SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Dat heeft alleen zin als je ook echt alles dicht zou doen en handhaven, is niet te doen, en niet nodig ook.quote:Op zondag 21 februari 2021 20:48 schreef popje het volgende:
[..]
Oh ja en een korte heftige lockdown zou ook helpen om volledig terug naar normaal te gaan, heel snel ja!
Zou het niet zo kunnen zijn dat we (kabinet, overheid, hele club) overschatten wat de invloed van menselijk gedrag op de verspreiding is als je niet alles 100% dicht gooit? Ik bedoel, theoretisch zou je alles kunnen sluiten voor 2 weken, maar dan heb je een heleboel andere problemen.quote:Op zondag 21 februari 2021 20:43 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nou en? Omdat we dan meer en sneller de ruimte krijgen om te versoepelen en meer onze normale levens terug te krijgen. Met 4k besmettingen per dag gaan we nooit alles loslaten. Met 1k per dag (en daardoor uiteindelijk ook veeeeel minder mensen op de IC) zullen we wel meer die ruimte krijgen.
Dus kortom; ik had verwacht en gehoopt dat we na zo’n lange ‘lockdown’ lager uitgekomen waren. Omdat we dan weer meer hadden gekund als we uit de lockdown komen.
Nee was ook sarcastisch bedoeld...quote:Op zondag 21 februari 2021 20:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat heeft alleen zin als je ook echt alles dicht zou doen en handhaven, is niet te doen, en niet nodig ook.
Zo een 100% lockdown is nuttig op het moment dat je zorg capaciteit echt nokvol is, het werkt wel, maar dan moet je ook accepteren dat je zelfs 90 procent van je meest cruciale infrastructuur gaat platgooien, het is eigenlijk een soort van superhammer om een golf naar beneden te duwen.quote:Op zondag 21 februari 2021 20:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zou het niet zo kunnen zijn dat we (kabinet, overheid, hele club) overschatten wat de invloed van menselijk gedrag op de verspreiding is als je niet alles 100% dicht gooit? Ik bedoel, theoretisch zou je alles kunnen sluiten voor 2 weken, maar dan heb je een heleboel andere problemen.
Is waar we nu op zitten niet gewoon het best haalbare? Er is geen enkel land geweest wat het in zijn winter helemaal heeft kunnen verdringen zonder heel vergaande maatregelen te nemen die in een doorvoerland als Nederland lastig zijn.
Het verbaast me altijd dat mensen dat zo enorm belangrijk vindenquote:Op zondag 21 februari 2021 20:55 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Hopelijk gaat het echt door dat de kappers ook weer open mogen. Dan maak ik meteen een afspraak.
Hoop geile trannies gezien, thx!quote:Op zondag 21 februari 2021 20:56 schreef Anton91 het volgende:
https://www.dumpert.nl/item/8078785_3f8b1bd9
Om jaloers op te zijnNachtleven in Brazilië
quote:Op zondag 21 februari 2021 20:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Toch fijn dat er nog verstandige mensen zijn
Ja maar heb jij sowieso altijd lang haar? Anders is 8 maanden echt heel lang om niet te gaan (als ik dat nu zou doen dan komt mijn haar serieus tot mijn schouders en mijn voorkant over mijn neus). Zijn uiteraard mannen die met heel lang haar lopen en die het ook nog staat. Ik ga max om de 2 maanden anders wordt het echt te lang en ziet het er niet meer uit. Is dan echt totaal niet meer in model te krijgen.quote:Op zondag 21 februari 2021 20:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het verbaast me altijd dat mensen dat zo enorm belangrijk vinden
Ik ga eigenlijk maar eens per 8 maanden naar de kapper ofzo
Klopt dat was mij ook opgevallen, DPL is relatief aan de hoge kant.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Haha, heb de week ervoor er net bijgezet, leek me wel handig idd.
Wat me in de data van deze week opvalt is dat er veel DPL data van vorige week in zit, alsof labs ook dicht waren. De grafieken van @:_serial_ kunnen dat waarschijnlijk goed laten zien.
Niet super lang, als ik het kort heb wel redelijk kort, maar als het langer is staat het ook goed en is het gewoon kwestie van beetje achterover drukkenquote:Op zondag 21 februari 2021 21:01 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Ja maar heb jij sowieso altijd lang haar? Anders is 8 maanden echt heel lang om niet te gaan (als ik dat nu zou doen dan komt mijn haar serieus tot mijn schouders en mijn voorkant over mijn neus). Zijn uiteraard mannen die met heel lang haar lopen en die het ook nog staat. Ik ga max om de 2 maanden anders wordt het echt te lang en ziet het er niet meer uit. Is dan echt totaal niet meer in model te krijgen.
Ik heb gewoon standje tondeuse platquote:Op zondag 21 februari 2021 21:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Niet super lang, als ik het kort heb wel redelijk kort, maar als het langer is staat het ook goed en is het gewoon kwestie van beetje achterover drukken
Over een week gaan de besmettingen naar beneden!quote:Op zondag 21 februari 2021 21:18 schreef raptorix het volgende:
Overigens denk ik dat de flauwekul nu wel snel voorbij is als het weer mooi blijft, lol ik weet niet hoe het met de rest van Nederland zit, maar Amsterdam was dit weekend gewoon as usual, iedereen zat lekker buiten een drankje te doen, overigens moet ik zeggen dat de meeste mensen wel netjes afstand hielden, en zo hoort het natuurlijk ook, je kunt ook prima plezier hebben en je aan de regels houden.
We volgen gewoon het lijntje van de UK, daar zitten we namelijk zo een 2 weken op achter, en die hebben 25% minder ziekenhuis opnames in 1 weekquote:Op zondag 21 februari 2021 21:22 schreef popje het volgende:
[..]
Over een week gaan de besmettingen naar beneden!
Precies. Helemaal in de buitenlucht.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:18 schreef raptorix het volgende:
Overigens denk ik dat de flauwekul nu wel snel voorbij is als het weer mooi blijft, lol ik weet niet hoe het met de rest van Nederland zit, maar Amsterdam was dit weekend gewoon as usual, iedereen zat lekker buiten een drankje te doen, overigens moet ik zeggen dat de meeste mensen wel netjes afstand hielden, en zo hoort het natuurlijk ook, je kunt ook prima plezier hebben en je aan de regels houden.
Gewoon normaal doen.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Precies. Helemaal in de buitenlucht.
Je kunt je toch wel voorstellen dat mensen die dat wel doen dat enorm belangrijk vinden? Beetje inlevingsvermogen?quote:Op zondag 21 februari 2021 20:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het verbaast me altijd dat mensen dat zo enorm belangrijk vinden
Ik ga eigenlijk maar eens per 8 maanden naar de kapper ofzo
Zou de Hugo cocktail deze zomer weer hip zijn?quote:Op zondag 21 februari 2021 21:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gewoon normaal doen.
Wees geen Hugo!
Zo bedoel ik het niet!quote:Op zondag 21 februari 2021 21:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je kunt je toch wel voorstellen dat mensen die dat wel doen dat enorm belangrijk vinden? Beetje inlevingsvermogen?
Zelfde kun je zeggen over kroegen, restaurants, scholen... ook al ga je daar nooit heen kun je je toch wel voorstellen dat er mensen zijn die dat wel belangrijk vinden?
Ik was slechts de regelneef hoorquote:Op donderdag 18 februari 2021 10:53 schreef popje het volgende:
[..]
Ik ben nog naar een FOk meet geweest in 2001 in Leiden en toen hebben er mensen (ik heb geen idee meer wie) geslapen in de gemeenschappelijke woonkamer van mijn studentenhuis van toen. Een ervan heette volgens mij @:Twi
Geen idee, maar ik vermoed dat Hugo binnenkort ergens Commissaris van de Koningin is, een prima baantje wat ik de man best gun, ik ben misschien wat ironisch naar Hugo maar dat is puur omdat ik vind dat de man gewoon niet geschikt is voor ze werk, niet omdat het een nare man zou zijn.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Zou de Hugo cocktail deze zomer weer hip zijn?
En het vaccineren krijgt nu ook tempoquote:Op zondag 21 februari 2021 21:32 schreef _serial_ het volgende:
Eerlijk is eerlijk, z'n paar dagen goed weer achter elkaar zullen de besmettingen goed doen.
Niemand zit meer hutje mutje binnen bij elkaar, maar gaan lekker naar buiten.
Nou tempo? Als ik Hugo de Jonge hoor zeggen, over 3 weken zitten we al op 2 miljoen. Dan denk ik in mijn achterhoofd, dat zijn er minder dan 500K per week, waarvan de helft de 2e prik. Dan valt het ineens erg tegen. Ik hoop echt dat we de ambitie van 1,5 a 2 miljoen prikken per week gaan halen.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
En het vaccineren krijgt nu ook tempo
Wat ik jammer vind is dat men niet veel eerder heeft aangedrongen op schaalvergroting qua productie, men had gewoon tegen Phizer moeten zeggen: Bonus van 150 miljard als jullie er nu voor zorgen dat iedereen 1 juli gevaccineerd is.
Nee.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:40 schreef BakkieDoen het volgende:
Weet iemand of in geval van besmetting automatisch de huisarts geïnformeerd wordt door de ggd?
Nee.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:40 schreef BakkieDoen het volgende:
Weet iemand of in geval van besmetting automatisch de huisarts geïnformeerd wordt door de ggd?
Ja.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:40 schreef BakkieDoen het volgende:
Ik had nog gehoopt dat het laatste nieuws van Phizer nog een wijziging zou aanbrengen in de strategie, de tweede prik verder uitstellen en gewoon als een malle eerste prikken zetten.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou tempo? Als ik Hugo de Jonge hoor zeggen, over 3 weken zitten we al op 2 miljoen. Dan denk ik in mijn achterhoofd, dat zijn er minder dan 500K per week, waarvan de helft de 2e prik. Dan valt het ineens erg tegen. Ik hoop echt dat we de ambitie van 1,5 a 2 miljoen prikken per week gaan halen.
Het probleem is niet de prikken, en ook niet de fout van wie dan ook in Nederland, we hebben gewoon niet voldoende vaccins, als we nu 20 miljoen vaccins hadden gehad, dan hadden die er letterlijk in een week in kunnen zitten, zonder overdrijven.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou tempo? Als ik Hugo de Jonge hoor zeggen, over 3 weken zitten we al op 2 miljoen. Dan denk ik in mijn achterhoofd, dat zijn er minder dan 500K per week, waarvan de helft de 2e prik. Dan valt het ineens erg tegen. Ik hoop echt dat we de ambitie van 1,5 a 2 miljoen prikken per week gaan halen.
Sowieso kan het nooit kwaad om zelf de huisarts al in te schakelen.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:44 schreef BakkieDoen het volgende:
Mijn moeder heeft corona, en ik vroeg het me af. Is natuurlijk wel fijn als de huisarts ook op de hoogte is. Nu heeft ze meer het gevoel van een flinke griep en is ze niet benauwd, maar je weet natuurlijk nooit hoe het loopt. Ze is toch wel op leeftijd.
Morgen maar eens een belletje doen dan.
Dank je, ik hoop het, uiteraard, ook.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sowieso kan het nooit kwaad om zelf de huisarts al in te schakelen.
Deze kan wellicht eerder ingrijpen wanneer het wat minder gaat met je moeder.
Alle sterkte daar, hoop dat het goed blijft gaan met je moeder.
Huisartsen zeggen zelf dat hoe eerder je aan de bel trekt hoe meer kans er is om een ziekenhuisopname te voorkomen. Ik zou het absoluut doen dusquote:Op zondag 21 februari 2021 21:44 schreef BakkieDoen het volgende:
Mijn moeder heeft corona, en ik vroeg het me af. Is natuurlijk wel fijn als de huisarts ook op de hoogte is. Nu heeft ze meer het gevoel van een flinke griep en is ze niet benauwd, maar je weet natuurlijk nooit hoe het loopt. Ze is toch wel op leeftijd.
Beterschap en sterkte voor je moeder! Goed dat je eraan denkt om je huisarts op de hoogte te stellen. Er zijn genoeg mensen die de huisarts bij griep bellen, dus heb je helemaal gelijk dat jij bij corona je huisarts belt.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:44 schreef BakkieDoen het volgende:
Zolang het kabinet blind vaart op het OMT EN RIVM .... niet veel.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:47 schreef eragon2890 het volgende:
Er zijn dus echt mensen die niet terug willen naar normaal. Wat doen we hiermee? Hoe kunnen we zeker weten dat ze genegeerd worden en de politiek met hun doet wat nodig is, maw vierkunt in het gezich uitleggen en zeggen terug in de mand te g
Ik weet dat de ggd wel gevraagd heeft welke huisarts ze heeft en of ze die op de hoogte mochten brengen. Maar weet dus niet zeker of dat ook gebeurd is. Als dit wel zo is vind ik het heel vreemd dat een huisarts niet zelf even belt hoe het gaat, zeker bij een persoon op leeftijd.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Huisartsen zeggen zelf dat hoe eerder je aan de bel trekt hoe meer kans er is om een ziekenhuisopname te voorkomen. Ik zou het absoluut doen dus
Dank je, ga ik morgen zeker doen.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:50 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Beterschap en sterkte voor je moeder! Goed dat je eraan denkt om je huisarts op de hoogte te stellen. Er zijn genoeg mensen die de huisarts bij griep bellen, dus heb je helemaal gelijk dat jij bij corona je huisarts belt.
chill.. je maakt jezelf elke dag weer helemaal gek.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:47 schreef eragon2890 het volgende:
OMG, dit is van 1 oktober, maar ik zie net dit: https://www.thelancet.com(...)(20)30151-8/fulltext
Het feit dat the lancet toen al zo'n pessimistische editiorial publiceerden is terrifying, die britse experts zijn *echt* niet goed snik!
Zo'n toekomstvisie is mijn nachtmerrie! Granted, ze waren duidelijk veel te pessimistisch, want hun "scenario 1 wat niet zou gebeuren" (werkt tegen ziekte en verspreiding) is zo blijkt nu exact wat er is gebeurd, met 90-95% minder verspreiding na vaccinatie in israel, en ik weet dat dit van 1 oktober is, ik weet dat er sindsdien door elke expert in NL al 230234302974329 keer is voorspeld dat we gewoon teruggaan naar normaal uiteindelijk, en dat de hele poltieik dit wil, en dat belgische experts het ook voorspellen, en fauci in vs, en dat veel in UK ook optimistischer zijn...
... maar toch het feit dat zo'n dystopisch vod serieus werd geschreven als editiorial in zo'n toonaangevend tijdschrijft is TERRIFYING.
Als ik zoiets zie vervliegt mijn hoop toch weer een beetje. Wat als ze gelijk blijken te hebben? Hoe kunnen we ervan uit blijven gaan dat al onze NL experts die het letterlijk tegenovergestelde beweren gelijk hebben boven hun?
Er zijn dus echt mensen die niet terug willen naar normaal. Wat doen we hiermee? Hoe kunnen we zeker weten dat ze genegeerd worden en de politiek met hun doet wat nodig is, maw vierkunt in het gezich uitleggen en zeggen terug in de mand te gaan?
Mwah valt toch mee als je het hiermee vergelijkt.. hier stond de burgermoeder ook nog ergens tussen.. no problemoquote:Op zondag 21 februari 2021 21:52 schreef Mortaxx het volgende:
Weer gaat het mis in het Vondelpark. Wordt het toch tijd napalm in te zetten
Ik lees ergens weer dat zolang er nog besmettingen zijn en niet 80% gevaccineerd is, ook al zijn de ziekenhuizen zo goed als leeg, alles behalve de winkels en contactberoepen dicht zal blijven, dus inclusief theaters, en horeca, tenzij je een vaccinatiebewijs hebt of een sneltest. Dat zou betekenen dat ze zoveel bizar voorzichtiger zouden willen zijn dan vorig jaar....quote:Op zondag 21 februari 2021 22:00 schreef falling_away het volgende:
[..]
Mwah valt toch mee als je het hiermee vergelijkt.. hier stond de burgermoeder ook nog ergens tussen.. no problemo
[ afbeelding ]
En dan gaan we overal handeltjes in fake-testbewijzen krijgen en zit je met een nog veel groter probleem.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:03 schreef popje het volgende:
[..]
Ik lees ergens weer dat zolang er nog besmettingen zijn en niet 80% gevaccineerd is, ook al zijn de ziekenhuizen zo goed als leeg, alles behalve de winkels en contactberoepen dicht zal blijven, dus inclusief theaters, en horeca, tenzij je een vaccinatiebewijs hebt of een sneltest. Dat zou betekenen dat ze zoveel bizar voorzichtiger zouden willen zijn dan vorig jaar....
Stem daarom de idioten weg, we hebben een land nodig dat geleid word door experts, niet door amateurs.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:03 schreef popje het volgende:
[..]
Ik lees ergens weer dat zolang er nog besmettingen zijn en niet 80% gevaccineerd is, ook al zijn de ziekenhuizen zo goed als leeg, alles behalve de winkels en contactberoepen dicht zal blijven, dus inclusief theaters, en horeca, tenzij je een vaccinatiebewijs hebt of een sneltest. Dat zou betekenen dat ze zoveel bizar voorzichtiger zouden willen zijn dan vorig jaar....
Bijna alle partijen staan achter dit beleid, veel succes in je stemhokjequote:Op zondag 21 februari 2021 22:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Stem daarom de idioten weg, we hebben een land nodig dat geleid word door experts, niet door amateurs.
straks coalitie PVV, FVD, PVDDquote:Op zondag 21 februari 2021 22:06 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Bijna alle partijen staan achter dit beleid, veel succes in je stemhokje
Dan stem je lekker weer VVD of CDA, van die idioten die zelf en masse een strafblad hebben of veroordeeld zijn, dan wel zich niet aan de regels houden.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:06 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Bijna alle partijen staan achter dit beleid, veel succes in je stemhokje
Ja we zijn extreem voorzichtig momenteel. Nu weer extra avondklok verlenging.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:03 schreef popje het volgende:
[..]
Voor een half jaartje zou dat mooi zijn, overigens blijf ik zeggen dat de polls zwaar gemanipuleerd worden, het is toch een wonder dat VVD, nota bene de partij van ondernemers die nu massaal stil liggen zo in de peilingen staatquote:Op zondag 21 februari 2021 22:07 schreef falling_away het volgende:
[..]
straks coalitie PVV, FVD, PVDD
Ik stem op geen van de coalitiepartijen.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan stem je lekker weer VVD of CDA, van die idioten die zelf en masse een strafblad hebben of veroordeeld zijn, dan wel zich niet aan de regels houden.
Ik hoorde het laatst nog van een vriend, ik stem gewoon VVD, dat doe ik altijdquote:Op zondag 21 februari 2021 22:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voor een half jaartje zou dat mooi zijn, overigens blijf ik zeggen dat de polls zwaar gemanipuleerd worden, het is toch een wonder dat VVD, nota bene de partij van ondernemers die nu massaal stil liggen zo in de peilingen staat
Ik kan daar echt met mijn kop niet bij inderdaad.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voor een half jaartje zou dat mooi zijn, overigens blijf ik zeggen dat de polls zwaar gemanipuleerd worden, het is toch een wonder dat VVD, nota bene de partij van ondernemers die nu massaal stil liggen zo in de peilingen staat
Nee met zo een instelling niet nee, het is jammer dat FVD weer volgestopt is met complete idioten want de basis was goed. Overigens verwacht ik dat de komende tijd Code Oranje behoorlijk zal groeien, waarschijnlijk nog niet deze verkiezingen, maar ik voorspel je dat dit een serieuze concurrent van de VVD zal worden.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:10 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik stem op geen van de coalitiepartijen.
Het wegstemmen van de VVD en CDA zal weinig tot geen effect hebben op de maatregelen.
Alleen als de PVV of FVD aan de macht zal komen, en dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.
Ik heb geen huisarts dus dat wordt lastig.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:40 schreef BakkieDoen het volgende:
Zou zomaar kunnen jaquote:Op zondag 21 februari 2021 22:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee met zo een instelling niet nee, het is jammer dat FVD weer volgestopt is met complete idioten want de basis was goed. Overigens verwacht ik dat de komende tijd Code Oranje behoorlijk zal groeien, waarschijnlijk nog niet deze verkiezingen, maar ik voorspel je dat dit een serieuze concurrent van de VVD zal worden.
Hoezo denk je dat de avondklok na 1 april is afgelopen? Ik zie dat niet 1,2,3 gebeuren met het huidige beleid als ik heel eerlijk ben namelijk.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja we zijn extreem voorzichtig momenteel. Nu weer extra avondklok verlenging.
Had dan gewoon gezegd in het begin, de avondklok duurt tot 1 april, en stopt dan ook echt, in plaats van nog "ff" 2 weken volhouden.
Hoeveel besmettingen waren daar achteraf ook uit voort gekomen?quote:Op zondag 21 februari 2021 22:00 schreef falling_away het volgende:
[..]
Mwah valt toch mee als je het hiermee vergelijkt.. hier stond de burgermoeder ook nog ergens tussen.. no problemo
[ afbeelding ]
Ga je naar JA21.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:12 schreef raptorix het volgende:
Nee met zo een instelling niet nee, het is jammer dat FVD weer volgestopt is met complete idioten want de basis was goed.
Jesse toont dus ook aan dat hij geen idee heeft wat het verschil is tussen correlatie en causaliteit.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:22 schreef popje het volgende:
Nou ik hoor net Jesse Klaver bij Op 1 zeggen dat als het nodig is om de avondklok te verlengen om ook de universiteiten en het HBO te heropenen, dat hij daar ook niet tegen zou zijn... Dit gaat nog HEEL lang duren. Als dit het tempo is waarmee versoepeld gaat worden...
Over hbo en wo hebben ze zich al sinds maart niet meer druk gemaakt. Ik verwacht dat daar voor de zomer sowieso niets meer mee gebeurt. Misschien vanaf mei terug naar de situatie van november ofzo, maar dat zal het dan wel zijn.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:22 schreef popje het volgende:
Nou ik hoor net Jesse Klaver bij Op 1 zeggen dat als het nodig is om de avondklok te verlengen om ook de universiteiten en het HBO te heropenen, dat hij daar ook niet tegen zou zijn... Dit gaat nog HEEL lang duren. Als dit het tempo is waarmee versoepeld gaat worden...
Wat heb ik spijt er van ooit op Yassr te hebben gestemd. Wat een angsthaas is dat.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:22 schreef popje het volgende:
Goede kans dat ik dat ga stemmen, of op die gekke Turken, hoe meer de boel ontregelt word hoe beter.quote:
Sommigen lijken nu te denken dat die avondklok een soort jokerkaart is tegen uitruil waarvan hun eigen versoepelingen gehonoreerd kunnen worden.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Jesse toont dus ook aan dat hij geen idee heeft wat het verschil is tussen correlatie en causaliteit.
Avondklok als het straks tot elf uur licht is en 35 graden buiten? En de ziekenhuizen leeg zijn?quote:Op zondag 21 februari 2021 22:24 schreef JosMert het volgende:
[..]
Wat heb ik spijt er van ooit op Yassr te hebben gestemd. Wat een angsthaas is dat.
Maar die avondklok die hebben we nog wel tot minimaal zomer denk ik ja helaas.
Ik ga voor JA21quote:Op zondag 21 februari 2021 22:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Goede kans dat ik dat ga stemmen, of op die gekke Turken, hoe meer de boel ontregelt word hoe beter.
Och, Eerdmans-Pouw-Eppink is nog niet eens zo'n slechte trits. Zie ze ook wel drie tot vier zetels halen. Niet heel mediageniek alleen.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:25 schreef raptorix het volgende:
Goede kans dat ik dat ga stemmen, of op die gekke Turken, hoe meer de boel ontregelt word hoe beter.
Yes. Ook mooi dat er vanuit de linkse en middenhoek gewoon geen enkel kritisch geluid is over de avondklok. Het einde van PvdA hoop ik ook heel snel op.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Sommigen lijken nu te denken dat die avondklok een soort jokerkaart is tegen uitruil waarvan hun eigen versoepelingen gehonoreerd kunnen worden.
De avondklok moet gewoon weg zodra de lente officiel begint.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Avondklok als het straks tot elf uur licht is en 35 graden buiten? En de ziekenhuizen leeg zijn?
Dan worden het echt veldslagen op straat.
Ik baal er vooral van dat die debiele avondklok nu ineens een compensatiemiddel is voor andere versoepelingen.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:22 schreef popje het volgende:
Die willen allemaal graag meedoen in Rutte-IV.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:27 schreef JosMert het volgende:
[..]
Yes. Ook mooi dat er vanuit de linkse en middenhoek gewoon geen enkel kritisch geluid is over de avondklok. Het einde van PvdA hoop ik ook heel snel op.
Ze (kabinet) gaan niet zo hun best doen de laatste week gezien en de wet zo aanpassen dat de avondklok zelfs overdag ingezet kan worden, voor nog maar een aantal weken verlenging. Nee, minimaal tot mei/ juni die avondklok.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Avondklok als het straks tot elf uur licht is en 35 graden buiten? En de ziekenhuizen leeg zijn?
Ik verwacht deze week een voorspelling des Doods van Japie, de Engelse griep is vertraagt en komt niet volgende week, maar de week erop, er is namelijk bijna geen journalist te vinden die in Nederland wel eens onderzoek doet naar waar mensen achteraf gefaald hebben. Je zou toch zeggen dat je als Journalist onderzoekt doet naar de belangen van Ab Osterhaus, maar dat moet gedaan worden door burger journalisten terwijl ze bij de NOS met een redactie van 300 man zittenquote:Op zondag 21 februari 2021 22:24 schreef popje het volgende:
En die politicologische verslaggever bevestigde dat de wet voor de verkiezingen moet worden aangepast om 2100 aan te houden... dat tijdstip staat er gewoon in en mag niet zomaar aan de kant geschoven worden.
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen, dat elke keer verlengen niet zo lekker psychologisch werkt.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:20 schreef JosMert het volgende:
[..]
Hoezo denk je dat de avondklok na 1 april is afgelopen? Ik zie dat niet 1,2,3 gebeuren met het huidige beleid als ik heel eerlijk ben namelijk.
nul besmettingen.. Alleen was de besmettelijkheid in de buitenlucht toen nog niet duidelijk en heeft Halsema een onverantwoord risico genomen. Dat zij nog in haar positie zit is bizar.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoeveel besmettingen waren daar achteraf ook uit voort gekomen?
Jaap heeft werkelijk waar nog niets juist voorspeld de laatste 12 maanden.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik verwacht deze week een voorspelling des Doods van Japie, de Engelse griep is vertraagt en komt niet volgende week, maar de week erop, er is namelijk bijna geen journalist te vinden die in Nederland wel eens onderzoek doet naar waar mensen achteraf gefaald hebben. Je zou toch zeggen dat je als Journalist onderzoekt doet naar de belangen van Ab Osterhaus, maar dat moet gedaan worden door burger journalisten terwijl ze bij de NOS met een redactie van 300 man zitten![]()
![]()
Ik bedoelde eigenlijk BIJ1quote:Op zondag 21 februari 2021 22:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Och, Eerdmans-Pouw-Eppink is nog niet eens zo'n slechte trits. Zie ze ook wel drie tot vier zetels halen. Niet heel mediageniek alleen.
Journalisten zijn helaas niet kritische clickbait chasers tegenwoordig.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik verwacht deze week een voorspelling des Doods van Japie, de Engelse griep is vertraagt en komt niet volgende week, maar de week erop, er is namelijk bijna geen journalist te vinden die in Nederland wel eens onderzoek doet naar waar mensen achteraf gefaald hebben. Je zou toch zeggen dat je als Journalist onderzoekt doet naar de belangen van Ab Osterhaus, maar dat moet gedaan worden door burger journalisten terwijl ze bij de NOS met een redactie van 300 man zitten![]()
![]()
PvdA durft niet meer zonder SP en/of GL erbij; dat wordt dan echt een karikatuur van een kabinet, verkocht onder "breed draagvlak" en "samen komen we eruit". Leuk in een gemeenteraad, maar zo'n lappendeken gaat landelijk nooit de vier jaar vol maken.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die willen allemaal graag meedoen in Rutte-IV.
Ach, Mark heeft normaal ook geen moeite om met rasse schreden een wet aan te passen. De vraag is alleen, aangezien dit niet in zijn eigen belang is, of hij er nu ook z’n haast mee heeftquote:Op zondag 21 februari 2021 22:24 schreef popje het volgende:
En die politicologische verslaggever bevestigde dat de wet voor de verkiezingen moet worden aangepast om 2100 aan te houden... dat tijdstip staat er gewoon in en mag niet zomaar aan de kant geschoven worden.
Je moet niet zoveel drinken.quote:
Exact.quote:Op zondag 21 februari 2021 19:40 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dit is toch letterlijk zo gezegd bij het ingaan ervan? Wtf.
Eens idd, femke nam een enorm risico wat per ongeluk goed uitpakte.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:29 schreef falling_away het volgende:
[..]
nul besmettingen.. Alleen was de besmettelijkheid in de buitenlucht toen nog niet duidelijk en heeft Halsema een onverantwoord risico genomen. Dat zij nog in haar positie zit is bizar.
Maar het is wel goed nieuws voor het feest in het park vanavond, dat zal ook ongeveer nul besmettingen veroorzaakt hebben.
Omdat kranten en media graag sensatiekoppen maken.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Eens idd, femke nam een enorm risico wat per ongeluk goed uitpakte.
Gelukkig is het zo dat er amper besmettingen in de buitenlucht plaatsvinden.
Als we dat geleerd hebben, oa hiervan, waarom wordt er dan zo raar gedaan over mensen op het ijs, drukte in Scheveningen of mensen die in het vondelpark muziek luisteren zou je denken?
Omdat mensen die lol hebben eng zijn.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Eens idd, femke nam een enorm risico wat per ongeluk goed uitpakte.
Gelukkig is het zo dat er amper besmettingen in de buitenlucht plaatsvinden.
Als we dat geleerd hebben, oa hiervan, waarom wordt er dan zo raar gedaan over mensen op het ijs, drukte in Scheveningen of mensen die in het vondelpark muziek luisteren zou je denken?
nee, dus een langere incubatietijd van virus naar ziekte?quote:Op zondag 21 februari 2021 22:30 schreef Caland het volgende:
Die oud RIVM baas zei net bij op1 tussen neus en lippen door wel iets interessants. Dat er nu ook geluiden zijn dat DE BRITSE VARIANT DES DOODS niet zo nodig besmettelijker is, maar dat mensen wel langer besmettelijk zijn ervan. Was dat al ergens langsgekomen?
Ze hebben op school geleerd dat je eerst 2 bronnen moet vinden, en dat je aan wederhoor moet doen en dat soort onzin, dat was leuk toen iets uitkwam op papier, maar als je nu fout zit dan kost dat 5 minuutjes om dat recht te zetten, daarnaast kun je bij een artikel ook gewoon een voorbehoud plaatsen van feiten.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Journalisten zijn helaas niet kritische clickbait chasers tegenwoordig.
En een maand geleden waren het eerst de basisscholen, gevolgd door de avondklok.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact.
Zie hier de reden waarom het nooit toegelaten had mogen worden.
Geen idee, wel dat in de UK vorige week 25 procent minder ziekenhuisbesmetting was, vind dat een stuk interessantre, is dit al op het NOS journaal geweest?quote:Op zondag 21 februari 2021 22:30 schreef Caland het volgende:
Die oud RIVM baas zei net bij op1 tussen neus en lippen door wel iets interessants. Dat er nu ook geluiden zijn dat DE BRITSE VARIANT DES DOODS niet zo nodig besmettelijker is, maar dat mensen wel langer besmettelijk zijn ervan. Was dat al ergens langsgekomen?
Ja drm kwaliteit van journalisten ook echt 0 tegenwokrdig helaas.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:34 schreef popje het volgende:
[..]
Omdat kranten en media graag sensatiekoppen maken.
Die routekaarten zijn dan ook nooit bedoeld geweest om te volgen.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En een maand geleden waren het eerst de basisscholen, gevolgd door de avondklok.
Kabinet komt met route uit lockdown: eerst scholen open, dan avondklok weg, daarna winkels open
Alweer een routekaart de prullenbak in.
Er is ook helemaal geen plan, die 'routekaarten' is allemaal waan van de dag.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En een maand geleden waren het eerst de basisscholen, gevolgd door de avondklok.
Kabinet komt met route uit lockdown: eerst scholen open, dan avondklok weg, daarna winkels open
Zijn er eigenlijk al cijfers bekend hoeveel studenten hun studie inmiddels voortijdig hebben afgebroken?quote:Op zondag 21 februari 2021 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Over hbo en wo hebben ze zich al sinds maart niet meer druk gemaakt. Ik verwacht dat daar voor de zomer sowieso niets meer mee gebeurt. Misschien vanaf mei terug naar de situatie van november ofzo, maar dat zal het dan wel zijn.
In het kader van positief nieuws? 200.000 studenten stoppen hun studie marketing en communcasies.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk al cijfers bekend hoeveel studenten hun studie inmiddels voortijdig hebben afgebroken?
Met zulke prutsers die iedere dag van idee veranderen kun je toch helemaal niets?quote:Op zondag 21 februari 2021 22:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, maar ik ben daar wel benieuwd naar.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk al cijfers bekend hoeveel studenten hun studie inmiddels voortijdig hebben afgebroken?
Geen idee, ik voorspel je wel gouden tijden voor de coaches komend jaar, er komt een enorme pot beschikbaar voor extra steun, reken maar dat ze flink uit die ruif gaan eten, allemaal figuren die a raison van 3000 euro per dag cursussen: Effectief communiceren met jongeren helemaal gaan binnenlopen.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, maar ik ben daar wel benieuwd naar.
Ik ben ook vooral wel benieuwd naar de hoeveelheid mensen die op het randje staan van psychologisch instorten, en hoeveel er aankloppen voor hulp. Ik hoop dat ze daar de komende jaren in elk geval een paar honderd miljoen extra voor reserveren in plaats van bezuinigen.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik hoop het. En ik ga mee doen dan.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb mezelf altijd gezien als mentaal sterk en val prima in de categorie FOK!er, maar zelfs bij mij begint het gigantisch te knagen. Ik mis gewoon de motivatie om van mijn hobby's te genieten of om aan mijn scriptie te werken. Ontspanning is zo gigantisch belangrijk voor het mentale stuk, en hele dagen thuis zitten helpt daar niet echt bepaald mee.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:48 schreef _serial_ het volgende:
Ik ben ook vooral wel benieuwd naar de hoeveelheid mensen die op het randje staan van psychologisch instorten
quote:Op zondag 21 februari 2021 22:48 schreef raptorix het volgende:
Kijk deze industrie: https://www.google.com/se(...)mdALcQ4dUDCA0&uact=5
Godverdomme zeg :’)quote:Je zal actief over de werkvloer lopen ( nou die 10.000 stappen haal je wel op een dag! ) om jouw collega's te attenderen op het feit dat er regels zijn ivm met corona en dat die ook gehandhaafd moeten worden.
Nee. Om iedereen zn bekkie te laten houden door de impressie te geven dat ze weten waar ze mee bezig zijn.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die routekaarten zijn dan ook nooit bedoeld geweest om te volgen.
Zelfde hier, al ben ik aardig getrained in dit soort dingen, het zwaarste vind ik vooral het compleet gebrek aan beleid en dat iedereen dat maar normaal vind.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb mezelf altijd gezien als mentaal sterk en val prima in de categorie FOK!er, maar zelfs bij mij begint het gigantisch te knagen. Ik mis gewoon de motivatie om van mijn hobby's te genieten of om aan mijn scriptie te werken. Ontspanning is zo gigantisch belangrijk voor het mentale stuk, en hele dagen thuis zitten helpt daar niet echt bepaald mee.
Even de stagiair beetje laten wat vakjes neer laten tekenen met illustrator, posten op rijksoverheid en daarna niet meer aan denken, dat idee?quote:Op zondag 21 februari 2021 22:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Om iedereen zn bekkie te laten houden door de impressie te geven dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Na het sneeuwprotocol en de aanwijzingen hoe in je huiskamer te juichen bij een voetbaldoelpunt, is wel duidelijk dat ze geen flauw benul (meer) hebben. Ze zakken maar lekker in de stront daar in Den Haag.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Om iedereen zn bekkie te laten houden door de impressie te geven dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Houd vast aan de dacht dat we het samen doen. Allemaalquote:Op zondag 21 februari 2021 22:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb mezelf altijd gezien als mentaal sterk en val prima in de categorie FOK!er, maar zelfs bij mij begint het gigantisch te knagen. Ik mis gewoon de motivatie om van mijn hobby's te genieten of om aan mijn scriptie te werken. Ontspanning is zo gigantisch belangrijk voor het mentale stuk, en hele dagen thuis zitten helpt daar niet echt bepaald mee.
Het ergste: Gebruik een ratel! WELKE PAARDEMONGOOL VERZINT DAT. Dit is dus niet zomaar even bedacht, dit is echt in een overleg besloten, zie je het voor je, dat zo een mongool zijn hand opsteekt: Ja ik wil nog wat toevoegen aan de juichinstructie: Gebruik een ratel!!!quote:Op zondag 21 februari 2021 22:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Na het sneeuwprotocol en de aanwijzingen hoe in je huiskamer te juichen bij een voetbaldoelpunt, is wel duidelijk dat ze geen flauw benul (meer) hebben. Ze zakken maar lekker in de stront daar in Den Haag.
Na de vorige rellen rond de invoeren van de avondklok hebben ze mensen gelijk afgeschrikt, spoedzittingen, vaak hoge straffen en gelijk met je snuitert op tv. Op zich ook terecht, want dat sloeg nergens op en onschuldige waren het slachtoffer.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ook, omdat ik mezelf goed genoeg ken om te beseffen dat ik ouderwetsch, regulier onderwijs in een collegezaal gewoon nodig had als vroege twintiger. Een hbo-opleiding via één of andere portal met videocolleges had ik nooit af weten te ronden.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is de beste manier, vind het ook ontzettend minderwaardig om politiemensen aan te vallen, en nog erger om er BOAs mee lastig te vallen.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:58 schreef maan_man het volgende:
[..]
Na de vorige rellen rond de invoeren van de avondklok hebben ze mensen gelijk afgeschrikt, spoedzittingen, vaak hoge straffen en gelijk met je snuitert op tv. Op zich ook terecht, want dat sloeg nergens op en onschuldige waren het slachtoffer.
De enige oplossing zijn aantallen. Dat zag je vandaag al op drukken plekken, stond de politie toe te kijken. Als jij op straat bent, dan krijg je een boete en wordt je naar huis gestuurd. Maar als 500.000 Amsterdammers op straat zijn, dan is er geen beginnen aan om mensen om 21:00 naar binnen te sturen.
Persoonlijk werd ik al depressief van het idee van onderwijs zelfquote:Op zondag 21 februari 2021 22:59 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik ook, omdat ik mezelf goed genoeg ken om te beseffen dat ik ouderwetsch, regulier onderwijs in een collegezaal gewoon nodig had als vroege twintiger. Een hbo-opleiding via één of andere portal met videocolleges had ik nooit af weten te ronden.
En ik kan me voorstellen dat ik daar niet de enige in ben...
Echt hèquote:Op zondag 21 februari 2021 22:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het ergste: Gebruik een ratel! WELKE PAARDEMONGOOL VERZINT DAT. Dit is dus niet zomaar even bedacht, dit is echt in een overleg besloten, zie je het voor je, dat zo een mongool zijn hand opsteekt: Ja ik wil nog wat toevoegen aan de juichinstructie: Gebruik een ratel!!!
Het meest bizarre is dat dit soort boomers gewoon 90K per jaar verdienen en straks op hun 63e met pensioen mogen.
Interessante resultaten uit Zuid Afrika, iemand zei vanmiddag nog dat geen enkel land effecten van natuurlijk immuniteit heeft gehad. Terwijl in Zuid Afrika de dagelijkse gevallen gigantisch hard omlaag zijn gegaan met een lockdown die veel minder streng is als de eerste. Tijdens de eerste lockdown kregen ze de cases niet eens omlaag, de lockdown werd 24 maart 2020 aangekondigd toen er nog maar tientallen of een paar honden bevestigde gevallen waren. En ze hadden toen nog een lange tijd alleen een gigantische stijging gehad met de piek van de eerste golf rond juli.quote:Between 7 and 25 January, 4,858 blood donors were tested for antibodies to the virus that causes Covid-19. These antibodies help the body neutralise the effects of SARS-CoV-2 and we have them only if we have been previously infected.
The tests were done in four provinces: 1,457 in Eastern Cape, 463 in Northern Cape; 831 in Free State and 2,107 in KwaZulu-Natal.
Extrapolating their results to the whole population, the researchers estimated that 63% of people in Eastern Cape have been infected since the epidemic started, 32% in Northern Cape, 46% in Free State and 52% in KwaZulu-Natal. This is massively more than the clinically confirmed case rates of between 2 and 3% in these four provinces.Intere
Dat zo'n Rutte nog nooit getest is, is toch ook bizar. Helemaal in zijn functie en met al die persco's die hij geeft.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben ook vooral wel benieuwd naar de hoeveelheid mensen die op het randje staan van psychologisch instorten, en hoeveel er aankloppen voor hulp. Ik hoop dat ze daar de komende jaren in elk geval een paar honderd miljoen extra voor reserveren in plaats van bezuinigen.
Een vriend van mij zei het wel treffend:
Die kamerleden zien elkaar zowat elke dag, gaan elke dag naar "kantoor", hebben nog altijd sociaal contact, hebben vast nog nooit gehoord van MS Teams of Zoom, ze staan zo ver van de werkelijkheid af, dat ze echt geen idee hebben wat de psychologische impact van bepaalde maatregelen is.
Dat verdient niet de schoonheidsprijs. Maar het zijn ook werklui die orders opvolgen, die buiten vliegen als ze niet gehoorzamen, gezinnen moeten onderhouden en tijdens hectische momenten moeten beslissen.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:53 schreef leolinedance het volgende:
Hiermee bouw je dus geen krediet op. Net als met 7 agenten een man aanhouden die zijn zaak wil beschermen tegen plunderaars.
Ah, na VVD alweer de volgende partij waar men echt volkomen de weg kwijt is.quote:Op zondag 21 februari 2021 23:06 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat verdient niet de schoonheidsprijs. Maar het zijn ook werklui die orders opvolgen, die buiten vliegen als ze niet gehoorzamen, gezinnen moeten onderhouden en tijdens hectische momenten moeten beslissen.
Zullen wij het eens over D66 hebben. Die daar eens rustig over na konden denken, zonder last en ruggenspraak mogen stemmen, een vorstelijk salaris verdienen en niet buiten geschopt kunnen worden. Die kwamen na weloverwogen beraad tot het volgende: [ afbeelding ]
Ik ben bang dat dit hele beleid nergens op gebaseerd is, ik kan me voorstellen hoe zoiets gaat:quote:Op zondag 21 februari 2021 23:01 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben blij met de kapper( 14 maanden niet geweest) maar ik dacht ook dat eerst die avondklok er af zou gaan. Zelf heb ik er absoluut geen last van maar kan mij heel goed voorstellen dat de jeugd en mensen die eenzaam zijn of neigen naar eenzaam die klok als enorme hindernis ervaren.
En zo is het volgens mij inderdaad niet voorgesteld bij de invoering er van.
Nou.. uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat er op voort geborduurd gaat worden. Als je bozig bent en lichtelijk gefrustreerd mag je straks ook een bromtol gebruiken om je gevoelens kwijt te raken.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het ergste: Gebruik een ratel! WELKE PAARDEMONGOOL VERZINT DAT.
Dat is ook precies de manier waarop de burgers van de DDR in de herfst van 1989 duidelijk lieten merken dat ze klaar waren met het incontinente bejaarde mannenregime van Honecker en zijn geriatrische kompanen. Wanneer er honderdduizenden ontevreden burgers door meerdere steden lopen is het snel afgelopen met een ongewild regime. Tenzij dat regime geweld wil inzetten tegen zijn eigen bevolking.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:58 schreef maan_man het volgende:
[..]
Na de vorige rellen rond de invoeren van de avondklok hebben ze mensen gelijk afgeschrikt, spoedzittingen, vaak hoge straffen en gelijk met je snuitert op tv. Op zich ook terecht, want dat sloeg nergens op en onschuldige waren het slachtoffer.
De enige oplossing zijn aantallen. Dat zag je vandaag al op drukken plekken, stond de politie toe te kijken. Als jij op straat bent, dan krijg je een boete en wordt je naar huis gestuurd. Maar als 500.000 Amsterdammers op straat zijn, dan is er geen beginnen aan om mensen om 21:00 naar binnen te sturen.
Als je kijkt naar de Aids epidemie in ZA dan verbaast het me niets dat die lui het minimaal allemaal 3 keer hebben gehad.quote:Op zondag 21 februari 2021 23:05 schreef Anton91 het volgende:
https://www.dailymaverick(...)mong-south-africans/
[..]
Interessante resultaten uit Zuid Afrika, iemand zei vanmiddag nog dat geen enkel land effecten van natuurlijk immuniteit heeft gehad. Terwijl in Zuid Afrika de dagelijkse gevallen gigantisch hard omlaag zijn gegaan met een lockdown die veel minder streng is als de eerste. Tijdens de eerste lockdown kregen ze de cases niet eens omlaag, de lockdown werd 24 maart 2020 aangekondigd toen er nog maar tientallen of een paar honden bevestigde gevallen waren. En ze hadden toen nog een lange tijd alleen een gigantische stijging gehad met de piek van de eerste golf rond juli.
Ook door dit te zien geloof ik niet dat de vaccins niet werken voor de Zuid Afrikaanse variant, anders hadden ze een probleem in Zuid Afrika en hadden ze het nu niet onder controle kunnen krijgen.
Helaas is de Nederlander anno 2021 een lijdzaam object. Zolang hij zijn sixpack nog kan kopen in de supermarkt en elke week kan genieten van de nieuwste aflevering van BN-ers in de Jungle en Wie Braadt het Beste Runderlapje houdt hij zijn mond.quote:Op zondag 21 februari 2021 23:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat is ook precies de manier waarop de burgers van de DDR in de herfst van 1989 duidelijk lieten merken dat ze klaar waren met het incontinente bejaarde mannenregime van Honecker en zijn geriatrische kompanen. Wanneer er honderdduizenden ontevreden burgers door meerdere steden lopen is het snel afgelopen met een ongewild regime. Tenzij dat regime geweld wil inzetten tegen zijn eigen bevolking.
Je vergeet Lubach, zodat als die pseudo intellectuelen die normaal NPO kijken maandag kunnen zeggen: Zo zeg, heb je Lubach gezien, die zette ze maar mooi te kijk!quote:Op zondag 21 februari 2021 23:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Helaas is de Nederlander anno 2021 een lijdzaam object. Zolang hij zijn sixpack nog kan kopen in de supermarkt en elke week kan genieten van de nieuwste aflevering van BN-ers in de Jungle en Wie Braadt het Beste Runderlapje houdt hij zijn mond.
Het is het typische Marie Antoinettegedrag van mensen die zich enkel in hun eigen kleine wereldje begeven en burgers alleen als stemvee en belastingslaafjes zien.quote:Op zondag 21 februari 2021 23:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ah, na VVD alweer de volgende partij waar men echt volkomen de weg kwijt is.
Vergeet niet te sporten mense!quote:Op zondag 21 februari 2021 23:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het is het typische Marie Antoinettegedrag van mensen die zich enkel in hun eigen kleine wereldje begeven en burgers alleen als stemvee en belastingslaafjes zien.
Maar wel ontzettend zonde dat ze een deel van hun welvaart hebben opgeofferd om het virus buiten te houden, wat niet gelukt is. Maarja hoe ging het ook alweer, baat het niet dan schaadt het niet of zo toch?quote:Op zondag 21 februari 2021 23:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de Aids epidemie in ZA dan verbaast het me niets dat die lui het minimaal allemaal 3 keer hebben gehad.
Ik weet niet wat ik van ZA moet vinden, maar heb wat collegas die daar vandaan komen en dat land kun je beter opgeven. Ze teren nu nog op hun laatste restje welvaart maar dat raakt snel op, land kun je beetje vergelijken met Rusland on steroids.quote:Op zondag 21 februari 2021 23:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar wel ontzettend zonde dat ze een deel van hun welvaart hebben opgeofferd om het virus buiten te houden, wat niet gelukt is. Maarja hoe ging het ook alweer, baat het niet dan schaadt het niet of zo toch?
Volgens mij was een rake column die ik onlangs las die precies dit beschrijft: demonstereren is voor gekkies, stel je voor dat je écht ergens in gelooft.quote:Op zondag 21 februari 2021 23:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Helaas is de Nederlander anno 2021 een lijdzaam object. Zolang hij zijn sixpack nog kan kopen in de supermarkt en elke week kan genieten van de nieuwste aflevering van BN-ers in de Jungle en Wie Braadt het Beste Runderlapje houdt hij zijn mond.
Als je mensen maar ver genoeg richting wanhoop duwt, komt dat punt vanzelf wel.quote:Op zondag 21 februari 2021 23:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Demonstreren kun je op vele manieren doen, echter geweld gebruiken onder de huidige omstandigheden vind ik compleet buiten proporties. Dat zou pas valide zijn als de politie zich echt als een politiestaat zou gedragen en dat gaat niet gebeuren, Nederlandse agenten zijn ook gewoon burgers uit alle lagen, het is niet dat ze onderdeel van een regiem zijn.quote:Op zondag 21 februari 2021 23:19 schreef galantis het volgende:
[..]
Volgens mij was een rake column die ik onlangs las die precies dit beschrijft: demonstereren is voor gekkies, stel je voor dat je écht ergens in gelooft.
Maar het is een ontzettend mooi land dat veel te bieden heeft! Maarja, erg onveilig helaas...quote:Op zondag 21 februari 2021 23:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik van ZA moet vinden, maar heb wat collegas die daar vandaan komen en dat land kun je beter opgeven. Ze teren nu nog op hun laatste restje welvaart maar dat raakt snel op, land kun je beetje vergelijken met Rusland on steroids.
Ik durf gerust te stellen dat 90 procent geen idee heeft waarop ze stemmen.quote:Op zondag 21 februari 2021 23:21 schreef ondeugend het volgende:
Ik heb niks te maken met deze verkozen partijen in deze regering maar vraag mij de laatste tijd wel eens af of er mensen zijn die spijt hebben van hun uitgebrachte stem de laatste verkiezingen kwa huidig beleid dat eigenlijk nu voor een groot deel Covid gerelateerd is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Er zijn geen oficieele migratie cijfers voor ZA beschikbaar, echter ik deed even klein onderzoekje naar Nederland, en zo uit me hoofd is het aantal migraties naar Nederland in 3 jaar met 500% gestegen, tjah als ook je kennis vertrekt, dan is dat niet best.quote:Op zondag 21 februari 2021 23:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar het is een ontzettend mooi land dat veel te bieden heeft! Maarja, erg onveilig helaas...
Als dit een echt programma wordt, kom ik bij jou klagen...quote:Op zondag 21 februari 2021 23:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt wel idd. Alleen is dat al veel langer een probleem. Nederlanders protesteren niet. Dat is voor werkschuw links tuig. Doe maar normaal dan doe he gek genoeg. Hoofd omlaag en doorwerken.quote:Op zondag 21 februari 2021 23:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als dit een echt programma wordt, kom ik bij jou klagen...quote:
Je moet ook niet vergeten dat Nederland een kampioen is in onder bezetting leven, we hebben er zelfs een sport van gemaakt om bezetters te trollen: Hahaha bezetten is ook betalen!quote:Op zondag 21 februari 2021 23:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Klopt wel idd. Alleen is dat al veel langer een probleem. Nederlanders protesteren niet. Dat is voor werkschuw links tuig. Doe maar normaal dan doe he gek genoeg. Hoofd omlaag en doorwerken.
Combinatie van een calvinistische inslag en het nog te goed hebben denk ik.
Tja, normaal komen er ook zaken voorbij die niet speelde tijdens de verkiezingen, maar nu beheerst er al een jaar iets ons leven en de beslissingen zullen ook nog lang doorwerken. Nemen partijen een besluit, dan wordt gezegd het is democratisch tot stand gekomen en feitelijk klopt dat, maar er zijn nul Nederlanders die op dit beleid gestemd hebben.quote:Op zondag 21 februari 2021 23:21 schreef ondeugend het volgende:
Ik heb niks te maken met deze verkozen partijen in deze regering maar vraag mij de laatste tijd wel eens af of er mensen zijn die spijt hebben van hun uitgebrachte stem de laatste verkiezingen kwa huidig beleid dat eigenlijk nu voor een groot deel Covid gerelateerd is
quote:Op zondag 21 februari 2021 23:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als dit een echt programma wordt, kom ik bij jou klagen...
Ik zag zo'n programma met BN-ers, maar ik kende er niet 1 van. Het waren blijkbaar allemaal influencers, tiktokkers, youtubers en andere aandachtshoeren. Ik weet ook niet eens meer wat het doel van het programma was, want in de 10 minuten die ik zag waren ze alleen aan het vertellen hoe zwaar het was en wat een mooie ervaring het was. Ze zeiden alleen niet wat 'het' was...quote:Of dat er een spinoff komt met bekende Nederlanders! Of nog erger, een spinoff van de spinoff met de kinderen van de bekende Nederlanders.
quote:Op zondag 21 februari 2021 23:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik durf gerust te stellen dat 90 procent geen idee heeft waarop ze stemmen.
Stel de vraag eens voor de grap: Als Rutte veroordeeld zou worden voor rassendiscriminatie, zou hij dan nog langer president mogen zijn? Ik durf gerust te stellen dat 90 procent zou antwoorden: NEE.Ja ik snap wat je wilt zeggen maar hij was destijds nog geen minister president he.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je vraagstelling klopt daarom niet helemaal.And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
Vreedzaam protest. Met zn allen naar buiten en kommaarrop.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:58 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ben je ook een BN-er?quote:Op zondag 21 februari 2021 23:47 schreef ondeugend het volgende:
Ik moet wel zeggen dat mijn runderbraadlappen bekend staan als meer dan heerlijk!
Bijna!quote:
Als het met tiktok oid is, dan doen @raptorix en ik alsof we je niet kennen. Dit ff ter info.quote:
Het enige wat nergens op slaat is de huichelachtige manier waarop de club List&Bedrog een avondklok voor onbepaalde tijd er doorheen weet te rommelen.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:58 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nou als dat het enige was dan hebben wij een ander wereldbeeld. Juweliers en supplementenshop leegtrekken is in mijn kringen geen heel normaal gedrag.quote:Op zondag 21 februari 2021 23:55 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Het enige wat nergens op slaat is de huichelachtige manier waarop de club List&Bedrog een avondklok voor onbepaalde tijd er doorheen weet te rommelen.
Ik verdedig plunderingen en het vernielen van privebezittingen op geen enkele manier en vind het alleszins terecht dat de daders daarvan gestraft worden. Ik zie daarin ook geen enkele vorm van protest tegen het walgelijke overheidsbeleid.quote:Op zondag 21 februari 2021 23:59 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nou als dat het enige was dan hebben wij een ander wereldbeeld. Juweliers en supplementenshop leegtrekken is in mijn kringen geen heel normaal gedrag.
Bitterzuur idd.quote:
Oké, jouw reactie in combinatie met het gedeelte in mijn reactie dat je dikgedrukt had gemaakt, deed iets anders vermoeden.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:04 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik verdedig plunderingen en het vernielen van privebezittingen op geen enkele manier en vind het alleszins terecht dat de daders daarvan gestraft worden. Ik zie daarin ook geen enkele vorm van protest tegen het walgelijke overheidsbeleid.
4.21 keer ergerquote:Op maandag 22 februari 2021 00:07 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Is dat erger dan bitterzoet of gewoon een raar dialect?
Gelukkig maar dat er geen directe vluchten gingen van Wuhan naar Nederland, China die miljoenenstad gewoon voor de grap (en niet ivm menselijke transmissie) onder strikte quarantaine had proberen te stellen, Chinees nieuwjaar ook helemaal niet gepaard gaat met enorme volksbewegingen door Chinese diaspora alleen al en Carnaval hier in kleine kring gevierd wordt.quote:
Gaat het een beetje?quote:Op maandag 22 februari 2021 00:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat er geen directe vluchten gingen van Wuhan naar Nederland, China die miljoenenstad gewoon voor de grap (en niet ivm menselijke transmissie) onder strikte quarantaine had proberen te stellen, Chinees nieuwjaar ook helemaal niet gepaard gaat met enorme volksbewegingen door Chinese diaspora alleen al en Carnaval hier in kleine kring gevierd wordt.
We zijn in goede handen bij de volidioten kundige experts van het RIVM.Dank voor alle ellende hè jongens, bedankt dat ik nu voor onbepaalde tijd onschuldig 's avonds in mijn huis opgesloten wordt Jaap. Goed gewerkt pik.
![]()
Jij denkt nog steeds dat we snel van die avondklok afkomen? Ik hoop dat de mensen steeds meer denken, ik ben er klaar mee. Ze kunnen me wat en feest gaan vieren in de parken na negen uur.quote:
Jij weet wat ik denk op basis van mijn post? Knap hoor, vooral omdat ik totaal niets zei over een avondklok.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:17 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Jij denkt nog steeds dat we snel van die avondklok afkomen? Ik hoop dat de mensen steeds meer denken, ik ben er klaar mee. Ze kunnen me wat en feest gaan vieren in de parken na negen uur.
Persoonlijk denk ik dat de verkiezingen worden uitgesteld, maar dat roep ik al wekenquote:Op maandag 22 februari 2021 00:28 schreef ipa84 het volgende:
Net bij op1 hadden ze het over de avondklok die verlengt wordt. Maar daar zitten toch een paar problemen bij vanwege de verkiezingen. Zo staat er in de wet dat verkiezingsbureaus open moeten zijn tot 21.00 en dat kan niet zomaar vervroegt worden. Ook moet de telling publieke toegankelijk zijn. Dus de avondklok kan best nog wel is een conflict gaan geven op dat gebied.
Of die twee gronden, stemmen en bijwonen telling, komen op dat formulier dat je op zak moet hebben.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat de verkiezingen worden uitgesteld, maar dat roep ik al weken
Een andere optie is dat men gewoon de handhaving even laat gaan, dat is technisch het meest praktisch.
Het is bizar dat bedrijven daadkrachtiger optraden dan het RIVM, onze Chinese collega's moesten verplicht 2 weken in quarantaine, toen ze nog terug mochten reizen uit China. Net zoals dat binnen een halfuur geregeld werd dat 25.000 mensen per direct thuis dienden te werken.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat er geen directe vluchten gingen van Wuhan naar Nederland, China die miljoenenstad gewoon voor de grap (en niet ivm menselijke transmissie) onder strikte quarantaine had proberen te stellen, Chinees nieuwjaar ook helemaal niet gepaard gaat met enorme volksbewegingen door Chinese diaspora alleen al en Carnaval hier in kleine kring gevierd wordt.
We zijn in goede handen bij de volidioten kundige experts van het RIVM.Dank voor alle ellende hè jongens, bedankt dat ik nu voor onbepaalde tijd onschuldig 's avonds in mijn huis opgesloten word Jaap. Goed gewerkt pik.
![]()
Dat formulier is sowieso een wassen neus, ik vraag me af of er ooit een handhaver is die daadwerkelijk gaat bellen of de ontheffing wel klopt. Bovendien is het natuurlijk niet zo heel moeilijk om gewoon een nummer van een vriend erop te zetten. Ik weet dat dit strafbaar is, maar het is natuurlijk totaal niet controleerbaar.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:37 schreef maan_man het volgende:
[..]
Of die twee gronden, stemmen en bijwonen telling, komen op dat formulier dat je op zak moet hebben.
Ik vraag me af (maar heb er geen antwoord op) of je de verkiezingen op dit moment nog wel kan uitstellen. De stemkaarten zijn al binnen de voorbereiding is al in volle gang, de campagne is hoe sober ook gestart. Dan had je dat beter vorige maand al kunnen doen om de verkiezingen uit te stellen.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat de verkiezingen worden uitgesteld, maar dat roep ik al weken
Een andere optie is dat men gewoon de handhaving even laat gaan, dat is technisch het meest praktisch.
Zoals wel meer een wassenneus is, maar binnen het wassenneuzenbeleid lijkt dit mij de beste oplossing.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat formulier is sowieso een wassen neus, ik vraag me af of er ooit een handhaver is die daadwerkelijk gaat bellen of de ontheffing wel klopt. Bovendien is het natuurlijk niet zo heel moeilijk om gewoon een nummer van een vriend erop te zetten. Ik weet dat dit strafbaar is, maar het is natuurlijk totaal niet controleerbaar.
Olongren heeft gezegt dat het tot 2 weken voor de verkiezingen uitgesteld kan worden.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik vraag me af (maar heb er geen antwoord op) of je de verkiezingen op dit moment nog wel kan uitstellen. De stemkaarten zijn al binnen de voorbereiding is al in volle gang, de campagne is hoe sober ook gestart. Dan had je dat beter vorige maand al kunnen doen om de verkiezingen uit te stellen.
Ja ik heb hem al binnen. Vorige week heb ik hem gekregen.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Olongren heeft gezegt dat het tot 2 weken voor de verkiezingen uitgesteld kan worden.
Heb jij je kieskaart al gehad dan?
Mjah dit zijn typisch van die zaken die je al geregeld kunt hebben voordat je gezeik hebt.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:41 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zoals wel meer een wassenneus is, maar binnen het wassenneuzenbeleid lijkt dit mij de beste oplossing.
Ah hier nog niet, maar heb hem wel vaker niet gehad, moet het wel even regelen omdat ik mijn vriend zijn stembiljet per volmacht gebruik.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ja ik heb hem al binnen. Vorige week heb ik hem gekregen.
Geen idee hoe dat met volmachten gaat. Me vader is 70+ maar weet niet of die zelf wilt gaan, per post wilt stemmen of dat ik het voor hem moet doen. Ik weet wel toen ik bij hem langs ging dat die nu een gele stemkaart heeft ipv een blauwe die ik zelf gekregen heb.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah hier nog niet, maar heb hem wel vaker niet gehad, moet het wel even regelen omdat ik mijn vriend zijn stembiljet per volmacht gebruik.
Volmacht is heel simpel, gewoon zijn handtekening erop zetten, en de jouwe, en dan in het stemlokaal krijg je 2 biljetten.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:49 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat met volmachten gaat. Me vader is 70+ maar weet niet of die zelf wilt gaan, per post wilt stemmen of dat ik het voor hem moet doen. Ik weet wel toen ik bij hem langs ging dat die nu een gele stemkaart heeft ipv een blauwe die ik zelf gekregen heb.
Maar nogmaals, dit is de editorial van het belangrijkste medische tijdschrift ter wereld. Whatever stuk ... vrijheidshatend uitschot... dit geschreven heeft, het heeft invloed! Dit is wel de freakin' hoofdredactie van dat blad heh. Holy shit, dit is het soort mensen wat topposities in overheidsorganen heeft, en zij komen ongeveer als eerste er uit en zetten de toon straks voor de rest. Morgen presenteert Johnson die roadmap, en ik hoop echt heel fluffin' hard dat die heel duidelijk maakt dat het einddoel nog steeds het oude normaal is en dat iedereen die daar anders over denkt het bos in kan!quote:Op zondag 21 februari 2021 21:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
chill.. je maakt jezelf elke dag weer helemaal gek.
Als er geen echte reden meer is trekt niemand zich er nog ene zak van die maatregelen aan. Er zijn altijd van dit soort onheilsprofeten. Ik denk dat je met weinig moeite minstens 10x zoveel studies en doctors gaat vinden wat pleit voor een totaal alcoholverbod, net zoals elke oogarts er al jaren voor een totaal vuurwerkverbod pleit.
En je weet hoe daar normaal op gereageerd wordt?
Do not shoot the messenger(s).quote:Op zondag 21 februari 2021 21:47 schreef eragon2890 het volgende:
OMG, dit is van 1 oktober, maar ik zie net dit: https://www.thelancet.com(...)(20)30151-8/fulltext
Het feit dat the lancet toen al zo'n pessimistische editiorial publiceerden is terrifying, die britse experts zijn *echt* niet goed snik!
Zo'n toekomstvisie is mijn nachtmerrie! Granted, ze waren duidelijk veel te pessimistisch, want hun "scenario 1 wat niet zou gebeuren" (werkt tegen ziekte en verspreiding) is zo blijkt nu exact wat er is gebeurd, met 90-95% minder verspreiding na vaccinatie in israel, en ik weet dat dit van 1 oktober is, ik weet dat er sindsdien door elke expert in NL al 230234302974329 keer is voorspeld dat we gewoon teruggaan naar normaal uiteindelijk, en dat de hele poltieik dit wil, en dat belgische experts het ook voorspellen, en fauci in vs, en dat veel in UK ook optimistischer zijn...
... maar toch het feit dat zo'n dystopisch vod serieus werd geschreven als editiorial in zo'n toonaangevend tijdschrijft is TERRIFYING.
Als ik zoiets zie vervliegt mijn hoop toch weer een beetje. Wat als ze gelijk blijken te hebben? Hoe kunnen we ervan uit blijven gaan dat al onze NL experts die het letterlijk tegenovergestelde beweren gelijk hebben boven hun?
Er zijn dus echt mensen die niet terug willen naar normaal. Wat doen we hiermee? Hoe kunnen we zeker weten dat ze genegeerd worden en de politiek met hun doet wat nodig is, maw vierkunt in het gezich uitleggen en zeggen terug in de mand te gaan?
https://www.rtvutrecht.nl(...)eversverklaring.htmlquote:Op maandag 22 februari 2021 00:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat formulier is sowieso een wassen neus, ik vraag me af of er ooit een handhaver is die daadwerkelijk gaat bellen of de ontheffing wel klopt. Bovendien is het natuurlijk niet zo heel moeilijk om gewoon een nummer van een vriend erop te zetten. Ik weet dat dit strafbaar is, maar het is natuurlijk totaal niet controleerbaar.
Eensch hoor, alleen welke "experts" qua welk vakgebied moeten in hun tunnels het brede licht werpen ?quote:Op zondag 21 februari 2021 22:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Stem daarom de idioten weg, we hebben een land nodig dat geleid word door experts, niet door amateurs.
Mjah, ik vermoed dat hij geen DHL kleding aan had danquote:Op maandag 22 februari 2021 01:33 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
https://www.rtvutrecht.nl(...)eversverklaring.html
Marcel Levi, Jaap Goudsmit, Peter van Uhm,Jan van Zanen om er maar een paar te noemenquote:Op maandag 22 februari 2021 01:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Eensch hoor, alleen welke "experts" qua welk vakgebied moeten in hun tunnels het brede licht werpen ?
Of niet in een DHL bus reed, zoals een legit DHL-bezorger hier ook niet doet.quote:Op maandag 22 februari 2021 02:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah, ik vermoed dat hij geen DHL kleding aan had dan
Ziekenhuisbezetting in de UK is met 70% gedaald sinds 10 januari:quote:Op zondag 21 februari 2021 22:36 schreef raptorix het volgende:
Geen idee, wel dat in de UK vorige week 25 procent minder ziekenhuisbezetting was, vind dat een stuk interessantre, is dit al op het NOS journaal geweest?
Kan je nog een beetje leven van de inkomsten van online sportschool zijn?quote:Op maandag 22 februari 2021 07:21 schreef Noek het volgende:
We zitten straks gewoon lekker met opgeschoren zijkantjes binnen. Aan de vooravond van de 3e golf.
Als vo-leerlingen weer anderhalve dag per week naar school kunnen dan zal dat een positief effect hebben op het gebied van welzijn verwacht ik, maar voor de leeropbrengst kan het nog wel eens negatief uitpakken. Ik blijf erbij dat scholen 'normaal' open moeten.quote:Op maandag 22 februari 2021 07:26 schreef Kickinalfa het volgende:
Versoepelingen klinken echt weer als een wassenneus.
Voor het voortgezet onderwijs kan ik me voorstellen dat 1.5 dag fysieke aanwezigheid misschien als een pro klinkt, maar de rest is toch waardeloos of wat.
Elke persconferentie is weer een drop in inkomsten.quote:Op maandag 22 februari 2021 07:25 schreef popje het volgende:
[..]
Kan je nog een beetje leven van de inkomsten van online sportschool zijn?
Nee, geen groepslessen.quote:Op maandag 22 februari 2021 07:43 schreef josja het volgende:
Ik heb vorig jaar ook buiten mijn lessen gegeven, das was toen heerlijk, mooi weer, en de mensen waren zo blij dat ze weer wat konden doen. Geloof dat je nu alleen PT mag geven buiten, geen groepsles toch? Of mag dat inmiddels weer wel?
Ik vind het eerder de andere kant op.quote:Op maandag 22 februari 2021 07:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Avondklok is gewoon een gevalletje geen gezichtsverlies willen leiden voor Rutte en co in aanloop naar de verkiezingen. Zeker niet na die hele toestand met Engel afgelopen week.
Ach, van solidariteit is toch nooit enige sprake geweest dus niet zo heel verrassend?quote:Op maandag 22 februari 2021 07:59 schreef Platinumgoat het volgende:
Avondklok was natuurlijk zo'n enorme rotmaatregel dat Rutte hem er daarna lekker maanden oplaat. Lekker makkelijk eigenlijk, na 21:00 geen mensen meer op straat aldus Rutte. Leugen numero 1000.
De solidariteit die ze vragen is wel echt eenrichtingsverkeer. 18-60 jarigen moeten zich nu opofferen om de ouderen en kinderen onder 18 hun ding te laten doen.
Die persco’s kijk ik al sinds de zomer niet meer, het is toch elke keer rinse and repeat.quote:Op maandag 22 februari 2021 08:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik vind het eerder de andere kant op.
Stellig werd verkocht dat de maatregel er als eerste afgaat en nu (niet geheel verbazingwekkend overigens), wordt deze nu als ruilmiddel ingezet voor allerlei andere "versoepelingen".
Bij iedere persconferentie krijgen we weer PR praatje over " korte lockdown", "tijdelijk" , "2 weken", "dit gaat er als eerste af" en vervolgens komt daar helemaal niks van terecht.
De enige keer dat het wel zo was omdat ze er van te voren een harde datum aan hadden gegeven.
Morgen krijgen we ook weer blik op de "zeer zorgelijke" situatie met allemaal inzichten om vervolgens toch iets anders te doen.
Uiteraard niet, dit nieuws is veel te goed om te meldenquote:Op maandag 22 februari 2021 04:42 schreef Za het volgende:
[..]
Ziekenhuisbezetting in de UK is met 70% gedaald sinds 10 januari:
[ afbeelding ]
Bron: Britse overheid.
Link:https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
Op het NL journaal niets hierover uiteraard.
Klopt, was ver voor Corona al een vies woord.quote:Op maandag 22 februari 2021 08:08 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ach, van solidariteit is toch nooit enige sprake geweest dus niet zo heel verrassend?
Cringe, rinse and repeat.quote:Op maandag 22 februari 2021 08:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die persco’s kijk ik al sinds de zomer niet meer, het is toch elke keer rinse and repeat.
Verrassend.quote:Op maandag 22 februari 2021 07:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als vo-leerlingen weer anderhalve dag per week naar school kunnen dan zal dat een positief effect hebben op het gebied van welzijn verwacht ik, maar voor de leeropbrengst kan het nog wel eens negatief uitpakken. Ik blijf erbij dat scholen 'normaal' open moeten.
En jij niet, dat weet ik. Hier worden we het toch niet over eens, dus ik ga dat ook niet proberen.quote:Op maandag 22 februari 2021 08:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Verrassend.
Dat lijkt je nu wel een goed idee, dus, ondanks alles juist scholen weer volop laten draaien?
Paar extra hoge wandjes op je bad metselen een optie?quote:Op maandag 22 februari 2021 08:29 schreef Haags het volgende:
Kunnen de zwembaden ook een keer open, voor mijn kind straks 10 is voor ze een keer begint met zwemles?
Na 3x uitstellen van de 1e les afgelopen jaar
Ik heb het vorige week geprobeerd in een slootje maar die was dichtgevroren. En nu met dit mooie weer komt al snel blauwalg om de hoek kijken. Ik houd weinig opties over zo
Tegenstroom installatie in je bad.quote:Op maandag 22 februari 2021 08:29 schreef Haags het volgende:
Kunnen de zwembaden ook een keer open, voor mijn kind straks 10 is voor ze een keer begint met zwemles?
Ik heb het vorige week geprobeerd in een slootje maar die was dichtgevroren. En nu met dit mooie weer komt al snel blauwalg om de hoek kijken. Ik houd weinig opties over zo
Met een haak in de zee gooien. Ik zie geen andere optie.quote:Op maandag 22 februari 2021 08:29 schreef Haags het volgende:
Bijkomend probleem is ook dat die lessen de komende tijd bom vol zitten.quote:Op maandag 22 februari 2021 08:29 schreef Haags het volgende:
Zo in de oksel en sleuren maar tot ze zelf voldoende kan zwemmenquote:Op maandag 22 februari 2021 08:32 schreef Noek het volgende:
[..]
Met een haak in de zee gooien. Ik zie geen andere optie.
In NL zien we helaas zo'n daling niet. Aan de andere kant is het per capita nog steeds erger in de VK.quote:Op maandag 22 februari 2021 04:42 schreef Za het volgende:
[..]
Ziekenhuisbezetting in de UK is met 70% gedaald sinds 10 januari:
[ afbeelding ]
Bron: Britse overheid.
Link:https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
Op het NL journaal niets hierover uiteraard.
Yep, en misschien doen we het eigenlijk best wel prima nu en moeten we eens binnen redelijkheid gaan kijken wat in deze fase van de crisis nog mogelijk is om doden en gewonden te sparen, of nietquote:Op maandag 22 februari 2021 08:33 schreef Montov het volgende:
[..]
In NL zien we helaas zo'n daling niet. Aan de andere kant is het per capita nog steeds erger in de VK.
Dus ik weet niet wat de conclusie hier is. Hebben we net zulke strikte maatregelen nodig als daar? Of is het een waarschuwing hoeveel erger het nog kan worden als B117 de overhand krijgt? In hoeverre hebben maatregelen effect? En meer van dat soort vragen.
Gelukkig is de wachttijd van zwemlessen in Den Haag opgelopen tot boven de 2.5 jaar. Dat was al een behoorlijk probleem hier.quote:Op maandag 22 februari 2021 08:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Bijkomend probleem is ook dat die lessen de komende tijd bom vol zitten.
Ga je ook zien bij rijlessen. Stampvol. Laat staan examens.
Oh en de geldigheid van theorieexamens wordt niet verlengd natuurlijk
Teringquote:Op maandag 22 februari 2021 08:35 schreef Haags het volgende:
[..]
Gelukkig is de wachttijd van zwemlessen in Den Haag opgelopen tot boven de 2.5 jaar. Dat was al een behoorlijk probleem hier.
Nog even en de kinderen hebben eerder een huurwoning dan zwemles.quote:Op maandag 22 februari 2021 08:35 schreef Haags het volgende:
[..]
Gelukkig is de wachttijd van zwemlessen in Den Haag opgelopen tot boven de 2.5 jaar. Dat was al een behoorlijk probleem hier.
Lekker veiligquote:Op maandag 22 februari 2021 08:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik zit nu op mijn kantoor. Alleen. Met een chirurgisch masker op.
Wel lekker bakkie erbij?quote:Op maandag 22 februari 2021 08:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ja, gewoon door het masker heen drinken. Dubbele filterkoffiequote:
Wel ophouden als je straks alleen in de auto naar huis gaat. Het is lekker weer en de kans dat je je raampje even opent is groot. Levensgevaarlijk.quote:Op maandag 22 februari 2021 08:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Goede opmerking hoor. Kennelijk verkiezen we looks boven ontwikkeling voor onze toekomst.quote:Op maandag 22 februari 2021 08:29 schreef Haags het volgende:
Hier heeft Steven Berghuis een pittige mening over.quote:Op maandag 22 februari 2021 08:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Goh, Hugo heeft weer eens een plannetje afgevuurd dat door de beroepsgroep wordt afgeserveerd.quote:Het Artsen Covid Collectief, de grootste onafhankelijke organisatie van artsen en medisch professionals die zich uitspreken over het huidige coronabeleid, noemt de nieuwe teststrategie van minister De Jonge 'een grote fout'. Vanuit de artsengemeenschap wordt vol ongeloof op het massaal testen gereageerd
"Zoals demissionair-premier Rutte zelf al aangaf, moet je je alleen laten testen bij klachten," aldus Evelien Peeters, internist en voorzitter van het Artsen Collectief. "Meer en gedwongen (snel)testen bij niet zieke mensen leidt tot schijnveiligheid, versterkt angsten en is ethisch onverantwoord."
Peeters: "Wij maken ons ernstige zorgen over de maatschappelijke druk en angstcultuur die in stand gehouden wordt. Mensen volgen hierdoor bijna willekeurig adviezen van onze overheid op. Als medici twijfelen wij oprecht en ernstig aan zowel de fundamenten als de strategie van dit beleid."
Het massaal (snel)testen van de bevolking vindt het collectief 'onacceptabel'. Een sneltest/PCR-test meet geen virussen en de test op zich kan ook geen diagnose stellen, klinkt het. De testen kunnen alleen een extra check zijn na beoordeling van de klachten door een arts. "Het testen zonder klachten is dan ook zeer onverstandig."
Wel een penalty gemaakt gister.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:01 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Is er iets wat die man wel kan dan?
Los daarvan vraag ik me ook af wie al die 'prettesten' gaat betalen.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goh, Hugo heeft weer eens een plannetje afgevuurd dat door de beroepsgroep wordt afgeserveerd.
Het is natuurlijk wel waar wat ze zeggen, we zorgen er met de massaal testen er wel in dat iedereen aangekeken wordt als potentieel gevaar tot deze zijn testbewijs kan laten zien.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goh, Hugo heeft weer eens een plannetje afgevuurd dat door de beroepsgroep wordt afgeserveerd.
Linksom of rechtsom is dat antwoord 'wij'.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Los daarvan vraag ik me ook af wie al die 'prettesten' gaat betalen.
Lekker voor 50 euro een kop koffie en een tosti in een lunchroom, genieten geblazen. En het geld gaat niet eens naar de horeca maar verdwijnt in de zak van een of ander commercieel testbedrijf.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Linksom of rechtsom is dat antwoord 'wij'.
CORREDquote:Op maandag 22 februari 2021 09:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Oke deze onzin heeft lang genoeg geduurd. Deur is dicht, masker is af.
Toch een goed half uur volgehouden.
Ik begin me dat zo langzamerhand af te vragen.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hugo snapt toch ook wel dat hier helemaal niemand bij gebaat is.
Het devies was toch altijd 'testen bij klachten' ? Of ben ik 10 persco's te vroeg afgehaakt?quote:Op maandag 22 februari 2021 09:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lekker voor 50 euro een kop koffie en een tosti in een lunchroom, genieten geblazen. En het geld gaat niet eens naar de horeca maar verdwijnt in de zak van een of ander commercieel testbedrijf.
Hugo snapt toch ook wel dat hier helemaal niemand bij gebaat is.
Ik vraag me uberhaupt af of ze in de waan zijn dat het overgrote merendeel dit nog allemaal wel prima vindt, en dat ze de juiste wegen bewandelen.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik begin me dat zo langzamerhand af te vragen.
Hugo laat al proefballonnen los over 'testen om deel te nemen aan het sociale leven'.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:13 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het devies was toch altijd 'testen bij klachten' ? Of ben ik 10 persco's te vroeg afgehaakt?
Snap ik, maar dat staat toch haaks op het reguliere beleid dan.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hugo laat al proefballonnen los over 'testen om deel te nemen aan het sociale leven'.
Dus dan mag je straks gaan betalen om met 1,5 mtr afstand en mondmasker naar een restaurant te mogen
An sich knap. Ik ben in al die tijd nog geen 1 keer staande gehouden.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:17 schreef Questular het volgende:
Collega van mijn broer heeft zijn 10e boete binnengehaald voor het overtreden van de avondklok, dan ben je best wel een simpel iemand
Vandaar ook dat bovengenoemd medisch collectief zijn plannen nu al afschiet.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:17 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Snap ik, maar dat staat toch haaks op het reguliere beleid dan.
Lol, dan heb je wel echt pech.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:17 schreef Questular het volgende:
Collega van mijn broer heeft zijn 10e boete binnengehaald voor het overtreden van de avondklok, dan ben je best wel een simpel iemand
Als zelfs jij dat aangeeft zijn we op de goede weg.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:17 schreef Dven het volgende:
Begint in NL wel een beetje een treurige flopshow te worden hoor.
Dan vraag ik mij echt af hoe je dat voor elkaar krijgt. (plus dat ik enige twijfels krijg over het intelligentieniveau)quote:Op maandag 22 februari 2021 09:17 schreef Questular het volgende:
Tja hij gaat graag naar feestjes.... elke weekend weer.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dan vraag ik mij echt af hoe je dat voor elkaar krijgt. (plus dat ik enige twijfels krijg over het intelligentieniveau)
Met 450k/week?quote:Op maandag 22 februari 2021 09:19 schreef Questular het volgende:
Het vaccineren begint nu toch best lekker te gaan?
Slaapzak mee geen optie?quote:Op maandag 22 februari 2021 09:19 schreef Questular het volgende:
[..]
Tja hij gaat graag naar feestjes.... elke weekend weer.
Dan moet je gewoon zorgen dat je er voor 21:00 bent en pas na 4:30 weggaat. Zo moeilijk is dat nietquote:Op maandag 22 februari 2021 09:19 schreef Questular het volgende:
[..]
Tja hij gaat graag naar feestjes.... elke weekend weer.
450K per week, dat halen we nu niet volgens mij?quote:Op maandag 22 februari 2021 09:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Met 450k/week?
Nee, het moet echt naar minimaal 1,5 x dat aantal zodra we voldoende vaccins op voorraad hebben.
Maar hoe bied je dan perspectief aan al die ondernemers die nog sneller willen dan het vaccineren toe laat? Of moeten die maar ff wachten?quote:Op maandag 22 februari 2021 09:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel waar wat ze zeggen, we zorgen er met de massaal testen er wel in dat iedereen aangekeken wordt als potentieel gevaar tot deze zijn testbewijs kan laten zien.
Zorg gewoon dat zo snel mogelijk iedereen zijn vaccin krijgt, dan hoef je ook geen workarounds te bedenken.
Wat dacht je van gewoon openen met dezelfde richtlijnen als vorig jaar zomer?quote:Op maandag 22 februari 2021 09:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar hoe bied je dan perspectief aan al die ondernemers die nog sneller willen dan het vaccineren toe laat? Of moeten die maar ff wachten?
We hebben nu in elk geval 25 XL vaccinactiestraten, die kunnen nu 2800 prikken per dag aan.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
450K per week, dat halen we nu niet volgens mij?
Eerder 200-250K.
Hoe leg je ze uberhaupt uit dat je wel naar de supermarkt mag, en dalijk naar de kapper, maar niet op het terras mag zitten? Of een kledingwinkel in mag?quote:Op maandag 22 februari 2021 09:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar hoe bied je dan perspectief aan al die ondernemers die nog sneller willen dan het vaccineren toe laat? Of moeten die maar ff wachten?
Tot nu toe in de 3 weekenden dat ik ‘s nachts naar huis fietste 1 keer politie tegengekomen en die reden netjes door.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:17 schreef Questular het volgende:
Eigenlijk prikken we nu weg wat er binnen komt en houden ongeveer een 250.000 op voorraad. het is dan ook niet dat 'wij' die 450k niet halen, maar dat de producenten het niet halenquote:Op maandag 22 februari 2021 09:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
450K per week, dat halen we nu niet volgens mij?
Eerder 200-250K.
En dat kan veilig?quote:Op maandag 22 februari 2021 09:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat dacht je van gewoon openen met dezelfde richtlijnen als vorig jaar zomer?
Niet mijn probleem, maar iets dat en/en/en/en niet kan en dat er keuze's moeten worden gemaakt. Of geloof je dat de besmettingen niet oplopen als je het wel allemaal wat je noemt open gooit?quote:Op maandag 22 februari 2021 09:23 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Hoe leg je ze uberhaupt uit dat je wel naar de supermarkt mag, en dalijk naar de kapper, maar niet op het terras mag zitten? Of een kledingwinkel in mag?
Is vorig jaar toch ook prima gegaan?quote:
Er worden er momenteel zo'n 40k per dag gezet, volgens Coronabeeld. De diepvriesvoorraad is bijna 350k, maar neemt wel af. We prikken dus wel sneller dan we geleverd krijgen.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We hebben nu in elk geval 25 XL vaccinactiestraten, die kunnen nu 2800 prikken per dag aan.
Dus max z'n 450K (Dat zou met de huidige leveringen al moeten lukken volgens mij)
Hangt van je definitie van veilig af. Als je de interpretatie van het OMT gebruikt, dan niet.quote:
Vast wel, maar het aantal besmettingen was het probleem niet. En de grootste groep kwetsbare is redelijk goed aan de beurt nu.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
Niet mijn probleem, maar iets dat en/en/en/en niet kan en dat er keuze's moeten worden gemaakt. Of geloof je dat de besmettingen niet oplopen als je het wel allemaal wat je noemt open gooit?
Collega van mij 60+ werd op vrijdag gebeld dat er nog vaccins over waren en die is dezelfde dag nog een prik gaan halen. Dus ze proberen echt alles weg te prikken.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:23 schreef zalkc het volgende:
[..]
Eigenlijk prikken we nu weg wat er binnen komt en houden ongeveer een 250.000 op voorraad. het is dan ook niet dat 'wij' die 450k niet halen, maar dat de producenten het niet halen
Ik vind dit wel bijzonder toch, hoe gaat dit dan administratief?quote:Op maandag 22 februari 2021 09:26 schreef Questular het volgende:
[..]
Collega van mij 60+ werd op vrijdag gebeld dat er nog vaccins over waren en die is dezelfde dag nog een prik gaan halen. Dus ze proberen echt alles weg te prikken.
Maar volgens mij kun je met die definitie alleen nog naar buiten met een helm op, je motorpak aan, en duikflessen op je rug.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hangt van je definitie van veilig af. Als je de interpretatie van het OMT gebruikt, dan niet.
Niet op de GGD-straten, maar via de huisartsen kom je een heel eind. Zeker als het inderdaad op -20 bewaard kan worden in plaats van -80, zoals vorige week in het nieuws was.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:30 schreef OProg het volgende:
Ik heb er vooral een hard hoofd in hoe ze dit nu op willen schalen naar 2,5 miljoen per week.
Ik ga de deur niet uit zonder veiligheidsspeld, dus ik ben fully protectedquote:Op maandag 22 februari 2021 09:29 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar volgens mij kun je met die definitie alleen nog naar buiten met een helm op, je motorpak aan, en duikflessen op je rug.
Accepteer dat ziektes bij het leven horen. Zeker nu de grotere groeps kwetsbaren allemaal aan de beurt zijn voor een vaccin.
Dan nog blijft de keuze vreemd. Volgens mij mochten de kappers toentertijd ook als eerste open. En ik dacht dat ze een tijd terug zeiden dat ze het beter wilden verdelen?quote:Op maandag 22 februari 2021 09:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
Niet mijn probleem, maar iets dat en/en/en/en niet kan en dat er keuze's moeten worden gemaakt. Of geloof je dat de besmettingen niet oplopen als je het wel allemaal wat je noemt open gooit?
Maar denk je dat het ook lukt als je het nu doet en niet zoals vorig jaar pas in juni? Of wil je toch wachten op juni?quote:Op maandag 22 februari 2021 09:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is vorig jaar toch ook prima gegaan?
Testbewijzen bieden ook echt geen garantie hoor, dat is echt een illusie.
Dat is inderdaad goed nieuwsquote:Op maandag 22 februari 2021 09:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet op de GGD-straten, maar via de huisartsen kom je een heel eind. Zeker als het inderdaad op -20 bewaard kan worden in plaats van -80, zoals vorige week in het nieuws was.
En vooral waarom specifiek kappers en geen nagelstylisten, schoonheidsspecialisten, hoeren, zonnebankstudio, etc.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:34 schreef CR7 het volgende:
[..]
Dan nog blijft de keuze vreemd. Volgens mij mochten de kappers toentertijd ook als eerste open. En ik dacht dat ze een tijd terug zeiden dat ze het beter wilden verdelen?
De gevolgen van een hoog aantal besmettingen zijn momenteel wel een probleem, we zijn nog niet zo ver dat we hoge aantallen besmettingen aankunnen zonder paniek in de acute zorg.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:26 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Vast wel, maar het aantal besmettingen was het probleem niet. En de grootste groep kwetsbare is redelijk goed aan de beurt nu.
als je afgelopen weekend neemt en je ziet hoe druk het overal is dan vraag ik me echt af of de terrassen open zelfs niet veiliger is dan dit.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
Naja, dan denk ik een beetje praktisch. Er zijn richting de 8000 huisartsen in Nederland. Die niet allemaal tegelijk aan het werk en hebben ook niet allemaal een eigen praktijk. En ik neem toch aan dat ze ook iets anders te doen hebben.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet op de GGD-straten, maar via de huisartsen kom je een heel eind. Zeker als het inderdaad op -20 bewaard kan worden in plaats van -80, zoals vorige week in het nieuws was.
Mijn persoonlijke verwachting is dat het zometeen heel hard omlaag gaat in de ziekenhuizen naarmate er meer gevaccineerd is en het seizoenseffect gaat meespelen.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:34 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar denk je dat het ook lukt als je het nu doet en niet zoals vorig jaar pas in juni? Of wil je toch wachten op juni?
De ziekenhuizen gaan ook weer vaccineren. AZ voor de GGZ in zuid-nederland wordt gevaccineerd in het ETZ en Amphia.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als er één beroepsgroep is die ervaring heeft met grote groepen mensen te vaccineren en dat ook jaarlijks doet, dan zijn het de huisartsen wel.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:36 schreef OProg het volgende:
[..]
Naja, dan denk ik een beetje praktisch. Er zijn richting de 8000 huisartsen in Nederland. Die niet allemaal tegelijk aan het werk en hebben ook niet allemaal een eigen praktijk. En ik neem toch aan dat ze ook iets anders te doen hebben.
Dus hoe moet ik me dat dan voor me zien. Nog steeds met een overvolle wachtkamer wachten met zijn allen. En dan is de procedure ook nog dat de patiënt een kwartier moet blijven zitten voor een allergische reactie.
Het klinkt allemaal fijn dat het dan ineens sneller gaat, maar ik zou eigenlijk liever een concreet een heel doordacht plan hebben in plaats van er voor de zoveelste keer vanuit gaan dat het allemaal wel goed komt.
Huisartsen hebben meer ervaring met grootschalige vaccinatiecampagnes dan de GGD of Hugo de Jonge zelf, die doen dat namelijk ieder jaar. Als de logistiek op orde is, dan heb ik er binnen die praktijken wel vertrouwen in.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:36 schreef OProg het volgende:
[..]
Naja, dan denk ik een beetje praktisch. Er zijn richting de 8000 huisartsen in Nederland. Die niet allemaal tegelijk aan het werk en hebben ook niet allemaal een eigen praktijk. En ik neem toch aan dat ze ook iets anders te doen hebben.
Dus hoe moet ik me dat dan voor me zien. Nog steeds met een overvolle wachtkamer wachten met zijn allen of zoiets?. En dan is de procedure ook nog dat de patiënt een kwartier moet blijven zitten voor een allergische reactie. Mijn huisartenpost hier heeft zover ik me nog kan herinneren niet zo heel veel ruimte.
Het klinkt allemaal fijn dat het dan ineens sneller gaat, maar ik zou eigenlijk liever een concreet een heel doordacht plan hebben in plaats van er voor de zoveelste keer vanuit gaan dat het allemaal wel goed komt.
Dat vraag ik me af. Het is pas een probleem wanneer de leiden naar een te hoge zorgdruk. Volgens mij zien we om ons heen dat die in de praktijk ook steeds lager wordt wanneer de vaccinatiegraad hoger wordt (logisch gevolg natuurlijk). En aangezien we daarmee op de goede weg lijken te zijn....quote:Op maandag 22 februari 2021 09:36 schreef zalkc het volgende:
[..]
De gevolgen van een hoog aantal besmettingen zijn momenteel wel een probleem, we zijn nog niet zo ver dat we hoge aantallen besmettingen aankunnen zonder paniek in de acute zorg.
De vraag was ook niet of het mogelijk gaat zijn, maar wanneer het zo ver is.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke verwachting is dat het zometeen heel hard omlaag gaat in de ziekenhuizen naarmate er meer gevaccineerd is en het seizoenseffect gaat meespelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |