Zo sta ik er ook in.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]![]()
solidair hoeven ze niet te doen aangezien we zelf al maanden zowat in complete isolatie zitten.
van mij part gooien ze alles open, wij zorgen er zelf wel voor dat we niet besmet raken.
Die hele poppenkast is om China vrij te pleiten.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:46 schreef zoost het volgende:
Toch goed dat ze naar China zijn afgereisd.
[ twitter ]
Sgoed.... deze normaal genoeg voor je?quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Kun jij ook een normale ton aanslaan?
waar heb ik gezegd dat we gelijk alle regels laren varen na de prik dan ?quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
[..]
Vind je zelf niet een beetje asociaal? Ik heb mijn prik gehad dus ik ga leven...
Als ik zeg dat ik me niet meer aan de regels hou, krijg ik half fok over me heen.
Van mij mag alles open, zal de mens goed doen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:00 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zou je niet op zijn minst even afwachten tot zeker is of je de boel nog kunt verspreiden als je bent gevaccineerd?
Volledig jouw woorden en conclusiesquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Deze vrouw zegt inhoudelijk niet veel anders dan Baudet, alleen ze verwoord het wat fraaier.
En aangezien alles wat Baudet zegt of eventueel door Baudet gezegd zou kunnen worden tragisch gelul is, moet je deze vrouw ook niet serieus nemen.
Mooie vraag, alleen vrees ik dat er geen eenduidig antwoord op is waar de gehele bevolking achter staat. De 'we' in het verhaal is nogal versnipperd.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:49 schreef Oidipous het volgende:
Nog even over het debat van De Balie: Marli Huijer for president! Wat een ontzettend fijn geluid om naar te luisteren.
Ze maakt even korte metten met het ZeroCovid denken.
[ twitter ]
Ik ook vriend, ik ook.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
waar heb ik gezegd dat we gelijk alle regels laren varen na de prik dan ?
we leven al 6 maanden veel strenger dan de regels ( op 1 bezoekje na buiten )
wat een achterlijk oordeel
quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sgoed.... deze normaal genoeg voor je?
[ afbeelding ]
Verschrikkelijk zeg, die kwetsbare mensen willen weer normaal leven, wat afschuwelijk asociaal!quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
[..]
Vind je zelf niet een beetje asociaal? Ik heb mijn prik gehad dus ik ga leven...
Als ik zeg dat ik me niet meer aan de regels hou, krijg ik half fok over me heen.
Ja en dit zijn jouw woordenquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Volledig jouw woorden en conclusies
quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat was gewoon het mortaliteits-'argument' in een ander jasje. Next.
Wijzen op de kleine risico's voor gezonden mensen onder de 50, voorbij gaan aan de overbelasting van de ziekenhuize gevoed door (asymptomatische) verspreiding binnen deze groep en dan de boel framen als veiligheidsparadox op grond van die beperkte gevolgen voor jongeren, maar verder het uitvallen van de acute zorg niet meenemen in die overweging. Lekker bezig als 'filosoof'.
https://www.bd.nl/binnenl(...)wie-ik-was~a588bc90/quote:Artsen slaan alarm over gezondheidsschade op de lange termijn door corona. Op zijn minst enkele tienduizenden Nederlanders kampen maanden na hun besmetting nog met zware klachten. Het gaat om mensen tussen de 20 en 60 jaar, die de ziekte veelal thuis doormaakten.
[...]
De cijfers: tienduizenden Nederlanders houden last
Fysiotherapeutenbond KNGF schat op basis van onderzoek onder haar leden dat minimaal 28.000 ex-covidpatiënten op dit moment onder behandeling zijn voor herstelzorg. Daarvan is ruim de helft (54 procent) jonger dan 55 jaar.
Jako Burgers van het Nederlands Huisartsen Genootschap denkt ook dat het om tienduizenden mensen gaat. ,,In mijn praktijk heb ik tien mensen met zo'n lange nasleep. Er zijn vijfduizend huisartsenpraktijken, stel dat die er allemaal acht hebben. Dan zit je op veertigduizend mensen. Ik denk dat dat een reële inschatting is, die ook ondersteund wordt door internationaal onderzoek."
Zorgverzekeraars Nederland vergoedde tot en met november aan ruim 1100 mensen herstelzorg vanuit het basispakket, en zegt dat het aantal mensen dat daar gebruik van maakt blijft groeien. Bij het relatief onbekende C-support meldden zich tot dusver 1300 mensen die na drie maanden nog steeds niet de oude zijn.
Een sluit het ander niet uitquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:08 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja en dit zijn jouw woordenWat is je boodschap? Dit is nogal een dooddoener
Zal ook nog even mijn andere post quoten waarin ik wijs op de onzinnigheid van deze vrouw:
[..]
Klopt maar daar heeft deze vrouw het niet over. Deze vrouw probeert het argument te maken dat het virus voor de meeste mensen ongevaarlijk is, en daarom (!) voor de samenleving ook ongevaarlijk is of minder gevaarlijk is. Dat is om meerdere redenen onjuist, en er is ook al regelmatig uitgelegd waarom dat zo is.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Een sluit het ander niet uit
Maximaal vaccineren én gecontroleerd de samenleving opengooien waarbij directe doden en chronisch zieken gaan komen.
Dat is prima aanvaardbaar, denk voor zat mensen, maar politiek gaat niemand daar de verantwoordelijkheid voor nemen dit besluit te nemen
Ik heb een NRC abo.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:46 schreef chratnox het volgende:
Volgens mij was 't haar column in het NRC begin januari. Ik heb geen abbo dus kan 'm niet meer lezen, maar volgens mij was deze 't: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-afkondigen-a4026839
Ongelofelijk stomme doos dat het er is.quote:... ik doe zelf volop mee en zoek de grenzen op in deze lockdown. Naar het lab voor stagebegeleiding, naar mijn werkplek voor deze column, met de kinderen langs bij vriendinnen met hun kinderen. Koffie drinken bij ouders en schoonouders. Ik houd me niet aan de strengere regels waarvan ik overtuigd ben dat we die nodig hebben. Heimelijk hoop ik dat de ander zegt: „Ik spreek liever toch niet af. Ik doe even voorzichtig”. Maar dat gebeurt bijna nooit.
Dat zijn toch serieus wel twijfelachtige schattingen en nog maar de vraag of die representatief zijnquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:10 schreef BlackLining het volgende:
Wel weer een interview in BD over mensen die (volgens de virologen hier overigens extreem zeldzame) lange-termijn klachten van corona:
Tienduizenden jonge, gezonde Nederlanders gesloopt door corona: ‘Ik neem afscheid van wie ik was’
[..]
https://www.bd.nl/binnenl(...)wie-ik-was~a588bc90/
Los van of je zelf die risico's wil lopen kun je die niet bepalen voor iemand anders. Bovendien komt het de beroepsbevolking als geheel op lange termijn ook niet lekker uit als een significant deel chronische vermoeidheid oploopt.
KNGF, NHG en VVZ: "Er zijn veel mensen die nog lang last hebben van corona"quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat zijn toch serieus wel twijfelachtige schattingen en nog maar de vraag of die representatief zijn
En voor hoe lang
Daarnaast, op miljoenen inwoners.... nog steeds een aanvaardbaar risico wmb
Het is niet alsof er geen schade is aan mensen als er veel maatregelen zijn. Zijn alleen andere groepen
Ik vind dat niet zo los van elkaar staanquote:Op donderdag 11 februari 2021 11:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Klopt maar daar heeft deze vrouw het niet over. Deze vrouw probeert het argument te maken dat het virus voor de meeste mensen ongevaarlijk is, en daarom (!) voor de samenleving ook ongevaarlijk is of minder gevaarlijk is. Dat is om meerdere redenen onjuist, en er is ook al regelmatig uitgelegd waarom dat zo is.
Dat staat los van de strategie van het heropenen van de samenleving, want dat wordt inderdaad balanceren met maatregelen, vaccinaties en verspreidingsrisico.
Bekijk even hoe dat 'berekend' is. Onder kopje 'de cijfers'quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
KNGF, NHG en VVZ: "Er zijn veel mensen die nog lang last hebben van corona"
Molo: "Het is allemaal wel serieus twijfelachtig"
Kan me niet voorstellen dat jij in die drie minuten dat hele stuk al gelezen hebt.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Bekijk even hoe dat 'berekend' is. Onder kopje 'de cijfers'
Ik ken die beroepsgroepen en koepelorganisaties goed en herken de lobby iig
Dat stuk is gewoon dat stuk van het AD met een andere branding dat al eerder in dit topic stond.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:18 schreef BlackLining het volgende:
Kan me niet voorstellen dat jij in die drie minuten dat hele stuk al gelezen hebt.
Het zijn twee verschillende vraagstukken:quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik vind dat niet zo los van elkaar staan
Dus we houden hier straks aan de maatregelen vast als er nog besmettingen in Afrika zijn? Succes!quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:29 schreef zoost het volgende:
[..]
Dus iedereen die vanuit het buitenland naar Nederland reist hoeft zich ook niet aan de maatregelen te houden?
Dit zijn maatregelen die de WHO zelf adviseert. Zij zat daar als onderdeel van de WHO. Dan dien je het goede voorbeeld te geven.
[ afbeelding ]
Ah, ik heb de link naar het AD niet voorbij zien komen.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:19 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat stuk is gewoon dat stuk van het AD met een andere branding dat al eerder in dit topic stond.
Zolang niet duidelijk is welk percentage chronisch ziek wordt valt niet te zeggen of het meevalt of niet. Daar zijn nog steeds geen betrouwbare cijfers over. De schatting lopen uiteen van 1 tot 10%. Dat kunnen dan flinke aantallen chronisch zieken zijn als het virus flink kan huishouden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 11:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Bekijk even hoe dat 'berekend' is. Onder kopje 'de cijfers'
Ik ken die beroepsgroepen en koepelorganisaties goed en herken de lobby iig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |