Ik durf gerust te stellen dat 90 procent geen idee heeft waarop ze stemmen.quote:Op zondag 21 februari 2021 23:21 schreef ondeugend het volgende:
Ik heb niks te maken met deze verkozen partijen in deze regering maar vraag mij de laatste tijd wel eens af of er mensen zijn die spijt hebben van hun uitgebrachte stem de laatste verkiezingen kwa huidig beleid dat eigenlijk nu voor een groot deel Covid gerelateerd is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Er zijn geen oficieele migratie cijfers voor ZA beschikbaar, echter ik deed even klein onderzoekje naar Nederland, en zo uit me hoofd is het aantal migraties naar Nederland in 3 jaar met 500% gestegen, tjah als ook je kennis vertrekt, dan is dat niet best.quote:Op zondag 21 februari 2021 23:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar het is een ontzettend mooi land dat veel te bieden heeft! Maarja, erg onveilig helaas...
Als dit een echt programma wordt, kom ik bij jou klagen...quote:Op zondag 21 februari 2021 23:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Helaas is de Nederlander anno 2021 een lijdzaam object. Zolang hij zijn sixpack nog kan kopen in de supermarkt en elke week kan genieten van de nieuwste aflevering van BN-ers in de Jungle en Wie Braadt het Beste Runderlapje houdt hij zijn mond.
Klopt wel idd. Alleen is dat al veel langer een probleem. Nederlanders protesteren niet. Dat is voor werkschuw links tuig. Doe maar normaal dan doe he gek genoeg. Hoofd omlaag en doorwerken.quote:Op zondag 21 februari 2021 23:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Helaas is de Nederlander anno 2021 een lijdzaam object. Zolang hij zijn sixpack nog kan kopen in de supermarkt en elke week kan genieten van de nieuwste aflevering van BN-ers in de Jungle en Wie Braadt het Beste Runderlapje houdt hij zijn mond.
Als dit een echt programma wordt, kom ik bij jou klagen...quote:
Je moet ook niet vergeten dat Nederland een kampioen is in onder bezetting leven, we hebben er zelfs een sport van gemaakt om bezetters te trollen: Hahaha bezetten is ook betalen!quote:Op zondag 21 februari 2021 23:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Klopt wel idd. Alleen is dat al veel langer een probleem. Nederlanders protesteren niet. Dat is voor werkschuw links tuig. Doe maar normaal dan doe he gek genoeg. Hoofd omlaag en doorwerken.
Combinatie van een calvinistische inslag en het nog te goed hebben denk ik.
Tja, normaal komen er ook zaken voorbij die niet speelde tijdens de verkiezingen, maar nu beheerst er al een jaar iets ons leven en de beslissingen zullen ook nog lang doorwerken. Nemen partijen een besluit, dan wordt gezegd het is democratisch tot stand gekomen en feitelijk klopt dat, maar er zijn nul Nederlanders die op dit beleid gestemd hebben.quote:Op zondag 21 februari 2021 23:21 schreef ondeugend het volgende:
Ik heb niks te maken met deze verkozen partijen in deze regering maar vraag mij de laatste tijd wel eens af of er mensen zijn die spijt hebben van hun uitgebrachte stem de laatste verkiezingen kwa huidig beleid dat eigenlijk nu voor een groot deel Covid gerelateerd is
quote:Op zondag 21 februari 2021 23:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als dit een echt programma wordt, kom ik bij jou klagen...
Ik zag zo'n programma met BN-ers, maar ik kende er niet 1 van. Het waren blijkbaar allemaal influencers, tiktokkers, youtubers en andere aandachtshoeren. Ik weet ook niet eens meer wat het doel van het programma was, want in de 10 minuten die ik zag waren ze alleen aan het vertellen hoe zwaar het was en wat een mooie ervaring het was. Ze zeiden alleen niet wat 'het' was...quote:Of dat er een spinoff komt met bekende Nederlanders! Of nog erger, een spinoff van de spinoff met de kinderen van de bekende Nederlanders.
quote:Op zondag 21 februari 2021 23:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik durf gerust te stellen dat 90 procent geen idee heeft waarop ze stemmen.
Stel de vraag eens voor de grap: Als Rutte veroordeeld zou worden voor rassendiscriminatie, zou hij dan nog langer president mogen zijn? Ik durf gerust te stellen dat 90 procent zou antwoorden: NEE.Ja ik snap wat je wilt zeggen maar hij was destijds nog geen minister president he.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je vraagstelling klopt daarom niet helemaal.And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
Vreedzaam protest. Met zn allen naar buiten en kommaarrop.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:58 schreef maan_man het volgende:
[..]
Na de vorige rellen rond de invoeren van de avondklok hebben ze mensen gelijk afgeschrikt, spoedzittingen, vaak hoge straffen en gelijk met je snuitert op tv. Op zich ook terecht, want dat sloeg nergens op en onschuldige waren het slachtoffer.
De enige oplossing zijn aantallen. Dat zag je vandaag al op drukken plekken, stond de politie toe te kijken. Als jij op straat bent, dan krijg je een boete en wordt je naar huis gestuurd. Maar als 500.000 Amsterdammers op straat zijn, dan is er geen beginnen aan om mensen om 21:00 naar binnen te sturen.
Ben je ook een BN-er?quote:Op zondag 21 februari 2021 23:47 schreef ondeugend het volgende:
Ik moet wel zeggen dat mijn runderbraadlappen bekend staan als meer dan heerlijk!
Bijna!quote:
Als het met tiktok oid is, dan doen @raptorix en ik alsof we je niet kennen. Dit ff ter info.quote:
Het enige wat nergens op slaat is de huichelachtige manier waarop de club List&Bedrog een avondklok voor onbepaalde tijd er doorheen weet te rommelen.quote:Op zondag 21 februari 2021 22:58 schreef maan_man het volgende:
[..]
Na de vorige rellen rond de invoeren van de avondklok hebben ze mensen gelijk afgeschrikt, spoedzittingen, vaak hoge straffen en gelijk met je snuitert op tv. Op zich ook terecht, want dat sloeg nergens op en onschuldige waren het slachtoffer.
De enige oplossing zijn aantallen. Dat zag je vandaag al op drukken plekken, stond de politie toe te kijken. Als jij op straat bent, dan krijg je een boete en wordt je naar huis gestuurd. Maar als 500.000 Amsterdammers op straat zijn, dan is er geen beginnen aan om mensen om 21:00 naar binnen te sturen.
Nou als dat het enige was dan hebben wij een ander wereldbeeld. Juweliers en supplementenshop leegtrekken is in mijn kringen geen heel normaal gedrag.quote:Op zondag 21 februari 2021 23:55 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Het enige wat nergens op slaat is de huichelachtige manier waarop de club List&Bedrog een avondklok voor onbepaalde tijd er doorheen weet te rommelen.
Ik verdedig plunderingen en het vernielen van privebezittingen op geen enkele manier en vind het alleszins terecht dat de daders daarvan gestraft worden. Ik zie daarin ook geen enkele vorm van protest tegen het walgelijke overheidsbeleid.quote:Op zondag 21 februari 2021 23:59 schreef maan_man het volgende:
[..]
Nou als dat het enige was dan hebben wij een ander wereldbeeld. Juweliers en supplementenshop leegtrekken is in mijn kringen geen heel normaal gedrag.
Bitterzuur idd.quote:
Oké, jouw reactie in combinatie met het gedeelte in mijn reactie dat je dikgedrukt had gemaakt, deed iets anders vermoeden.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:04 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik verdedig plunderingen en het vernielen van privebezittingen op geen enkele manier en vind het alleszins terecht dat de daders daarvan gestraft worden. Ik zie daarin ook geen enkele vorm van protest tegen het walgelijke overheidsbeleid.
4.21 keer ergerquote:Op maandag 22 februari 2021 00:07 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Is dat erger dan bitterzoet of gewoon een raar dialect?
Gelukkig maar dat er geen directe vluchten gingen van Wuhan naar Nederland, China die miljoenenstad gewoon voor de grap (en niet ivm menselijke transmissie) onder strikte quarantaine had proberen te stellen, Chinees nieuwjaar ook helemaal niet gepaard gaat met enorme volksbewegingen door Chinese diaspora alleen al en Carnaval hier in kleine kring gevierd wordt.quote:
Gaat het een beetje?quote:Op maandag 22 februari 2021 00:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat er geen directe vluchten gingen van Wuhan naar Nederland, China die miljoenenstad gewoon voor de grap (en niet ivm menselijke transmissie) onder strikte quarantaine had proberen te stellen, Chinees nieuwjaar ook helemaal niet gepaard gaat met enorme volksbewegingen door Chinese diaspora alleen al en Carnaval hier in kleine kring gevierd wordt.
We zijn in goede handen bij de volidioten kundige experts van het RIVM.Dank voor alle ellende hè jongens, bedankt dat ik nu voor onbepaalde tijd onschuldig 's avonds in mijn huis opgesloten wordt Jaap. Goed gewerkt pik.
![]()
Jij denkt nog steeds dat we snel van die avondklok afkomen? Ik hoop dat de mensen steeds meer denken, ik ben er klaar mee. Ze kunnen me wat en feest gaan vieren in de parken na negen uur.quote:
Jij weet wat ik denk op basis van mijn post? Knap hoor, vooral omdat ik totaal niets zei over een avondklok.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:17 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Jij denkt nog steeds dat we snel van die avondklok afkomen? Ik hoop dat de mensen steeds meer denken, ik ben er klaar mee. Ze kunnen me wat en feest gaan vieren in de parken na negen uur.
Persoonlijk denk ik dat de verkiezingen worden uitgesteld, maar dat roep ik al wekenquote:Op maandag 22 februari 2021 00:28 schreef ipa84 het volgende:
Net bij op1 hadden ze het over de avondklok die verlengt wordt. Maar daar zitten toch een paar problemen bij vanwege de verkiezingen. Zo staat er in de wet dat verkiezingsbureaus open moeten zijn tot 21.00 en dat kan niet zomaar vervroegt worden. Ook moet de telling publieke toegankelijk zijn. Dus de avondklok kan best nog wel is een conflict gaan geven op dat gebied.
Of die twee gronden, stemmen en bijwonen telling, komen op dat formulier dat je op zak moet hebben.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat de verkiezingen worden uitgesteld, maar dat roep ik al weken
Een andere optie is dat men gewoon de handhaving even laat gaan, dat is technisch het meest praktisch.
Het is bizar dat bedrijven daadkrachtiger optraden dan het RIVM, onze Chinese collega's moesten verplicht 2 weken in quarantaine, toen ze nog terug mochten reizen uit China. Net zoals dat binnen een halfuur geregeld werd dat 25.000 mensen per direct thuis dienden te werken.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat er geen directe vluchten gingen van Wuhan naar Nederland, China die miljoenenstad gewoon voor de grap (en niet ivm menselijke transmissie) onder strikte quarantaine had proberen te stellen, Chinees nieuwjaar ook helemaal niet gepaard gaat met enorme volksbewegingen door Chinese diaspora alleen al en Carnaval hier in kleine kring gevierd wordt.
We zijn in goede handen bij de volidioten kundige experts van het RIVM.Dank voor alle ellende hè jongens, bedankt dat ik nu voor onbepaalde tijd onschuldig 's avonds in mijn huis opgesloten word Jaap. Goed gewerkt pik.
![]()
Dat formulier is sowieso een wassen neus, ik vraag me af of er ooit een handhaver is die daadwerkelijk gaat bellen of de ontheffing wel klopt. Bovendien is het natuurlijk niet zo heel moeilijk om gewoon een nummer van een vriend erop te zetten. Ik weet dat dit strafbaar is, maar het is natuurlijk totaal niet controleerbaar.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:37 schreef maan_man het volgende:
[..]
Of die twee gronden, stemmen en bijwonen telling, komen op dat formulier dat je op zak moet hebben.
Ik vraag me af (maar heb er geen antwoord op) of je de verkiezingen op dit moment nog wel kan uitstellen. De stemkaarten zijn al binnen de voorbereiding is al in volle gang, de campagne is hoe sober ook gestart. Dan had je dat beter vorige maand al kunnen doen om de verkiezingen uit te stellen.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat de verkiezingen worden uitgesteld, maar dat roep ik al weken
Een andere optie is dat men gewoon de handhaving even laat gaan, dat is technisch het meest praktisch.
Zoals wel meer een wassenneus is, maar binnen het wassenneuzenbeleid lijkt dit mij de beste oplossing.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat formulier is sowieso een wassen neus, ik vraag me af of er ooit een handhaver is die daadwerkelijk gaat bellen of de ontheffing wel klopt. Bovendien is het natuurlijk niet zo heel moeilijk om gewoon een nummer van een vriend erop te zetten. Ik weet dat dit strafbaar is, maar het is natuurlijk totaal niet controleerbaar.
Olongren heeft gezegt dat het tot 2 weken voor de verkiezingen uitgesteld kan worden.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik vraag me af (maar heb er geen antwoord op) of je de verkiezingen op dit moment nog wel kan uitstellen. De stemkaarten zijn al binnen de voorbereiding is al in volle gang, de campagne is hoe sober ook gestart. Dan had je dat beter vorige maand al kunnen doen om de verkiezingen uit te stellen.
Ja ik heb hem al binnen. Vorige week heb ik hem gekregen.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Olongren heeft gezegt dat het tot 2 weken voor de verkiezingen uitgesteld kan worden.
Heb jij je kieskaart al gehad dan?
Mjah dit zijn typisch van die zaken die je al geregeld kunt hebben voordat je gezeik hebt.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:41 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zoals wel meer een wassenneus is, maar binnen het wassenneuzenbeleid lijkt dit mij de beste oplossing.
Ah hier nog niet, maar heb hem wel vaker niet gehad, moet het wel even regelen omdat ik mijn vriend zijn stembiljet per volmacht gebruik.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ja ik heb hem al binnen. Vorige week heb ik hem gekregen.
Geen idee hoe dat met volmachten gaat. Me vader is 70+ maar weet niet of die zelf wilt gaan, per post wilt stemmen of dat ik het voor hem moet doen. Ik weet wel toen ik bij hem langs ging dat die nu een gele stemkaart heeft ipv een blauwe die ik zelf gekregen heb.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah hier nog niet, maar heb hem wel vaker niet gehad, moet het wel even regelen omdat ik mijn vriend zijn stembiljet per volmacht gebruik.
Volmacht is heel simpel, gewoon zijn handtekening erop zetten, en de jouwe, en dan in het stemlokaal krijg je 2 biljetten.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:49 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat met volmachten gaat. Me vader is 70+ maar weet niet of die zelf wilt gaan, per post wilt stemmen of dat ik het voor hem moet doen. Ik weet wel toen ik bij hem langs ging dat die nu een gele stemkaart heeft ipv een blauwe die ik zelf gekregen heb.
Maar nogmaals, dit is de editorial van het belangrijkste medische tijdschrift ter wereld. Whatever stuk ... vrijheidshatend uitschot... dit geschreven heeft, het heeft invloed! Dit is wel de freakin' hoofdredactie van dat blad heh. Holy shit, dit is het soort mensen wat topposities in overheidsorganen heeft, en zij komen ongeveer als eerste er uit en zetten de toon straks voor de rest. Morgen presenteert Johnson die roadmap, en ik hoop echt heel fluffin' hard dat die heel duidelijk maakt dat het einddoel nog steeds het oude normaal is en dat iedereen die daar anders over denkt het bos in kan!quote:Op zondag 21 februari 2021 21:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
chill.. je maakt jezelf elke dag weer helemaal gek.
Als er geen echte reden meer is trekt niemand zich er nog ene zak van die maatregelen aan. Er zijn altijd van dit soort onheilsprofeten. Ik denk dat je met weinig moeite minstens 10x zoveel studies en doctors gaat vinden wat pleit voor een totaal alcoholverbod, net zoals elke oogarts er al jaren voor een totaal vuurwerkverbod pleit.
En je weet hoe daar normaal op gereageerd wordt?
Do not shoot the messenger(s).quote:Op zondag 21 februari 2021 21:47 schreef eragon2890 het volgende:
OMG, dit is van 1 oktober, maar ik zie net dit: https://www.thelancet.com(...)(20)30151-8/fulltext
Het feit dat the lancet toen al zo'n pessimistische editiorial publiceerden is terrifying, die britse experts zijn *echt* niet goed snik!
Zo'n toekomstvisie is mijn nachtmerrie! Granted, ze waren duidelijk veel te pessimistisch, want hun "scenario 1 wat niet zou gebeuren" (werkt tegen ziekte en verspreiding) is zo blijkt nu exact wat er is gebeurd, met 90-95% minder verspreiding na vaccinatie in israel, en ik weet dat dit van 1 oktober is, ik weet dat er sindsdien door elke expert in NL al 230234302974329 keer is voorspeld dat we gewoon teruggaan naar normaal uiteindelijk, en dat de hele poltieik dit wil, en dat belgische experts het ook voorspellen, en fauci in vs, en dat veel in UK ook optimistischer zijn...
... maar toch het feit dat zo'n dystopisch vod serieus werd geschreven als editiorial in zo'n toonaangevend tijdschrijft is TERRIFYING.
Als ik zoiets zie vervliegt mijn hoop toch weer een beetje. Wat als ze gelijk blijken te hebben? Hoe kunnen we ervan uit blijven gaan dat al onze NL experts die het letterlijk tegenovergestelde beweren gelijk hebben boven hun?
Er zijn dus echt mensen die niet terug willen naar normaal. Wat doen we hiermee? Hoe kunnen we zeker weten dat ze genegeerd worden en de politiek met hun doet wat nodig is, maw vierkunt in het gezich uitleggen en zeggen terug in de mand te gaan?
https://www.rtvutrecht.nl(...)eversverklaring.htmlquote:Op maandag 22 februari 2021 00:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat formulier is sowieso een wassen neus, ik vraag me af of er ooit een handhaver is die daadwerkelijk gaat bellen of de ontheffing wel klopt. Bovendien is het natuurlijk niet zo heel moeilijk om gewoon een nummer van een vriend erop te zetten. Ik weet dat dit strafbaar is, maar het is natuurlijk totaal niet controleerbaar.
Eensch hoor, alleen welke "experts" qua welk vakgebied moeten in hun tunnels het brede licht werpen ?quote:Op zondag 21 februari 2021 22:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Stem daarom de idioten weg, we hebben een land nodig dat geleid word door experts, niet door amateurs.
Mjah, ik vermoed dat hij geen DHL kleding aan had danquote:Op maandag 22 februari 2021 01:33 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
https://www.rtvutrecht.nl(...)eversverklaring.html
Marcel Levi, Jaap Goudsmit, Peter van Uhm,Jan van Zanen om er maar een paar te noemenquote:Op maandag 22 februari 2021 01:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Eensch hoor, alleen welke "experts" qua welk vakgebied moeten in hun tunnels het brede licht werpen ?
Of niet in een DHL bus reed, zoals een legit DHL-bezorger hier ook niet doet.quote:Op maandag 22 februari 2021 02:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah, ik vermoed dat hij geen DHL kleding aan had dan
Ziekenhuisbezetting in de UK is met 70% gedaald sinds 10 januari:quote:Op zondag 21 februari 2021 22:36 schreef raptorix het volgende:
Geen idee, wel dat in de UK vorige week 25 procent minder ziekenhuisbezetting was, vind dat een stuk interessantre, is dit al op het NOS journaal geweest?
Kan je nog een beetje leven van de inkomsten van online sportschool zijn?quote:Op maandag 22 februari 2021 07:21 schreef Noek het volgende:
We zitten straks gewoon lekker met opgeschoren zijkantjes binnen. Aan de vooravond van de 3e golf.
Als vo-leerlingen weer anderhalve dag per week naar school kunnen dan zal dat een positief effect hebben op het gebied van welzijn verwacht ik, maar voor de leeropbrengst kan het nog wel eens negatief uitpakken. Ik blijf erbij dat scholen 'normaal' open moeten.quote:Op maandag 22 februari 2021 07:26 schreef Kickinalfa het volgende:
Versoepelingen klinken echt weer als een wassenneus.
Voor het voortgezet onderwijs kan ik me voorstellen dat 1.5 dag fysieke aanwezigheid misschien als een pro klinkt, maar de rest is toch waardeloos of wat.
Elke persconferentie is weer een drop in inkomsten.quote:Op maandag 22 februari 2021 07:25 schreef popje het volgende:
[..]
Kan je nog een beetje leven van de inkomsten van online sportschool zijn?
Nee, geen groepslessen.quote:Op maandag 22 februari 2021 07:43 schreef josja het volgende:
Ik heb vorig jaar ook buiten mijn lessen gegeven, das was toen heerlijk, mooi weer, en de mensen waren zo blij dat ze weer wat konden doen. Geloof dat je nu alleen PT mag geven buiten, geen groepsles toch? Of mag dat inmiddels weer wel?
Ik vind het eerder de andere kant op.quote:Op maandag 22 februari 2021 07:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Avondklok is gewoon een gevalletje geen gezichtsverlies willen leiden voor Rutte en co in aanloop naar de verkiezingen. Zeker niet na die hele toestand met Engel afgelopen week.
Ach, van solidariteit is toch nooit enige sprake geweest dus niet zo heel verrassend?quote:Op maandag 22 februari 2021 07:59 schreef Platinumgoat het volgende:
Avondklok was natuurlijk zo'n enorme rotmaatregel dat Rutte hem er daarna lekker maanden oplaat. Lekker makkelijk eigenlijk, na 21:00 geen mensen meer op straat aldus Rutte. Leugen numero 1000.
De solidariteit die ze vragen is wel echt eenrichtingsverkeer. 18-60 jarigen moeten zich nu opofferen om de ouderen en kinderen onder 18 hun ding te laten doen.
Die persco’s kijk ik al sinds de zomer niet meer, het is toch elke keer rinse and repeat.quote:Op maandag 22 februari 2021 08:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik vind het eerder de andere kant op.
Stellig werd verkocht dat de maatregel er als eerste afgaat en nu (niet geheel verbazingwekkend overigens), wordt deze nu als ruilmiddel ingezet voor allerlei andere "versoepelingen".
Bij iedere persconferentie krijgen we weer PR praatje over " korte lockdown", "tijdelijk" , "2 weken", "dit gaat er als eerste af" en vervolgens komt daar helemaal niks van terecht.
De enige keer dat het wel zo was omdat ze er van te voren een harde datum aan hadden gegeven.
Morgen krijgen we ook weer blik op de "zeer zorgelijke" situatie met allemaal inzichten om vervolgens toch iets anders te doen.
Uiteraard niet, dit nieuws is veel te goed om te meldenquote:Op maandag 22 februari 2021 04:42 schreef Za het volgende:
[..]
Ziekenhuisbezetting in de UK is met 70% gedaald sinds 10 januari:
[ afbeelding ]
Bron: Britse overheid.
Link:https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
Op het NL journaal niets hierover uiteraard.
Klopt, was ver voor Corona al een vies woord.quote:Op maandag 22 februari 2021 08:08 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ach, van solidariteit is toch nooit enige sprake geweest dus niet zo heel verrassend?
Cringe, rinse and repeat.quote:Op maandag 22 februari 2021 08:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die persco’s kijk ik al sinds de zomer niet meer, het is toch elke keer rinse and repeat.
Verrassend.quote:Op maandag 22 februari 2021 07:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als vo-leerlingen weer anderhalve dag per week naar school kunnen dan zal dat een positief effect hebben op het gebied van welzijn verwacht ik, maar voor de leeropbrengst kan het nog wel eens negatief uitpakken. Ik blijf erbij dat scholen 'normaal' open moeten.
En jij niet, dat weet ik. Hier worden we het toch niet over eens, dus ik ga dat ook niet proberen.quote:Op maandag 22 februari 2021 08:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Verrassend.
Dat lijkt je nu wel een goed idee, dus, ondanks alles juist scholen weer volop laten draaien?
Paar extra hoge wandjes op je bad metselen een optie?quote:Op maandag 22 februari 2021 08:29 schreef Haags het volgende:
Kunnen de zwembaden ook een keer open, voor mijn kind straks 10 is voor ze een keer begint met zwemles?
Na 3x uitstellen van de 1e les afgelopen jaar
Ik heb het vorige week geprobeerd in een slootje maar die was dichtgevroren. En nu met dit mooie weer komt al snel blauwalg om de hoek kijken. Ik houd weinig opties over zo
Tegenstroom installatie in je bad.quote:Op maandag 22 februari 2021 08:29 schreef Haags het volgende:
Kunnen de zwembaden ook een keer open, voor mijn kind straks 10 is voor ze een keer begint met zwemles?
Ik heb het vorige week geprobeerd in een slootje maar die was dichtgevroren. En nu met dit mooie weer komt al snel blauwalg om de hoek kijken. Ik houd weinig opties over zo
Met een haak in de zee gooien. Ik zie geen andere optie.quote:Op maandag 22 februari 2021 08:29 schreef Haags het volgende:
Bijkomend probleem is ook dat die lessen de komende tijd bom vol zitten.quote:Op maandag 22 februari 2021 08:29 schreef Haags het volgende:
Zo in de oksel en sleuren maar tot ze zelf voldoende kan zwemmenquote:Op maandag 22 februari 2021 08:32 schreef Noek het volgende:
[..]
Met een haak in de zee gooien. Ik zie geen andere optie.
In NL zien we helaas zo'n daling niet. Aan de andere kant is het per capita nog steeds erger in de VK.quote:Op maandag 22 februari 2021 04:42 schreef Za het volgende:
[..]
Ziekenhuisbezetting in de UK is met 70% gedaald sinds 10 januari:
[ afbeelding ]
Bron: Britse overheid.
Link:https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
Op het NL journaal niets hierover uiteraard.
Yep, en misschien doen we het eigenlijk best wel prima nu en moeten we eens binnen redelijkheid gaan kijken wat in deze fase van de crisis nog mogelijk is om doden en gewonden te sparen, of nietquote:Op maandag 22 februari 2021 08:33 schreef Montov het volgende:
[..]
In NL zien we helaas zo'n daling niet. Aan de andere kant is het per capita nog steeds erger in de VK.
Dus ik weet niet wat de conclusie hier is. Hebben we net zulke strikte maatregelen nodig als daar? Of is het een waarschuwing hoeveel erger het nog kan worden als B117 de overhand krijgt? In hoeverre hebben maatregelen effect? En meer van dat soort vragen.
Gelukkig is de wachttijd van zwemlessen in Den Haag opgelopen tot boven de 2.5 jaar. Dat was al een behoorlijk probleem hier.quote:Op maandag 22 februari 2021 08:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Bijkomend probleem is ook dat die lessen de komende tijd bom vol zitten.
Ga je ook zien bij rijlessen. Stampvol. Laat staan examens.
Oh en de geldigheid van theorieexamens wordt niet verlengd natuurlijk
Teringquote:Op maandag 22 februari 2021 08:35 schreef Haags het volgende:
[..]
Gelukkig is de wachttijd van zwemlessen in Den Haag opgelopen tot boven de 2.5 jaar. Dat was al een behoorlijk probleem hier.
Nog even en de kinderen hebben eerder een huurwoning dan zwemles.quote:Op maandag 22 februari 2021 08:35 schreef Haags het volgende:
[..]
Gelukkig is de wachttijd van zwemlessen in Den Haag opgelopen tot boven de 2.5 jaar. Dat was al een behoorlijk probleem hier.
Lekker veiligquote:Op maandag 22 februari 2021 08:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik zit nu op mijn kantoor. Alleen. Met een chirurgisch masker op.
Wel lekker bakkie erbij?quote:Op maandag 22 februari 2021 08:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ja, gewoon door het masker heen drinken. Dubbele filterkoffiequote:
Wel ophouden als je straks alleen in de auto naar huis gaat. Het is lekker weer en de kans dat je je raampje even opent is groot. Levensgevaarlijk.quote:Op maandag 22 februari 2021 08:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Goede opmerking hoor. Kennelijk verkiezen we looks boven ontwikkeling voor onze toekomst.quote:Op maandag 22 februari 2021 08:29 schreef Haags het volgende:
Hier heeft Steven Berghuis een pittige mening over.quote:Op maandag 22 februari 2021 08:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Goh, Hugo heeft weer eens een plannetje afgevuurd dat door de beroepsgroep wordt afgeserveerd.quote:Het Artsen Covid Collectief, de grootste onafhankelijke organisatie van artsen en medisch professionals die zich uitspreken over het huidige coronabeleid, noemt de nieuwe teststrategie van minister De Jonge 'een grote fout'. Vanuit de artsengemeenschap wordt vol ongeloof op het massaal testen gereageerd
"Zoals demissionair-premier Rutte zelf al aangaf, moet je je alleen laten testen bij klachten," aldus Evelien Peeters, internist en voorzitter van het Artsen Collectief. "Meer en gedwongen (snel)testen bij niet zieke mensen leidt tot schijnveiligheid, versterkt angsten en is ethisch onverantwoord."
Peeters: "Wij maken ons ernstige zorgen over de maatschappelijke druk en angstcultuur die in stand gehouden wordt. Mensen volgen hierdoor bijna willekeurig adviezen van onze overheid op. Als medici twijfelen wij oprecht en ernstig aan zowel de fundamenten als de strategie van dit beleid."
Het massaal (snel)testen van de bevolking vindt het collectief 'onacceptabel'. Een sneltest/PCR-test meet geen virussen en de test op zich kan ook geen diagnose stellen, klinkt het. De testen kunnen alleen een extra check zijn na beoordeling van de klachten door een arts. "Het testen zonder klachten is dan ook zeer onverstandig."
Wel een penalty gemaakt gister.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:01 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Is er iets wat die man wel kan dan?
Los daarvan vraag ik me ook af wie al die 'prettesten' gaat betalen.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goh, Hugo heeft weer eens een plannetje afgevuurd dat door de beroepsgroep wordt afgeserveerd.
Het is natuurlijk wel waar wat ze zeggen, we zorgen er met de massaal testen er wel in dat iedereen aangekeken wordt als potentieel gevaar tot deze zijn testbewijs kan laten zien.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goh, Hugo heeft weer eens een plannetje afgevuurd dat door de beroepsgroep wordt afgeserveerd.
Linksom of rechtsom is dat antwoord 'wij'.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Los daarvan vraag ik me ook af wie al die 'prettesten' gaat betalen.
Lekker voor 50 euro een kop koffie en een tosti in een lunchroom, genieten geblazen. En het geld gaat niet eens naar de horeca maar verdwijnt in de zak van een of ander commercieel testbedrijf.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Linksom of rechtsom is dat antwoord 'wij'.
CORREDquote:Op maandag 22 februari 2021 09:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Oke deze onzin heeft lang genoeg geduurd. Deur is dicht, masker is af.
Toch een goed half uur volgehouden.
Ik begin me dat zo langzamerhand af te vragen.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hugo snapt toch ook wel dat hier helemaal niemand bij gebaat is.
Het devies was toch altijd 'testen bij klachten' ? Of ben ik 10 persco's te vroeg afgehaakt?quote:Op maandag 22 februari 2021 09:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lekker voor 50 euro een kop koffie en een tosti in een lunchroom, genieten geblazen. En het geld gaat niet eens naar de horeca maar verdwijnt in de zak van een of ander commercieel testbedrijf.
Hugo snapt toch ook wel dat hier helemaal niemand bij gebaat is.
Ik vraag me uberhaupt af of ze in de waan zijn dat het overgrote merendeel dit nog allemaal wel prima vindt, en dat ze de juiste wegen bewandelen.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik begin me dat zo langzamerhand af te vragen.
Hugo laat al proefballonnen los over 'testen om deel te nemen aan het sociale leven'.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:13 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het devies was toch altijd 'testen bij klachten' ? Of ben ik 10 persco's te vroeg afgehaakt?
Snap ik, maar dat staat toch haaks op het reguliere beleid dan.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hugo laat al proefballonnen los over 'testen om deel te nemen aan het sociale leven'.
Dus dan mag je straks gaan betalen om met 1,5 mtr afstand en mondmasker naar een restaurant te mogen
An sich knap. Ik ben in al die tijd nog geen 1 keer staande gehouden.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:17 schreef Questular het volgende:
Collega van mijn broer heeft zijn 10e boete binnengehaald voor het overtreden van de avondklok, dan ben je best wel een simpel iemand
Vandaar ook dat bovengenoemd medisch collectief zijn plannen nu al afschiet.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:17 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Snap ik, maar dat staat toch haaks op het reguliere beleid dan.
Lol, dan heb je wel echt pech.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:17 schreef Questular het volgende:
Collega van mijn broer heeft zijn 10e boete binnengehaald voor het overtreden van de avondklok, dan ben je best wel een simpel iemand
Als zelfs jij dat aangeeft zijn we op de goede weg.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:17 schreef Dven het volgende:
Begint in NL wel een beetje een treurige flopshow te worden hoor.
Dan vraag ik mij echt af hoe je dat voor elkaar krijgt. (plus dat ik enige twijfels krijg over het intelligentieniveau)quote:Op maandag 22 februari 2021 09:17 schreef Questular het volgende:
Tja hij gaat graag naar feestjes.... elke weekend weer.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dan vraag ik mij echt af hoe je dat voor elkaar krijgt. (plus dat ik enige twijfels krijg over het intelligentieniveau)
Met 450k/week?quote:Op maandag 22 februari 2021 09:19 schreef Questular het volgende:
Het vaccineren begint nu toch best lekker te gaan?
Slaapzak mee geen optie?quote:Op maandag 22 februari 2021 09:19 schreef Questular het volgende:
[..]
Tja hij gaat graag naar feestjes.... elke weekend weer.
Dan moet je gewoon zorgen dat je er voor 21:00 bent en pas na 4:30 weggaat. Zo moeilijk is dat nietquote:Op maandag 22 februari 2021 09:19 schreef Questular het volgende:
[..]
Tja hij gaat graag naar feestjes.... elke weekend weer.
450K per week, dat halen we nu niet volgens mij?quote:Op maandag 22 februari 2021 09:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Met 450k/week?
Nee, het moet echt naar minimaal 1,5 x dat aantal zodra we voldoende vaccins op voorraad hebben.
Maar hoe bied je dan perspectief aan al die ondernemers die nog sneller willen dan het vaccineren toe laat? Of moeten die maar ff wachten?quote:Op maandag 22 februari 2021 09:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel waar wat ze zeggen, we zorgen er met de massaal testen er wel in dat iedereen aangekeken wordt als potentieel gevaar tot deze zijn testbewijs kan laten zien.
Zorg gewoon dat zo snel mogelijk iedereen zijn vaccin krijgt, dan hoef je ook geen workarounds te bedenken.
Wat dacht je van gewoon openen met dezelfde richtlijnen als vorig jaar zomer?quote:Op maandag 22 februari 2021 09:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar hoe bied je dan perspectief aan al die ondernemers die nog sneller willen dan het vaccineren toe laat? Of moeten die maar ff wachten?
We hebben nu in elk geval 25 XL vaccinactiestraten, die kunnen nu 2800 prikken per dag aan.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
450K per week, dat halen we nu niet volgens mij?
Eerder 200-250K.
Hoe leg je ze uberhaupt uit dat je wel naar de supermarkt mag, en dalijk naar de kapper, maar niet op het terras mag zitten? Of een kledingwinkel in mag?quote:Op maandag 22 februari 2021 09:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar hoe bied je dan perspectief aan al die ondernemers die nog sneller willen dan het vaccineren toe laat? Of moeten die maar ff wachten?
Tot nu toe in de 3 weekenden dat ik ‘s nachts naar huis fietste 1 keer politie tegengekomen en die reden netjes door.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:17 schreef Questular het volgende:
Eigenlijk prikken we nu weg wat er binnen komt en houden ongeveer een 250.000 op voorraad. het is dan ook niet dat 'wij' die 450k niet halen, maar dat de producenten het niet halenquote:Op maandag 22 februari 2021 09:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
450K per week, dat halen we nu niet volgens mij?
Eerder 200-250K.
En dat kan veilig?quote:Op maandag 22 februari 2021 09:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat dacht je van gewoon openen met dezelfde richtlijnen als vorig jaar zomer?
Niet mijn probleem, maar iets dat en/en/en/en niet kan en dat er keuze's moeten worden gemaakt. Of geloof je dat de besmettingen niet oplopen als je het wel allemaal wat je noemt open gooit?quote:Op maandag 22 februari 2021 09:23 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Hoe leg je ze uberhaupt uit dat je wel naar de supermarkt mag, en dalijk naar de kapper, maar niet op het terras mag zitten? Of een kledingwinkel in mag?
Is vorig jaar toch ook prima gegaan?quote:
Er worden er momenteel zo'n 40k per dag gezet, volgens Coronabeeld. De diepvriesvoorraad is bijna 350k, maar neemt wel af. We prikken dus wel sneller dan we geleverd krijgen.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We hebben nu in elk geval 25 XL vaccinactiestraten, die kunnen nu 2800 prikken per dag aan.
Dus max z'n 450K (Dat zou met de huidige leveringen al moeten lukken volgens mij)
Hangt van je definitie van veilig af. Als je de interpretatie van het OMT gebruikt, dan niet.quote:
Vast wel, maar het aantal besmettingen was het probleem niet. En de grootste groep kwetsbare is redelijk goed aan de beurt nu.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
Niet mijn probleem, maar iets dat en/en/en/en niet kan en dat er keuze's moeten worden gemaakt. Of geloof je dat de besmettingen niet oplopen als je het wel allemaal wat je noemt open gooit?
Collega van mij 60+ werd op vrijdag gebeld dat er nog vaccins over waren en die is dezelfde dag nog een prik gaan halen. Dus ze proberen echt alles weg te prikken.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:23 schreef zalkc het volgende:
[..]
Eigenlijk prikken we nu weg wat er binnen komt en houden ongeveer een 250.000 op voorraad. het is dan ook niet dat 'wij' die 450k niet halen, maar dat de producenten het niet halen
Ik vind dit wel bijzonder toch, hoe gaat dit dan administratief?quote:Op maandag 22 februari 2021 09:26 schreef Questular het volgende:
[..]
Collega van mij 60+ werd op vrijdag gebeld dat er nog vaccins over waren en die is dezelfde dag nog een prik gaan halen. Dus ze proberen echt alles weg te prikken.
Maar volgens mij kun je met die definitie alleen nog naar buiten met een helm op, je motorpak aan, en duikflessen op je rug.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hangt van je definitie van veilig af. Als je de interpretatie van het OMT gebruikt, dan niet.
Niet op de GGD-straten, maar via de huisartsen kom je een heel eind. Zeker als het inderdaad op -20 bewaard kan worden in plaats van -80, zoals vorige week in het nieuws was.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:30 schreef OProg het volgende:
Ik heb er vooral een hard hoofd in hoe ze dit nu op willen schalen naar 2,5 miljoen per week.
Ik ga de deur niet uit zonder veiligheidsspeld, dus ik ben fully protectedquote:Op maandag 22 februari 2021 09:29 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar volgens mij kun je met die definitie alleen nog naar buiten met een helm op, je motorpak aan, en duikflessen op je rug.
Accepteer dat ziektes bij het leven horen. Zeker nu de grotere groeps kwetsbaren allemaal aan de beurt zijn voor een vaccin.
Dan nog blijft de keuze vreemd. Volgens mij mochten de kappers toentertijd ook als eerste open. En ik dacht dat ze een tijd terug zeiden dat ze het beter wilden verdelen?quote:Op maandag 22 februari 2021 09:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
Niet mijn probleem, maar iets dat en/en/en/en niet kan en dat er keuze's moeten worden gemaakt. Of geloof je dat de besmettingen niet oplopen als je het wel allemaal wat je noemt open gooit?
Maar denk je dat het ook lukt als je het nu doet en niet zoals vorig jaar pas in juni? Of wil je toch wachten op juni?quote:Op maandag 22 februari 2021 09:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is vorig jaar toch ook prima gegaan?
Testbewijzen bieden ook echt geen garantie hoor, dat is echt een illusie.
Dat is inderdaad goed nieuwsquote:Op maandag 22 februari 2021 09:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet op de GGD-straten, maar via de huisartsen kom je een heel eind. Zeker als het inderdaad op -20 bewaard kan worden in plaats van -80, zoals vorige week in het nieuws was.
En vooral waarom specifiek kappers en geen nagelstylisten, schoonheidsspecialisten, hoeren, zonnebankstudio, etc.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:34 schreef CR7 het volgende:
[..]
Dan nog blijft de keuze vreemd. Volgens mij mochten de kappers toentertijd ook als eerste open. En ik dacht dat ze een tijd terug zeiden dat ze het beter wilden verdelen?
De gevolgen van een hoog aantal besmettingen zijn momenteel wel een probleem, we zijn nog niet zo ver dat we hoge aantallen besmettingen aankunnen zonder paniek in de acute zorg.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:26 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Vast wel, maar het aantal besmettingen was het probleem niet. En de grootste groep kwetsbare is redelijk goed aan de beurt nu.
als je afgelopen weekend neemt en je ziet hoe druk het overal is dan vraag ik me echt af of de terrassen open zelfs niet veiliger is dan dit.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
Naja, dan denk ik een beetje praktisch. Er zijn richting de 8000 huisartsen in Nederland. Die niet allemaal tegelijk aan het werk en hebben ook niet allemaal een eigen praktijk. En ik neem toch aan dat ze ook iets anders te doen hebben.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet op de GGD-straten, maar via de huisartsen kom je een heel eind. Zeker als het inderdaad op -20 bewaard kan worden in plaats van -80, zoals vorige week in het nieuws was.
Mijn persoonlijke verwachting is dat het zometeen heel hard omlaag gaat in de ziekenhuizen naarmate er meer gevaccineerd is en het seizoenseffect gaat meespelen.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:34 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar denk je dat het ook lukt als je het nu doet en niet zoals vorig jaar pas in juni? Of wil je toch wachten op juni?
De ziekenhuizen gaan ook weer vaccineren. AZ voor de GGZ in zuid-nederland wordt gevaccineerd in het ETZ en Amphia.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als er één beroepsgroep is die ervaring heeft met grote groepen mensen te vaccineren en dat ook jaarlijks doet, dan zijn het de huisartsen wel.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:36 schreef OProg het volgende:
[..]
Naja, dan denk ik een beetje praktisch. Er zijn richting de 8000 huisartsen in Nederland. Die niet allemaal tegelijk aan het werk en hebben ook niet allemaal een eigen praktijk. En ik neem toch aan dat ze ook iets anders te doen hebben.
Dus hoe moet ik me dat dan voor me zien. Nog steeds met een overvolle wachtkamer wachten met zijn allen. En dan is de procedure ook nog dat de patiënt een kwartier moet blijven zitten voor een allergische reactie.
Het klinkt allemaal fijn dat het dan ineens sneller gaat, maar ik zou eigenlijk liever een concreet een heel doordacht plan hebben in plaats van er voor de zoveelste keer vanuit gaan dat het allemaal wel goed komt.
Huisartsen hebben meer ervaring met grootschalige vaccinatiecampagnes dan de GGD of Hugo de Jonge zelf, die doen dat namelijk ieder jaar. Als de logistiek op orde is, dan heb ik er binnen die praktijken wel vertrouwen in.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:36 schreef OProg het volgende:
[..]
Naja, dan denk ik een beetje praktisch. Er zijn richting de 8000 huisartsen in Nederland. Die niet allemaal tegelijk aan het werk en hebben ook niet allemaal een eigen praktijk. En ik neem toch aan dat ze ook iets anders te doen hebben.
Dus hoe moet ik me dat dan voor me zien. Nog steeds met een overvolle wachtkamer wachten met zijn allen of zoiets?. En dan is de procedure ook nog dat de patiënt een kwartier moet blijven zitten voor een allergische reactie. Mijn huisartenpost hier heeft zover ik me nog kan herinneren niet zo heel veel ruimte.
Het klinkt allemaal fijn dat het dan ineens sneller gaat, maar ik zou eigenlijk liever een concreet een heel doordacht plan hebben in plaats van er voor de zoveelste keer vanuit gaan dat het allemaal wel goed komt.
Dat vraag ik me af. Het is pas een probleem wanneer de leiden naar een te hoge zorgdruk. Volgens mij zien we om ons heen dat die in de praktijk ook steeds lager wordt wanneer de vaccinatiegraad hoger wordt (logisch gevolg natuurlijk). En aangezien we daarmee op de goede weg lijken te zijn....quote:Op maandag 22 februari 2021 09:36 schreef zalkc het volgende:
[..]
De gevolgen van een hoog aantal besmettingen zijn momenteel wel een probleem, we zijn nog niet zo ver dat we hoge aantallen besmettingen aankunnen zonder paniek in de acute zorg.
De vraag was ook niet of het mogelijk gaat zijn, maar wanneer het zo ver is.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke verwachting is dat het zometeen heel hard omlaag gaat in de ziekenhuizen naarmate er meer gevaccineerd is en het seizoenseffect gaat meespelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |