsen van feiten.
pi_198139609
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Exact.

Zie hier de reden waarom het nooit toegelaten had mogen worden.
En een maand geleden waren het eerst de basisscholen, gevolgd door de avondklok.

Kabinet komt met route uit lockdown: eerst scholen open, dan avondklok weg, daarna winkels open

Alweer een routekaart de prullenbak in.
pi_198139621
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:30 schreef Caland het volgende:
Geen idee, wel dat in de UK vorige week 25 procent minder ziekenhuisbesmetting was, vind dat een stuk interessantre, is dit al op het NOS journaal geweest?
pi_198139624
quote:
10s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:28 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Als de berg niet naar Mohamed komt...
pi_198139679
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:34 schreef popje het volgende:

[..]

Omdat kranten en media graag sensatiekoppen maken.
Ja drm kwaliteit van journalisten ook echt 0 tegenwokrdig helaas.
Alles voor de clicks logica ipv echt hun werk doen.
Waar zijn terecht kritische vragen/artikelen op het beleid.
  zondag 21 februari 2021 @ 22:40:28 #107
346939 Janneke141
pi_198139680
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:35 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En een maand geleden waren het eerst de basisscholen, gevolgd door de avondklok.

Kabinet komt met route uit lockdown: eerst scholen open, dan avondklok weg, daarna winkels open

Die routekaarten zijn dan ook nooit bedoeld geweest om te volgen.
  zondag 21 februari 2021 @ 22:40:57 #108
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198139683
quote:

[..]

Er is ook helemaal geen plan, die 'routekaarten' is allemaal waan van de dag.
pi_198139728
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Over hbo en wo hebben ze zich al sinds maart niet meer druk gemaakt. Ik verwacht dat daar voor de zomer sowieso niets meer mee gebeurt. Misschien vanaf mei terug naar de situatie van november ofzo, maar dat zal het dan wel zijn.
Zijn er eigenlijk al cijfers bekend hoeveel studenten hun studie inmiddels voortijdig hebben afgebroken?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198139744
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:43 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Zijn er eigenlijk al cijfers bekend hoeveel studenten hun studie inmiddels voortijdig hebben afgebroken?
In het kader van positief nieuws? 200.000 studenten stoppen hun studie marketing en communcasies.
  zondag 21 februari 2021 @ 22:44:27 #111
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198139750
quote:

[..]

Met zulke prutsers die iedere dag van idee veranderen kun je toch helemaal niets?
Zo bestuur je toch geen land?

Op doen ze dit express omdat zij de aandacht op zich willen houden? Zou helemaal cynisch zijn. Mensen worden ziek, gaan dood, rest raakt hun baan kwijt en hun levensvreugd en hobby's, maar meneertje wil dat iedereen naar hen blijft kijken.

Of is het wel pure incompententie?

Beide is genoeg reden om het vertrouwen in hem op te zeggen.
1947-2016
  zondag 21 februari 2021 @ 22:44:34 #112
346939 Janneke141
pi_198139751
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:43 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Niet dat ik weet, maar ik ben daar wel benieuwd naar.
pi_198139774
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Geen idee, ik voorspel je wel gouden tijden voor de coaches komend jaar, er komt een enorme pot beschikbaar voor extra steun, reken maar dat ze flink uit die ruif gaan eten, allemaal figuren die a raison van 3000 euro per dag cursussen: Effectief communiceren met jongeren helemaal gaan binnenlopen.
pi_198139794
quote:

[..]

Ik ben ook vooral wel benieuwd naar de hoeveelheid mensen die op het randje staan van psychologisch instorten, en hoeveel er aankloppen voor hulp. Ik hoop dat ze daar de komende jaren in elk geval een paar honderd miljoen extra voor reserveren in plaats van bezuinigen.

Een vriend van mij zei het wel treffend:
Die kamerleden zien elkaar zowat elke dag, gaan elke dag naar "kantoor", hebben nog altijd sociaal contact, hebben vast nog nooit gehoord van MS Teams of Zoom, ze staan zo ver van de werkelijkheid af, dat ze echt geen idee hebben wat de psychologische impact van bepaalde maatregelen is.
pi_198139803
pi_198139817
De tijd die het kost om uren naar de debatten te kijken kun je jezelf ook beter besparen. Achteraf blijkt alles toch half waar te zijn, niet waar te zijn of toch net anders te liggen.
  zondag 21 februari 2021 @ 22:50:22 #117
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198139818
quote:

[..]

Ik hoop het. En ik ga mee doen dan.

Ik wil gewoon savonds lekker fietsen in mn eentje over de dijken en velden. Niemand die last heeft van mij.
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport zondag 21 februari 2021 @ 22:51:47 #118
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198139834
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:48 schreef _serial_ het volgende:
Ik ben ook vooral wel benieuwd naar de hoeveelheid mensen die op het randje staan van psychologisch instorten
Ik heb mezelf altijd gezien als mentaal sterk en val prima in de categorie FOK!er, maar zelfs bij mij begint het gigantisch te knagen. Ik mis gewoon de motivatie om van mijn hobby's te genieten of om aan mijn scriptie te werken. Ontspanning is zo gigantisch belangrijk voor het mentale stuk, en hele dagen thuis zitten helpt daar niet echt bepaald mee.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198139851
quote:
quote:
Je zal actief over de werkvloer lopen ( nou die 10.000 stappen haal je wel op een dag! ) om jouw collega's te attenderen op het feit dat er regels zijn ivm met corona en dat die ook gehandhaafd moeten worden.
Godverdomme zeg :’)
  zondag 21 februari 2021 @ 22:53:06 #120
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198139854
En deze helden willen loonsverhoging? :D

https://www.facebook.com/NouDatWeer/videos/716511399060988

Hiermee bouw je dus geen krediet op. Net als met 7 agenten een man aanhouden die zijn zaak wil beschermen tegen plunderaars. Of met 10 busjes naar een bedrijfje waar een vrijdagmiddagborrel met een paar man wordt gedaan. Of een mega controle op de A2 exact op het moment dat de avondklok voor het eerst in werking wordt gesteld. En zijn er nog tig voorbeelden. Walgelijk. :{
  zondag 21 februari 2021 @ 22:53:24 #121
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198139856
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die routekaarten zijn dan ook nooit bedoeld geweest om te volgen.
Nee. Om iedereen zn bekkie te laten houden door de impressie te geven dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
1947-2016
pi_198139871
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb mezelf altijd gezien als mentaal sterk en val prima in de categorie FOK!er, maar zelfs bij mij begint het gigantisch te knagen. Ik mis gewoon de motivatie om van mijn hobby's te genieten of om aan mijn scriptie te werken. Ontspanning is zo gigantisch belangrijk voor het mentale stuk, en hele dagen thuis zitten helpt daar niet echt bepaald mee.
Zelfde hier, al ben ik aardig getrained in dit soort dingen, het zwaarste vind ik vooral het compleet gebrek aan beleid en dat iedereen dat maar normaal vind.
pi_198139881
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee. Om iedereen zn bekkie te laten houden door de impressie te geven dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Even de stagiair beetje laten wat vakjes neer laten tekenen met illustrator, posten op rijksoverheid en daarna niet meer aan denken, dat idee?
  zondag 21 februari 2021 @ 22:55:47 #124
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198139886
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Na het sneeuwprotocol en de aanwijzingen hoe in je huiskamer te juichen bij een voetbaldoelpunt, is wel duidelijk dat ze geen flauw benul (meer) hebben. Ze zakken maar lekker in de stront daar in Den Haag.
  zondag 21 februari 2021 @ 22:57:46 #125
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_198139919
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Houd vast aan de dacht dat we het samen doen. Allemaal :M
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_198139923
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Na het sneeuwprotocol en de aanwijzingen hoe in je huiskamer te juichen bij een voetbaldoelpunt, is wel duidelijk dat ze geen flauw benul (meer) hebben. Ze zakken maar lekker in de stront daar in Den Haag.
Het ergste: Gebruik een ratel! WELKE PAARDEMONGOOL VERZINT DAT. Dit is dus niet zomaar even bedacht, dit is echt in een overleg besloten, zie je het voor je, dat zo een mongool zijn hand opsteekt: Ja ik wil nog wat toevoegen aan de juichinstructie: Gebruik een ratel!!!

Het meest bizarre is dat dit soort boomers gewoon 90K per jaar verdienen en straks op hun 63e met pensioen mogen.
pi_198139928
quote:

[..]

Na de vorige rellen rond de invoeren van de avondklok hebben ze mensen gelijk afgeschrikt, spoedzittingen, vaak hoge straffen en gelijk met je snuitert op tv. Op zich ook terecht, want dat sloeg nergens op en onschuldige waren het slachtoffer.

De enige oplossing zijn aantallen. Dat zag je vandaag al op drukken plekken, stond de politie toe te kijken. Als jij op straat bent, dan krijg je een boete en wordt je naar huis gestuurd. Maar als 500.000 Amsterdammers op straat zijn, dan is er geen beginnen aan om mensen om 21:00 naar binnen te sturen.
pi_198139942
quote:

[..]

Ik ook, omdat ik mezelf goed genoeg ken om te beseffen dat ik ouderwetsch, regulier onderwijs in een collegezaal gewoon nodig had als vroege twintiger. Een hbo-opleiding via één of andere portal met videocolleges had ik nooit af weten te ronden.

En ik kan me voorstellen dat ik daar niet de enige in ben...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198139951
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:58 schreef maan_man het volgende:

[..]

Na de vorige rellen rond de invoeren van de avondklok hebben ze mensen gelijk afgeschrikt, spoedzittingen, vaak hoge straffen en gelijk met je snuitert op tv. Op zich ook terecht, want dat sloeg nergens op en onschuldige waren het slachtoffer.

De enige oplossing zijn aantallen. Dat zag je vandaag al op drukken plekken, stond de politie toe te kijken. Als jij op straat bent, dan krijg je een boete en wordt je naar huis gestuurd. Maar als 500.000 Amsterdammers op straat zijn, dan is er geen beginnen aan om mensen om 21:00 naar binnen te sturen.
Dat is de beste manier, vind het ook ontzettend minderwaardig om politiemensen aan te vallen, en nog erger om er BOAs mee lastig te vallen.
  zondag 21 februari 2021 @ 23:01:57 #130
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198139973
Ik ben blij met de kapper (14 maanden niet geweest) maar ik dacht ook dat eerst die avondklok er af zou gaan. Zelf heb ik er absoluut geen last van want 3 honten maar kan mij heel goed voorstellen dat de jeugd en mensen die eenzaam zijn of neigen naar eenzaam die klok als enorme hindernis ervaren.

En zo is het volgens mij inderdaad niet voorgesteld bij de invoering er van.

[ Bericht 2% gewijzigd door ondeugend op 21-02-2021 23:10:30 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_198139988
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:59 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik ook, omdat ik mezelf goed genoeg ken om te beseffen dat ik ouderwetsch, regulier onderwijs in een collegezaal gewoon nodig had als vroege twintiger. Een hbo-opleiding via één of andere portal met videocolleges had ik nooit af weten te ronden.

En ik kan me voorstellen dat ik daar niet de enige in ben...
Persoonlijk werd ik al depressief van het idee van onderwijs zelf ;)
Eigenwijze leraren enzo ;)
  zondag 21 februari 2021 @ 23:03:08 #132
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198139994
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het ergste: Gebruik een ratel! WELKE PAARDEMONGOOL VERZINT DAT. Dit is dus niet zomaar even bedacht, dit is echt in een overleg besloten, zie je het voor je, dat zo een mongool zijn hand opsteekt: Ja ik wil nog wat toevoegen aan de juichinstructie: Gebruik een ratel!!!

Het meest bizarre is dat dit soort boomers gewoon 90K per jaar verdienen en straks op hun 63e met pensioen mogen.
Echt hè _O- Die mensen leven ook compleet buiten onze maatschappij. Hebben geen benul, denken ook dat de regeltjes niet voor hen gelden. Dat zag je vroeger al met o.a. diplomaten en nu dus ook met politici. Bah.
pi_198140012
https://www.dailymaverick(...)mong-south-africans/

quote:
Between 7 and 25 January, 4,858 blood donors were tested for antibodies to the virus that causes Covid-19. These antibodies help the body neutralise the effects of SARS-CoV-2 and we have them only if we have been previously infected.

The tests were done in four provinces: 1,457 in Eastern Cape, 463 in Northern Cape; 831 in Free State and 2,107 in KwaZulu-Natal.

Extrapolating their results to the whole population, the researchers estimated that 63% of people in Eastern Cape have been infected since the epidemic started, 32% in Northern Cape, 46% in Free State and 52% in KwaZulu-Natal. This is massively more than the clinically confirmed case rates of between 2 and 3% in these four provinces.Intere
Interessante resultaten uit Zuid Afrika, iemand zei vanmiddag nog dat geen enkel land effecten van natuurlijk immuniteit heeft gehad. Terwijl in Zuid Afrika de dagelijkse gevallen gigantisch hard omlaag zijn gegaan met een lockdown die veel minder streng is als de eerste. Tijdens de eerste lockdown kregen ze de cases niet eens omlaag, de lockdown werd 24 maart 2020 aangekondigd toen er nog maar tientallen of een paar honden bevestigde gevallen waren. En ze hadden toen nog een lange tijd alleen een gigantische stijging gehad met de piek van de eerste golf rond juli.

Ook door dit te zien geloof ik niet dat de vaccins niet werken voor de Zuid Afrikaanse variant, anders hadden ze een probleem in Zuid Afrika en hadden ze het nu niet onder controle kunnen krijgen.
  zondag 21 februari 2021 @ 23:05:47 #134
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198140022
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik ben ook vooral wel benieuwd naar de hoeveelheid mensen die op het randje staan van psychologisch instorten, en hoeveel er aankloppen voor hulp. Ik hoop dat ze daar de komende jaren in elk geval een paar honderd miljoen extra voor reserveren in plaats van bezuinigen.

Een vriend van mij zei het wel treffend:
Die kamerleden zien elkaar zowat elke dag, gaan elke dag naar "kantoor", hebben nog altijd sociaal contact, hebben vast nog nooit gehoord van MS Teams of Zoom, ze staan zo ver van de werkelijkheid af, dat ze echt geen idee hebben wat de psychologische impact van bepaalde maatregelen is.
Dat zo'n Rutte nog nooit getest is, is toch ook bizar. Helemaal in zijn functie en met al die persco's die hij geeft.
pi_198140025
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:53 schreef leolinedance het volgende:
Hiermee bouw je dus geen krediet op. Net als met 7 agenten een man aanhouden die zijn zaak wil beschermen tegen plunderaars.
Dat verdient niet de schoonheidsprijs. Maar het zijn ook werklui die orders opvolgen, die buiten vliegen als ze niet gehoorzamen, gezinnen moeten onderhouden en tijdens hectische momenten moeten beslissen.

Zullen wij het eens over D66 hebben. Die daar eens rustig over na konden denken, zonder last en ruggenspraak mogen stemmen, een vorstelijk salaris verdienen en niet buiten geschopt kunnen worden. Die kwamen na weloverwogen beraad tot het volgende:
  Moderator / Redactie Sport zondag 21 februari 2021 @ 23:07:17 #136
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198140037
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:06 schreef maan_man het volgende:

[..]

Dat verdient niet de schoonheidsprijs. Maar het zijn ook werklui die orders opvolgen, die buiten vliegen als ze niet gehoorzamen, gezinnen moeten onderhouden en tijdens hectische momenten moeten beslissen.

Zullen wij het eens over D66 hebben. Die daar eens rustig over na konden denken, zonder last en ruggenspraak mogen stemmen, een vorstelijk salaris verdienen en niet buiten geschopt kunnen worden. Die kwamen na weloverwogen beraad tot het volgende: [ afbeelding ]
Ah, na VVD alweer de volgende partij waar men echt volkomen de weg kwijt is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198140038
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:01 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben blij met de kapper( 14 maanden niet geweest) maar ik dacht ook dat eerst die avondklok er af zou gaan. Zelf heb ik er absoluut geen last van maar kan mij heel goed voorstellen dat de jeugd en mensen die eenzaam zijn of neigen naar eenzaam die klok als enorme hindernis ervaren.

En zo is het volgens mij inderdaad niet voorgesteld bij de invoering er van.
Ik ben bang dat dit hele beleid nergens op gebaseerd is, ik kan me voorstellen hoe zoiets gaat:
-Kabinet ziet stijgende cijfers
-Kabinet kan natuurlijk zelf geen wetenschappelijke beslissingen nemen, dus Jaap en zijn team krijgt een Fax (Jaap gebruik geen email)
-Vraag: Welke maatregelen kunnen we nemen om de besmettingen naar beneden te krijgen?
-Jaap, is wetenschapper, die gaat gewoon kijken bij willekeurige studies wat een bepaalde maatregel heeft gedaan, en ziet bij Ebola in Nigeria: Dorpen waar een avondklok gold, hadden 25 procent minder besmettingen, scholen dicht: 30 procent, geen bezoek: 15 procent.
-Rutte en IkKanHelemaalNiets, krijgen deze informatie en zien dit als een soort menukaart, waar ze gewoon vanaf pikken en compleet niet nadenken: wat doet dit met de mensen
-Jaap: Ik ben wetenschapper: Mocht dit werken dan ben ik een held!

Kortom, ze doen maar wat.
  zondag 21 februari 2021 @ 23:07:28 #138
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198140040
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het ergste: Gebruik een ratel! WELKE PAARDEMONGOOL VERZINT DAT.
Nou.. uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat er op voort geborduurd gaat worden. Als je bozig bent en lichtelijk gefrustreerd mag je straks ook een bromtol gebruiken om je gevoelens kwijt te raken.

pi_198140055
quote:

[..]

Dat is ook precies de manier waarop de burgers van de DDR in de herfst van 1989 duidelijk lieten merken dat ze klaar waren met het incontinente bejaarde mannenregime van Honecker en zijn geriatrische kompanen. Wanneer er honderdduizenden ontevreden burgers door meerdere steden lopen is het snel afgelopen met een ongewild regime. Tenzij dat regime geweld wil inzetten tegen zijn eigen bevolking.
pi_198140060
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:05 schreef Anton91 het volgende:
https://www.dailymaverick(...)mong-south-africans/
[..]

Interessante resultaten uit Zuid Afrika, iemand zei vanmiddag nog dat geen enkel land effecten van natuurlijk immuniteit heeft gehad. Terwijl in Zuid Afrika de dagelijkse gevallen gigantisch hard omlaag zijn gegaan met een lockdown die veel minder streng is als de eerste. Tijdens de eerste lockdown kregen ze de cases niet eens omlaag, de lockdown werd 24 maart 2020 aangekondigd toen er nog maar tientallen of een paar honden bevestigde gevallen waren. En ze hadden toen nog een lange tijd alleen een gigantische stijging gehad met de piek van de eerste golf rond juli.

Ook door dit te zien geloof ik niet dat de vaccins niet werken voor de Zuid Afrikaanse variant, anders hadden ze een probleem in Zuid Afrika en hadden ze het nu niet onder controle kunnen krijgen.
Als je kijkt naar de Aids epidemie in ZA dan verbaast het me niets dat die lui het minimaal allemaal 3 keer hebben gehad.
  zondag 21 februari 2021 @ 23:10:19 #141
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198140086
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:08 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat is ook precies de manier waarop de burgers van de DDR in de herfst van 1989 duidelijk lieten merken dat ze klaar waren met het incontinente bejaarde mannenregime van Honecker en zijn geriatrische kompanen. Wanneer er honderdduizenden ontevreden burgers door meerdere steden lopen is het snel afgelopen met een ongewild regime. Tenzij dat regime geweld wil inzetten tegen zijn eigen bevolking.
Helaas is de Nederlander anno 2021 een lijdzaam object. Zolang hij zijn sixpack nog kan kopen in de supermarkt en elke week kan genieten van de nieuwste aflevering van BN-ers in de Jungle en Wie Braadt het Beste Runderlapje houdt hij zijn mond.
pi_198140125
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Helaas is de Nederlander anno 2021 een lijdzaam object. Zolang hij zijn sixpack nog kan kopen in de supermarkt en elke week kan genieten van de nieuwste aflevering van BN-ers in de Jungle en Wie Braadt het Beste Runderlapje houdt hij zijn mond.
Je vergeet Lubach, zodat als die pseudo intellectuelen die normaal NPO kijken maandag kunnen zeggen: Zo zeg, heb je Lubach gezien, die zette ze maar mooi te kijk!
pi_198140131
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ah, na VVD alweer de volgende partij waar men echt volkomen de weg kwijt is.
Het is het typische Marie Antoinettegedrag van mensen die zich enkel in hun eigen kleine wereldje begeven en burgers alleen als stemvee en belastingslaafjes zien.
pi_198140144
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:13 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Het is het typische Marie Antoinettegedrag van mensen die zich enkel in hun eigen kleine wereldje begeven en burgers alleen als stemvee en belastingslaafjes zien.
Vergeet niet te sporten mense!
pi_198140166
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als je kijkt naar de Aids epidemie in ZA dan verbaast het me niets dat die lui het minimaal allemaal 3 keer hebben gehad.
Maar wel ontzettend zonde dat ze een deel van hun welvaart hebben opgeofferd om het virus buiten te houden, wat niet gelukt is. Maarja hoe ging het ook alweer, baat het niet dan schaadt het niet of zo toch?
pi_198140202
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:16 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar wel ontzettend zonde dat ze een deel van hun welvaart hebben opgeofferd om het virus buiten te houden, wat niet gelukt is. Maarja hoe ging het ook alweer, baat het niet dan schaadt het niet of zo toch?
Ik weet niet wat ik van ZA moet vinden, maar heb wat collegas die daar vandaan komen en dat land kun je beter opgeven. Ze teren nu nog op hun laatste restje welvaart maar dat raakt snel op, land kun je beetje vergelijken met Rusland on steroids.
pi_198140205
quote:

[..]

Volgens mij was een rake column die ik onlangs las die precies dit beschrijft: demonstereren is voor gekkies, stel je voor dat je écht ergens in gelooft.
I'll give you something to do
  Moderator / Redactie Sport zondag 21 februari 2021 @ 23:20:49 #148
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198140216
quote:

[..]

Als je mensen maar ver genoeg richting wanhoop duwt, komt dat punt vanzelf wel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 21 februari 2021 @ 23:21:29 #149
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198140221
Ik heb niks te maken met deze verkozen partijen in deze regering maar vraag mij de laatste tijd wel eens af of er mensen zijn die spijt hebben van hun uitgebrachte stem de laatste verkiezingen kwa huidig beleid dat eigenlijk nu voor een groot deel Covid gerelateerd is
pi_198140222
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:19 schreef galantis het volgende:

[..]

Volgens mij was een rake column die ik onlangs las die precies dit beschrijft: demonstereren is voor gekkies, stel je voor dat je écht ergens in gelooft.
Demonstreren kun je op vele manieren doen, echter geweld gebruiken onder de huidige omstandigheden vind ik compleet buiten proporties. Dat zou pas valide zijn als de politie zich echt als een politiestaat zou gedragen en dat gaat niet gebeuren, Nederlandse agenten zijn ook gewoon burgers uit alle lagen, het is niet dat ze onderdeel van een regiem zijn.
pi_198140236
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ik van ZA moet vinden, maar heb wat collegas die daar vandaan komen en dat land kun je beter opgeven. Ze teren nu nog op hun laatste restje welvaart maar dat raakt snel op, land kun je beetje vergelijken met Rusland on steroids.
Maar het is een ontzettend mooi land dat veel te bieden heeft! Maarja, erg onveilig helaas...
pi_198140243
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:21 schreef ondeugend het volgende:
Ik heb niks te maken met deze verkozen partijen in deze regering maar vraag mij de laatste tijd wel eens af of er mensen zijn die spijt hebben van hun uitgebrachte stem de laatste verkiezingen kwa huidig beleid dat eigenlijk nu voor een groot deel Covid gerelateerd is
Ik durf gerust te stellen dat 90 procent geen idee heeft waarop ze stemmen.

Stel de vraag eens voor de grap: Als Rutte veroordeeld zou worden voor rassendiscriminatie, zou hij dan nog langer president mogen zijn? Ik durf gerust te stellen dat 90 procent zou antwoorden: NEE.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198140260
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:23 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar het is een ontzettend mooi land dat veel te bieden heeft! Maarja, erg onveilig helaas...
Er zijn geen oficieele migratie cijfers voor ZA beschikbaar, echter ik deed even klein onderzoekje naar Nederland, en zo uit me hoofd is het aantal migraties naar Nederland in 3 jaar met 500% gestegen, tjah als ook je kennis vertrekt, dan is dat niet best.
pi_198140263
quote:

[..]

Als dit een echt programma wordt, kom ik bij jou klagen... :{
BFF met GGMM
pi_198140266
quote:

[..]

Klopt wel idd. Alleen is dat al veel langer een probleem. Nederlanders protesteren niet. Dat is voor werkschuw links tuig. Doe maar normaal dan doe he gek genoeg. Hoofd omlaag en doorwerken.
Combinatie van een calvinistische inslag en het nog te goed hebben denk ik.
pi_198140270
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:26 schreef DonRaja het volgende:

[..]

houdt hij zijn mond.
[/quote]
Of dat er een spinoff komt met bekende Nederlanders! Of nog erger, een spinoff van de spinoff met de kinderen van de bekende Nederlanders.
pi_198140278
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Klopt wel idd. Alleen is dat al veel langer een probleem. Nederlanders protesteren niet. Dat is voor werkschuw links tuig. Doe maar normaal dan doe he gek genoeg. Hoofd omlaag en doorwerken.
Combinatie van een calvinistische inslag en het nog te goed hebben denk ik.
Je moet ook niet vergeten dat Nederland een kampioen is in onder bezetting leven, we hebben er zelfs een sport van gemaakt om bezetters te trollen: Hahaha bezetten is ook betalen!
pi_198140279
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:21 schreef ondeugend het volgende:
Tja, normaal komen er ook zaken voorbij die niet speelde tijdens de verkiezingen, maar nu beheerst er al een jaar iets ons leven en de beslissingen zullen ook nog lang doorwerken. Nemen partijen een besluit, dan wordt gezegd het is democratisch tot stand gekomen en feitelijk klopt dat, maar er zijn nul Nederlanders die op dit beleid gestemd hebben.

En het enige corrigerende mechanisme, het referendum, hebben ze vakkundig de nek omgedraaid. Dat zou hier ideaal zijn. Al bij ik bang dat de noodwet klaar zou zijn, voordat de inkt op het stemformulier droog zou zijn.
pi_198140309
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

quote:
Of dat er een spinoff komt met bekende Nederlanders! Of nog erger, een spinoff van de spinoff met de kinderen van de bekende Nederlanders.
Ik zag zo'n programma met BN-ers, maar ik kende er niet 1 van. Het waren blijkbaar allemaal influencers, tiktokkers, youtubers en andere aandachtshoeren. Ik weet ook niet eens meer wat het doel van het programma was, want in de 10 minuten die ik zag waren ze alleen aan het vertellen hoe zwaar het was en wat een mooie ervaring het was. Ze zeiden alleen niet wat 'het' was...

Maar goed on topic: Corona, wat een toestand he?
BFF met GGMM
  zondag 21 februari 2021 @ 23:33:26 #160
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198140311
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik durf gerust te stellen dat 90 procent geen idee heeft waarop ze stemmen.

Stel de vraag eens voor de grap: Als Rutte veroordeeld zou worden voor rassendiscriminatie, zou hij dan nog langer president mogen zijn? Ik durf gerust te stellen dat 90 procent zou antwoorden: NEE.

SPOILER
Ja ik snap wat je wilt zeggen maar hij was destijds nog geen minister president he.
Je vraagstelling klopt daarom niet helemaal.
  zondag 21 februari 2021 @ 23:38:56 #161
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198140360
quote:

[..]

Vreedzaam protest. Met zn allen naar buiten en kommaarrop.

Met aantallen zijn wij altijd nog sterker.
1947-2016
  zondag 21 februari 2021 @ 23:47:16 #162
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198140432
Ik moet wel zeggen dat mijn runderbraadlappen bekend staan als meer dan heerlijk!
pi_198140443
quote:
10s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:47 schreef ondeugend het volgende:
Ik moet wel zeggen dat mijn runderbraadlappen bekend staan als meer dan heerlijk!
Ben je ook een BN-er?
BFF met GGMM
  zondag 21 februari 2021 @ 23:50:26 #164
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198140451
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:49 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Ben je ook een BN-er?
Bijna!
pi_198140468
quote:
12s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:50 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Bijna!
Als het met tiktok oid is, dan doen @raptorix en ik alsof we je niet kennen. Dit ff ter info.
BFF met GGMM
pi_198140497
quote:

[..]

Het enige wat nergens op slaat is de huichelachtige manier waarop de club List&Bedrog een avondklok voor onbepaalde tijd er doorheen weet te rommelen.

Het begon met een doorzichtig toneelstukje met de media "Och jee een avondklok dat willen we allemaal niet hoor, dat gaat er ook niet van komen"

Toen werd het "Het is maar voor twee weken, we vinden deze maatregel zelf ook heel zwaar we hebben er dus zo lang mogelijk mee gewacht en het zal ook de eerste maatregel zijn die weer geschrapt wordt. Het alternatief was nog erger en het is maar voor twee weekjes. Samen even volhouden jongens!"

Twee weken later was het "Nou het is toch niet voor twee weken maar over twee weken gaan we echt kijken of die beëindigd kan worden."

En inmiddels is het geworden "Avondklok? Nou die wordt op twee maart met drie weken verlengd maar de kappers mogen binnenkort wel weer open. Echt, jullie mogen lekker naar de kapper! En op twee maart gaan we kijken of we andere maatregelen - maar niet de avondklok - misschien wel kunnen verlichten als jullie je goed gedragen!"

:')

En mensen slikken deze onzin. :') :r

[ Bericht 0% gewijzigd door van_Lamehuizen op 22-02-2021 00:33:22 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 21 februari 2021 @ 23:57:27 #167
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198140513
quote:
15s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:55 schreef van_Lamehuizen het volgende:
En mensen slikken deze onzin.
Steeds en steeds minder, mensen zijn er echt goed klaar mee.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198140532
quote:
15s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:55 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Het enige wat nergens op slaat is de huichelachtige manier waarop de club List&Bedrog een avondklok voor onbepaalde tijd er doorheen weet te rommelen.
Nou als dat het enige was dan hebben wij een ander wereldbeeld. Juweliers en supplementenshop leegtrekken is in mijn kringen geen heel normaal gedrag.
pi_198140539
twitter

Een jaar geleden
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198140562
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 23:59 schreef maan_man het volgende:

[..]

Nou als dat het enige was dan hebben wij een ander wereldbeeld. Juweliers en supplementenshop leegtrekken is in mijn kringen geen heel normaal gedrag.
Ik verdedig plunderingen en het vernielen van privebezittingen op geen enkele manier en vind het alleszins terecht dat de daders daarvan gestraft worden. Ik zie daarin ook geen enkele vorm van protest tegen het walgelijke overheidsbeleid.
  maandag 22 februari 2021 @ 00:04:40 #171
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198140567
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 00:01 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]

Een jaar geleden
Bitterzuur idd.
pi_198140588
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 00:04 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Bitterzuur idd.
Is dat erger dan bitterzoet of gewoon een raar dialect?
BFF met GGMM
pi_198140598
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2021 00:04 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ik verdedig plunderingen en het vernielen van privebezittingen op geen enkele manier en vind het alleszins terecht dat de daders daarvan gestraft worden. Ik zie daarin ook geen enkele vorm van protest tegen het walgelijke overheidsbeleid.
Oké, jouw reactie in combinatie met het gedeelte in mijn reactie dat je dikgedrukt had gemaakt, deed iets anders vermoeden.
  maandag 22 februari 2021 @ 00:08:20 #174
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198140600
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 00:07 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Is dat erger dan bitterzoet of gewoon een raar dialect?
4.21 keer erger
pi_198140602
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 00:01 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]

Een jaar geleden
Gelukkig maar dat er geen directe vluchten gingen van Wuhan naar Nederland, China die miljoenenstad gewoon voor de grap (en niet ivm menselijke transmissie) onder strikte quarantaine had proberen te stellen, Chinees nieuwjaar ook helemaal niet gepaard gaat met enorme volksbewegingen door Chinese diaspora alleen al en Carnaval hier in kleine kring gevierd wordt.

We zijn in goede handen bij de volidioten kundige experts van het RIVM. _O_ Dank voor alle ellende hè jongens, bedankt dat ik nu voor onbepaalde tijd onschuldig 's avonds in mijn huis opgesloten word Jaap. Goed gewerkt pik. :r

[ Bericht 5% gewijzigd door van_Lamehuizen op 22-02-2021 00:16:59 ]
pi_198140635
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2021 00:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Gelukkig maar dat er geen directe vluchten gingen van Wuhan naar Nederland, China die miljoenenstad gewoon voor de grap (en niet ivm menselijke transmissie) onder strikte quarantaine had proberen te stellen, Chinees nieuwjaar ook helemaal niet gepaard gaat met enorme volksbewegingen door Chinese diaspora alleen al en Carnaval hier in kleine kring gevierd wordt.

We zijn in goede handen bij de volidioten kundige experts van het RIVM. _O_ Dank voor alle ellende hè jongens, bedankt dat ik nu voor onbepaalde tijd onschuldig 's avonds in mijn huis opgesloten wordt Jaap. Goed gewerkt pik. :r
Gaat het een beetje? :D
pi_198140677
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 00:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee :( Getuige ook de "ik wordt" :') _O-
pi_198140681
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 00:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Jij denkt nog steeds dat we snel van die avondklok afkomen? Ik hoop dat de mensen steeds meer denken, ik ben er klaar mee. Ze kunnen me wat en feest gaan vieren in de parken na negen uur.
pi_198140711
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 00:17 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Jij denkt nog steeds dat we snel van die avondklok afkomen? Ik hoop dat de mensen steeds meer denken, ik ben er klaar mee. Ze kunnen me wat en feest gaan vieren in de parken na negen uur.
Jij weet wat ik denk op basis van mijn post? Knap hoor, vooral omdat ik totaal niets zei over een avondklok.
pi_198140743
Net bij op1 hadden ze het over de avondklok die verlengt wordt. Maar daar zitten toch een paar problemen bij vanwege de verkiezingen. Zo staat er in de wet dat verkiezingsbureaus open moeten zijn tot 21.00 en dat kan niet zomaar vervroegt worden. Ook moet de telling publieke toegankelijk zijn. Dus de avondklok kan best nog wel is een conflict gaan geven op dat gebied.
pi_198140790
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 00:28 schreef ipa84 het volgende:
Net bij op1 hadden ze het over de avondklok die verlengt wordt. Maar daar zitten toch een paar problemen bij vanwege de verkiezingen. Zo staat er in de wet dat verkiezingsbureaus open moeten zijn tot 21.00 en dat kan niet zomaar vervroegt worden. Ook moet de telling publieke toegankelijk zijn. Dus de avondklok kan best nog wel is een conflict gaan geven op dat gebied.
Persoonlijk denk ik dat de verkiezingen worden uitgesteld, maar dat roep ik al weken :)
Een andere optie is dat men gewoon de handhaving even laat gaan, dat is technisch het meest praktisch.
pi_198140805
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 00:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat de verkiezingen worden uitgesteld, maar dat roep ik al weken :)
Een andere optie is dat men gewoon de handhaving even laat gaan, dat is technisch het meest praktisch.
Of die twee gronden, stemmen en bijwonen telling, komen op dat formulier dat je op zak moet hebben.
pi_198140809
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2021 00:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

We zijn in goede handen bij de volidioten kundige experts van het RIVM. _O_ Dank voor alle ellende hè jongens, bedankt dat ik nu voor onbepaalde tijd onschuldig 's avonds in mijn huis opgesloten word Jaap. Goed gewerkt pik. :r
Het is bizar dat bedrijven daadkrachtiger optraden dan het RIVM, onze Chinese collega's moesten verplicht 2 weken in quarantaine, toen ze nog terug mochten reizen uit China. Net zoals dat binnen een halfuur geregeld werd dat 25.000 mensen per direct thuis dienden te werken.
pi_198140821
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 00:37 schreef maan_man het volgende:

[..]

Of die twee gronden, stemmen en bijwonen telling, komen op dat formulier dat je op zak moet hebben.
Dat formulier is sowieso een wassen neus, ik vraag me af of er ooit een handhaver is die daadwerkelijk gaat bellen of de ontheffing wel klopt. Bovendien is het natuurlijk niet zo heel moeilijk om gewoon een nummer van een vriend erop te zetten. Ik weet dat dit strafbaar is, maar het is natuurlijk totaal niet controleerbaar.
pi_198140822
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 00:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik vraag me af (maar heb er geen antwoord op) of je de verkiezingen op dit moment nog wel kan uitstellen. De stemkaarten zijn al binnen de voorbereiding is al in volle gang, de campagne is hoe sober ook gestart. Dan had je dat beter vorige maand al kunnen doen om de verkiezingen uit te stellen.
pi_198140830
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 00:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat formulier is sowieso een wassen neus, ik vraag me af of er ooit een handhaver is die daadwerkelijk gaat bellen of de ontheffing wel klopt. Bovendien is het natuurlijk niet zo heel moeilijk om gewoon een nummer van een vriend erop te zetten. Ik weet dat dit strafbaar is, maar het is natuurlijk totaal niet controleerbaar.
Zoals wel meer een wassenneus is, maar binnen het wassenneuzenbeleid lijkt dit mij de beste oplossing.
pi_198140831
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 00:39 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik vraag me af (maar heb er geen antwoord op) of je de verkiezingen op dit moment nog wel kan uitstellen. De stemkaarten zijn al binnen de voorbereiding is al in volle gang, de campagne is hoe sober ook gestart. Dan had je dat beter vorige maand al kunnen doen om de verkiezingen uit te stellen.
Olongren heeft gezegt dat het tot 2 weken voor de verkiezingen uitgesteld kan worden.
Heb jij je kieskaart al gehad dan?
pi_198140837
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 00:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Olongren heeft gezegt dat het tot 2 weken voor de verkiezingen uitgesteld kan worden.
Ja ik heb hem al binnen. Vorige week heb ik hem gekregen.
pi_198140839
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 00:41 schreef raptorix het volgende:
Hier is hij ook binnen.
pi_198140841
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 00:41 schreef maan_man het volgende:

[..]

Zoals wel meer een wassenneus is, maar binnen het wassenneuzenbeleid lijkt dit mij de beste oplossing.
Mjah dit zijn typisch van die zaken die je al geregeld kunt hebben voordat je gezeik hebt.
pi_198140848
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 00:42 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ja ik heb hem al binnen. Vorige week heb ik hem gekregen.
Ah hier nog niet, maar heb hem wel vaker niet gehad, moet het wel even regelen omdat ik mijn vriend zijn stembiljet per volmacht gebruik.
pi_198140855
Ah lees, dat ze deze week pas worden bezorgt in Amsterdam.
pi_198140877
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 00:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ah hier nog niet, maar heb hem wel vaker niet gehad, moet het wel even regelen omdat ik mijn vriend zijn stembiljet per volmacht gebruik.
Geen idee hoe dat met volmachten gaat. Me vader is 70+ maar weet niet of die zelf wilt gaan, per post wilt stemmen of dat ik het voor hem moet doen. Ik weet wel toen ik bij hem langs ging dat die nu een gele stemkaart heeft ipv een blauwe die ik zelf gekregen heb.
pi_198140899
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 00:49 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Geen idee hoe dat met volmachten gaat. Me vader is 70+ maar weet niet of die zelf wilt gaan, per post wilt stemmen of dat ik het voor hem moet doen. Ik weet wel toen ik bij hem langs ging dat die nu een gele stemkaart heeft ipv een blauwe die ik zelf gekregen heb.
Volmacht is heel simpel, gewoon zijn handtekening erop zetten, en de jouwe, en dan in het stemlokaal krijg je 2 biljetten.
pi_198140908
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 21:58 schreef zalkc het volgende:

[..]

chill.. je maakt jezelf elke dag weer helemaal gek.

Als er geen echte reden meer is trekt niemand zich er nog ene zak van die maatregelen aan. Er zijn altijd van dit soort onheilsprofeten. Ik denk dat je met weinig moeite minstens 10x zoveel studies en doctors gaat vinden wat pleit voor een totaal alcoholverbod, net zoals elke oogarts er al jaren voor een totaal vuurwerkverbod pleit.

En je weet hoe daar normaal op gereageerd wordt?
Maar nogmaals, dit is de editorial van het belangrijkste medische tijdschrift ter wereld. Whatever stuk ... vrijheidshatend uitschot... dit geschreven heeft, het heeft invloed! Dit is wel de freakin' hoofdredactie van dat blad heh. Holy shit, dit is het soort mensen wat topposities in overheidsorganen heeft, en zij komen ongeveer als eerste er uit en zetten de toon straks voor de rest. Morgen presenteert Johnson die roadmap, en ik hoop echt heel fluffin' hard dat die heel duidelijk maakt dat het einddoel nog steeds het oude normaal is en dat iedereen die daar anders over denkt het bos in kan!

En Israël doet er ook wel érg lang over om afstandshouden/hoestlappen weer af te schaffen... daar zij zo'n overheidsadviesraadslid ook dat die nog nodig zijn "voor de foreseeable future" - wat nergens op slaat, gezien hoe goed die vaccins nu lijken te werken. Het is echt verdacht en geeft gewoon een unheimlich gevoel.

En je hebt gelijk. Kijk op strand vandaag, niemand geeft nu gelukkig al ene fuck meer. Maar het probleem is zoals ik vaker zei dat events, horeca, theater, clubs, etc. niet open kunnen als ze officieël niet mogen.

Ik vrees echt dat we het permanente nieuwe normaal binnen-slaap-wandelen, en daar moet ik niet aan denken. Zo'n editorial in zo'n belangrijk blad zou direct nieuws moeten zijn en door politici en andere experts publiekelijk inclusief whoever het vod schreef met de grond gelijk gemaakt moeten worden. Dat zo'n belangrijjk iemand zoiets walgelijks opschrijft is gewoon een slecht teken... ;_;
#WeesGeenWhales
  maandag 22 februari 2021 @ 01:31:52 #196
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_198141036
quote:

Do not shoot the messenger(s).

Feit is dat zich al een tijdje een scenario ontvouwt dat ons nog (een aantal) jaren zal vastpinnen op restricties en maatregelen. De gedachte dat vaccins de oplossing zullen gaan zijn om terug keren naar het oude normaal; is vooral een "welwillende" leugen. Ja vaccins zijn een "oplossing" maar niet om dat normaal (terug) te verkrijgen.

Er zijn nog andere opmerkingen te maken waarom het een aantal jaren duurt waarbij ik denk aan aan het normale evolutionaire proces waarbij kwetsbare leden weerbaar(der zijn ge)worden of weerloos zijn voor het virus.
Hierbij onthouden dat de hele "Westerse" aanpak vooral is om pieken in te kort schietende zorg(druk) te beperken en de impact daarvan over een langere periode uit te vlakken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_198141044
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 00:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

https://www.rtvutrecht.nl(...)eversverklaring.html
  maandag 22 februari 2021 @ 01:34:51 #198
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_198141049
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

Eensch hoor, alleen welke "experts" qua welk vakgebied moeten in hun tunnels het brede licht werpen ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_198141097
quote:
Mjah, ik vermoed dat hij geen DHL kleding aan had dan :)
pi_198141106
quote:
6s.gif Op maandag 22 februari 2021 01:34 schreef Vallon het volgende:

[..]

Eensch hoor, alleen welke "experts" qua welk vakgebied moeten in hun tunnels het brede licht werpen ?
Marcel Levi, Jaap Goudsmit, Peter van Uhm,Jan van Zanen om er maar een paar te noemen :)
pi_198141107
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 02:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mjah, ik vermoed dat hij geen DHL kleding aan had dan :)
Of niet in een DHL bus reed, zoals een legit DHL-bezorger hier ook niet doet.
pi_198141293
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:36 schreef raptorix het volgende:

Geen idee, wel dat in de UK vorige week 25 procent minder ziekenhuisbezetting was, vind dat een stuk interessantre, is dit al op het NOS journaal geweest?
Ziekenhuisbezetting in de UK is met 70% gedaald sinds 10 januari:

Bron: Britse overheid.
Link:https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare

Op het NL journaal niets hierover uiteraard.
  maandag 22 februari 2021 @ 05:47:05 #203
3778 popje
pi_198141339
Goedemorgen jongens! Veels te vroeg wakker, ga steeds vroeger naar bed met die avondklok en ga weer een opwindende dag tegemoet (sarcastic) dus kon niet meer slapen!
pi_198141507
We zitten straks gewoon lekker met opgeschoren zijkantjes binnen. Aan de vooravond van de 3e golf.
Go hard or go home
  maandag 22 februari 2021 @ 07:25:46 #205
3778 popje
pi_198141527
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2021 07:21 schreef Noek het volgende:
We zitten straks gewoon lekker met opgeschoren zijkantjes binnen. Aan de vooravond van de 3e golf.
Kan je nog een beetje leven van de inkomsten van online sportschool zijn?
pi_198141530
Versoepelingen klinken echt weer als een wassenneus.
Voor het voortgezet onderwijs kan ik me voorstellen dat 1.5 dag fysieke aanwezigheid misschien als een pro klinkt, maar de rest is toch waardeloos of wat.
  maandag 22 februari 2021 @ 07:28:49 #207
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198141542
Avondklok is gewoon een gevalletje geen gezichtsverlies willen leiden voor Rutte en co in aanloop naar de verkiezingen. Zeker niet na die hele toestand met Engel afgelopen week.
  maandag 22 februari 2021 @ 07:30:15 #208
346939 Janneke141
pi_198141547
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 07:26 schreef Kickinalfa het volgende:
Versoepelingen klinken echt weer als een wassenneus.
Voor het voortgezet onderwijs kan ik me voorstellen dat 1.5 dag fysieke aanwezigheid misschien als een pro klinkt, maar de rest is toch waardeloos of wat.
Als vo-leerlingen weer anderhalve dag per week naar school kunnen dan zal dat een positief effect hebben op het gebied van welzijn verwacht ik, maar voor de leeropbrengst kan het nog wel eens negatief uitpakken. Ik blijf erbij dat scholen 'normaal' open moeten.
pi_198141553
Niks opgeschoren zijkantjes, mijn jaren 70 Farrah Fawcett lokken zullen weer weelderig over mijn schouders golven. Dat ik verder een baanloze eenzame fat fuck begin te worden nemen we op de koop toe.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_198141578
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 07:25 schreef popje het volgende:

[..]

Kan je nog een beetje leven van de inkomsten van online sportschool zijn?
Elke persconferentie is weer een drop in inkomsten.
Ik werk nog wel buiten en dat wordt nu wel wat leuker met dit weer maar het werkt heel ongemakkelijk doordat ik me heel vaak moet verantwoorden dat je wel buiten mag sporten binnen de maatregelen.
En iedereen die vertelt hoe ik ermee om moet gaan en wat ik zou moeten doen is ook vermoeiend. Nu is het vooral,"Gooi toch open die tent!" Ja, flikker me dan maar gelijk voor de bus. Alsof ik 4000-10.000 euro kan missen. Daarnaast heb ik 0 energie om maar iets aan te vechten want overleven kost energie.
Maar ik ga het wel redden, denk ik want ik ben nu al zo ver gekomen zonder steun of wat dan ook. Nu is het uitzingen. Hoop ik. :D
Go hard or go home
pi_198141601
Ik heb vorig jaar ook buiten mijn lessen gegeven, das was toen heerlijk, mooi weer, en de mensen waren zo blij dat ze weer wat konden doen. Geloof dat je nu alleen PT mag geven buiten, geen groepsles toch? Of mag dat inmiddels weer wel?
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_198141627
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 07:43 schreef josja het volgende:
Ik heb vorig jaar ook buiten mijn lessen gegeven, das was toen heerlijk, mooi weer, en de mensen waren zo blij dat ze weer wat konden doen. Geloof dat je nu alleen PT mag geven buiten, geen groepsles toch? Of mag dat inmiddels weer wel?
Nee, geen groepslessen.
PT en mensen mogen in tweetallen op afstand sporten.
Wat je natuurlijk wel merkt is dat mensen nog maar weinig zin hebben ook om te sporten. De rek is er bij iedereen wel wat uit. Wat wel tof is, is dat jongeren echt wel vaak komen sporten. Die hebben nu veel tijd dus die zie je opeens heel fit worden. Daarnaast zijn we dan nog een sociale activiteit en ik vind hun energie nu heel tof om om me heen te hebben. Ze zijn gewoon lichter van geest.
Ik hoop dat het mooie weer wat goede zin meebrengt.

De avondklok heeft dan ook weer direct een gevolg want ik kan dan geen PT geven dus ook dat was gelijk weer een drop. Zo hobbel je van inleveren naar inleveren maar schijnbaar lijdt niemand daaronder dus tja. Ik hou er de moed niet meer in want dat is wel weg. Ik leef gewoon wat door op een automatische piloot.
Go hard or go home
pi_198141664
Avondklok was natuurlijk zo'n enorme rotmaatregel dat Rutte hem er daarna lekker maanden oplaat. Lekker makkelijk eigenlijk, na 21:00 geen mensen meer op straat aldus Rutte. Leugen numero 1000.

De solidariteit die ze vragen is wel echt eenrichtingsverkeer. 18-60 jarigen moeten zich nu opofferen om de ouderen en kinderen onder 18 hun ding te laten doen.
pi_198141703
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 07:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Avondklok is gewoon een gevalletje geen gezichtsverlies willen leiden voor Rutte en co in aanloop naar de verkiezingen. Zeker niet na die hele toestand met Engel afgelopen week.
Ik vind het eerder de andere kant op.
Stellig werd verkocht dat de maatregel er als eerste afgaat en nu (niet geheel verbazingwekkend overigens), wordt deze nu als ruilmiddel ingezet voor allerlei andere "versoepelingen".

Bij iedere persconferentie krijgen we weer PR praatje over " korte lockdown", "tijdelijk" , "2 weken", "dit gaat er als eerste af" en vervolgens komt daar helemaal niks van terecht.
De enige keer dat het wel zo was omdat ze er van te voren een harde datum aan hadden gegeven.

Morgen krijgen we ook weer blik op de "zeer zorgelijke" situatie met allemaal inzichten om vervolgens toch iets anders te doen.
pi_198141704
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 07:59 schreef Platinumgoat het volgende:
Avondklok was natuurlijk zo'n enorme rotmaatregel dat Rutte hem er daarna lekker maanden oplaat. Lekker makkelijk eigenlijk, na 21:00 geen mensen meer op straat aldus Rutte. Leugen numero 1000.

De solidariteit die ze vragen is wel echt eenrichtingsverkeer. 18-60 jarigen moeten zich nu opofferen om de ouderen en kinderen onder 18 hun ding te laten doen.
Ach, van solidariteit is toch nooit enige sprake geweest dus niet zo heel verrassend?
  maandag 22 februari 2021 @ 08:17:52 #216
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198141760
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 08:08 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ik vind het eerder de andere kant op.
Stellig werd verkocht dat de maatregel er als eerste afgaat en nu (niet geheel verbazingwekkend overigens), wordt deze nu als ruilmiddel ingezet voor allerlei andere "versoepelingen".

Bij iedere persconferentie krijgen we weer PR praatje over " korte lockdown", "tijdelijk" , "2 weken", "dit gaat er als eerste af" en vervolgens komt daar helemaal niks van terecht.
De enige keer dat het wel zo was omdat ze er van te voren een harde datum aan hadden gegeven.

Morgen krijgen we ook weer blik op de "zeer zorgelijke" situatie met allemaal inzichten om vervolgens toch iets anders te doen.
Die persco’s kijk ik al sinds de zomer niet meer, het is toch elke keer rinse and repeat.
pi_198141763
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 04:42 schreef Za het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Uiteraard niet, dit nieuws is veel te goed om te melden _O-
  maandag 22 februari 2021 @ 08:19:41 #218
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198141770
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 08:08 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ach, van solidariteit is toch nooit enige sprake geweest dus niet zo heel verrassend?
Klopt, was ver voor Corona al een vies woord.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198141772
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 08:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Die persco’s kijk ik al sinds de zomer niet meer, het is toch elke keer rinse and repeat.
Cringe, rinse and repeat.
  maandag 22 februari 2021 @ 08:22:44 #220
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198141785
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 07:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als vo-leerlingen weer anderhalve dag per week naar school kunnen dan zal dat een positief effect hebben op het gebied van welzijn verwacht ik, maar voor de leeropbrengst kan het nog wel eens negatief uitpakken. Ik blijf erbij dat scholen 'normaal' open moeten.
Verrassend.

Dat lijkt je nu wel een goed idee, dus, ondanks alles juist scholen weer volop laten draaien?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 22 februari 2021 @ 08:24:20 #221
346939 Janneke141
pi_198141794
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 08:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Verrassend.

Dat lijkt je nu wel een goed idee, dus, ondanks alles juist scholen weer volop laten draaien?
En jij niet, dat weet ik. Hier worden we het toch niet over eens, dus ik ga dat ook niet proberen.
pi_198141837
Kunnen de zwembaden ook een keer open, voor mijn kind straks 10 is voor ze een keer begint met zwemles?

Na 3x uitstellen van de 1e les afgelopen jaar :')

Ik heb het vorige week geprobeerd in een slootje maar die was dichtgevroren. En nu met dit mooie weer komt al snel blauwalg om de hoek kijken. Ik houd weinig opties over zo ;(
Zonder wrijving geen glans
  maandag 22 februari 2021 @ 08:31:35 #223
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198141850
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 08:29 schreef Haags het volgende:
Kunnen de zwembaden ook een keer open, voor mijn kind straks 10 is voor ze een keer begint met zwemles?

Ik heb het vorige week geprobeerd in een slootje maar die was dichtgevroren. En nu met dit mooie weer komt al snel blauwalg om de hoek kijken. Ik houd weinig opties over zo ;(
Paar extra hoge wandjes op je bad metselen een optie?

Wij hebben hier twee keer een paar lessen gehad, als we straks voor de derde keer starten zullen vást die lessen allemaal door lopen qua geld, maar heeft ze er geen reet aan gehad qua leeropbrengst
pi_198141856
quote:

Tegenstroom installatie in je bad.
pi_198141860
quote:

Met een haak in de zee gooien. Ik zie geen andere optie.
Go hard or go home
  maandag 22 februari 2021 @ 08:33:22 #226
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198141867
quote:

Bijkomend probleem is ook dat die lessen de komende tijd bom vol zitten.

Ga je ook zien bij rijlessen. Stampvol. Laat staan examens.
Oh en de geldigheid van theorieexamens wordt niet verlengd natuurlijk :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 22 februari 2021 @ 08:33:29 #227
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198141869
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 08:32 schreef Noek het volgende:

[..]

Met een haak in de zee gooien. Ik zie geen andere optie.
Zo in de oksel en sleuren maar tot ze zelf voldoende kan zwemmen _O_
  maandag 22 februari 2021 @ 08:33:47 #228
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_198141873
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 04:42 schreef Za het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

In NL zien we helaas zo'n daling niet. Aan de andere kant is het per capita nog steeds erger in de VK.

Dus ik weet niet wat de conclusie hier is. Hebben we net zulke strikte maatregelen nodig als daar? Of is het een waarschuwing hoeveel erger het nog kan worden als B117 de overhand krijgt? In hoeverre hebben maatregelen effect? En meer van dat soort vragen.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 22 februari 2021 @ 08:34:59 #229
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198141881
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 08:33 schreef Montov het volgende:

[..]

In NL zien we helaas zo'n daling niet. Aan de andere kant is het per capita nog steeds erger in de VK.

Dus ik weet niet wat de conclusie hier is. Hebben we net zulke strikte maatregelen nodig als daar? Of is het een waarschuwing hoeveel erger het nog kan worden als B117 de overhand krijgt? In hoeverre hebben maatregelen effect? En meer van dat soort vragen.
Yep, en misschien doen we het eigenlijk best wel prima nu en moeten we eens binnen redelijkheid gaan kijken wat in deze fase van de crisis nog mogelijk is om doden en gewonden te sparen, of niet
pi_198141882
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 08:33 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Bijkomend probleem is ook dat die lessen de komende tijd bom vol zitten.

Ga je ook zien bij rijlessen. Stampvol. Laat staan examens.
Oh en de geldigheid van theorieexamens wordt niet verlengd natuurlijk :')
Gelukkig is de wachttijd van zwemlessen in Den Haag opgelopen tot boven de 2.5 jaar. Dat was al een behoorlijk probleem hier.
Zonder wrijving geen glans
  maandag 22 februari 2021 @ 08:36:28 #231
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198141891
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 08:35 schreef Haags het volgende:

[..]

Gelukkig is de wachttijd van zwemlessen in Den Haag opgelopen tot boven de 2.5 jaar. Dat was al een behoorlijk probleem hier.
Tering :{
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 22 februari 2021 @ 08:36:59 #232
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198141897
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 08:35 schreef Haags het volgende:

[..]

Nog even en de kinderen hebben eerder een huurwoning dan zwemles.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198141902
Ik zit nu op mijn kantoor. Alleen. Met een chirurgisch masker op.

maandag 22 februari 2021 @ 08:38:48 #234
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198141912
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 08:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Lekker veilig O+
  maandag 22 februari 2021 @ 08:38:49 #235
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198141913
quote:

Wel lekker bakkie erbij?
  maandag 22 februari 2021 @ 08:39:25 #236
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198141919
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 08:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Tering :{
Gaat echt helemaal nergens over.
pi_198141921
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 08:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wel lekker bakkie erbij?
Ja, gewoon door het masker heen drinken. Dubbele filterkoffie :7

Anders moet ik elke keer een nieuw masker pakken.
pi_198141922
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 08:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wel lekker bakkie erbij?
Met een rietje zo het masker in :o
pi_198141937
quote:

Wel ophouden als je straks alleen in de auto naar huis gaat. Het is lekker weer en de kans dat je je raampje even opent is groot. Levensgevaarlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2021 08:41:42 ]
  Public Relations / Redactie Film maandag 22 februari 2021 @ 08:47:46 #240
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198141987
quote:

Goede opmerking hoor. Kennelijk verkiezen we looks boven ontwikkeling voor onze toekomst.

Zwembaden voor kinderen moeten open.

Als straks de boel overstroomt door de klimaatcrisis kunnen onze kinderen ook nog eens amper zwemmen.

En nog even een open deur: kijken we ook nog eens of de dierentuinen met buitenverblijven open kunnen? Dat kan die organisaties helpen. Of men nu buiten in een park loopt of in de dierentuin (wel met zware maatregelen, dus een minimum aan bezoekers).
  maandag 22 februari 2021 @ 08:48:08 #241
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198141992
quote:

Hier heeft Steven Berghuis een pittige mening over.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198142109
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 08:48 schreef Caland het volgende:
Steven Berghuis
Is er iets wat die man wel kan dan?
  maandag 22 februari 2021 @ 09:02:10 #243
346939 Janneke141
pi_198142118
quote:
Het Artsen Covid Collectief, de grootste onafhankelijke organisatie van artsen en medisch professionals die zich uitspreken over het huidige coronabeleid, noemt de nieuwe teststrategie van minister De Jonge 'een grote fout'. Vanuit de artsengemeenschap wordt vol ongeloof op het massaal testen gereageerd

"Zoals demissionair-premier Rutte zelf al aangaf, moet je je alleen laten testen bij klachten," aldus Evelien Peeters, internist en voorzitter van het Artsen Collectief. "Meer en gedwongen (snel)testen bij niet zieke mensen leidt tot schijnveiligheid, versterkt angsten en is ethisch onverantwoord."

Peeters: "Wij maken ons ernstige zorgen over de maatschappelijke druk en angstcultuur die in stand gehouden wordt. Mensen volgen hierdoor bijna willekeurig adviezen van onze overheid op. Als medici twijfelen wij oprecht en ernstig aan zowel de fundamenten als de strategie van dit beleid."

Het massaal (snel)testen van de bevolking vindt het collectief 'onacceptabel'. Een sneltest/PCR-test meet geen virussen en de test op zich kan ook geen diagnose stellen, klinkt het. De testen kunnen alleen een extra check zijn na beoordeling van de klachten door een arts. "Het testen zonder klachten is dan ook zeer onverstandig."
Goh, Hugo heeft weer eens een plannetje afgevuurd dat door de beroepsgroep wordt afgeserveerd.
  maandag 22 februari 2021 @ 09:05:42 #244
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198142165
quote:
80s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:01 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Is er iets wat die man wel kan dan?
Wel een penalty gemaakt gister.
  maandag 22 februari 2021 @ 09:09:16 #245
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198142213
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Goh, Hugo heeft weer eens een plannetje afgevuurd dat door de beroepsgroep wordt afgeserveerd.
Los daarvan vraag ik me ook af wie al die 'prettesten' gaat betalen.
pi_198142214
Oke deze onzin heeft lang genoeg geduurd. Deur is dicht, masker is af.

Toch een goed half uur volgehouden.
pi_198142221
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel waar wat ze zeggen, we zorgen er met de massaal testen er wel in dat iedereen aangekeken wordt als potentieel gevaar tot deze zijn testbewijs kan laten zien.

Zorg gewoon dat zo snel mogelijk iedereen zijn vaccin krijgt, dan hoef je ook geen workarounds te bedenken.
  maandag 22 februari 2021 @ 09:10:08 #248
346939 Janneke141
pi_198142226
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Los daarvan vraag ik me ook af wie al die 'prettesten' gaat betalen.
Linksom of rechtsom is dat antwoord 'wij'.
  maandag 22 februari 2021 @ 09:12:11 #249
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198142244
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Linksom of rechtsom is dat antwoord 'wij'.
Lekker voor 50 euro een kop koffie en een tosti in een lunchroom, genieten geblazen. En het geld gaat niet eens naar de horeca maar verdwijnt in de zak van een of ander commercieel testbedrijf.

Hugo snapt toch ook wel dat hier helemaal niemand bij gebaat is.
  maandag 22 februari 2021 @ 09:13:26 #250
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198142252
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Oke deze onzin heeft lang genoeg geduurd. Deur is dicht, masker is af.

Toch een goed half uur volgehouden.
CORRED
  maandag 22 februari 2021 @ 09:13:32 #251
346939 Janneke141
pi_198142255
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik begin me dat zo langzamerhand af te vragen.
pi_198142257
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Lekker voor 50 euro een kop koffie en een tosti in een lunchroom, genieten geblazen. En het geld gaat niet eens naar de horeca maar verdwijnt in de zak van een of ander commercieel testbedrijf.

Het devies was toch altijd 'testen bij klachten' ? Of ben ik 10 persco's te vroeg afgehaakt?
pi_198142262
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik begin me dat zo langzamerhand af te vragen.
Ik vraag me uberhaupt af of ze in de waan zijn dat het overgrote merendeel dit nog allemaal wel prima vindt, en dat ze de juiste wegen bewandelen.

Als ik een Grapperhaus, Bruls, De Jonge, Rutte hoor praten heb ik niet het idee dat reflectie deel uitmaakt van de dagdagelijkse taken. En als het al mocht gebeuren gebruiken ze de spiegel die zegt dat alles goed is.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2021 09:16:34 ]
  maandag 22 februari 2021 @ 09:16:22 #254
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198142276
quote:
80s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:13 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Het devies was toch altijd 'testen bij klachten' ? Of ben ik 10 persco's te vroeg afgehaakt?
Hugo laat al proefballonnen los over 'testen om deel te nemen aan het sociale leven'.

Dus dan mag je straks gaan betalen om met 1,5 mtr afstand en mondmasker naar een restaurant te mogen :')
pi_198142281
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:16 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hugo laat al proefballonnen los over 'testen om deel te nemen aan het sociale leven'.

Dus dan mag je straks gaan betalen om met 1,5 mtr afstand en mondmasker naar een restaurant te mogen :')
Snap ik, maar dat staat toch haaks op het reguliere beleid dan.
pi_198142282
Collega van mijn broer heeft zijn 10e boete binnengehaald voor het overtreden van de avondklok, dan ben je best wel een simpel iemand :')
pi_198142284
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:17 schreef Questular het volgende:
Collega van mijn broer heeft zijn 10e boete binnengehaald voor het overtreden van de avondklok, dan ben je best wel een simpel iemand :')
An sich knap. Ik ben in al die tijd nog geen 1 keer staande gehouden.
  maandag 22 februari 2021 @ 09:17:44 #258
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198142285
quote:
80s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:17 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Snap ik, maar dat staat toch haaks op het reguliere beleid dan.
Vandaar ook dat bovengenoemd medisch collectief zijn plannen nu al afschiet.
  maandag 22 februari 2021 @ 09:17:44 #259
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_198142286
Begint in NL wel een beetje een treurige flopshow te worden hoor.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_198142293
quote:
Lol, dan heb je wel echt pech.

Hier nog geen 1x gecontroleerd. En ook niemand van het bezoek hier.

@Caland
pi_198142295
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:17 schreef Dven het volgende:
Begint in NL wel een beetje een treurige flopshow te worden hoor.
Als zelfs jij dat aangeeft zijn we op de goede weg.

En dat bedoel ik positief. :*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2021 09:19:33 ]
pi_198142298
quote:
Dan vraag ik mij echt af hoe je dat voor elkaar krijgt. (plus dat ik enige twijfels krijg over het intelligentieniveau)
pi_198142299
Het vaccineren begint nu toch best lekker te gaan?
pi_198142307
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:19 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dan vraag ik mij echt af hoe je dat voor elkaar krijgt. (plus dat ik enige twijfels krijg over het intelligentieniveau)
Tja hij gaat graag naar feestjes.... elke weekend weer.
pi_198142311
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:19 schreef Questular het volgende:
Het vaccineren begint nu toch best lekker te gaan?
Met 450k/week?
Nee, het moet echt naar minimaal 1,5 x dat aantal zodra we voldoende vaccins op voorraad hebben.
  maandag 22 februari 2021 @ 09:20:17 #266
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198142312
quote:

[..]

Slaapzak mee geen optie?
pi_198142317
quote:

[..]

Dan moet je gewoon zorgen dat je er voor 21:00 bent en pas na 4:30 weggaat. Zo moeilijk is dat niet ;)
  maandag 22 februari 2021 @ 09:20:44 #268
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198142318
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Met 450k/week?
Nee, het moet echt naar minimaal 1,5 x dat aantal zodra we voldoende vaccins op voorraad hebben.
450K per week, dat halen we nu niet volgens mij?

Eerder 200-250K.
  maandag 22 februari 2021 @ 09:21:21 #269
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198142323
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel waar wat ze zeggen, we zorgen er met de massaal testen er wel in dat iedereen aangekeken wordt als potentieel gevaar tot deze zijn testbewijs kan laten zien.

Zorg gewoon dat zo snel mogelijk iedereen zijn vaccin krijgt, dan hoef je ook geen workarounds te bedenken.
Maar hoe bied je dan perspectief aan al die ondernemers die nog sneller willen dan het vaccineren toe laat? Of moeten die maar ff wachten?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 22 februari 2021 @ 09:22:15 #270
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198142333
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:21 schreef zalkc het volgende:

[..]

Maar hoe bied je dan perspectief aan al die ondernemers die nog sneller willen dan het vaccineren toe laat? Of moeten die maar ff wachten?
Wat dacht je van gewoon openen met dezelfde richtlijnen als vorig jaar zomer?
pi_198142339
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Eerder 200-250K.
We hebben nu in elk geval 25 XL vaccinactiestraten, die kunnen nu 2800 prikken per dag aan.
Dus max z'n 450K (Dat zou met de huidige leveringen al moeten lukken volgens mij)
pi_198142345
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:21 schreef zalkc het volgende:

[..]

Hoe leg je ze uberhaupt uit dat je wel naar de supermarkt mag, en dalijk naar de kapper, maar niet op het terras mag zitten? Of een kledingwinkel in mag?
  maandag 22 februari 2021 @ 09:23:10 #273
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198142348
quote:
Tot nu toe in de 3 weekenden dat ik ‘s nachts naar huis fietste 1 keer politie tegengekomen en die reden netjes door.

Zijn ze streng daar.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 22 februari 2021 @ 09:23:12 #274
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198142349
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Eerder 200-250K.
Eigenlijk prikken we nu weg wat er binnen komt en houden ongeveer een 250.000 op voorraad. het is dan ook niet dat 'wij' die 450k niet halen, maar dat de producenten het niet halen
  maandag 22 februari 2021 @ 09:23:30 #275
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198142351
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat dacht je van gewoon openen met dezelfde richtlijnen als vorig jaar zomer?
En dat kan veilig?
  maandag 22 februari 2021 @ 09:24:50 #276
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198142366
quote:
80s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:23 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Hoe leg je ze uberhaupt uit dat je wel naar de supermarkt mag, en dalijk naar de kapper, maar niet op het terras mag zitten? Of een kledingwinkel in mag?
Niet mijn probleem, maar iets dat en/en/en/en niet kan en dat er keuze's moeten worden gemaakt. Of geloof je dat de besmettingen niet oplopen als je het wel allemaal wat je noemt open gooit?
  maandag 22 februari 2021 @ 09:25:13 #277
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198142371
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:23 schreef zalkc het volgende:

[..]

En dat kan veilig?
Is vorig jaar toch ook prima gegaan?

Testbewijzen bieden ook echt geen garantie hoor, dat is echt een illusie.
  maandag 22 februari 2021 @ 09:25:23 #278
346939 Janneke141
pi_198142374
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]

We hebben nu in elk geval 25 XL vaccinactiestraten, die kunnen nu 2800 prikken per dag aan.
Dus max z'n 450K (Dat zou met de huidige leveringen al moeten lukken volgens mij)
Er worden er momenteel zo'n 40k per dag gezet, volgens Coronabeeld. De diepvriesvoorraad is bijna 350k, maar neemt wel af. We prikken dus wel sneller dan we geleverd krijgen.

In Europese vergelijking staan we in totaal 3-na-laatste, en zitten we qua actuele snelheid ergens in de middenmoot.
  maandag 22 februari 2021 @ 09:25:58 #279
346939 Janneke141
pi_198142376
quote:

[..]

En dat kan veilig?
Hangt van je definitie van veilig af. Als je de interpretatie van het OMT gebruikt, dan niet.
pi_198142378
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:24 schreef zalkc het volgende:

[..]

Niet mijn probleem, maar iets dat en/en/en/en niet kan en dat er keuze's moeten worden gemaakt. Of geloof je dat de besmettingen niet oplopen als je het wel allemaal wat je noemt open gooit?
Vast wel, maar het aantal besmettingen was het probleem niet. En de grootste groep kwetsbare is redelijk goed aan de beurt nu.
pi_198142380
quote:

[..]

Eigenlijk prikken we nu weg wat er binnen komt en houden ongeveer een 250.000 op voorraad. het is dan ook niet dat 'wij' die 450k niet halen, maar dat de producenten het niet halen
Collega van mij 60+ werd op vrijdag gebeld dat er nog vaccins over waren en die is dezelfde dag nog een prik gaan halen. Dus ze proberen echt alles weg te prikken.
  maandag 22 februari 2021 @ 09:28:55 #282
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198142394
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:26 schreef Questular het volgende:

[..]

Collega van mij 60+ werd op vrijdag gebeld dat er nog vaccins over waren en die is dezelfde dag nog een prik gaan halen. Dus ze proberen echt alles weg te prikken.
Ik vind dit wel bijzonder toch, hoe gaat dit dan administratief?

Ik had in NL toch wel verwacht dat iedereen gewoon eerst een uitnodiging krijgt op papier of via MijnOverheid oid.
pi_198142396
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hangt van je definitie van veilig af. Als je de interpretatie van het OMT gebruikt, dan niet.
Maar volgens mij kun je met die definitie alleen nog naar buiten met een helm op, je motorpak aan, en duikflessen op je rug.

Accepteer dat ziektes bij het leven horen. Zeker nu de grotere groeps kwetsbaren allemaal aan de beurt zijn voor een vaccin.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2021 09:30:04 ]
  maandag 22 februari 2021 @ 09:30:15 #284
14505 OProg
A Life in Music
pi_198142402
https://www.nu.nl/coronav(...)eek-gaan-zetten.html

Zelfs zonder levering van AZ moet je in de loop van Q2 een heel eind kunnen komen met alle risicogroepen. Alleen dan moet er misschien iets geschoven worden met wie welk vaccin krijgt.

Ik heb er vooral een hard hoofd in hoe ze dit nu op willen schalen naar 2,5 miljoen per week.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 22 februari 2021 @ 09:32:38 #285
346939 Janneke141
pi_198142417
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:30 schreef OProg het volgende:
Ik heb er vooral een hard hoofd in hoe ze dit nu op willen schalen naar 2,5 miljoen per week.
Niet op de GGD-straten, maar via de huisartsen kom je een heel eind. Zeker als het inderdaad op -20 bewaard kan worden in plaats van -80, zoals vorige week in het nieuws was.
  maandag 22 februari 2021 @ 09:33:55 #286
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198142426
quote:
80s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:29 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Maar volgens mij kun je met die definitie alleen nog naar buiten met een helm op, je motorpak aan, en duikflessen op je rug.

Accepteer dat ziektes bij het leven horen. Zeker nu de grotere groeps kwetsbaren allemaal aan de beurt zijn voor een vaccin.
Ik ga de deur niet uit zonder veiligheidsspeld, dus ik ben fully protected *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198142427
quote:

[..]

Dan nog blijft de keuze vreemd. Volgens mij mochten de kappers toentertijd ook als eerste open. En ik dacht dat ze een tijd terug zeiden dat ze het beter wilden verdelen?
  maandag 22 februari 2021 @ 09:34:11 #288
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198142429
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Is vorig jaar toch ook prima gegaan?

Testbewijzen bieden ook echt geen garantie hoor, dat is echt een illusie.
Maar denk je dat het ook lukt als je het nu doet en niet zoals vorig jaar pas in juni? Of wil je toch wachten op juni?
pi_198142437
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Niet op de GGD-straten, maar via de huisartsen kom je een heel eind. Zeker als het inderdaad op -20 bewaard kan worden in plaats van -80, zoals vorige week in het nieuws was.
Dat is inderdaad goed nieuws
  maandag 22 februari 2021 @ 09:35:56 #290
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198142439
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:34 schreef CR7 het volgende:

[..]

Dan nog blijft de keuze vreemd. Volgens mij mochten de kappers toentertijd ook als eerste open. En ik dacht dat ze een tijd terug zeiden dat ze het beter wilden verdelen?
En vooral waarom specifiek kappers en geen nagelstylisten, schoonheidsspecialisten, hoeren, zonnebankstudio, etc.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 22 februari 2021 @ 09:36:13 #291
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198142440
quote:
80s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:26 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Vast wel, maar het aantal besmettingen was het probleem niet. En de grootste groep kwetsbare is redelijk goed aan de beurt nu.
De gevolgen van een hoog aantal besmettingen zijn momenteel wel een probleem, we zijn nog niet zo ver dat we hoge aantallen besmettingen aankunnen zonder paniek in de acute zorg.
  maandag 22 februari 2021 @ 09:36:29 #292
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198142445
quote:

[..]

als je afgelopen weekend neemt en je ziet hoe druk het overal is dan vraag ik me echt af of de terrassen open zelfs niet veiliger is dan dit.
  maandag 22 februari 2021 @ 09:36:50 #293
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198142451
Vanaf april weer supporters naar stadions. Ze willen gaan werken met sneltests.

Dat zou mooi zijn.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 22 februari 2021 @ 09:36:57 #294
14505 OProg
A Life in Music
pi_198142455
quote:

[..]

Naja, dan denk ik een beetje praktisch. Er zijn richting de 8000 huisartsen in Nederland. Die niet allemaal tegelijk aan het werk en hebben ook niet allemaal een eigen praktijk. En ik neem toch aan dat ze ook iets anders te doen hebben.

Dus hoe moet ik me dat dan voor me zien. Nog steeds met een overvolle wachtkamer wachten met zijn allen of zoiets?. En dan is de procedure ook nog dat de patiënt een kwartier moet blijven zitten voor een allergische reactie. Mijn huisartenpost hier heeft zover ik me nog kan herinneren niet zo heel veel ruimte.

Het klinkt allemaal fijn dat het dan ineens sneller gaat, maar ik zou eigenlijk liever een concreet een heel doordacht plan hebben in plaats van er voor de zoveelste keer vanuit gaan dat het allemaal wel goed komt.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 22 februari 2021 @ 09:37:52 #295
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198142460
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:34 schreef zalkc het volgende:

[..]

Maar denk je dat het ook lukt als je het nu doet en niet zoals vorig jaar pas in juni? Of wil je toch wachten op juni?
Mijn persoonlijke verwachting is dat het zometeen heel hard omlaag gaat in de ziekenhuizen naarmate er meer gevaccineerd is en het seizoenseffect gaat meespelen.
pi_198142461
Voor het eerst wel het gevoel dat het vaccineren echt opgang komt. Durf bijna mijn vliegticket voor half september te boeken. :@
pi_198142465
quote:

[..]

De ziekenhuizen gaan ook weer vaccineren. AZ voor de GGZ in zuid-nederland wordt gevaccineerd in het ETZ en Amphia.
pi_198142470
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:36 schreef OProg het volgende:

[..]

Naja, dan denk ik een beetje praktisch. Er zijn richting de 8000 huisartsen in Nederland. Die niet allemaal tegelijk aan het werk en hebben ook niet allemaal een eigen praktijk. En ik neem toch aan dat ze ook iets anders te doen hebben.

Dus hoe moet ik me dat dan voor me zien. Nog steeds met een overvolle wachtkamer wachten met zijn allen. En dan is de procedure ook nog dat de patiënt een kwartier moet blijven zitten voor een allergische reactie.

Het klinkt allemaal fijn dat het dan ineens sneller gaat, maar ik zou eigenlijk liever een concreet een heel doordacht plan hebben in plaats van er voor de zoveelste keer vanuit gaan dat het allemaal wel goed komt.
Als er één beroepsgroep is die ervaring heeft met grote groepen mensen te vaccineren en dat ook jaarlijks doet, dan zijn het de huisartsen wel.

Je hebt in 1 klap een groot netwerk wat er al is, ik zou zeggen gebruik het ook zoveel mogelijk.
  maandag 22 februari 2021 @ 09:38:37 #299
346939 Janneke141
pi_198142472
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:36 schreef OProg het volgende:

[..]

Dus hoe moet ik me dat dan voor me zien. Nog steeds met een overvolle wachtkamer wachten met zijn allen of zoiets?. En dan is de procedure ook nog dat de patiënt een kwartier moet blijven zitten voor een allergische reactie. Mijn huisartenpost hier heeft zover ik me nog kan herinneren niet zo heel veel ruimte.

Huisartsen hebben meer ervaring met grootschalige vaccinatiecampagnes dan de GGD of Hugo de Jonge zelf, die doen dat namelijk ieder jaar. Als de logistiek op orde is, dan heb ik er binnen die praktijken wel vertrouwen in.
pi_198142477
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:36 schreef zalkc het volgende:

[..]

De gevolgen van een hoog aantal besmettingen zijn momenteel wel een probleem, we zijn nog niet zo ver dat we hoge aantallen besmettingen aankunnen zonder paniek in de acute zorg.
Dat vraag ik me af. Het is pas een probleem wanneer de leiden naar een te hoge zorgdruk. Volgens mij zien we om ons heen dat die in de praktijk ook steeds lager wordt wanneer de vaccinatiegraad hoger wordt (logisch gevolg natuurlijk). En aangezien we daarmee op de goede weg lijken te zijn....
  maandag 22 februari 2021 @ 09:39:24 #301
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198142481
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Mijn persoonlijke verwachting is dat het zometeen heel hard omlaag gaat in de ziekenhuizen naarmate er meer gevaccineerd is en het seizoenseffect gaat meespelen.
De vraag was ook niet of het mogelijk gaat zijn, maar wanneer het zo ver is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')