Ik was slechts de regelneef hoorquote:Op donderdag 18 februari 2021 10:53 schreef popje het volgende:
[..]
Ik ben nog naar een FOk meet geweest in 2001 in Leiden en toen hebben er mensen (ik heb geen idee meer wie) geslapen in de gemeenschappelijke woonkamer van mijn studentenhuis van toen. Een ervan heette volgens mij @:Twi
Geen idee, maar ik vermoed dat Hugo binnenkort ergens Commissaris van de Koningin is, een prima baantje wat ik de man best gun, ik ben misschien wat ironisch naar Hugo maar dat is puur omdat ik vind dat de man gewoon niet geschikt is voor ze werk, niet omdat het een nare man zou zijn.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Zou de Hugo cocktail deze zomer weer hip zijn?
En het vaccineren krijgt nu ook tempoquote:Op zondag 21 februari 2021 21:32 schreef _serial_ het volgende:
Eerlijk is eerlijk, z'n paar dagen goed weer achter elkaar zullen de besmettingen goed doen.
Niemand zit meer hutje mutje binnen bij elkaar, maar gaan lekker naar buiten.
Nou tempo? Als ik Hugo de Jonge hoor zeggen, over 3 weken zitten we al op 2 miljoen. Dan denk ik in mijn achterhoofd, dat zijn er minder dan 500K per week, waarvan de helft de 2e prik. Dan valt het ineens erg tegen. Ik hoop echt dat we de ambitie van 1,5 a 2 miljoen prikken per week gaan halen.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
En het vaccineren krijgt nu ook tempo
Wat ik jammer vind is dat men niet veel eerder heeft aangedrongen op schaalvergroting qua productie, men had gewoon tegen Phizer moeten zeggen: Bonus van 150 miljard als jullie er nu voor zorgen dat iedereen 1 juli gevaccineerd is.
Nee.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:40 schreef BakkieDoen het volgende:
Weet iemand of in geval van besmetting automatisch de huisarts geïnformeerd wordt door de ggd?
Nee.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:40 schreef BakkieDoen het volgende:
Weet iemand of in geval van besmetting automatisch de huisarts geïnformeerd wordt door de ggd?
Ja.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:40 schreef BakkieDoen het volgende:
Ik had nog gehoopt dat het laatste nieuws van Phizer nog een wijziging zou aanbrengen in de strategie, de tweede prik verder uitstellen en gewoon als een malle eerste prikken zetten.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou tempo? Als ik Hugo de Jonge hoor zeggen, over 3 weken zitten we al op 2 miljoen. Dan denk ik in mijn achterhoofd, dat zijn er minder dan 500K per week, waarvan de helft de 2e prik. Dan valt het ineens erg tegen. Ik hoop echt dat we de ambitie van 1,5 a 2 miljoen prikken per week gaan halen.
Het probleem is niet de prikken, en ook niet de fout van wie dan ook in Nederland, we hebben gewoon niet voldoende vaccins, als we nu 20 miljoen vaccins hadden gehad, dan hadden die er letterlijk in een week in kunnen zitten, zonder overdrijven.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou tempo? Als ik Hugo de Jonge hoor zeggen, over 3 weken zitten we al op 2 miljoen. Dan denk ik in mijn achterhoofd, dat zijn er minder dan 500K per week, waarvan de helft de 2e prik. Dan valt het ineens erg tegen. Ik hoop echt dat we de ambitie van 1,5 a 2 miljoen prikken per week gaan halen.
Sowieso kan het nooit kwaad om zelf de huisarts al in te schakelen.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:44 schreef BakkieDoen het volgende:
Mijn moeder heeft corona, en ik vroeg het me af. Is natuurlijk wel fijn als de huisarts ook op de hoogte is. Nu heeft ze meer het gevoel van een flinke griep en is ze niet benauwd, maar je weet natuurlijk nooit hoe het loopt. Ze is toch wel op leeftijd.
Morgen maar eens een belletje doen dan.
Dank je, ik hoop het, uiteraard, ook.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sowieso kan het nooit kwaad om zelf de huisarts al in te schakelen.
Deze kan wellicht eerder ingrijpen wanneer het wat minder gaat met je moeder.
Alle sterkte daar, hoop dat het goed blijft gaan met je moeder.
Huisartsen zeggen zelf dat hoe eerder je aan de bel trekt hoe meer kans er is om een ziekenhuisopname te voorkomen. Ik zou het absoluut doen dusquote:Op zondag 21 februari 2021 21:44 schreef BakkieDoen het volgende:
Mijn moeder heeft corona, en ik vroeg het me af. Is natuurlijk wel fijn als de huisarts ook op de hoogte is. Nu heeft ze meer het gevoel van een flinke griep en is ze niet benauwd, maar je weet natuurlijk nooit hoe het loopt. Ze is toch wel op leeftijd.
Beterschap en sterkte voor je moeder! Goed dat je eraan denkt om je huisarts op de hoogte te stellen. Er zijn genoeg mensen die de huisarts bij griep bellen, dus heb je helemaal gelijk dat jij bij corona je huisarts belt.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:44 schreef BakkieDoen het volgende:
Zolang het kabinet blind vaart op het OMT EN RIVM .... niet veel.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:47 schreef eragon2890 het volgende:
Er zijn dus echt mensen die niet terug willen naar normaal. Wat doen we hiermee? Hoe kunnen we zeker weten dat ze genegeerd worden en de politiek met hun doet wat nodig is, maw vierkunt in het gezich uitleggen en zeggen terug in de mand te g
Ik weet dat de ggd wel gevraagd heeft welke huisarts ze heeft en of ze die op de hoogte mochten brengen. Maar weet dus niet zeker of dat ook gebeurd is. Als dit wel zo is vind ik het heel vreemd dat een huisarts niet zelf even belt hoe het gaat, zeker bij een persoon op leeftijd.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Huisartsen zeggen zelf dat hoe eerder je aan de bel trekt hoe meer kans er is om een ziekenhuisopname te voorkomen. Ik zou het absoluut doen dus
Dank je, ga ik morgen zeker doen.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:50 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Beterschap en sterkte voor je moeder! Goed dat je eraan denkt om je huisarts op de hoogte te stellen. Er zijn genoeg mensen die de huisarts bij griep bellen, dus heb je helemaal gelijk dat jij bij corona je huisarts belt.
chill.. je maakt jezelf elke dag weer helemaal gek.quote:Op zondag 21 februari 2021 21:47 schreef eragon2890 het volgende:
OMG, dit is van 1 oktober, maar ik zie net dit: https://www.thelancet.com(...)(20)30151-8/fulltext
Het feit dat the lancet toen al zo'n pessimistische editiorial publiceerden is terrifying, die britse experts zijn *echt* niet goed snik!
Zo'n toekomstvisie is mijn nachtmerrie! Granted, ze waren duidelijk veel te pessimistisch, want hun "scenario 1 wat niet zou gebeuren" (werkt tegen ziekte en verspreiding) is zo blijkt nu exact wat er is gebeurd, met 90-95% minder verspreiding na vaccinatie in israel, en ik weet dat dit van 1 oktober is, ik weet dat er sindsdien door elke expert in NL al 230234302974329 keer is voorspeld dat we gewoon teruggaan naar normaal uiteindelijk, en dat de hele poltieik dit wil, en dat belgische experts het ook voorspellen, en fauci in vs, en dat veel in UK ook optimistischer zijn...
... maar toch het feit dat zo'n dystopisch vod serieus werd geschreven als editiorial in zo'n toonaangevend tijdschrijft is TERRIFYING.
Als ik zoiets zie vervliegt mijn hoop toch weer een beetje. Wat als ze gelijk blijken te hebben? Hoe kunnen we ervan uit blijven gaan dat al onze NL experts die het letterlijk tegenovergestelde beweren gelijk hebben boven hun?
Er zijn dus echt mensen die niet terug willen naar normaal. Wat doen we hiermee? Hoe kunnen we zeker weten dat ze genegeerd worden en de politiek met hun doet wat nodig is, maw vierkunt in het gezich uitleggen en zeggen terug in de mand te gaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |