Niks van gemerkt voor maart 2020..quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee hoor we zitten al 40 jaar in een pandemie en er waren er veel meer na wo2
Is dat verplicht?quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar ff op straat onze baby laten wegen?
Aids is je ontgaan?quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niks van gemerkt voor maart 2020..
Paniek was algemeen en niet naar jou persoonlijkquote:Op donderdag 11 februari 2021 09:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Rare reactie. Ik snap niet waar je de paniek vandaan haalt in mijn bericht.
AH bezorgde hier altijd al, dus dat is niet anders. HF hebben wel al eerder gehad en wij vonden het wel fijn om het zo te doen.
Reisbewegingen zijn natuurlijk heel anders dan wanneer je zelf je boodschappen haalt. AH en HF zetten de doos voor de deur en ze rijden beiden meerdere adressen af.
Het maakt mij ook echt helemaal niets uit, maar er zijn mensen hier in het topic die regelmatig moeten vermelden dat oude mensen te vaak in de supermarkt zijn. Als de supermarkt dan zo ontzettend geen bron van besmettingen is, is het dat ook niet voor oude mensen.
Paniek![]()
![]()
En als men niet ziek genoeg is geweest om naar het ziekenhuis te moeten, ergo een zogenoemd mild verloop van covid hebben gehad.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
We zijn nu een jaar verder. Hoe zou het met het eerste cohort gaan bijvoorbeeld? Zelfs het begin van de tweede golf is alweer een tijd geleden en toen werd er al volop getest. Het lijkt me dat voor die groep inmiddels bekend zou moeten zijn hoe het na pak 'em beet een half jaar gaat.
Over wat voor percentages hebben we het als we het over langdurige klachten hebben? Wat zijn die klachten? In welke leeftijdsgroepen doen ze zich voor? Hoelang houden die klachten aan? Da's een selectie van de vragen waar ik wel benieuwd naar ben. Als we de maatregelen willen versoepelen met risico op grootschalige verspreiding, dan is het wel handig om te weten wat de risico's voor relatief jonge mensen precies zijn.
Vraag je ook of je verloskundige zich laat testen?quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zit hier op een eiland, en als zij mijn bevalling doet thuis wil ze er graag een hulp bijhebben. Snap ik ook wel. Alleen zit je dan aan zoveel uur zorg vast na de bevalling...
Nee, allemaal nietquote:
Dat heeft zoals ik zei puur te maken met de tijd waarin je zit. Ik geloof oprecht dat als er in 1957 dit virus op was gedoken het bij lange na niet de impact had gehad die het nu heeft.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Meh, hadden geloof ik niet zo'n impact als deze pandemie.
Ik wilde helemaal geen kraamzorg.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien kun je om een vaccinatiebewijs vragen?
Alle gekheid op een stokje: het lijkt me heel redelijk om te vragen hoe zij met de situatie omgaan en om eventueel afspraken te maken zodat jij je er comfortabel bij voelt om iemand over de vloer te hebben. Nazorg is voor jou misschien essentieel, maar voor de baby niet lijkt me.
Ja, die heeft er zes laten doen de afgelopen periode.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Vraag je ook of je verloskundige zich laat testen?
Dat laatste is hun eigen afweging, natuurlijk.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Paniek was algemeen en niet naar jou persoonlijk
De bezorgers moeten ook hun werk doen en allerlei handelingen verrichten om bij jou thuis te komen
En klopt ja van die ouderen, behalve dan dat die soms onwijs dralen en tig keer langer over alles doen en dicht in de buurt komen.
Plus wel bevattelijker zijn om er dood door neer te storten in the end natuurlijk
Snap je het verschil tussen noodzaak en niet-noodzaak niet?quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik wilde helemaal geen kraamzorg.
Maar ontopic, ik vind het gewoon heel vreemd net als thuiszorg bij senioren. Dat moet en kan blijkbaar wel net als vroeger, sneeuwballen met de buren gooien is gevaarlijk. Rompertjes en babyspullen in de winkel kopen ook, maar brood niet.
Das vaak hun enige contact met de buitenwereld. Veel mensen zijn eenzaam.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat laatste is hun eigen afweging, natuurlijk.
Laat ze dralen en er langer over doen. Geef die mensen een beetje de ruimte (figuurlijk en letterlijk) om nog een beetje in het leven te staan, contact te hebben met andere mensen, al is het maar de cassiere.
Ik snap het niet, want ik haaaat boodschappen doen, maar er zijn hele volksstammen die het vaak en graag doen.
Is het een besmettelijker dan het ander?quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Snap je het verschil tussen noodzaak en niet-noodzaak niet?
Dan zouden er miljoenen doden vallen in een korte tijd en dat was het.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:58 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat heeft zoals ik zei puur te maken met de tijd waarin je zit. Ik geloof oprecht dat als er in 1957 dit virus op was gedoken het bij lange na niet de impact had gehad die het nu heeft.
Wat logisch is is je nog in de enorme puinhoop van jaren oorlog zit waarin er nog veel meer doden zijn gevallen.
Nee er is geen onderscheid daarin.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Is het een besmettelijker dan het ander?
Absoluut.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Das vaak hun enige contact met de buitenwereld. Veel mensen zijn eenzaam.
Dus kunnen de niet essentiële winkels gewoon open.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee er is geen onderscheid daarin.
Waarom mogen we ineens alleen dingen doen die van levensbelang zijn?quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee er is geen onderscheid daarin.
Maar ik begrijp dat sneeuwballen gooien met de buren voir jou van levensbelang is?
We kunnen ook sneeuwballen gooien toestaan en thuishulp bij senioren niet.
Oeh Aids, op het schooljournaal voor het eerst van gehoord. Ik was in paniek bij elk wondje wat ik had want misschien had iemand met een ander wondje op mijn wondje lopen scharen en dus ging ik dood aan AIDS. Ik zou de jongste aids-dode worden, daar was ik van overtuigd en ik wist ook niet goed of ik homo was of niet dus dubbel fucked.quote:
Geen idee vraag het de overheidquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dus kunnen de niet essentiële winkels gewoon open.
Net als de daghoreca.
Long Covid is echt geen pretje en vanuit een economisch oogpunt krijg je hierdoor wel heel veel arbeidsongeschikten erbij.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:37 schreef Oidipous het volgende:
Eens. Je zou de reacties op onderstaand twitterbericht moeten lezen, Rozanne Herzberger heeft zichzelf niet populair gemaakt.![]()
Vanwege een ziekte.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom mogen we ineens alleen dingen doen die van levensbelang zijn?
Zijn we officieel robots geworden?
Klopt allemaal keuzes. Overleg het met de overheid zou ik zeggen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:07 schreef ootjekatootje het volgende:
We kunnen ook thuiszorg toestaan en sneeuwballen gooien.
Is er enig zicht op hoe vaak dat “long COVID” voorkomt en bij welke groepen? Want het is wel een bepaalde stroming die daar steeds mee loopt de dwepen terwijl je beleidsmakers er nooit over hoort...quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:07 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Long Covid is echt geen pretje en vanuit een economisch oogpunt krijg je hierdoor wel heel veel arbeidsongeschikten erbij.
Dus ik ben het eigenlijk wel met haar eens.
Mee eens, die data en die conclusies zijn nodig.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
We zijn nu een jaar verder. Hoe zou het met het eerste cohort gaan bijvoorbeeld? Zelfs het begin van de tweede golf is alweer een tijd geleden en toen werd er al volop getest. Het lijkt me dat voor die groep inmiddels bekend zou moeten zijn hoe het na pak 'em beet een half jaar gaat.
Over wat voor percentages hebben we het als we het over langdurige klachten hebben? Wat zijn die klachten? In welke leeftijdsgroepen doen ze zich voor? Hoelang houden die klachten aan? Da's een selectie van de vragen waar ik wel benieuwd naar ben. Als we de maatregelen willen versoepelen met risico op grootschalige verspreiding, dan is het wel handig om te weten wat de risico's voor relatief jonge mensen precies zijn.
Ik kan me dat ‘logo’ van Aids-nieuws op het Journaal nog wel herinneren. Soort van bloedachtige letters. Best creepyquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:06 schreef Noek het volgende:
[..]
Oeh Aids, op het schooljournaal voor het eerst van gehoord. Ik was in paniek bij elk wondje wat ik had want misschien had iemand met een ander wondje op mijn wondje lopen scharen en dus ging ik dood aan AIDS. Ik zou de jongste aids-dode worden, daar was ik van overtuigd en ik wist ook niet goed of ik homo was of niet dus dubbel fucked.
Ook toen deed de media het best aardig. Mn angst was real.
quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Geen idee vraag het de overheid
Ja absoluut eigen afweging, alles trouwens, en vind ik ook primaquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat laatste is hun eigen afweging, natuurlijk.
Laat ze dralen en er langer over doen. Geef die mensen een beetje de ruimte (figuurlijk en letterlijk) om nog een beetje in het leven te staan, contact te hebben met andere mensen, al is het maar de cassiere.
Ik snap het niet, want ik haaaat boodschappen doen, maar er zijn hele volksstammen die het vaak en graag doen.
Geen idee, maar mijn vriendin heeft het en is al sinds maart vorig jaar chronisch vermoeid met af en toe een koortsaanval.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is er enig zicht op hoe vaak dat “long COVID” voorkomt en bij welke groepen? Want het is wel een bepaalde stroming die daar steeds mee loopt de dwepen terwijl je beleidsmakers er nooit over hoort...
Wat toen eigenlijk ook gebeurde want er zijn ook heel veel doden toen ook niet geteld.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan zouden er miljoenen doden vallen in een korte tijd en dat was het.
Hoe lang denk jij dat het opleiden van een IC verpleegkundige duurt? Kun je ook meteen inschatten wat zoiets kost...quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]![]()
Vraag het de overheid? Ben geen robot, ik bepaal zelf wel wat ik doe en denk. De overheid gaat al veel te ver buiten haar boekje. Je mag geen sneeuwballen gooien met de buren....![]()
Knettergek zijn ze. Laat ze snel eens aan het werk gaan, ic bedden bouwen en bemannen, voldoende voor een bevolking van 17 miljoen mensen.
We zijn gewoon een ordinaire bananenrepubliek.
Ja, ik ook. Aids is trouwens weer in opkomst onder de jeugd, maar Corona hé.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik kan me dat ‘logo’ van Aids-nieuws op het Journaal nog wel herinneren. Soort van bloedachtige letters. Best creepy
Kost minder dan zeven bedrijfstakken thuishouden maandenlang...quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe lang denk jij dat het opleiden van een IC verpleegkundige duurt? Kun je ook meteen inschatten wat zoiets kost...
is aids gemuteerd tot een luchtweg infectie ziekte ?quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Aids is trouwens weer in opkomst onder de jeugd, maar Corona hé.
Belangrijker.
Ja klopt! Ik heb toen op grond van een folder uit te bieb met dat logo een spreekbeurt gehouden over Aids. Of eigenlijk hield ik vooral een opsomming van riskante seksuele praktijken waarbij het besmettingsgevaar hoog was, terwijl ik mijn leraar Nederlands strak aankeek.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik kan me dat ‘logo’ van Aids-nieuws op het Journaal nog wel herinneren. Soort van bloedachtige letters. Best creepy
De hele beargumentatie slaat ook nergens opquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:11 schreef Noek het volgende:
Een chronische ziekte is idd geen pretje nee.
Haar argumentatie over 2 weken in isolatie te moeten gaan en daar geen zin in te hebben,”Nee, dankje!” en daarom vinden dat alles en iedereen op slot moet, maakt haar tot een echte Karen wappie.
Ze hebben juist minder sex.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Belangrijker.
Pandemie proof hè, dus duizenden nodigquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe lang denk jij dat het opleiden van een IC verpleegkundige duurt? Kun je ook meteen inschatten wat zoiets kost...
Wat een antwoordquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kost minder dan zeven bedrijfstakken thuishouden maandenlang...
Ik snap dat je heel bang gemaakt bent, maar we gaan binnenkort gewoon weer normaal doen.
Het gaat niet om die 2 weken ziek zijn. Het gaat om de long covid.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:14 schreef Molo het volgende:
[..]
De hele beargumentatie slaat ook nergens op
Continu met zijn allen in collectieve lockdown en iedereen steeds testen zodat zij geen kans heeft om twee weken ziek in quarantaine te moeten
Bijzonder
Jaja. 100 jaar werkeloos en dan 2 tropenjaren.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Pandemie proof hè, dus duizenden nodig
Goed verzonnen, maar het loopt juist al jaren terug.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Belangrijker.
Heb je haar eerste zinnen wel gehoord.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:17 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het gaat niet om die 2 weken ziek zijn. Het gaat om de long covid.
Ik heb haar zinnen gehoord. Ik heb ook het hele programma gezien en kan het in context plaatsen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:22 schreef Noek het volgende:
[..]
Heb je haar eerste zinnen wel gehoord.
Ze is 36 en de kans dat ze 1 of 2 weken ziek wordt is aanzienlijk. Dat is nog net niet chronisch
Dat haalde Rosanna niet aanquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:17 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het gaat niet om die 2 weken ziek zijn. Het gaat om de long covid.
Rest van Nederland verdriedubbeling van zorgkostenquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jaja. 100 jaar werkeloos en dan 2 tropenjaren.
Jottem.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Rest van Nederland verdriedubbeling van zorgkosten
Die heeft weet ik hoe lang in quarantaine gezeten en die coronamaatregelen zijn daar zeker niet van krachtquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:22 schreef zoost het volgende:
Was deze al voorbijgekomen?
[ afbeelding ]
Kun je voor dat geld mooi een glas wijn veroorloven om je sterfelijkheid bij te overdenkenquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jottem.
Dan valt die 25 euro thuiswerkvergoeding die vandaag in mijn mailbox viel toch weer in het niet.
Vanuit China, dus die heeft een week of twee in quarantaine gezeten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:22 schreef zoost het volgende:
Was deze al voorbijgekomen?
[ afbeelding ]
Troost je, veel mensen zijn jelly op het feit dat je werk hebt en ook nog eens een extra vergoeding krijgt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jottem.
Dan valt die 25 euro thuiswerkvergoeding die vandaag in mijn mailbox viel toch weer in het niet.
Groot huishouden wel.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:26 schreef pullup het volgende:
[..]
Vanuit China, dus die heeft een week of twee in quarantaine gezeten.
Het is niet ongebruikelijk dat chronisch ziek zijn dood wordt gezwegen door beleidmakers want dat kost de overheid veel geld. Bij Q koorts gebeurde dat pas 11 jaar naar de uitbraak.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is er enig zicht op hoe vaak dat “long COVID” voorkomt en bij welke groepen? Want het is wel een bepaalde stroming die daar steeds mee loopt de dwepen terwijl je beleidsmakers er nooit over hoort...
Dus iedereen die vanuit het buitenland naar Nederland reist hoeft zich ook niet aan de maatregelen te houden?quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Die heeft weet ik hoe lang in quarantaine gezeten en die coronamaatregelen zijn daar zeker niet van kracht
Dom bericht dus
gaat het volk niet meer accepteren.....in juli is het klaar met het draagvlakquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:21 schreef Draak31 het volgende:
We moeten nu wel naar #zerocovid. Leuk geweest nu. Doorpakken, desnoods tot 2023.
Glazen bol erbij gepakt. Ik zet 50 op junoquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gaat het volk niet meer accepteren.....in juli is het klaar met het draagvlak
Ah, nog een Covid politieagent, nu mondiaalquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:29 schreef zoost het volgende:
[..]
Dus iedereen die vanuit het buitenland naar Nederland reist hoeft zich ook niet aan de maatregelen te houden?
Dit zijn maatregelen die de WHO zelf adviseert. Zij zat daar als onderdeel van de WHO. Dan dien je het goede voorbeeld te geven.
[ afbeelding ]
Rosanna zegt letter: "Verder weet ik niet wat de lange termijn consequenties zijn. Ik weet niet wat het risico is op long covid. Ik zie een heleboel mensen met long covid ineenstorten."quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat haalde Rosanna niet aan
Ik ben voor risico's zelf afwegen, open gooien band e samenleving en vooral maximaal vaccineren voor iedereen die wil
50? Dacht dat jij een High Roller was?quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:31 schreef Noek het volgende:
[..]
Glazen bol erbij gepakt. Ik zet 50 op juno
Nee hoor, van mij mogen veel regels per direct geschrapt worden. Ik hoop alleen te laten zien, dat vele covid gezagsdragers (zoals mw Koopmans) de regels vooral van toepassing vinden op anderen en niet voor zichzelf.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah, nog een Covid politieagent, nu mondiaal
Vond het een opmerkelijk fragment, heb de rest van de discussie nog niet gezien. Ik snap nu waarom ik me zelf in februari 2020 veel meer zorgen maakte om corona dan de meeste mensen, en waarom ik in maart blij was met de (intelligente) lockdown en tegelijkertijd zéér bezorgd om Rutte die het had over groepsimmuniteit en dat de meeste mensen corona zouden krijgen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:40 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ja maar, ze we wil niet ziek worden!!1 Dus dan maar ZeroCovid.
Ja ok, truequote:Op donderdag 11 februari 2021 10:31 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Rosanna zegt letter: "Verder weet ik niet wat de lange termijn consequenties zijn. Ik weet niet wat het risico is op long covid. Ik zie een heleboel mensen met long covid ineenstorten."
Dus hoezo haalde ze het niet aan?
quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:34 schreef zoost het volgende:
[..]
Nee hoor, van mij mogen veel regels per direct geschrapt worden. Ik hoop alleen te laten zien, dat vele covid gezagsdragers (zoals mw Koopmans) de regels vooral van toepassing vinden op anderen en niet voor zichzelf.
Nou, geen probleem dan. O, ja. Het feestje wat ik ga geven is alleen voor mensen die al Corona hebben gehad, dus die kunnen elkaar niet besmetten. Avondklok maatregel is dus ook niet van toepassing. Dank u en tot ziens.quote:
Zeg dat maar tegen de jongens en meiden in onder andere Schiedam.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
is aids gemuteerd tot een luchtweg infectie ziekte ?
Aids/HIV valt erg makkelijk te voorkomen.....
Dan zet ik in op begin mei.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:31 schreef Noek het volgende:
Glazen bol erbij gepakt. Ik zet 50 op juno
27 april 2021 vieren we de vrijheid en is het feest voor iedereen tenzij kwetsbaar en nog niet gevaccineerdquote:
je moet ook wel ff nadenken he voordat je met jan en alleman gaat neuken,quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de jongens en meiden in onder andere Schiedam.
Die dikke Chinees op de foto ook?quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Die heeft weet ik hoe lang in quarantaine gezeten en die coronamaatregelen zijn daar zeker niet van kracht
Dom bericht dus
Handwassen lijkt mij ook wel belangrijk om op 1 te zetten jaquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:29 schreef zoost het volgende:
[..]
Dus iedereen die vanuit het buitenland naar Nederland reist hoeft zich ook niet aan de maatregelen te houden?
Dit zijn maatregelen die de WHO zelf adviseert. Zij zat daar als onderdeel van de WHO. Dan dien je het goede voorbeeld te geven.
[ afbeelding ]
De grap is, een maand of 2 geleden ofzo had Rosanne een column ergens, dat ze vond dat het land op slot moest. In die column haalde ze ook aan dat ze gezellig met vriendinnen wat ging drinken want de kinderen gingen met elkaar spelen. Ze zou niet vrijwillig thuis kunnen/willen blijven, dus vond ze dat het land op slot moest.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:35 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Vond het een opmerkelijk fragment, heb de rest van de discussie nog niet gezien. Ik snap nu waarom ik me zelf in februari 2020 veel meer zorgen maakte om corona dan de meeste mensen, en waarom ik in maart blij was met de (intelligente) lockdown en tegelijkertijd zéér bezorgd om Rutte die het had over groepsimmuniteit en dat de meeste mensen corona zouden krijgen.
Het is gewoon angst voor het onbekende in combinatie met in de ontkenning zitten. "Neeeeeee ik wil dit niet, ik wil niet ziek worden, ik wil niet besmet worden met iets wat ik niet ken!!! Ik wil dat vadertje staat deze dreiging voor mij wegneemt!!! Ik wil niet dat 60% besmet wordt, ik wil het niet, ik wil 100 worden!!!"
Het is een angst die heel menselijk is, en waarvan het in maart vorig jaar ook helemaal niet gek was om daar als samenleving in eerste instantie vanuit te gaan. Toen gingen er ook nog allerlei geruchten rond van belachelijk hoge sterftepercentages en R0-waarden, van langetermijneffecten zoals impotentie bij mannen en weet ik wat niet meer. Als het virus je ballen liet verschrompelen, zou de helft van de wereld vrijwillig in lockdown gaan.
Maar als je als jonge gezonde vrouw (ik wil niet eenzelfde oordeel vellen over kwetsbare mensen die er zo in staan) na een heel jaar nog steeds in diezelfde ontkenningsmodus zit, dan wordt het toch tijd om hulp te zoeken. Als je nog een plekje kunt krijgen als gevolg van de maatregelen die je zelf hebt gesteund. En anders moet Rosanne gewoon lekker thuisblijven en haar sociale contacten tot 0 beperken tot iedereen gevaccineerd is, is ook prima toch? Moet zij weten. Maar ga het niet van de rest van de maatschappij eisen.
Het is grappig dat haar betoog bijna hetzelfde is als anti-vaxxers. Die willen niet ziek worden van vervelende bijwerkingen, die willen eerst meer weten over de langetermijneffecten, die willen geen vreemde stoffen in hun lichaam hebben.
Groepsverkrachtingen datquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je moet ook wel ff nadenken he voordat je met jan en alleman gaat neuken,
maar waarschijnlijk drugs op, zonder voorbehoedsmiddelen.
Hebben ze daar nog nooit van condooms gehoord?quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Klopt, en die hele campagne in regio Rijnmond is op de lange baan geschoven, ik hoef natuurlijk niet te zeggen waarom.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je moet ook wel ff nadenken he voordat je met jan en alleman gaat neuken,
maar waarschijnlijk drugs op, zonder voorbehoedsmiddelen.
Hoop binnen nu en 4 weken aan de beurt te zijn voor vaccinatie. Als die f*cking leveringen opschieten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:44 schreef Molo het volgende:
27 april 2021 vieren we de vrijheid en is het feest voor iedereen tenzij kwetsbaar en nog niet gevaccineerd
Op waardig stuk! Beter dan die bangmakerij die er nu instaat.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:35 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Vond het een opmerkelijk fragment, heb de rest van de discussie nog niet gezien. Ik snap nu waarom ik me zelf in februari 2020 veel meer zorgen maakte om corona dan de meeste mensen, en waarom ik in maart blij was met de (intelligente) lockdown en tegelijkertijd zéér bezorgd om Rutte die het had over groepsimmuniteit en dat de meeste mensen corona zouden krijgen.
Het is gewoon angst voor het onbekende in combinatie met in de ontkenning zitten. "Neeeeeee ik wil dit niet, ik wil niet ziek worden, ik wil niet besmet worden met iets wat ik niet ken!!! Ik wil dat vadertje staat deze dreiging voor mij wegneemt!!! Ik wil niet dat 60% besmet wordt, ik wil het niet, ik wil 100 worden!!!"
Het is een angst die heel menselijk is, en waarvan het in maart vorig jaar ook helemaal niet gek was om daar als samenleving in eerste instantie vanuit te gaan. Toen gingen er ook nog allerlei geruchten rond van belachelijk hoge sterftepercentages en R0-waarden, van langetermijneffecten zoals impotentie bij mannen en weet ik wat niet meer. Als het virus je ballen liet verschrompelen, zou de helft van de wereld vrijwillig in lockdown gaan.
Maar als je als jonge gezonde vrouw (ik wil niet eenzelfde oordeel vellen over kwetsbare mensen die er zo in staan) na een heel jaar nog steeds in diezelfde ontkenningsmodus zit, dan wordt het toch tijd om hulp te zoeken. Als je nog een plekje kunt krijgen als gevolg van de maatregelen die je zelf hebt gesteund. En anders moet Rosanne gewoon lekker thuisblijven en haar sociale contacten tot 0 beperken tot iedereen gevaccineerd is, is ook prima toch? Moet zij weten. Maar ga het niet van de rest van de maatschappij eisen.
Het is grappig dat haar betoog bijna hetzelfde is als anti-vaxxers. Die willen niet ziek worden van vervelende bijwerkingen, die willen eerst meer weten over de langetermijneffecten, die willen geen vreemde stoffen in hun lichaam hebben.
wij dachten deze maand al aan de beurt te zijn, maar er gingen opeens wat groepen voor.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoop binnen nu en 4 weken aan de beurt te zijn voor vaccinatie. Als die f*cking leveringen opschieten.
Skere tijden, WW.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
50? Dacht dat jij een High Roller was?
ik zit hier al maanden in een gebied met amper Coronagevallen.quote:
Dat was gewoon het mortaliteits-'argument' in een ander jasje. Next.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:49 schreef Oidipous het volgende:
Nog even over het debat van De Balie: Marli Huijer for president! Wat een ontzettend fijn geluid om naar te luisteren.
Ze maakt even korte metten met het ZeroCovid denken.
[ twitter ]
Zelfde hier. Komt omdat dat Astrazeneca productieproblemen had.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:52 schreef Predator40 het volgende:
wij dachten deze maand al aan de beurt te zijn, maar er gingen opeens wat groepen voor.
gelukkig ook kwetsbare groepen, en er is toch nog geen zak te beleven dus zo erg vind ik het niet
maar binnen 4 weken zou het wel moeten lukken zou je zeggen.
Je wacht maar mooi met leven tot iedereen een vaccin gehad heeft, vriend.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wij dachten deze maand al aan de beurt te zijn, maar er gingen opeens wat groepen voor.
gelukkig ook kwetsbare groepen, en er is toch nog geen zak te beleven dus zo erg vind ik het niet
maar binnen 4 weken zou het wel moeten lukken zou je zeggen.
bij het AZ vaccin moet je nog 3 maanden wachten tot de 2de prik dus dan is het alweer juni
Las kort geleden een stuk van haar hand, heel erg fijn jaquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:49 schreef Oidipous het volgende:
Nog even over het debat van De Balie: Marli Huijer for president! Wat een ontzettend fijn geluid om naar te luisteren.
Ze maakt even korte metten met het ZeroCovid denken.
[ twitter ]
Kun jij ook een normale ton aanslaan?quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je wacht maar mooi met leven tot iedereen een vaccin gehad heeft, vriend.
Heel Nederland zit al maanden solidair te doen met je.
ooitquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Zelfde hier. Komt omdat dat Astrazeneca productieproblemen had.
Echt zo jammer.
Ja, en al die groepen die ineens voorrang krijgen.
Maar, komt goed, ben ik van overtuigd.
Deze vrouw zegt inhoudelijk niet veel anders dan Baudet, alleen ze verwoord het wat fraaier.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Las kort geleden een stuk van haar hand, heel erg fijn ja
Les 1 als je je verstandskies moet laten verwijderen: Ga nooit op internet de verhalen lezen, want je komt alleen horrorstories tegen. En dan is het zover en dan is het prik-krak-weg-hier-een-watje-voor-het-bloedenquote:Op donderdag 11 februari 2021 09:35 schreef Red_85 het volgende:
Dat concentreren op de negatieve voorvallen en mensen die pech hebben, is een van de dingen waarmee je makkelijk tussen de oren van mensen komt. Immers wil niemand chronische klachten hebben.
Niet blind op staren dus. Dit soort artikelen kan je namelijk ook schrijven bij die andere ziekte waarmee covid vaak vergeleken is.
Bron?quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je wacht maar mooi met leven tot iedereen een vaccin gehad heeft, vriend.
Heel Nederland zit al maanden solidair te doen met je.
quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Kun jij ook een normale ton aanslaan?
Vind je zelf niet een beetje asociaal? Ik heb mijn prik gehad dus ik ga leven...quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Kun jij ook een normale ton aanslaan?
Zou je niet op zijn minst even afwachten tot zeker is of je de boel nog kunt verspreiden als je bent gevaccineerd?quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
[..]
Vind je zelf niet een beetje asociaal? Ik heb mijn prik gehad dus ik ga leven...
Als ik zeg dat ik me niet meer aan de regels hou, krijg ik half fok over me heen.
Zo sta ik er ook in.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]![]()
solidair hoeven ze niet te doen aangezien we zelf al maanden zowat in complete isolatie zitten.
van mij part gooien ze alles open, wij zorgen er zelf wel voor dat we niet besmet raken.
Die hele poppenkast is om China vrij te pleiten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:46 schreef zoost het volgende:
Toch goed dat ze naar China zijn afgereisd.
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |