SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Go hard or go home
https://businessam.be/oud(...)oor-117e-verjaardag/quote:Een Franse zuster, tevens de oudste persoon van Europa, is enkele dagen voor haar 117e verjaardag volledig hersteld van een coronabesmetting. ‘Ik wist niet eens dat ik het had.’
Wat heeft dit bericht met vaccineren te maken? Ze is toch niet gevaccineerd?quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:07 schreef potjecreme het volgende:
Goed nieuws voor de vroege morgen.
[..]
https://businessam.be/oud(...)oor-117e-verjaardag/
Daarom heeft het wel zin om bejaarden te vaccineren.
Hoezo dan?quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:07 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Of juist niet want ze heeft t zonder vaccin geredquote:Op donderdag 11 februari 2021 08:07 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Omdat er al een aantal oude mensen zijn overleden aan hun vaccinatie, is het in jouw optiek zinvol om dat soort oude mensen te vaccineren?quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:07 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Verspreiden dan maar, die Drentse variantquote:Op donderdag 11 februari 2021 08:15 schreef Noek het volgende:
Wat me brengt op het volgende. Een vader van iemand die ik ken heeft net corona gehad. Die man is een onderliggend lijden in de 80 en hij voelde zich wat anders en dat was het. Hij deed even kalm an en voelde zich toen weer even slecht als daarvoor met al zn aandoeningen.
Daarom, de mensen die ik ken of hoor, mensen lijken minder ziek te worden maar wellicht is de Drentse variant erg mild.
Het vaccineren van zieke 90 plussers vind ik gewoon zielig.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:16 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet niet of het artikel ervoor pleit ouderen wel te vaccineren, maar wat het wel laat zien is dat lang niet iedereen op zijn 80e sowieso maar een paar maanden van de dood verwijderd is. Nou is 117 een heel behoorlijke leeftijd, maar er zijn genoeg 90'plussers die nog erg kwiek en gezond zijn, buiten dat ze oud zijn.
Yep, zo ken ik dan weer een behoorlijk aantal twintigers die nu al een paar maandjes aan het herstellen zijn en er ook goed ziek van warenquote:Op donderdag 11 februari 2021 08:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Verspreiden dan maar, die Drentse variant
Ook oudere mensen kunnen een heel mild verloop hebben. Schoonvader van mijn zus heeft het niet eens gemerkt en hoorde achteraf bij een controle van zijn bloed dat hij antistoffen had. Hartstikke mooi, natuurlijk. net zo goed als er jongere mensen erg ziek van kunnen worden, kunnen ouderen er amper iets van merken.
Ah ja, van zieke 90'plussers inderdaad zeker. Die hebben vaak niet meer iets bij te zetten en kan is zo'n vaccinatie net het zetje zijn.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:20 schreef Noek het volgende:
[..]
Het vaccineren van zieke 90 plussers vind ik gewoon zielig.
Dat was inderdaad het moraal van het verhaal.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:16 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet niet of het artikel ervoor pleit ouderen wel te vaccineren, maar wat het wel laat zien is dat lang niet iedereen op zijn 80e sowieso maar een paar maanden van de dood verwijderd is.
Goed punt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:12 schreef Noek het volgende:
[..]
Of juist niet want ze heeft t zonder vaccin gered
Zekers, het valt mij op dat, nu er sneeuw ligt, de supermarkt ook niet meer platgelopen wordt door die ouwe mensen. Ze kunnen het blijkbaar wel dat zo min mogelijk de deur uit gaan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:16 schreef Zwansen het volgende:
Misschien al besproken, maar ik denk dat deze sneeuw wel eens een heel positief effect kan hebben op het dalen van het aantal besmettingen. Mensen gaan minder vaak de deur uit, een ritje naar familie stellen ze uit, boodschappen worden nu grootschaliger of online gedaan, mensen die thuis kunnen werken gaan nu ook echt thuiswerken, etc.
Kortom, volgende week <1000?
Zou jij misschien ook kunnen doen en je boodschappen lekker online bestellen ofzo.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:23 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zekers, het valt mij op dat, nu er sneeuw ligt, de supermarkt ook niet meer platgelopen wordt door die ouwe mensen. Ze kunnen het blijkbaar wel dat zo min mogelijk de deur uit gaan.
Hoezo onderbelicht ? je werd er het hele afgelopen jaar al mee dood gegooid hoor. Tis sneu, net als het voor iedereen sneu is dat deze pandemie nare gevolgen heeft.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:28 schreef aartstyle het volgende:
Vanmorgen in het AD en de Telegraaf artikels over het langdurige herstel nadat men Corona heeft gehad. Denk dat dit een zwaar onderbelicht punt is van deze ziekte. BIj een griep herstel je snel en goed. Maar corona geeft toch voor veel mensen langdurige problemen en dat zijn echt niet alleen de zwakkeren uit de samenleving.
Die sluimerende ramp zal wellicht nog veel groter worden dan het nu lijkt. Mensen met chronische problemen na Corona gehad te hebben. Ook in mijn omgeving ken ik wat mensen die in de 1e golf besmet zijn geraakt. Schat 40% daarvan heeft er nog steeds last van.
Dit is ook echt iets om mee te nemen in het beleid met het oog op de maatregelen en ook iets voor jongere mensen om over na te denken. Langdurig herstellen of zelfs chronische klachten ontwikkelen lijkt me toch iets wat je niet wil.
Hoe graag ik ook zou willen terugkeren naar het normale leven, ik kijk nog wel even uit.
23 februariquote:Op donderdag 11 februari 2021 08:04 schreef Platinumgoat het volgende:
Wanneer is de volgende persconferentie van onze Pinokkio's eigenlijk? Of wordt de avondklok gewoon stilzwijgend verlengd zonder publieke aankondiging?
Vind het meevallen. Het gaat altijd over sterftecijfers van morbide ovesitas rokende mannen van 80+ met nog een maand te leven.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:33 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hoezo onderbelicht ? je werd er het hele afgelopen jaar al mee dood gegooid hoor. Tis sneu, net als het voor iedereen sneu is dat deze pandemie nare gevolgen heeft.
Uiteindelijk wel. Maar dat is het probleem. Wanneer is uiteindelijk.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:37 schreef GemMagic het volgende:
Hoewel de ernst van corona alleen in dodelijkheid uitdrukken wellicht een onjuist beeld geeft, vind ik het terug gaan naar een samenleving vele malen belangrijker dan elk risico dat corona maar met zich mee brengt.
Als je na vaccinatie een veel milder verloop van de ziekte hebt lijkt me dat er dan niet nog maanden met problemen zit. Maar ik geloof niet dat hier al veel over bekend is.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Vind het meevallen. Het gaat altijd over sterftecijfers van morbide ovesitas rokende mannen van 80+ met nog een maand te leven.
Long covid, chronisch patient zijn is wel onderbelicht. Hier en daar wat berichten voor bewustwording onder de 40 maar niet echt.
Vraag me af of de vaccins dat ook voorkomen?
Ouderen hebben een onevenredig grote kans om ziek te worden en een onevenredig grote kans het zorgsysteem te belasten. Dus als die daar - overigens puur op eigen initiatief en niet via leeftijdsdiscriminatie opgelegd door maatregelen - extra rekening mee houden tov de rest dan is dat helemaal geen aparte gang van zaken vind ik.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:30 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Zou jij misschien ook kunnen doen en je boodschappen lekker online bestellen ofzo.
Beperk je reisbewegingen geldt nl ook voor jou en alle andere mensen die klagen over drukte in de supermarkt.
Onder welk niveau moeten we zitten om de kroegen te openen? Stond daar iets van op de routekaart ofzo?quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:16 schreef Zwansen het volgende:
Misschien al besproken, maar ik denk dat deze sneeuw wel eens een heel positief effect kan hebben op het dalen van het aantal besmettingen. Mensen gaan minder vaak de deur uit, een ritje naar familie stellen ze uit, boodschappen worden nu grootschaliger of online gedaan, mensen die thuis kunnen werken gaan nu ook echt thuiswerken, etc.
Zat ik me net af te vragen inderdaad - er is nog altijd geen definitief besluit / pushmelding / persco geweest toch over de verlenging van de avonklok, terwijl hij gistern al afliep..quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:37 schreef GemMagic het volgende:
Hoewel de ernst van corona alleen in dodelijkheid uitdrukken wellicht een onjuist beeld geeft, vind ik het terug gaan naar een samenleving vele malen belangrijker dan elk risico dat corona maar met zich mee brengt.
Dat thuiswerken valt nogal mee, rete druk op de weg vanochtend.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:16 schreef Zwansen het volgende:
Dat is wat ik bedoel, je hoeft echt geen paspoortcontrole aan de deur te hebben maar rekening mee houden, is dat teveel gevraagd?quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Ouderen hebben een onevenredig grote kans om ziek te worden en een onevenredig grote kans het zorgsysteem te belasten. Dus als die daar - overigens puur op eigen initiatief en niet via leeftijdsdiscriminatie opgelegd door maatregelen - extra rekening mee houden tov de rest dan is dat helemaal geen aparte gang van zaken vind ik.
Ferdje was toch het podium opgeschopt om de blijde boodschap te verkondigen begin van de week?quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zat ik me net af te vragen inderdaad - er is nog altijd geen definitief besluit / pushmelding / persco geweest toch over de verlenging van de avonklok, terwijl hij gistern al afliep..
Deed ik ook braaf, (zoveel mogelijk) online boodschappen. Sinds een maand of 2 is dat echter helemaal veranderd en kunnen de adviezen de pot op.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:30 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Zou jij misschien ook kunnen doen en je boodschappen lekker online bestellen ofzo.
Beperk je reisbewegingen geldt nl ook voor jou en alle andere mensen die klagen over drukte in de supermarkt.
Die collectieve gedachte zorgt er voor dat het allemaal een stuk langer duurt helaas.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Deed ik ook braaf, (zoveel mogelijk) online boodschappen. Sinds een maand of 2 is dat echter helemaal veranderd en kunnen de adviezen de pot op.
Jij doet liever je boodschappen fysiek zelf? Bezorgen vind je niet fijn?quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Deed ik ook braaf, (zoveel mogelijk) online boodschappen. Sinds een maand of 2 is dat echter helemaal veranderd en kunnen de adviezen de pot op.
Met voedsel heb ik toch wel moeite dat online te bestellen, dat is eigenlijk het enige wat ik altijd fysiek koop.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij doet liever je boodschappen fysiek zelf? Bezorgen vind je niet fijn?
En reed jij er ook tussen op weg naar kantoor?quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat thuiswerken valt nogal mee, rete druk op de weg vanochtend.
Ik heb slechte ervaringen met, heel specifiek, prei. De ene keer kreeg ik er 2 vrij dikke en de keer daarop 1 hele dunne. En beide keren waren er producten niet geleverd, het nadeel daarvan is dat je geen alternatief krijgt. Als de hamburgers op zijn zou ik zelf een slavink pakken, of iets in die trant, ik zou niet direct helemaal niks meenemen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij doet liever je boodschappen fysiek zelf? Bezorgen vind je niet fijn?
Jep, wij mogen niet thuiswerken van de baas.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:13 schreef OProg het volgende:
[..]
En reed jij er ook tussen op weg naar kantoor?
Nee hoor. De vaccinatiesnelheid veruit de meest bepalende factor.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die collectieve gedachte zorgt er voor dat het allemaal een stuk langer duurt helaas.
De weg opgaan is, mits voor 21:00, sowieso niet verboden. Het zijn puur diverse sectoren an sich die opgeschort zijn, niet de vervoersbeweging zelf.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:11 schreef GemMagic het volgende:
Er zijn duizenden beroepen waarvoor je gewoon de weg op mag. Sterker nog, ik geloof dat er niet 1 beroep is, waarvoor dat is verboden.
Dat vind ik er echt los van staan. En vaccinatiesnelheid heeft met productiesnelheid en distributie te maken. Iets waar we zelf een stuk minder invloed op uit kunnen oefenen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hoor. De vaccinatiesnelheid veruit de meest bepalende factor.
23 februari weer een persconferentie en daar zullen dan de maatregelen weer verlengd worden. En wellicht gaan ze dan ook onderzoeken of de verkiezingen door kunnen gaan. Spoiler: die gaan niet door.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zat ik me net af te vragen inderdaad - er is nog altijd geen definitief besluit / pushmelding / persco geweest toch over de verlenging van de avonklok, terwijl hij gistern al afliep..
Ja, 'wij' hebben het werk gedaan. Het is nu aan de overheid om de vaccins zo snel mogelijk er in te jassen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat vind ik er echt los van staan. En vaccinatiesnelheid heeft met productiesnelheid en distributie te maken. Iets waar we zelf een stuk minder invloed op uit kunnen oefenen.
Ja groot deel mee eens. Het is een aanvullende factor. En vergeet niet. Van die drie miljoen zitter er nog heel veel niet in de lange termijn van zeg +4 maanden. Een groot deel daarvan is pas vanaf november besmet geraakt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:59 schreef Oidipous het volgende:
Terecht dat er ook aandacht wordt besteed aan long covid. Dat het er nu al 40.000 zijn wist ik niet en dat baart mij ook wel zorgen, maar toch zou ik long covid willen nuanceren.
• Tot nu toe zijn er minstens 3 miljoen mensen geïnfecteerd geweest. Als je die 40.000 daar tegen af zet is dat zo'n 1,3 procent (grof gerekend). Dus het gaat nog om een relatieve kleine groep.
• Daarnaast: inmiddels is er veel meer bekend over de behandeling tegen het virus. Met name het bericht dat huisartsen groen licht hebben gekregen om wat zwaardere ontstekingsremmers in te zetten in een vroege fase van het ziektebeeld geeft hoop. Ik vraag mij oprecht af wat de kans is dat het langdurige ziektebeeld zich ook ontwikkeld onder mensen die nu ziek worden en op tijd worden behandeld door de huisarts.
Al met al lijken mij dit geen redenen om de samenleving op slot te houden.
Die snelheid is er momenteel dan ook, maar pas in Q2 komen er echt substantiële hoeveelheden vaccins voor ons.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, 'wij' hebben het werk gedaan. Het is nu aan de overheid om de vaccins zo snel mogelijk er in te jassen.
quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Met voedsel heb ik toch wel moeite dat online te bestellen, dat is eigenlijk het enige wat ik altijd fysiek koop.
Wij laten 1 keer in de week veel bezorgen door AH en we nemen drie maaltijden HelloFresh per week. Dat maakt dat we niet vaak in de supermarkt hoeven zijn. Inderdaad voor wat vers voedsel. Gaat best eens niet helemaal goed, maar daar kan ik wel mee leven. Ook omdat voor mij naar de supermarkt gaan geen leuk uitje is; ik heb er een hekel aan. Gelukkig doet mijn lief eigenlijk altijd de boodschappen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:13 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik heb slechte ervaringen met, heel specifiek, prei. De ene keer kreeg ik er 2 vrij dikke en de keer daarop 1 hele dunne. En beide keren waren er producten niet geleverd, het nadeel daarvan is dat je geen alternatief krijgt. Als de hamburgers op zijn zou ik zelf een slavink pakken, of iets in die trant, ik zou niet direct helemaal niks meenemen.
Had het over alle drie de symboolmaatregelen in het algemeen, maar toen we over gingen naar welke argumenten er zijn gebruikt voor de spertijd ging ik daar verder op in inderdaad.quote:
quote:Op donderdag 11 februari 2021 00:29 schreef Red_85 het volgende:
Maskerplicht, alcohol na 2000 en de spertijd.
Eensch. Maar dat wisten we alquote:Over de avondklok heb ik mij vaak genoeg uitgesproken. Als je sterkste bewijs het ontbreken van tegenbewijs is dan is die onvoldoende onderbouwd.
Als het volgens planning verloopt niet, als Hugo niet weer door lobbygroepjes omver gelopen wordt kunnen we eind maart al zo ver zijn om de meeste maatregelen op te heffen. Maar punt is dat de vaccinatiesnelheid bepaalt hoe lang de crisis nog duurt, niet hoe veel mensen er de weg op gaan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die snelheid is er momenteel dan ook, maar pas in Q2 komen er echt substantiële hoeveelheden vaccins voor ons.
Wat bedoel je dan dat dit zou moeten betekenen voor de maatregelen?quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:28 schreef aartstyle het volgende:
Vanmorgen in het AD en de Telegraaf artikels over het langdurige herstel nadat men Corona heeft gehad. Denk dat dit een zwaar onderbelicht punt is van deze ziekte. BIj een griep herstel je snel en goed. Maar corona geeft toch voor veel mensen langdurige problemen en dat zijn echt niet alleen de zwakkeren uit de samenleving.
Die sluimerende ramp zal wellicht nog veel groter worden dan het nu lijkt. Mensen met chronische problemen na Corona gehad te hebben. Ook in mijn omgeving ken ik wat mensen die in de 1e golf besmet zijn geraakt. Schat 40% daarvan heeft er nog steeds last van.
Dit is ook echt iets om mee te nemen in het beleid met het oog op de maatregelen en ook iets voor jongere mensen om over na te denken. Langdurig herstellen of zelfs chronische klachten ontwikkelen lijkt me toch iets wat je niet wil.
Hoe graag ik ook zou willen terugkeren naar het normale leven, ik kijk nog wel even uit.
De winkels waar ik kom en ook supermarkt en groothandel (Sligro) is het allemaal prima, zag eergisteren nog een oud mannetje zonder mondkapje verdwaasd boodschappen doen maar ik heb nog geen vreemde incidenten of enorme drukte meegemaakt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Wij laten 1 keer in de week veel bezorgen door AH en we nemen drie maaltijden HelloFresh per week. Dat maakt dat we niet vaak in de supermarkt hoeven zijn. Inderdaad voor wat vers voedsel. Gaat best eens niet helemaal goed, maar daar kan ik wel mee leven. Ook omdat voor mij naar de supermarkt gaan geen leuk uitje is; ik heb er een hekel aan. Gelukkig doet mijn lief eigenlijk altijd de boodschappen.
Waar het mij eigenlijk om ging is dat er mensen zijn die maar blijven klagen over die belachelijke ouderen die maar telkens naar de winkel gaan, maar dat ze er zelf ook telkens zijn om het te constateren. Er zijn best veel mensen die graag hun eigen boodschappen doen, de juiste appel of prei uitzoeken en het precies goede schaaltje gerookte worst. Voor veel mensen is de overstap naar thuis laten bezorgen zelfs na een jaar nog niet zo vanzelfsprekend of prettig.
Daar moest ik wel even om lachenquote:Op donderdag 11 februari 2021 09:13 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik heb slechte ervaringen met, heel specifiek, prei. De ene keer kreeg ik er 2 vrij dikke en de keer daarop 1 hele dunne.
En terecht ook. Als je buiten de risicogroep valt laat je je toch niet ophokken?quote:Op donderdag 11 februari 2021 01:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit, man ik hoor van meerdere mensen dat ze nu echt de schijt hebben aan die klok.
Borreltje bij vrienden en te laat naar thuis... zonder fietsverlichting want anders worden ze gezien, lijkt de oorlog wel. Levensgevaarlijk.
Ben ik het niet mee eens en tevens is eind maart compleet onrealistisch.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als het volgens planning verloopt niet, als Hugo niet weer door lobbygroepjes omver gelopen wordt kunnen we eind maart al zo ver zijn om de meeste maatregelen op te heffen. Maar punt is dat de vaccinatiesnelheid bepaalt hoe lang de crisis nog duurt, niet hoe veel mensen er de weg op gaan.
Het is vooral van belang dat het tempo waar ze nu mee prikken, zodra de voorraad er voor is kan het ook, zo snel mogelijk weggeprikt wordt. Niet met het huidige priktempo, dat moet minimaal 2x zo snel. (nu max ~25x2800x7=490.000 per week).quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als het volgens planning verloopt niet, als Hugo niet weer door lobbygroepjes omver gelopen wordt kunnen we eind maart al zo ver zijn om de meeste maatregelen op te heffen. Maar punt is dat de vaccinatiesnelheid bepaalt hoe lang de crisis nog duurt, niet hoe veel mensen er de weg op gaan.
Als ik die voorbij zie komen zap ik sowieso weg, vreselijk mens.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:27 schreef Oidipous het volgende:
Kijktip, Jaap Goudsmid, Marli Huijer en Rozanne Hertzberger in debat over acceptatie dat het virus blijft.
https://debalie.nl/programma/het-virus-blijft-09-02-2021/
Dat doen we al miljoenen jaren.quote:In gesprek met Jaap Goudsmit, Rosanne Hertzberger en Marli Huijer over hoe te leven in een wereld vol virussen
Ik ook niet, maar Wirelessmousse laat regelmatig weten hoe vreselijk veel vervelende oude mensen hij in de supermarkt tegenkomt. Vandaar ook mijn vraag aan hem, eigenlijkquote:Op donderdag 11 februari 2021 09:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
De winkels waar ik kom en ook supermarkt en groothandel (Sligro) is het allemaal prima, zag eergisteren nog een oud mannetje zonder mondkapje verdwaasd boodschappen doen maar ik heb nog geen vreemde incidenten of enorme drukte meegemaakt.
Urgentie er in houden. Daarom wordt dat gebezigd.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:28 schreef aartstyle het volgende:
Goed idee, ik neem dit mee en ik sluit me wel op de rest van mijn leven want anders krijg ik nog een ongeluk.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:28 schreef aartstyle het volgende:
Dat soort stellingen ookquote:Op donderdag 11 februari 2021 09:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Als ik die voorbij zie komen zap ik sowieso weg, vreselijk mens.
[..]
Dat doen we al miljoenen jaren.
Eens. Je zou de reacties op onderstaand twitterbericht moeten lezen, Rozanne Herzberger heeft zichzelf niet populair gemaakt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Het viel mij ook op dat er ineens weer artikelen over verschenen, na er een tijd niks meer over te hebben gehoord. Ik heb er alleen een kort bericht over gelezen waarin stond dat vooral mensen tussen 20-60 jaar die thuis hebben uitgeziekt met een lange nasleep te maken hadden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:28 schreef aartstyle het volgende:
Hoe groot was het sterftecijfer ook alweer voor de -60'ers en hoeveel van hun liggen er op de IC naar verhouding?quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:37 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Eens. Je zou de reacties op onderstaand twitterbericht moeten lezen, Rozanne Herzberger heeft zichzelf niet populair gemaakt.![]()
[ twitter ]
Dat is niet terug te zien in de cijfersquote:Op donderdag 11 februari 2021 09:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die collectieve gedachte zorgt er voor dat het allemaal een stuk langer duurt helaas.
Dat is verschillend per geval.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:38 schreef Claudia_x het volgende:
Weet iemand of er inmiddels al meer bekend is over de gevolgen op langere termijn van de ziekte?
Er moet toch geld verdiend worden, zo raar is dat toch niet?quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat soort stellingen ook
Waarom niet 'hoe krijgen we covid de wereld uit' of 'hoe komen we zo snel mogelijk terug naar het echte normaal?'
Nee. Doen we niet. Angst creëren wel.
Ja maar, ze we wil niet ziek worden!!1 Dus dan maar ZeroCovid.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe groot was het sterftecijfer ook alweer voor de -60'ers en hoeveel van hun liggen er op de IC naar verhouding?
Eeeeeeven realistisch blijven.
Zou ze zich ook beseffen dat ze continue met alles risico loopt? Dat vraag ik me dan oprecht altijd af met dit soort mensen. Denken ze echt naar 0 risico te kunnen?quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:37 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Eens. Je zou de reacties op onderstaand twitterbericht moeten lezen, Rozanne Herzberger heeft zichzelf niet populair gemaakt.![]()
[ twitter ]
Goh, wat informatief.quote:
"Een wereld vol virussen" ookquote:Op donderdag 11 februari 2021 09:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Dit, landelijk verliezen ze steun, dus ff wat van dit soort berichten erin.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Urgentie er in houden. Daarom wordt dat gebezigd.
Aan de andere kant hoor ik dat mensen er ook snel van genezen en weer na 2/3 weken op sterkte zijn.
Feit blijft dat het ziektebeeld voor een ieder verschilt. De ene heeft geen klachten, andere milde, ander ligt 3 weken op zijn nest of moet zelf worden opgenomen. De ene heeft 6 maanden later nog klachten, de ander na 2 dagen niet meer.
Dat concentreren op de negatieve voorvallen en mensen die pech hebben, is een van de dingen waarmee je makkelijk tussen de oren van mensen komt. Immers wil niemand chronische klachten hebben.
Niet blind op staren dus. Dit soort artikelen kan je namelijk ook schrijven bij die andere ziekte waarmee covid vaak vergeleken is.
Dan laat je HF en de AH een deel van de reisbewegingen voor je doen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Wij laten 1 keer in de week veel bezorgen door AH en we nemen drie maaltijden HelloFresh per week. Dat maakt dat we niet vaak in de supermarkt hoeven zijn. Inderdaad voor wat vers voedsel. Gaat best eens niet helemaal goed, maar daar kan ik wel mee leven. Ook omdat voor mij naar de supermarkt gaan geen leuk uitje is; ik heb er een hekel aan. Gelukkig doet mijn lief eigenlijk altijd de boodschappen.
Waar het mij eigenlijk om ging is dat er mensen zijn die maar blijven klagen over die belachelijke ouderen die maar telkens naar de winkel gaan, maar dat ze er zelf ook telkens zijn om het te constateren. Er zijn best veel mensen die graag hun eigen boodschappen doen, de juiste appel of prei uitzoeken en het precies goede schaaltje gerookte worst. Voor veel mensen is de overstap naar thuis laten bezorgen zelfs na een jaar nog niet zo vanzelfsprekend of prettig.
Het is ook zo bizar om te doen alsof een virus een heel nieuw concept is waar we pas in 2020 voor het eerst mee te maken hebben gekregen. "HoE RiChTeN We dE sAmUhLeViNg HiErOp In??1" Nou, gewoon weer gaan doen zoals altijd zodra we met vaccinatie en dergelijke de grootste risico's hebben geelimineerd?quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat soort stellingen ook
Waarom niet 'hoe krijgen we covid de wereld uit' of 'hoe komen we zo snel mogelijk terug naar het echte normaal?'
Nee. Doen we niet. Angst creëren wel.
Je hoeft de deur toch niet open te doen als de kraamhulp komt?quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit, landelijk verliezen ze steun, dus ff wat van dit soort berichten erin.
Nog zoiets kroms, ik ben dus zwanger en beval begin april, wil geen kraamhulp over de vloer maar moet van de verloskundige. Vraag ik aan het kraamhulp bureau of ze negatieve testen kunnen laten zien. Huh? Zei ze...
Zo raar is die vraag toch niet? Die kraamhulp hangt straks wel boven een baby van een paar uur oud. Geen idee wat die in haar vrije tijd doet.
Maar ik mag nu geen sneeuwballen gooien met de buren...
Ik heb het nu opstaan. Heel goede en realistische opening van Jaap in ieder geval. Heeft gewoon echt een hele reële kijk op zaken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Ik verbaas me ook over alle activiteiten die mijn 90+ buren ondernemen. Aan de andere kant... Hun eigen keuze en ze zijn inmiddels gevaccineerd ook dus die kunnen nu helemaal van YOLOquote:Op donderdag 11 februari 2021 09:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar Wirelessmousse laat regelmatig weten hoe vreselijk veel vervelende oude mensen hij in de supermarkt tegenkomt. Vandaar ook mijn vraag aan hem, eigenlijk
Dankzij jou de dag lachend begonnen. Ik heb ook een dikke/dunne prei fobie, nu voel ik me niet meer zo eenzaam in deze barre tijden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:13 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik heb slechte ervaringen met, heel specifiek, prei. De ene keer kreeg ik er 2 vrij dikke en de keer daarop 1 hele dunne. En beide keren waren er producten niet geleverd, het nadeel daarvan is dat je geen alternatief krijgt. Als de hamburgers op zijn zou ik zelf een slavink pakken, of iets in die trant, ik zou niet direct helemaal niks meenemen.
We hebben wel voor het eerst in 100 jaar met een pandemie te maken en het is zeker goed om na te denken waar dergelijke gevaren vandaan komen zodat we het in de toekomst kunnen voorkomen of de kans er op zo klein mogelijk kunnen maken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is ook zo bizar om te doen alsof een virus een heel nieuw concept is waar we pas in 2020 voor het eerst mee te maken hebben gekregen. "HoE RiChTeN We dE sAmUhLeViNg HiErOp In??1" Nou, gewoon weer gaan doen zoals altijd zodra we met vaccinatie en dergelijke de grootste risico's hebben geelimineerd?
Zeker die kunnen het nachtleven weer inquote:Op donderdag 11 februari 2021 09:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik verbaas me ook over alle activiteiten die mijn 90+ buren ondernemen. Aan de andere kant... Hun eigen keuze en ze zijn inmiddels gevaccineerd ook dus die kunnen nu helemaal van YOLO
Eeeeeh, nee. Dat niet.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:44 schreef Jor_Dii het volgende:
We hebben wel voor het eerst in 100 jaar met een pandemie te maken
Maar ff op straat onze baby laten wegen?quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je hoeft de deur toch niet open te doen als de kraamhulp komt?
Wow....quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:37 schreef Oidipous het volgende:
[..]
[ twitter ]
Moet van de verloskundige? Ik geloof er niks van dat ze dat kunnen verplichten. Dat zou ik even uitzoeken als ik jou was. Een snelle zoektocht via google leert me dat het niet verplicht is. Zou wat zijn zeg, pff.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:41 schreef ootjekatootje het volgende:
Nog zoiets kroms, ik ben dus zwanger en beval begin april, wil geen kraamhulp over de vloer maar moet van de verloskundige. Vraag ik aan het kraamhulp bureau of ze negatieve testen kunnen laten zien. Huh? Zei ze...
Gaan ze dood van extase, kunnen ze die doden weer optellen bij het rijtje overleden gevaccineerden...quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zeker die kunnen het nachtleven weer in
Rare reactie. Ik snap niet waar je de paniek vandaan haalt in mijn bericht.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Dan laat je HF en de AH een deel van de reisbewegingen voor je doen.
Ergo, dat maakt dus geen klap uit boven zelf even naar de supermarkt
Wat maakt het bovendien uit, raken mensen massaaaaaal besmet in de supermarkt? Nog nooit bewijs voor gezien. Paniekberichten
Marli Huijer is ook wel uit het goede hout gesneden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:43 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik heb het nu opstaan. Heel goede en realistische opening van Jaap in ieder geval. Heeft gewoon echt een hele reële kijk op zaken.
Wat bedoel je met langere termijn?quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het viel mij ook op dat er ineens weer artikelen over verschenen, na er een tijd niks meer over te hebben gehoord. Ik heb er alleen een kort bericht over gelezen waarin stond dat vooral mensen tussen 20-60 jaar die thuis hebben uitgeziekt met een lange nasleep te maken hadden.
Weet iemand of er inmiddels al meer bekend is over de gevolgen op langere termijn van de ziekte?
Zit hier op een eiland, en als zij mijn bevalling doet thuis wil ze er graag een hulp bijhebben. Snap ik ook wel. Alleen zit je dan aan zoveel uur zorg vast na de bevalling...quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Moet van de verloskundige? Ik geloof er niks van dat ze dat kunnen verplichten. Dat zou ik even uitzoeken als ik jou was. Een snelle zoektocht via google leert me dat het niet verplicht is. Zou wat zijn zeg, pff.
Mensen raken alleen in niet-essentiële winkels besmet, wist je dat nog niet?quote:
Zal wel te positief nieuws zijn dan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat bedoel je met langere termijn?
Er is best wat bekend. Wat alleen niet helemaal bekend is, is hoeveel mensen er besmet zijn geraakt en hoeveel daarvan ziek zijn geworden en hoeveel daarvan dan weer long Covid hebben gekregen.
Dat doet natuurlijk wat met de beoordelingen.
Ik weet dat het Erasmus MC onderzoek doet ernaar maar heb al tijdje geen updates meer van gezien op LinkedIn hierover van hun kant
quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mensen raken alleen in niet-essentiële winkels besmet, wist je dat nog niet?
Kraamhulp is niet verplicht hoor. Of wil je thuis bevallen?quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zo raar is die vraag toch niet? Die kraamhulp hangt straks wel boven een baby van een paar uur oud. Geen idee wat die in haar vrije tijd doet.
En gelijk hebben zequote:Op donderdag 11 februari 2021 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zeker die kunnen het nachtleven weer in
Meh, hadden geloof ik niet zo'n impact als deze pandemie.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:46 schreef OProg het volgende:
[..]
Eeeeeh, nee. Dat niet.
Aziatische griep en Hongkonggriep leverden ook miljoenen doden op. Maar goed, totaal andere tijd. Als je een jaar of 15 eerder nog de halve wereld kapot hebt geschoten en gebombardeerd met nog meer slachtoffers is je prioriteitstelling iets anders.
Nee hoor we zitten al 40 jaar in een pandemie en er waren er veel meer na wo2quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We hebben wel voor het eerst in 100 jaar met een pandemie te maken en het is zeker goed om na te denken waar dergelijke gevaren vandaan komen zodat we het in de toekomst kunnen voorkomen of de kans er op zo klein mogelijk kunnen maken.
Ah, dank je! Nee, dat wist ik niet. Al een jaar bezig deze pandemie, en deze essentiele informatie komt nu pas bij me binnen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mensen raken alleen in niet-essentiële winkels besmet, wist je dat nog niet?
We zijn nu een jaar verder. Hoe zou het met het eerste cohort gaan bijvoorbeeld? Zelfs het begin van de tweede golf is alweer een tijd geleden en toen werd er al volop getest. Het lijkt me dat voor die groep inmiddels bekend zou moeten zijn hoe het na pak 'em beet een half jaar gaat.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat bedoel je met langere termijn?
In NL niet, in andere landen welquote:Op donderdag 11 februari 2021 09:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Meh, hadden geloof ik niet zo'n impact als deze pandemie.
Misschien kun je om een vaccinatiebewijs vragen?quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zit hier op een eiland, en als zij mijn bevalling doet thuis wil ze er graag een hulp bijhebben. Snap ik ook wel. Alleen zit je dan aan zoveel uur zorg vast na de bevalling...
Niks van gemerkt voor maart 2020..quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee hoor we zitten al 40 jaar in een pandemie en er waren er veel meer na wo2
Is dat verplicht?quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar ff op straat onze baby laten wegen?
Aids is je ontgaan?quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niks van gemerkt voor maart 2020..
Paniek was algemeen en niet naar jou persoonlijkquote:Op donderdag 11 februari 2021 09:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Rare reactie. Ik snap niet waar je de paniek vandaan haalt in mijn bericht.
AH bezorgde hier altijd al, dus dat is niet anders. HF hebben wel al eerder gehad en wij vonden het wel fijn om het zo te doen.
Reisbewegingen zijn natuurlijk heel anders dan wanneer je zelf je boodschappen haalt. AH en HF zetten de doos voor de deur en ze rijden beiden meerdere adressen af.
Het maakt mij ook echt helemaal niets uit, maar er zijn mensen hier in het topic die regelmatig moeten vermelden dat oude mensen te vaak in de supermarkt zijn. Als de supermarkt dan zo ontzettend geen bron van besmettingen is, is het dat ook niet voor oude mensen.
Paniek![]()
![]()
En als men niet ziek genoeg is geweest om naar het ziekenhuis te moeten, ergo een zogenoemd mild verloop van covid hebben gehad.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
We zijn nu een jaar verder. Hoe zou het met het eerste cohort gaan bijvoorbeeld? Zelfs het begin van de tweede golf is alweer een tijd geleden en toen werd er al volop getest. Het lijkt me dat voor die groep inmiddels bekend zou moeten zijn hoe het na pak 'em beet een half jaar gaat.
Over wat voor percentages hebben we het als we het over langdurige klachten hebben? Wat zijn die klachten? In welke leeftijdsgroepen doen ze zich voor? Hoelang houden die klachten aan? Da's een selectie van de vragen waar ik wel benieuwd naar ben. Als we de maatregelen willen versoepelen met risico op grootschalige verspreiding, dan is het wel handig om te weten wat de risico's voor relatief jonge mensen precies zijn.
Vraag je ook of je verloskundige zich laat testen?quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zit hier op een eiland, en als zij mijn bevalling doet thuis wil ze er graag een hulp bijhebben. Snap ik ook wel. Alleen zit je dan aan zoveel uur zorg vast na de bevalling...
Nee, allemaal nietquote:
Dat heeft zoals ik zei puur te maken met de tijd waarin je zit. Ik geloof oprecht dat als er in 1957 dit virus op was gedoken het bij lange na niet de impact had gehad die het nu heeft.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Meh, hadden geloof ik niet zo'n impact als deze pandemie.
Ik wilde helemaal geen kraamzorg.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien kun je om een vaccinatiebewijs vragen?
Alle gekheid op een stokje: het lijkt me heel redelijk om te vragen hoe zij met de situatie omgaan en om eventueel afspraken te maken zodat jij je er comfortabel bij voelt om iemand over de vloer te hebben. Nazorg is voor jou misschien essentieel, maar voor de baby niet lijkt me.
Ja, die heeft er zes laten doen de afgelopen periode.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Vraag je ook of je verloskundige zich laat testen?
Dat laatste is hun eigen afweging, natuurlijk.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Paniek was algemeen en niet naar jou persoonlijk
De bezorgers moeten ook hun werk doen en allerlei handelingen verrichten om bij jou thuis te komen
En klopt ja van die ouderen, behalve dan dat die soms onwijs dralen en tig keer langer over alles doen en dicht in de buurt komen.
Plus wel bevattelijker zijn om er dood door neer te storten in the end natuurlijk
Snap je het verschil tussen noodzaak en niet-noodzaak niet?quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik wilde helemaal geen kraamzorg.
Maar ontopic, ik vind het gewoon heel vreemd net als thuiszorg bij senioren. Dat moet en kan blijkbaar wel net als vroeger, sneeuwballen met de buren gooien is gevaarlijk. Rompertjes en babyspullen in de winkel kopen ook, maar brood niet.
Das vaak hun enige contact met de buitenwereld. Veel mensen zijn eenzaam.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat laatste is hun eigen afweging, natuurlijk.
Laat ze dralen en er langer over doen. Geef die mensen een beetje de ruimte (figuurlijk en letterlijk) om nog een beetje in het leven te staan, contact te hebben met andere mensen, al is het maar de cassiere.
Ik snap het niet, want ik haaaat boodschappen doen, maar er zijn hele volksstammen die het vaak en graag doen.
Is het een besmettelijker dan het ander?quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Snap je het verschil tussen noodzaak en niet-noodzaak niet?
Dan zouden er miljoenen doden vallen in een korte tijd en dat was het.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:58 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat heeft zoals ik zei puur te maken met de tijd waarin je zit. Ik geloof oprecht dat als er in 1957 dit virus op was gedoken het bij lange na niet de impact had gehad die het nu heeft.
Wat logisch is is je nog in de enorme puinhoop van jaren oorlog zit waarin er nog veel meer doden zijn gevallen.
Nee er is geen onderscheid daarin.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Is het een besmettelijker dan het ander?
Absoluut.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Das vaak hun enige contact met de buitenwereld. Veel mensen zijn eenzaam.
Dus kunnen de niet essentiële winkels gewoon open.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee er is geen onderscheid daarin.
Waarom mogen we ineens alleen dingen doen die van levensbelang zijn?quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee er is geen onderscheid daarin.
Maar ik begrijp dat sneeuwballen gooien met de buren voir jou van levensbelang is?
We kunnen ook sneeuwballen gooien toestaan en thuishulp bij senioren niet.
Oeh Aids, op het schooljournaal voor het eerst van gehoord. Ik was in paniek bij elk wondje wat ik had want misschien had iemand met een ander wondje op mijn wondje lopen scharen en dus ging ik dood aan AIDS. Ik zou de jongste aids-dode worden, daar was ik van overtuigd en ik wist ook niet goed of ik homo was of niet dus dubbel fucked.quote:
Geen idee vraag het de overheidquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dus kunnen de niet essentiële winkels gewoon open.
Net als de daghoreca.
Long Covid is echt geen pretje en vanuit een economisch oogpunt krijg je hierdoor wel heel veel arbeidsongeschikten erbij.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:37 schreef Oidipous het volgende:
Vanwege een ziekte.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom mogen we ineens alleen dingen doen die van levensbelang zijn?
Zijn we officieel robots geworden?
Klopt allemaal keuzes. Overleg het met de overheid zou ik zeggen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:07 schreef ootjekatootje het volgende:
We kunnen ook thuiszorg toestaan en sneeuwballen gooien.
Is er enig zicht op hoe vaak dat “long COVID” voorkomt en bij welke groepen? Want het is wel een bepaalde stroming die daar steeds mee loopt de dwepen terwijl je beleidsmakers er nooit over hoort...quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:07 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Long Covid is echt geen pretje en vanuit een economisch oogpunt krijg je hierdoor wel heel veel arbeidsongeschikten erbij.
Dus ik ben het eigenlijk wel met haar eens.
Mee eens, die data en die conclusies zijn nodig.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
We zijn nu een jaar verder. Hoe zou het met het eerste cohort gaan bijvoorbeeld? Zelfs het begin van de tweede golf is alweer een tijd geleden en toen werd er al volop getest. Het lijkt me dat voor die groep inmiddels bekend zou moeten zijn hoe het na pak 'em beet een half jaar gaat.
Over wat voor percentages hebben we het als we het over langdurige klachten hebben? Wat zijn die klachten? In welke leeftijdsgroepen doen ze zich voor? Hoelang houden die klachten aan? Da's een selectie van de vragen waar ik wel benieuwd naar ben. Als we de maatregelen willen versoepelen met risico op grootschalige verspreiding, dan is het wel handig om te weten wat de risico's voor relatief jonge mensen precies zijn.
Ik kan me dat ‘logo’ van Aids-nieuws op het Journaal nog wel herinneren. Soort van bloedachtige letters. Best creepyquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:06 schreef Noek het volgende:
[..]
Oeh Aids, op het schooljournaal voor het eerst van gehoord. Ik was in paniek bij elk wondje wat ik had want misschien had iemand met een ander wondje op mijn wondje lopen scharen en dus ging ik dood aan AIDS. Ik zou de jongste aids-dode worden, daar was ik van overtuigd en ik wist ook niet goed of ik homo was of niet dus dubbel fucked.
Ook toen deed de media het best aardig. Mn angst was real.
quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Geen idee vraag het de overheid
Ja absoluut eigen afweging, alles trouwens, en vind ik ook primaquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat laatste is hun eigen afweging, natuurlijk.
Laat ze dralen en er langer over doen. Geef die mensen een beetje de ruimte (figuurlijk en letterlijk) om nog een beetje in het leven te staan, contact te hebben met andere mensen, al is het maar de cassiere.
Ik snap het niet, want ik haaaat boodschappen doen, maar er zijn hele volksstammen die het vaak en graag doen.
Geen idee, maar mijn vriendin heeft het en is al sinds maart vorig jaar chronisch vermoeid met af en toe een koortsaanval.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is er enig zicht op hoe vaak dat “long COVID” voorkomt en bij welke groepen? Want het is wel een bepaalde stroming die daar steeds mee loopt de dwepen terwijl je beleidsmakers er nooit over hoort...
Wat toen eigenlijk ook gebeurde want er zijn ook heel veel doden toen ook niet geteld.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan zouden er miljoenen doden vallen in een korte tijd en dat was het.
Hoe lang denk jij dat het opleiden van een IC verpleegkundige duurt? Kun je ook meteen inschatten wat zoiets kost...quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]![]()
Vraag het de overheid? Ben geen robot, ik bepaal zelf wel wat ik doe en denk. De overheid gaat al veel te ver buiten haar boekje. Je mag geen sneeuwballen gooien met de buren....![]()
Knettergek zijn ze. Laat ze snel eens aan het werk gaan, ic bedden bouwen en bemannen, voldoende voor een bevolking van 17 miljoen mensen.
We zijn gewoon een ordinaire bananenrepubliek.
Ja, ik ook. Aids is trouwens weer in opkomst onder de jeugd, maar Corona hé.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik kan me dat ‘logo’ van Aids-nieuws op het Journaal nog wel herinneren. Soort van bloedachtige letters. Best creepy
Kost minder dan zeven bedrijfstakken thuishouden maandenlang...quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe lang denk jij dat het opleiden van een IC verpleegkundige duurt? Kun je ook meteen inschatten wat zoiets kost...
is aids gemuteerd tot een luchtweg infectie ziekte ?quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Aids is trouwens weer in opkomst onder de jeugd, maar Corona hé.
Belangrijker.
Ja klopt! Ik heb toen op grond van een folder uit te bieb met dat logo een spreekbeurt gehouden over Aids. Of eigenlijk hield ik vooral een opsomming van riskante seksuele praktijken waarbij het besmettingsgevaar hoog was, terwijl ik mijn leraar Nederlands strak aankeek.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik kan me dat ‘logo’ van Aids-nieuws op het Journaal nog wel herinneren. Soort van bloedachtige letters. Best creepy
De hele beargumentatie slaat ook nergens opquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:11 schreef Noek het volgende:
Een chronische ziekte is idd geen pretje nee.
Haar argumentatie over 2 weken in isolatie te moeten gaan en daar geen zin in te hebben,”Nee, dankje!” en daarom vinden dat alles en iedereen op slot moet, maakt haar tot een echte Karen wappie.
Ze hebben juist minder sex.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Belangrijker.
Pandemie proof hè, dus duizenden nodigquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe lang denk jij dat het opleiden van een IC verpleegkundige duurt? Kun je ook meteen inschatten wat zoiets kost...
Wat een antwoordquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kost minder dan zeven bedrijfstakken thuishouden maandenlang...
Ik snap dat je heel bang gemaakt bent, maar we gaan binnenkort gewoon weer normaal doen.
Het gaat niet om die 2 weken ziek zijn. Het gaat om de long covid.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:14 schreef Molo het volgende:
[..]
De hele beargumentatie slaat ook nergens op
Continu met zijn allen in collectieve lockdown en iedereen steeds testen zodat zij geen kans heeft om twee weken ziek in quarantaine te moeten
Bijzonder
Jaja. 100 jaar werkeloos en dan 2 tropenjaren.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Pandemie proof hè, dus duizenden nodig
Goed verzonnen, maar het loopt juist al jaren terug.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Belangrijker.
Heb je haar eerste zinnen wel gehoord.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:17 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het gaat niet om die 2 weken ziek zijn. Het gaat om de long covid.
Ik heb haar zinnen gehoord. Ik heb ook het hele programma gezien en kan het in context plaatsen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:22 schreef Noek het volgende:
[..]
Heb je haar eerste zinnen wel gehoord.
Ze is 36 en de kans dat ze 1 of 2 weken ziek wordt is aanzienlijk. Dat is nog net niet chronisch
Dat haalde Rosanna niet aanquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:17 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het gaat niet om die 2 weken ziek zijn. Het gaat om de long covid.
Rest van Nederland verdriedubbeling van zorgkostenquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jaja. 100 jaar werkeloos en dan 2 tropenjaren.
Jottem.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Rest van Nederland verdriedubbeling van zorgkosten
Die heeft weet ik hoe lang in quarantaine gezeten en die coronamaatregelen zijn daar zeker niet van krachtquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:22 schreef zoost het volgende:
Was deze al voorbijgekomen?
[ afbeelding ]
Kun je voor dat geld mooi een glas wijn veroorloven om je sterfelijkheid bij te overdenkenquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jottem.
Dan valt die 25 euro thuiswerkvergoeding die vandaag in mijn mailbox viel toch weer in het niet.
Vanuit China, dus die heeft een week of twee in quarantaine gezeten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:22 schreef zoost het volgende:
Was deze al voorbijgekomen?
[ afbeelding ]
Troost je, veel mensen zijn jelly op het feit dat je werk hebt en ook nog eens een extra vergoeding krijgt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jottem.
Dan valt die 25 euro thuiswerkvergoeding die vandaag in mijn mailbox viel toch weer in het niet.
Groot huishouden wel.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:26 schreef pullup het volgende:
[..]
Vanuit China, dus die heeft een week of twee in quarantaine gezeten.
Het is niet ongebruikelijk dat chronisch ziek zijn dood wordt gezwegen door beleidmakers want dat kost de overheid veel geld. Bij Q koorts gebeurde dat pas 11 jaar naar de uitbraak.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is er enig zicht op hoe vaak dat “long COVID” voorkomt en bij welke groepen? Want het is wel een bepaalde stroming die daar steeds mee loopt de dwepen terwijl je beleidsmakers er nooit over hoort...
Dus iedereen die vanuit het buitenland naar Nederland reist hoeft zich ook niet aan de maatregelen te houden?quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Die heeft weet ik hoe lang in quarantaine gezeten en die coronamaatregelen zijn daar zeker niet van kracht
Dom bericht dus
gaat het volk niet meer accepteren.....in juli is het klaar met het draagvlakquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:21 schreef Draak31 het volgende:
We moeten nu wel naar #zerocovid. Leuk geweest nu. Doorpakken, desnoods tot 2023.
Glazen bol erbij gepakt. Ik zet 50 op junoquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gaat het volk niet meer accepteren.....in juli is het klaar met het draagvlak
Ah, nog een Covid politieagent, nu mondiaalquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:29 schreef zoost het volgende:
[..]
Dus iedereen die vanuit het buitenland naar Nederland reist hoeft zich ook niet aan de maatregelen te houden?
Dit zijn maatregelen die de WHO zelf adviseert. Zij zat daar als onderdeel van de WHO. Dan dien je het goede voorbeeld te geven.
[ afbeelding ]
Rosanna zegt letter: "Verder weet ik niet wat de lange termijn consequenties zijn. Ik weet niet wat het risico is op long covid. Ik zie een heleboel mensen met long covid ineenstorten."quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat haalde Rosanna niet aan
Ik ben voor risico's zelf afwegen, open gooien band e samenleving en vooral maximaal vaccineren voor iedereen die wil
50? Dacht dat jij een High Roller was?quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:31 schreef Noek het volgende:
[..]
Glazen bol erbij gepakt. Ik zet 50 op juno
Nee hoor, van mij mogen veel regels per direct geschrapt worden. Ik hoop alleen te laten zien, dat vele covid gezagsdragers (zoals mw Koopmans) de regels vooral van toepassing vinden op anderen en niet voor zichzelf.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah, nog een Covid politieagent, nu mondiaal
Vond het een opmerkelijk fragment, heb de rest van de discussie nog niet gezien. Ik snap nu waarom ik me zelf in februari 2020 veel meer zorgen maakte om corona dan de meeste mensen, en waarom ik in maart blij was met de (intelligente) lockdown en tegelijkertijd zéér bezorgd om Rutte die het had over groepsimmuniteit en dat de meeste mensen corona zouden krijgen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:40 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ja maar, ze we wil niet ziek worden!!1 Dus dan maar ZeroCovid.
Ja ok, truequote:Op donderdag 11 februari 2021 10:31 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Rosanna zegt letter: "Verder weet ik niet wat de lange termijn consequenties zijn. Ik weet niet wat het risico is op long covid. Ik zie een heleboel mensen met long covid ineenstorten."
Dus hoezo haalde ze het niet aan?
quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:34 schreef zoost het volgende:
[..]
Nee hoor, van mij mogen veel regels per direct geschrapt worden. Ik hoop alleen te laten zien, dat vele covid gezagsdragers (zoals mw Koopmans) de regels vooral van toepassing vinden op anderen en niet voor zichzelf.
Nou, geen probleem dan. O, ja. Het feestje wat ik ga geven is alleen voor mensen die al Corona hebben gehad, dus die kunnen elkaar niet besmetten. Avondklok maatregel is dus ook niet van toepassing. Dank u en tot ziens.quote:
Zeg dat maar tegen de jongens en meiden in onder andere Schiedam.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
is aids gemuteerd tot een luchtweg infectie ziekte ?
Aids/HIV valt erg makkelijk te voorkomen.....
Dan zet ik in op begin mei.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:31 schreef Noek het volgende:
Glazen bol erbij gepakt. Ik zet 50 op juno
27 april 2021 vieren we de vrijheid en is het feest voor iedereen tenzij kwetsbaar en nog niet gevaccineerdquote:
je moet ook wel ff nadenken he voordat je met jan en alleman gaat neuken,quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de jongens en meiden in onder andere Schiedam.
Die dikke Chinees op de foto ook?quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Die heeft weet ik hoe lang in quarantaine gezeten en die coronamaatregelen zijn daar zeker niet van kracht
Dom bericht dus
Handwassen lijkt mij ook wel belangrijk om op 1 te zetten jaquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:29 schreef zoost het volgende:
[..]
Dus iedereen die vanuit het buitenland naar Nederland reist hoeft zich ook niet aan de maatregelen te houden?
Dit zijn maatregelen die de WHO zelf adviseert. Zij zat daar als onderdeel van de WHO. Dan dien je het goede voorbeeld te geven.
[ afbeelding ]
De grap is, een maand of 2 geleden ofzo had Rosanne een column ergens, dat ze vond dat het land op slot moest. In die column haalde ze ook aan dat ze gezellig met vriendinnen wat ging drinken want de kinderen gingen met elkaar spelen. Ze zou niet vrijwillig thuis kunnen/willen blijven, dus vond ze dat het land op slot moest.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:35 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Vond het een opmerkelijk fragment, heb de rest van de discussie nog niet gezien. Ik snap nu waarom ik me zelf in februari 2020 veel meer zorgen maakte om corona dan de meeste mensen, en waarom ik in maart blij was met de (intelligente) lockdown en tegelijkertijd zéér bezorgd om Rutte die het had over groepsimmuniteit en dat de meeste mensen corona zouden krijgen.
Het is gewoon angst voor het onbekende in combinatie met in de ontkenning zitten. "Neeeeeee ik wil dit niet, ik wil niet ziek worden, ik wil niet besmet worden met iets wat ik niet ken!!! Ik wil dat vadertje staat deze dreiging voor mij wegneemt!!! Ik wil niet dat 60% besmet wordt, ik wil het niet, ik wil 100 worden!!!"
Het is een angst die heel menselijk is, en waarvan het in maart vorig jaar ook helemaal niet gek was om daar als samenleving in eerste instantie vanuit te gaan. Toen gingen er ook nog allerlei geruchten rond van belachelijk hoge sterftepercentages en R0-waarden, van langetermijneffecten zoals impotentie bij mannen en weet ik wat niet meer. Als het virus je ballen liet verschrompelen, zou de helft van de wereld vrijwillig in lockdown gaan.
Maar als je als jonge gezonde vrouw (ik wil niet eenzelfde oordeel vellen over kwetsbare mensen die er zo in staan) na een heel jaar nog steeds in diezelfde ontkenningsmodus zit, dan wordt het toch tijd om hulp te zoeken. Als je nog een plekje kunt krijgen als gevolg van de maatregelen die je zelf hebt gesteund. En anders moet Rosanne gewoon lekker thuisblijven en haar sociale contacten tot 0 beperken tot iedereen gevaccineerd is, is ook prima toch? Moet zij weten. Maar ga het niet van de rest van de maatschappij eisen.
Het is grappig dat haar betoog bijna hetzelfde is als anti-vaxxers. Die willen niet ziek worden van vervelende bijwerkingen, die willen eerst meer weten over de langetermijneffecten, die willen geen vreemde stoffen in hun lichaam hebben.
Groepsverkrachtingen datquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je moet ook wel ff nadenken he voordat je met jan en alleman gaat neuken,
maar waarschijnlijk drugs op, zonder voorbehoedsmiddelen.
Hebben ze daar nog nooit van condooms gehoord?quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Klopt, en die hele campagne in regio Rijnmond is op de lange baan geschoven, ik hoef natuurlijk niet te zeggen waarom.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je moet ook wel ff nadenken he voordat je met jan en alleman gaat neuken,
maar waarschijnlijk drugs op, zonder voorbehoedsmiddelen.
Hoop binnen nu en 4 weken aan de beurt te zijn voor vaccinatie. Als die f*cking leveringen opschieten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:44 schreef Molo het volgende:
27 april 2021 vieren we de vrijheid en is het feest voor iedereen tenzij kwetsbaar en nog niet gevaccineerd
Op waardig stuk! Beter dan die bangmakerij die er nu instaat.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:35 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Vond het een opmerkelijk fragment, heb de rest van de discussie nog niet gezien. Ik snap nu waarom ik me zelf in februari 2020 veel meer zorgen maakte om corona dan de meeste mensen, en waarom ik in maart blij was met de (intelligente) lockdown en tegelijkertijd zéér bezorgd om Rutte die het had over groepsimmuniteit en dat de meeste mensen corona zouden krijgen.
Het is gewoon angst voor het onbekende in combinatie met in de ontkenning zitten. "Neeeeeee ik wil dit niet, ik wil niet ziek worden, ik wil niet besmet worden met iets wat ik niet ken!!! Ik wil dat vadertje staat deze dreiging voor mij wegneemt!!! Ik wil niet dat 60% besmet wordt, ik wil het niet, ik wil 100 worden!!!"
Het is een angst die heel menselijk is, en waarvan het in maart vorig jaar ook helemaal niet gek was om daar als samenleving in eerste instantie vanuit te gaan. Toen gingen er ook nog allerlei geruchten rond van belachelijk hoge sterftepercentages en R0-waarden, van langetermijneffecten zoals impotentie bij mannen en weet ik wat niet meer. Als het virus je ballen liet verschrompelen, zou de helft van de wereld vrijwillig in lockdown gaan.
Maar als je als jonge gezonde vrouw (ik wil niet eenzelfde oordeel vellen over kwetsbare mensen die er zo in staan) na een heel jaar nog steeds in diezelfde ontkenningsmodus zit, dan wordt het toch tijd om hulp te zoeken. Als je nog een plekje kunt krijgen als gevolg van de maatregelen die je zelf hebt gesteund. En anders moet Rosanne gewoon lekker thuisblijven en haar sociale contacten tot 0 beperken tot iedereen gevaccineerd is, is ook prima toch? Moet zij weten. Maar ga het niet van de rest van de maatschappij eisen.
Het is grappig dat haar betoog bijna hetzelfde is als anti-vaxxers. Die willen niet ziek worden van vervelende bijwerkingen, die willen eerst meer weten over de langetermijneffecten, die willen geen vreemde stoffen in hun lichaam hebben.
wij dachten deze maand al aan de beurt te zijn, maar er gingen opeens wat groepen voor.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoop binnen nu en 4 weken aan de beurt te zijn voor vaccinatie. Als die f*cking leveringen opschieten.
Skere tijden, WW.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
50? Dacht dat jij een High Roller was?
ik zit hier al maanden in een gebied met amper Coronagevallen.quote:
Dat was gewoon het mortaliteits-'argument' in een ander jasje. Next.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:49 schreef Oidipous het volgende:
Nog even over het debat van De Balie: Marli Huijer for president! Wat een ontzettend fijn geluid om naar te luisteren.
Ze maakt even korte metten met het ZeroCovid denken.
[ twitter ]
Zelfde hier. Komt omdat dat Astrazeneca productieproblemen had.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:52 schreef Predator40 het volgende:
wij dachten deze maand al aan de beurt te zijn, maar er gingen opeens wat groepen voor.
gelukkig ook kwetsbare groepen, en er is toch nog geen zak te beleven dus zo erg vind ik het niet
maar binnen 4 weken zou het wel moeten lukken zou je zeggen.
Je wacht maar mooi met leven tot iedereen een vaccin gehad heeft, vriend.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wij dachten deze maand al aan de beurt te zijn, maar er gingen opeens wat groepen voor.
gelukkig ook kwetsbare groepen, en er is toch nog geen zak te beleven dus zo erg vind ik het niet
maar binnen 4 weken zou het wel moeten lukken zou je zeggen.
bij het AZ vaccin moet je nog 3 maanden wachten tot de 2de prik dus dan is het alweer juni
Las kort geleden een stuk van haar hand, heel erg fijn jaquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:49 schreef Oidipous het volgende:
Nog even over het debat van De Balie: Marli Huijer for president! Wat een ontzettend fijn geluid om naar te luisteren.
[ twitter ]
Kun jij ook een normale ton aanslaan?quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je wacht maar mooi met leven tot iedereen een vaccin gehad heeft, vriend.
Heel Nederland zit al maanden solidair te doen met je.
ooitquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Zelfde hier. Komt omdat dat Astrazeneca productieproblemen had.
Echt zo jammer.
Ja, en al die groepen die ineens voorrang krijgen.
Maar, komt goed, ben ik van overtuigd.
Deze vrouw zegt inhoudelijk niet veel anders dan Baudet, alleen ze verwoord het wat fraaier.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Las kort geleden een stuk van haar hand, heel erg fijn ja
Les 1 als je je verstandskies moet laten verwijderen: Ga nooit op internet de verhalen lezen, want je komt alleen horrorstories tegen. En dan is het zover en dan is het prik-krak-weg-hier-een-watje-voor-het-bloedenquote:Op donderdag 11 februari 2021 09:35 schreef Red_85 het volgende:
Dat concentreren op de negatieve voorvallen en mensen die pech hebben, is een van de dingen waarmee je makkelijk tussen de oren van mensen komt. Immers wil niemand chronische klachten hebben.
Niet blind op staren dus. Dit soort artikelen kan je namelijk ook schrijven bij die andere ziekte waarmee covid vaak vergeleken is.
Bron?quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je wacht maar mooi met leven tot iedereen een vaccin gehad heeft, vriend.
Heel Nederland zit al maanden solidair te doen met je.
quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Kun jij ook een normale ton aanslaan?
Vind je zelf niet een beetje asociaal? Ik heb mijn prik gehad dus ik ga leven...quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Zou je niet op zijn minst even afwachten tot zeker is of je de boel nog kunt verspreiden als je bent gevaccineerd?quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
[..]
Vind je zelf niet een beetje asociaal? Ik heb mijn prik gehad dus ik ga leven...
Als ik zeg dat ik me niet meer aan de regels hou, krijg ik half fok over me heen.
Zo sta ik er ook in.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]![]()
solidair hoeven ze niet te doen aangezien we zelf al maanden zowat in complete isolatie zitten.
van mij part gooien ze alles open, wij zorgen er zelf wel voor dat we niet besmet raken.
Die hele poppenkast is om China vrij te pleiten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:46 schreef zoost het volgende:
Toch goed dat ze naar China zijn afgereisd.
[ twitter ]
Sgoed.... deze normaal genoeg voor je?quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:57 schreef Molo het volgende:
[..]
waar heb ik gezegd dat we gelijk alle regels laren varen na de prik dan ?quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
[..]
Vind je zelf niet een beetje asociaal? Ik heb mijn prik gehad dus ik ga leven...
Als ik zeg dat ik me niet meer aan de regels hou, krijg ik half fok over me heen.
Van mij mag alles open, zal de mens goed doen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:00 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zou je niet op zijn minst even afwachten tot zeker is of je de boel nog kunt verspreiden als je bent gevaccineerd?
Volledig jouw woorden en conclusiesquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Deze vrouw zegt inhoudelijk niet veel anders dan Baudet, alleen ze verwoord het wat fraaier.
En aangezien alles wat Baudet zegt of eventueel door Baudet gezegd zou kunnen worden tragisch gelul is, moet je deze vrouw ook niet serieus nemen.
Mooie vraag, alleen vrees ik dat er geen eenduidig antwoord op is waar de gehele bevolking achter staat. De 'we' in het verhaal is nogal versnipperd.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:49 schreef Oidipous het volgende:
[ twitter ]
Ik ook vriend, ik ook.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waar heb ik gezegd dat we gelijk alle regels laren varen na de prik dan ?
we leven al 6 maanden veel strenger dan de regels ( op 1 bezoekje na buiten )
wat een achterlijk oordeel
quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sgoed.... deze normaal genoeg voor je?
[ afbeelding ]
Verschrikkelijk zeg, die kwetsbare mensen willen weer normaal leven, wat afschuwelijk asociaal!quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
[..]
Ja en dit zijn jouw woordenquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Volledig jouw woorden en conclusies
quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat was gewoon het mortaliteits-'argument' in een ander jasje. Next.
Wijzen op de kleine risico's voor gezonden mensen onder de 50, voorbij gaan aan de overbelasting van de ziekenhuize gevoed door (asymptomatische) verspreiding binnen deze groep en dan de boel framen als veiligheidsparadox op grond van die beperkte gevolgen voor jongeren, maar verder het uitvallen van de acute zorg niet meenemen in die overweging. Lekker bezig als 'filosoof'.
https://www.bd.nl/binnenl(...)wie-ik-was~a588bc90/quote:Artsen slaan alarm over gezondheidsschade op de lange termijn door corona. Op zijn minst enkele tienduizenden Nederlanders kampen maanden na hun besmetting nog met zware klachten. Het gaat om mensen tussen de 20 en 60 jaar, die de ziekte veelal thuis doormaakten.
[...]
De cijfers: tienduizenden Nederlanders houden last
Fysiotherapeutenbond KNGF schat op basis van onderzoek onder haar leden dat minimaal 28.000 ex-covidpatiënten op dit moment onder behandeling zijn voor herstelzorg. Daarvan is ruim de helft (54 procent) jonger dan 55 jaar.
Jako Burgers van het Nederlands Huisartsen Genootschap denkt ook dat het om tienduizenden mensen gaat. ,,In mijn praktijk heb ik tien mensen met zo'n lange nasleep. Er zijn vijfduizend huisartsenpraktijken, stel dat die er allemaal acht hebben. Dan zit je op veertigduizend mensen. Ik denk dat dat een reële inschatting is, die ook ondersteund wordt door internationaal onderzoek."
Zorgverzekeraars Nederland vergoedde tot en met november aan ruim 1100 mensen herstelzorg vanuit het basispakket, en zegt dat het aantal mensen dat daar gebruik van maakt blijft groeien. Bij het relatief onbekende C-support meldden zich tot dusver 1300 mensen die na drie maanden nog steeds niet de oude zijn.
Een sluit het ander niet uitquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:08 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja en dit zijn jouw woordenWat is je boodschap? Dit is nogal een dooddoener
Zal ook nog even mijn andere post quoten waarin ik wijs op de onzinnigheid van deze vrouw:
[..]
Klopt maar daar heeft deze vrouw het niet over. Deze vrouw probeert het argument te maken dat het virus voor de meeste mensen ongevaarlijk is, en daarom (!) voor de samenleving ook ongevaarlijk is of minder gevaarlijk is. Dat is om meerdere redenen onjuist, en er is ook al regelmatig uitgelegd waarom dat zo is.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Een sluit het ander niet uit
Maximaal vaccineren én gecontroleerd de samenleving opengooien waarbij directe doden en chronisch zieken gaan komen.
Dat is prima aanvaardbaar, denk voor zat mensen, maar politiek gaat niemand daar de verantwoordelijkheid voor nemen dit besluit te nemen
Ik heb een NRC abo.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:46 schreef chratnox het volgende:
Volgens mij was 't haar column in het NRC begin januari. Ik heb geen abbo dus kan 'm niet meer lezen, maar volgens mij was deze 't: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-afkondigen-a4026839
Ongelofelijk stomme doos dat het er is.quote:... ik doe zelf volop mee en zoek de grenzen op in deze lockdown. Naar het lab voor stagebegeleiding, naar mijn werkplek voor deze column, met de kinderen langs bij vriendinnen met hun kinderen. Koffie drinken bij ouders en schoonouders. Ik houd me niet aan de strengere regels waarvan ik overtuigd ben dat we die nodig hebben. Heimelijk hoop ik dat de ander zegt: „Ik spreek liever toch niet af. Ik doe even voorzichtig”. Maar dat gebeurt bijna nooit.
Dat zijn toch serieus wel twijfelachtige schattingen en nog maar de vraag of die representatief zijnquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:10 schreef BlackLining het volgende:
Wel weer een interview in BD over mensen die (volgens de virologen hier overigens extreem zeldzame) lange-termijn klachten van corona:
Tienduizenden jonge, gezonde Nederlanders gesloopt door corona: ‘Ik neem afscheid van wie ik was’
[..]
https://www.bd.nl/binnenl(...)wie-ik-was~a588bc90/
Los van of je zelf die risico's wil lopen kun je die niet bepalen voor iemand anders. Bovendien komt het de beroepsbevolking als geheel op lange termijn ook niet lekker uit als een significant deel chronische vermoeidheid oploopt.
KNGF, NHG en VVZ: "Er zijn veel mensen die nog lang last hebben van corona"quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat zijn toch serieus wel twijfelachtige schattingen en nog maar de vraag of die representatief zijn
En voor hoe lang
Daarnaast, op miljoenen inwoners.... nog steeds een aanvaardbaar risico wmb
Het is niet alsof er geen schade is aan mensen als er veel maatregelen zijn. Zijn alleen andere groepen
Ik vind dat niet zo los van elkaar staanquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Klopt maar daar heeft deze vrouw het niet over. Deze vrouw probeert het argument te maken dat het virus voor de meeste mensen ongevaarlijk is, en daarom (!) voor de samenleving ook ongevaarlijk is of minder gevaarlijk is. Dat is om meerdere redenen onjuist, en er is ook al regelmatig uitgelegd waarom dat zo is.
Dat staat los van de strategie van het heropenen van de samenleving, want dat wordt inderdaad balanceren met maatregelen, vaccinaties en verspreidingsrisico.
Bekijk even hoe dat 'berekend' is. Onder kopje 'de cijfers'quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
KNGF, NHG en VVZ: "Er zijn veel mensen die nog lang last hebben van corona"
Molo: "Het is allemaal wel serieus twijfelachtig"
Kan me niet voorstellen dat jij in die drie minuten dat hele stuk al gelezen hebt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Bekijk even hoe dat 'berekend' is. Onder kopje 'de cijfers'
Ik ken die beroepsgroepen en koepelorganisaties goed en herken de lobby iig
Dat stuk is gewoon dat stuk van het AD met een andere branding dat al eerder in dit topic stond.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:18 schreef BlackLining het volgende:
Kan me niet voorstellen dat jij in die drie minuten dat hele stuk al gelezen hebt.
Het zijn twee verschillende vraagstukken:quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik vind dat niet zo los van elkaar staan
Dus we houden hier straks aan de maatregelen vast als er nog besmettingen in Afrika zijn? Succes!quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:29 schreef zoost het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ah, ik heb de link naar het AD niet voorbij zien komen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:19 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat stuk is gewoon dat stuk van het AD met een andere branding dat al eerder in dit topic stond.
Zolang niet duidelijk is welk percentage chronisch ziek wordt valt niet te zeggen of het meevalt of niet. Daar zijn nog steeds geen betrouwbare cijfers over. De schatting lopen uiteen van 1 tot 10%. Dat kunnen dan flinke aantallen chronisch zieken zijn als het virus flink kan huishouden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Bekijk even hoe dat 'berekend' is. Onder kopje 'de cijfers'
Ik ken die beroepsgroepen en koepelorganisaties goed en herken de lobby iig
quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat jij in die drie minuten dat hele stuk al gelezen hebt.
Het is vrij gangbaar hoor, om een samenvatting van iets te posten waar niet alle onderbouwing in staat. Jou heb ik in het geheel nog geen bron zien noemen, alleen dat iedereen die anders denkt dan Molo gek is (bron: Molo).
Wow wat een stevig stuk onderzoek zegquote:Uit onderzoek van deze site blijkt dat fysiotherapeuten minstens 28.000 gevallen onder behandeling hebben. Huisartsenvereniging NHG schat het aantal tot nu toe op 40.000, en
Ssssstt! Breng het kabinet niet op ideeën!!quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dus we houden hier straks aan de maatregelen vast als er nog besmettingen in Afrika zijn? Succes!
Ik zie zo'n filmposter voor mij:quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dus we houden hier straks aan de maatregelen vast als er nog besmettingen in Afrika zijn? Succes!
Dan mogen die misselijke oudjes zeker lekker mijn pensioen opvreten in de kroeg terwijl ik nog een half jaar binnen moet blijvenquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:30 schreef GemMagic het volgende:
Ik juich het toe dat mensen die gevaccineerd zijn fijn het leven hervatten, ook al zal ik zelf pas veel later in de gelegenheid gesteld worden een vaccin te ontvangen. Het helpt om deze angstfase te doorbreken wanneer we mensen zien die weer enigszins leven als voorheen.
Bruls mag naar de huisarts.quote:Mensen met zwaar overgewicht krijgen sneller coronavaccin
Mensen met zwaar overgewicht krijgen voorrang bij coronavaccinatie. Huisartsen, die de prikken gaan zetten, mogen binnen een paar dagen al beginnen met het bestellen van vaccins.
Het gaat om mensen van 18 tot en met 64 jaar met zogeheten morbide obesitas. Dat komt neer op een BMI van 40 en hoger. Dat zijn er in Nederland volgens cijfers van het CBS zo’n 100.000. Vanwege beperkte beschikbaarheid van het vaccin (van AstraZeneca), wordt deze groep niet tegelijk ingeënt, maar per regio. Zeeland is de eerste provincie die aan de beurt is, Brabant en Limburg volgen direct daarna.
Het is al langer bekend dat mensen met overgewicht een grotere kans hebben om op de intensive care terecht te komen. Op dit moment is zo’n driekwart van de coronapatiënten op die afdeling te zwaar.
De huisartsen in Brabant mogen vanaf maandag coronavaccins voor hun eigen patiënten bestellen. Maar hoeveel precies is de vraag, zegt de Osse huisarts Geert-Jan van Holten. ,,Op leeftijd en ziektebeeld kunnen we selecteren, maar we hebben als huisartsen lang niet alle patiënten met een BMI van boven de 40 in beeld. Mogelijk mist een groep daardoor de boot, omdat ze geen uitnodiging krijgen. Ik roep die mensen op om zichzelf te melden bij hun huisarts.”
Landelijke campagne
Er volgt nog een landelijke publiciteitscampagne, maar die komt te laat voor de eerste regio’s, vreest Van Holten. ,,Als ik maandag moet bestellen, wil ik nu weten hoeveel.” Hij is niet bang dat mensen zich nu ten onrechte massaal melden voor een prik. ,,Ik geloof daar niet in, we kennen onze patiënten. We zijn maanden bang geweest dat mensen zich niet willen laten vaccineren, en nu zijn we bang dat te veel mensen zich laten vaccineren. Dat lijkt me niet nodig.”
Ook 63- en 64-jarigen kunnen snel een uitnodiging van hun huisarts verwachten. Dat geldt ook voor mensen met het syndroom van Down of een neurologische aandoening.
Denk idd dat mensen voor hun plezier een BMI van boven de 40 hebben, en dat dat heel snel naar een gezond BMI geturnd kan worden door sportquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:35 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)ronavaccin~a211cf31/
Gelukkig maar, de vetkleppen mogen als eerste weer naar de fast food restaurants.
Maar we houden de sportscholen en sportverenigingen nog even dicht...
Vraag me af waarom voor die regios is gekozen. Waarom niet in de grotere steden/brandhaarden?quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:35 schreef Caland het volgende:
Zeeland is de eerste provincie die aan de beurt is, Brabant en Limburg volgen direct daarna.
Dat lijkt me de juiste instelling.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:30 schreef GemMagic het volgende:
Ik juich het toe dat mensen die gevaccineerd zijn fijn het leven hervatten, ook al zal ik zelf pas veel later in de gelegenheid gesteld worden een vaccin te ontvangen. Het helpt om deze angstfase te doorbreken wanneer we mensen zien die weer enigszins leven als voorheen.
Volgens mij heeft ze het niet over Covid-maatregelen in het algemeen, maar reageert ze op de uitspraak van Rosanne Hertzberger dat we ook na het vaccineren van de ouderen en kwetsbaren een Zero Covid-beleid moeten voeren omdat Rosanne nooit ziek wil worden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat was gewoon het mortaliteits-'argument' in een ander jasje. Next.
Wijzen op de kleine risico's voor gezonden mensen onder de 50, voorbij gaan aan de overbelasting van de ziekenhuize gevoed door (asymptomatische) verspreiding binnen deze groep en dan de boel framen als veiligheidsparadox op grond van die beperkte gevolgen voor jongeren, maar verder het uitvallen van de acute zorg niet meenemen in die overweging. Lekker bezig als 'filosoof'.
Lijkt mij een goed idee als een van de volgende groepen mensen zijn met een BMI tussen 30 - 40quote:
Moet ik nog 35 kilo voor aankomen, zo hard gaat het nu ook niet met die coronakilo'squote:
@Gia gaat nog wel even duren voor onsquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:35 schreef ootjekatootje het volgende:
Gelukkig maar, de vetkleppen mogen als eerste weer naar de fast food restaurants.
Dan wordt het al wat lastiger als je puur op BMI afgaat, iemand die flink aan krachttraining doet zit ook al snel rond de 30.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Lijkt mij een goed idee als een van de volgende groepen mensen zijn met een BMI tussen 30 - 40
Ik denk dat dat er best veel zijnquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Lijkt mij een goed idee als een van de volgende groepen mensen zijn met een BMI tussen 30 - 40
Buikvet is ook veel betere graadmeter maar doorgaans niet vastgelegd door huisartsen dus kun je nu niet van uit gaan als waardequote:Op donderdag 11 februari 2021 11:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan wordt het al wat lastiger als je puur op BMI afgaat, iemand die flink aan krachttraining doet zit ook al snel rond de 30.
Ja precies. Maar BMI van >40 ben je eigenlijk altijd wel moddervet.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Buikvet is ook veel betere graadmeter maar doorgaans niet vastgelegd door huisartsen dus kun je nu niet van uit gaan als waarde
Mee eens dat zij het leven zoveel mogelijk moeten kunnen hervatten. Maar dat hoeft niet perse meer te zijn als mensen die niet zoveel risico lopen op een ernstige infectie.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:30 schreef GemMagic het volgende:
Dit inderdaad, ook al gaan mensen dan roepen alsof er zoveel afgetrainde kerels zijn met een bmi van 30. Nee dat niet, maar er zijn genoeg mensen die aan krachttraining doen die ook nog steeds wel wat vet hebben. Combi vet+spieren gaat al sneller richting de 30 en is een stuk gezonder dan skinnyfat met een bmi van 24.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan wordt het al wat lastiger als je puur op BMI afgaat, iemand die flink aan krachttraining doet zit ook al snel rond de 30.
Juist en dat is best een groot probleemquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat dat er best veel zijn
Daarmee loop je, en zeker met de bijkomende comorbiditeit, een fors risico jaquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja precies. Maar BMI van >40 ben je eigenlijk altijd wel moddervet.
Ik heb nu een BMI van 21. Hoeveel zou ik moeten eten om heel snel op de 40 te komen, zeg, in een week of 4?quote:
Lijkt me onmogelijk zonder je dood te eten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb nu een BMI van 21. Hoeveel zou ik moeten eten om heel snel op de 40 te komen, zeg, in een week of 4?
Ik weet niet of er genoeg ossewit op voorraad is bij je lokale supermarktquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb nu een BMI van 21. Hoeveel zou ik moeten eten om heel snel op de 40 te komen, zeg, in een week of 4?
Dat dacht ik ook alquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Lijkt me onmogelijk zonder je dood te eten.
Met een dieet van boterkoek, danio en melk kan het best snel gaan, maar dat lukt niet binnen 4 wekenquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op zich sowieso wel een betere prognose voor de langere termijnquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook al
Nouja, dan nog maar paar maandjes thuis zitten.
kilo of 40 hahahaquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heeft weinig nut als je het doet om een ziekenhuisopname te voorkomen, ik denk dat als je dat gaat proberen een garantie hebt op ziekenhuisopname. Aankomen is even lastig haast als afvallen, alleen het dieet is makkelijker (ongemerkt) vol te houden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
*drinken. 60 flessen olijfolie.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:47 schreef galantis het volgende:
[..]
*drinken. 60 flessen olijfolie.
En dan op de IC terechtkomen zeker, een klap in het gezicht van de zorg... (aldus Rutte)quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:47 schreef galantis het volgende:
[..]
Heb daar ook niet meer zo'n moeite mee eigenlijk. Ik vind ook dat dit los staat van discussies over privileges. Het zou laakbaar zijn als we in deze fase een vaccinatiebewijs invoeren en je alleen met dat bewijs iets mag, waardoor opa weer lekker uit eten kan en op zomervakantie kan, terwijl kleinzoon in lockdown moet blijven. Voor die tweede groep moet je dan ook een alternatief bedenken, b.v. meer sneltesten als dat betrouwbaar genoeg is.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:30 schreef GemMagic het volgende:
quote:The last objection I want to discuss is that my policy is not the safest policy. It is not absolute safety. Indeed, I acknowledge this is true. But I disagree that wearing a mask is absolute safety. I disagree that only one nursing home visitor is the safest policy, and only having a picnic outside is safest. Only truly becoming a hermit is absolute safety. Lock yourself in home, and get all foodstuffs delivered. When you go out, always wear an N95, and do this even a year or two after vaccination. After all, who knows if the vaccine will wear off? None of us really wants absolute safety. We seek reasonable safety, and I will defend the proposition that is achieved merely by a prolonged asymptomatic period after second vaccination and after that something can be relaxed -- and there are several options.
The end of COVID
COVID-19 will someday no longer be the topic of daily and breathless news coverage. The virus may always circulate, and some people may always get sick, but the real end will be when we stop thinking about it every moment of every day. That's how this pandemic will end. Not with a bang, but a whimper.
People need to know that there is light at the end of the tunnel because there is.
Vaccination in the absence of viral escape is the way out of this. Once a person is a sufficient time and distance away from the second shot, and if they are feeling well, we can start to view them differently. They are less a vector for the transmission of a plague, and more a real person -- with hopes and wants and desires and seeking connection. In such a moment, if they remove their mask to share a smile with me, I can promise you, I will lower my mask, and smile back.
Daar val je eerder van af denk ikquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:47 schreef galantis het volgende:
[..]
Ga je onnoemelijk van aan de schijt denk ikquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Daar val je eerder van af denk ik
Driemaal daags een friet kapsalon en dan kom je een heel eind.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe dan precies?quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Daar val je eerder van af denk ik
Volgens mij kun je je darmen dan uit de wc vissenquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Ga je onnoemelijk van aan de schijt denk ik
Ik hoor het al. Een kilo of 40 erbij vreten om te vaccineren en dan weer afvallen is geen goed ideequote:Op donderdag 11 februari 2021 11:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Driemaal daags een friet kapsalon en dan kom je een heel eind.
Ik denk serieus dat je enorm electrolietentekort gaat krijgen en jezelf kapot maakt ermee, los van de darmkrampenquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij kun je je darmen dan uit de wc vissen
Ze zijn hier zo klaar, dan kunnen ze alvast een provincie afstrepen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:37 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Vraag me af waarom voor die regios is gekozen. Waarom niet in de grotere steden/brandhaarden?
Dat is een behoorlijk grote groep, waarvan een heel deel ook niet dusdanig in beeld in bij de huisarts.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik hoor het al. Een kilo of 40 erbij vreten om te vaccineren en dan weer afvallen is geen goed idee
Eerlijk, ik denk wel dat er mensen zullen zijn die een BMI van 37/38 hebben ofzo en er even voor willen zorgen dat ze op de 40 komen en naar huisarts, zodat ze ook die prik krijgen.
Ben sowieso wel benieuwd hoe groot die groep is. Weet iemand dat?
Pim Dikkers11 februari 2021, 11:33quote:Mensen met zwaar overgewicht krijgen voorrang bij coronavaccinatie. Huisartsen, die de prikken gaan zetten, mogen binnen een paar dagen al beginnen met het bestellen van vaccins.
Inderdaad zeg.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Geen idee hoe groot die groep is.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:54 schreef chratnox het volgende:
Ben sowieso wel benieuwd hoe groot die groep is. Weet iemand dat?
Nope, het gaat je gewoon niet lukken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Driemaal daags een friet kapsalon en dan kom je een heel eind.
Wedden dat hier geen toestemming voor komt?quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:55 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-50984460
Utrecht wil een proef met heropenen van de horeca. Lijkt mij uitstekend. Als je niks probeert kom je ook nergens.
Gewoon op beperkte schaal uitproberen.
Ff chargeren:quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:35 schreef ootjekatootje het volgende:
Er gaan er nog veel meer voor vrees ik:quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
@:Gia gaat nog wel even duren voor ons![]()
de volgende groep
De bestuurlijke hufterigheid in Den Haag vind ik al langer stuitend, dus het zou mij niks verbazen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wedden dat hier geen toestemming voor komt?
Risicogroepen die de zorg zwaar belasten worden eerder gevaccineerd dan de rest. Waaronder nu dus ook de zwaar obesen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:56 schreef Tarado het volgende:
Mensen met zwaar overgewicht krijgen sneller coronavaccin
[..]
Pim Dikkers11 februari 2021, 11:33
Toepasselijke naam, ben het er overigens niet mee eens #viesdik wordt beloond
https://www.parool.nl/ned(...)utm_campaign=stdc_hp
In gedachte zie ik van Dissel al schuimbekken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die laatsten hadden al voorrang toch?quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:58 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er gaan er nog veel meer voor vrees ik:
Leraren
Kraamzorg
Kinderopvang
Astmapatiënten
Mensen met COPD
Chronisch zieken
Nouja dit zijn geen normale dikkerdjes natuurlijk. Dit zijn dikkerdjes die de samenleving sowieso al heel veel geld kosten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:56 schreef Tarado het volgende:
Mensen met zwaar overgewicht krijgen sneller coronavaccin
[..]
Pim Dikkers11 februari 2021, 11:33
Toepasselijke naam, ben het er overigens niet mee eens #viesdik wordt beloond
https://www.parool.nl/ned(...)utm_campaign=stdc_hp
Jaap werkt alweer aan een nieuw Model des Doods.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
In gedachte zie ik van Dissel al schuimbekken.
Fierljeppersquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:58 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er gaan er nog veel meer voor vrees ik:
Leraren
Kraamzorg
Kinderopvang
Astmapatiënten
Mensen met COPD
Chronisch zieken
Jawel, pas als zij tekenen voor verplichte hulp na vaccinatie dan is het geen belonen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Risicogroepen die de zorg zwaar belasten worden eerder gevaccineerd dan de rest. Waaronder nu dus ook de zwaar obesen.
Dat heeft niks met belonen te maken
quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jawel, pas als zij tekenen voor verplichte hulp na vaccinatie dan is het geen belonen.
Alsof je dat kan verplichtenquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jawel, pas als zij tekenen voor verplichte hulp na vaccinatie dan is het geen belonen.
3e Britse golf eind april! Hij komt er nu echt!quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jaap werkt alweer aan een nieuw Model des Doods.
Tuurlijk niet. Horeca heeft de allerlaatste prioriteit voor ze, dat is inmiddels wel duidelijk. Want daar lopen mensen zoveel besmettingen op; niet normaal joh.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Op zich mooi, maar ik gruwel altijd van die lijst met (vermoedelijke) voorwaarden die er dan bij komt kijken. Tot eind vorig jaar waren ze 'gewoon' open, zonder al teveel poespas. Dan worden ze dichtgegooid en dan bij initiatieven tot weer opengaan moet het wiel opnieuw worden uitgevonden en moeten protocollen tot in het extreme worden dichtgetimmerd. Hetzelfde zie je met heropening van scholen en de detailhandel, met afhalen dan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:55 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-50984460
Utrecht wil een proef met heropenen van de horeca. Lijkt mij uitstekend. Als je niks probeert kom je ook nergens.
Gewoon op beperkte schaal uitproberen.
Volgens mij zijn er al meerdere van dit soort initiatieven afgeschoten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De bestuurlijke hufterigheid in Den Haag vind ik al langer stuitend, dus het zou mij niks verbazen.
Gaat ook niet voor niks via de media natuurlijk.
Ok, dan zie je het als een beloning. Maar het is ook goed voor de rest, want de ic wordt dan minder belast, waardoor de maatregelen eerder kunnen worden losgelaten. Het lijkt mij een goed plan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze willen die prik toch?quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:03 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Alsof je dat kan verplichten
Britannia Rules the Wavesquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
3e Britse golf eind april! Hij komt er nu echt!
Het moet maar eens opgehouden zijn. Wat is nou het risico van een dergelijk experiment? Dat is toch verwaarloosbaar...quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er al meerdere van dit soort initiatieven afgeschoten.
Hopelijk zetten de verkiezingen wat druk op het kabinet in dit geval
Na de risicogroepen gevaccineerd te hebben is het ook gewoon klaar.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is ook zo bizar om te doen alsof een virus een heel nieuw concept is waar we pas in 2020 voor het eerst mee te maken hebben gekregen. "HoE RiChTeN We dE sAmUhLeViNg HiErOp In??1" Nou, gewoon weer gaan doen zoals altijd zodra we met vaccinatie en dergelijke de grootste risico's hebben geelimineerd?
juistquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:00 schreef zalkc het volgende:
[..]
Die laatsten hadden al voorrang toch?
Of anders afsluiten van de wereld.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Die hele poppenkast is om China vrij te pleiten.
Enige wat dat kutland zou moeten doen zijn herstelbetalingen en voorkomen dat het weer gebeurt.
Precies dit. Wat mij betreft vaccineren ze allen mannen van boven de 50 met overgewicht met voorrang. Heeft niks met belonen te maken. Is gewoon ten dienste van de maatschappij.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Risicogroepen die de zorg zwaar belasten worden eerder gevaccineerd dan de rest. Waaronder nu dus ook de zwaar obesen.
Dat heeft niks met belonen te maken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |