abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197940038
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nee hoor we zitten al 40 jaar in een pandemie en er waren er veel meer na wo2
Niks van gemerkt voor maart 2020..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197940046
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Maar ff op straat onze baby laten wegen?
Is dat verplicht?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197940056
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niks van gemerkt voor maart 2020..
Aids is je ontgaan?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:56:29 #105
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940062
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Rare reactie. Ik snap niet waar je de paniek vandaan haalt in mijn bericht.

AH bezorgde hier altijd al, dus dat is niet anders. HF hebben wel al eerder gehad en wij vonden het wel fijn om het zo te doen.
Reisbewegingen zijn natuurlijk heel anders dan wanneer je zelf je boodschappen haalt. AH en HF zetten de doos voor de deur en ze rijden beiden meerdere adressen af.
Het maakt mij ook echt helemaal niets uit, maar er zijn mensen hier in het topic die regelmatig moeten vermelden dat oude mensen te vaak in de supermarkt zijn. Als de supermarkt dan zo ontzettend geen bron van besmettingen is, is het dat ook niet voor oude mensen.

Paniek :') :') :')
Paniek was algemeen en niet naar jou persoonlijk

De bezorgers moeten ook hun werk doen en allerlei handelingen verrichten om bij jou thuis te komen

En klopt ja van die ouderen, behalve dan dat die soms onwijs dralen en tig keer langer over alles doen en dicht in de buurt komen.
Plus wel bevattelijker zijn om er dood door neer te storten in the end natuurlijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197940063
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

We zijn nu een jaar verder. Hoe zou het met het eerste cohort gaan bijvoorbeeld? Zelfs het begin van de tweede golf is alweer een tijd geleden en toen werd er al volop getest. Het lijkt me dat voor die groep inmiddels bekend zou moeten zijn hoe het na pak 'em beet een half jaar gaat.

Over wat voor percentages hebben we het als we het over langdurige klachten hebben? Wat zijn die klachten? In welke leeftijdsgroepen doen ze zich voor? Hoelang houden die klachten aan? Da's een selectie van de vragen waar ik wel benieuwd naar ben. Als we de maatregelen willen versoepelen met risico op grootschalige verspreiding, dan is het wel handig om te weten wat de risico's voor relatief jonge mensen precies zijn.
En als men niet ziek genoeg is geweest om naar het ziekenhuis te moeten, ergo een zogenoemd mild verloop van covid hebben gehad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:57:31 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940075
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zit hier op een eiland, en als zij mijn bevalling doet thuis wil ze er graag een hulp bijhebben. Snap ik ook wel. Alleen zit je dan aan zoveel uur zorg vast na de bevalling...
Vraag je ook of je verloskundige zich laat testen?
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:58:45 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940103
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Is dat verplicht?
Nee, allemaal niet

Verloskundige kan het wel eisen als voorwaarde bij het begeleiden van thuisgeboorte, verder niet
  donderdag 11 februari 2021 @ 09:58:49 #109
14505 OProg
A Life in Music
pi_197940104
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Meh, hadden geloof ik niet zo'n impact als deze pandemie.
Dat heeft zoals ik zei puur te maken met de tijd waarin je zit. Ik geloof oprecht dat als er in 1957 dit virus op was gedoken het bij lange na niet de impact had gehad die het nu heeft.

Wat logisch is is je nog in de enorme puinhoop van jaren oorlog zit waarin er nog veel meer doden zijn gevallen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197940109
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Misschien kun je om een vaccinatiebewijs vragen? :+

Alle gekheid op een stokje: het lijkt me heel redelijk om te vragen hoe zij met de situatie omgaan en om eventueel afspraken te maken zodat jij je er comfortabel bij voelt om iemand over de vloer te hebben. Nazorg is voor jou misschien essentieel, maar voor de baby niet lijkt me.
Ik wilde helemaal geen kraamzorg.

Maar ontopic, ik vind het gewoon heel vreemd net als thuiszorg bij senioren. Dat moet en kan blijkbaar wel net als vroeger, sneeuwballen met de buren gooien is gevaarlijk. Rompertjes en babyspullen in de winkel kopen ook, maar brood niet.
pi_197940118
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Vraag je ook of je verloskundige zich laat testen?
Ja, die heeft er zes laten doen de afgelopen periode.
pi_197940137
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:56 schreef Molo het volgende:

[..]

Paniek was algemeen en niet naar jou persoonlijk

De bezorgers moeten ook hun werk doen en allerlei handelingen verrichten om bij jou thuis te komen

En klopt ja van die ouderen, behalve dan dat die soms onwijs dralen en tig keer langer over alles doen en dicht in de buurt komen.
Plus wel bevattelijker zijn om er dood door neer te storten in the end natuurlijk
Dat laatste is hun eigen afweging, natuurlijk.

Laat ze dralen en er langer over doen. Geef die mensen een beetje de ruimte (figuurlijk en letterlijk) om nog een beetje in het leven te staan, contact te hebben met andere mensen, al is het maar de cassiere.

Ik snap het niet, want ik haaaat boodschappen doen, maar er zijn hele volksstammen die het vaak en graag doen.
pi_197940146
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik wilde helemaal geen kraamzorg.

Maar ontopic, ik vind het gewoon heel vreemd net als thuiszorg bij senioren. Dat moet en kan blijkbaar wel net als vroeger, sneeuwballen met de buren gooien is gevaarlijk. Rompertjes en babyspullen in de winkel kopen ook, maar brood niet.
Snap je het verschil tussen noodzaak en niet-noodzaak niet?
pi_197940155
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Laat ze dralen en er langer over doen. Geef die mensen een beetje de ruimte (figuurlijk en letterlijk) om nog een beetje in het leven te staan, contact te hebben met andere mensen, al is het maar de cassiere.

Ik snap het niet, want ik haaaat boodschappen doen, maar er zijn hele volksstammen die het vaak en graag doen.
Das vaak hun enige contact met de buitenwereld. Veel mensen zijn eenzaam.
pi_197940166
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Snap je het verschil tussen noodzaak en niet-noodzaak niet?
Is het een besmettelijker dan het ander?
pi_197940175
quote:
11s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:58 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat heeft zoals ik zei puur te maken met de tijd waarin je zit. Ik geloof oprecht dat als er in 1957 dit virus op was gedoken het bij lange na niet de impact had gehad die het nu heeft.

Wat logisch is is je nog in de enorme puinhoop van jaren oorlog zit waarin er nog veel meer doden zijn gevallen.
Dan zouden er miljoenen doden vallen in een korte tijd en dat was het.
pi_197940188
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Is het een besmettelijker dan het ander?
Nee er is geen onderscheid daarin.

Maar ik begrijp dat sneeuwballen gooien met de buren voir jou van levensbelang is?

We kunnen ook sneeuwballen gooien toestaan en thuishulp bij senioren niet.
pi_197940208
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Das vaak hun enige contact met de buitenwereld. Veel mensen zijn eenzaam.
Absoluut.

Waar ik werk liep altijd een oude man op dinsdag met zijn boodschappentasje naar de AH. Zijn schoenen nooit helemaal goed vast, omdat zijn veters niet gestrikt waren. Onderweg moest hij vaak even stoppen, en stapte dan weer verder. Ik had er bewondering voor dat hij dat toch maar iedere week deed en ik denk dat het ook heel goed was voor hem dat hij dat deed.
Ik weet niet of hij het nu ook doet, want ik zit niet op kantoor, maar voor zo iemand zou het zeker een gemis zijn als hij dat moet missen. Het is voor beweging en een beetje contact toch wel belangrijk, denk ik. Voor veel oudere mensen is boodschappen doen nog hun enige beweging.
pi_197940209
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dus kunnen de niet essentiële winkels gewoon open.
Net als de daghoreca.
pi_197940229
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Maar ik begrijp dat sneeuwballen gooien met de buren voir jou van levensbelang is?

We kunnen ook sneeuwballen gooien toestaan en thuishulp bij senioren niet.
Waarom mogen we ineens alleen dingen doen die van levensbelang zijn?
Zijn we officieel robots geworden?
pi_197940233
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Aids is je ontgaan?
Oeh Aids, op het schooljournaal voor het eerst van gehoord. Ik was in paniek bij elk wondje wat ik had want misschien had iemand met een ander wondje op mijn wondje lopen scharen en dus ging ik dood aan AIDS. Ik zou de jongste aids-dode worden, daar was ik van overtuigd en ik wist ook niet goed of ik homo was of niet dus dubbel fucked.
Ook toen deed de media het best aardig. Mn angst was real.
Go hard or go home
pi_197940241
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dus kunnen de niet essentiële winkels gewoon open.
Net als de daghoreca.
Geen idee vraag het de overheid
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:07:19 #123
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_197940245
quote:
10s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:37 schreef Oidipous het volgende:
Eens. Je zou de reacties op onderstaand twitterbericht moeten lezen, Rozanne Herzberger heeft zichzelf niet populair gemaakt. _O-
Long Covid is echt geen pretje en vanuit een economisch oogpunt krijg je hierdoor wel heel veel arbeidsongeschikten erbij.

Dus ik ben het eigenlijk wel met haar eens.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_197940252
We kunnen ook thuiszorg toestaan en sneeuwballen gooien.
pi_197940258
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:06 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Waarom mogen we ineens alleen dingen doen die van levensbelang zijn?
Zijn we officieel robots geworden?
Vanwege een ziekte.
Nee.
pi_197940270
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:07 schreef ootjekatootje het volgende:
We kunnen ook thuiszorg toestaan en sneeuwballen gooien.
Klopt allemaal keuzes. Overleg het met de overheid zou ik zeggen.
pi_197940271
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:07 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Long Covid is echt geen pretje en vanuit een economisch oogpunt krijg je hierdoor wel heel veel arbeidsongeschikten erbij.

Dus ik ben het eigenlijk wel met haar eens.
Is er enig zicht op hoe vaak dat “long COVID” voorkomt en bij welke groepen? Want het is wel een bepaalde stroming die daar steeds mee loopt de dwepen terwijl je beleidsmakers er nooit over hoort...
zie email 27 oktober
pi_197940281
Wat voor een farce is dat WHO onderzoek dan? Beetje mosterd na de maaltijd.

"Ja mensen hadden het misschien in oktober 2019 al maar met antistoffen niet meer te zien want kan te lang geleden zijn" :X
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:10:16 #129
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940296
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

We zijn nu een jaar verder. Hoe zou het met het eerste cohort gaan bijvoorbeeld? Zelfs het begin van de tweede golf is alweer een tijd geleden en toen werd er al volop getest. Het lijkt me dat voor die groep inmiddels bekend zou moeten zijn hoe het na pak 'em beet een half jaar gaat.

Over wat voor percentages hebben we het als we het over langdurige klachten hebben? Wat zijn die klachten? In welke leeftijdsgroepen doen ze zich voor? Hoelang houden die klachten aan? Da's een selectie van de vragen waar ik wel benieuwd naar ben. Als we de maatregelen willen versoepelen met risico op grootschalige verspreiding, dan is het wel handig om te weten wat de risico's voor relatief jonge mensen precies zijn.
Mee eens, die data en die conclusies zijn nodig.
En ook goed om transparant te delen.

Ik kan het zo gauw niet vinden helaas. Veel oude publicaties vooral, wat in juni speelde is echt teveel verouderd en geeft geen goed beeld van nu.
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:10:22 #130
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197940299
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:06 schreef Noek het volgende:

[..]

Oeh Aids, op het schooljournaal voor het eerst van gehoord. Ik was in paniek bij elk wondje wat ik had want misschien had iemand met een ander wondje op mijn wondje lopen scharen en dus ging ik dood aan AIDS. Ik zou de jongste aids-dode worden, daar was ik van overtuigd en ik wist ook niet goed of ik homo was of niet dus dubbel fucked.
Ook toen deed de media het best aardig. Mn angst was real.
Ik kan me dat ‘logo’ van Aids-nieuws op het Journaal nog wel herinneren. Soort van bloedachtige letters. Best creepy :D
pi_197940309
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Geen idee vraag het de overheid
_O-

Vraag het de overheid? Ben geen robot, ik bepaal zelf wel wat ik doe en denk. De overheid gaat al veel te ver buiten haar boekje. Je mag geen sneeuwballen gooien met de buren.... 8)7

Knettergek zijn ze. Laat ze snel eens aan het werk gaan, ic bedden bouwen en bemannen, voldoende voor een bevolking van 17 miljoen mensen.

We zijn gewoon een ordinaire bananenrepubliek.
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:11:28 #132
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940313
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja absoluut eigen afweging, alles trouwens, en vind ik ook prima

Ik doe graag boodschappen trouwens, alles vers en precies wat ik wil O+
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:11:35 #133
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_197940318
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Is er enig zicht op hoe vaak dat “long COVID” voorkomt en bij welke groepen? Want het is wel een bepaalde stroming die daar steeds mee loopt de dwepen terwijl je beleidsmakers er nooit over hoort...
Geen idee, maar mijn vriendin heeft het en is al sinds maart vorig jaar chronisch vermoeid met af en toe een koortsaanval.

Anekdotisch, snap ik. De vrouw van een collega heeft het ook en is er ongeveer hetzelfde aan toe.

Ik ben inderdaad benieuwd hoe vaak dit voorkomt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_197940322
Een chronische ziekte is idd geen pretje nee.

Haar argumentatie over 2 weken in isolatie te moeten gaan en daar geen zin in te hebben,”Nee, dankje!” en daarom vinden dat alles en iedereen op slot moet, maakt haar tot een echte Karen wappie.
Go hard or go home
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:12:12 #135
14505 OProg
A Life in Music
pi_197940328
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dan zouden er miljoenen doden vallen in een korte tijd en dat was het.
Wat toen eigenlijk ook gebeurde want er zijn ook heel veel doden toen ook niet geteld.

Dat hebben we in ieder geval bereikt de afgelopen iets meer dan 100 jaar. Dat mensenlevens iets belangrijker zijn geworden. Wat ik me twee jaar terug ook besefte toen ik over de eerste-wereldoorlogbegraafplaatsen liep in Verdun, maar dat is een ander verhaal.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197940336
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

_O-

Vraag het de overheid? Ben geen robot, ik bepaal zelf wel wat ik doe en denk. De overheid gaat al veel te ver buiten haar boekje. Je mag geen sneeuwballen gooien met de buren.... 8)7

Knettergek zijn ze. Laat ze snel eens aan het werk gaan, ic bedden bouwen en bemannen, voldoende voor een bevolking van 17 miljoen mensen.

We zijn gewoon een ordinaire bananenrepubliek.
Hoe lang denk jij dat het opleiden van een IC verpleegkundige duurt? Kun je ook meteen inschatten wat zoiets kost...
zie email 27 oktober
pi_197940340
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:10 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ik kan me dat ‘logo’ van Aids-nieuws op het Journaal nog wel herinneren. Soort van bloedachtige letters. Best creepy :D
Ja, ik ook. Aids is trouwens weer in opkomst onder de jeugd, maar Corona hé.
Belangrijker.
pi_197940359
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hoe lang denk jij dat het opleiden van een IC verpleegkundige duurt? Kun je ook meteen inschatten wat zoiets kost...
Kost minder dan zeven bedrijfstakken thuishouden maandenlang...

Ik snap dat je heel bang gemaakt bent, maar we gaan binnenkort gewoon weer normaal doen.
pi_197940364
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Belangrijker.
is aids gemuteerd tot een luchtweg infectie ziekte ? :D

Aids/HIV valt erg makkelijk te voorkomen.....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:14:31 #140
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197940366
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:10 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ja klopt! Ik heb toen op grond van een folder uit te bieb met dat logo een spreekbeurt gehouden over Aids. Of eigenlijk hield ik vooral een opsomming van riskante seksuele praktijken waarbij het besmettingsgevaar hoog was, terwijl ik mijn leraar Nederlands strak aankeek.

Ik was echt een kutpuber.
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:14:47 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940371
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:11 schreef Noek het volgende:
Een chronische ziekte is idd geen pretje nee.

Haar argumentatie over 2 weken in isolatie te moeten gaan en daar geen zin in te hebben,”Nee, dankje!” en daarom vinden dat alles en iedereen op slot moet, maakt haar tot een echte Karen wappie.
De hele beargumentatie slaat ook nergens op

Continu met zijn allen in collectieve lockdown en iedereen steeds testen zodat zij geen kans heeft om twee weken ziek in quarantaine te moeten

Bijzonder
pi_197940378
quote:

[..]

Belangrijker.
Ze hebben juist minder sex. :{
Gewoon gezellig samen masturberen via zoom lost alle nare ziektes op.
Go hard or go home
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:15:55 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940385
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Pandemie proof hè, dus duizenden nodig
pi_197940396
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Kost minder dan zeven bedrijfstakken thuishouden maandenlang...

Ik snap dat je heel bang gemaakt bent, maar we gaan binnenkort gewoon weer normaal doen.
Wat een antwoord :')
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:17:27 #145
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_197940406
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:14 schreef Molo het volgende:

[..]

De hele beargumentatie slaat ook nergens op

Continu met zijn allen in collectieve lockdown en iedereen steeds testen zodat zij geen kans heeft om twee weken ziek in quarantaine te moeten

Bijzonder
Het gaat niet om die 2 weken ziek zijn. Het gaat om de long covid.
pi_197940426
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Pandemie proof hè, dus duizenden nodig
Jaja. 100 jaar werkeloos en dan 2 tropenjaren.
zie email 27 oktober
pi_197940451
quote:

[..]

Belangrijker.
Goed verzonnen, maar het loopt juist al jaren terug.
pi_197940472
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:17 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Heb je haar eerste zinnen wel gehoord.
Ze is 36 en de kans dat ze 1 of 2 weken ziek wordt is aanzienlijk. Dat is nog net niet chronisch
Go hard or go home
pi_197940476
Was deze al voorbijgekomen?

donderdag 11 februari 2021 @ 10:22:56 #150
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_197940485
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:22 schreef Noek het volgende:

[..]

Heb je haar eerste zinnen wel gehoord.
Ze is 36 en de kans dat ze 1 of 2 weken ziek wordt is aanzienlijk. Dat is nog net niet chronisch
Ik heb haar zinnen gehoord. Ik heb ook het hele programma gezien en kan het in context plaatsen.

En ik heb persoonlijke ervaring met long covid.
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:23:10 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940492
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:17 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat haalde Rosanna niet aan

Ik ben voor risico's zelf afwegen, open gooien band e samenleving en vooral maximaal vaccineren voor iedereen die wil
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:23:50 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940496
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jaja. 100 jaar werkeloos en dan 2 tropenjaren.
Rest van Nederland verdriedubbeling van zorgkosten O+
pi_197940509
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Rest van Nederland verdriedubbeling van zorgkosten O+
Jottem. *O*

Dan valt die 25 euro thuiswerkvergoeding die vandaag in mijn mailbox viel toch weer in het niet. -O-
zie email 27 oktober
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:24:51 #154
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940513
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:22 schreef zoost het volgende:

[ afbeelding ]
Die heeft weet ik hoe lang in quarantaine gezeten en die coronamaatregelen zijn daar zeker niet van kracht

Dom bericht dus
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:25:45 #155
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940523
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jottem. *O*

Dan valt die 25 euro thuiswerkvergoeding die vandaag in mijn mailbox viel toch weer in het niet. -O-
Kun je voor dat geld mooi een glas wijn veroorloven om je sterfelijkheid bij te overdenken :D
pi_197940538
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:22 schreef zoost het volgende:

[ afbeelding ]
Vanuit China, dus die heeft een week of twee in quarantaine gezeten.
No I don't want fiber in my soda. I don't want protein in my waffles. Stop adding random shit to perfectly good food.
pi_197940550
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jottem. *O*

Troost je, veel mensen zijn jelly op het feit dat je werk hebt en ook nog eens een extra vergoeding krijgt. O+
Go hard or go home
pi_197940564
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:26 schreef pullup het volgende:

[..]

Vanuit China, dus die heeft een week of twee in quarantaine gezeten.
Groot huishouden wel.
Go hard or go home
pi_197940578
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is niet ongebruikelijk dat chronisch ziek zijn dood wordt gezwegen door beleidmakers want dat kost de overheid veel geld. Bij Q koorts gebeurde dat pas 11 jaar naar de uitbraak.
pi_197940600
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Die heeft weet ik hoe lang in quarantaine gezeten en die coronamaatregelen zijn daar zeker niet van kracht

Dom bericht dus
Dus iedereen die vanuit het buitenland naar Nederland reist hoeft zich ook niet aan de maatregelen te houden?

Dit zijn maatregelen die de WHO zelf adviseert. Zij zat daar als onderdeel van de WHO. Dan dien je het goede voorbeeld te geven.

pi_197940614
quote:
4s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:21 schreef Draak31 het volgende:
We moeten nu wel naar #zerocovid. Leuk geweest nu. Doorpakken, desnoods tot 2023.
gaat het volk niet meer accepteren.....in juli is het klaar met het draagvlak
pi_197940654
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]

gaat het volk niet meer accepteren.....in juli is het klaar met het draagvlak
Glazen bol erbij gepakt. Ik zet 50 op juno
Go hard or go home
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:31:32 #163
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940656
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:29 schreef zoost het volgende:

[..]

Dus iedereen die vanuit het buitenland naar Nederland reist hoeft zich ook niet aan de maatregelen te houden?

Dit zijn maatregelen die de WHO zelf adviseert. Zij zat daar als onderdeel van de WHO. Dan dien je het goede voorbeeld te geven.

[ afbeelding ]
Ah, nog een Covid politieagent, nu mondiaal O+
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:31:54 #164
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_197940660
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat haalde Rosanna niet aan

Ik ben voor risico's zelf afwegen, open gooien band e samenleving en vooral maximaal vaccineren voor iedereen die wil
Rosanna zegt letter: "Verder weet ik niet wat de lange termijn consequenties zijn. Ik weet niet wat het risico is op long covid. Ik zie een heleboel mensen met long covid ineenstorten."

Dus hoezo haalde ze het niet aan?
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:32:40 #165
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197940675
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:31 schreef Noek het volgende:

[..]

50? Dacht dat jij een High Roller was?
pi_197940697
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:31 schreef Molo het volgende:

[..]

Ah, nog een Covid politieagent, nu mondiaal O+
Nee hoor, van mij mogen veel regels per direct geschrapt worden. Ik hoop alleen te laten zien, dat vele covid gezagsdragers (zoals mw Koopmans) de regels vooral van toepassing vinden op anderen en niet voor zichzelf.
pi_197940726
quote:
12s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:40 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Ja maar, ze we wil niet ziek worden!!1 Dus dan maar ZeroCovid.
Vond het een opmerkelijk fragment, heb de rest van de discussie nog niet gezien. Ik snap nu waarom ik me zelf in februari 2020 veel meer zorgen maakte om corona dan de meeste mensen, en waarom ik in maart blij was met de (intelligente) lockdown en tegelijkertijd zéér bezorgd om Rutte die het had over groepsimmuniteit en dat de meeste mensen corona zouden krijgen.

Het is gewoon angst voor het onbekende in combinatie met in de ontkenning zitten. "Neeeeeee ik wil dit niet, ik wil niet ziek worden, ik wil niet besmet worden met iets wat ik niet ken!!! Ik wil dat vadertje staat deze dreiging voor mij wegneemt!!! Ik wil niet dat 60% besmet wordt, ik wil het niet, ik wil 100 worden!!!"

Het is een angst die heel menselijk is, en waarvan het in maart vorig jaar ook helemaal niet gek was om daar als samenleving in eerste instantie vanuit te gaan. Toen gingen er ook nog allerlei geruchten rond van belachelijk hoge sterftepercentages en R0-waarden, van langetermijneffecten zoals impotentie bij mannen en weet ik wat niet meer. Als het virus je ballen liet verschrompelen, zou de helft van de wereld vrijwillig in lockdown gaan.

Maar als je als jonge gezonde vrouw (ik wil niet eenzelfde oordeel vellen over kwetsbare mensen die er zo in staan) na een heel jaar nog steeds in diezelfde ontkenningsmodus zit, dan wordt het toch tijd om hulp te zoeken. Als je nog een plekje kunt krijgen als gevolg van de maatregelen die je zelf hebt gesteund. En anders moet Rosanne gewoon lekker thuisblijven en haar sociale contacten tot 0 beperken tot iedereen gevaccineerd is, is ook prima toch? Moet zij weten. Maar ga het niet van de rest van de maatschappij eisen.

Het is grappig dat haar betoog bijna hetzelfde is als anti-vaxxers. Die willen niet ziek worden van vervelende bijwerkingen, die willen eerst meer weten over de langetermijneffecten, die willen geen vreemde stoffen in hun lichaam hebben.
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:36:20 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940734
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:31 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Rosanna zegt letter: "Verder weet ik niet wat de lange termijn consequenties zijn. Ik weet niet wat het risico is op long covid. Ik zie een heleboel mensen met long covid ineenstorten."

Dus hoezo haalde ze het niet aan?
Ja ok, true

Maar 'een heleboel' is beetje vaag, ben wel benieuwd naar cijfers. Pas dan kun je een realistische inschatting maken van risico's
pi_197940740
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:34 schreef zoost het volgende:

[..]

Nee hoor, van mij mogen veel regels per direct geschrapt worden. Ik hoop alleen te laten zien, dat vele covid gezagsdragers (zoals mw Koopmans) de regels vooral van toepassing vinden op anderen en niet voor zichzelf.
twitter
zie email 27 oktober
pi_197940777
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[ twitter ]
Nou, geen probleem dan. O, ja. Het feestje wat ik ga geven is alleen voor mensen die al Corona hebben gehad, dus die kunnen elkaar niet besmetten. Avondklok maatregel is dus ook niet van toepassing. Dank u en tot ziens.
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:40:56 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940806
Echt, waar maak je je druk om
pi_197940807
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:14 schreef Predator40 het volgende:

[..]

is aids gemuteerd tot een luchtweg infectie ziekte ? :D

Aids/HIV valt erg makkelijk te voorkomen.....
Zeg dat maar tegen de jongens en meiden in onder andere Schiedam.
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:42:10 #173
3542 Gia
User under construction
pi_197940830
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:31 schreef Noek het volgende:

Dan zet ik in op begin mei.
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:44:14 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940867
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan zet ik in op begin mei.
27 april 2021 vieren we de vrijheid en is het feest voor iedereen tenzij kwetsbaar en nog niet gevaccineerd *O*
pi_197940888
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

je moet ook wel ff nadenken he voordat je met jan en alleman gaat neuken,
maar waarschijnlijk drugs op, zonder voorbehoedsmiddelen.
pi_197940902
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Dom bericht dus
Die dikke Chinees op de foto ook?
pi_197940909
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:29 schreef zoost het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Handwassen lijkt mij ook wel belangrijk om op 1 te zetten ja :')
pi_197940913
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:35 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Vond het een opmerkelijk fragment, heb de rest van de discussie nog niet gezien. Ik snap nu waarom ik me zelf in februari 2020 veel meer zorgen maakte om corona dan de meeste mensen, en waarom ik in maart blij was met de (intelligente) lockdown en tegelijkertijd zéér bezorgd om Rutte die het had over groepsimmuniteit en dat de meeste mensen corona zouden krijgen.

Het is gewoon angst voor het onbekende in combinatie met in de ontkenning zitten. "Neeeeeee ik wil dit niet, ik wil niet ziek worden, ik wil niet besmet worden met iets wat ik niet ken!!! Ik wil dat vadertje staat deze dreiging voor mij wegneemt!!! Ik wil niet dat 60% besmet wordt, ik wil het niet, ik wil 100 worden!!!"

Het is een angst die heel menselijk is, en waarvan het in maart vorig jaar ook helemaal niet gek was om daar als samenleving in eerste instantie vanuit te gaan. Toen gingen er ook nog allerlei geruchten rond van belachelijk hoge sterftepercentages en R0-waarden, van langetermijneffecten zoals impotentie bij mannen en weet ik wat niet meer. Als het virus je ballen liet verschrompelen, zou de helft van de wereld vrijwillig in lockdown gaan.

Maar als je als jonge gezonde vrouw (ik wil niet eenzelfde oordeel vellen over kwetsbare mensen die er zo in staan) na een heel jaar nog steeds in diezelfde ontkenningsmodus zit, dan wordt het toch tijd om hulp te zoeken. Als je nog een plekje kunt krijgen als gevolg van de maatregelen die je zelf hebt gesteund. En anders moet Rosanne gewoon lekker thuisblijven en haar sociale contacten tot 0 beperken tot iedereen gevaccineerd is, is ook prima toch? Moet zij weten. Maar ga het niet van de rest van de maatschappij eisen.

Het is grappig dat haar betoog bijna hetzelfde is als anti-vaxxers. Die willen niet ziek worden van vervelende bijwerkingen, die willen eerst meer weten over de langetermijneffecten, die willen geen vreemde stoffen in hun lichaam hebben.
De grap is, een maand of 2 geleden ofzo had Rosanne een column ergens, dat ze vond dat het land op slot moest. In die column haalde ze ook aan dat ze gezellig met vriendinnen wat ging drinken want de kinderen gingen met elkaar spelen. Ze zou niet vrijwillig thuis kunnen/willen blijven, dus vond ze dat het land op slot moest.

Als ze dan nu roept om de gevolgen van long-Covid en naar zeroCovid te willen terwijl ze gewoon overal op kwam draven en elke week playdates had is best bijzonder. Ik zou het zelfs hypocriet durven noemen.

Volgens mij was 't haar column in het NRC begin januari. Ik heb geen abbo dus kan 'm niet meer lezen, maar volgens mij was deze 't: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-afkondigen-a4026839
pi_197940917
Toch goed dat ze naar China zijn afgereisd.

twitter
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:46:34 #180
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197940923
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:45 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Groepsverkrachtingen dat

Maar niet bepaald relevant voor hier
pi_197940934
quote:

[..]

Hebben ze daar nog nooit van condooms gehoord?
pi_197940967
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:45 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Klopt, en die hele campagne in regio Rijnmond is op de lange baan geschoven, ik hoef natuurlijk niet te zeggen waarom.
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:49:17 #183
3542 Gia
User under construction
pi_197940971
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:44 schreef Molo het volgende:

27 april 2021 vieren we de vrijheid en is het feest voor iedereen tenzij kwetsbaar en nog niet gevaccineerd *O*
Hoop binnen nu en 4 weken aan de beurt te zijn voor vaccinatie. Als die f*cking leveringen opschieten.
pi_197940987
Nog even over het debat van De Balie: Marli Huijer for president! Wat een ontzettend fijn geluid om naar te luisteren.
Ze maakt even korte metten met het ZeroCovid denken.

twitter
pi_197941012
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:35 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Op waardig stuk! Beter dan die bangmakerij die er nu instaat.
pi_197941022
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoop binnen nu en 4 weken aan de beurt te zijn voor vaccinatie. Als die f*cking leveringen opschieten.
wij dachten deze maand al aan de beurt te zijn, maar er gingen opeens wat groepen voor.
gelukkig ook kwetsbare groepen, en er is toch nog geen zak te beleven dus zo erg vind ik het niet
maar binnen 4 weken zou het wel moeten lukken zou je zeggen.

bij het AZ vaccin moet je nog 3 maanden wachten tot de 2de prik dus dan is het alweer juni
pi_197941034
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

50? Dacht dat jij een High Roller was?
Skere tijden, WW.
Go hard or go home
pi_197941051
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[ twitter ]
ik zit hier al maanden in een gebied met amper Coronagevallen.
Mag ik ook versoepelen?

Zullen we haar cadeau geven aan China?

[ Bericht 1% gewijzigd door miss_sly op 11-02-2021 11:04:52 ]
pi_197941059
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:49 schreef Oidipous het volgende:
Nog even over het debat van De Balie: Marli Huijer for president! Wat een ontzettend fijn geluid om naar te luisteren.

[ twitter ]
Dat was gewoon het mortaliteits-'argument' in een ander jasje. Next. :')

Wijzen op de kleine risico's voor gezonden mensen onder de 50, voorbij gaan aan de overbelasting van de ziekenhuize gevoed door (asymptomatische) verspreiding binnen deze groep en dan de boel framen als veiligheidsparadox op grond van die beperkte gevolgen voor jongeren, maar verder het uitvallen van de acute zorg niet meenemen in die overweging. Lekker bezig als 'filosoof'.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:54:53 #190
3542 Gia
User under construction
pi_197941065
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:52 schreef Predator40 het volgende:

wij dachten deze maand al aan de beurt te zijn, maar er gingen opeens wat groepen voor.
gelukkig ook kwetsbare groepen, en er is toch nog geen zak te beleven dus zo erg vind ik het niet
Zelfde hier. Komt omdat dat Astrazeneca productieproblemen had.

Echt zo jammer.

Ja, en al die groepen die ineens voorrang krijgen.

Maar, komt goed, ben ik van overtuigd.
pi_197941078
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:52 schreef Predator40 het volgende:

[..]

bij het AZ vaccin moet je nog 3 maanden wachten tot de 2de prik dus dan is het alweer juni
Je wacht maar mooi met leven tot iedereen een vaccin gehad heeft, vriend.

Heel Nederland zit al maanden solidair te doen met je.
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:55:56 #192
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197941081
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:49 schreef Oidipous het volgende:

[ twitter ]
Las kort geleden een stuk van haar hand, heel erg fijn ja O+
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:57:06 #193
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197941103
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Kun jij ook een normale ton aanslaan?
pi_197941114
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Zelfde hier. Komt omdat dat Astrazeneca productieproblemen had.

Echt zo jammer.

Ja, en al die groepen die ineens voorrang krijgen.

Maar, komt goed, ben ik van overtuigd.
ooit :D *O*
pi_197941115
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:55 schreef Molo het volgende:

[..]

Las kort geleden een stuk van haar hand, heel erg fijn ja O+
Deze vrouw zegt inhoudelijk niet veel anders dan Baudet, alleen ze verwoord het wat fraaier.

En aangezien alles wat Baudet zegt of eventueel door Baudet gezegd zou kunnen worden tragisch gelul is, moet je deze vrouw ook niet serieus nemen. :R
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_197941127
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:35 schreef Red_85 het volgende:
Dat concentreren op de negatieve voorvallen en mensen die pech hebben, is een van de dingen waarmee je makkelijk tussen de oren van mensen komt. Immers wil niemand chronische klachten hebben.
Niet blind op staren dus. Dit soort artikelen kan je namelijk ook schrijven bij die andere ziekte waarmee covid vaak vergeleken is.
Les 1 als je je verstandskies moet laten verwijderen: Ga nooit op internet de verhalen lezen, want je komt alleen horrorstories tegen. En dan is het zover en dan is het prik-krak-weg-hier-een-watje-voor-het-bloeden
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_197941136
quote:

[..]

Bron?
pi_197941140
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

_O- _O-

solidair hoeven ze niet te doen aangezien we zelf al maanden zowat in complete isolatie zitten.
van mij part gooien ze alles open, wij zorgen er zelf wel voor dat we niet besmet raken.
pi_197941156
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:57 schreef Molo het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Vind je zelf niet een beetje asociaal? Ik heb mijn prik gehad dus ik ga leven...

Als ik zeg dat ik me niet meer aan de regels hou, krijg ik half fok over me heen.
pi_197941175
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

[..]

Vind je zelf niet een beetje asociaal? Ik heb mijn prik gehad dus ik ga leven...

Als ik zeg dat ik me niet meer aan de regels hou, krijg ik half fok over me heen.
Zou je niet op zijn minst even afwachten tot zeker is of je de boel nog kunt verspreiden als je bent gevaccineerd? :{
pi_197941176
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:59 schreef Predator40 het volgende:

[..]

_O- _O-

solidair hoeven ze niet te doen aangezien we zelf al maanden zowat in complete isolatie zitten.
van mij part gooien ze alles open, wij zorgen er zelf wel voor dat we niet besmet raken.
Zo sta ik er ook in.
pi_197941178
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:46 schreef zoost het volgende:
Toch goed dat ze naar China zijn afgereisd.

[ twitter ]
Die hele poppenkast is om China vrij te pleiten.

Enige wat dat kutland zou moeten doen zijn herstelbetalingen en voorkomen dat het weer gebeurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')