Liever niet.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:00 schreef ijs. het volgende:
[..]
Het mag best een paar dagen duren. Of weken.
Na de eerste golf is ervoor gekozen de verpleeghuizen niet meer af te sluiten van de buitenwereld. Als ze daar nu op terugkomen maken ze zich niet populair.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik wist niet eens dat de verpleeghuizen open waren. Daar merken toch veel minder mensen iets van dan van de avondklok? Wat is het probleem?
Ik zie ze niet worstelen met de kwestie van proportionaliteit en ik heb daar geen enkel begrip voor. Een enkeling doet het wel, zoals V/d Staaij. Jammer dat zij een uitzondering vormen. Ik vind het zelf niet het belangrijkste dat ze allemaal tegen de avondklok zijn, maar ik wil ze gewoon zien begrijpen wat het volle gewicht is van de nieuwe wet, ik wil ze zien wikken en wegen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de partijen die voor zijn dat allang bedacht hebben en nu een praatje voor de bühne houden om ervoor te zorgen dat de rest doordrongen is van de haast om de spoedwet te steunen.
Het boeit ze niet waar het op gebaseerd is, het gaat erom dat de avondklok blijft, op welke manier ook.
Mooi argument ook over die aangenomen kamermoties die je niet naast je neer mag leggen, was er niet ook een kamermotie over de avondklok? Dat hij niet moest komen?
Ik moet het vrijdag nog zien. Maar dan maakt het al niets meer uit. Filibusteren dan maar?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Liever niet.
Die avondklok blijft toch wel.
Uiteraard, bij deze:quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Kan je dit ondersteunen met een model?
Inderdaad een logische maatregel, de groep die verantwoordelijk is voor de zwaarste bezetting van de IC opengooien, want zielug die oudjes!quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:02 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Na de eerste golf is ervoor gekozen de verpleeghuizen niet meer af te sluiten van de buitenwereld. Als ze daar nu op terugkomen maken ze zich niet populair.
Jawel, de usual suspects zoals de PVV, PvdD en FvD.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Ben niet aan het kijken, maar er gebeurt dus eigenlijk niks? Geen partij die er vol tegen in gaat en de spoedwet uit den boze vindt?
In ieder geval niet aan de zijde van coalitie.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Ben niet aan het kijken, maar er gebeurt dus eigenlijk niks? Geen partij die er vol tegen in gaat en de spoedwet uit den boze vindt?
Niet buiten de partijen die dat altijd al deden nee.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Alleen Wilders was fel tegen. En FvD natuurlijkquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Helaas is de kamer niet van het filibusteren.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:00 schreef ijs. het volgende:
[..]
Het mag best een paar dagen duren. Of weken.
Logisch toch? Hoe moet je een einddatum geven als je niet weet hoe het er in de toekomst uitziet?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:01 schreef deedeetee het volgende:
Goed punt, men wil nooit een einde aan maatregelen aangeven. Het is steeds Dat bekijken we dan later wel.
Mijn moeder zei altijd : morgen is nooit.
quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Uiteraard, bij deze:
[ afbeelding ]
Ja, erg.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:03 schreef Koffieplanter het volgende:
SP: deze avondklok is helemaal kut, waar kan ik tekenen?
In bepaalde gevallen heel jammer.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Helaas is de kamer niet van het filibusteren.
Mensen die in verzorgingstehuizen wonen komen doorgaans juist niet voor de IC in aanmerking.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Inderdaad een logische maatregel, de groep die verantwoordelijk is voor de zwaarste bezetting van de IC opengooien, want zielug die oudjes!
Dus aangezien het aantal doden horizontaal staat is het dus 0 als de avondklok lang duurt en zijn er meer doden (geen schaal dus aantal zie ik niet) als de avondklok weg is?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Uiteraard, bij deze:
[ afbeelding ]
je zou al kunnen zeggen bij welke besmettings-/bezettingsgraad je gaat afbouwen. Maar daar willen ze de vingers niet aan branden.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:04 schreef Questular het volgende:
[..]
Logisch toch? Hoe moet je een einddatum geven als je niet weet hoe het er in de toekomst uitziet?
Deels correct, maar dat kunnen ze ook niet blijven roepen natuurlijk. Op een gegeven moment moeten ze het aandurven om wat meer los te laten om te kijken hoe het dan gaat. We kunnen niet nog maanden of zelfs langer in angst gaan zitten om elke besmetting van elke variant maar te voorkomen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:04 schreef Questular het volgende:
[..]
Logisch toch? Hoe moet je een einddatum geven als je niet weet hoe het er in de toekomst uitziet?
Gebaseerd op de hoeveelheid IC opnames en doden als de avondklok er niet is volgens verschillende experts is dat een realistisch scenario om vanuit te gaan ja.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:05 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dus aangezien het aantal doden horizontaal staat is het dus 0 als de avondklok lang duurt en zijn er meer doden (geen schaal dus aantal zie ik niet) als de avondklok weg is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |