abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197938182

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Go hard or go home
pi_197938464
Wanneer is de volgende persconferentie van onze Pinokkio's eigenlijk? Of wordt de avondklok gewoon stilzwijgend verlengd zonder publieke aankondiging?
pi_197938480
Goed nieuws voor de vroege morgen.

quote:
Een Franse zuster, tevens de oudste persoon van Europa, is enkele dagen voor haar 117e verjaardag volledig hersteld van een coronabesmetting. ‘Ik wist niet eens dat ik het had.’
https://businessam.be/oud(...)oor-117e-verjaardag/

Daarom heeft het wel zin om bejaarden te vaccineren.
pi_197938505
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:07 schreef potjecreme het volgende:
[..]

Wat heeft dit bericht met vaccineren te maken? Ze is toch niet gevaccineerd?
pi_197938523
quote:
[..]

Hoezo dan?
Was zij gevaccineerd?

Haal ik niet uit het bericht.
Je kan net zo goed stellen dat we ouderen niet hoeven te vaccineren, want die hebben zelfs op 100+ leeftijd kans om te overleven van Corona.
pi_197938528
quote:
[..]

Of juist niet want ze heeft t zonder vaccin gered
Go hard or go home
  donderdag 11 februari 2021 @ 08:13:57 #7
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197938545
quote:
[..]

Omdat er al een aantal oude mensen zijn overleden aan hun vaccinatie, is het in jouw optiek zinvol om dat soort oude mensen te vaccineren?
En dat onderbouw je met een bericht van een heel oud persoon dat niet gevaccineerd is en Corona heeft overwonnen.

Okee......

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 11-02-2021 08:24:38 ]
pi_197938554
Wat me brengt op het volgende. Een vader van iemand die ik ken heeft net corona gehad. Die man is een onderliggend lijden in de 80 en hij voelde zich wat anders en dat was het. Hij deed even kalm an en voelde zich toen weer even slecht als daarvoor met al zn aandoeningen.
Daarom, de mensen die ik ken of hoor, mensen lijken minder ziek te worden maar wellicht is de Drentse variant erg mild.
Go hard or go home
pi_197938568
Ik weet niet of het artikel ervoor pleit ouderen wel te vaccineren, maar wat het wel laat zien is dat lang niet iedereen op zijn 80e sowieso maar een paar maanden van de dood verwijderd is. Nou is 117 een heel behoorlijke leeftijd, maar er zijn genoeg 90'plussers die nog erg kwiek en gezond zijn, buiten dat ze oud zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 11 februari 2021 @ 08:16:48 #10
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197938574
Misschien al besproken, maar ik denk dat deze sneeuw wel eens een heel positief effect kan hebben op het dalen van het aantal besmettingen. Mensen gaan minder vaak de deur uit, een ritje naar familie stellen ze uit, boodschappen worden nu grootschaliger of online gedaan, mensen die thuis kunnen werken gaan nu ook echt thuiswerken, etc.

Kortom, volgende week <1000? *O*
pi_197938588
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:15 schreef Noek het volgende:
Wat me brengt op het volgende. Een vader van iemand die ik ken heeft net corona gehad. Die man is een onderliggend lijden in de 80 en hij voelde zich wat anders en dat was het. Hij deed even kalm an en voelde zich toen weer even slecht als daarvoor met al zn aandoeningen.
Daarom, de mensen die ik ken of hoor, mensen lijken minder ziek te worden maar wellicht is de Drentse variant erg mild.
Verspreiden dan maar, die Drentse variant *O*

Ook oudere mensen kunnen een heel mild verloop hebben. Schoonvader van mijn zus heeft het niet eens gemerkt en hoorde achteraf bij een controle van zijn bloed dat hij antistoffen had. Hartstikke mooi, natuurlijk. net zo goed als er jongere mensen erg ziek van kunnen worden, kunnen ouderen er amper iets van merken.
pi_197938612
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:16 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet niet of het artikel ervoor pleit ouderen wel te vaccineren, maar wat het wel laat zien is dat lang niet iedereen op zijn 80e sowieso maar een paar maanden van de dood verwijderd is. Nou is 117 een heel behoorlijke leeftijd, maar er zijn genoeg 90'plussers die nog erg kwiek en gezond zijn, buiten dat ze oud zijn.
Het vaccineren van zieke 90 plussers vind ik gewoon zielig.
Go hard or go home
pi_197938635
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Verspreiden dan maar, die Drentse variant *O*

Ook oudere mensen kunnen een heel mild verloop hebben. Schoonvader van mijn zus heeft het niet eens gemerkt en hoorde achteraf bij een controle van zijn bloed dat hij antistoffen had. Hartstikke mooi, natuurlijk. net zo goed als er jongere mensen erg ziek van kunnen worden, kunnen ouderen er amper iets van merken.
Yep, zo ken ik dan weer een behoorlijk aantal twintigers die nu al een paar maandjes aan het herstellen zijn en er ook goed ziek van waren
No I don't want fiber in my soda. I don't want protein in my waffles. Stop adding random shit to perfectly good food.
pi_197938639
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:20 schreef Noek het volgende:

[..]

Het vaccineren van zieke 90 plussers vind ik gewoon zielig.
Ah ja, van zieke 90'plussers inderdaad zeker. Die hebben vaak niet meer iets bij te zetten en kan is zo'n vaccinatie net het zetje zijn.
Er zijn ook fitte 90'plussers, gezond van lijf en leden, alleen oud. Als zij een vaccinatie wensen, vind ik dat ze dat ook moeten krijgen.
pi_197938640
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:16 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet niet of het artikel ervoor pleit ouderen wel te vaccineren, maar wat het wel laat zien is dat lang niet iedereen op zijn 80e sowieso maar een paar maanden van de dood verwijderd is.
Dat was inderdaad het moraal van het verhaal.
pi_197938652
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:12 schreef Noek het volgende:

[..]

Of juist niet want ze heeft t zonder vaccin gered
Goed punt.
pi_197938661
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:16 schreef Zwansen het volgende:
Misschien al besproken, maar ik denk dat deze sneeuw wel eens een heel positief effect kan hebben op het dalen van het aantal besmettingen. Mensen gaan minder vaak de deur uit, een ritje naar familie stellen ze uit, boodschappen worden nu grootschaliger of online gedaan, mensen die thuis kunnen werken gaan nu ook echt thuiswerken, etc.

Zekers, het valt mij op dat, nu er sneeuw ligt, de supermarkt ook niet meer platgelopen wordt door die ouwe mensen. Ze kunnen het blijkbaar wel dat zo min mogelijk de deur uit gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 11-02-2021 08:25:42 ]
pi_197938694
Vanmorgen in het AD en de Telegraaf artikels over het langdurige herstel nadat men Corona heeft gehad. Denk dat dit een zwaar onderbelicht punt is van deze ziekte. BIj een griep herstel je snel en goed. Maar corona geeft toch voor veel mensen langdurige problemen en dat zijn echt niet alleen de zwakkeren uit de samenleving.

Die sluimerende ramp zal wellicht nog veel groter worden dan het nu lijkt. Mensen met chronische problemen na Corona gehad te hebben. Ook in mijn omgeving ken ik wat mensen die in de 1e golf besmet zijn geraakt. Schat 40% daarvan heeft er nog steeds last van.

Dit is ook echt iets om mee te nemen in het beleid met het oog op de maatregelen en ook iets voor jongere mensen om over na te denken. Langdurig herstellen of zelfs chronische klachten ontwikkelen lijkt me toch iets wat je niet wil.

Hoe graag ik ook zou willen terugkeren naar het normale leven, ik kijk nog wel even uit.
pi_197938707
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:23 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Zekers, het valt mij op dat, nu er sneeuw ligt, de supermarkt ook niet meer platgelopen wordt door die ouwe mensen. Ze kunnen het blijkbaar wel dat zo min mogelijk de deur uit gaan.
Zou jij misschien ook kunnen doen en je boodschappen lekker online bestellen ofzo.

Beperk je reisbewegingen geldt nl ook voor jou en alle andere mensen die klagen over drukte in de supermarkt.
  donderdag 11 februari 2021 @ 08:33:12 #20
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197938737
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:28 schreef aartstyle het volgende:
Vanmorgen in het AD en de Telegraaf artikels over het langdurige herstel nadat men Corona heeft gehad. Denk dat dit een zwaar onderbelicht punt is van deze ziekte. BIj een griep herstel je snel en goed. Maar corona geeft toch voor veel mensen langdurige problemen en dat zijn echt niet alleen de zwakkeren uit de samenleving.

Die sluimerende ramp zal wellicht nog veel groter worden dan het nu lijkt. Mensen met chronische problemen na Corona gehad te hebben. Ook in mijn omgeving ken ik wat mensen die in de 1e golf besmet zijn geraakt. Schat 40% daarvan heeft er nog steeds last van.

Dit is ook echt iets om mee te nemen in het beleid met het oog op de maatregelen en ook iets voor jongere mensen om over na te denken. Langdurig herstellen of zelfs chronische klachten ontwikkelen lijkt me toch iets wat je niet wil.

Hoe graag ik ook zou willen terugkeren naar het normale leven, ik kijk nog wel even uit.
Hoezo onderbelicht ? je werd er het hele afgelopen jaar al mee dood gegooid hoor. Tis sneu, net als het voor iedereen sneu is dat deze pandemie nare gevolgen heeft.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 11 februari 2021 @ 08:37:43 #21
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197938795
Hoewel de ernst van corona alleen in dodelijkheid uitdrukken wellicht een onjuist beeld geeft, vind ik het terug gaan naar een samenleving vele malen belangrijker dan elk risico dat corona maar met zich mee brengt.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_197938840
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:04 schreef Platinumgoat het volgende:
Wanneer is de volgende persconferentie van onze Pinokkio's eigenlijk? Of wordt de avondklok gewoon stilzwijgend verlengd zonder publieke aankondiging?
23 februari
pi_197938916
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:33 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hoezo onderbelicht ? je werd er het hele afgelopen jaar al mee dood gegooid hoor. Tis sneu, net als het voor iedereen sneu is dat deze pandemie nare gevolgen heeft.
Vind het meevallen. Het gaat altijd over sterftecijfers van morbide ovesitas rokende mannen van 80+ met nog een maand te leven.

Long covid, chronisch patient zijn is wel onderbelicht. Hier en daar wat berichten voor bewustwording onder de 40 maar niet echt.

Vraag me af of de vaccins dat ook voorkomen?
pi_197938927
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:37 schreef GemMagic het volgende:
Hoewel de ernst van corona alleen in dodelijkheid uitdrukken wellicht een onjuist beeld geeft, vind ik het terug gaan naar een samenleving vele malen belangrijker dan elk risico dat corona maar met zich mee brengt.
Uiteindelijk wel. Maar dat is het probleem. Wanneer is uiteindelijk.

Voor mijn gevoel op dit moment is de zomer mijn limiet. Als er dan nog steeds geen "oplossing"is dan moeten we wat mij betreft maar terug naar normaal en zien waar het schip strand. Moet iedereen voor zichzelf maar bepalen hoeveel risiso hij/zij wil lopen.
  donderdag 11 februari 2021 @ 08:53:15 #25
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197939022
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Vind het meevallen. Het gaat altijd over sterftecijfers van morbide ovesitas rokende mannen van 80+ met nog een maand te leven.

Long covid, chronisch patient zijn is wel onderbelicht. Hier en daar wat berichten voor bewustwording onder de 40 maar niet echt.

Vraag me af of de vaccins dat ook voorkomen?
Als je na vaccinatie een veel milder verloop van de ziekte hebt lijkt me dat er dan niet nog maanden met problemen zit. Maar ik geloof niet dat hier al veel over bekend is.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197939046
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:30 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Zou jij misschien ook kunnen doen en je boodschappen lekker online bestellen ofzo.

Beperk je reisbewegingen geldt nl ook voor jou en alle andere mensen die klagen over drukte in de supermarkt.
Ouderen hebben een onevenredig grote kans om ziek te worden en een onevenredig grote kans het zorgsysteem te belasten. Dus als die daar - overigens puur op eigen initiatief en niet via leeftijdsdiscriminatie opgelegd door maatregelen - extra rekening mee houden tov de rest dan is dat helemaal geen aparte gang van zaken vind ik.
I'll give you something to do
pi_197939057
quote:

Onder welk niveau moeten we zitten om de kroegen te openen? Stond daar iets van op de routekaart ofzo? :@

pi_197939081
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:37 schreef GemMagic het volgende:
Zat ik me net af te vragen inderdaad - er is nog altijd geen definitief besluit / pushmelding / persco geweest toch over de verlenging van de avonklok, terwijl hij gistern al afliep..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197939090
Terecht dat er ook aandacht wordt besteed aan long covid. Dat het er nu al 40.000 zijn wist ik niet en dat baart mij ook wel zorgen, maar toch zou ik long covid willen nuanceren.

• Tot nu toe zijn er minstens 3 miljoen mensen geïnfecteerd geweest. Als je die 40.000 daar tegen af zet is dat zo'n 1,3 procent (grof gerekend). Dus het gaat nog om een relatieve kleine groep.

• Daarnaast: inmiddels is er veel meer bekend over de behandeling tegen het virus. Met name het bericht dat huisartsen groen licht hebben gekregen om wat zwaardere ontstekingsremmers in te zetten in een vroege fase van het ziektebeeld geeft hoop. Ik vraag mij oprecht af wat de kans is dat het langdurige ziektebeeld zich ook ontwikkeld onder mensen die nu ziek worden en op tijd worden behandeld door de huisarts.

Al met al lijken mij dit geen redenen om de samenleving op slot te houden.
pi_197939096
quote:

Dat thuiswerken valt nogal mee, rete druk op de weg vanochtend.
pi_197939103
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:55 schreef galantis het volgende:

[..]

Ouderen hebben een onevenredig grote kans om ziek te worden en een onevenredig grote kans het zorgsysteem te belasten. Dus als die daar - overigens puur op eigen initiatief en niet via leeftijdsdiscriminatie opgelegd door maatregelen - extra rekening mee houden tov de rest dan is dat helemaal geen aparte gang van zaken vind ik.
Dat is wat ik bedoel, je hoeft echt geen paspoortcontrole aan de deur te hebben maar rekening mee houden, is dat teveel gevraagd?
pi_197939132
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zat ik me net af te vragen inderdaad - er is nog altijd geen definitief besluit / pushmelding / persco geweest toch over de verlenging van de avonklok, terwijl hij gistern al afliep..
Ferdje was toch het podium opgeschopt om de blijde boodschap te verkondigen begin van de week?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197939134
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:30 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Deed ik ook braaf, (zoveel mogelijk) online boodschappen. Sinds een maand of 2 is dat echter helemaal veranderd en kunnen de adviezen de pot op.
pi_197939154
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:02 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Deed ik ook braaf, (zoveel mogelijk) online boodschappen. Sinds een maand of 2 is dat echter helemaal veranderd en kunnen de adviezen de pot op.
Die collectieve gedachte zorgt er voor dat het allemaal een stuk langer duurt helaas.
pi_197939192
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:02 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Jij doet liever je boodschappen fysiek zelf? Bezorgen vind je niet fijn?
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:10:49 #36
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197939240
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Met voedsel heb ik toch wel moeite dat online te bestellen, dat is eigenlijk het enige wat ik altijd fysiek koop.
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:11:10 #37
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197939245
Het is ook niet gek dat het drukker op de weg is; afgelopen dagen was deze toch op diverse plekken nog slecht begaanbaar. Afspraken zijn uitgesteld en zullen alsnog worden afgereden. Dat is niet een grote verrassing.

Er zijn duizenden beroepen waarvoor je gewoon de weg op mag. Sterker nog, ik geloof dat er niet 1 beroep is, waarvoor dat is verboden. Wellicht thuiskapper, maar dat ligt ergens anders aan.
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:13:25 #38
14505 OProg
A Life in Music
pi_197939281
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat thuiswerken valt nogal mee, rete druk op de weg vanochtend.
En reed jij er ook tussen op weg naar kantoor? :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197939282
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb slechte ervaringen met, heel specifiek, prei. De ene keer kreeg ik er 2 vrij dikke en de keer daarop 1 hele dunne. En beide keren waren er producten niet geleverd, het nadeel daarvan is dat je geen alternatief krijgt. Als de hamburgers op zijn zou ik zelf een slavink pakken, of iets in die trant, ik zou niet direct helemaal niks meenemen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197939345
quote:
7s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:13 schreef OProg het volgende:

[..]

En reed jij er ook tussen op weg naar kantoor? :)
Jep, wij mogen niet thuiswerken van de baas.
pi_197939347
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Die collectieve gedachte zorgt er voor dat het allemaal een stuk langer duurt helaas.
Nee hoor. De vaccinatiesnelheid veruit de meest bepalende factor.
pi_197939354
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:11 schreef GemMagic het volgende:

Er zijn duizenden beroepen waarvoor je gewoon de weg op mag. Sterker nog, ik geloof dat er niet 1 beroep is, waarvoor dat is verboden.
De weg opgaan is, mits voor 21:00, sowieso niet verboden. Het zijn puur diverse sectoren an sich die opgeschort zijn, niet de vervoersbeweging zelf.

Wat ik trouwens een van de grootste makken van het hele beleid vind; we zien Rutte al vanaf vorig jaar roepen dat hij de mogelijkheid heeft om thuiswerken te handhaven, maar de enige groepen waar streng gehandhaafd wordt zijn de (makkelijk te pakken) zelfstandigen in de horeca, sport & co.
pi_197939376
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee hoor. De vaccinatiesnelheid veruit de meest bepalende factor.
Dat vind ik er echt los van staan. En vaccinatiesnelheid heeft met productiesnelheid en distributie te maken. Iets waar we zelf een stuk minder invloed op uit kunnen oefenen.
pi_197939387
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

23 februari weer een persconferentie en daar zullen dan de maatregelen weer verlengd worden. En wellicht gaan ze dan ook onderzoeken of de verkiezingen door kunnen gaan. Spoiler: die gaan niet door.

https://www.tweedekamer.n(...)02731&did=2021D05973
pi_197939396
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat vind ik er echt los van staan. En vaccinatiesnelheid heeft met productiesnelheid en distributie te maken. Iets waar we zelf een stuk minder invloed op uit kunnen oefenen.
Ja, 'wij' hebben het werk gedaan. Het is nu aan de overheid om de vaccins zo snel mogelijk er in te jassen.
pi_197939422
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:59 schreef Oidipous het volgende:
Terecht dat er ook aandacht wordt besteed aan long covid. Dat het er nu al 40.000 zijn wist ik niet en dat baart mij ook wel zorgen, maar toch zou ik long covid willen nuanceren.

• Tot nu toe zijn er minstens 3 miljoen mensen geïnfecteerd geweest. Als je die 40.000 daar tegen af zet is dat zo'n 1,3 procent (grof gerekend). Dus het gaat nog om een relatieve kleine groep.

• Daarnaast: inmiddels is er veel meer bekend over de behandeling tegen het virus. Met name het bericht dat huisartsen groen licht hebben gekregen om wat zwaardere ontstekingsremmers in te zetten in een vroege fase van het ziektebeeld geeft hoop. Ik vraag mij oprecht af wat de kans is dat het langdurige ziektebeeld zich ook ontwikkeld onder mensen die nu ziek worden en op tijd worden behandeld door de huisarts.

Al met al lijken mij dit geen redenen om de samenleving op slot te houden.
Ja groot deel mee eens. Het is een aanvullende factor. En vergeet niet. Van die drie miljoen zitter er nog heel veel niet in de lange termijn van zeg +4 maanden. Een groot deel daarvan is pas vanaf november besmet geraakt.
Daarbij is die 40.000 met maatregelen niet met een open samenleving.

Al met al is het natuurlijk een afweging. Maar zoals gezegd mag van mij deze zomer hoe dan ook de samenleving weer open. Nog een jaar zo doorgaan is ook geen optie mochten de vaccins niet werken.
pi_197939431
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja, 'wij' hebben het werk gedaan. Het is nu aan de overheid om de vaccins zo snel mogelijk er in te jassen.
Die snelheid is er momenteel dan ook, maar pas in Q2 komen er echt substantiële hoeveelheden vaccins voor ons.
pi_197939441
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

Met voedsel heb ik toch wel moeite dat online te bestellen, dat is eigenlijk het enige wat ik altijd fysiek koop.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:13 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik heb slechte ervaringen met, heel specifiek, prei. De ene keer kreeg ik er 2 vrij dikke en de keer daarop 1 hele dunne. En beide keren waren er producten niet geleverd, het nadeel daarvan is dat je geen alternatief krijgt. Als de hamburgers op zijn zou ik zelf een slavink pakken, of iets in die trant, ik zou niet direct helemaal niks meenemen.
Wij laten 1 keer in de week veel bezorgen door AH en we nemen drie maaltijden HelloFresh per week. Dat maakt dat we niet vaak in de supermarkt hoeven zijn. Inderdaad voor wat vers voedsel. Gaat best eens niet helemaal goed, maar daar kan ik wel mee leven. Ook omdat voor mij naar de supermarkt gaan geen leuk uitje is; ik heb er een hekel aan. Gelukkig doet mijn lief eigenlijk altijd de boodschappen.

Waar het mij eigenlijk om ging is dat er mensen zijn die maar blijven klagen over die belachelijke ouderen die maar telkens naar de winkel gaan, maar dat ze er zelf ook telkens zijn om het te constateren. Er zijn best veel mensen die graag hun eigen boodschappen doen, de juiste appel of prei uitzoeken en het precies goede schaaltje gerookte worst. Voor veel mensen is de overstap naar thuis laten bezorgen zelfs na een jaar nog niet zo vanzelfsprekend of prettig.
pi_197939479
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 01:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het ging om mondkapjes toch?
Had het over alle drie de symboolmaatregelen in het algemeen, maar toen we over gingen naar welke argumenten er zijn gebruikt voor de spertijd ging ik daar verder op in inderdaad.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 00:29 schreef Red_85 het volgende:
Maskerplicht, alcohol na 2000 en de spertijd.
quote:
Over de avondklok heb ik mij vaak genoeg uitgesproken. Als je sterkste bewijs het ontbreken van tegenbewijs is dan is die onvoldoende onderbouwd.
Eensch. Maar dat wisten we al :)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197939485
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Die snelheid is er momenteel dan ook, maar pas in Q2 komen er echt substantiële hoeveelheden vaccins voor ons.
Als het volgens planning verloopt niet, als Hugo niet weer door lobbygroepjes omver gelopen wordt kunnen we eind maart al zo ver zijn om de meeste maatregelen op te heffen. Maar punt is dat de vaccinatiesnelheid bepaalt hoe lang de crisis nog duurt, niet hoe veel mensen er de weg op gaan.
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:26:54 #51
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197939511
quote:

Wat bedoel je dan dat dit zou moeten betekenen voor de maatregelen?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:26:56 #52
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197939513
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Wij laten 1 keer in de week veel bezorgen door AH en we nemen drie maaltijden HelloFresh per week. Dat maakt dat we niet vaak in de supermarkt hoeven zijn. Inderdaad voor wat vers voedsel. Gaat best eens niet helemaal goed, maar daar kan ik wel mee leven. Ook omdat voor mij naar de supermarkt gaan geen leuk uitje is; ik heb er een hekel aan. Gelukkig doet mijn lief eigenlijk altijd de boodschappen.

Waar het mij eigenlijk om ging is dat er mensen zijn die maar blijven klagen over die belachelijke ouderen die maar telkens naar de winkel gaan, maar dat ze er zelf ook telkens zijn om het te constateren. Er zijn best veel mensen die graag hun eigen boodschappen doen, de juiste appel of prei uitzoeken en het precies goede schaaltje gerookte worst. Voor veel mensen is de overstap naar thuis laten bezorgen zelfs na een jaar nog niet zo vanzelfsprekend of prettig.
De winkels waar ik kom en ook supermarkt en groothandel (Sligro) is het allemaal prima, zag eergisteren nog een oud mannetje zonder mondkapje verdwaasd boodschappen doen maar ik heb nog geen vreemde incidenten of enorme drukte meegemaakt.
pi_197939520
Kijktip, Jaap Goudsmid, Marli Huijer en Rozanne Hertzberger in debat over acceptatie dat het virus blijft.

https://debalie.nl/programma/het-virus-blijft-09-02-2021/
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:29:13 #54
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197939578
quote:

[..]

Ik heb slechte ervaringen met, heel specifiek, prei. De ene keer kreeg ik er 2 vrij dikke en de keer daarop 1 hele dunne.
Daar moest ik wel even om lachen :) dat is herkenbaar.

Wij gaan ook weer zelf naar de winkel, maar wel goed voorbereid zodat we maar eens in de 7 dagen hoeven te gaan.
pi_197939593
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 01:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dit, man ik hoor van meerdere mensen dat ze nu echt de schijt hebben aan die klok.

Borreltje bij vrienden en te laat naar thuis... zonder fietsverlichting want anders worden ze gezien, lijkt de oorlog wel. Levensgevaarlijk.
En terecht ook. Als je buiten de risicogroep valt laat je je toch niet ophokken?
Ik hoop dat meer mensen het gaan doen. De proportionaliteit is zoek, bewijs ontbreekt en niet iedereen kan gecontroleerd worden.
1947-2016
pi_197939611
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Als het volgens planning verloopt niet, als Hugo niet weer door lobbygroepjes omver gelopen wordt kunnen we eind maart al zo ver zijn om de meeste maatregelen op te heffen. Maar punt is dat de vaccinatiesnelheid bepaalt hoe lang de crisis nog duurt, niet hoe veel mensen er de weg op gaan.
Ben ik het niet mee eens en tevens is eind maart compleet onrealistisch.
pi_197939647
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het is vooral van belang dat het tempo waar ze nu mee prikken, zodra de voorraad er voor is kan het ook, zo snel mogelijk weggeprikt wordt. Niet met het huidige priktempo, dat moet minimaal 2x zo snel. (nu max ~25x2800x7=490.000 per week).
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197939671
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:27 schreef Oidipous het volgende:
Kijktip, Jaap Goudsmid, Marli Huijer en Rozanne Hertzberger in debat over acceptatie dat het virus blijft.

https://debalie.nl/programma/het-virus-blijft-09-02-2021/
Als ik die voorbij zie komen zap ik sowieso weg, vreselijk mens.

quote:
In gesprek met Jaap Goudsmit, Rosanne Hertzberger en Marli Huijer over hoe te leven in een wereld vol virussen
Dat doen we al miljoenen jaren.
pi_197939681
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

De winkels waar ik kom en ook supermarkt en groothandel (Sligro) is het allemaal prima, zag eergisteren nog een oud mannetje zonder mondkapje verdwaasd boodschappen doen maar ik heb nog geen vreemde incidenten of enorme drukte meegemaakt.
Ik ook niet, maar Wirelessmousse laat regelmatig weten hoe vreselijk veel vervelende oude mensen hij in de supermarkt tegenkomt. Vandaar ook mijn vraag aan hem, eigenlijk :)
pi_197939697
quote:

Urgentie er in houden. Daarom wordt dat gebezigd.
Aan de andere kant hoor ik dat mensen er ook snel van genezen en weer na 2/3 weken op sterkte zijn.

Feit blijft dat het ziektebeeld voor een ieder verschilt. De ene heeft geen klachten, andere milde, ander ligt 3 weken op zijn nest of moet zelf worden opgenomen. De ene heeft 6 maanden later nog klachten, de ander na 2 dagen niet meer.

Dat concentreren op de negatieve voorvallen en mensen die pech hebben, is een van de dingen waarmee je makkelijk tussen de oren van mensen komt. Immers wil niemand chronische klachten hebben.
Niet blind op staren dus. Dit soort artikelen kan je namelijk ook schrijven bij die andere ziekte waarmee covid vaak vergeleken is.
1947-2016
pi_197939721
quote:

Goed idee, ik neem dit mee en ik sluit me wel op de rest van mijn leven want anders krijg ik nog een ongeluk.
Er zijn ook jonge gezonde mensen die dood gaan aan de griep, kanker krijgen, invalide worden (door de griep), doodgeslagen worden en hoe raar ook overlijden in een auto-ongeluk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197939728
quote:
9s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

[..]

Dat soort stellingen ook :')
Waarom niet 'hoe krijgen we covid de wereld uit' of 'hoe komen we zo snel mogelijk terug naar het echte normaal?'

Nee. Doen we niet. Angst creëren wel.
1947-2016
pi_197939729
quote:
9s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

[..]

Eens. Je zou de reacties op onderstaand twitterbericht moeten lezen, Rozanne Herzberger heeft zichzelf niet populair gemaakt. _O-

twitter
pi_197939738
quote:

Het viel mij ook op dat er ineens weer artikelen over verschenen, na er een tijd niks meer over te hebben gehoord. Ik heb er alleen een kort bericht over gelezen waarin stond dat vooral mensen tussen 20-60 jaar die thuis hebben uitgeziekt met een lange nasleep te maken hadden.

Weet iemand of er inmiddels al meer bekend is over de gevolgen op langere termijn van de ziekte?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197939745
quote:
10s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:37 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Eens. Je zou de reacties op onderstaand twitterbericht moeten lezen, Rozanne Herzberger heeft zichzelf niet populair gemaakt. _O-

[ twitter ]
Hoe groot was het sterftecijfer ook alweer voor de -60'ers en hoeveel van hun liggen er op de IC naar verhouding?

Eeeeeeven realistisch blijven.
1947-2016
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:39:17 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197939755
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is niet terug te zien in de cijfers
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197939763
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:38 schreef Claudia_x het volgende:
Weet iemand of er inmiddels al meer bekend is over de gevolgen op langere termijn van de ziekte?
Dat is verschillend per geval.
1947-2016
pi_197939773
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waarom niet 'hoe krijgen we covid de wereld uit' of 'hoe komen we zo snel mogelijk terug naar het echte normaal?'

Er moet toch geld verdiend worden, zo raar is dat toch niet?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197939776
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoe groot was het sterftecijfer ook alweer voor de -60'ers en hoeveel van hun liggen er op de IC naar verhouding?

Eeeeeeven realistisch blijven.
Ja maar, ze we wil niet ziek worden!!1 Dus dan maar ZeroCovid.
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:40:46 #70
14505 OProg
A Life in Music
pi_197939787
quote:

[..]

[ twitter ]
Zou ze zich ook beseffen dat ze continue met alles risico loopt? Dat vraag ik me dan oprecht altijd af met dit soort mensen. Denken ze echt naar 0 risico te kunnen?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_197939794
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is verschillend per geval.
Goh, wat informatief.
pi_197939796
quote:

[..]

[..]

"Een wereld vol virussen" ook :') Er is eentje waar we nu last van hebben en opééns is het een wereld vol virussen.
Ja, ik weet de enige manier om echt te leven in zo'n wereld. Vaccins ontwikkelen en je er voor de rest vooral niet te druk om maken.
pi_197939799
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Urgentie er in houden. Daarom wordt dat gebezigd.
Aan de andere kant hoor ik dat mensen er ook snel van genezen en weer na 2/3 weken op sterkte zijn.

Feit blijft dat het ziektebeeld voor een ieder verschilt. De ene heeft geen klachten, andere milde, ander ligt 3 weken op zijn nest of moet zelf worden opgenomen. De ene heeft 6 maanden later nog klachten, de ander na 2 dagen niet meer.

Dat concentreren op de negatieve voorvallen en mensen die pech hebben, is een van de dingen waarmee je makkelijk tussen de oren van mensen komt. Immers wil niemand chronische klachten hebben.
Niet blind op staren dus. Dit soort artikelen kan je namelijk ook schrijven bij die andere ziekte waarmee covid vaak vergeleken is.
Dit, landelijk verliezen ze steun, dus ff wat van dit soort berichten erin.

Nog zoiets kroms, ik ben dus zwanger en beval begin april, wil geen kraamhulp over de vloer maar moet van de verloskundige. Vraag ik aan het kraamhulp bureau of ze negatieve testen kunnen laten zien. Huh? Zei ze...

Zo raar is die vraag toch niet? Die kraamhulp hangt straks wel boven een baby van een paar uur oud. Geen idee wat die in haar vrije tijd doet.

Maar ik mag nu geen sneeuwballen gooien met de buren...
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:42:00 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197939809
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Dan laat je HF en de AH een deel van de reisbewegingen voor je doen.
Ergo, dat maakt dus geen klap uit boven zelf even naar de supermarkt

Wat maakt het bovendien uit, raken mensen massaaaaaal besmet in de supermarkt? Nog nooit bewijs voor gezien. Paniekberichten
pi_197939827
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het is ook zo bizar om te doen alsof een virus een heel nieuw concept is waar we pas in 2020 voor het eerst mee te maken hebben gekregen. "HoE RiChTeN We dE sAmUhLeViNg HiErOp In??1" Nou, gewoon weer gaan doen zoals altijd zodra we met vaccinatie en dergelijke de grootste risico's hebben geelimineerd?
pi_197939829
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nog zoiets kroms, ik ben dus zwanger en beval begin april, wil geen kraamhulp over de vloer maar moet van de verloskundige. Vraag ik aan het kraamhulp bureau of ze negatieve testen kunnen laten zien. Huh? Zei ze...

Zo raar is die vraag toch niet? Die kraamhulp hangt straks wel boven een baby van een paar uur oud. Geen idee wat die in haar vrije tijd doet.

Je hoeft de deur toch niet open te doen als de kraamhulp komt?
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:43:24 #77
14505 OProg
A Life in Music
pi_197939832
quote:

[..]

[..]

Ik heb het nu opstaan. Heel goede en realistische opening van Jaap in ieder geval. Heeft gewoon echt een hele reële kijk op zaken.
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:43:40 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197939834
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar Wirelessmousse laat regelmatig weten hoe vreselijk veel vervelende oude mensen hij in de supermarkt tegenkomt. Vandaar ook mijn vraag aan hem, eigenlijk :)
Ik verbaas me ook over alle activiteiten die mijn 90+ buren ondernemen. Aan de andere kant... Hun eigen keuze en ze zijn inmiddels gevaccineerd ook dus die kunnen nu helemaal van YOLO
pi_197939842
quote:

[..]

Dankzij jou de dag lachend begonnen. Ik heb ook een dikke/dunne prei fobie, nu voel ik me niet meer zo eenzaam in deze barre tijden.
pi_197939855
quote:
10s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Het is ook zo bizar om te doen alsof een virus een heel nieuw concept is waar we pas in 2020 voor het eerst mee te maken hebben gekregen. "HoE RiChTeN We dE sAmUhLeViNg HiErOp In??1" Nou, gewoon weer gaan doen zoals altijd zodra we met vaccinatie en dergelijke de grootste risico's hebben geelimineerd?
We hebben wel voor het eerst in 100 jaar met een pandemie te maken en het is zeker goed om na te denken waar dergelijke gevaren vandaan komen zodat we het in de toekomst kunnen voorkomen of de kans er op zo klein mogelijk kunnen maken.
pi_197939866
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:43 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik verbaas me ook over alle activiteiten die mijn 90+ buren ondernemen. Aan de andere kant... Hun eigen keuze en ze zijn inmiddels gevaccineerd ook dus die kunnen nu helemaal van YOLO
Zeker die kunnen het nachtleven weer in
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:46:26 #82
14505 OProg
A Life in Music
pi_197939887
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:44 schreef Jor_Dii het volgende:
We hebben wel voor het eerst in 100 jaar met een pandemie te maken
Eeeeeh, nee. Dat niet. :)

Aziatische griep en Hongkonggriep leverden ook miljoenen doden op. Maar goed, totaal andere tijd. Als je een jaar of 15 eerder nog de halve wereld kapot hebt geschoten en gebombardeerd met nog meer slachtoffers is je prioriteitstelling iets anders.
pi_197939889
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je hoeft de deur toch niet open te doen als de kraamhulp komt?
Maar ff op straat onze baby laten wegen?
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:46:53 #84
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197939894
quote:

[..]

[ twitter ]
Wow....

Gezicht van die Goudsmid is wel tekenend, zo zou ik haar ook aankijken denk ik

Ok, weet ik
pi_197939903
quote:

Moet van de verloskundige? Ik geloof er niks van dat ze dat kunnen verplichten. Dat zou ik even uitzoeken als ik jou was. Een snelle zoektocht via google leert me dat het niet verplicht is. Zou wat zijn zeg, pff.
pi_197939904
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Gaan ze dood van extase, kunnen ze die doden weer optellen bij het rijtje overleden gevaccineerden...
pi_197939913
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:42 schreef Molo het volgende:

[..]

Dan laat je HF en de AH een deel van de reisbewegingen voor je doen.
Ergo, dat maakt dus geen klap uit boven zelf even naar de supermarkt

Wat maakt het bovendien uit, raken mensen massaaaaaal besmet in de supermarkt? Nog nooit bewijs voor gezien. Paniekberichten
Rare reactie. Ik snap niet waar je de paniek vandaan haalt in mijn bericht.

AH bezorgde hier altijd al, dus dat is niet anders. HF hebben wel al eerder gehad en wij vonden het wel fijn om het zo te doen.
Reisbewegingen zijn natuurlijk heel anders dan wanneer je zelf je boodschappen haalt. AH en HF zetten de doos voor de deur en ze rijden beiden meerdere adressen af.
Het maakt mij ook echt helemaal niets uit, maar er zijn mensen hier in het topic die regelmatig moeten vermelden dat oude mensen te vaak in de supermarkt zijn. Als de supermarkt dan zo ontzettend geen bron van besmettingen is, is het dat ook niet voor oude mensen.

Paniek :') :') :')
pi_197939916
quote:
14s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:43 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik heb het nu opstaan. Heel goede en realistische opening van Jaap in ieder geval. Heeft gewoon echt een hele reële kijk op zaken.
Marli Huijer is ook wel uit het goede hout gesneden.
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:48:33 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197939919
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het viel mij ook op dat er ineens weer artikelen over verschenen, na er een tijd niks meer over te hebben gehoord. Ik heb er alleen een kort bericht over gelezen waarin stond dat vooral mensen tussen 20-60 jaar die thuis hebben uitgeziekt met een lange nasleep te maken hadden.

Wat bedoel je met langere termijn?

Er is best wat bekend. Wat alleen niet helemaal bekend is, is hoeveel mensen er besmet zijn geraakt en hoeveel daarvan ziek zijn geworden en hoeveel daarvan dan weer long Covid hebben gekregen.
Dat doet natuurlijk wat met de beoordelingen.
Ik weet dat het Erasmus MC onderzoek doet ernaar maar heb al tijdje geen updates meer van gezien op LinkedIn hierover van hun kant
pi_197939931
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Moet van de verloskundige? Ik geloof er niks van dat ze dat kunnen verplichten. Dat zou ik even uitzoeken als ik jou was. Een snelle zoektocht via google leert me dat het niet verplicht is. Zou wat zijn zeg, pff.
Zit hier op een eiland, en als zij mijn bevalling doet thuis wil ze er graag een hulp bijhebben. Snap ik ook wel. Alleen zit je dan aan zoveel uur zorg vast na de bevalling...
pi_197939936
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:48 schreef miss_sly het volgende:

Mensen raken alleen in niet-essentiële winkels besmet, wist je dat nog niet?
pi_197939948
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Er is best wat bekend. Wat alleen niet helemaal bekend is, is hoeveel mensen er besmet zijn geraakt en hoeveel daarvan ziek zijn geworden en hoeveel daarvan dan weer long Covid hebben gekregen.
Dat doet natuurlijk wat met de beoordelingen.
Ik weet dat het Erasmus MC onderzoek doet ernaar maar heb al tijdje geen updates meer van gezien op LinkedIn hierover van hun kant
Zal wel te positief nieuws zijn dan.
pi_197939955
quote:
12s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

_O-
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:50:25 #94
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197939957
quote:

[..]

Kraamhulp is niet verplicht hoor. Of wil je thuis bevallen?

Waar ben je trouwens bang voor (mits geen risicogroep)
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:51:21 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197939966
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

En gelijk hebben ze

Leven O+
pi_197939967
quote:
7s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:46 schreef OProg het volgende:

[..]

Eeeeeh, nee. Dat niet. :)

Aziatische griep en Hongkonggriep leverden ook miljoenen doden op. Maar goed, totaal andere tijd. Als je een jaar of 15 eerder nog de halve wereld kapot hebt geschoten en gebombardeerd met nog meer slachtoffers is je prioriteitstelling iets anders.
Meh, hadden geloof ik niet zo'n impact als deze pandemie.
pi_197939973
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

We hebben wel voor het eerst in 100 jaar met een pandemie te maken en het is zeker goed om na te denken waar dergelijke gevaren vandaan komen zodat we het in de toekomst kunnen voorkomen of de kans er op zo klein mogelijk kunnen maken.
Nee hoor we zitten al 40 jaar in een pandemie en er waren er veel meer na wo2
pi_197939975
quote:
12s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ah, dank je! Nee, dat wist ik niet. Al een jaar bezig deze pandemie, en deze essentiele informatie komt nu pas bij me binnen.
pi_197939995
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:48 schreef Molo het volgende:

[..]

We zijn nu een jaar verder. Hoe zou het met het eerste cohort gaan bijvoorbeeld? Zelfs het begin van de tweede golf is alweer een tijd geleden en toen werd er al volop getest. Het lijkt me dat voor die groep inmiddels bekend zou moeten zijn hoe het na pak 'em beet een half jaar gaat.

Over wat voor percentages hebben we het als we het over langdurige klachten hebben? Wat zijn die klachten? In welke leeftijdsgroepen doen ze zich voor? Hoelang houden die klachten aan? Da's een selectie van de vragen waar ik wel benieuwd naar ben. Als we de maatregelen willen versoepelen met risico op grootschalige verspreiding, dan is het wel handig om te weten wat de risico's voor relatief jonge mensen precies zijn.
pi_197939997
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

In NL niet, in andere landen wel
pi_197940027
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zit hier op een eiland, en als zij mijn bevalling doet thuis wil ze er graag een hulp bijhebben. Snap ik ook wel. Alleen zit je dan aan zoveel uur zorg vast na de bevalling...
Misschien kun je om een vaccinatiebewijs vragen? :+

Alle gekheid op een stokje: het lijkt me heel redelijk om te vragen hoe zij met de situatie omgaan en om eventueel afspraken te maken zodat jij je er comfortabel bij voelt om iemand over de vloer te hebben. Nazorg is voor jou misschien essentieel na een thuisbevalling (geen idee hoe dat gaat), maar voor de baby niet lijkt me.
pi_197940038
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nee hoor we zitten al 40 jaar in een pandemie en er waren er veel meer na wo2
Niks van gemerkt voor maart 2020..
pi_197940046
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Maar ff op straat onze baby laten wegen?
Is dat verplicht?
pi_197940056
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niks van gemerkt voor maart 2020..
Aids is je ontgaan?
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:56:29 #105
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940062
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Rare reactie. Ik snap niet waar je de paniek vandaan haalt in mijn bericht.

AH bezorgde hier altijd al, dus dat is niet anders. HF hebben wel al eerder gehad en wij vonden het wel fijn om het zo te doen.
Reisbewegingen zijn natuurlijk heel anders dan wanneer je zelf je boodschappen haalt. AH en HF zetten de doos voor de deur en ze rijden beiden meerdere adressen af.
Het maakt mij ook echt helemaal niets uit, maar er zijn mensen hier in het topic die regelmatig moeten vermelden dat oude mensen te vaak in de supermarkt zijn. Als de supermarkt dan zo ontzettend geen bron van besmettingen is, is het dat ook niet voor oude mensen.

Paniek was algemeen en niet naar jou persoonlijk

De bezorgers moeten ook hun werk doen en allerlei handelingen verrichten om bij jou thuis te komen

En klopt ja van die ouderen, behalve dan dat die soms onwijs dralen en tig keer langer over alles doen en dicht in de buurt komen.
Plus wel bevattelijker zijn om er dood door neer te storten in the end natuurlijk
pi_197940063
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

We zijn nu een jaar verder. Hoe zou het met het eerste cohort gaan bijvoorbeeld? Zelfs het begin van de tweede golf is alweer een tijd geleden en toen werd er al volop getest. Het lijkt me dat voor die groep inmiddels bekend zou moeten zijn hoe het na pak 'em beet een half jaar gaat.

Over wat voor percentages hebben we het als we het over langdurige klachten hebben? Wat zijn die klachten? In welke leeftijdsgroepen doen ze zich voor? Hoelang houden die klachten aan? Da's een selectie van de vragen waar ik wel benieuwd naar ben. Als we de maatregelen willen versoepelen met risico op grootschalige verspreiding, dan is het wel handig om te weten wat de risico's voor relatief jonge mensen precies zijn.
En als men niet ziek genoeg is geweest om naar het ziekenhuis te moeten, ergo een zogenoemd mild verloop van covid hebben gehad.
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:57:31 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940075
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Vraag je ook of je verloskundige zich laat testen?
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:58:45 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940103
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Is dat verplicht?
Nee, allemaal niet

Verloskundige kan het wel eisen als voorwaarde bij het begeleiden van thuisgeboorte, verder niet
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:58:49 #109
14505 OProg
A Life in Music
pi_197940104
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat heeft zoals ik zei puur te maken met de tijd waarin je zit. Ik geloof oprecht dat als er in 1957 dit virus op was gedoken het bij lange na niet de impact had gehad die het nu heeft.

Wat logisch is is je nog in de enorme puinhoop van jaren oorlog zit waarin er nog veel meer doden zijn gevallen.
pi_197940109
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Misschien kun je om een vaccinatiebewijs vragen? :+

Alle gekheid op een stokje: het lijkt me heel redelijk om te vragen hoe zij met de situatie omgaan en om eventueel afspraken te maken zodat jij je er comfortabel bij voelt om iemand over de vloer te hebben. Nazorg is voor jou misschien essentieel, maar voor de baby niet lijkt me.
Ik wilde helemaal geen kraamzorg.

Maar ontopic, ik vind het gewoon heel vreemd net als thuiszorg bij senioren. Dat moet en kan blijkbaar wel net als vroeger, sneeuwballen met de buren gooien is gevaarlijk. Rompertjes en babyspullen in de winkel kopen ook, maar brood niet.
pi_197940118
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Vraag je ook of je verloskundige zich laat testen?
Ja, die heeft er zes laten doen de afgelopen periode.
pi_197940137
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:56 schreef Molo het volgende:

[..]

Paniek was algemeen en niet naar jou persoonlijk

De bezorgers moeten ook hun werk doen en allerlei handelingen verrichten om bij jou thuis te komen

En klopt ja van die ouderen, behalve dan dat die soms onwijs dralen en tig keer langer over alles doen en dicht in de buurt komen.
Plus wel bevattelijker zijn om er dood door neer te storten in the end natuurlijk
Dat laatste is hun eigen afweging, natuurlijk.

Laat ze dralen en er langer over doen. Geef die mensen een beetje de ruimte (figuurlijk en letterlijk) om nog een beetje in het leven te staan, contact te hebben met andere mensen, al is het maar de cassiere.

Ik snap het niet, want ik haaaat boodschappen doen, maar er zijn hele volksstammen die het vaak en graag doen.
pi_197940146
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik wilde helemaal geen kraamzorg.

Maar ontopic, ik vind het gewoon heel vreemd net als thuiszorg bij senioren. Dat moet en kan blijkbaar wel net als vroeger, sneeuwballen met de buren gooien is gevaarlijk. Rompertjes en babyspullen in de winkel kopen ook, maar brood niet.
Snap je het verschil tussen noodzaak en niet-noodzaak niet?
pi_197940155
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Laat ze dralen en er langer over doen. Geef die mensen een beetje de ruimte (figuurlijk en letterlijk) om nog een beetje in het leven te staan, contact te hebben met andere mensen, al is het maar de cassiere.

Ik snap het niet, want ik haaaat boodschappen doen, maar er zijn hele volksstammen die het vaak en graag doen.
Das vaak hun enige contact met de buitenwereld. Veel mensen zijn eenzaam.
pi_197940166
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Snap je het verschil tussen noodzaak en niet-noodzaak niet?
Is het een besmettelijker dan het ander?
pi_197940175
quote:
11s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:58 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat heeft zoals ik zei puur te maken met de tijd waarin je zit. Ik geloof oprecht dat als er in 1957 dit virus op was gedoken het bij lange na niet de impact had gehad die het nu heeft.

Wat logisch is is je nog in de enorme puinhoop van jaren oorlog zit waarin er nog veel meer doden zijn gevallen.
Dan zouden er miljoenen doden vallen in een korte tijd en dat was het.
pi_197940188
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Is het een besmettelijker dan het ander?
Nee er is geen onderscheid daarin.

Maar ik begrijp dat sneeuwballen gooien met de buren voir jou van levensbelang is?

We kunnen ook sneeuwballen gooien toestaan en thuishulp bij senioren niet.
pi_197940208
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Das vaak hun enige contact met de buitenwereld. Veel mensen zijn eenzaam.
Absoluut.

Waar ik werk liep altijd een oude man op dinsdag met zijn boodschappentasje naar de AH. Zijn schoenen nooit helemaal goed vast, omdat zijn veters niet gestrikt waren. Onderweg moest hij vaak even stoppen, en stapte dan weer verder. Ik had er bewondering voor dat hij dat toch maar iedere week deed en ik denk dat het ook heel goed was voor hem dat hij dat deed.
Ik weet niet of hij het nu ook doet, want ik zit niet op kantoor, maar voor zo iemand zou het zeker een gemis zijn als hij dat moet missen. Het is voor beweging en een beetje contact toch wel belangrijk, denk ik. Voor veel oudere mensen is boodschappen doen nog hun enige beweging.
pi_197940209
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dus kunnen de niet essentiële winkels gewoon open.
Net als de daghoreca.
pi_197940229
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Maar ik begrijp dat sneeuwballen gooien met de buren voir jou van levensbelang is?

We kunnen ook sneeuwballen gooien toestaan en thuishulp bij senioren niet.
Waarom mogen we ineens alleen dingen doen die van levensbelang zijn?
Zijn we officieel robots geworden?
pi_197940233
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Aids is je ontgaan?
Oeh Aids, op het schooljournaal voor het eerst van gehoord. Ik was in paniek bij elk wondje wat ik had want misschien had iemand met een ander wondje op mijn wondje lopen scharen en dus ging ik dood aan AIDS. Ik zou de jongste aids-dode worden, daar was ik van overtuigd en ik wist ook niet goed of ik homo was of niet dus dubbel fucked.
Ook toen deed de media het best aardig. Mn angst was real.
Go hard or go home
pi_197940241
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dus kunnen de niet essentiële winkels gewoon open.
Net als de daghoreca.
Geen idee vraag het de overheid
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:07:19 #123
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_197940245
quote:
Long Covid is echt geen pretje en vanuit een economisch oogpunt krijg je hierdoor wel heel veel arbeidsongeschikten erbij.

Dus ik ben het eigenlijk wel met haar eens.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_197940252
We kunnen ook thuiszorg toestaan en sneeuwballen gooien.
pi_197940258
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:06 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Waarom mogen we ineens alleen dingen doen die van levensbelang zijn?
Zijn we officieel robots geworden?
Vanwege een ziekte.
Nee.
pi_197940270
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:07 schreef ootjekatootje het volgende:
We kunnen ook thuiszorg toestaan en sneeuwballen gooien.
Klopt allemaal keuzes. Overleg het met de overheid zou ik zeggen.
pi_197940271
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:07 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Long Covid is echt geen pretje en vanuit een economisch oogpunt krijg je hierdoor wel heel veel arbeidsongeschikten erbij.

Dus ik ben het eigenlijk wel met haar eens.
Is er enig zicht op hoe vaak dat “long COVID” voorkomt en bij welke groepen? Want het is wel een bepaalde stroming die daar steeds mee loopt de dwepen terwijl je beleidsmakers er nooit over hoort...
zie email 27 oktober
pi_197940281
Wat voor een farce is dat WHO onderzoek dan? Beetje mosterd na de maaltijd.

"Ja mensen hadden het misschien in oktober 2019 al maar met antistoffen niet meer te zien want kan te lang geleden zijn" :X
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:10:16 #129
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940296
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mee eens, die data en die conclusies zijn nodig.
En ook goed om transparant te delen.

Ik kan het zo gauw niet vinden helaas. Veel oude publicaties vooral, wat in juni speelde is echt teveel verouderd en geeft geen goed beeld van nu.
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:10:22 #130
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197940299
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:06 schreef Noek het volgende:

[..]

Oeh Aids, op het schooljournaal voor het eerst van gehoord. Ik was in paniek bij elk wondje wat ik had want misschien had iemand met een ander wondje op mijn wondje lopen scharen en dus ging ik dood aan AIDS. Ik zou de jongste aids-dode worden, daar was ik van overtuigd en ik wist ook niet goed of ik homo was of niet dus dubbel fucked.
Ook toen deed de media het best aardig. Mn angst was real.
Ik kan me dat ‘logo’ van Aids-nieuws op het Journaal nog wel herinneren. Soort van bloedachtige letters. Best creepy :D
pi_197940309
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Geen idee vraag het de overheid
_O-

Vraag het de overheid? Ben geen robot, ik bepaal zelf wel wat ik doe en denk. De overheid gaat al veel te ver buiten haar boekje. Je mag geen sneeuwballen gooien met de buren.... 8)7

Knettergek zijn ze. Laat ze snel eens aan het werk gaan, ic bedden bouwen en bemannen, voldoende voor een bevolking van 17 miljoen mensen.

We zijn gewoon een ordinaire bananenrepubliek.
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:11:28 #132
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940313
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja absoluut eigen afweging, alles trouwens, en vind ik ook prima

Ik doe graag boodschappen trouwens, alles vers en precies wat ik wil O+
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:11:35 #133
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_197940318
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Is er enig zicht op hoe vaak dat “long COVID” voorkomt en bij welke groepen? Want het is wel een bepaalde stroming die daar steeds mee loopt de dwepen terwijl je beleidsmakers er nooit over hoort...
Geen idee, maar mijn vriendin heeft het en is al sinds maart vorig jaar chronisch vermoeid met af en toe een koortsaanval.

Anekdotisch, snap ik. De vrouw van een collega heeft het ook en is er ongeveer hetzelfde aan toe.

Ik ben inderdaad benieuwd hoe vaak dit voorkomt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_197940322
Een chronische ziekte is idd geen pretje nee.

Haar argumentatie over 2 weken in isolatie te moeten gaan en daar geen zin in te hebben,”Nee, dankje!” en daarom vinden dat alles en iedereen op slot moet, maakt haar tot een echte Karen wappie.
Go hard or go home
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:12:12 #135
14505 OProg
A Life in Music
pi_197940328
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dan zouden er miljoenen doden vallen in een korte tijd en dat was het.
Wat toen eigenlijk ook gebeurde want er zijn ook heel veel doden toen ook niet geteld.

Dat hebben we in ieder geval bereikt de afgelopen iets meer dan 100 jaar. Dat mensenlevens iets belangrijker zijn geworden. Wat ik me twee jaar terug ook besefte toen ik over de eerste-wereldoorlogbegraafplaatsen liep in Verdun, maar dat is een ander verhaal.
pi_197940336
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

_O-

Vraag het de overheid? Ben geen robot, ik bepaal zelf wel wat ik doe en denk. De overheid gaat al veel te ver buiten haar boekje. Je mag geen sneeuwballen gooien met de buren.... 8)7

Knettergek zijn ze. Laat ze snel eens aan het werk gaan, ic bedden bouwen en bemannen, voldoende voor een bevolking van 17 miljoen mensen.

We zijn gewoon een ordinaire bananenrepubliek.
Hoe lang denk jij dat het opleiden van een IC verpleegkundige duurt? Kun je ook meteen inschatten wat zoiets kost...
zie email 27 oktober
pi_197940340
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:10 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ik kan me dat ‘logo’ van Aids-nieuws op het Journaal nog wel herinneren. Soort van bloedachtige letters. Best creepy :D
Ja, ik ook. Aids is trouwens weer in opkomst onder de jeugd, maar Corona hé.
Belangrijker.
pi_197940359
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hoe lang denk jij dat het opleiden van een IC verpleegkundige duurt? Kun je ook meteen inschatten wat zoiets kost...
Kost minder dan zeven bedrijfstakken thuishouden maandenlang...

Ik snap dat je heel bang gemaakt bent, maar we gaan binnenkort gewoon weer normaal doen.
pi_197940364
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Belangrijker.
is aids gemuteerd tot een luchtweg infectie ziekte ? :D

Aids/HIV valt erg makkelijk te voorkomen.....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:14:31 #140
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197940366
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:10 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ja klopt! Ik heb toen op grond van een folder uit te bieb met dat logo een spreekbeurt gehouden over Aids. Of eigenlijk hield ik vooral een opsomming van riskante seksuele praktijken waarbij het besmettingsgevaar hoog was, terwijl ik mijn leraar Nederlands strak aankeek.

Ik was echt een kutpuber.
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:14:47 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940371
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:11 schreef Noek het volgende:
Een chronische ziekte is idd geen pretje nee.

Haar argumentatie over 2 weken in isolatie te moeten gaan en daar geen zin in te hebben,”Nee, dankje!” en daarom vinden dat alles en iedereen op slot moet, maakt haar tot een echte Karen wappie.
De hele beargumentatie slaat ook nergens op

Continu met zijn allen in collectieve lockdown en iedereen steeds testen zodat zij geen kans heeft om twee weken ziek in quarantaine te moeten

Bijzonder
pi_197940378
quote:

[..]

Belangrijker.
Ze hebben juist minder sex. :{
Gewoon gezellig samen masturberen via zoom lost alle nare ziektes op.
Go hard or go home
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:15:55 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940385
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Pandemie proof hè, dus duizenden nodig
pi_197940396
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Kost minder dan zeven bedrijfstakken thuishouden maandenlang...

Ik snap dat je heel bang gemaakt bent, maar we gaan binnenkort gewoon weer normaal doen.
Wat een antwoord :')
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:17:27 #145
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_197940406
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:14 schreef Molo het volgende:

[..]

De hele beargumentatie slaat ook nergens op

Continu met zijn allen in collectieve lockdown en iedereen steeds testen zodat zij geen kans heeft om twee weken ziek in quarantaine te moeten

Bijzonder
Het gaat niet om die 2 weken ziek zijn. Het gaat om de long covid.
pi_197940426
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Pandemie proof hè, dus duizenden nodig
Jaja. 100 jaar werkeloos en dan 2 tropenjaren.
zie email 27 oktober
pi_197940451
quote:

[..]

Belangrijker.
Goed verzonnen, maar het loopt juist al jaren terug.
pi_197940472
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:17 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Heb je haar eerste zinnen wel gehoord.
Ze is 36 en de kans dat ze 1 of 2 weken ziek wordt is aanzienlijk. Dat is nog net niet chronisch
Go hard or go home
pi_197940476
Was deze al voorbijgekomen?

donderdag 11 februari 2021 @ 10:22:56 #150
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_197940485
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:22 schreef Noek het volgende:

[..]

Heb je haar eerste zinnen wel gehoord.
Ze is 36 en de kans dat ze 1 of 2 weken ziek wordt is aanzienlijk. Dat is nog net niet chronisch
Ik heb haar zinnen gehoord. Ik heb ook het hele programma gezien en kan het in context plaatsen.

En ik heb persoonlijke ervaring met long covid.
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:23:10 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940492
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:17 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat haalde Rosanna niet aan

Ik ben voor risico's zelf afwegen, open gooien band e samenleving en vooral maximaal vaccineren voor iedereen die wil
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:23:50 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940496
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jaja. 100 jaar werkeloos en dan 2 tropenjaren.
Rest van Nederland verdriedubbeling van zorgkosten O+
pi_197940509
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Rest van Nederland verdriedubbeling van zorgkosten O+
Jottem. *O*

Dan valt die 25 euro thuiswerkvergoeding die vandaag in mijn mailbox viel toch weer in het niet. -O-
zie email 27 oktober
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:24:51 #154
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940513
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:22 schreef zoost het volgende:

[ afbeelding ]
Die heeft weet ik hoe lang in quarantaine gezeten en die coronamaatregelen zijn daar zeker niet van kracht

Dom bericht dus
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:25:45 #155
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940523
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jottem. *O*

Dan valt die 25 euro thuiswerkvergoeding die vandaag in mijn mailbox viel toch weer in het niet. -O-
Kun je voor dat geld mooi een glas wijn veroorloven om je sterfelijkheid bij te overdenken :D
pi_197940538
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:22 schreef zoost het volgende:

[ afbeelding ]
Vanuit China, dus die heeft een week of twee in quarantaine gezeten.
No I don't want fiber in my soda. I don't want protein in my waffles. Stop adding random shit to perfectly good food.
pi_197940550
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jottem. *O*

Troost je, veel mensen zijn jelly op het feit dat je werk hebt en ook nog eens een extra vergoeding krijgt. O+
Go hard or go home
pi_197940564
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:26 schreef pullup het volgende:

[..]

Vanuit China, dus die heeft een week of twee in quarantaine gezeten.
Groot huishouden wel.
Go hard or go home
pi_197940578
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is niet ongebruikelijk dat chronisch ziek zijn dood wordt gezwegen door beleidmakers want dat kost de overheid veel geld. Bij Q koorts gebeurde dat pas 11 jaar naar de uitbraak.
pi_197940600
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Die heeft weet ik hoe lang in quarantaine gezeten en die coronamaatregelen zijn daar zeker niet van kracht

Dom bericht dus
Dus iedereen die vanuit het buitenland naar Nederland reist hoeft zich ook niet aan de maatregelen te houden?

Dit zijn maatregelen die de WHO zelf adviseert. Zij zat daar als onderdeel van de WHO. Dan dien je het goede voorbeeld te geven.

pi_197940614
quote:
4s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:21 schreef Draak31 het volgende:
We moeten nu wel naar #zerocovid. Leuk geweest nu. Doorpakken, desnoods tot 2023.
gaat het volk niet meer accepteren.....in juli is het klaar met het draagvlak
pi_197940654
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]

gaat het volk niet meer accepteren.....in juli is het klaar met het draagvlak
Glazen bol erbij gepakt. Ik zet 50 op juno
Go hard or go home
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:31:32 #163
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940656
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:29 schreef zoost het volgende:

[..]

Dus iedereen die vanuit het buitenland naar Nederland reist hoeft zich ook niet aan de maatregelen te houden?

Dit zijn maatregelen die de WHO zelf adviseert. Zij zat daar als onderdeel van de WHO. Dan dien je het goede voorbeeld te geven.

[ afbeelding ]
Ah, nog een Covid politieagent, nu mondiaal O+
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:31:54 #164
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_197940660
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat haalde Rosanna niet aan

Ik ben voor risico's zelf afwegen, open gooien band e samenleving en vooral maximaal vaccineren voor iedereen die wil
Rosanna zegt letter: "Verder weet ik niet wat de lange termijn consequenties zijn. Ik weet niet wat het risico is op long covid. Ik zie een heleboel mensen met long covid ineenstorten."

Dus hoezo haalde ze het niet aan?
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:32:40 #165
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197940675
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:31 schreef Noek het volgende:

[..]

50? Dacht dat jij een High Roller was?
pi_197940697
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:31 schreef Molo het volgende:

[..]

Ah, nog een Covid politieagent, nu mondiaal O+
Nee hoor, van mij mogen veel regels per direct geschrapt worden. Ik hoop alleen te laten zien, dat vele covid gezagsdragers (zoals mw Koopmans) de regels vooral van toepassing vinden op anderen en niet voor zichzelf.
pi_197940726
quote:
12s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:40 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Ja maar, ze we wil niet ziek worden!!1 Dus dan maar ZeroCovid.
Vond het een opmerkelijk fragment, heb de rest van de discussie nog niet gezien. Ik snap nu waarom ik me zelf in februari 2020 veel meer zorgen maakte om corona dan de meeste mensen, en waarom ik in maart blij was met de (intelligente) lockdown en tegelijkertijd zéér bezorgd om Rutte die het had over groepsimmuniteit en dat de meeste mensen corona zouden krijgen.

Het is gewoon angst voor het onbekende in combinatie met in de ontkenning zitten. "Neeeeeee ik wil dit niet, ik wil niet ziek worden, ik wil niet besmet worden met iets wat ik niet ken!!! Ik wil dat vadertje staat deze dreiging voor mij wegneemt!!! Ik wil niet dat 60% besmet wordt, ik wil het niet, ik wil 100 worden!!!"

Het is een angst die heel menselijk is, en waarvan het in maart vorig jaar ook helemaal niet gek was om daar als samenleving in eerste instantie vanuit te gaan. Toen gingen er ook nog allerlei geruchten rond van belachelijk hoge sterftepercentages en R0-waarden, van langetermijneffecten zoals impotentie bij mannen en weet ik wat niet meer. Als het virus je ballen liet verschrompelen, zou de helft van de wereld vrijwillig in lockdown gaan.

Maar als je als jonge gezonde vrouw (ik wil niet eenzelfde oordeel vellen over kwetsbare mensen die er zo in staan) na een heel jaar nog steeds in diezelfde ontkenningsmodus zit, dan wordt het toch tijd om hulp te zoeken. Als je nog een plekje kunt krijgen als gevolg van de maatregelen die je zelf hebt gesteund. En anders moet Rosanne gewoon lekker thuisblijven en haar sociale contacten tot 0 beperken tot iedereen gevaccineerd is, is ook prima toch? Moet zij weten. Maar ga het niet van de rest van de maatschappij eisen.

Het is grappig dat haar betoog bijna hetzelfde is als anti-vaxxers. Die willen niet ziek worden van vervelende bijwerkingen, die willen eerst meer weten over de langetermijneffecten, die willen geen vreemde stoffen in hun lichaam hebben.
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:36:20 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940734
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:31 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Rosanna zegt letter: "Verder weet ik niet wat de lange termijn consequenties zijn. Ik weet niet wat het risico is op long covid. Ik zie een heleboel mensen met long covid ineenstorten."

Dus hoezo haalde ze het niet aan?
Ja ok, true

Maar 'een heleboel' is beetje vaag, ben wel benieuwd naar cijfers. Pas dan kun je een realistische inschatting maken van risico's
pi_197940740
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:34 schreef zoost het volgende:

[..]

Nee hoor, van mij mogen veel regels per direct geschrapt worden. Ik hoop alleen te laten zien, dat vele covid gezagsdragers (zoals mw Koopmans) de regels vooral van toepassing vinden op anderen en niet voor zichzelf.
twitter
zie email 27 oktober
pi_197940777
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[ twitter ]
Nou, geen probleem dan. O, ja. Het feestje wat ik ga geven is alleen voor mensen die al Corona hebben gehad, dus die kunnen elkaar niet besmetten. Avondklok maatregel is dus ook niet van toepassing. Dank u en tot ziens.
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:40:56 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940806
Echt, waar maak je je druk om
pi_197940807
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:14 schreef Predator40 het volgende:

[..]

is aids gemuteerd tot een luchtweg infectie ziekte ? :D

Aids/HIV valt erg makkelijk te voorkomen.....
Zeg dat maar tegen de jongens en meiden in onder andere Schiedam.
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:42:10 #173
3542 Gia
User under construction
pi_197940830
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:31 schreef Noek het volgende:

Dan zet ik in op begin mei.
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:44:14 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940867
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan zet ik in op begin mei.
27 april 2021 vieren we de vrijheid en is het feest voor iedereen tenzij kwetsbaar en nog niet gevaccineerd *O*
pi_197940888
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

je moet ook wel ff nadenken he voordat je met jan en alleman gaat neuken,
maar waarschijnlijk drugs op, zonder voorbehoedsmiddelen.
pi_197940902
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Dom bericht dus
Die dikke Chinees op de foto ook?
pi_197940909
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Handwassen lijkt mij ook wel belangrijk om op 1 te zetten ja :')
pi_197940913
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:35 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Vond het een opmerkelijk fragment, heb de rest van de discussie nog niet gezien. Ik snap nu waarom ik me zelf in februari 2020 veel meer zorgen maakte om corona dan de meeste mensen, en waarom ik in maart blij was met de (intelligente) lockdown en tegelijkertijd zéér bezorgd om Rutte die het had over groepsimmuniteit en dat de meeste mensen corona zouden krijgen.

Het is gewoon angst voor het onbekende in combinatie met in de ontkenning zitten. "Neeeeeee ik wil dit niet, ik wil niet ziek worden, ik wil niet besmet worden met iets wat ik niet ken!!! Ik wil dat vadertje staat deze dreiging voor mij wegneemt!!! Ik wil niet dat 60% besmet wordt, ik wil het niet, ik wil 100 worden!!!"

Het is een angst die heel menselijk is, en waarvan het in maart vorig jaar ook helemaal niet gek was om daar als samenleving in eerste instantie vanuit te gaan. Toen gingen er ook nog allerlei geruchten rond van belachelijk hoge sterftepercentages en R0-waarden, van langetermijneffecten zoals impotentie bij mannen en weet ik wat niet meer. Als het virus je ballen liet verschrompelen, zou de helft van de wereld vrijwillig in lockdown gaan.

Maar als je als jonge gezonde vrouw (ik wil niet eenzelfde oordeel vellen over kwetsbare mensen die er zo in staan) na een heel jaar nog steeds in diezelfde ontkenningsmodus zit, dan wordt het toch tijd om hulp te zoeken. Als je nog een plekje kunt krijgen als gevolg van de maatregelen die je zelf hebt gesteund. En anders moet Rosanne gewoon lekker thuisblijven en haar sociale contacten tot 0 beperken tot iedereen gevaccineerd is, is ook prima toch? Moet zij weten. Maar ga het niet van de rest van de maatschappij eisen.

Het is grappig dat haar betoog bijna hetzelfde is als anti-vaxxers. Die willen niet ziek worden van vervelende bijwerkingen, die willen eerst meer weten over de langetermijneffecten, die willen geen vreemde stoffen in hun lichaam hebben.
De grap is, een maand of 2 geleden ofzo had Rosanne een column ergens, dat ze vond dat het land op slot moest. In die column haalde ze ook aan dat ze gezellig met vriendinnen wat ging drinken want de kinderen gingen met elkaar spelen. Ze zou niet vrijwillig thuis kunnen/willen blijven, dus vond ze dat het land op slot moest.

Als ze dan nu roept om de gevolgen van long-Covid en naar zeroCovid te willen terwijl ze gewoon overal op kwam draven en elke week playdates had is best bijzonder. Ik zou het zelfs hypocriet durven noemen.

Volgens mij was 't haar column in het NRC begin januari. Ik heb geen abbo dus kan 'm niet meer lezen, maar volgens mij was deze 't: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-afkondigen-a4026839
pi_197940917
Toch goed dat ze naar China zijn afgereisd.

twitter
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:46:34 #180
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940923
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:45 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Groepsverkrachtingen dat

Maar niet bepaald relevant voor hier
pi_197940934
quote:

[..]

Hebben ze daar nog nooit van condooms gehoord?
pi_197940967
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:45 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Klopt, en die hele campagne in regio Rijnmond is op de lange baan geschoven, ik hoef natuurlijk niet te zeggen waarom.
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:49:17 #183
3542 Gia
User under construction
pi_197940971
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:44 schreef Molo het volgende:

27 april 2021 vieren we de vrijheid en is het feest voor iedereen tenzij kwetsbaar en nog niet gevaccineerd *O*
Hoop binnen nu en 4 weken aan de beurt te zijn voor vaccinatie. Als die f*cking leveringen opschieten.
pi_197940987
Nog even over het debat van De Balie: Marli Huijer for president! Wat een ontzettend fijn geluid om naar te luisteren.
Ze maakt even korte metten met het ZeroCovid denken.

twitter
pi_197941012
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:35 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Op waardig stuk! Beter dan die bangmakerij die er nu instaat.
pi_197941022
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoop binnen nu en 4 weken aan de beurt te zijn voor vaccinatie. Als die f*cking leveringen opschieten.
wij dachten deze maand al aan de beurt te zijn, maar er gingen opeens wat groepen voor.
gelukkig ook kwetsbare groepen, en er is toch nog geen zak te beleven dus zo erg vind ik het niet
maar binnen 4 weken zou het wel moeten lukken zou je zeggen.

bij het AZ vaccin moet je nog 3 maanden wachten tot de 2de prik dus dan is het alweer juni
pi_197941034
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

50? Dacht dat jij een High Roller was?
Skere tijden, WW.
Go hard or go home
pi_197941051
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[ twitter ]
ik zit hier al maanden in een gebied met amper Coronagevallen.
Mag ik ook versoepelen?

Zullen we haar cadeau geven aan China?

[ Bericht 1% gewijzigd door miss_sly op 11-02-2021 11:04:52 ]
pi_197941059
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:49 schreef Oidipous het volgende:
Nog even over het debat van De Balie: Marli Huijer for president! Wat een ontzettend fijn geluid om naar te luisteren.

[ twitter ]
Dat was gewoon het mortaliteits-'argument' in een ander jasje. Next. :')

Wijzen op de kleine risico's voor gezonden mensen onder de 50, voorbij gaan aan de overbelasting van de ziekenhuize gevoed door (asymptomatische) verspreiding binnen deze groep en dan de boel framen als veiligheidsparadox op grond van die beperkte gevolgen voor jongeren, maar verder het uitvallen van de acute zorg niet meenemen in die overweging. Lekker bezig als 'filosoof'.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:54:53 #190
3542 Gia
User under construction
pi_197941065
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:52 schreef Predator40 het volgende:

wij dachten deze maand al aan de beurt te zijn, maar er gingen opeens wat groepen voor.
gelukkig ook kwetsbare groepen, en er is toch nog geen zak te beleven dus zo erg vind ik het niet
Zelfde hier. Komt omdat dat Astrazeneca productieproblemen had.

Echt zo jammer.

Ja, en al die groepen die ineens voorrang krijgen.

Maar, komt goed, ben ik van overtuigd.
pi_197941078
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:52 schreef Predator40 het volgende:

[..]

bij het AZ vaccin moet je nog 3 maanden wachten tot de 2de prik dus dan is het alweer juni
Je wacht maar mooi met leven tot iedereen een vaccin gehad heeft, vriend.

Heel Nederland zit al maanden solidair te doen met je.
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:55:56 #192
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197941081
quote:

[ twitter ]
Las kort geleden een stuk van haar hand, heel erg fijn ja O+
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:57:06 #193
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197941103
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Kun jij ook een normale ton aanslaan?
pi_197941114
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Zelfde hier. Komt omdat dat Astrazeneca productieproblemen had.

Echt zo jammer.

Ja, en al die groepen die ineens voorrang krijgen.

Maar, komt goed, ben ik van overtuigd.
ooit :D *O*
pi_197941115
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:55 schreef Molo het volgende:

[..]

Las kort geleden een stuk van haar hand, heel erg fijn ja O+
Deze vrouw zegt inhoudelijk niet veel anders dan Baudet, alleen ze verwoord het wat fraaier.

En aangezien alles wat Baudet zegt of eventueel door Baudet gezegd zou kunnen worden tragisch gelul is, moet je deze vrouw ook niet serieus nemen. :R
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_197941127
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:35 schreef Red_85 het volgende:
Les 1 als je je verstandskies moet laten verwijderen: Ga nooit op internet de verhalen lezen, want je komt alleen horrorstories tegen. En dan is het zover en dan is het prik-krak-weg-hier-een-watje-voor-het-bloeden
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_197941136
quote:

[..]

Bron?
pi_197941140
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

_O- _O-

solidair hoeven ze niet te doen aangezien we zelf al maanden zowat in complete isolatie zitten.
van mij part gooien ze alles open, wij zorgen er zelf wel voor dat we niet besmet raken.
pi_197941156
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:57 schreef Molo het volgende:

[..]

quote:

[..]

Vind je zelf niet een beetje asociaal? Ik heb mijn prik gehad dus ik ga leven...

Als ik zeg dat ik me niet meer aan de regels hou, krijg ik half fok over me heen.
pi_197941175
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

[..]

Vind je zelf niet een beetje asociaal? Ik heb mijn prik gehad dus ik ga leven...

Als ik zeg dat ik me niet meer aan de regels hou, krijg ik half fok over me heen.
Zou je niet op zijn minst even afwachten tot zeker is of je de boel nog kunt verspreiden als je bent gevaccineerd? :{
pi_197941176
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:59 schreef Predator40 het volgende:

[..]

_O- _O-

solidair hoeven ze niet te doen aangezien we zelf al maanden zowat in complete isolatie zitten.
van mij part gooien ze alles open, wij zorgen er zelf wel voor dat we niet besmet raken.
Zo sta ik er ook in.
pi_197941178
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:46 schreef zoost het volgende:
Toch goed dat ze naar China zijn afgereisd.

[ twitter ]
Die hele poppenkast is om China vrij te pleiten.

Enige wat dat kutland zou moeten doen zijn herstelbetalingen en voorkomen dat het weer gebeurt.
  Moderator donderdag 11 februari 2021 @ 11:01:38 #203
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197941187
quote:

[..]

Sgoed.... deze normaal genoeg voor je?

pi_197941208
quote:

[..]

[..]

waar heb ik gezegd dat we gelijk alle regels laren varen na de prik dan ?
we leven al 6 maanden veel strenger dan de regels ( op 1 bezoekje na buiten )

wat een achterlijk oordeel
pi_197941239
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:00 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Zou je niet op zijn minst even afwachten tot zeker is of je de boel nog kunt verspreiden als je bent gevaccineerd? :{
Van mij mag alles open, zal de mens goed doen.

Als we dan een beetje extra oppassen voor degene die bang zijn. Dan kunnen wij vast naar het zwembad en het museum. Hebben we straks ook geen grote rijen en files.
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:05:10 #206
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197941245
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:57 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Deze vrouw zegt inhoudelijk niet veel anders dan Baudet, alleen ze verwoord het wat fraaier.

En aangezien alles wat Baudet zegt of eventueel door Baudet gezegd zou kunnen worden tragisch gelul is, moet je deze vrouw ook niet serieus nemen. :R
Volledig jouw woorden en conclusies
pi_197941256
quote:

[ twitter ]
Mooie vraag, alleen vrees ik dat er geen eenduidig antwoord op is waar de gehele bevolking achter staat. De 'we' in het verhaal is nogal versnipperd.
pi_197941257
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:02 schreef Predator40 het volgende:

[..]

waar heb ik gezegd dat we gelijk alle regels laren varen na de prik dan ?
we leven al 6 maanden veel strenger dan de regels ( op 1 bezoekje na buiten )

wat een achterlijk oordeel
Ik ook vriend, ik ook.

Voor jullie, niet voor mezelf.
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:07:06 #209
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197941289
quote:
10s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:01 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Sgoed.... deze normaal genoeg voor je?

[ afbeelding ]
:+
quote:

[..]

[..]

Verschrikkelijk zeg, die kwetsbare mensen willen weer normaal leven, wat afschuwelijk asociaal!

En dat laatste is jouw conclusie. Van mij mag je hoor, ik hou je niet tegen, dat heeft ook werkelijk niets met mensen die kwetsbaar zijn en gevaccineerd worden te maken in dit geval

Leef lekker binnen wat kan qua risico's, hoppa
pi_197941315
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Volledig jouw woorden en conclusies
Ja en dit zijn jouw woorden :') Wat is je boodschap? Dit is nogal een dooddoener :')

Zal ook nog even mijn andere post quoten waarin ik wijs op de onzinnigheid van deze vrouw:

quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:54 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Wijzen op de kleine risico's voor gezonden mensen onder de 50, voorbij gaan aan de overbelasting van de ziekenhuize gevoed door (asymptomatische) verspreiding binnen deze groep en dan de boel framen als veiligheidsparadox op grond van die beperkte gevolgen voor jongeren, maar verder het uitvallen van de acute zorg niet meenemen in die overweging. Lekker bezig als 'filosoof'.
pi_197941357
Wel weer een interview in BD over mensen die (volgens de virologen hier overigens extreem zeldzame) lange-termijn klachten van corona:

Tienduizenden jonge, gezonde Nederlanders gesloopt door corona: ‘Ik neem afscheid van wie ik was’
quote:
Artsen slaan alarm over gezondheidsschade op de lange termijn door corona. Op zijn minst enkele tienduizenden Nederlanders kampen maanden na hun besmetting nog met zware klachten. Het gaat om mensen tussen de 20 en 60 jaar, die de ziekte veelal thuis doormaakten.

[...]

De cijfers: tienduizenden Nederlanders houden last
Fysiotherapeutenbond KNGF schat op basis van onderzoek onder haar leden dat minimaal 28.000 ex-covidpatiënten op dit moment onder behandeling zijn voor herstelzorg. Daarvan is ruim de helft (54 procent) jonger dan 55 jaar.

Jako Burgers van het Nederlands Huisartsen Genootschap denkt ook dat het om tienduizenden mensen gaat. ,,In mijn praktijk heb ik tien mensen met zo'n lange nasleep. Er zijn vijfduizend huisartsenpraktijken, stel dat die er allemaal acht hebben. Dan zit je op veertigduizend mensen. Ik denk dat dat een reële inschatting is, die ook ondersteund wordt door internationaal onderzoek."

Zorgverzekeraars Nederland vergoedde tot en met november aan ruim 1100 mensen herstelzorg vanuit het basispakket, en zegt dat het aantal mensen dat daar gebruik van maakt blijft groeien. Bij het relatief onbekende C-support meldden zich tot dusver 1300 mensen die na drie maanden nog steeds niet de oude zijn.
https://www.bd.nl/binnenl(...)wie-ik-was~a588bc90/

Los van of je zelf die risico's wil lopen kun je die niet bepalen voor iemand anders. Bovendien komt het de beroepsbevolking als geheel op lange termijn ook niet lekker uit als een significant deel chronische vermoeidheid oploopt.
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:11:25 #212
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197941371
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:08 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja en dit zijn jouw woorden :') Wat is je boodschap? Dit is nogal een dooddoener :')

Zal ook nog even mijn andere post quoten waarin ik wijs op de onzinnigheid van deze vrouw:
[..]

Een sluit het ander niet uit

Maximaal vaccineren én gecontroleerd de samenleving opengooien waarbij directe doden en chronisch zieken gaan komen.

Dat is prima aanvaardbaar, denk voor zat mensen, maar politiek gaat niemand daar de verantwoordelijkheid voor nemen dit besluit te nemen
pi_197941398
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:11 schreef Molo het volgende:

[..]

Een sluit het ander niet uit

Maximaal vaccineren én gecontroleerd de samenleving opengooien waarbij directe doden en chronisch zieken gaan komen.

Dat is prima aanvaardbaar, denk voor zat mensen, maar politiek gaat niemand daar de verantwoordelijkheid voor nemen dit besluit te nemen
Klopt maar daar heeft deze vrouw het niet over. Deze vrouw probeert het argument te maken dat het virus voor de meeste mensen ongevaarlijk is, en daarom (!) voor de samenleving ook ongevaarlijk is of minder gevaarlijk is. Dat is om meerdere redenen onjuist, en er is ook al regelmatig uitgelegd waarom dat zo is.

Dat staat los van de strategie van het heropenen van de samenleving, want dat wordt inderdaad balanceren met maatregelen, vaccinaties en verspreidingsrisico.
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:14:00 #214
14505 OProg
A Life in Music
pi_197941416
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:46 schreef chratnox het volgende:

Volgens mij was 't haar column in het NRC begin januari. Ik heb geen abbo dus kan 'm niet meer lezen, maar volgens mij was deze 't: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-afkondigen-a4026839
Ik heb een NRC abo. :P

quote:
... ik doe zelf volop mee en zoek de grenzen op in deze lockdown. Naar het lab voor stagebegeleiding, naar mijn werkplek voor deze column, met de kinderen langs bij vriendinnen met hun kinderen. Koffie drinken bij ouders en schoonouders. Ik houd me niet aan de strengere regels waarvan ik overtuigd ben dat we die nodig hebben. Heimelijk hoop ik dat de ander zegt: „Ik spreek liever toch niet af. Ik doe even voorzichtig”. Maar dat gebeurt bijna nooit.
Ongelofelijk stomme doos dat het er is.
Hierna dan een stuk over de hele rampspoed die er aan kan komen en het pleiten voor een 'on-Nederlands zware lockdown'.

Dus terwijl ik en best wel veel mensen om me heen die behoorlijk regeltjes-klaar zijn en zich er in een hele kleine bubbel doorheen werken. Al bijna een jaar 100% thuiswerken, vakanties op hebben geschort en alle drukke plekken vermijden en verstandig gedrag vertonen mogen in haar beleving dus straks ook niet meer naar buiten om te sporten. Eerder gilde ze 'dat je alleen naar buiten zou mogen voor een vaccin of medische hulp', omdat zij gewoon alles aan het doen is tegen de adviezen in omdat ze blijkbaar geen discipline heeft.
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:14:31 #215
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197941425
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:10 schreef BlackLining het volgende:
Wel weer een interview in BD over mensen die (volgens de virologen hier overigens extreem zeldzame) lange-termijn klachten van corona:

Tienduizenden jonge, gezonde Nederlanders gesloopt door corona: ‘Ik neem afscheid van wie ik was’
[..]

https://www.bd.nl/binnenl(...)wie-ik-was~a588bc90/

Los van of je zelf die risico's wil lopen kun je die niet bepalen voor iemand anders. Bovendien komt het de beroepsbevolking als geheel op lange termijn ook niet lekker uit als een significant deel chronische vermoeidheid oploopt.
Dat zijn toch serieus wel twijfelachtige schattingen en nog maar de vraag of die representatief zijn

En voor hoe lang

Daarnaast, op miljoenen inwoners.... nog steeds een aanvaardbaar risico wmb

Het is niet alsof er geen schade is aan mensen als er veel maatregelen zijn. Zijn alleen andere groepen
pi_197941432
Omroep Brabant meldt dat er in de Brabantse ziekenhuizen nog 320 patiënten liggen, da's een daling van 21 in vergelijking met gisteren. Dat biedt hoop voor de rest van het land :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197941438
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:14 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat zijn toch serieus wel twijfelachtige schattingen en nog maar de vraag of die representatief zijn

En voor hoe lang

Daarnaast, op miljoenen inwoners.... nog steeds een aanvaardbaar risico wmb

Het is niet alsof er geen schade is aan mensen als er veel maatregelen zijn. Zijn alleen andere groepen
KNGF, NHG en VVZ: "Er zijn veel mensen die nog lang last hebben van corona"
Molo van Fok: "Het is allemaal wel serieus twijfelachtig"
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:15:42 #218
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197941440
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:12 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Klopt maar daar heeft deze vrouw het niet over. Deze vrouw probeert het argument te maken dat het virus voor de meeste mensen ongevaarlijk is, en daarom (!) voor de samenleving ook ongevaarlijk is of minder gevaarlijk is. Dat is om meerdere redenen onjuist, en er is ook al regelmatig uitgelegd waarom dat zo is.

Dat staat los van de strategie van het heropenen van de samenleving, want dat wordt inderdaad balanceren met maatregelen, vaccinaties en verspreidingsrisico.
Ik vind dat niet zo los van elkaar staan
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:16:39 #219
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197941458
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:15 schreef BlackLining het volgende:

[..]

KNGF, NHG en VVZ: "Er zijn veel mensen die nog lang last hebben van corona"
Molo: "Het is allemaal wel serieus twijfelachtig"
Bekijk even hoe dat 'berekend' is. Onder kopje 'de cijfers'

Ik ken die beroepsgroepen en koepelorganisaties goed en herken de lobby iig
pi_197941493
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:16 schreef Molo het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat jij in die drie minuten dat hele stuk al gelezen hebt.

Het is vrij gangbaar hoor, om een samenvatting van iets te posten waar niet alle onderbouwing in staat. Jou heb ik in het geheel nog geen bron zien noemen, alleen dat iedereen die anders denkt dan Molo gek is (bron: Molo).
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:19:31 #221
14505 OProg
A Life in Music
pi_197941506
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:18 schreef BlackLining het volgende:
Kan me niet voorstellen dat jij in die drie minuten dat hele stuk al gelezen hebt.
Dat stuk is gewoon dat stuk van het AD met een andere branding dat al eerder in dit topic stond.
pi_197941543
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik vind dat niet zo los van elkaar staan
Het zijn twee verschillende vraagstukken:

- Is het virus gevaarlijk genoeg om zulke maatregelen voor te nemen?
- In hoeverre is de vaccinatiegraad van invloed op afbouwen van de maatregelen?

Is eigenlijk ook niet eens relevant, want deze vrouw hanteert een onzinnig argument wat ik in dit deel van het topic nou al drie keer gedebunked heb. Als je als filosoof in zo'n programma plaatsneemt dan moet je in je beargumentatie niet hier en daar wat dingen weglaten om het lekkerder te laten klinken.
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:21:04 #223
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197941544
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dus we houden hier straks aan de maatregelen vast als er nog besmettingen in Afrika zijn? Succes! *O*
pi_197941564
quote:
7s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:19 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat stuk is gewoon dat stuk van het AD met een andere branding dat al eerder in dit topic stond.
Ah, ik heb de link naar het AD niet voorbij zien komen.

Nochtans is de bronvermelding daar een stuk beter dan de onderbuik van Molo.
pi_197941637
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:16 schreef Molo het volgende:

[..]

Zolang niet duidelijk is welk percentage chronisch ziek wordt valt niet te zeggen of het meevalt of niet. Daar zijn nog steeds geen betrouwbare cijfers over. De schatting lopen uiteen van 1 tot 10%. Dat kunnen dan flinke aantallen chronisch zieken zijn als het virus flink kan huishouden.
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:26:42 #226
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197941649
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:18 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Het is vrij gangbaar hoor, om een samenvatting van iets te posten waar niet alle onderbouwing in staat. Jou heb ik in het geheel nog geen bron zien noemen, alleen dat iedereen die anders denkt dan Molo gek is (bron: Molo).
quote:
Uit onderzoek van deze site blijkt dat fysiotherapeuten minstens 28.000 gevallen onder behandeling hebben. Huisartsenvereniging NHG schat het aantal tot nu toe op 40.000, en
Wow wat een stevig stuk onderzoek zeg

En waar liggen de belangen hierin.... Tadaaaa

Ook is nog maar de vraag of de klachten puur door long Covid komen of dat er ook andere, vaak psychosomatische/psychosociale, klachten meespelen.
Dat is vaak wel zo bij dit soort klachtenpatronen namelijk. Zie je ook bijvoorbeeld bij whiplashes en bekkeninstabiliteit.

1100 mensen hebben herstelzorg gekregen vanuit zorgverzekeraars, dat valt iig hartstikke mee en dat is stuk hardere data.

Ik zeg niet dat er geen tot nauwelijks mensen langdurige klachten krijgen, maar ik wil het wel gebaseerd zien op degelijk onderzoek en dat is dit echt niet.
pi_197941698
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:21 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dus we houden hier straks aan de maatregelen vast als er nog besmettingen in Afrika zijn? Succes! *O*
Ssssstt! Breng het kabinet niet op ideeën!!
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:30:25 #228
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197941709
Ik juich het toe dat mensen die gevaccineerd zijn fijn het leven hervatten, ook al zal ik zelf pas veel later in de gelegenheid gesteld worden een vaccin te ontvangen. Het helpt om deze angstfase te doorbreken wanneer we mensen zien die weer enigszins leven als voorheen.
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:31:07 #229
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_197941717
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:21 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik zie zo'n filmposter voor mij:

Ebola is coming! This summer near you!

pi_197941769
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:30 schreef GemMagic het volgende:
Ik juich het toe dat mensen die gevaccineerd zijn fijn het leven hervatten, ook al zal ik zelf pas veel later in de gelegenheid gesteld worden een vaccin te ontvangen. Het helpt om deze angstfase te doorbreken wanneer we mensen zien die weer enigszins leven als voorheen.
Dan mogen die misselijke oudjes zeker lekker mijn pensioen opvreten in de kroeg terwijl ik nog een half jaar binnen moet blijven :')

Dacht het niet.
pi_197941779
https://www.ad.nl/binnenl(...)ronavaccin~a211cf31/

Gelukkig maar, de vetkleppen mogen als eerste weer naar de fast food restaurants.

Maar we houden de sportscholen en sportverenigingen nog even dicht... 8)7
pi_197941784
quote:
Mensen met zwaar overgewicht krijgen sneller coronavaccin

Mensen met zwaar overgewicht krijgen voorrang bij coronavaccinatie. Huisartsen, die de prikken gaan zetten, mogen binnen een paar dagen al beginnen met het bestellen van vaccins.

Het gaat om mensen van 18 tot en met 64 jaar met zogeheten morbide obesitas. Dat komt neer op een BMI van 40 en hoger. Dat zijn er in Nederland volgens cijfers van het CBS zo’n 100.000. Vanwege beperkte beschikbaarheid van het vaccin (van AstraZeneca), wordt deze groep niet tegelijk ingeënt, maar per regio. Zeeland is de eerste provincie die aan de beurt is, Brabant en Limburg volgen direct daarna.

Het is al langer bekend dat mensen met overgewicht een grotere kans hebben om op de intensive care terecht te komen. Op dit moment is zo’n driekwart van de coronapatiënten op die afdeling te zwaar.

De huisartsen in Brabant mogen vanaf maandag coronavaccins voor hun eigen patiënten bestellen. Maar hoeveel precies is de vraag, zegt de Osse huisarts Geert-Jan van Holten. ,,Op leeftijd en ziektebeeld kunnen we selecteren, maar we hebben als huisartsen lang niet alle patiënten met een BMI van boven de 40 in beeld. Mogelijk mist een groep daardoor de boot, omdat ze geen uitnodiging krijgen. Ik roep die mensen op om zichzelf te melden bij hun huisarts.”

Landelijke campagne
Er volgt nog een landelijke publiciteitscampagne, maar die komt te laat voor de eerste regio’s, vreest Van Holten. ,,Als ik maandag moet bestellen, wil ik nu weten hoeveel.” Hij is niet bang dat mensen zich nu ten onrechte massaal melden voor een prik. ,,Ik geloof daar niet in, we kennen onze patiënten. We zijn maanden bang geweest dat mensen zich niet willen laten vaccineren, en nu zijn we bang dat te veel mensen zich laten vaccineren. Dat lijkt me niet nodig.”

Ook 63- en 64-jarigen kunnen snel een uitnodiging van hun huisarts verwachten. Dat geldt ook voor mensen met het syndroom van Down of een neurologische aandoening.
Bruls mag naar de huisarts.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:36:54 #233
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197941805
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:35 schreef ootjekatootje het volgende:

Gelukkig maar, de vetkleppen mogen als eerste weer naar de fast food restaurants.

Denk idd dat mensen voor hun plezier een BMI van boven de 40 hebben, en dat dat heel snel naar een gezond BMI geturnd kan worden door sport

:')

Als dit minder mensen in het ziekenhuis doet komen, kan alles sneller open, daar heeft toch iedereen wat bij te winnen
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:37:37 #234
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197941818
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:35 schreef Caland het volgende:
Zeeland is de eerste provincie die aan de beurt is, Brabant en Limburg volgen direct daarna.
Vraag me af waarom voor die regios is gekozen. Waarom niet in de grotere steden/brandhaarden?
pi_197941822
quote:
Dat lijkt me de juiste instelling.
pi_197941858
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:54 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Volgens mij heeft ze het niet over Covid-maatregelen in het algemeen, maar reageert ze op de uitspraak van Rosanne Hertzberger dat we ook na het vaccineren van de ouderen en kwetsbaren een Zero Covid-beleid moeten voeren omdat Rosanne nooit ziek wil worden.
pi_197941864
quote:

[..]

Lijkt mij een goed idee als een van de volgende groepen mensen zijn met een BMI tussen 30 - 40
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:40:26 #238
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197941868
quote:

[..]

Moet ik nog 35 kilo voor aankomen, zo hard gaat het nu ook niet met die coronakilo's -O-
pi_197941879
quote:

@Gia gaat nog wel even duren voor ons :D
de volgende groep
pi_197941883
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:40 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Lijkt mij een goed idee als een van de volgende groepen mensen zijn met een BMI tussen 30 - 40
Dan wordt het al wat lastiger als je puur op BMI afgaat, iemand die flink aan krachttraining doet zit ook al snel rond de 30.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:42:02 #241
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197941891
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:40 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat er best veel zijn ;)
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:42:06 #242
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197941894
quote:
14s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:41 schreef Caland het volgende:

[..]

Dan wordt het al wat lastiger als je puur op BMI afgaat, iemand die flink aan krachttraining doet zit ook al snel rond de 30.
Buikvet is ook veel betere graadmeter maar doorgaans niet vastgelegd door huisartsen dus kun je nu niet van uit gaan als waarde
pi_197941901
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:42 schreef Molo het volgende:

[..]

Buikvet is ook veel betere graadmeter maar doorgaans niet vastgelegd door huisartsen dus kun je nu niet van uit gaan als waarde
Ja precies. Maar BMI van >40 ben je eigenlijk altijd wel moddervet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197941909
quote:
Mee eens dat zij het leven zoveel mogelijk moeten kunnen hervatten. Maar dat hoeft niet perse meer te zijn als mensen die niet zoveel risico lopen op een ernstige infectie.
pi_197941919
quote:
14s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:41 schreef Caland het volgende:

[..]

Dit inderdaad, ook al gaan mensen dan roepen alsof er zoveel afgetrainde kerels zijn met een bmi van 30. Nee dat niet, maar er zijn genoeg mensen die aan krachttraining doen die ook nog steeds wel wat vet hebben. Combi vet+spieren gaat al sneller richting de 30 en is een stuk gezonder dan skinnyfat met een bmi van 24.
pi_197941924
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:42 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik denk dat dat er best veel zijn ;)
Juist en dat is best een groot probleem ;)
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:44:24 #247
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197941925
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:42 schreef Caland het volgende:

[..]

Ja precies. Maar BMI van >40 ben je eigenlijk altijd wel moddervet.
Daarmee loop je, en zeker met de bijkomende comorbiditeit, een fors risico ja
pi_197941938
quote:

[..]

Ik heb nu een BMI van 21. Hoeveel zou ik moeten eten om heel snel op de 40 te komen, zeg, in een week of 4?
pi_197941942
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:45 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb nu een BMI van 21. Hoeveel zou ik moeten eten om heel snel op de 40 te komen, zeg, in een week of 4?
Lijkt me onmogelijk zonder je dood te eten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:45:56 #250
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197941948
quote:

[..]

Ik weet niet of er genoeg ossewit op voorraad is bij je lokale supermarkt
pi_197941950
quote:
10s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:45 schreef Caland het volgende:

[..]

Lijkt me onmogelijk zonder je dood te eten.
Dat dacht ik ook al :(

Nouja, dan nog maar paar maandjes thuis zitten.
pi_197941957
quote:

[..]

Met een dieet van boterkoek, danio en melk kan het best snel gaan, maar dat lukt niet binnen 4 weken :P
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:47:04 #253
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197941968
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:46 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook al :(

Nouja, dan nog maar paar maandjes thuis zitten.
Op zich sowieso wel een betere prognose voor de langere termijn :+

Gr gr een ex morbide obees hier.
pi_197941971
quote:

[..]

kilo of 40 hahaha
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:47:39 #255
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197941977
quote:

[..]

Heeft weinig nut als je het doet om een ziekenhuisopname te voorkomen, ik denk dat als je dat gaat proberen een garantie hebt op ziekenhuisopname. Aankomen is even lastig haast als afvallen, alleen het dieet is makkelijker (ongemerkt) vol te houden.
pi_197941979
quote:

[..]

*drinken. 60 flessen olijfolie.
pi_197941982
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:47 schreef galantis het volgende:

[..]

_O- _O- :r
pi_197941987
quote:

[..]

En dan op de IC terechtkomen zeker, een klap in het gezicht van de zorg... (aldus Rutte)
pi_197941988
quote:
Heb daar ook niet meer zo'n moeite mee eigenlijk. Ik vind ook dat dit los staat van discussies over privileges. Het zou laakbaar zijn als we in deze fase een vaccinatiebewijs invoeren en je alleen met dat bewijs iets mag, waardoor opa weer lekker uit eten kan en op zomervakantie kan, terwijl kleinzoon in lockdown moet blijven. Voor die tweede groep moet je dan ook een alternatief bedenken, b.v. meer sneltesten als dat betrouwbaar genoeg is.

Wat wel zou moeten kunnen is dat als je b.v. een groep gevaccineerde ouderen hebt, dat die dan weer gewoon dingen kunnen organiseren zonder dat er moeilijk wordt gedaan over afstand of mondkapjes. Dat heeft dan niks te maken met privileges of voordeeltjes maar is gewoon gezond verstand.

Wordt hier ook overtuigend betoogd: https://www.medpagetoday.com/blogs/vinay-prasad/90764

Sluit ook goed aan bij figuren als Hertzberger:

quote:
The last objection I want to discuss is that my policy is not the safest policy. It is not absolute safety. Indeed, I acknowledge this is true. But I disagree that wearing a mask is absolute safety. I disagree that only one nursing home visitor is the safest policy, and only having a picnic outside is safest. Only truly becoming a hermit is absolute safety. Lock yourself in home, and get all foodstuffs delivered. When you go out, always wear an N95, and do this even a year or two after vaccination. After all, who knows if the vaccine will wear off? None of us really wants absolute safety. We seek reasonable safety, and I will defend the proposition that is achieved merely by a prolonged asymptomatic period after second vaccination and after that something can be relaxed -- and there are several options.

The end of COVID

COVID-19 will someday no longer be the topic of daily and breathless news coverage. The virus may always circulate, and some people may always get sick, but the real end will be when we stop thinking about it every moment of every day. That's how this pandemic will end. Not with a bang, but a whimper.

People need to know that there is light at the end of the tunnel because there is.

Vaccination in the absence of viral escape is the way out of this. Once a person is a sufficient time and distance away from the second shot, and if they are feeling well, we can start to view them differently. They are less a vector for the transmission of a plague, and more a real person -- with hopes and wants and desires and seeking connection. In such a moment, if they remove their mask to share a smile with me, I can promise you, I will lower my mask, and smile back.
pi_197941990
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:48 schreef Predator40 het volgende:

[..]

_O- _O- :r
Twee per dag, moet lukken toch :D
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:49:06 #261
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197941992
quote:

[..]

Daar val je eerder van af denk ik ;)
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:50:39 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197942012
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:49 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ga je onnoemelijk van aan de schijt denk ik :+
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:50:43 #263
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197942013
quote:

[..]

Driemaal daags een friet kapsalon en dan kom je een heel eind.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Graag verwijderen
pi_197942016
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:49 schreef zalkc het volgende:

[..]

Hoe dan precies? :)
Wel handig om je galstenen uit te drijven, trouwens.
pi_197942025
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:50 schreef Molo het volgende:

[..]

Ga je onnoemelijk van aan de schijt denk ik :+
Volgens mij kun je je darmen dan uit de wc vissen _O-
pi_197942056
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:50 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik hoor het al. Een kilo of 40 erbij vreten om te vaccineren en dan weer afvallen is geen goed idee :+

Eerlijk, ik denk wel dat er mensen zullen zijn die een BMI van 37/38 hebben ofzo en er even voor willen zorgen dat ze op de 40 komen en naar huisarts, zodat ze ook die prik krijgen.

Ben sowieso wel benieuwd hoe groot die groep is. Weet iemand dat?
pi_197942058
Vind Herzberger echt om te kotsen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:54:14 #268
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197942059
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:51 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Volgens mij kun je je darmen dan uit de wc vissen _O-
Ik denk serieus dat je enorm electrolietentekort gaat krijgen en jezelf kapot maakt ermee, los van de darmkrampen :X
pi_197942069
quote:
2s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:37 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Vraag me af waarom voor die regios is gekozen. Waarom niet in de grotere steden/brandhaarden?
Ze zijn hier zo klaar, dan kunnen ze alvast een provincie afstrepen.
pi_197942088
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-50984460

Utrecht wil een proef met heropenen van de horeca. Lijkt mij uitstekend. Als je niks probeert kom je ook nergens.

Gewoon op beperkte schaal uitproberen.
zie email 27 oktober
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:56:10 #271
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197942091
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik hoor het al. Een kilo of 40 erbij vreten om te vaccineren en dan weer afvallen is geen goed idee :+

Eerlijk, ik denk wel dat er mensen zullen zijn die een BMI van 37/38 hebben ofzo en er even voor willen zorgen dat ze op de 40 komen en naar huisarts, zodat ze ook die prik krijgen.

Dat is een behoorlijk grote groep, waarvan een heel deel ook niet dusdanig in beeld in bij de huisarts.

Zelf benoemen ze regelmatig niet, uit schaamte of onwetendheid
Huisartsen vragen vaak niet want te moeilijk gesprek, niet de hulpvraag waar de patiënt mee binnen kwam, geen tijd of geen fut voor bespreken (want heel moeilijk te veranderen, zoals meer leefstijlzaken)
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:56:24 #272
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197942100
quote:
Mensen met zwaar overgewicht krijgen voorrang bij coronavaccinatie. Huisartsen, die de prikken gaan zetten, mogen binnen een paar dagen al beginnen met het bestellen van vaccins.
Pim Dikkers11 februari 2021, 11:33

Toepasselijke naam, ben het er overigens niet mee eens #viesdik wordt beloond

https://www.parool.nl/ned(...)utm_campaign=stdc_hp
pi_197942102
quote:

[..]

Inderdaad zeg.
Vind dat helemaal geen rare vraag nee. Niet voor dit moment.
Straks als bijna iedereen is gevaccineerd misschien, maar voor nu? Ze verwachten toch van ons ook testresultaten als we iets 'risicovols' hebben gedaan?

Maar het werkt nooit 2 kanten op. Nooit.
1947-2016
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:57:00 #274
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197942107
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:54 schreef chratnox het volgende:
Geen idee hoe groot die groep is.

Wat ik wél weet is dat mensen uit die groep heel erg groot zijn 8-)
A murky, forgotten land.
Graag verwijderen
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:57:50 #275
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197942122
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:50 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Nope, het gaat je gewoon niet lukken.

Je moet sowieso krap 1.5 kilo per dag gaan aankomen, dat is ruwweg 13.500 calorieën + je normale verbranding van 2.500. Dat komt eigenlijk neer op het eten van een complete week in 1 dag.

Zou nog te doen zijn, hoewel een maag- of darmruptuur niet ondenkbaar is. maar het gaat mis bij de opname van het voedsel door je darmen, die kunnen gewoon niet zoveel voedingstoffen opnemen. Daardoor gaan een heleboel van die voedingstoffen onverteerd naar buiten. Dus moet je eigenlijk nog meer eten om dat te compenseren, maar ook dat werkt niet omdat je darmen al op volle kracht draaien.
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:57:54 #276
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197942125
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:55 schreef trein2000 het volgende:

Utrecht wil een proef met heropenen van de horeca. Lijkt mij uitstekend. Als je niks probeert kom je ook nergens.

Wedden dat hier geen toestemming voor komt?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator donderdag 11 februari 2021 @ 11:58:33 #277
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_197942140
quote:

Ff chargeren:
Mooi toch, je betaald al jaren extra zorgtoeslag voor deze welvaartsziekte en nu worden de mensen die er aan lijden er nog voor beloond ook. ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_197942143
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:41 schreef Predator40 het volgende:

[..]

@:Gia gaat nog wel even duren voor ons :D
de volgende groep
Er gaan er nog veel meer voor vrees ik:
Leraren
Kraamzorg
Kinderopvang
Astmapatiënten
Mensen met COPD
Chronisch zieken
pi_197942154
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

De bestuurlijke hufterigheid in Den Haag vind ik al langer stuitend, dus het zou mij niks verbazen.
Gaat ook niet voor niks via de media natuurlijk.
zie email 27 oktober
  donderdag 11 februari 2021 @ 11:59:15 #280
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197942156
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:56 schreef Tarado het volgende:
[..]

Risicogroepen die de zorg zwaar belasten worden eerder gevaccineerd dan de rest. Waaronder nu dus ook de zwaar obesen.

Dat heeft niks met belonen te maken
  Moderator donderdag 11 februari 2021 @ 11:59:22 #281
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_197942160
quote:

[..]

In gedachte zie ik van Dissel al schuimbekken.
  donderdag 11 februari 2021 @ 12:00:28 #282
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197942175
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Leraren
Kraamzorg
Kinderopvang
Astmapatiënten
Mensen met COPD
Chronisch zieken
Die laatsten hadden al voorrang toch?
pi_197942177
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:56 schreef Tarado het volgende:
[..]

Nouja dit zijn geen normale dikkerdjes natuurlijk. Dit zijn dikkerdjes die de samenleving sowieso al heel veel geld kosten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 11 februari 2021 @ 12:00:59 #284
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197942185
quote:
2s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

In gedachte zie ik van Dissel al schuimbekken.
Jaap werkt alweer aan een nieuw Model des Doods.
  donderdag 11 februari 2021 @ 12:01:17 #285
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197942189
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Leraren
Kraamzorg
Kinderopvang
Astmapatiënten
Mensen met COPD
Chronisch zieken
Fierljeppers
Schaatsers
Kinderpostzegelverzamelaars
*O*
A murky, forgotten land.
Graag verwijderen
pi_197942212
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:59 schreef Molo het volgende:

[..]

Risicogroepen die de zorg zwaar belasten worden eerder gevaccineerd dan de rest. Waaronder nu dus ook de zwaar obesen.

Dat heeft niks met belonen te maken
Jawel, pas als zij tekenen voor verplichte hulp na vaccinatie dan is het geen belonen.
  donderdag 11 februari 2021 @ 12:03:35 #287
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197942222
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Jawel, pas als zij tekenen voor verplichte hulp na vaccinatie dan is het geen belonen.
pi_197942228
quote:

[..]

Alsof je dat kan verplichten
  Moderator donderdag 11 februari 2021 @ 12:04:03 #289
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_197942229
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Jaap werkt alweer aan een nieuw Model des Doods.
3e Britse golf eind april! Hij komt er nu echt!
pi_197942232
quote:

[..]

Tuurlijk niet. Horeca heeft de allerlaatste prioriteit voor ze, dat is inmiddels wel duidelijk. Want daar lopen mensen zoveel besmettingen op; niet normaal joh.
pi_197942235
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:03 schreef Molo het volgende:

[..]

O wilde je ze een taart geven om het te vieren?
pi_197942239
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:55 schreef trein2000 het volgende:

Op zich mooi, maar ik gruwel altijd van die lijst met (vermoedelijke) voorwaarden die er dan bij komt kijken. Tot eind vorig jaar waren ze 'gewoon' open, zonder al teveel poespas. Dan worden ze dichtgegooid en dan bij initiatieven tot weer opengaan moet het wiel opnieuw worden uitgevonden en moeten protocollen tot in het extreme worden dichtgetimmerd. Hetzelfde zie je met heropening van scholen en de detailhandel, met afhalen dan.
  donderdag 11 februari 2021 @ 12:04:33 #293
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197942241
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De bestuurlijke hufterigheid in Den Haag vind ik al langer stuitend, dus het zou mij niks verbazen.
Gaat ook niet voor niks via de media natuurlijk.
Volgens mij zijn er al meerdere van dit soort initiatieven afgeschoten.

Hopelijk zetten de verkiezingen wat druk op het kabinet in dit geval :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197942243
quote:

[..]

Ok, dan zie je het als een beloning. Maar het is ook goed voor de rest, want de ic wordt dan minder belast, waardoor de maatregelen eerder kunnen worden losgelaten. Het lijkt mij een goed plan.
pi_197942244
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:03 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Alsof je dat kan verplichten
Ze willen die prik toch?
  donderdag 11 februari 2021 @ 12:05:23 #296
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197942260
quote:
2s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

3e Britse golf eind april! Hij komt er nu echt!
Britannia Rules the Waves *O*
A murky, forgotten land.
Graag verwijderen
pi_197942293
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er al meerdere van dit soort initiatieven afgeschoten.

Hopelijk zetten de verkiezingen wat druk op het kabinet in dit geval :)
Het moet maar eens opgehouden zijn. Wat is nou het risico van een dergelijk experiment? Dat is toch verwaarloosbaar...
zie email 27 oktober
pi_197942298
quote:
10s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Na de risicogroepen gevaccineerd te hebben is het ook gewoon klaar.

Besmettingen kunnen er nog zijn, maar een mogelijke overflow van de ziekenhuizen zal er niet meer komen. Immers zijn er zo weinig mensen uit de risicogroepen die in het ziekenhuis belanden, laat staan op de IC en helemaal die er aan overleiden. Persoonlijk ben ik ook totaal niet bang voor een infectie, ik fiets er wel door heen. Eerder voor dat ik het verspreid naar mensen uit de risicogroep.

Maar wat zo irritant is, is dat continu die doelpalen verzet worden. Eerst was het de IC, toen was het het ziekenhuis, toen waren het besmettingen. 'Want uit besmettingen is te berekenen hoeveel bedden er nodig zijn', ja dat is nu. Straks met een gemuteerde versie die een minder zwaar ziekte beeld geeft is dat het niet meer en straks met het gevaccineerd zijn van de risicogroepen al helemaal niet meer.

Als dat moment daar is ga ik gewoon weer handen schudden en mijn vrienden een knuffel geven. 1,5 meter, maskers en die andere shit is echt niet meer nodig op dat moment.

Back to normal. En het kan. Alleen vraag ik me af of er wel een wil is bij de overheden+OMT's van deze wereld.
1947-2016
pi_197942309
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:00 schreef zalkc het volgende:

[..]

Die laatsten hadden al voorrang toch?
juist :)
chronisch zieken en hun verzorgers.....daar vallen wij onder
pi_197942314
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Die hele poppenkast is om China vrij te pleiten.

Enige wat dat kutland zou moeten doen zijn herstelbetalingen en voorkomen dat het weer gebeurt.
Of anders afsluiten van de wereld.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')