Liever niet.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:00 schreef ijs. het volgende:
[..]
Het mag best een paar dagen duren. Of weken.
Na de eerste golf is ervoor gekozen de verpleeghuizen niet meer af te sluiten van de buitenwereld. Als ze daar nu op terugkomen maken ze zich niet populair.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik wist niet eens dat de verpleeghuizen open waren. Daar merken toch veel minder mensen iets van dan van de avondklok? Wat is het probleem?
Ik zie ze niet worstelen met de kwestie van proportionaliteit en ik heb daar geen enkel begrip voor. Een enkeling doet het wel, zoals V/d Staaij. Jammer dat zij een uitzondering vormen. Ik vind het zelf niet het belangrijkste dat ze allemaal tegen de avondklok zijn, maar ik wil ze gewoon zien begrijpen wat het volle gewicht is van de nieuwe wet, ik wil ze zien wikken en wegen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de partijen die voor zijn dat allang bedacht hebben en nu een praatje voor de bühne houden om ervoor te zorgen dat de rest doordrongen is van de haast om de spoedwet te steunen.
Het boeit ze niet waar het op gebaseerd is, het gaat erom dat de avondklok blijft, op welke manier ook.
Mooi argument ook over die aangenomen kamermoties die je niet naast je neer mag leggen, was er niet ook een kamermotie over de avondklok? Dat hij niet moest komen?
Ik moet het vrijdag nog zien. Maar dan maakt het al niets meer uit. Filibusteren dan maar?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Liever niet.
Die avondklok blijft toch wel.
Uiteraard, bij deze:quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Kan je dit ondersteunen met een model?
Inderdaad een logische maatregel, de groep die verantwoordelijk is voor de zwaarste bezetting van de IC opengooien, want zielug die oudjes!quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:02 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Na de eerste golf is ervoor gekozen de verpleeghuizen niet meer af te sluiten van de buitenwereld. Als ze daar nu op terugkomen maken ze zich niet populair.
Jawel, de usual suspects zoals de PVV, PvdD en FvD.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Ben niet aan het kijken, maar er gebeurt dus eigenlijk niks? Geen partij die er vol tegen in gaat en de spoedwet uit den boze vindt?
In ieder geval niet aan de zijde van coalitie.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Ben niet aan het kijken, maar er gebeurt dus eigenlijk niks? Geen partij die er vol tegen in gaat en de spoedwet uit den boze vindt?
Niet buiten de partijen die dat altijd al deden nee.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Alleen Wilders was fel tegen. En FvD natuurlijkquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Helaas is de kamer niet van het filibusteren.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:00 schreef ijs. het volgende:
[..]
Het mag best een paar dagen duren. Of weken.
Logisch toch? Hoe moet je een einddatum geven als je niet weet hoe het er in de toekomst uitziet?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:01 schreef deedeetee het volgende:
Goed punt, men wil nooit een einde aan maatregelen aangeven. Het is steeds Dat bekijken we dan later wel.
Mijn moeder zei altijd : morgen is nooit.
quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Uiteraard, bij deze:
[ afbeelding ]
Ja, erg.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:03 schreef Koffieplanter het volgende:
SP: deze avondklok is helemaal kut, waar kan ik tekenen?
In bepaalde gevallen heel jammer.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Helaas is de kamer niet van het filibusteren.
Mensen die in verzorgingstehuizen wonen komen doorgaans juist niet voor de IC in aanmerking.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Inderdaad een logische maatregel, de groep die verantwoordelijk is voor de zwaarste bezetting van de IC opengooien, want zielug die oudjes!
Dus aangezien het aantal doden horizontaal staat is het dus 0 als de avondklok lang duurt en zijn er meer doden (geen schaal dus aantal zie ik niet) als de avondklok weg is?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Uiteraard, bij deze:
[ afbeelding ]
je zou al kunnen zeggen bij welke besmettings-/bezettingsgraad je gaat afbouwen. Maar daar willen ze de vingers niet aan branden.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:04 schreef Questular het volgende:
[..]
Logisch toch? Hoe moet je een einddatum geven als je niet weet hoe het er in de toekomst uitziet?
Deels correct, maar dat kunnen ze ook niet blijven roepen natuurlijk. Op een gegeven moment moeten ze het aandurven om wat meer los te laten om te kijken hoe het dan gaat. We kunnen niet nog maanden of zelfs langer in angst gaan zitten om elke besmetting van elke variant maar te voorkomen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:04 schreef Questular het volgende:
[..]
Logisch toch? Hoe moet je een einddatum geven als je niet weet hoe het er in de toekomst uitziet?
Gebaseerd op de hoeveelheid IC opnames en doden als de avondklok er niet is volgens verschillende experts is dat een realistisch scenario om vanuit te gaan ja.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:05 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dus aangezien het aantal doden horizontaal staat is het dus 0 als de avondklok lang duurt en zijn er meer doden (geen schaal dus aantal zie ik niet) als de avondklok weg is?
Wanneer de ziekenhuizen de reguliere zorg weer kunnen bieden, komt er snel een eind aan de maatregelen. Maar tot die tijd is het lastig om al te grote risico's te nemen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Deels correct, maar dat kunnen ze ook niet blijven roepen natuurlijk. Op een gegeven moment moeten ze het aandurven om wat meer los te laten om te kijken hoe het dan gaat. We kunnen niet nog maanden of zelfs langer in angst gaan zitten om elke besmetting van elke variant maar te voorkomen.
Volgens mij zitten er niet zo veel mensen in dei angst hoor. Alleen het kabinet en t omt deelt die angst.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Deels correct, maar dat kunnen ze ook niet blijven roepen natuurlijk. Op een gegeven moment moeten ze het aandurven om wat meer los te laten om te kijken hoe het dan gaat. We kunnen niet nog maanden of zelfs langer in angst gaan zitten om elke besmetting van elke variant maar te voorkomen.
Ben het er wel mee eens, maar ik wilde even weten of ik deze complexe grafiek begreep.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gebaseerd op de hoeveelheid IC opnames en doden als de avondklok er niet is volgens verschillende experts is dat een realistisch scenario om vanuit te gaan ja.
Welnee, hooguit wat verschuivingen in het midden. Mensen, ook ik, zoeken vooral houvast in wat zij vinden en negeren dat wat hen bedreigd. Wat wel problematisch kan gaan worden in een versplitntering dat een coalitie steeds lastiger wordt˙met als zekerheid dat VVD en of CDA daar altijd als ankerpunt in zullen zitten.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:01 schreef zoost het volgende:
Ben benieuwd of deze clusterfuck nog electorale gevolgen gaat krijgen
Ik zal mijn diensten zonder aarzeling aanbieden aan Wallinga en van Dissel.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:07 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ben het er wel mee eens, maar ik wilde even weten of ik deze complexe grafiek begreep.
Hier kan van Dissel nog wat van opsteken.
Dat zou het toch ook niet moeten zijn?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:06 schreef Claudia_x het volgende:
PvdA: een juridische fout is geen reden om onze reeds gegeven steun in te trekken.
Je kunt dat niet allemaal zo dom simplistisch bekijken en tegenover elkaar zettenquote:Op donderdag 18 februari 2021 13:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een dom argument zeg, dat is een veel betere optie dan een avondklok en levert meteen een enorme reductie in doden op.
Ja en dat snap ik niet. Dat je geen harde datums kunt noemen begrijpelijk maar kom op zijn minst met een overzicht waarin staat wat we kunnen verwachten als we bepaalde doelstellingen hebben gehaald m.b.t. besmettingen etc.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:05 schreef ijs. het volgende:
[..]
je zou al kunnen zeggen bij welke besmettings-/bezettingsgraad je gaat afbouwen. Maar daar willen ze de vingers niet aan branden.
Buh, dat is niet lekker :/ Voor mijn gevoel blijven de IC opnames de laatste tijd veel meer 'hangen' en doen ze niet echt mee met de daling van de besmettingen zoals in het verleden, maar ik heb de cijfers even niet paraat dus ik kan het mis hebbenquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Weer veel opnames zeg, derde dag op rij 30+ op de IC.
Ho ho, de SP heeft nu wel de laatste waarschuwing gegeven aan dit kabinet. Dat wordt nog zweten de komende weken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:08 schreef Koffieplanter het volgende:
Voordat we ergens onze handtekening onder zetten, maken we ons er eerst heel boos over. Daar staan we voor bij de SP en de PvdA. Nederland verdient een partij die woord en daad kan scheiden.
Hoop ik wel ja.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wanneer de ziekenhuizen de reguliere zorg weer kunnen bieden, komt er snel een eind aan de maatregelen.
Ik snap dat ze de belangrijkste maatregelen nog niet zomaar in kunnen trekken (want de ziekenhuizen inderdaad), maar er zou vooral buiten echt wel wat meer ruimte moeten kunnen zijn imo. Dan trekken mensen het ook wat langer. Nu is het enkel beperking na beperking. Zelfs een Fred die rustig laat vallen dat ze nog lief zijn geweest voor ons door het bij een avondklok te houden en niet voor de algemene thuisblijf plicht te kiezen.quote:Maar tot die tijd is het lastig om al te grote risico's te nemen.
Teleurstellend inderdaad. En een gemiste kans.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet zeggen dat de diverse partijen nog veel minder weerstand bieden dan ik had verwacht. Het is volstrekt duidelijk dat er straks voor de wet gaat worden gestemd.
Die experts doen mij wel vaak denken aan veilig verkeer Nederland. Over 30 rijden, drempels, autoluw maken,... Ze gaan wel met heel veel marge aan de veilige kant zetten.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gebaseerd op de hoeveelheid IC opnames en doden als de avondklok er niet is volgens verschillende experts is dat een realistisch scenario om vanuit te gaan ja.
Tuurlijk maar dat was het vanochtend al.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet zeggen dat de diverse partijen nog veel minder weerstand bieden dan ik had verwacht. Het is volstrekt duidelijk dat er straks in meerderheid voor de wet gaat worden gestemd.
Ja, precies. Ik vind het vooral zorgelijk dat er nu al meerdere keren gezegd is (in verschillende bewoordingen) dat ze voor de avondklok zijn omdat ze de scholen niet weer dicht willen moeten doen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet zeggen dat de diverse partijen nog veel minder weerstand bieden dan ik had verwacht. Het is volstrekt duidelijk dat er straks voor de wet gaat worden gestemd.
PvdD, Denk, SGP ook.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:04 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Alleen Wilders was fel tegen. En FvD natuurlijk
Of Mileudefensie, Greenpeace, of PETA.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:10 schreef maan_man het volgende:
[..]
Die experts doen mij wel vaak denken aan veilig verkeer Nederland. Over 30 rijden, drempels, autoluw maken,... Ze gaan wel met heel veel marge aan de veilige kant zetten.
Het is allemaal op zeker heel veilig, maar het moet ook werkbaar blijven.
Dit was een aantal weken geleden dan ook het compromis ..quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, precies. Ik vind het vooral zorgelijk dat er nu al meerdere keren gezegd is (in verschillende bewoordingen) dat ze voor de avondklok zijn omdat ze de scholen niet weer dicht willen moeten doen.
Idd, ik had echt meer discussie/twijfel/vragen verwacht.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet zeggen dat de diverse partijen nog veel minder weerstand bieden dan ik had verwacht. Het is volstrekt duidelijk dat er straks in meerderheid voor de wet gaat worden gestemd.
Hmmquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:11 schreef Tijn het volgende:
Kwalijke trendbreuk in het aantal ziekenhuisopnames. De daling lijkt een stijging te zijn geworden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En hoeveel dagen liepen deze data vandaag achter?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:11 schreef Tijn het volgende:
Kwalijke trendbreuk in het aantal ziekenhuisopnames. De daling lijkt een stijging te zijn geworden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dus: de avondklok werkt niet? Of: maar goed dat we de avondklok nog hebben? Of: waren de basisscholen maar nooit opengegaan?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:11 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee toch? Een aantal weken geleden werd er gezegd: We doen de avondklok zodat we zo snel mogelijk weer andere zaken open kunnen doen, beginnende met de scholen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit was een aantal weken geleden dan ook het compromis ..
Niet heel goed nieuws nee.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:11 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tja, wie zal het zeggen? Maar de kans op versoepelingen op korte termijn is op deze manier niet erg aannemelijk.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dus: de avondklok werkt niet? Of: maar goed dat we de avondklok nog hebben? Of: waren de basisscholen maar nooit opengegaan?
Volgende week briefing door Van Dissel?
Vrijwel nietquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
En hoeveel dagen liepen deze data vandaag achter?
Dit was toch al een aantal dagen het geval meen ik?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:11 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Valt me op dat je Attje (dat je Attje... get it?) wel veel in de media ziet de laatste tijd.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:13 schreef deedeetee het volgende:
Nee hoor jij steunt het om dat dat beter is voor je carriëre mevrouw Kuiken.
precies zoal het RIVM voorspelde, stabilisering/stijging vanaf half Februari.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:11 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik dacht dat er wel degelijk gezegd is dat ze de basisscholen enkel konden openen omdat de avondklok er zou komen. Maar je kan het op meerdere manieren lezen/horen natuurlijk.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee toch? Een aantal weken geleden werd er gezegd: We doen de avondklok zodat we zo snel mogelijk weer andere zaken open kunnen doen, beginnende met de scholen.
Er was geen sprake van de koppeling tussen het open van de scholen en wel/geen avondklok.
Lekker belangrijk, hebben we ook data of dit weer 70+ers zijn die weigeren zich aan de regeltjes te houden?quote:
Het Hof belde om het vonnis van komende vrijdag af te stemmen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:14 schreef ijs. het volgende:
Rutte wil ff pauze, zijn powerbank is bijna leeg.
Ja, maar als het om een enkele dag gaat kun je nog denken dat het misschien een incidentele uitschieter is. Maar er lijkt nu wel meer aan de hand dan dat.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dit was toch al een aantal dagen het geval meen ik?
Dat kan ik wel waarderen.quote:
Mja oke. Niet leuk in elk geval.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar als het om een enkele dag gaat kun je nog denken dat het misschien een incidentele uitschieter is. Maar er lijkt nu wel meer aan de hand dan dat.
Stond in Turkse krant, is waar!quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:16 schreef Scrummie het volgende:
Kuzu gebruikt het fake news stukje van die 70% jongerenMan man man.
Er is geen stijging in het aantal besmettingen te zien, dus hoe kan er dan stijging in ziekenhuisopnames zijn zonder dat die stijging er is?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:15 schreef koemleit het volgende:
[..]
precies zoal het RIVM voorspelde, stabilisering/stijging vanaf half Februari.
toch wel knap van die lui.
en hier iedereen maar roepen dat dat onzin is, etc etc.
Doet er weinig toe.. cijfers zijn gewoon niet heel gunstig als het gaat om verdere versoepelingen. Het wil maar niet doorzakken..quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, hebben we ook data of dit weer 70+ers zijn die weigeren zich aan de regeltjes te houden?
Gelijk een fles wodka erbij, anders wil je straks niet op Kuzu stemmen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:17 schreef raptorix het volgende:
Ik ga ID bestellen, anders kan ik straks niet op Kuzu stemmen.
Ik meen dat ook zo te hebben beluisterd. Uitverkoop en het 30 minute/uurtje later werd mij uitgelegd zodat kinderen dan toch hun "sport" konden doen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik dacht dat er wel degelijk gezegd is dat ze de basisscholen enkel konden openen omdat de avondklok er zou komen. Maar je kan het op meerdere manieren lezen/horen natuurlijk.
Wij zitten zo nu en dan wel in een lastige situatie. Dochter wil graag met een vriendinnetje afspreken, maar we weten dat de ouders het niet zo nauw nemen met de coronaregels. Afspreken voorlopig niet doen? Maar ze zien elkaar ook op school. Toch maar contactmomenten zo minimaal mogelijk houden? Ik weet niet meer zo goed wat wijsheid is.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, wie zal het zeggen? Maar de kans op versoepelingen op korte termijn is op deze manier niet erg aannemelijk.
Als er meer ziekenhuisopnames zijn, is eigenlijk de enige conclusie dat er ook meer besmettingen zijn. Als er dan toch niet meer positieve tests zijn, kun je weinig andere conclusies trekken dan dat de testbereidheid is gedaald, toch?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is geen stijging in het aantal besmettingen te zien, dus hoe kan er dan stijging in ziekenhuisopnames zijn zonder dat die stijging er is?
Dan zou het betekenen dat de testbereidheid veel lager is dan eerst of dat het een ernstiger ziekteverloop biedt, lijkt me onwaarschijnlijk.
Al blijven het natuurlijk modellen met grote onzekerheid. Het is makkelijk kritiek geven vanuit het Fok OMT zonder enige basiskennis van het onderwerp.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:15 schreef koemleit het volgende:
[..]
precies zoal het RIVM voorspelde, stabilisering/stijging vanaf half Februari.
toch wel knap van die lui.
en hier iedereen maar roepen dat dat onzin is, etc etc.
Zolang het maar niet te snel toeneemt, daarnaast zitten we nog in het koude seizoen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Doet er weinig toe.. cijfers zijn gewoon niet heel gunstig als het gaat om verdere versoepelingen. Het wil maar niet doorzakken..
Komend weekend 17 graden, lekker terrasje pakken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zolang het maar niet te snel toeneemt, daarnaast zitten we nog in het koude seizoen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |