SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Twiddel
Dit doet me er trouwens aan herinneren dat de mondkapjesplicht indertijd is ingevoerd om discussies die afleidden van de strijd tegen het coronavirus een halt toe te roepen. Diezelfde strategie zou de VVD nu weer toe kunnen passen door de avondklok als maatregel van tafel te vegen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:31 schreef Claudia_x het volgende:
De strijd over de avondklok leidt af van de strijd tegen het virus.
Jouw soort volk?quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:32 schreef timmmmm het volgende: [..] Vertel het mij maar, jij zei net ook dat er onwaarheden zijn verkondigd, alleen meer waarheden. Bij jouw soort volk weet ik nooit welke fabels er geloofd worden, dus jij weet beter dan ik welke leugens zelfs jij als onwaar ziet.
Neh, geen vragen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:37 schreef Discombobulate het volgende:
"Ik ben jeroen en dit is mijn spreekbeurt"
Of mammoettankersquote:Op donderdag 18 februari 2021 13:32 schreef summer2bird het volgende:
Covid met vrachtwagens vergelijken
Ik heb in mijn jeugd al geleerd dat wat je wil niet altijd overeenkomt met wat je moet doen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:38 schreef Abyss33 het volgende:
Niemand wil die maatregel zeggen ze steeds.
Maar ze doen er alles aan om het zo snel mogelijk te regelen.
Heb niet het gevoel dat ze geen avondklok willen.
Dis riedeltje van ja niemand wil dit.. maar het moet nu maar.
ben ik wel een beetje zat
Altijd.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:41 schreef Questular het volgende:
Ah het zeikuurtje is begonnen hier?
Probablyquote:Op donderdag 18 februari 2021 13:40 schreef DustPuppy het volgende:
U.K. Virus Variant Is Probably Deadlier, Scientists Say
Halfjaartje over een coronaspoedwetje doen, eerst avondklok niet bespreken en hem dan hals over kop invoeren, testen optuigen ook alle tijd.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:39 schreef deedeetee het volgende:
Die heeft lef. We hebben geen tijd zegt hij.... maar wel weken wachten met de start van de vaccinaties....
ga toch fietsen man...
Zo kreeg ik mijn eerste veroordeling voor aanranding.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik heb in mijn jeugd al geleerd dat wat je wil niet altijd overeenkomt met wat je moet doen.
eerst zien en dan geloven. er is te vaak * wolf * geroepen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:40 schreef DustPuppy het volgende:
In tegenstelling tot Haga's 'probably not'.quote:
Scientists fear the 'escape mutant' in coronavirus variant from South Africa (cnn)quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:40 schreef DustPuppy het volgende:
Kijk en daar kun je geen beleid op maken. En als je 'eerst zien dan geloven' aanhoudt en het gaat mis, krijg je het verwijt: "Je wist dat het kwam, waarom heb je niks gedaan!?"quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
eerst zien en dan geloven. er is te vaak * wolf * geroepen.
Tja, heb jij een moeder al ooit tegen haar zoon horen zeggen aan de telefoon: Pim het is 20:45 wil jij onverwijld naar huis komen. De avondklok gaat zo in.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:43 schreef timmmmm het volgende:
Ik wist niet dat onverwijld juristentaal is
Partij van de Dieren mag dat, Turkenpartij ook natuurlijk.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
eerst zien en dan geloven. er is te vaak * wolf * geroepen.
uurtje ??? het is de hele week al raakquote:Op donderdag 18 februari 2021 13:41 schreef Questular het volgende:
Ah het zeikuurtje is begonnen hier?
quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:46 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tja, heb jij een moeder al ooit tegen haar zoon horen zeggen aan de telefoon: Pim het is 20:45 wil jij onverwijld naar huis komen. De avondklok gaat zo in.
Dat klopt. Maar als je 10x het zekere voor het onzekere komt en die 10x blijkt het gebaseerd te zijn op te pessimistische situaties ga je je bij de 11e keer afvragen of het wel klopt.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:44 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Kijk en daar kun je geen beleid op maken. En als je 'eerst zien dan geloven' aanhoudt en het gaat mis, krijg je het verwijt: "Je wist dat het kwam, waarom heb je niks gedaan!?"
Dus je kunt het wat dat betreft nooit goed doen. Je kunt slecht het zekere voor het onzekere nemen.
Vroeger moesten we thuis zijn als de lantaarnpalen aan gingen ....quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:46 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tja, heb jij een moeder al ooit tegen haar zoon horen zeggen aan de telefoon: Pim het is 20:45 wil jij onverwijld naar huis komen. De avondklok gaat zo in.
Zal het vanmiddag eens uitproberen op mijn kleuterquote:Op donderdag 18 februari 2021 13:46 schreef maan_man het volgende:
[..]
En Marianne was zijn prooi?quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:48 schreef raptorix het volgende:
haha, jagers er toch even in fietsen, de ex van Thieme was trouwens jager
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
En deze Van Dam?quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:49 schreef Discombobulate het volgende:
Je weet gelijk al bij dit Groenlinks type dat ze maar één keer per maand seks heeft en haar vriend alleen maar in de missionarishouding mag. En met het licht uit.
En dit is ontopic?quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:49 schreef Discombobulate het volgende:
Je weet gelijk al bij dit Groenlinks type dat ze maar één keer per maand seks heeft en haar vriend alleen maar in de missionarishouding mag. En met het licht uit.
Nee joh, jij komt zeker niet op GL feestjes, die doen het is als konijnenquote:Op donderdag 18 februari 2021 13:49 schreef Discombobulate het volgende:
Ook eens per maand.quote:
Het nodigt in elk geval niet uit tot een discussie over niet relevante standpunten van een politicus.quote:
Bij GL gaan we als beesten tekeer, deze mevrouw was echter van Dier en Poes.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:49 schreef Discombobulate het volgende:
quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Partij van de Dieren mag dat, Turkenpartij ook natuurlijk.
Nu snap ik dat er geen vrachtwagens over hem heen mogen rijden ja.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:51 schreef maan_man het volgende:
Een Dam is toch een soort dijk, dus hij moet zich wel verbonden voelen moet deze problematiek.
Hier zit echt een slechte grap in.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nu snap ik dat er geen vrachtwagens over hem heen mogen rijden ja.
Yep, dat is de uitverkoop waar ook Slob mee op pad is gestuurd. Dat die twee (avondklok/scholen) geen reet met elkaar te maken hebben, wordt niet benoemd maar in het middel als consequentie gelaten.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:51 schreef chratnox het volgende:
Ah nee, niet weer. Weer die valse vergelijking tussen scholen en de avondklok. Dat hebben Rutte en de Jonge wel slim gedaan, mensen lijken zich er nu van doordrongen dat als de avondklok weg gaat de scholen weer dicht moeten.
Achterbaks, maar slim.
CDA en VVD zijn het in ieder geval heel erg met elkaar eens. Quelle surprise!quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:51 schreef maan_man het volgende:
Een Dam is toch een soort dijk, dus hij moet zich wel verbonden voelen moet deze problematiek.
Omdat die data niet netjes uit elkaar gehaald kan wordenquote:Op donderdag 18 februari 2021 13:53 schreef vPlien het volgende:
Maar waarom komen ze nou nog steeds niet met een duidelijke splitsing tussen de avondklok en de bezoekersregeling, die 10% schatting gaat nog steeds over de twee maatregelen samen...
Ja, we hebben al sinds mei 2020 een avondklok, wist je dat niet?quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:53 schreef Molo het volgende:
Door de avondklok hoeven de verpleeghuizen niet meer de deur te sluiten
Mwep mwep
De Haagse kliek. Daar had Omtzigt nog een paar goede opmerkingen over. Toen zat iedereen instemmend te knikken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
CDA en VVD zijn het in ieder geval heel erg met elkaar eens. Quelle surprise!
Yeah en dat snap ik opzich wel, maar het maakt de discussie nu echt onwijs raar. Want who knows, misschien komt 9,5% door het bezoek en 0,5% door de avondklokquote:Op donderdag 18 februari 2021 13:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Omdat die data niet netjes uit elkaar gehaald kan worden
Wat heeft invloed op wat...
Van welke partij is Omtzigt eigenlijk lid dan?quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:55 schreef maan_man het volgende:
[..]
De Haagse kliek. Daar had Omtzigt nog een paar goede opmerkingen over. Toen zat iedereen instemmend te knikken.
CDAquote:Op donderdag 18 februari 2021 13:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Van welke partij is Omtzigt eigenlijk lid dan?
Van het CDA, daarom mocht hij ook geen partijleider worden.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Achterbaks, maar slim inderdaad. Alsof de scholen of tehuizen dan opeens dicht moeten. Niet het een of het ander.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:51 schreef chratnox het volgende:
Ah nee, niet weer. Weer die valse vergelijking tussen scholen en de avondklok. Dat hebben Rutte en de Jonge wel slim gedaan, mensen lijken zich er nu van doordrongen dat als de avondklok weg gaat de scholen weer dicht moeten.
Achterbaks, maar slim.
Och. Wilders doet na 22 jaar kamer ook nog steeds alsof hij er niet bij hoort.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:57 schreef maan_man het volgende:
[..]
Van het CDA, daarom mocht hij ook geen partijleider worden.
Wat een dom argument zeg, dat is een veel betere optie dan een avondklok en levert meteen een enorme reductie in doden op.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:53 schreef Molo het volgende:
Mwep mwep
Mwah, dat hebben zowel het CDA als Omtzigt politiek ontzettend goed gespeeld juist.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:57 schreef maan_man het volgende:
[..]
Van het CDA, daarom mocht hij ook geen partijleider worden.
Kan je dit ondersteunen met een model?quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:58 schreef MoreDakka het volgende:
levert meteen een enorme reductie in doden op.
Ik heb het idee dat de partijen die voor zijn dat allang bedacht hebben en nu een praatje voor de bühne houden om ervoor te zorgen dat de rest doordrongen is van de haast om de spoedwet te steunen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:58 schreef Claudia_x het volgende:
Wat me tegenvalt aan de kwaliteit van de discussie: Dam zegt dat door de avondklok het aantal besmettingen met 10% wordt gereduceerd en daarom is de maatregel voor hem proportioneel. Maar waarom was dat eerder dan niet het geval? Wat het aantal besmettingen betreft zitten we nu op het niveau van eind september.
Er ontbreken variabelen in zijn argumentatie, zoals de vrees voor de Britse variant en de zware maatregelen die reeds van kracht zijn. Maar daar heeft hij het niet over. Hij is gewoon voor de avondklok en doet amper moeite om de proportionaliteit werkelijk te wegen.
Daarom zou hij ook eigenlijk van partij moeten wisselen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge.
Dan maar met een paar vrienden een biertje gaan doen in de kantine van het plaatselijk bejaardenhuis. Goed om te lezen dat zij niet dicht zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:53 schreef Molo het volgende:
Het mag best een paar dagen duren. Of weken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:59 schreef Scrummie het volgende:
Jezus, nu pas die Hijink? Dit gaat een latertje worden.
Yep. Beetje modelleur kan best 3 modellen maken: Eén met A, één met alleen B en een derde met A+B.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:56 schreef vPlien het volgende:
[..]
Yeah en dat snap ik opzich wel, maar het maakt de discussie nu echt onwijs raar. Want who knows, misschien komt 9,5% door het bezoek en 0,5% door de avondklokDie cijfers kunnen op deze manier toch totaal niet als onderbouwing gebruikt worden voor puur de avondklok
Liever niet.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:00 schreef ijs. het volgende:
[..]
Het mag best een paar dagen duren. Of weken.
Na de eerste golf is ervoor gekozen de verpleeghuizen niet meer af te sluiten van de buitenwereld. Als ze daar nu op terugkomen maken ze zich niet populair.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik wist niet eens dat de verpleeghuizen open waren. Daar merken toch veel minder mensen iets van dan van de avondklok? Wat is het probleem?
Ik zie ze niet worstelen met de kwestie van proportionaliteit en ik heb daar geen enkel begrip voor. Een enkeling doet het wel, zoals V/d Staaij. Jammer dat zij een uitzondering vormen. Ik vind het zelf niet het belangrijkste dat ze allemaal tegen de avondklok zijn, maar ik wil ze gewoon zien begrijpen wat het volle gewicht is van de nieuwe wet, ik wil ze zien wikken en wegen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de partijen die voor zijn dat allang bedacht hebben en nu een praatje voor de bühne houden om ervoor te zorgen dat de rest doordrongen is van de haast om de spoedwet te steunen.
Het boeit ze niet waar het op gebaseerd is, het gaat erom dat de avondklok blijft, op welke manier ook.
Mooi argument ook over die aangenomen kamermoties die je niet naast je neer mag leggen, was er niet ook een kamermotie over de avondklok? Dat hij niet moest komen?
Ik moet het vrijdag nog zien. Maar dan maakt het al niets meer uit. Filibusteren dan maar?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Liever niet.
Die avondklok blijft toch wel.
Uiteraard, bij deze:quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Kan je dit ondersteunen met een model?
Inderdaad een logische maatregel, de groep die verantwoordelijk is voor de zwaarste bezetting van de IC opengooien, want zielug die oudjes!quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:02 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Na de eerste golf is ervoor gekozen de verpleeghuizen niet meer af te sluiten van de buitenwereld. Als ze daar nu op terugkomen maken ze zich niet populair.
Jawel, de usual suspects zoals de PVV, PvdD en FvD.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Ben niet aan het kijken, maar er gebeurt dus eigenlijk niks? Geen partij die er vol tegen in gaat en de spoedwet uit den boze vindt?
In ieder geval niet aan de zijde van coalitie.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Ben niet aan het kijken, maar er gebeurt dus eigenlijk niks? Geen partij die er vol tegen in gaat en de spoedwet uit den boze vindt?
Niet buiten de partijen die dat altijd al deden nee.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Alleen Wilders was fel tegen. En FvD natuurlijkquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Helaas is de kamer niet van het filibusteren.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:00 schreef ijs. het volgende:
[..]
Het mag best een paar dagen duren. Of weken.
Logisch toch? Hoe moet je een einddatum geven als je niet weet hoe het er in de toekomst uitziet?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:01 schreef deedeetee het volgende:
Goed punt, men wil nooit een einde aan maatregelen aangeven. Het is steeds Dat bekijken we dan later wel.
Mijn moeder zei altijd : morgen is nooit.
quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Uiteraard, bij deze:
[ afbeelding ]
Ja, erg.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:03 schreef Koffieplanter het volgende:
SP: deze avondklok is helemaal kut, waar kan ik tekenen?
In bepaalde gevallen heel jammer.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Helaas is de kamer niet van het filibusteren.
Mensen die in verzorgingstehuizen wonen komen doorgaans juist niet voor de IC in aanmerking.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Inderdaad een logische maatregel, de groep die verantwoordelijk is voor de zwaarste bezetting van de IC opengooien, want zielug die oudjes!
Dus aangezien het aantal doden horizontaal staat is het dus 0 als de avondklok lang duurt en zijn er meer doden (geen schaal dus aantal zie ik niet) als de avondklok weg is?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Uiteraard, bij deze:
[ afbeelding ]
je zou al kunnen zeggen bij welke besmettings-/bezettingsgraad je gaat afbouwen. Maar daar willen ze de vingers niet aan branden.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:04 schreef Questular het volgende:
[..]
Logisch toch? Hoe moet je een einddatum geven als je niet weet hoe het er in de toekomst uitziet?
Deels correct, maar dat kunnen ze ook niet blijven roepen natuurlijk. Op een gegeven moment moeten ze het aandurven om wat meer los te laten om te kijken hoe het dan gaat. We kunnen niet nog maanden of zelfs langer in angst gaan zitten om elke besmetting van elke variant maar te voorkomen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:04 schreef Questular het volgende:
[..]
Logisch toch? Hoe moet je een einddatum geven als je niet weet hoe het er in de toekomst uitziet?
Gebaseerd op de hoeveelheid IC opnames en doden als de avondklok er niet is volgens verschillende experts is dat een realistisch scenario om vanuit te gaan ja.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:05 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dus aangezien het aantal doden horizontaal staat is het dus 0 als de avondklok lang duurt en zijn er meer doden (geen schaal dus aantal zie ik niet) als de avondklok weg is?
Wanneer de ziekenhuizen de reguliere zorg weer kunnen bieden, komt er snel een eind aan de maatregelen. Maar tot die tijd is het lastig om al te grote risico's te nemen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Deels correct, maar dat kunnen ze ook niet blijven roepen natuurlijk. Op een gegeven moment moeten ze het aandurven om wat meer los te laten om te kijken hoe het dan gaat. We kunnen niet nog maanden of zelfs langer in angst gaan zitten om elke besmetting van elke variant maar te voorkomen.
Volgens mij zitten er niet zo veel mensen in dei angst hoor. Alleen het kabinet en t omt deelt die angst.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Deels correct, maar dat kunnen ze ook niet blijven roepen natuurlijk. Op een gegeven moment moeten ze het aandurven om wat meer los te laten om te kijken hoe het dan gaat. We kunnen niet nog maanden of zelfs langer in angst gaan zitten om elke besmetting van elke variant maar te voorkomen.
Ben het er wel mee eens, maar ik wilde even weten of ik deze complexe grafiek begreep.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gebaseerd op de hoeveelheid IC opnames en doden als de avondklok er niet is volgens verschillende experts is dat een realistisch scenario om vanuit te gaan ja.
Welnee, hooguit wat verschuivingen in het midden. Mensen, ook ik, zoeken vooral houvast in wat zij vinden en negeren dat wat hen bedreigd. Wat wel problematisch kan gaan worden in een versplitntering dat een coalitie steeds lastiger wordt˙met als zekerheid dat VVD en of CDA daar altijd als ankerpunt in zullen zitten.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:01 schreef zoost het volgende:
Ben benieuwd of deze clusterfuck nog electorale gevolgen gaat krijgen
Ik zal mijn diensten zonder aarzeling aanbieden aan Wallinga en van Dissel.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:07 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ben het er wel mee eens, maar ik wilde even weten of ik deze complexe grafiek begreep.
Hier kan van Dissel nog wat van opsteken.
Dat zou het toch ook niet moeten zijn?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:06 schreef Claudia_x het volgende:
PvdA: een juridische fout is geen reden om onze reeds gegeven steun in te trekken.
Je kunt dat niet allemaal zo dom simplistisch bekijken en tegenover elkaar zettenquote:Op donderdag 18 februari 2021 13:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een dom argument zeg, dat is een veel betere optie dan een avondklok en levert meteen een enorme reductie in doden op.
Ja en dat snap ik niet. Dat je geen harde datums kunt noemen begrijpelijk maar kom op zijn minst met een overzicht waarin staat wat we kunnen verwachten als we bepaalde doelstellingen hebben gehaald m.b.t. besmettingen etc.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:05 schreef ijs. het volgende:
[..]
je zou al kunnen zeggen bij welke besmettings-/bezettingsgraad je gaat afbouwen. Maar daar willen ze de vingers niet aan branden.
Buh, dat is niet lekker :/ Voor mijn gevoel blijven de IC opnames de laatste tijd veel meer 'hangen' en doen ze niet echt mee met de daling van de besmettingen zoals in het verleden, maar ik heb de cijfers even niet paraat dus ik kan het mis hebbenquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Weer veel opnames zeg, derde dag op rij 30+ op de IC.
Ho ho, de SP heeft nu wel de laatste waarschuwing gegeven aan dit kabinet. Dat wordt nog zweten de komende weken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:08 schreef Koffieplanter het volgende:
Voordat we ergens onze handtekening onder zetten, maken we ons er eerst heel boos over. Daar staan we voor bij de SP en de PvdA. Nederland verdient een partij die woord en daad kan scheiden.
Hoop ik wel ja.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wanneer de ziekenhuizen de reguliere zorg weer kunnen bieden, komt er snel een eind aan de maatregelen.
Ik snap dat ze de belangrijkste maatregelen nog niet zomaar in kunnen trekken (want de ziekenhuizen inderdaad), maar er zou vooral buiten echt wel wat meer ruimte moeten kunnen zijn imo. Dan trekken mensen het ook wat langer. Nu is het enkel beperking na beperking. Zelfs een Fred die rustig laat vallen dat ze nog lief zijn geweest voor ons door het bij een avondklok te houden en niet voor de algemene thuisblijf plicht te kiezen.quote:Maar tot die tijd is het lastig om al te grote risico's te nemen.
Teleurstellend inderdaad. En een gemiste kans.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet zeggen dat de diverse partijen nog veel minder weerstand bieden dan ik had verwacht. Het is volstrekt duidelijk dat er straks voor de wet gaat worden gestemd.
Die experts doen mij wel vaak denken aan veilig verkeer Nederland. Over 30 rijden, drempels, autoluw maken,... Ze gaan wel met heel veel marge aan de veilige kant zetten.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gebaseerd op de hoeveelheid IC opnames en doden als de avondklok er niet is volgens verschillende experts is dat een realistisch scenario om vanuit te gaan ja.
Tuurlijk maar dat was het vanochtend al.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet zeggen dat de diverse partijen nog veel minder weerstand bieden dan ik had verwacht. Het is volstrekt duidelijk dat er straks in meerderheid voor de wet gaat worden gestemd.
Ja, precies. Ik vind het vooral zorgelijk dat er nu al meerdere keren gezegd is (in verschillende bewoordingen) dat ze voor de avondklok zijn omdat ze de scholen niet weer dicht willen moeten doen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet zeggen dat de diverse partijen nog veel minder weerstand bieden dan ik had verwacht. Het is volstrekt duidelijk dat er straks voor de wet gaat worden gestemd.
PvdD, Denk, SGP ook.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:04 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Alleen Wilders was fel tegen. En FvD natuurlijk
Of Mileudefensie, Greenpeace, of PETA.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:10 schreef maan_man het volgende:
[..]
Die experts doen mij wel vaak denken aan veilig verkeer Nederland. Over 30 rijden, drempels, autoluw maken,... Ze gaan wel met heel veel marge aan de veilige kant zetten.
Het is allemaal op zeker heel veilig, maar het moet ook werkbaar blijven.
Dit was een aantal weken geleden dan ook het compromis ..quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, precies. Ik vind het vooral zorgelijk dat er nu al meerdere keren gezegd is (in verschillende bewoordingen) dat ze voor de avondklok zijn omdat ze de scholen niet weer dicht willen moeten doen.
Idd, ik had echt meer discussie/twijfel/vragen verwacht.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet zeggen dat de diverse partijen nog veel minder weerstand bieden dan ik had verwacht. Het is volstrekt duidelijk dat er straks in meerderheid voor de wet gaat worden gestemd.
Hmmquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:11 schreef Tijn het volgende:
Kwalijke trendbreuk in het aantal ziekenhuisopnames. De daling lijkt een stijging te zijn geworden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En hoeveel dagen liepen deze data vandaag achter?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:11 schreef Tijn het volgende:
Kwalijke trendbreuk in het aantal ziekenhuisopnames. De daling lijkt een stijging te zijn geworden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dus: de avondklok werkt niet? Of: maar goed dat we de avondklok nog hebben? Of: waren de basisscholen maar nooit opengegaan?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:11 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee toch? Een aantal weken geleden werd er gezegd: We doen de avondklok zodat we zo snel mogelijk weer andere zaken open kunnen doen, beginnende met de scholen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit was een aantal weken geleden dan ook het compromis ..
Niet heel goed nieuws nee.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:11 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tja, wie zal het zeggen? Maar de kans op versoepelingen op korte termijn is op deze manier niet erg aannemelijk.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dus: de avondklok werkt niet? Of: maar goed dat we de avondklok nog hebben? Of: waren de basisscholen maar nooit opengegaan?
Volgende week briefing door Van Dissel?
Vrijwel nietquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
En hoeveel dagen liepen deze data vandaag achter?
Dit was toch al een aantal dagen het geval meen ik?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:11 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Valt me op dat je Attje (dat je Attje... get it?) wel veel in de media ziet de laatste tijd.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:13 schreef deedeetee het volgende:
Nee hoor jij steunt het om dat dat beter is voor je carriëre mevrouw Kuiken.
precies zoal het RIVM voorspelde, stabilisering/stijging vanaf half Februari.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:11 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik dacht dat er wel degelijk gezegd is dat ze de basisscholen enkel konden openen omdat de avondklok er zou komen. Maar je kan het op meerdere manieren lezen/horen natuurlijk.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee toch? Een aantal weken geleden werd er gezegd: We doen de avondklok zodat we zo snel mogelijk weer andere zaken open kunnen doen, beginnende met de scholen.
Er was geen sprake van de koppeling tussen het open van de scholen en wel/geen avondklok.
Lekker belangrijk, hebben we ook data of dit weer 70+ers zijn die weigeren zich aan de regeltjes te houden?quote:
Het Hof belde om het vonnis van komende vrijdag af te stemmen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:14 schreef ijs. het volgende:
Rutte wil ff pauze, zijn powerbank is bijna leeg.
Ja, maar als het om een enkele dag gaat kun je nog denken dat het misschien een incidentele uitschieter is. Maar er lijkt nu wel meer aan de hand dan dat.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dit was toch al een aantal dagen het geval meen ik?
Dat kan ik wel waarderen.quote:
Mja oke. Niet leuk in elk geval.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar als het om een enkele dag gaat kun je nog denken dat het misschien een incidentele uitschieter is. Maar er lijkt nu wel meer aan de hand dan dat.
Stond in Turkse krant, is waar!quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:16 schreef Scrummie het volgende:
Kuzu gebruikt het fake news stukje van die 70% jongerenMan man man.
Er is geen stijging in het aantal besmettingen te zien, dus hoe kan er dan stijging in ziekenhuisopnames zijn zonder dat die stijging er is?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:15 schreef koemleit het volgende:
[..]
precies zoal het RIVM voorspelde, stabilisering/stijging vanaf half Februari.
toch wel knap van die lui.
en hier iedereen maar roepen dat dat onzin is, etc etc.
Doet er weinig toe.. cijfers zijn gewoon niet heel gunstig als het gaat om verdere versoepelingen. Het wil maar niet doorzakken..quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, hebben we ook data of dit weer 70+ers zijn die weigeren zich aan de regeltjes te houden?
Gelijk een fles wodka erbij, anders wil je straks niet op Kuzu stemmen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:17 schreef raptorix het volgende:
Ik ga ID bestellen, anders kan ik straks niet op Kuzu stemmen.
Ik meen dat ook zo te hebben beluisterd. Uitverkoop en het 30 minute/uurtje later werd mij uitgelegd zodat kinderen dan toch hun "sport" konden doen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik dacht dat er wel degelijk gezegd is dat ze de basisscholen enkel konden openen omdat de avondklok er zou komen. Maar je kan het op meerdere manieren lezen/horen natuurlijk.
Wij zitten zo nu en dan wel in een lastige situatie. Dochter wil graag met een vriendinnetje afspreken, maar we weten dat de ouders het niet zo nauw nemen met de coronaregels. Afspreken voorlopig niet doen? Maar ze zien elkaar ook op school. Toch maar contactmomenten zo minimaal mogelijk houden? Ik weet niet meer zo goed wat wijsheid is.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, wie zal het zeggen? Maar de kans op versoepelingen op korte termijn is op deze manier niet erg aannemelijk.
Als er meer ziekenhuisopnames zijn, is eigenlijk de enige conclusie dat er ook meer besmettingen zijn. Als er dan toch niet meer positieve tests zijn, kun je weinig andere conclusies trekken dan dat de testbereidheid is gedaald, toch?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is geen stijging in het aantal besmettingen te zien, dus hoe kan er dan stijging in ziekenhuisopnames zijn zonder dat die stijging er is?
Dan zou het betekenen dat de testbereidheid veel lager is dan eerst of dat het een ernstiger ziekteverloop biedt, lijkt me onwaarschijnlijk.
Al blijven het natuurlijk modellen met grote onzekerheid. Het is makkelijk kritiek geven vanuit het Fok OMT zonder enige basiskennis van het onderwerp.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:15 schreef koemleit het volgende:
[..]
Zolang het maar niet te snel toeneemt, daarnaast zitten we nog in het koude seizoen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Doet er weinig toe.. cijfers zijn gewoon niet heel gunstig als het gaat om verdere versoepelingen. Het wil maar niet doorzakken..
Komend weekend 17 graden, lekker terrasje pakken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zolang het maar niet te snel toeneemt, daarnaast zitten we nog in het koude seizoen.
LIJSTVERBINDINGS GODEN!quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:19 schreef Stoorzendert het volgende:
Straks worden Kuzu en Wilders nog vriendjes.
Verdomme man, hoe kan dit zo langzaam gaan en nu zelfs stagneren. Toch veel mensen die zich niet meer laten testen waardoor we een vertekend beeld hebben van het aantal besmettingen?quote:
Dit vind ik ook opvallend, de cijfers van besmettingen en IC lopen uit elkaar. Daar moet iets van een reden achter zittenquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is geen stijging in het aantal besmettingen te zien, dus hoe kan er dan stijging in ziekenhuisopnames zijn zonder dat die stijging er is?
Dan zou het betekenen dat de testbereidheid veel lager is dan eerst of dat het een ernstiger ziekteverloop biedt, lijkt me onwaarschijnlijk.
Gewoon de Chineze griep er uit hoesten, veel krokodilpoeder eten!quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Komend weekend 17 graden, lekker terrasje pakken.
Kan het niet gewoon zijn dat het domme pech is en dat b.v. net nu een hoop oudere mensen positief testen? Kan me voorstellen dat 2 corona uitbraken in een bejaardentehuis al voldoende is om de IC cijfers te doen stijgen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Doen wat je buikgevoel je aangeeft, daar kun je het beste op vertrouwen. Intuitie werkt best.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij zitten zo nu en dan wel in een lastige situatie. Dochter wil graag met een vriendinnetje afspreken, maar we weten dat de ouders het niet zo nauw nemen met de coronaregels. Afspreken voorlopig niet doen? Maar ze zien elkaar ook op school. Toch maar contactmomenten zo minimaal mogelijk houden? Ik weet niet meer zo goed wat wijsheid is.
Dit weekeinde gaan wij voor het eerst een coronaregeladvies aan onze laars lappen: we gaan samen op bezoek bij mijn schoonouders.
Niet noodzakelijkerwijs. Een conclusie kan ook zijn dat een groter aandeel besmette mensen onderdeel is van een risicogroep voor ziekenhuisopname.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als er meer ziekenhuisopnames zijn, is eigenlijk de enige conclusie dat er ook meer besmettingen zijn. Als er dan toch niet meer positieve tests zijn, kun je weinig andere conclusies trekken dan dat de testbereidheid is gedaald, toch?
Omdat het aantal besmettingen niet per dag is uitgesplitst bijvoorbeeld, iets waar ziekenhuisopnames geen last van hebben.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus jij zegt dat er geen stijging/ stabilisatie is in het aantal ziekenhuisopname? Dat het jou onwaarschijnlijk lijkt zal best, maar de feiten liegen natuurlijk niet.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het een sluit het ander ook niet uit natuurlijk. Wie weet is het allebei waar.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet noodzakelijkerwijs. Een conclusie kan ook zijn dat een groter aandeel besmette mensen onderdeel is van een risicogroep voor ziekenhuisopname.
Het percentage positief is ook niet echt aan het dalen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:19 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Verdomme man, hoe kan dit zo langzaam gaan en nu zelfs stagneren. Toch veel mensen die zich niet meer laten testen waardoor we een vertekend beeld hebben van het aantal besmettingen?
Dat hangt er nogal vanaf met welke eenheden je rekent.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:21 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dus jij zegt dat er geen stijging/ stabilisatie is in het aantal ziekenhuisopname?
Hij wil niet eens de baas zijn, laat staan een dictatorquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:21 schreef Claudia_x het volgende:
Rutte vond het volgens mij niet leuk om een dictator te worden genoemd.
Snap het ook wel als mensen zich niet laten testen met al dat nieuws over lekke GGD systemen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:19 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Verdomme man, hoe kan dit zo langzaam gaan en nu zelfs stagneren. Toch veel mensen die zich niet meer laten testen waardoor we een vertekend beeld hebben van het aantal besmettingen?
Hij zal het niet leuk vinden, maar hij heeft alle eigenschappen van een dergelijk persoon.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:21 schreef Claudia_x het volgende:
Rutte vond het volgens mij niet leuk om een dictator te worden genoemd.
Ik wil wel even een lijstje overige standpunten posten om je van die aanvechting af te helpen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:20 schreef Houtenbeen het volgende:
Straks moet ik nog op Denk gaan stemmen
Flinke toename zie ik niet meer (snel) gebeuren.. de Britse variant wordt nu flink onderdrukt door alle maatregelenquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zolang het maar niet te snel toeneemt, daarnaast zitten we nog in het koude seizoen.
Doe niet zo gestressed joh maakt het leven veel mooier.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij zitten zo nu en dan wel in een lastige situatie. Dochter wil graag met een vriendinnetje afspreken, maar we weten dat de ouders het niet zo nauw nemen met de coronaregels. Afspreken voorlopig niet doen? Maar ze zien elkaar ook op school. Toch maar contactmomenten zo minimaal mogelijk houden? Ik weet niet meer zo goed wat wijsheid is.
Dit weekeinde gaan wij voor het eerst een coronaregeladvies aan onze laars lappen: we gaan samen op bezoek bij mijn schoonouders.
Want die kennis is er wel bij het RIVM ?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Al blijven het natuurlijk modellen met grote onzekerheid. Het is makkelijk kritiek geven vanuit het Fok OMT zonder enige basiskennis van het onderwerp.
Dat soort dingen helpen niet mee, nee. Het winterse weer wellicht ook niet.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Snap het ook wel als mensen zich niet laten testen met al dat nieuws over lekke GGD systemen.
Dit.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet noodzakelijkerwijs. Een conclusie kan ook zijn dat een groter aandeel besmette mensen onderdeel is van een risicogroep voor ziekenhuisopname.
Dat gaat ook nooit gebeurenquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik wil wel even een lijstje overige standpunten posten om je van die aanvechting af te helpen.
Dat zou kunnen, maar het kan ook betekenen dat de besmettingen verplaatsen van leeftijdsgroep.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als er meer ziekenhuisopnames zijn, is eigenlijk de enige conclusie dat er ook meer besmettingen zijn. Als er dan toch niet meer positieve tests zijn, kun je weinig andere conclusies trekken dan dat de testbereidheid is gedaald, toch?
Het mooie is dan wel dat ook vaccins nu al snel invloed gaan hebben op die laatste groep.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar het kan ook betekenen dat de besmettingen verplaatsen van leeftijdsgroep.
1000 besmettingen in de leeftijdsgroep 0-20 doet vrijwel niets in ziekenhuisopnames, maar 1000 besmettingen in 70+ heeft een veel grotere impact.
Je kunt landen niet met elkaar vergelijken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:23 schreef Simmertje het volgende:
Wat doen wij dan verkeerd? We hebben momenteel misschien wel de meest strenge lockdown van Europa, maar de landen om ons heen doen het veel beter.
Ik zie kansen na de verkiezingen. Wilders minister van immigratie, Kuzu van sociale zakenquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:24 schreef Red_85 het volgende:
Geweldig. Bijna nog beter dan Wilders.
Wat een periode zeg. Onwijs.
Bezetting gewone ziekenhuisbedden was begin van de maand toch 1600? Nu 1400. Mooie dalingquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:15 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat wijsheid is in deze situatie die door het kabinet als zeer ernstig wordt gekenmerkt terwijl er enerzijds versoepelingen plaatsvinden en anderzijds sommige adviezen niet meer vol te houden zijn. Dat doe ik weloverwogen en maak je geen zorgen, ik steven er niet door op een burn-out af.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:23 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Doe niet zo gestressed joh maakt het leven veel mooier.
Ja, dat is zo. Ik kan me ook voorstellen dat de testbereidheid onder ouderen lager is trouwens. Een 30-er rijdt toch wat makkelijker even naar de teststraat dan iemand in de 70 die misschien slecht ter been is etc.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar het kan ook betekenen dat de besmettingen verplaatsen van leeftijdsgroep.
1000 besmettingen in de leeftijdsgroep 0-20 doet vrijwel niets in ziekenhuisopnames, maar 1000 besmettingen in 70+ heeft een veel grotere impact.
(Kuch) Erdogan (Kuch)quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:23 schreef Sfancta het volgende:
Mijn stem heeft DENK binnen in elk geval.
Eens, niet elk land inderdaad. Maar een België en Nederland verschillen niet zo heel veel van elkaar en het lijkt daar toch echt een stuk beter te gaan.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je kunt landen niet met elkaar vergelijken.
“Hij doet gemeeheen!”quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:26 schreef Red_85 het volgende:
Zodra mensen over je toon beginnen hebben ze inhoudelijk niets in te brengen.
Dat was wel heel duidelijk.
JA MAAR de BRITSE VARIANTquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Flinke toename zie ik niet meer (snel) gebeuren.. de Britse variant wordt nu flink onderdrukt door alle maatregelen
Dat is toch duidelijk hier het geval ?quote:dictator is de leider in een dictatuur. Hij/zij verenigt in een persoon, of in een kleine kliek om hem heen, alle macht, dus de wetgevende, besturende en rechtsprekende macht van een land.
Nu weet je natuurlijk nooit wat er daar achter de schermen afgesproken word onderling. Zo'n debat kan ook gewoon voor de vorm zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:24 schreef DustPuppy het volgende:
Het is inderdaad wel des dictators om eerst een meerderheid in de Kamer te zoeken voor je een maatregel invoert...:')
Alsjeblieft zeg....
Dan vind ik het wel belangrijk om te weten hoe het dan weer bij die 70'plussers terechtgekomen is.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet. Ik reageerde op je post met:quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:21 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dus jij zegt dat er geen stijging/ stabilisatie is in het aantal ziekenhuisopname? Dat het jou onwaarschijnlijk lijkt zal best, maar de feiten liegen natuurlijk niet.
Dat de besmettingscijfers die stijging momenteel niet laten zien.quote:precies zoal het RIVM voorspelde, stabilisering/stijging vanaf half Februari.
Totaal niet zelfs, maar goed.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is toch duidelijk hier het geval ?
Of gewoon door het natuurlijke verloop van het virus aangezien de daling een wereldwijde trend is.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Flinke toename zie ik niet meer (snel) gebeuren.. de Britse variant wordt nu flink onderdrukt door alle maatregelen
Dat is bijna standaard bij deze regering. Schandelijk.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nu weet je natuurlijk nooit wat er daar achter de schermen afgesproken word onderling. Zo'n debat kan ook gewoon voor de vorm zijn.
Niet dat ik geloof in een complot hoor, maar ik geloof ook niet dat er voor zo'n debat nog geen afspraken gemaakt zijn in bepaalde gevallen. Beetje voor wat hoort wat. En dan kan je als MP natuurlijk vrij veel voor elkaar krijgen. Beloof andere partijen de juiste dingen en je zit in een goede positie.
Ook dan is het lastig te vergelijken, omdat hun maatregelen niet op dezelfde pas lopen als de onze, en ze ook niet dezelfde maatregelen hebben genomen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:26 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Eens, niet elk land inderdaad. Maar een België en Nederland verschillen niet zo heel veel van elkaar en het lijkt daar toch echt een stuk beter te gaan.
Uitbraken in verzorgingshuizen, bijvoorbeeld. Daar zijn er veel van geweest de laatste tijd.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan vind ik het wel belangrijk om te weten hoe het dan weer bij die 70'plussers terechtgekomen is.
Het kan toch gewoon prima dat door het slechte weer minder mensen zich hebben laten testen? Mensen die zich op moment A niet hebben laten testen doen dan niet per se op moment B alsnog, mogelijk omdat ze opknappen. Dat hoeft niet iets over testbereidheid te zeggen. En het is toch niet gek dat de ziekenhuisopnames enigszins hier achteraan hobbelen?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Ik kan me ook voorstellen dat de testbereidheid onder ouderen lager is trouwens. Een 30-er rijdt toch wat makkelijker even naar de teststraat dan iemand in de 70 die misschien slecht ter been is etc.
Lastig inderdaad.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zou ook wel iets anders willen stemmen maar in ieder geval niet op die twee.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:28 schreef falling_away het volgende:
Altijd maar weer die vreselijke lachebek van Rutte.. ik was voorheen enthousiast over hem en stemde ook VVD maar daarover is mijn mening toch 180 graden gedraaid.. In maart wordt het wat mij betreft iig 100% zeker een proteststem op PVV of FVD.
Vandaar mijn vraag, wat doen wij verkeerd (anders)?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ook dan is het lastig te vergelijken, omdat hun maatregelen niet op dezelfde pas lopen als de onze, en ze ook niet dezelfde maatregelen hebben genomen.
Proteststemquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:28 schreef falling_away het volgende:
Altijd maar weer die vreselijke lachebek van Rutte.. ik was voorheen enthousiast over hem en stemde ook VVD maar daarover is mijn mening toch 180 graden gedraaid.. In maart wordt het wat mij betreft iig 100% zeker een proteststem op PVV of FVD.
Die partijen hebben niets aan beloftes als ze geen stemmen krijgen in maart. Als dit voorgekookt is, dan worden partijen afgestraft door de kiezer.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nu weet je natuurlijk nooit wat er daar achter de schermen afgesproken word onderling. Zo'n debat kan ook gewoon voor de vorm zijn.
Niet dat ik geloof in een complot hoor, maar ik geloof ook niet dat er voor zo'n debat nog geen afspraken gemaakt zijn in bepaalde gevallen. Beetje voor wat hoort wat. En dan kan je als MP natuurlijk vrij veel voor elkaar krijgen. Beloof andere partijen de juiste dingen en je zit in een goede positie.
Ja man. Daarom is hij nu in debat met de Kamer omdat hij van de week is teruggefloten door de rechter...quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is toch duidelijk hier het geval ?
Dus hoe zijn die uitbraken daar veroorzaakt?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Uitbraken in verzorgingshuizen, bijvoorbeeld. Daar zijn er veel van geweest de laatste tijd.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)t-is-verschrikkelijkquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Uitbraken in verzorgingshuizen, bijvoorbeeld. Daar zijn er veel van geweest de laatste tijd.
Als je het vergelijkt met begin van het jaar is het helemaal een mooie daling.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Bezetting gewone ziekenhuisbedden was begin van de maand toch 1600? Nu 1400. Mooie daling
Kom gewoon gezellig bij de PVV ouwe reus. Samen maken we Wilders MP, 4 jaar lang (of 1, 4 jaar volhouden lijkt me onmogelijk) popcorn.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zou ook wel iets anders willen stemmen maar in ieder geval niet op die twee.
Door bezoek.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus hoe zijn die uitbraken daar veroorzaakt?
Thuiszorg? Wij hebben hier thuiszorg gehad die een uur later (na ons bezocht te hebben) een telefoontje kreeg dat de patient die ze op een paar dagen ervoor had geholpen, (en die dag ook bij ons geweest was), was overleden aan corona. Stomverbaasd. Haar collega krijgt wel corona, zij niet. We hebben even een paar dagen peentjes gezweet toen ze getest moest worden.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan vind ik het wel belangrijk om te weten hoe het dan weer bij die 70'plussers terechtgekomen is.
Of dat huis waar Sinterklaas iedereen aanstakquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:30 schreef xFriendx het volgende:
[..]
https://www.nhnieuws.nl/n(...)t-is-verschrikkelijk
Zoiets bijvoorbeeld. Dan gaat het hard in 1x.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, het blijven er vrij veel.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus hoe zijn die uitbraken daar veroorzaakt?
Maakt voor de transparantie wel uit hoe je tot zo'n beslissing komt natuurlijk, maar er is nog steeds een meerderheid onder de volksvertegenwoordiging gezocht (en gevonden).quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Huilen dan!quote:
Hoe los je dat op dan?quote:
3 maanden lijkt me al teveel gevraagd voor ome Greetje.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Kom gewoon gezellig bij de PVV ouwe reus. Samen maken we Wilders MP, 4 jaar lang (of 1, 4 jaar volhouden lijkt me onmogelijk) popcorn.
Ja, dat is ook zo, al zou je "niet laten testen door het slechte weer" ook wel "een daling van de testbereidheid" kunnen noemen. Ik denk dat de cijfers wat betreft positieve tests wat rommelig zijn geweest de afgelopen tijd. Sowieso zijn die cijfers wat wispelturig, omdat er allerlei factoren op van invloed zijn die niet direct veel te maken hebben met de verspreiding van het virus. De ziekenhuiscijfers zijn wat dat betreft een stuk betrouwbaarder als indicator van de staat van de pandemie.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het kan toch gewoon prima dat door het slechte weer minder mensen zich hebben laten testen? Mensen die zich op moment A niet hebben laten testen doen dan niet per se op moment B alsnog, mogelijk omdat ze opknappen. Dat hoeft niet iets over testbereidheid te zeggen. En het is toch niet gek dat de ziekenhuisopnames enigszins hier achteraan hobbelen?
Ja, mensen die meer dan 7 jaar ervoor gestudeerd hebben en al tientallen jaren in het vakgebied werken hebben wel degelijk tienduizend meer kennis dan de gemiddelde inwoner van Nederland over dit onderwerp. Aan de communicatie en transparant zijn kan nogal veel gebeuren. Ze benaderen alles vanuit hun wetenschappelijke blik niet denkende aan hoe iets over kan worden genomen door de pers.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Want die kennis is er wel bij het RIVM ?
Het lijkt mij het bekende autoriteitsverschijnsel dat alleen het RIVM gerechtigd is om "uitspraken" te doen.
Het is dan aan het RIVM (en OMT) transparanter te zijn en niet te schromen met "we weten het niet".
Zonder zekerheid, gaan idd andere overwegingen een rol spelen.
Precies. En dat terwijl er toch ook daar nog steeds veel voorzorgsmaatregelen worden getroffen, als het goed is.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, het blijven er vrij veel.
Eerst 9 maanden formatie, dan 3 maanden regeren.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:32 schreef Caland het volgende:
[..]
3 maanden lijkt me al teveel gevraagd voor ome Greetje.
"Op de drempel van de lente" had Hugo gezegd, toch?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:33 schreef Noek het volgende:
Wanneer zijn die huizen gevaccineerd eigenlijk?
Ik weet niet of je het over mij hebt met je laatste zin (vermoed van niet), maar ik vind Rutte ook niet een dictator hoor.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:31 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maakt voor de transparantie wel uit hoe je tot zo'n beslissing komt natuurlijk, maar er is nog steeds een meerderheid onder de volksvertegenwoordiging gezocht (en gevonden).
En dat zal een echte dictator nooit doen.
Verder is Rutte duidelijk niet de baas van de rechtspraak in Nederland, anders hadden we nu niet in deze situatie gezeten. Een ander goed voorbeeld is bijvoorbeeld de Urgenda zaak.
Dus nee, van een dictatuur is totaal geen sprake.
Dus hoe je zoiets in je hoofd haalt is mij een raadsel. Pure onwetendheid wellicht?
Lekker vage aanduiding.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
"Op de drempel van de lente" had Hugo gezegd, toch?
Ik denk dat-ie daarmee begin april bedoelt.
In het revalidatiecentrum waar mn broertje werkt zijn regelmatig coronapatiënten die binnenkomen. De meeste van die patiënten komen besmet terug uit het ziekenhuis. Recent iemand die voor een heupoperatie in het ziekenhuis lag en daarna voor revalidatie naar het werk van mn broertje moest en positief getest werd.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies. En dat terwijl er toch ook daar nog steeds veel voorzorgsmaatregelen worden getroffen, als het goed is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |