SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Twiddel
Dit doet me er trouwens aan herinneren dat de mondkapjesplicht indertijd is ingevoerd om discussies die afleidden van de strijd tegen het coronavirus een halt toe te roepen. Diezelfde strategie zou de VVD nu weer toe kunnen passen door de avondklok als maatregel van tafel te vegen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:31 schreef Claudia_x het volgende:
De strijd over de avondklok leidt af van de strijd tegen het virus.
Jouw soort volk?quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:32 schreef timmmmm het volgende: [..] Vertel het mij maar, jij zei net ook dat er onwaarheden zijn verkondigd, alleen meer waarheden. Bij jouw soort volk weet ik nooit welke fabels er geloofd worden, dus jij weet beter dan ik welke leugens zelfs jij als onwaar ziet.
Neh, geen vragen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:37 schreef Discombobulate het volgende:
"Ik ben jeroen en dit is mijn spreekbeurt"
Of mammoettankersquote:Op donderdag 18 februari 2021 13:32 schreef summer2bird het volgende:
Covid met vrachtwagens vergelijken
Ik heb in mijn jeugd al geleerd dat wat je wil niet altijd overeenkomt met wat je moet doen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:38 schreef Abyss33 het volgende:
Niemand wil die maatregel zeggen ze steeds.
Maar ze doen er alles aan om het zo snel mogelijk te regelen.
Heb niet het gevoel dat ze geen avondklok willen.
Dis riedeltje van ja niemand wil dit.. maar het moet nu maar.
ben ik wel een beetje zat
Altijd.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:41 schreef Questular het volgende:
Ah het zeikuurtje is begonnen hier?
Probablyquote:Op donderdag 18 februari 2021 13:40 schreef DustPuppy het volgende:
U.K. Virus Variant Is Probably Deadlier, Scientists Say
Halfjaartje over een coronaspoedwetje doen, eerst avondklok niet bespreken en hem dan hals over kop invoeren, testen optuigen ook alle tijd.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:39 schreef deedeetee het volgende:
Die heeft lef. We hebben geen tijd zegt hij.... maar wel weken wachten met de start van de vaccinaties....
ga toch fietsen man...
Zo kreeg ik mijn eerste veroordeling voor aanranding.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:39 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik heb in mijn jeugd al geleerd dat wat je wil niet altijd overeenkomt met wat je moet doen.
eerst zien en dan geloven. er is te vaak * wolf * geroepen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:40 schreef DustPuppy het volgende:
In tegenstelling tot Haga's 'probably not'.quote:
Scientists fear the 'escape mutant' in coronavirus variant from South Africa (cnn)quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:40 schreef DustPuppy het volgende:
Kijk en daar kun je geen beleid op maken. En als je 'eerst zien dan geloven' aanhoudt en het gaat mis, krijg je het verwijt: "Je wist dat het kwam, waarom heb je niks gedaan!?"quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
eerst zien en dan geloven. er is te vaak * wolf * geroepen.
Tja, heb jij een moeder al ooit tegen haar zoon horen zeggen aan de telefoon: Pim het is 20:45 wil jij onverwijld naar huis komen. De avondklok gaat zo in.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:43 schreef timmmmm het volgende:
Ik wist niet dat onverwijld juristentaal is
Partij van de Dieren mag dat, Turkenpartij ook natuurlijk.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
eerst zien en dan geloven. er is te vaak * wolf * geroepen.
uurtje ??? het is de hele week al raakquote:Op donderdag 18 februari 2021 13:41 schreef Questular het volgende:
Ah het zeikuurtje is begonnen hier?
quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:46 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tja, heb jij een moeder al ooit tegen haar zoon horen zeggen aan de telefoon: Pim het is 20:45 wil jij onverwijld naar huis komen. De avondklok gaat zo in.
Dat klopt. Maar als je 10x het zekere voor het onzekere komt en die 10x blijkt het gebaseerd te zijn op te pessimistische situaties ga je je bij de 11e keer afvragen of het wel klopt.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:44 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Kijk en daar kun je geen beleid op maken. En als je 'eerst zien dan geloven' aanhoudt en het gaat mis, krijg je het verwijt: "Je wist dat het kwam, waarom heb je niks gedaan!?"
Dus je kunt het wat dat betreft nooit goed doen. Je kunt slecht het zekere voor het onzekere nemen.
Vroeger moesten we thuis zijn als de lantaarnpalen aan gingen ....quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:46 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tja, heb jij een moeder al ooit tegen haar zoon horen zeggen aan de telefoon: Pim het is 20:45 wil jij onverwijld naar huis komen. De avondklok gaat zo in.
Zal het vanmiddag eens uitproberen op mijn kleuterquote:Op donderdag 18 februari 2021 13:46 schreef maan_man het volgende:
[..]
En Marianne was zijn prooi?quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:48 schreef raptorix het volgende:
haha, jagers er toch even in fietsen, de ex van Thieme was trouwens jager
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
En deze Van Dam?quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:49 schreef Discombobulate het volgende:
Je weet gelijk al bij dit Groenlinks type dat ze maar één keer per maand seks heeft en haar vriend alleen maar in de missionarishouding mag. En met het licht uit.
En dit is ontopic?quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:49 schreef Discombobulate het volgende:
Je weet gelijk al bij dit Groenlinks type dat ze maar één keer per maand seks heeft en haar vriend alleen maar in de missionarishouding mag. En met het licht uit.
Nee joh, jij komt zeker niet op GL feestjes, die doen het is als konijnenquote:Op donderdag 18 februari 2021 13:49 schreef Discombobulate het volgende:
Ook eens per maand.quote:
Het nodigt in elk geval niet uit tot een discussie over niet relevante standpunten van een politicus.quote:
Bij GL gaan we als beesten tekeer, deze mevrouw was echter van Dier en Poes.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:49 schreef Discombobulate het volgende:
quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Partij van de Dieren mag dat, Turkenpartij ook natuurlijk.
Nu snap ik dat er geen vrachtwagens over hem heen mogen rijden ja.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:51 schreef maan_man het volgende:
Een Dam is toch een soort dijk, dus hij moet zich wel verbonden voelen moet deze problematiek.
Hier zit echt een slechte grap in.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nu snap ik dat er geen vrachtwagens over hem heen mogen rijden ja.
Yep, dat is de uitverkoop waar ook Slob mee op pad is gestuurd. Dat die twee (avondklok/scholen) geen reet met elkaar te maken hebben, wordt niet benoemd maar in het middel als consequentie gelaten.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:51 schreef chratnox het volgende:
Ah nee, niet weer. Weer die valse vergelijking tussen scholen en de avondklok. Dat hebben Rutte en de Jonge wel slim gedaan, mensen lijken zich er nu van doordrongen dat als de avondklok weg gaat de scholen weer dicht moeten.
Achterbaks, maar slim.
CDA en VVD zijn het in ieder geval heel erg met elkaar eens. Quelle surprise!quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:51 schreef maan_man het volgende:
Een Dam is toch een soort dijk, dus hij moet zich wel verbonden voelen moet deze problematiek.
Omdat die data niet netjes uit elkaar gehaald kan wordenquote:Op donderdag 18 februari 2021 13:53 schreef vPlien het volgende:
Maar waarom komen ze nou nog steeds niet met een duidelijke splitsing tussen de avondklok en de bezoekersregeling, die 10% schatting gaat nog steeds over de twee maatregelen samen...
Ja, we hebben al sinds mei 2020 een avondklok, wist je dat niet?quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:53 schreef Molo het volgende:
Door de avondklok hoeven de verpleeghuizen niet meer de deur te sluiten
Mwep mwep
De Haagse kliek. Daar had Omtzigt nog een paar goede opmerkingen over. Toen zat iedereen instemmend te knikken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
CDA en VVD zijn het in ieder geval heel erg met elkaar eens. Quelle surprise!
Yeah en dat snap ik opzich wel, maar het maakt de discussie nu echt onwijs raar. Want who knows, misschien komt 9,5% door het bezoek en 0,5% door de avondklokquote:Op donderdag 18 februari 2021 13:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Omdat die data niet netjes uit elkaar gehaald kan worden
Wat heeft invloed op wat...
Van welke partij is Omtzigt eigenlijk lid dan?quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:55 schreef maan_man het volgende:
[..]
De Haagse kliek. Daar had Omtzigt nog een paar goede opmerkingen over. Toen zat iedereen instemmend te knikken.
CDAquote:Op donderdag 18 februari 2021 13:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Van welke partij is Omtzigt eigenlijk lid dan?
Van het CDA, daarom mocht hij ook geen partijleider worden.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Achterbaks, maar slim inderdaad. Alsof de scholen of tehuizen dan opeens dicht moeten. Niet het een of het ander.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:51 schreef chratnox het volgende:
Ah nee, niet weer. Weer die valse vergelijking tussen scholen en de avondklok. Dat hebben Rutte en de Jonge wel slim gedaan, mensen lijken zich er nu van doordrongen dat als de avondklok weg gaat de scholen weer dicht moeten.
Achterbaks, maar slim.
Och. Wilders doet na 22 jaar kamer ook nog steeds alsof hij er niet bij hoort.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:57 schreef maan_man het volgende:
[..]
Van het CDA, daarom mocht hij ook geen partijleider worden.
Wat een dom argument zeg, dat is een veel betere optie dan een avondklok en levert meteen een enorme reductie in doden op.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:53 schreef Molo het volgende:
Mwep mwep
Mwah, dat hebben zowel het CDA als Omtzigt politiek ontzettend goed gespeeld juist.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:57 schreef maan_man het volgende:
[..]
Van het CDA, daarom mocht hij ook geen partijleider worden.
Kan je dit ondersteunen met een model?quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:58 schreef MoreDakka het volgende:
levert meteen een enorme reductie in doden op.
Ik heb het idee dat de partijen die voor zijn dat allang bedacht hebben en nu een praatje voor de bühne houden om ervoor te zorgen dat de rest doordrongen is van de haast om de spoedwet te steunen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:58 schreef Claudia_x het volgende:
Wat me tegenvalt aan de kwaliteit van de discussie: Dam zegt dat door de avondklok het aantal besmettingen met 10% wordt gereduceerd en daarom is de maatregel voor hem proportioneel. Maar waarom was dat eerder dan niet het geval? Wat het aantal besmettingen betreft zitten we nu op het niveau van eind september.
Er ontbreken variabelen in zijn argumentatie, zoals de vrees voor de Britse variant en de zware maatregelen die reeds van kracht zijn. Maar daar heeft hij het niet over. Hij is gewoon voor de avondklok en doet amper moeite om de proportionaliteit werkelijk te wegen.
Daarom zou hij ook eigenlijk van partij moeten wisselen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge.
Dan maar met een paar vrienden een biertje gaan doen in de kantine van het plaatselijk bejaardenhuis. Goed om te lezen dat zij niet dicht zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:53 schreef Molo het volgende:
Het mag best een paar dagen duren. Of weken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:59 schreef Scrummie het volgende:
Jezus, nu pas die Hijink? Dit gaat een latertje worden.
Yep. Beetje modelleur kan best 3 modellen maken: Eén met A, één met alleen B en een derde met A+B.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:56 schreef vPlien het volgende:
[..]
Yeah en dat snap ik opzich wel, maar het maakt de discussie nu echt onwijs raar. Want who knows, misschien komt 9,5% door het bezoek en 0,5% door de avondklokDie cijfers kunnen op deze manier toch totaal niet als onderbouwing gebruikt worden voor puur de avondklok
Liever niet.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:00 schreef ijs. het volgende:
[..]
Het mag best een paar dagen duren. Of weken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |