Gaat het een beetje?quote:Op maandag 22 februari 2021 00:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat er geen directe vluchten gingen van Wuhan naar Nederland, China die miljoenenstad gewoon voor de grap (en niet ivm menselijke transmissie) onder strikte quarantaine had proberen te stellen, Chinees nieuwjaar ook helemaal niet gepaard gaat met enorme volksbewegingen door Chinese diaspora alleen al en Carnaval hier in kleine kring gevierd wordt.
We zijn in goede handen bij de volidioten kundige experts van het RIVM.Dank voor alle ellende hè jongens, bedankt dat ik nu voor onbepaalde tijd onschuldig 's avonds in mijn huis opgesloten wordt Jaap. Goed gewerkt pik.
![]()
Jij denkt nog steeds dat we snel van die avondklok afkomen? Ik hoop dat de mensen steeds meer denken, ik ben er klaar mee. Ze kunnen me wat en feest gaan vieren in de parken na negen uur.quote:
Jij weet wat ik denk op basis van mijn post? Knap hoor, vooral omdat ik totaal niets zei over een avondklok.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:17 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Jij denkt nog steeds dat we snel van die avondklok afkomen? Ik hoop dat de mensen steeds meer denken, ik ben er klaar mee. Ze kunnen me wat en feest gaan vieren in de parken na negen uur.
Persoonlijk denk ik dat de verkiezingen worden uitgesteld, maar dat roep ik al wekenquote:Op maandag 22 februari 2021 00:28 schreef ipa84 het volgende:
Net bij op1 hadden ze het over de avondklok die verlengt wordt. Maar daar zitten toch een paar problemen bij vanwege de verkiezingen. Zo staat er in de wet dat verkiezingsbureaus open moeten zijn tot 21.00 en dat kan niet zomaar vervroegt worden. Ook moet de telling publieke toegankelijk zijn. Dus de avondklok kan best nog wel is een conflict gaan geven op dat gebied.
Of die twee gronden, stemmen en bijwonen telling, komen op dat formulier dat je op zak moet hebben.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat de verkiezingen worden uitgesteld, maar dat roep ik al weken
Een andere optie is dat men gewoon de handhaving even laat gaan, dat is technisch het meest praktisch.
Het is bizar dat bedrijven daadkrachtiger optraden dan het RIVM, onze Chinese collega's moesten verplicht 2 weken in quarantaine, toen ze nog terug mochten reizen uit China. Net zoals dat binnen een halfuur geregeld werd dat 25.000 mensen per direct thuis dienden te werken.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat er geen directe vluchten gingen van Wuhan naar Nederland, China die miljoenenstad gewoon voor de grap (en niet ivm menselijke transmissie) onder strikte quarantaine had proberen te stellen, Chinees nieuwjaar ook helemaal niet gepaard gaat met enorme volksbewegingen door Chinese diaspora alleen al en Carnaval hier in kleine kring gevierd wordt.
We zijn in goede handen bij de volidioten kundige experts van het RIVM.Dank voor alle ellende hè jongens, bedankt dat ik nu voor onbepaalde tijd onschuldig 's avonds in mijn huis opgesloten word Jaap. Goed gewerkt pik.
![]()
Dat formulier is sowieso een wassen neus, ik vraag me af of er ooit een handhaver is die daadwerkelijk gaat bellen of de ontheffing wel klopt. Bovendien is het natuurlijk niet zo heel moeilijk om gewoon een nummer van een vriend erop te zetten. Ik weet dat dit strafbaar is, maar het is natuurlijk totaal niet controleerbaar.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:37 schreef maan_man het volgende:
[..]
Of die twee gronden, stemmen en bijwonen telling, komen op dat formulier dat je op zak moet hebben.
Ik vraag me af (maar heb er geen antwoord op) of je de verkiezingen op dit moment nog wel kan uitstellen. De stemkaarten zijn al binnen de voorbereiding is al in volle gang, de campagne is hoe sober ook gestart. Dan had je dat beter vorige maand al kunnen doen om de verkiezingen uit te stellen.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat de verkiezingen worden uitgesteld, maar dat roep ik al weken
Een andere optie is dat men gewoon de handhaving even laat gaan, dat is technisch het meest praktisch.
Zoals wel meer een wassenneus is, maar binnen het wassenneuzenbeleid lijkt dit mij de beste oplossing.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat formulier is sowieso een wassen neus, ik vraag me af of er ooit een handhaver is die daadwerkelijk gaat bellen of de ontheffing wel klopt. Bovendien is het natuurlijk niet zo heel moeilijk om gewoon een nummer van een vriend erop te zetten. Ik weet dat dit strafbaar is, maar het is natuurlijk totaal niet controleerbaar.
Olongren heeft gezegt dat het tot 2 weken voor de verkiezingen uitgesteld kan worden.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik vraag me af (maar heb er geen antwoord op) of je de verkiezingen op dit moment nog wel kan uitstellen. De stemkaarten zijn al binnen de voorbereiding is al in volle gang, de campagne is hoe sober ook gestart. Dan had je dat beter vorige maand al kunnen doen om de verkiezingen uit te stellen.
Ja ik heb hem al binnen. Vorige week heb ik hem gekregen.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Olongren heeft gezegt dat het tot 2 weken voor de verkiezingen uitgesteld kan worden.
Heb jij je kieskaart al gehad dan?
Mjah dit zijn typisch van die zaken die je al geregeld kunt hebben voordat je gezeik hebt.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:41 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zoals wel meer een wassenneus is, maar binnen het wassenneuzenbeleid lijkt dit mij de beste oplossing.
Ah hier nog niet, maar heb hem wel vaker niet gehad, moet het wel even regelen omdat ik mijn vriend zijn stembiljet per volmacht gebruik.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ja ik heb hem al binnen. Vorige week heb ik hem gekregen.
Geen idee hoe dat met volmachten gaat. Me vader is 70+ maar weet niet of die zelf wilt gaan, per post wilt stemmen of dat ik het voor hem moet doen. Ik weet wel toen ik bij hem langs ging dat die nu een gele stemkaart heeft ipv een blauwe die ik zelf gekregen heb.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah hier nog niet, maar heb hem wel vaker niet gehad, moet het wel even regelen omdat ik mijn vriend zijn stembiljet per volmacht gebruik.
Volmacht is heel simpel, gewoon zijn handtekening erop zetten, en de jouwe, en dan in het stemlokaal krijg je 2 biljetten.quote:Op maandag 22 februari 2021 00:49 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat met volmachten gaat. Me vader is 70+ maar weet niet of die zelf wilt gaan, per post wilt stemmen of dat ik het voor hem moet doen. Ik weet wel toen ik bij hem langs ging dat die nu een gele stemkaart heeft ipv een blauwe die ik zelf gekregen heb.
Maar nogmaals, dit is de editorial van het belangrijkste medische tijdschrift ter wereld. Whatever stuk ... vrijheidshatend uitschot... dit geschreven heeft, het heeft invloed! Dit is wel de freakin' hoofdredactie van dat blad heh. Holy shit, dit is het soort mensen wat topposities in overheidsorganen heeft, en zij komen ongeveer als eerste er uit en zetten de toon straks voor de rest. Morgen presenteert Johnson die roadmap, en ik hoop echt heel fluffin' hard dat die heel duidelijk maakt dat het einddoel nog steeds het oude normaal is en dat iedereen die daar anders over denkt het bos in kan!quote:Op zondag 21 februari 2021 21:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
chill.. je maakt jezelf elke dag weer helemaal gek.
Als er geen echte reden meer is trekt niemand zich er nog ene zak van die maatregelen aan. Er zijn altijd van dit soort onheilsprofeten. Ik denk dat je met weinig moeite minstens 10x zoveel studies en doctors gaat vinden wat pleit voor een totaal alcoholverbod, net zoals elke oogarts er al jaren voor een totaal vuurwerkverbod pleit.
En je weet hoe daar normaal op gereageerd wordt?
Do not shoot the messenger(s).quote:Op zondag 21 februari 2021 21:47 schreef eragon2890 het volgende:
OMG, dit is van 1 oktober, maar ik zie net dit: https://www.thelancet.com(...)(20)30151-8/fulltext
Het feit dat the lancet toen al zo'n pessimistische editiorial publiceerden is terrifying, die britse experts zijn *echt* niet goed snik!
Zo'n toekomstvisie is mijn nachtmerrie! Granted, ze waren duidelijk veel te pessimistisch, want hun "scenario 1 wat niet zou gebeuren" (werkt tegen ziekte en verspreiding) is zo blijkt nu exact wat er is gebeurd, met 90-95% minder verspreiding na vaccinatie in israel, en ik weet dat dit van 1 oktober is, ik weet dat er sindsdien door elke expert in NL al 230234302974329 keer is voorspeld dat we gewoon teruggaan naar normaal uiteindelijk, en dat de hele poltieik dit wil, en dat belgische experts het ook voorspellen, en fauci in vs, en dat veel in UK ook optimistischer zijn...
... maar toch het feit dat zo'n dystopisch vod serieus werd geschreven als editiorial in zo'n toonaangevend tijdschrijft is TERRIFYING.
Als ik zoiets zie vervliegt mijn hoop toch weer een beetje. Wat als ze gelijk blijken te hebben? Hoe kunnen we ervan uit blijven gaan dat al onze NL experts die het letterlijk tegenovergestelde beweren gelijk hebben boven hun?
Er zijn dus echt mensen die niet terug willen naar normaal. Wat doen we hiermee? Hoe kunnen we zeker weten dat ze genegeerd worden en de politiek met hun doet wat nodig is, maw vierkunt in het gezich uitleggen en zeggen terug in de mand te gaan?
https://www.rtvutrecht.nl(...)eversverklaring.htmlquote:Op maandag 22 februari 2021 00:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat formulier is sowieso een wassen neus, ik vraag me af of er ooit een handhaver is die daadwerkelijk gaat bellen of de ontheffing wel klopt. Bovendien is het natuurlijk niet zo heel moeilijk om gewoon een nummer van een vriend erop te zetten. Ik weet dat dit strafbaar is, maar het is natuurlijk totaal niet controleerbaar.
Eensch hoor, alleen welke "experts" qua welk vakgebied moeten in hun tunnels het brede licht werpen ?quote:Op zondag 21 februari 2021 22:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Stem daarom de idioten weg, we hebben een land nodig dat geleid word door experts, niet door amateurs.
Mjah, ik vermoed dat hij geen DHL kleding aan had danquote:Op maandag 22 februari 2021 01:33 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
https://www.rtvutrecht.nl(...)eversverklaring.html
Marcel Levi, Jaap Goudsmit, Peter van Uhm,Jan van Zanen om er maar een paar te noemenquote:Op maandag 22 februari 2021 01:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
Eensch hoor, alleen welke "experts" qua welk vakgebied moeten in hun tunnels het brede licht werpen ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |