Sgoed.... deze normaal genoeg voor je?quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Kun jij ook een normale ton aanslaan?
waar heb ik gezegd dat we gelijk alle regels laren varen na de prik dan ?quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
[..]
Vind je zelf niet een beetje asociaal? Ik heb mijn prik gehad dus ik ga leven...
Als ik zeg dat ik me niet meer aan de regels hou, krijg ik half fok over me heen.
Van mij mag alles open, zal de mens goed doen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:00 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zou je niet op zijn minst even afwachten tot zeker is of je de boel nog kunt verspreiden als je bent gevaccineerd?
Volledig jouw woorden en conclusiesquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Deze vrouw zegt inhoudelijk niet veel anders dan Baudet, alleen ze verwoord het wat fraaier.
En aangezien alles wat Baudet zegt of eventueel door Baudet gezegd zou kunnen worden tragisch gelul is, moet je deze vrouw ook niet serieus nemen.
Mooie vraag, alleen vrees ik dat er geen eenduidig antwoord op is waar de gehele bevolking achter staat. De 'we' in het verhaal is nogal versnipperd.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:49 schreef Oidipous het volgende:
Nog even over het debat van De Balie: Marli Huijer for president! Wat een ontzettend fijn geluid om naar te luisteren.
Ze maakt even korte metten met het ZeroCovid denken.
[ twitter ]
Ik ook vriend, ik ook.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waar heb ik gezegd dat we gelijk alle regels laren varen na de prik dan ?
we leven al 6 maanden veel strenger dan de regels ( op 1 bezoekje na buiten )
wat een achterlijk oordeel
quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sgoed.... deze normaal genoeg voor je?
[ afbeelding ]
Verschrikkelijk zeg, die kwetsbare mensen willen weer normaal leven, wat afschuwelijk asociaal!quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
[..]
Vind je zelf niet een beetje asociaal? Ik heb mijn prik gehad dus ik ga leven...
Als ik zeg dat ik me niet meer aan de regels hou, krijg ik half fok over me heen.
Ja en dit zijn jouw woordenquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Volledig jouw woorden en conclusies
quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat was gewoon het mortaliteits-'argument' in een ander jasje. Next.
Wijzen op de kleine risico's voor gezonden mensen onder de 50, voorbij gaan aan de overbelasting van de ziekenhuize gevoed door (asymptomatische) verspreiding binnen deze groep en dan de boel framen als veiligheidsparadox op grond van die beperkte gevolgen voor jongeren, maar verder het uitvallen van de acute zorg niet meenemen in die overweging. Lekker bezig als 'filosoof'.
https://www.bd.nl/binnenl(...)wie-ik-was~a588bc90/quote:Artsen slaan alarm over gezondheidsschade op de lange termijn door corona. Op zijn minst enkele tienduizenden Nederlanders kampen maanden na hun besmetting nog met zware klachten. Het gaat om mensen tussen de 20 en 60 jaar, die de ziekte veelal thuis doormaakten.
[...]
De cijfers: tienduizenden Nederlanders houden last
Fysiotherapeutenbond KNGF schat op basis van onderzoek onder haar leden dat minimaal 28.000 ex-covidpatiënten op dit moment onder behandeling zijn voor herstelzorg. Daarvan is ruim de helft (54 procent) jonger dan 55 jaar.
Jako Burgers van het Nederlands Huisartsen Genootschap denkt ook dat het om tienduizenden mensen gaat. ,,In mijn praktijk heb ik tien mensen met zo'n lange nasleep. Er zijn vijfduizend huisartsenpraktijken, stel dat die er allemaal acht hebben. Dan zit je op veertigduizend mensen. Ik denk dat dat een reële inschatting is, die ook ondersteund wordt door internationaal onderzoek."
Zorgverzekeraars Nederland vergoedde tot en met november aan ruim 1100 mensen herstelzorg vanuit het basispakket, en zegt dat het aantal mensen dat daar gebruik van maakt blijft groeien. Bij het relatief onbekende C-support meldden zich tot dusver 1300 mensen die na drie maanden nog steeds niet de oude zijn.
Een sluit het ander niet uitquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:08 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja en dit zijn jouw woordenWat is je boodschap? Dit is nogal een dooddoener
Zal ook nog even mijn andere post quoten waarin ik wijs op de onzinnigheid van deze vrouw:
[..]
Klopt maar daar heeft deze vrouw het niet over. Deze vrouw probeert het argument te maken dat het virus voor de meeste mensen ongevaarlijk is, en daarom (!) voor de samenleving ook ongevaarlijk is of minder gevaarlijk is. Dat is om meerdere redenen onjuist, en er is ook al regelmatig uitgelegd waarom dat zo is.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Een sluit het ander niet uit
Maximaal vaccineren én gecontroleerd de samenleving opengooien waarbij directe doden en chronisch zieken gaan komen.
Dat is prima aanvaardbaar, denk voor zat mensen, maar politiek gaat niemand daar de verantwoordelijkheid voor nemen dit besluit te nemen
Ik heb een NRC abo.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:46 schreef chratnox het volgende:
Volgens mij was 't haar column in het NRC begin januari. Ik heb geen abbo dus kan 'm niet meer lezen, maar volgens mij was deze 't: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-afkondigen-a4026839
Ongelofelijk stomme doos dat het er is.quote:... ik doe zelf volop mee en zoek de grenzen op in deze lockdown. Naar het lab voor stagebegeleiding, naar mijn werkplek voor deze column, met de kinderen langs bij vriendinnen met hun kinderen. Koffie drinken bij ouders en schoonouders. Ik houd me niet aan de strengere regels waarvan ik overtuigd ben dat we die nodig hebben. Heimelijk hoop ik dat de ander zegt: „Ik spreek liever toch niet af. Ik doe even voorzichtig”. Maar dat gebeurt bijna nooit.
Dat zijn toch serieus wel twijfelachtige schattingen en nog maar de vraag of die representatief zijnquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:10 schreef BlackLining het volgende:
Wel weer een interview in BD over mensen die (volgens de virologen hier overigens extreem zeldzame) lange-termijn klachten van corona:
Tienduizenden jonge, gezonde Nederlanders gesloopt door corona: ‘Ik neem afscheid van wie ik was’
[..]
https://www.bd.nl/binnenl(...)wie-ik-was~a588bc90/
Los van of je zelf die risico's wil lopen kun je die niet bepalen voor iemand anders. Bovendien komt het de beroepsbevolking als geheel op lange termijn ook niet lekker uit als een significant deel chronische vermoeidheid oploopt.
KNGF, NHG en VVZ: "Er zijn veel mensen die nog lang last hebben van corona"quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat zijn toch serieus wel twijfelachtige schattingen en nog maar de vraag of die representatief zijn
En voor hoe lang
Daarnaast, op miljoenen inwoners.... nog steeds een aanvaardbaar risico wmb
Het is niet alsof er geen schade is aan mensen als er veel maatregelen zijn. Zijn alleen andere groepen
Ik vind dat niet zo los van elkaar staanquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Klopt maar daar heeft deze vrouw het niet over. Deze vrouw probeert het argument te maken dat het virus voor de meeste mensen ongevaarlijk is, en daarom (!) voor de samenleving ook ongevaarlijk is of minder gevaarlijk is. Dat is om meerdere redenen onjuist, en er is ook al regelmatig uitgelegd waarom dat zo is.
Dat staat los van de strategie van het heropenen van de samenleving, want dat wordt inderdaad balanceren met maatregelen, vaccinaties en verspreidingsrisico.
Bekijk even hoe dat 'berekend' is. Onder kopje 'de cijfers'quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
KNGF, NHG en VVZ: "Er zijn veel mensen die nog lang last hebben van corona"
Molo: "Het is allemaal wel serieus twijfelachtig"
Kan me niet voorstellen dat jij in die drie minuten dat hele stuk al gelezen hebt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Bekijk even hoe dat 'berekend' is. Onder kopje 'de cijfers'
Ik ken die beroepsgroepen en koepelorganisaties goed en herken de lobby iig
Dat stuk is gewoon dat stuk van het AD met een andere branding dat al eerder in dit topic stond.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:18 schreef BlackLining het volgende:
Kan me niet voorstellen dat jij in die drie minuten dat hele stuk al gelezen hebt.
Het zijn twee verschillende vraagstukken:quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik vind dat niet zo los van elkaar staan
Dus we houden hier straks aan de maatregelen vast als er nog besmettingen in Afrika zijn? Succes!quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:29 schreef zoost het volgende:
[..]
Dus iedereen die vanuit het buitenland naar Nederland reist hoeft zich ook niet aan de maatregelen te houden?
Dit zijn maatregelen die de WHO zelf adviseert. Zij zat daar als onderdeel van de WHO. Dan dien je het goede voorbeeld te geven.
[ afbeelding ]
Ah, ik heb de link naar het AD niet voorbij zien komen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:19 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat stuk is gewoon dat stuk van het AD met een andere branding dat al eerder in dit topic stond.
Zolang niet duidelijk is welk percentage chronisch ziek wordt valt niet te zeggen of het meevalt of niet. Daar zijn nog steeds geen betrouwbare cijfers over. De schatting lopen uiteen van 1 tot 10%. Dat kunnen dan flinke aantallen chronisch zieken zijn als het virus flink kan huishouden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Bekijk even hoe dat 'berekend' is. Onder kopje 'de cijfers'
Ik ken die beroepsgroepen en koepelorganisaties goed en herken de lobby iig
quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat jij in die drie minuten dat hele stuk al gelezen hebt.
Het is vrij gangbaar hoor, om een samenvatting van iets te posten waar niet alle onderbouwing in staat. Jou heb ik in het geheel nog geen bron zien noemen, alleen dat iedereen die anders denkt dan Molo gek is (bron: Molo).
Wow wat een stevig stuk onderzoek zegquote:Uit onderzoek van deze site blijkt dat fysiotherapeuten minstens 28.000 gevallen onder behandeling hebben. Huisartsenvereniging NHG schat het aantal tot nu toe op 40.000, en
Ssssstt! Breng het kabinet niet op ideeën!!quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dus we houden hier straks aan de maatregelen vast als er nog besmettingen in Afrika zijn? Succes!
Ik zie zo'n filmposter voor mij:quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dus we houden hier straks aan de maatregelen vast als er nog besmettingen in Afrika zijn? Succes!
Dan mogen die misselijke oudjes zeker lekker mijn pensioen opvreten in de kroeg terwijl ik nog een half jaar binnen moet blijvenquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:30 schreef GemMagic het volgende:
Ik juich het toe dat mensen die gevaccineerd zijn fijn het leven hervatten, ook al zal ik zelf pas veel later in de gelegenheid gesteld worden een vaccin te ontvangen. Het helpt om deze angstfase te doorbreken wanneer we mensen zien die weer enigszins leven als voorheen.
Bruls mag naar de huisarts.quote:Mensen met zwaar overgewicht krijgen sneller coronavaccin
Mensen met zwaar overgewicht krijgen voorrang bij coronavaccinatie. Huisartsen, die de prikken gaan zetten, mogen binnen een paar dagen al beginnen met het bestellen van vaccins.
Het gaat om mensen van 18 tot en met 64 jaar met zogeheten morbide obesitas. Dat komt neer op een BMI van 40 en hoger. Dat zijn er in Nederland volgens cijfers van het CBS zo’n 100.000. Vanwege beperkte beschikbaarheid van het vaccin (van AstraZeneca), wordt deze groep niet tegelijk ingeënt, maar per regio. Zeeland is de eerste provincie die aan de beurt is, Brabant en Limburg volgen direct daarna.
Het is al langer bekend dat mensen met overgewicht een grotere kans hebben om op de intensive care terecht te komen. Op dit moment is zo’n driekwart van de coronapatiënten op die afdeling te zwaar.
De huisartsen in Brabant mogen vanaf maandag coronavaccins voor hun eigen patiënten bestellen. Maar hoeveel precies is de vraag, zegt de Osse huisarts Geert-Jan van Holten. ,,Op leeftijd en ziektebeeld kunnen we selecteren, maar we hebben als huisartsen lang niet alle patiënten met een BMI van boven de 40 in beeld. Mogelijk mist een groep daardoor de boot, omdat ze geen uitnodiging krijgen. Ik roep die mensen op om zichzelf te melden bij hun huisarts.”
Landelijke campagne
Er volgt nog een landelijke publiciteitscampagne, maar die komt te laat voor de eerste regio’s, vreest Van Holten. ,,Als ik maandag moet bestellen, wil ik nu weten hoeveel.” Hij is niet bang dat mensen zich nu ten onrechte massaal melden voor een prik. ,,Ik geloof daar niet in, we kennen onze patiënten. We zijn maanden bang geweest dat mensen zich niet willen laten vaccineren, en nu zijn we bang dat te veel mensen zich laten vaccineren. Dat lijkt me niet nodig.”
Ook 63- en 64-jarigen kunnen snel een uitnodiging van hun huisarts verwachten. Dat geldt ook voor mensen met het syndroom van Down of een neurologische aandoening.
Denk idd dat mensen voor hun plezier een BMI van boven de 40 hebben, en dat dat heel snel naar een gezond BMI geturnd kan worden door sportquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:35 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)ronavaccin~a211cf31/
Gelukkig maar, de vetkleppen mogen als eerste weer naar de fast food restaurants.
Maar we houden de sportscholen en sportverenigingen nog even dicht...
Vraag me af waarom voor die regios is gekozen. Waarom niet in de grotere steden/brandhaarden?quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:35 schreef Caland het volgende:
Zeeland is de eerste provincie die aan de beurt is, Brabant en Limburg volgen direct daarna.
Dat lijkt me de juiste instelling.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:30 schreef GemMagic het volgende:
Ik juich het toe dat mensen die gevaccineerd zijn fijn het leven hervatten, ook al zal ik zelf pas veel later in de gelegenheid gesteld worden een vaccin te ontvangen. Het helpt om deze angstfase te doorbreken wanneer we mensen zien die weer enigszins leven als voorheen.
Volgens mij heeft ze het niet over Covid-maatregelen in het algemeen, maar reageert ze op de uitspraak van Rosanne Hertzberger dat we ook na het vaccineren van de ouderen en kwetsbaren een Zero Covid-beleid moeten voeren omdat Rosanne nooit ziek wil worden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat was gewoon het mortaliteits-'argument' in een ander jasje. Next.
Wijzen op de kleine risico's voor gezonden mensen onder de 50, voorbij gaan aan de overbelasting van de ziekenhuize gevoed door (asymptomatische) verspreiding binnen deze groep en dan de boel framen als veiligheidsparadox op grond van die beperkte gevolgen voor jongeren, maar verder het uitvallen van de acute zorg niet meenemen in die overweging. Lekker bezig als 'filosoof'.
Lijkt mij een goed idee als een van de volgende groepen mensen zijn met een BMI tussen 30 - 40quote:
Moet ik nog 35 kilo voor aankomen, zo hard gaat het nu ook niet met die coronakilo'squote:
@Gia gaat nog wel even duren voor onsquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:35 schreef ootjekatootje het volgende:
Gelukkig maar, de vetkleppen mogen als eerste weer naar de fast food restaurants.
Dan wordt het al wat lastiger als je puur op BMI afgaat, iemand die flink aan krachttraining doet zit ook al snel rond de 30.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Lijkt mij een goed idee als een van de volgende groepen mensen zijn met een BMI tussen 30 - 40
Ik denk dat dat er best veel zijnquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Lijkt mij een goed idee als een van de volgende groepen mensen zijn met een BMI tussen 30 - 40
Buikvet is ook veel betere graadmeter maar doorgaans niet vastgelegd door huisartsen dus kun je nu niet van uit gaan als waardequote:Op donderdag 11 februari 2021 11:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan wordt het al wat lastiger als je puur op BMI afgaat, iemand die flink aan krachttraining doet zit ook al snel rond de 30.
Ja precies. Maar BMI van >40 ben je eigenlijk altijd wel moddervet.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Buikvet is ook veel betere graadmeter maar doorgaans niet vastgelegd door huisartsen dus kun je nu niet van uit gaan als waarde
Mee eens dat zij het leven zoveel mogelijk moeten kunnen hervatten. Maar dat hoeft niet perse meer te zijn als mensen die niet zoveel risico lopen op een ernstige infectie.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:30 schreef GemMagic het volgende:
Dit inderdaad, ook al gaan mensen dan roepen alsof er zoveel afgetrainde kerels zijn met een bmi van 30. Nee dat niet, maar er zijn genoeg mensen die aan krachttraining doen die ook nog steeds wel wat vet hebben. Combi vet+spieren gaat al sneller richting de 30 en is een stuk gezonder dan skinnyfat met een bmi van 24.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan wordt het al wat lastiger als je puur op BMI afgaat, iemand die flink aan krachttraining doet zit ook al snel rond de 30.
Juist en dat is best een groot probleemquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat dat er best veel zijn
Daarmee loop je, en zeker met de bijkomende comorbiditeit, een fors risico jaquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja precies. Maar BMI van >40 ben je eigenlijk altijd wel moddervet.
Ik heb nu een BMI van 21. Hoeveel zou ik moeten eten om heel snel op de 40 te komen, zeg, in een week of 4?quote:
Lijkt me onmogelijk zonder je dood te eten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb nu een BMI van 21. Hoeveel zou ik moeten eten om heel snel op de 40 te komen, zeg, in een week of 4?
Ik weet niet of er genoeg ossewit op voorraad is bij je lokale supermarktquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb nu een BMI van 21. Hoeveel zou ik moeten eten om heel snel op de 40 te komen, zeg, in een week of 4?
Dat dacht ik ook alquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Lijkt me onmogelijk zonder je dood te eten.
Met een dieet van boterkoek, danio en melk kan het best snel gaan, maar dat lukt niet binnen 4 wekenquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op zich sowieso wel een betere prognose voor de langere termijnquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook al
Nouja, dan nog maar paar maandjes thuis zitten.
kilo of 40 hahahaquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heeft weinig nut als je het doet om een ziekenhuisopname te voorkomen, ik denk dat als je dat gaat proberen een garantie hebt op ziekenhuisopname. Aankomen is even lastig haast als afvallen, alleen het dieet is makkelijker (ongemerkt) vol te houden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
*drinken. 60 flessen olijfolie.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:47 schreef galantis het volgende:
[..]
*drinken. 60 flessen olijfolie.
En dan op de IC terechtkomen zeker, een klap in het gezicht van de zorg... (aldus Rutte)quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:47 schreef galantis het volgende:
[..]
Heb daar ook niet meer zo'n moeite mee eigenlijk. Ik vind ook dat dit los staat van discussies over privileges. Het zou laakbaar zijn als we in deze fase een vaccinatiebewijs invoeren en je alleen met dat bewijs iets mag, waardoor opa weer lekker uit eten kan en op zomervakantie kan, terwijl kleinzoon in lockdown moet blijven. Voor die tweede groep moet je dan ook een alternatief bedenken, b.v. meer sneltesten als dat betrouwbaar genoeg is.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:30 schreef GemMagic het volgende:
quote:The last objection I want to discuss is that my policy is not the safest policy. It is not absolute safety. Indeed, I acknowledge this is true. But I disagree that wearing a mask is absolute safety. I disagree that only one nursing home visitor is the safest policy, and only having a picnic outside is safest. Only truly becoming a hermit is absolute safety. Lock yourself in home, and get all foodstuffs delivered. When you go out, always wear an N95, and do this even a year or two after vaccination. After all, who knows if the vaccine will wear off? None of us really wants absolute safety. We seek reasonable safety, and I will defend the proposition that is achieved merely by a prolonged asymptomatic period after second vaccination and after that something can be relaxed -- and there are several options.
The end of COVID
COVID-19 will someday no longer be the topic of daily and breathless news coverage. The virus may always circulate, and some people may always get sick, but the real end will be when we stop thinking about it every moment of every day. That's how this pandemic will end. Not with a bang, but a whimper.
People need to know that there is light at the end of the tunnel because there is.
Vaccination in the absence of viral escape is the way out of this. Once a person is a sufficient time and distance away from the second shot, and if they are feeling well, we can start to view them differently. They are less a vector for the transmission of a plague, and more a real person -- with hopes and wants and desires and seeking connection. In such a moment, if they remove their mask to share a smile with me, I can promise you, I will lower my mask, and smile back.
Daar val je eerder van af denk ikquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:47 schreef galantis het volgende:
[..]
Ga je onnoemelijk van aan de schijt denk ikquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Daar val je eerder van af denk ik
Driemaal daags een friet kapsalon en dan kom je een heel eind.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe dan precies?quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Daar val je eerder van af denk ik
Volgens mij kun je je darmen dan uit de wc vissenquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Ga je onnoemelijk van aan de schijt denk ik
Ik hoor het al. Een kilo of 40 erbij vreten om te vaccineren en dan weer afvallen is geen goed ideequote:Op donderdag 11 februari 2021 11:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Driemaal daags een friet kapsalon en dan kom je een heel eind.
Ik denk serieus dat je enorm electrolietentekort gaat krijgen en jezelf kapot maakt ermee, los van de darmkrampenquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij kun je je darmen dan uit de wc vissen
Ze zijn hier zo klaar, dan kunnen ze alvast een provincie afstrepen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:37 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Vraag me af waarom voor die regios is gekozen. Waarom niet in de grotere steden/brandhaarden?
Dat is een behoorlijk grote groep, waarvan een heel deel ook niet dusdanig in beeld in bij de huisarts.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik hoor het al. Een kilo of 40 erbij vreten om te vaccineren en dan weer afvallen is geen goed idee
Eerlijk, ik denk wel dat er mensen zullen zijn die een BMI van 37/38 hebben ofzo en er even voor willen zorgen dat ze op de 40 komen en naar huisarts, zodat ze ook die prik krijgen.
Ben sowieso wel benieuwd hoe groot die groep is. Weet iemand dat?
Pim Dikkers11 februari 2021, 11:33quote:Mensen met zwaar overgewicht krijgen voorrang bij coronavaccinatie. Huisartsen, die de prikken gaan zetten, mogen binnen een paar dagen al beginnen met het bestellen van vaccins.
Inderdaad zeg.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit, landelijk verliezen ze steun, dus ff wat van dit soort berichten erin.
Nog zoiets kroms, ik ben dus zwanger en beval begin april, wil geen kraamhulp over de vloer maar moet van de verloskundige. Vraag ik aan het kraamhulp bureau of ze negatieve testen kunnen laten zien. Huh? Zei ze...
Zo raar is die vraag toch niet? Die kraamhulp hangt straks wel boven een baby van een paar uur oud. Geen idee wat die in haar vrije tijd doet.
Maar ik mag nu geen sneeuwballen gooien met de buren...
Geen idee hoe groot die groep is.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:54 schreef chratnox het volgende:
Ben sowieso wel benieuwd hoe groot die groep is. Weet iemand dat?
Nope, het gaat je gewoon niet lukken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Driemaal daags een friet kapsalon en dan kom je een heel eind.
Wedden dat hier geen toestemming voor komt?quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:55 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-50984460
Utrecht wil een proef met heropenen van de horeca. Lijkt mij uitstekend. Als je niks probeert kom je ook nergens.
Gewoon op beperkte schaal uitproberen.
Ff chargeren:quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:35 schreef ootjekatootje het volgende:
Er gaan er nog veel meer voor vrees ik:quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
@:Gia gaat nog wel even duren voor ons![]()
de volgende groep
De bestuurlijke hufterigheid in Den Haag vind ik al langer stuitend, dus het zou mij niks verbazen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wedden dat hier geen toestemming voor komt?
Risicogroepen die de zorg zwaar belasten worden eerder gevaccineerd dan de rest. Waaronder nu dus ook de zwaar obesen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:56 schreef Tarado het volgende:
Mensen met zwaar overgewicht krijgen sneller coronavaccin
[..]
Pim Dikkers11 februari 2021, 11:33
Toepasselijke naam, ben het er overigens niet mee eens #viesdik wordt beloond
https://www.parool.nl/ned(...)utm_campaign=stdc_hp
In gedachte zie ik van Dissel al schuimbekken.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die laatsten hadden al voorrang toch?quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:58 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er gaan er nog veel meer voor vrees ik:
Leraren
Kraamzorg
Kinderopvang
Astmapatiënten
Mensen met COPD
Chronisch zieken
Nouja dit zijn geen normale dikkerdjes natuurlijk. Dit zijn dikkerdjes die de samenleving sowieso al heel veel geld kosten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:56 schreef Tarado het volgende:
Mensen met zwaar overgewicht krijgen sneller coronavaccin
[..]
Pim Dikkers11 februari 2021, 11:33
Toepasselijke naam, ben het er overigens niet mee eens #viesdik wordt beloond
https://www.parool.nl/ned(...)utm_campaign=stdc_hp
Jaap werkt alweer aan een nieuw Model des Doods.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
In gedachte zie ik van Dissel al schuimbekken.
Fierljeppersquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:58 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er gaan er nog veel meer voor vrees ik:
Leraren
Kraamzorg
Kinderopvang
Astmapatiënten
Mensen met COPD
Chronisch zieken
Jawel, pas als zij tekenen voor verplichte hulp na vaccinatie dan is het geen belonen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Risicogroepen die de zorg zwaar belasten worden eerder gevaccineerd dan de rest. Waaronder nu dus ook de zwaar obesen.
Dat heeft niks met belonen te maken
quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jawel, pas als zij tekenen voor verplichte hulp na vaccinatie dan is het geen belonen.
Alsof je dat kan verplichtenquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jawel, pas als zij tekenen voor verplichte hulp na vaccinatie dan is het geen belonen.
3e Britse golf eind april! Hij komt er nu echt!quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jaap werkt alweer aan een nieuw Model des Doods.
Tuurlijk niet. Horeca heeft de allerlaatste prioriteit voor ze, dat is inmiddels wel duidelijk. Want daar lopen mensen zoveel besmettingen op; niet normaal joh.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Op zich mooi, maar ik gruwel altijd van die lijst met (vermoedelijke) voorwaarden die er dan bij komt kijken. Tot eind vorig jaar waren ze 'gewoon' open, zonder al teveel poespas. Dan worden ze dichtgegooid en dan bij initiatieven tot weer opengaan moet het wiel opnieuw worden uitgevonden en moeten protocollen tot in het extreme worden dichtgetimmerd. Hetzelfde zie je met heropening van scholen en de detailhandel, met afhalen dan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:55 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-50984460
Utrecht wil een proef met heropenen van de horeca. Lijkt mij uitstekend. Als je niks probeert kom je ook nergens.
Gewoon op beperkte schaal uitproberen.
Volgens mij zijn er al meerdere van dit soort initiatieven afgeschoten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De bestuurlijke hufterigheid in Den Haag vind ik al langer stuitend, dus het zou mij niks verbazen.
Gaat ook niet voor niks via de media natuurlijk.
Ok, dan zie je het als een beloning. Maar het is ook goed voor de rest, want de ic wordt dan minder belast, waardoor de maatregelen eerder kunnen worden losgelaten. Het lijkt mij een goed plan.quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze willen die prik toch?quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:03 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Alsof je dat kan verplichten
Britannia Rules the Wavesquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
3e Britse golf eind april! Hij komt er nu echt!
Het moet maar eens opgehouden zijn. Wat is nou het risico van een dergelijk experiment? Dat is toch verwaarloosbaar...quote:Op donderdag 11 februari 2021 12:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er al meerdere van dit soort initiatieven afgeschoten.
Hopelijk zetten de verkiezingen wat druk op het kabinet in dit geval
Na de risicogroepen gevaccineerd te hebben is het ook gewoon klaar.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is ook zo bizar om te doen alsof een virus een heel nieuw concept is waar we pas in 2020 voor het eerst mee te maken hebben gekregen. "HoE RiChTeN We dE sAmUhLeViNg HiErOp In??1" Nou, gewoon weer gaan doen zoals altijd zodra we met vaccinatie en dergelijke de grootste risico's hebben geelimineerd?
juistquote:Op donderdag 11 februari 2021 12:00 schreef zalkc het volgende:
[..]
Die laatsten hadden al voorrang toch?
Of anders afsluiten van de wereld.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Die hele poppenkast is om China vrij te pleiten.
Enige wat dat kutland zou moeten doen zijn herstelbetalingen en voorkomen dat het weer gebeurt.
Precies dit. Wat mij betreft vaccineren ze allen mannen van boven de 50 met overgewicht met voorrang. Heeft niks met belonen te maken. Is gewoon ten dienste van de maatschappij.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Risicogroepen die de zorg zwaar belasten worden eerder gevaccineerd dan de rest. Waaronder nu dus ook de zwaar obesen.
Dat heeft niks met belonen te maken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |