SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Dat heeft alleen zin als je ook echt alles dicht zou doen en handhaven, is niet te doen, en niet nodig ook.quote:Op zondag 21 februari 2021 20:48 schreef popje het volgende:
[..]
Oh ja en een korte heftige lockdown zou ook helpen om volledig terug naar normaal te gaan, heel snel ja!
Zou het niet zo kunnen zijn dat we (kabinet, overheid, hele club) overschatten wat de invloed van menselijk gedrag op de verspreiding is als je niet alles 100% dicht gooit? Ik bedoel, theoretisch zou je alles kunnen sluiten voor 2 weken, maar dan heb je een heleboel andere problemen.quote:Op zondag 21 februari 2021 20:43 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nou en? Omdat we dan meer en sneller de ruimte krijgen om te versoepelen en meer onze normale levens terug te krijgen. Met 4k besmettingen per dag gaan we nooit alles loslaten. Met 1k per dag (en daardoor uiteindelijk ook veeeeel minder mensen op de IC) zullen we wel meer die ruimte krijgen.
Dus kortom; ik had verwacht en gehoopt dat we na zo’n lange ‘lockdown’ lager uitgekomen waren. Omdat we dan weer meer hadden gekund als we uit de lockdown komen.
Nee was ook sarcastisch bedoeld...quote:Op zondag 21 februari 2021 20:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat heeft alleen zin als je ook echt alles dicht zou doen en handhaven, is niet te doen, en niet nodig ook.
Zo een 100% lockdown is nuttig op het moment dat je zorg capaciteit echt nokvol is, het werkt wel, maar dan moet je ook accepteren dat je zelfs 90 procent van je meest cruciale infrastructuur gaat platgooien, het is eigenlijk een soort van superhammer om een golf naar beneden te duwen.quote:Op zondag 21 februari 2021 20:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zou het niet zo kunnen zijn dat we (kabinet, overheid, hele club) overschatten wat de invloed van menselijk gedrag op de verspreiding is als je niet alles 100% dicht gooit? Ik bedoel, theoretisch zou je alles kunnen sluiten voor 2 weken, maar dan heb je een heleboel andere problemen.
Is waar we nu op zitten niet gewoon het best haalbare? Er is geen enkel land geweest wat het in zijn winter helemaal heeft kunnen verdringen zonder heel vergaande maatregelen te nemen die in een doorvoerland als Nederland lastig zijn.
Het verbaast me altijd dat mensen dat zo enorm belangrijk vindenquote:Op zondag 21 februari 2021 20:55 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Hopelijk gaat het echt door dat de kappers ook weer open mogen. Dan maak ik meteen een afspraak.
Hoop geile trannies gezien, thx!quote:Op zondag 21 februari 2021 20:56 schreef Anton91 het volgende:
https://www.dumpert.nl/item/8078785_3f8b1bd9
Om jaloers op te zijnNachtleven in Brazilië
quote:Op zondag 21 februari 2021 20:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Toch fijn dat er nog verstandige mensen zijn
Ja maar heb jij sowieso altijd lang haar? Anders is 8 maanden echt heel lang om niet te gaan (als ik dat nu zou doen dan komt mijn haar serieus tot mijn schouders en mijn voorkant over mijn neus). Zijn uiteraard mannen die met heel lang haar lopen en die het ook nog staat. Ik ga max om de 2 maanden anders wordt het echt te lang en ziet het er niet meer uit. Is dan echt totaal niet meer in model te krijgen.quote:Op zondag 21 februari 2021 20:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het verbaast me altijd dat mensen dat zo enorm belangrijk vinden
Ik ga eigenlijk maar eens per 8 maanden naar de kapper ofzo
Klopt dat was mij ook opgevallen, DPL is relatief aan de hoge kant.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Haha, heb de week ervoor er net bijgezet, leek me wel handig idd.
Wat me in de data van deze week opvalt is dat er veel DPL data van vorige week in zit, alsof labs ook dicht waren. De grafieken van @:_serial_ kunnen dat waarschijnlijk goed laten zien.
Niet super lang, als ik het kort heb wel redelijk kort, maar als het langer is staat het ook goed en is het gewoon kwestie van beetje achterover drukkenquote:Op zondag 21 februari 2021 21:01 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Ja maar heb jij sowieso altijd lang haar? Anders is 8 maanden echt heel lang om niet te gaan (als ik dat nu zou doen dan komt mijn haar serieus tot mijn schouders en mijn voorkant over mijn neus). Zijn uiteraard mannen die met heel lang haar lopen en die het ook nog staat. Ik ga max om de 2 maanden anders wordt het echt te lang en ziet het er niet meer uit. Is dan echt totaal niet meer in model te krijgen.
Ik heb gewoon standje tondeuse platquote:Op zondag 21 februari 2021 21:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Niet super lang, als ik het kort heb wel redelijk kort, maar als het langer is staat het ook goed en is het gewoon kwestie van beetje achterover drukken
Over een week gaan de besmettingen naar beneden!quote:Op zondag 21 februari 2021 21:18 schreef raptorix het volgende:
Overigens denk ik dat de flauwekul nu wel snel voorbij is als het weer mooi blijft, lol ik weet niet hoe het met de rest van Nederland zit, maar Amsterdam was dit weekend gewoon as usual, iedereen zat lekker buiten een drankje te doen, overigens moet ik zeggen dat de meeste mensen wel netjes afstand hielden, en zo hoort het natuurlijk ook, je kunt ook prima plezier hebben en je aan de regels houden.
We volgen gewoon het lijntje van de UK, daar zitten we namelijk zo een 2 weken op achter, en die hebben 25% minder ziekenhuis opnames in 1 weekquote:Op zondag 21 februari 2021 21:22 schreef popje het volgende:
[..]
Over een week gaan de besmettingen naar beneden!
Precies. Helemaal in de buitenlucht.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:18 schreef raptorix het volgende:
Overigens denk ik dat de flauwekul nu wel snel voorbij is als het weer mooi blijft, lol ik weet niet hoe het met de rest van Nederland zit, maar Amsterdam was dit weekend gewoon as usual, iedereen zat lekker buiten een drankje te doen, overigens moet ik zeggen dat de meeste mensen wel netjes afstand hielden, en zo hoort het natuurlijk ook, je kunt ook prima plezier hebben en je aan de regels houden.
Gewoon normaal doen.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Precies. Helemaal in de buitenlucht.
Je kunt je toch wel voorstellen dat mensen die dat wel doen dat enorm belangrijk vinden? Beetje inlevingsvermogen?quote:Op zondag 21 februari 2021 20:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het verbaast me altijd dat mensen dat zo enorm belangrijk vinden
Ik ga eigenlijk maar eens per 8 maanden naar de kapper ofzo
Zou de Hugo cocktail deze zomer weer hip zijn?quote:Op zondag 21 februari 2021 21:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gewoon normaal doen.
Wees geen Hugo!
Zo bedoel ik het niet!quote:Op zondag 21 februari 2021 21:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je kunt je toch wel voorstellen dat mensen die dat wel doen dat enorm belangrijk vinden? Beetje inlevingsvermogen?
Zelfde kun je zeggen over kroegen, restaurants, scholen... ook al ga je daar nooit heen kun je je toch wel voorstellen dat er mensen zijn die dat wel belangrijk vinden?
Ik was slechts de regelneef hoorquote:Op donderdag 18 februari 2021 10:53 schreef popje het volgende:
[..]
Ik ben nog naar een FOk meet geweest in 2001 in Leiden en toen hebben er mensen (ik heb geen idee meer wie) geslapen in de gemeenschappelijke woonkamer van mijn studentenhuis van toen. Een ervan heette volgens mij @:Twi
Geen idee, maar ik vermoed dat Hugo binnenkort ergens Commissaris van de Koningin is, een prima baantje wat ik de man best gun, ik ben misschien wat ironisch naar Hugo maar dat is puur omdat ik vind dat de man gewoon niet geschikt is voor ze werk, niet omdat het een nare man zou zijn.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Zou de Hugo cocktail deze zomer weer hip zijn?
En het vaccineren krijgt nu ook tempoquote:Op zondag 21 februari 2021 21:32 schreef _serial_ het volgende:
Eerlijk is eerlijk, z'n paar dagen goed weer achter elkaar zullen de besmettingen goed doen.
Niemand zit meer hutje mutje binnen bij elkaar, maar gaan lekker naar buiten.
Nou tempo? Als ik Hugo de Jonge hoor zeggen, over 3 weken zitten we al op 2 miljoen. Dan denk ik in mijn achterhoofd, dat zijn er minder dan 500K per week, waarvan de helft de 2e prik. Dan valt het ineens erg tegen. Ik hoop echt dat we de ambitie van 1,5 a 2 miljoen prikken per week gaan halen.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
En het vaccineren krijgt nu ook tempo
Wat ik jammer vind is dat men niet veel eerder heeft aangedrongen op schaalvergroting qua productie, men had gewoon tegen Phizer moeten zeggen: Bonus van 150 miljard als jullie er nu voor zorgen dat iedereen 1 juli gevaccineerd is.
Nee.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:40 schreef BakkieDoen het volgende:
Weet iemand of in geval van besmetting automatisch de huisarts geïnformeerd wordt door de ggd?
Nee.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:40 schreef BakkieDoen het volgende:
Weet iemand of in geval van besmetting automatisch de huisarts geïnformeerd wordt door de ggd?
Ja.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:40 schreef BakkieDoen het volgende:
Ik had nog gehoopt dat het laatste nieuws van Phizer nog een wijziging zou aanbrengen in de strategie, de tweede prik verder uitstellen en gewoon als een malle eerste prikken zetten.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou tempo? Als ik Hugo de Jonge hoor zeggen, over 3 weken zitten we al op 2 miljoen. Dan denk ik in mijn achterhoofd, dat zijn er minder dan 500K per week, waarvan de helft de 2e prik. Dan valt het ineens erg tegen. Ik hoop echt dat we de ambitie van 1,5 a 2 miljoen prikken per week gaan halen.
Het probleem is niet de prikken, en ook niet de fout van wie dan ook in Nederland, we hebben gewoon niet voldoende vaccins, als we nu 20 miljoen vaccins hadden gehad, dan hadden die er letterlijk in een week in kunnen zitten, zonder overdrijven.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou tempo? Als ik Hugo de Jonge hoor zeggen, over 3 weken zitten we al op 2 miljoen. Dan denk ik in mijn achterhoofd, dat zijn er minder dan 500K per week, waarvan de helft de 2e prik. Dan valt het ineens erg tegen. Ik hoop echt dat we de ambitie van 1,5 a 2 miljoen prikken per week gaan halen.
Sowieso kan het nooit kwaad om zelf de huisarts al in te schakelen.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:44 schreef BakkieDoen het volgende:
Mijn moeder heeft corona, en ik vroeg het me af. Is natuurlijk wel fijn als de huisarts ook op de hoogte is. Nu heeft ze meer het gevoel van een flinke griep en is ze niet benauwd, maar je weet natuurlijk nooit hoe het loopt. Ze is toch wel op leeftijd.
Morgen maar eens een belletje doen dan.
Dank je, ik hoop het, uiteraard, ook.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sowieso kan het nooit kwaad om zelf de huisarts al in te schakelen.
Deze kan wellicht eerder ingrijpen wanneer het wat minder gaat met je moeder.
Alle sterkte daar, hoop dat het goed blijft gaan met je moeder.
Huisartsen zeggen zelf dat hoe eerder je aan de bel trekt hoe meer kans er is om een ziekenhuisopname te voorkomen. Ik zou het absoluut doen dusquote:Op zondag 21 februari 2021 21:44 schreef BakkieDoen het volgende:
Mijn moeder heeft corona, en ik vroeg het me af. Is natuurlijk wel fijn als de huisarts ook op de hoogte is. Nu heeft ze meer het gevoel van een flinke griep en is ze niet benauwd, maar je weet natuurlijk nooit hoe het loopt. Ze is toch wel op leeftijd.
Beterschap en sterkte voor je moeder! Goed dat je eraan denkt om je huisarts op de hoogte te stellen. Er zijn genoeg mensen die de huisarts bij griep bellen, dus heb je helemaal gelijk dat jij bij corona je huisarts belt.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:44 schreef BakkieDoen het volgende:
Zolang het kabinet blind vaart op het OMT EN RIVM .... niet veel.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:47 schreef eragon2890 het volgende:
Er zijn dus echt mensen die niet terug willen naar normaal. Wat doen we hiermee? Hoe kunnen we zeker weten dat ze genegeerd worden en de politiek met hun doet wat nodig is, maw vierkunt in het gezich uitleggen en zeggen terug in de mand te g
Ik weet dat de ggd wel gevraagd heeft welke huisarts ze heeft en of ze die op de hoogte mochten brengen. Maar weet dus niet zeker of dat ook gebeurd is. Als dit wel zo is vind ik het heel vreemd dat een huisarts niet zelf even belt hoe het gaat, zeker bij een persoon op leeftijd.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Huisartsen zeggen zelf dat hoe eerder je aan de bel trekt hoe meer kans er is om een ziekenhuisopname te voorkomen. Ik zou het absoluut doen dus
Dank je, ga ik morgen zeker doen.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:50 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Beterschap en sterkte voor je moeder! Goed dat je eraan denkt om je huisarts op de hoogte te stellen. Er zijn genoeg mensen die de huisarts bij griep bellen, dus heb je helemaal gelijk dat jij bij corona je huisarts belt.
chill.. je maakt jezelf elke dag weer helemaal gek.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:47 schreef eragon2890 het volgende:
OMG, dit is van 1 oktober, maar ik zie net dit: https://www.thelancet.com(...)(20)30151-8/fulltext
Het feit dat the lancet toen al zo'n pessimistische editiorial publiceerden is terrifying, die britse experts zijn *echt* niet goed snik!
Zo'n toekomstvisie is mijn nachtmerrie! Granted, ze waren duidelijk veel te pessimistisch, want hun "scenario 1 wat niet zou gebeuren" (werkt tegen ziekte en verspreiding) is zo blijkt nu exact wat er is gebeurd, met 90-95% minder verspreiding na vaccinatie in israel, en ik weet dat dit van 1 oktober is, ik weet dat er sindsdien door elke expert in NL al 230234302974329 keer is voorspeld dat we gewoon teruggaan naar normaal uiteindelijk, en dat de hele poltieik dit wil, en dat belgische experts het ook voorspellen, en fauci in vs, en dat veel in UK ook optimistischer zijn...
... maar toch het feit dat zo'n dystopisch vod serieus werd geschreven als editiorial in zo'n toonaangevend tijdschrijft is TERRIFYING.
Als ik zoiets zie vervliegt mijn hoop toch weer een beetje. Wat als ze gelijk blijken te hebben? Hoe kunnen we ervan uit blijven gaan dat al onze NL experts die het letterlijk tegenovergestelde beweren gelijk hebben boven hun?
Er zijn dus echt mensen die niet terug willen naar normaal. Wat doen we hiermee? Hoe kunnen we zeker weten dat ze genegeerd worden en de politiek met hun doet wat nodig is, maw vierkunt in het gezich uitleggen en zeggen terug in de mand te gaan?
Mwah valt toch mee als je het hiermee vergelijkt.. hier stond de burgermoeder ook nog ergens tussen.. no problemoquote:Op zondag 21 februari 2021 21:52 schreef Mortaxx het volgende:
Weer gaat het mis in het Vondelpark. Wordt het toch tijd napalm in te zetten
Ik lees ergens weer dat zolang er nog besmettingen zijn en niet 80% gevaccineerd is, ook al zijn de ziekenhuizen zo goed als leeg, alles behalve de winkels en contactberoepen dicht zal blijven, dus inclusief theaters, en horeca, tenzij je een vaccinatiebewijs hebt of een sneltest. Dat zou betekenen dat ze zoveel bizar voorzichtiger zouden willen zijn dan vorig jaar....quote:Op zondag 21 februari 2021 22:00 schreef falling_away het volgende:
[..]
Mwah valt toch mee als je het hiermee vergelijkt.. hier stond de burgermoeder ook nog ergens tussen.. no problemo
[ afbeelding ]
En dan gaan we overal handeltjes in fake-testbewijzen krijgen en zit je met een nog veel groter probleem.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:03 schreef popje het volgende:
[..]
Ik lees ergens weer dat zolang er nog besmettingen zijn en niet 80% gevaccineerd is, ook al zijn de ziekenhuizen zo goed als leeg, alles behalve de winkels en contactberoepen dicht zal blijven, dus inclusief theaters, en horeca, tenzij je een vaccinatiebewijs hebt of een sneltest. Dat zou betekenen dat ze zoveel bizar voorzichtiger zouden willen zijn dan vorig jaar....
Stem daarom de idioten weg, we hebben een land nodig dat geleid word door experts, niet door amateurs.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:03 schreef popje het volgende:
[..]
Ik lees ergens weer dat zolang er nog besmettingen zijn en niet 80% gevaccineerd is, ook al zijn de ziekenhuizen zo goed als leeg, alles behalve de winkels en contactberoepen dicht zal blijven, dus inclusief theaters, en horeca, tenzij je een vaccinatiebewijs hebt of een sneltest. Dat zou betekenen dat ze zoveel bizar voorzichtiger zouden willen zijn dan vorig jaar....
Bijna alle partijen staan achter dit beleid, veel succes in je stemhokjequote:Op zondag 21 februari 2021 22:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Stem daarom de idioten weg, we hebben een land nodig dat geleid word door experts, niet door amateurs.
straks coalitie PVV, FVD, PVDDquote:Op zondag 21 februari 2021 22:06 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Bijna alle partijen staan achter dit beleid, veel succes in je stemhokje
Dan stem je lekker weer VVD of CDA, van die idioten die zelf en masse een strafblad hebben of veroordeeld zijn, dan wel zich niet aan de regels houden.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:06 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Bijna alle partijen staan achter dit beleid, veel succes in je stemhokje
Ja we zijn extreem voorzichtig momenteel. Nu weer extra avondklok verlenging.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:03 schreef popje het volgende:
[..]
Voor een half jaartje zou dat mooi zijn, overigens blijf ik zeggen dat de polls zwaar gemanipuleerd worden, het is toch een wonder dat VVD, nota bene de partij van ondernemers die nu massaal stil liggen zo in de peilingen staatquote:Op zondag 21 februari 2021 22:07 schreef falling_away het volgende:
[..]
straks coalitie PVV, FVD, PVDD
Ik stem op geen van de coalitiepartijen.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan stem je lekker weer VVD of CDA, van die idioten die zelf en masse een strafblad hebben of veroordeeld zijn, dan wel zich niet aan de regels houden.
Ik hoorde het laatst nog van een vriend, ik stem gewoon VVD, dat doe ik altijdquote:Op zondag 21 februari 2021 22:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voor een half jaartje zou dat mooi zijn, overigens blijf ik zeggen dat de polls zwaar gemanipuleerd worden, het is toch een wonder dat VVD, nota bene de partij van ondernemers die nu massaal stil liggen zo in de peilingen staat
Ik kan daar echt met mijn kop niet bij inderdaad.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voor een half jaartje zou dat mooi zijn, overigens blijf ik zeggen dat de polls zwaar gemanipuleerd worden, het is toch een wonder dat VVD, nota bene de partij van ondernemers die nu massaal stil liggen zo in de peilingen staat
Nee met zo een instelling niet nee, het is jammer dat FVD weer volgestopt is met complete idioten want de basis was goed. Overigens verwacht ik dat de komende tijd Code Oranje behoorlijk zal groeien, waarschijnlijk nog niet deze verkiezingen, maar ik voorspel je dat dit een serieuze concurrent van de VVD zal worden.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:10 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik stem op geen van de coalitiepartijen.
Het wegstemmen van de VVD en CDA zal weinig tot geen effect hebben op de maatregelen.
Alleen als de PVV of FVD aan de macht zal komen, en dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.
Ik heb geen huisarts dus dat wordt lastig.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:40 schreef BakkieDoen het volgende:
Zou zomaar kunnen jaquote:Op zondag 21 februari 2021 22:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee met zo een instelling niet nee, het is jammer dat FVD weer volgestopt is met complete idioten want de basis was goed. Overigens verwacht ik dat de komende tijd Code Oranje behoorlijk zal groeien, waarschijnlijk nog niet deze verkiezingen, maar ik voorspel je dat dit een serieuze concurrent van de VVD zal worden.
Hoezo denk je dat de avondklok na 1 april is afgelopen? Ik zie dat niet 1,2,3 gebeuren met het huidige beleid als ik heel eerlijk ben namelijk.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja we zijn extreem voorzichtig momenteel. Nu weer extra avondklok verlenging.
Had dan gewoon gezegd in het begin, de avondklok duurt tot 1 april, en stopt dan ook echt, in plaats van nog "ff" 2 weken volhouden.
Hoeveel besmettingen waren daar achteraf ook uit voort gekomen?quote:Op zondag 21 februari 2021 22:00 schreef falling_away het volgende:
[..]
Mwah valt toch mee als je het hiermee vergelijkt.. hier stond de burgermoeder ook nog ergens tussen.. no problemo
[ afbeelding ]
Ga je naar JA21.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:12 schreef raptorix het volgende:
Nee met zo een instelling niet nee, het is jammer dat FVD weer volgestopt is met complete idioten want de basis was goed.
Jesse toont dus ook aan dat hij geen idee heeft wat het verschil is tussen correlatie en causaliteit.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:22 schreef popje het volgende:
Nou ik hoor net Jesse Klaver bij Op 1 zeggen dat als het nodig is om de avondklok te verlengen om ook de universiteiten en het HBO te heropenen, dat hij daar ook niet tegen zou zijn... Dit gaat nog HEEL lang duren. Als dit het tempo is waarmee versoepeld gaat worden...
Over hbo en wo hebben ze zich al sinds maart niet meer druk gemaakt. Ik verwacht dat daar voor de zomer sowieso niets meer mee gebeurt. Misschien vanaf mei terug naar de situatie van november ofzo, maar dat zal het dan wel zijn.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:22 schreef popje het volgende:
Nou ik hoor net Jesse Klaver bij Op 1 zeggen dat als het nodig is om de avondklok te verlengen om ook de universiteiten en het HBO te heropenen, dat hij daar ook niet tegen zou zijn... Dit gaat nog HEEL lang duren. Als dit het tempo is waarmee versoepeld gaat worden...
Wat heb ik spijt er van ooit op Yassr te hebben gestemd. Wat een angsthaas is dat.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:22 schreef popje het volgende:
Goede kans dat ik dat ga stemmen, of op die gekke Turken, hoe meer de boel ontregelt word hoe beter.quote:
Sommigen lijken nu te denken dat die avondklok een soort jokerkaart is tegen uitruil waarvan hun eigen versoepelingen gehonoreerd kunnen worden.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Jesse toont dus ook aan dat hij geen idee heeft wat het verschil is tussen correlatie en causaliteit.
Avondklok als het straks tot elf uur licht is en 35 graden buiten? En de ziekenhuizen leeg zijn?quote:Op zondag 21 februari 2021 22:24 schreef JosMert het volgende:
[..]
Wat heb ik spijt er van ooit op Yassr te hebben gestemd. Wat een angsthaas is dat.
Maar die avondklok die hebben we nog wel tot minimaal zomer denk ik ja helaas.
Ik ga voor JA21quote:Op zondag 21 februari 2021 22:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Goede kans dat ik dat ga stemmen, of op die gekke Turken, hoe meer de boel ontregelt word hoe beter.
Och, Eerdmans-Pouw-Eppink is nog niet eens zo'n slechte trits. Zie ze ook wel drie tot vier zetels halen. Niet heel mediageniek alleen.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:25 schreef raptorix het volgende:
Goede kans dat ik dat ga stemmen, of op die gekke Turken, hoe meer de boel ontregelt word hoe beter.
Yes. Ook mooi dat er vanuit de linkse en middenhoek gewoon geen enkel kritisch geluid is over de avondklok. Het einde van PvdA hoop ik ook heel snel op.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Sommigen lijken nu te denken dat die avondklok een soort jokerkaart is tegen uitruil waarvan hun eigen versoepelingen gehonoreerd kunnen worden.
De avondklok moet gewoon weg zodra de lente officiel begint.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Avondklok als het straks tot elf uur licht is en 35 graden buiten? En de ziekenhuizen leeg zijn?
Dan worden het echt veldslagen op straat.
Ik baal er vooral van dat die debiele avondklok nu ineens een compensatiemiddel is voor andere versoepelingen.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:22 schreef popje het volgende:
Die willen allemaal graag meedoen in Rutte-IV.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:27 schreef JosMert het volgende:
[..]
Yes. Ook mooi dat er vanuit de linkse en middenhoek gewoon geen enkel kritisch geluid is over de avondklok. Het einde van PvdA hoop ik ook heel snel op.
Ze (kabinet) gaan niet zo hun best doen de laatste week gezien en de wet zo aanpassen dat de avondklok zelfs overdag ingezet kan worden, voor nog maar een aantal weken verlenging. Nee, minimaal tot mei/ juni die avondklok.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Avondklok als het straks tot elf uur licht is en 35 graden buiten? En de ziekenhuizen leeg zijn?
Dan worden het echt veldslagen op straat.
Ik verwacht deze week een voorspelling des Doods van Japie, de Engelse griep is vertraagt en komt niet volgende week, maar de week erop, er is namelijk bijna geen journalist te vinden die in Nederland wel eens onderzoek doet naar waar mensen achteraf gefaald hebben. Je zou toch zeggen dat je als Journalist onderzoekt doet naar de belangen van Ab Osterhaus, maar dat moet gedaan worden door burger journalisten terwijl ze bij de NOS met een redactie van 300 man zittenquote:Op zondag 21 februari 2021 22:24 schreef popje het volgende:
En die politicologische verslaggever bevestigde dat de wet voor de verkiezingen moet worden aangepast om 2100 aan te houden... dat tijdstip staat er gewoon in en mag niet zomaar aan de kant geschoven worden.
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen, dat elke keer verlengen niet zo lekker psychologisch werkt.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:20 schreef JosMert het volgende:
[..]
Hoezo denk je dat de avondklok na 1 april is afgelopen? Ik zie dat niet 1,2,3 gebeuren met het huidige beleid als ik heel eerlijk ben namelijk.
nul besmettingen.. Alleen was de besmettelijkheid in de buitenlucht toen nog niet duidelijk en heeft Halsema een onverantwoord risico genomen. Dat zij nog in haar positie zit is bizar.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoeveel besmettingen waren daar achteraf ook uit voort gekomen?
Jaap heeft werkelijk waar nog niets juist voorspeld de laatste 12 maanden.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik verwacht deze week een voorspelling des Doods van Japie, de Engelse griep is vertraagt en komt niet volgende week, maar de week erop, er is namelijk bijna geen journalist te vinden die in Nederland wel eens onderzoek doet naar waar mensen achteraf gefaald hebben. Je zou toch zeggen dat je als Journalist onderzoekt doet naar de belangen van Ab Osterhaus, maar dat moet gedaan worden door burger journalisten terwijl ze bij de NOS met een redactie van 300 man zitten![]()
![]()
Ik bedoelde eigenlijk BIJ1quote:Op zondag 21 februari 2021 22:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Och, Eerdmans-Pouw-Eppink is nog niet eens zo'n slechte trits. Zie ze ook wel drie tot vier zetels halen. Niet heel mediageniek alleen.
Journalisten zijn helaas niet kritische clickbait chasers tegenwoordig.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik verwacht deze week een voorspelling des Doods van Japie, de Engelse griep is vertraagt en komt niet volgende week, maar de week erop, er is namelijk bijna geen journalist te vinden die in Nederland wel eens onderzoek doet naar waar mensen achteraf gefaald hebben. Je zou toch zeggen dat je als Journalist onderzoekt doet naar de belangen van Ab Osterhaus, maar dat moet gedaan worden door burger journalisten terwijl ze bij de NOS met een redactie van 300 man zitten![]()
![]()
PvdA durft niet meer zonder SP en/of GL erbij; dat wordt dan echt een karikatuur van een kabinet, verkocht onder "breed draagvlak" en "samen komen we eruit". Leuk in een gemeenteraad, maar zo'n lappendeken gaat landelijk nooit de vier jaar vol maken.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die willen allemaal graag meedoen in Rutte-IV.
Ach, Mark heeft normaal ook geen moeite om met rasse schreden een wet aan te passen. De vraag is alleen, aangezien dit niet in zijn eigen belang is, of hij er nu ook z’n haast mee heeftquote:Op zondag 21 februari 2021 22:24 schreef popje het volgende:
En die politicologische verslaggever bevestigde dat de wet voor de verkiezingen moet worden aangepast om 2100 aan te houden... dat tijdstip staat er gewoon in en mag niet zomaar aan de kant geschoven worden.
Je moet niet zoveel drinken.quote:
Exact.quote:Op zondag 21 februari 2021 19:40 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dit is toch letterlijk zo gezegd bij het ingaan ervan? Wtf.
Eens idd, femke nam een enorm risico wat per ongeluk goed uitpakte.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:29 schreef falling_away het volgende:
[..]
nul besmettingen.. Alleen was de besmettelijkheid in de buitenlucht toen nog niet duidelijk en heeft Halsema een onverantwoord risico genomen. Dat zij nog in haar positie zit is bizar.
Maar het is wel goed nieuws voor het feest in het park vanavond, dat zal ook ongeveer nul besmettingen veroorzaakt hebben.
Omdat kranten en media graag sensatiekoppen maken.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Eens idd, femke nam een enorm risico wat per ongeluk goed uitpakte.
Gelukkig is het zo dat er amper besmettingen in de buitenlucht plaatsvinden.
Als we dat geleerd hebben, oa hiervan, waarom wordt er dan zo raar gedaan over mensen op het ijs, drukte in Scheveningen of mensen die in het vondelpark muziek luisteren zou je denken?
Omdat mensen die lol hebben eng zijn.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Eens idd, femke nam een enorm risico wat per ongeluk goed uitpakte.
Gelukkig is het zo dat er amper besmettingen in de buitenlucht plaatsvinden.
Als we dat geleerd hebben, oa hiervan, waarom wordt er dan zo raar gedaan over mensen op het ijs, drukte in Scheveningen of mensen die in het vondelpark muziek luisteren zou je denken?
nee, dus een langere incubatietijd van virus naar ziekte?quote:Op zondag 21 februari 2021 22:30 schreef Caland het volgende:
Die oud RIVM baas zei net bij op1 tussen neus en lippen door wel iets interessants. Dat er nu ook geluiden zijn dat DE BRITSE VARIANT DES DOODS niet zo nodig besmettelijker is, maar dat mensen wel langer besmettelijk zijn ervan. Was dat al ergens langsgekomen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |