Wanneer de ziekenhuizen de reguliere zorg weer kunnen bieden, komt er snel een eind aan de maatregelen. Maar tot die tijd is het lastig om al te grote risico's te nemen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Deels correct, maar dat kunnen ze ook niet blijven roepen natuurlijk. Op een gegeven moment moeten ze het aandurven om wat meer los te laten om te kijken hoe het dan gaat. We kunnen niet nog maanden of zelfs langer in angst gaan zitten om elke besmetting van elke variant maar te voorkomen.
Volgens mij zitten er niet zo veel mensen in dei angst hoor. Alleen het kabinet en t omt deelt die angst.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Deels correct, maar dat kunnen ze ook niet blijven roepen natuurlijk. Op een gegeven moment moeten ze het aandurven om wat meer los te laten om te kijken hoe het dan gaat. We kunnen niet nog maanden of zelfs langer in angst gaan zitten om elke besmetting van elke variant maar te voorkomen.
Ben het er wel mee eens, maar ik wilde even weten of ik deze complexe grafiek begreep.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gebaseerd op de hoeveelheid IC opnames en doden als de avondklok er niet is volgens verschillende experts is dat een realistisch scenario om vanuit te gaan ja.
Welnee, hooguit wat verschuivingen in het midden. Mensen, ook ik, zoeken vooral houvast in wat zij vinden en negeren dat wat hen bedreigd. Wat wel problematisch kan gaan worden in een versplitntering dat een coalitie steeds lastiger wordt˙met als zekerheid dat VVD en of CDA daar altijd als ankerpunt in zullen zitten.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:01 schreef zoost het volgende:
Ben benieuwd of deze clusterfuck nog electorale gevolgen gaat krijgen
Ik zal mijn diensten zonder aarzeling aanbieden aan Wallinga en van Dissel.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:07 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ben het er wel mee eens, maar ik wilde even weten of ik deze complexe grafiek begreep.
Hier kan van Dissel nog wat van opsteken.
Dat zou het toch ook niet moeten zijn?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:06 schreef Claudia_x het volgende:
PvdA: een juridische fout is geen reden om onze reeds gegeven steun in te trekken.
Je kunt dat niet allemaal zo dom simplistisch bekijken en tegenover elkaar zettenquote:Op donderdag 18 februari 2021 13:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een dom argument zeg, dat is een veel betere optie dan een avondklok en levert meteen een enorme reductie in doden op.
Ja en dat snap ik niet. Dat je geen harde datums kunt noemen begrijpelijk maar kom op zijn minst met een overzicht waarin staat wat we kunnen verwachten als we bepaalde doelstellingen hebben gehaald m.b.t. besmettingen etc.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:05 schreef ijs. het volgende:
[..]
je zou al kunnen zeggen bij welke besmettings-/bezettingsgraad je gaat afbouwen. Maar daar willen ze de vingers niet aan branden.
Buh, dat is niet lekker :/ Voor mijn gevoel blijven de IC opnames de laatste tijd veel meer 'hangen' en doen ze niet echt mee met de daling van de besmettingen zoals in het verleden, maar ik heb de cijfers even niet paraat dus ik kan het mis hebbenquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Weer veel opnames zeg, derde dag op rij 30+ op de IC.
Ho ho, de SP heeft nu wel de laatste waarschuwing gegeven aan dit kabinet. Dat wordt nog zweten de komende weken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:08 schreef Koffieplanter het volgende:
Voordat we ergens onze handtekening onder zetten, maken we ons er eerst heel boos over. Daar staan we voor bij de SP en de PvdA. Nederland verdient een partij die woord en daad kan scheiden.
Hoop ik wel ja.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wanneer de ziekenhuizen de reguliere zorg weer kunnen bieden, komt er snel een eind aan de maatregelen.
Ik snap dat ze de belangrijkste maatregelen nog niet zomaar in kunnen trekken (want de ziekenhuizen inderdaad), maar er zou vooral buiten echt wel wat meer ruimte moeten kunnen zijn imo. Dan trekken mensen het ook wat langer. Nu is het enkel beperking na beperking. Zelfs een Fred die rustig laat vallen dat ze nog lief zijn geweest voor ons door het bij een avondklok te houden en niet voor de algemene thuisblijf plicht te kiezen.quote:Maar tot die tijd is het lastig om al te grote risico's te nemen.
Teleurstellend inderdaad. En een gemiste kans.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet zeggen dat de diverse partijen nog veel minder weerstand bieden dan ik had verwacht. Het is volstrekt duidelijk dat er straks voor de wet gaat worden gestemd.
Die experts doen mij wel vaak denken aan veilig verkeer Nederland. Over 30 rijden, drempels, autoluw maken,... Ze gaan wel met heel veel marge aan de veilige kant zetten.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gebaseerd op de hoeveelheid IC opnames en doden als de avondklok er niet is volgens verschillende experts is dat een realistisch scenario om vanuit te gaan ja.
Tuurlijk maar dat was het vanochtend al.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet zeggen dat de diverse partijen nog veel minder weerstand bieden dan ik had verwacht. Het is volstrekt duidelijk dat er straks in meerderheid voor de wet gaat worden gestemd.
Ja, precies. Ik vind het vooral zorgelijk dat er nu al meerdere keren gezegd is (in verschillende bewoordingen) dat ze voor de avondklok zijn omdat ze de scholen niet weer dicht willen moeten doen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik moet zeggen dat de diverse partijen nog veel minder weerstand bieden dan ik had verwacht. Het is volstrekt duidelijk dat er straks voor de wet gaat worden gestemd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |