LIJSTVERBINDINGS GODEN!quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:19 schreef Stoorzendert het volgende:
Straks worden Kuzu en Wilders nog vriendjes.
Verdomme man, hoe kan dit zo langzaam gaan en nu zelfs stagneren. Toch veel mensen die zich niet meer laten testen waardoor we een vertekend beeld hebben van het aantal besmettingen?quote:
Dit vind ik ook opvallend, de cijfers van besmettingen en IC lopen uit elkaar. Daar moet iets van een reden achter zittenquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is geen stijging in het aantal besmettingen te zien, dus hoe kan er dan stijging in ziekenhuisopnames zijn zonder dat die stijging er is?
Dan zou het betekenen dat de testbereidheid veel lager is dan eerst of dat het een ernstiger ziekteverloop biedt, lijkt me onwaarschijnlijk.
Gewoon de Chineze griep er uit hoesten, veel krokodilpoeder eten!quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Komend weekend 17 graden, lekker terrasje pakken.
Kan het niet gewoon zijn dat het domme pech is en dat b.v. net nu een hoop oudere mensen positief testen? Kan me voorstellen dat 2 corona uitbraken in een bejaardentehuis al voldoende is om de IC cijfers te doen stijgen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is geen stijging in het aantal besmettingen te zien, dus hoe kan er dan stijging in ziekenhuisopnames zijn zonder dat die stijging er is?
Dan zou het betekenen dat de testbereidheid veel lager is dan eerst of dat het een ernstiger ziekteverloop biedt, lijkt me onwaarschijnlijk.
Doen wat je buikgevoel je aangeeft, daar kun je het beste op vertrouwen. Intuitie werkt best.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij zitten zo nu en dan wel in een lastige situatie. Dochter wil graag met een vriendinnetje afspreken, maar we weten dat de ouders het niet zo nauw nemen met de coronaregels. Afspreken voorlopig niet doen? Maar ze zien elkaar ook op school. Toch maar contactmomenten zo minimaal mogelijk houden? Ik weet niet meer zo goed wat wijsheid is.
Dit weekeinde gaan wij voor het eerst een coronaregeladvies aan onze laars lappen: we gaan samen op bezoek bij mijn schoonouders.
Niet noodzakelijkerwijs. Een conclusie kan ook zijn dat een groter aandeel besmette mensen onderdeel is van een risicogroep voor ziekenhuisopname.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als er meer ziekenhuisopnames zijn, is eigenlijk de enige conclusie dat er ook meer besmettingen zijn. Als er dan toch niet meer positieve tests zijn, kun je weinig andere conclusies trekken dan dat de testbereidheid is gedaald, toch?
Omdat het aantal besmettingen niet per dag is uitgesplitst bijvoorbeeld, iets waar ziekenhuisopnames geen last van hebben.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus jij zegt dat er geen stijging/ stabilisatie is in het aantal ziekenhuisopname? Dat het jou onwaarschijnlijk lijkt zal best, maar de feiten liegen natuurlijk niet.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het een sluit het ander ook niet uit natuurlijk. Wie weet is het allebei waar.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet noodzakelijkerwijs. Een conclusie kan ook zijn dat een groter aandeel besmette mensen onderdeel is van een risicogroep voor ziekenhuisopname.
Het percentage positief is ook niet echt aan het dalen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:19 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Verdomme man, hoe kan dit zo langzaam gaan en nu zelfs stagneren. Toch veel mensen die zich niet meer laten testen waardoor we een vertekend beeld hebben van het aantal besmettingen?
Dat hangt er nogal vanaf met welke eenheden je rekent.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:21 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dus jij zegt dat er geen stijging/ stabilisatie is in het aantal ziekenhuisopname?
Hij wil niet eens de baas zijn, laat staan een dictatorquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:21 schreef Claudia_x het volgende:
Rutte vond het volgens mij niet leuk om een dictator te worden genoemd.
Snap het ook wel als mensen zich niet laten testen met al dat nieuws over lekke GGD systemen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:19 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Verdomme man, hoe kan dit zo langzaam gaan en nu zelfs stagneren. Toch veel mensen die zich niet meer laten testen waardoor we een vertekend beeld hebben van het aantal besmettingen?
Hij zal het niet leuk vinden, maar hij heeft alle eigenschappen van een dergelijk persoon.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:21 schreef Claudia_x het volgende:
Rutte vond het volgens mij niet leuk om een dictator te worden genoemd.
Ik wil wel even een lijstje overige standpunten posten om je van die aanvechting af te helpen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:20 schreef Houtenbeen het volgende:
Straks moet ik nog op Denk gaan stemmen
Flinke toename zie ik niet meer (snel) gebeuren.. de Britse variant wordt nu flink onderdrukt door alle maatregelenquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zolang het maar niet te snel toeneemt, daarnaast zitten we nog in het koude seizoen.
Doe niet zo gestressed joh maakt het leven veel mooier.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij zitten zo nu en dan wel in een lastige situatie. Dochter wil graag met een vriendinnetje afspreken, maar we weten dat de ouders het niet zo nauw nemen met de coronaregels. Afspreken voorlopig niet doen? Maar ze zien elkaar ook op school. Toch maar contactmomenten zo minimaal mogelijk houden? Ik weet niet meer zo goed wat wijsheid is.
Dit weekeinde gaan wij voor het eerst een coronaregeladvies aan onze laars lappen: we gaan samen op bezoek bij mijn schoonouders.
Want die kennis is er wel bij het RIVM ?quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Al blijven het natuurlijk modellen met grote onzekerheid. Het is makkelijk kritiek geven vanuit het Fok OMT zonder enige basiskennis van het onderwerp.
Dat soort dingen helpen niet mee, nee. Het winterse weer wellicht ook niet.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Snap het ook wel als mensen zich niet laten testen met al dat nieuws over lekke GGD systemen.
Dit.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet noodzakelijkerwijs. Een conclusie kan ook zijn dat een groter aandeel besmette mensen onderdeel is van een risicogroep voor ziekenhuisopname.
Dat gaat ook nooit gebeurenquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik wil wel even een lijstje overige standpunten posten om je van die aanvechting af te helpen.
Dat zou kunnen, maar het kan ook betekenen dat de besmettingen verplaatsen van leeftijdsgroep.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als er meer ziekenhuisopnames zijn, is eigenlijk de enige conclusie dat er ook meer besmettingen zijn. Als er dan toch niet meer positieve tests zijn, kun je weinig andere conclusies trekken dan dat de testbereidheid is gedaald, toch?
Het mooie is dan wel dat ook vaccins nu al snel invloed gaan hebben op die laatste groep.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar het kan ook betekenen dat de besmettingen verplaatsen van leeftijdsgroep.
1000 besmettingen in de leeftijdsgroep 0-20 doet vrijwel niets in ziekenhuisopnames, maar 1000 besmettingen in 70+ heeft een veel grotere impact.
Je kunt landen niet met elkaar vergelijken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:23 schreef Simmertje het volgende:
Wat doen wij dan verkeerd? We hebben momenteel misschien wel de meest strenge lockdown van Europa, maar de landen om ons heen doen het veel beter.
Ik zie kansen na de verkiezingen. Wilders minister van immigratie, Kuzu van sociale zakenquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:24 schreef Red_85 het volgende:
Geweldig. Bijna nog beter dan Wilders.
Wat een periode zeg. Onwijs.
Bezetting gewone ziekenhuisbedden was begin van de maand toch 1600? Nu 1400. Mooie dalingquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:15 schreef koemleit het volgende:
[..]
precies zoal het RIVM voorspelde, stabilisering/stijging vanaf half Februari.
toch wel knap van die lui.
en hier iedereen maar roepen dat dat onzin is, etc etc.
Ik vraag me af wat wijsheid is in deze situatie die door het kabinet als zeer ernstig wordt gekenmerkt terwijl er enerzijds versoepelingen plaatsvinden en anderzijds sommige adviezen niet meer vol te houden zijn. Dat doe ik weloverwogen en maak je geen zorgen, ik steven er niet door op een burn-out af.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:23 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Doe niet zo gestressed joh maakt het leven veel mooier.
Ja, dat is zo. Ik kan me ook voorstellen dat de testbereidheid onder ouderen lager is trouwens. Een 30-er rijdt toch wat makkelijker even naar de teststraat dan iemand in de 70 die misschien slecht ter been is etc.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar het kan ook betekenen dat de besmettingen verplaatsen van leeftijdsgroep.
1000 besmettingen in de leeftijdsgroep 0-20 doet vrijwel niets in ziekenhuisopnames, maar 1000 besmettingen in 70+ heeft een veel grotere impact.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |