Het ergste: Gebruik een ratel! WELKE PAARDEMONGOOL VERZINT DAT. Dit is dus niet zomaar even bedacht, dit is echt in een overleg besloten, zie je het voor je, dat zo een mongool zijn hand opsteekt: Ja ik wil nog wat toevoegen aan de juichinstructie: Gebruik een ratel!!!quote:Op zondag 21 februari 2021 22:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Na het sneeuwprotocol en de aanwijzingen hoe in je huiskamer te juichen bij een voetbaldoelpunt, is wel duidelijk dat ze geen flauw benul (meer) hebben. Ze zakken maar lekker in de stront daar in Den Haag.
Na de vorige rellen rond de invoeren van de avondklok hebben ze mensen gelijk afgeschrikt, spoedzittingen, vaak hoge straffen en gelijk met je snuitert op tv. Op zich ook terecht, want dat sloeg nergens op en onschuldige waren het slachtoffer.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Avondklok als het straks tot elf uur licht is en 35 graden buiten? En de ziekenhuizen leeg zijn?
Dan worden het echt veldslagen op straat.
Ik ook, omdat ik mezelf goed genoeg ken om te beseffen dat ik ouderwetsch, regulier onderwijs in een collegezaal gewoon nodig had als vroege twintiger. Een hbo-opleiding via één of andere portal met videocolleges had ik nooit af weten te ronden.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, maar ik ben daar wel benieuwd naar.
Dat is de beste manier, vind het ook ontzettend minderwaardig om politiemensen aan te vallen, en nog erger om er BOAs mee lastig te vallen.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:58 schreef maan_man het volgende:
[..]
Na de vorige rellen rond de invoeren van de avondklok hebben ze mensen gelijk afgeschrikt, spoedzittingen, vaak hoge straffen en gelijk met je snuitert op tv. Op zich ook terecht, want dat sloeg nergens op en onschuldige waren het slachtoffer.
De enige oplossing zijn aantallen. Dat zag je vandaag al op drukken plekken, stond de politie toe te kijken. Als jij op straat bent, dan krijg je een boete en wordt je naar huis gestuurd. Maar als 500.000 Amsterdammers op straat zijn, dan is er geen beginnen aan om mensen om 21:00 naar binnen te sturen.
Persoonlijk werd ik al depressief van het idee van onderwijs zelfquote:Op zondag 21 februari 2021 22:59 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik ook, omdat ik mezelf goed genoeg ken om te beseffen dat ik ouderwetsch, regulier onderwijs in een collegezaal gewoon nodig had als vroege twintiger. Een hbo-opleiding via één of andere portal met videocolleges had ik nooit af weten te ronden.
En ik kan me voorstellen dat ik daar niet de enige in ben...
Echt hèquote:Op zondag 21 februari 2021 22:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het ergste: Gebruik een ratel! WELKE PAARDEMONGOOL VERZINT DAT. Dit is dus niet zomaar even bedacht, dit is echt in een overleg besloten, zie je het voor je, dat zo een mongool zijn hand opsteekt: Ja ik wil nog wat toevoegen aan de juichinstructie: Gebruik een ratel!!!
Het meest bizarre is dat dit soort boomers gewoon 90K per jaar verdienen en straks op hun 63e met pensioen mogen.
Interessante resultaten uit Zuid Afrika, iemand zei vanmiddag nog dat geen enkel land effecten van natuurlijk immuniteit heeft gehad. Terwijl in Zuid Afrika de dagelijkse gevallen gigantisch hard omlaag zijn gegaan met een lockdown die veel minder streng is als de eerste. Tijdens de eerste lockdown kregen ze de cases niet eens omlaag, de lockdown werd 24 maart 2020 aangekondigd toen er nog maar tientallen of een paar honden bevestigde gevallen waren. En ze hadden toen nog een lange tijd alleen een gigantische stijging gehad met de piek van de eerste golf rond juli.quote:Between 7 and 25 January, 4,858 blood donors were tested for antibodies to the virus that causes Covid-19. These antibodies help the body neutralise the effects of SARS-CoV-2 and we have them only if we have been previously infected.
The tests were done in four provinces: 1,457 in Eastern Cape, 463 in Northern Cape; 831 in Free State and 2,107 in KwaZulu-Natal.
Extrapolating their results to the whole population, the researchers estimated that 63% of people in Eastern Cape have been infected since the epidemic started, 32% in Northern Cape, 46% in Free State and 52% in KwaZulu-Natal. This is massively more than the clinically confirmed case rates of between 2 and 3% in these four provinces.Intere
Dat zo'n Rutte nog nooit getest is, is toch ook bizar. Helemaal in zijn functie en met al die persco's die hij geeft.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben ook vooral wel benieuwd naar de hoeveelheid mensen die op het randje staan van psychologisch instorten, en hoeveel er aankloppen voor hulp. Ik hoop dat ze daar de komende jaren in elk geval een paar honderd miljoen extra voor reserveren in plaats van bezuinigen.
Een vriend van mij zei het wel treffend:
Die kamerleden zien elkaar zowat elke dag, gaan elke dag naar "kantoor", hebben nog altijd sociaal contact, hebben vast nog nooit gehoord van MS Teams of Zoom, ze staan zo ver van de werkelijkheid af, dat ze echt geen idee hebben wat de psychologische impact van bepaalde maatregelen is.
Dat verdient niet de schoonheidsprijs. Maar het zijn ook werklui die orders opvolgen, die buiten vliegen als ze niet gehoorzamen, gezinnen moeten onderhouden en tijdens hectische momenten moeten beslissen.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:53 schreef leolinedance het volgende:
Hiermee bouw je dus geen krediet op. Net als met 7 agenten een man aanhouden die zijn zaak wil beschermen tegen plunderaars.
Ah, na VVD alweer de volgende partij waar men echt volkomen de weg kwijt is.quote:Op zondag 21 februari 2021 23:06 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat verdient niet de schoonheidsprijs. Maar het zijn ook werklui die orders opvolgen, die buiten vliegen als ze niet gehoorzamen, gezinnen moeten onderhouden en tijdens hectische momenten moeten beslissen.
Zullen wij het eens over D66 hebben. Die daar eens rustig over na konden denken, zonder last en ruggenspraak mogen stemmen, een vorstelijk salaris verdienen en niet buiten geschopt kunnen worden. Die kwamen na weloverwogen beraad tot het volgende: [ afbeelding ]
Ik ben bang dat dit hele beleid nergens op gebaseerd is, ik kan me voorstellen hoe zoiets gaat:quote:Op zondag 21 februari 2021 23:01 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben blij met de kapper( 14 maanden niet geweest) maar ik dacht ook dat eerst die avondklok er af zou gaan. Zelf heb ik er absoluut geen last van maar kan mij heel goed voorstellen dat de jeugd en mensen die eenzaam zijn of neigen naar eenzaam die klok als enorme hindernis ervaren.
En zo is het volgens mij inderdaad niet voorgesteld bij de invoering er van.
Nou.. uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat er op voort geborduurd gaat worden. Als je bozig bent en lichtelijk gefrustreerd mag je straks ook een bromtol gebruiken om je gevoelens kwijt te raken.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het ergste: Gebruik een ratel! WELKE PAARDEMONGOOL VERZINT DAT.
Dat is ook precies de manier waarop de burgers van de DDR in de herfst van 1989 duidelijk lieten merken dat ze klaar waren met het incontinente bejaarde mannenregime van Honecker en zijn geriatrische kompanen. Wanneer er honderdduizenden ontevreden burgers door meerdere steden lopen is het snel afgelopen met een ongewild regime. Tenzij dat regime geweld wil inzetten tegen zijn eigen bevolking.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:58 schreef maan_man het volgende:
[..]
Na de vorige rellen rond de invoeren van de avondklok hebben ze mensen gelijk afgeschrikt, spoedzittingen, vaak hoge straffen en gelijk met je snuitert op tv. Op zich ook terecht, want dat sloeg nergens op en onschuldige waren het slachtoffer.
De enige oplossing zijn aantallen. Dat zag je vandaag al op drukken plekken, stond de politie toe te kijken. Als jij op straat bent, dan krijg je een boete en wordt je naar huis gestuurd. Maar als 500.000 Amsterdammers op straat zijn, dan is er geen beginnen aan om mensen om 21:00 naar binnen te sturen.
Als je kijkt naar de Aids epidemie in ZA dan verbaast het me niets dat die lui het minimaal allemaal 3 keer hebben gehad.quote:Op zondag 21 februari 2021 23:05 schreef Anton91 het volgende:
https://www.dailymaverick(...)mong-south-africans/
[..]
Interessante resultaten uit Zuid Afrika, iemand zei vanmiddag nog dat geen enkel land effecten van natuurlijk immuniteit heeft gehad. Terwijl in Zuid Afrika de dagelijkse gevallen gigantisch hard omlaag zijn gegaan met een lockdown die veel minder streng is als de eerste. Tijdens de eerste lockdown kregen ze de cases niet eens omlaag, de lockdown werd 24 maart 2020 aangekondigd toen er nog maar tientallen of een paar honden bevestigde gevallen waren. En ze hadden toen nog een lange tijd alleen een gigantische stijging gehad met de piek van de eerste golf rond juli.
Ook door dit te zien geloof ik niet dat de vaccins niet werken voor de Zuid Afrikaanse variant, anders hadden ze een probleem in Zuid Afrika en hadden ze het nu niet onder controle kunnen krijgen.
Helaas is de Nederlander anno 2021 een lijdzaam object. Zolang hij zijn sixpack nog kan kopen in de supermarkt en elke week kan genieten van de nieuwste aflevering van BN-ers in de Jungle en Wie Braadt het Beste Runderlapje houdt hij zijn mond.quote:Op zondag 21 februari 2021 23:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat is ook precies de manier waarop de burgers van de DDR in de herfst van 1989 duidelijk lieten merken dat ze klaar waren met het incontinente bejaarde mannenregime van Honecker en zijn geriatrische kompanen. Wanneer er honderdduizenden ontevreden burgers door meerdere steden lopen is het snel afgelopen met een ongewild regime. Tenzij dat regime geweld wil inzetten tegen zijn eigen bevolking.
Je vergeet Lubach, zodat als die pseudo intellectuelen die normaal NPO kijken maandag kunnen zeggen: Zo zeg, heb je Lubach gezien, die zette ze maar mooi te kijk!quote:Op zondag 21 februari 2021 23:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Helaas is de Nederlander anno 2021 een lijdzaam object. Zolang hij zijn sixpack nog kan kopen in de supermarkt en elke week kan genieten van de nieuwste aflevering van BN-ers in de Jungle en Wie Braadt het Beste Runderlapje houdt hij zijn mond.
Het is het typische Marie Antoinettegedrag van mensen die zich enkel in hun eigen kleine wereldje begeven en burgers alleen als stemvee en belastingslaafjes zien.quote:Op zondag 21 februari 2021 23:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ah, na VVD alweer de volgende partij waar men echt volkomen de weg kwijt is.
Vergeet niet te sporten mense!quote:Op zondag 21 februari 2021 23:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het is het typische Marie Antoinettegedrag van mensen die zich enkel in hun eigen kleine wereldje begeven en burgers alleen als stemvee en belastingslaafjes zien.
Maar wel ontzettend zonde dat ze een deel van hun welvaart hebben opgeofferd om het virus buiten te houden, wat niet gelukt is. Maarja hoe ging het ook alweer, baat het niet dan schaadt het niet of zo toch?quote:Op zondag 21 februari 2021 23:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de Aids epidemie in ZA dan verbaast het me niets dat die lui het minimaal allemaal 3 keer hebben gehad.
Ik weet niet wat ik van ZA moet vinden, maar heb wat collegas die daar vandaan komen en dat land kun je beter opgeven. Ze teren nu nog op hun laatste restje welvaart maar dat raakt snel op, land kun je beetje vergelijken met Rusland on steroids.quote:Op zondag 21 februari 2021 23:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar wel ontzettend zonde dat ze een deel van hun welvaart hebben opgeofferd om het virus buiten te houden, wat niet gelukt is. Maarja hoe ging het ook alweer, baat het niet dan schaadt het niet of zo toch?
Volgens mij was een rake column die ik onlangs las die precies dit beschrijft: demonstereren is voor gekkies, stel je voor dat je écht ergens in gelooft.quote:Op zondag 21 februari 2021 23:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Helaas is de Nederlander anno 2021 een lijdzaam object. Zolang hij zijn sixpack nog kan kopen in de supermarkt en elke week kan genieten van de nieuwste aflevering van BN-ers in de Jungle en Wie Braadt het Beste Runderlapje houdt hij zijn mond.
Als je mensen maar ver genoeg richting wanhoop duwt, komt dat punt vanzelf wel.quote:Op zondag 21 februari 2021 23:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Demonstreren kun je op vele manieren doen, echter geweld gebruiken onder de huidige omstandigheden vind ik compleet buiten proporties. Dat zou pas valide zijn als de politie zich echt als een politiestaat zou gedragen en dat gaat niet gebeuren, Nederlandse agenten zijn ook gewoon burgers uit alle lagen, het is niet dat ze onderdeel van een regiem zijn.quote:Op zondag 21 februari 2021 23:19 schreef galantis het volgende:
[..]
Volgens mij was een rake column die ik onlangs las die precies dit beschrijft: demonstereren is voor gekkies, stel je voor dat je écht ergens in gelooft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |