SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Dat heeft alleen zin als je ook echt alles dicht zou doen en handhaven, is niet te doen, en niet nodig ook.quote:Op zondag 21 februari 2021 20:48 schreef popje het volgende:
[..]
Oh ja en een korte heftige lockdown zou ook helpen om volledig terug naar normaal te gaan, heel snel ja!
Zou het niet zo kunnen zijn dat we (kabinet, overheid, hele club) overschatten wat de invloed van menselijk gedrag op de verspreiding is als je niet alles 100% dicht gooit? Ik bedoel, theoretisch zou je alles kunnen sluiten voor 2 weken, maar dan heb je een heleboel andere problemen.quote:Op zondag 21 februari 2021 20:43 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nou en? Omdat we dan meer en sneller de ruimte krijgen om te versoepelen en meer onze normale levens terug te krijgen. Met 4k besmettingen per dag gaan we nooit alles loslaten. Met 1k per dag (en daardoor uiteindelijk ook veeeeel minder mensen op de IC) zullen we wel meer die ruimte krijgen.
Dus kortom; ik had verwacht en gehoopt dat we na zo’n lange ‘lockdown’ lager uitgekomen waren. Omdat we dan weer meer hadden gekund als we uit de lockdown komen.
Nee was ook sarcastisch bedoeld...quote:Op zondag 21 februari 2021 20:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat heeft alleen zin als je ook echt alles dicht zou doen en handhaven, is niet te doen, en niet nodig ook.
Zo een 100% lockdown is nuttig op het moment dat je zorg capaciteit echt nokvol is, het werkt wel, maar dan moet je ook accepteren dat je zelfs 90 procent van je meest cruciale infrastructuur gaat platgooien, het is eigenlijk een soort van superhammer om een golf naar beneden te duwen.quote:Op zondag 21 februari 2021 20:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zou het niet zo kunnen zijn dat we (kabinet, overheid, hele club) overschatten wat de invloed van menselijk gedrag op de verspreiding is als je niet alles 100% dicht gooit? Ik bedoel, theoretisch zou je alles kunnen sluiten voor 2 weken, maar dan heb je een heleboel andere problemen.
Is waar we nu op zitten niet gewoon het best haalbare? Er is geen enkel land geweest wat het in zijn winter helemaal heeft kunnen verdringen zonder heel vergaande maatregelen te nemen die in een doorvoerland als Nederland lastig zijn.
Het verbaast me altijd dat mensen dat zo enorm belangrijk vindenquote:Op zondag 21 februari 2021 20:55 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Hopelijk gaat het echt door dat de kappers ook weer open mogen. Dan maak ik meteen een afspraak.
Hoop geile trannies gezien, thx!quote:Op zondag 21 februari 2021 20:56 schreef Anton91 het volgende:
https://www.dumpert.nl/item/8078785_3f8b1bd9
Om jaloers op te zijnNachtleven in Brazilië
quote:Op zondag 21 februari 2021 20:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Toch fijn dat er nog verstandige mensen zijn
Ja maar heb jij sowieso altijd lang haar? Anders is 8 maanden echt heel lang om niet te gaan (als ik dat nu zou doen dan komt mijn haar serieus tot mijn schouders en mijn voorkant over mijn neus). Zijn uiteraard mannen die met heel lang haar lopen en die het ook nog staat. Ik ga max om de 2 maanden anders wordt het echt te lang en ziet het er niet meer uit. Is dan echt totaal niet meer in model te krijgen.quote:Op zondag 21 februari 2021 20:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het verbaast me altijd dat mensen dat zo enorm belangrijk vinden
Ik ga eigenlijk maar eens per 8 maanden naar de kapper ofzo
Klopt dat was mij ook opgevallen, DPL is relatief aan de hoge kant.quote:Op zondag 21 februari 2021 15:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Haha, heb de week ervoor er net bijgezet, leek me wel handig idd.
Wat me in de data van deze week opvalt is dat er veel DPL data van vorige week in zit, alsof labs ook dicht waren. De grafieken van @:_serial_ kunnen dat waarschijnlijk goed laten zien.
Niet super lang, als ik het kort heb wel redelijk kort, maar als het langer is staat het ook goed en is het gewoon kwestie van beetje achterover drukkenquote:Op zondag 21 februari 2021 21:01 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Ja maar heb jij sowieso altijd lang haar? Anders is 8 maanden echt heel lang om niet te gaan (als ik dat nu zou doen dan komt mijn haar serieus tot mijn schouders en mijn voorkant over mijn neus). Zijn uiteraard mannen die met heel lang haar lopen en die het ook nog staat. Ik ga max om de 2 maanden anders wordt het echt te lang en ziet het er niet meer uit. Is dan echt totaal niet meer in model te krijgen.
Ik heb gewoon standje tondeuse platquote:Op zondag 21 februari 2021 21:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Niet super lang, als ik het kort heb wel redelijk kort, maar als het langer is staat het ook goed en is het gewoon kwestie van beetje achterover drukken
Over een week gaan de besmettingen naar beneden!quote:Op zondag 21 februari 2021 21:18 schreef raptorix het volgende:
Overigens denk ik dat de flauwekul nu wel snel voorbij is als het weer mooi blijft, lol ik weet niet hoe het met de rest van Nederland zit, maar Amsterdam was dit weekend gewoon as usual, iedereen zat lekker buiten een drankje te doen, overigens moet ik zeggen dat de meeste mensen wel netjes afstand hielden, en zo hoort het natuurlijk ook, je kunt ook prima plezier hebben en je aan de regels houden.
We volgen gewoon het lijntje van de UK, daar zitten we namelijk zo een 2 weken op achter, en die hebben 25% minder ziekenhuis opnames in 1 weekquote:Op zondag 21 februari 2021 21:22 schreef popje het volgende:
[..]
Over een week gaan de besmettingen naar beneden!
Precies. Helemaal in de buitenlucht.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:18 schreef raptorix het volgende:
Overigens denk ik dat de flauwekul nu wel snel voorbij is als het weer mooi blijft, lol ik weet niet hoe het met de rest van Nederland zit, maar Amsterdam was dit weekend gewoon as usual, iedereen zat lekker buiten een drankje te doen, overigens moet ik zeggen dat de meeste mensen wel netjes afstand hielden, en zo hoort het natuurlijk ook, je kunt ook prima plezier hebben en je aan de regels houden.
Gewoon normaal doen.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Precies. Helemaal in de buitenlucht.
Je kunt je toch wel voorstellen dat mensen die dat wel doen dat enorm belangrijk vinden? Beetje inlevingsvermogen?quote:Op zondag 21 februari 2021 20:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het verbaast me altijd dat mensen dat zo enorm belangrijk vinden
Ik ga eigenlijk maar eens per 8 maanden naar de kapper ofzo
Zou de Hugo cocktail deze zomer weer hip zijn?quote:Op zondag 21 februari 2021 21:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gewoon normaal doen.
Wees geen Hugo!
Zo bedoel ik het niet!quote:Op zondag 21 februari 2021 21:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je kunt je toch wel voorstellen dat mensen die dat wel doen dat enorm belangrijk vinden? Beetje inlevingsvermogen?
Zelfde kun je zeggen over kroegen, restaurants, scholen... ook al ga je daar nooit heen kun je je toch wel voorstellen dat er mensen zijn die dat wel belangrijk vinden?
Ik was slechts de regelneef hoorquote:Op donderdag 18 februari 2021 10:53 schreef popje het volgende:
[..]
Ik ben nog naar een FOk meet geweest in 2001 in Leiden en toen hebben er mensen (ik heb geen idee meer wie) geslapen in de gemeenschappelijke woonkamer van mijn studentenhuis van toen. Een ervan heette volgens mij @:Twi
Geen idee, maar ik vermoed dat Hugo binnenkort ergens Commissaris van de Koningin is, een prima baantje wat ik de man best gun, ik ben misschien wat ironisch naar Hugo maar dat is puur omdat ik vind dat de man gewoon niet geschikt is voor ze werk, niet omdat het een nare man zou zijn.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Zou de Hugo cocktail deze zomer weer hip zijn?
En het vaccineren krijgt nu ook tempoquote:Op zondag 21 februari 2021 21:32 schreef _serial_ het volgende:
Eerlijk is eerlijk, z'n paar dagen goed weer achter elkaar zullen de besmettingen goed doen.
Niemand zit meer hutje mutje binnen bij elkaar, maar gaan lekker naar buiten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |