SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
NOSquote:Brabantse basisschool sluit alweer na twee dagen
Een basisschool in Oudenbosch, in Brabant, heeft twee dagen na de heropening van de scholen alweer de deuren gesloten. Een leerling blijkt besmet te zijn met het coronavirus en omdat het kind voor de heropening de noodopvang bezocht, zijn er zoveel contacten geweest met andere kinderen dat een bron- en contactonderzoek niet meer mogelijk is.
"Heel frustrerend. We hebben overleg gehad met de GGD en dit was de enige optie", zegt bestuurder Lex Polman van basisschool De Bukehof tegen Omroep Brabant.
De school blijft de hele week dicht, maar de noodopvang blijft wel open. In de regio is het volgende week voorjaarsvakantie. Daarna is de hoop dat de school weer open kan.
Hey hey, we maken geen onderscheid tussen buiten en binnen in dit land!quote:/url] schreef Predator40 het volgende:[/b]
[..]
moet lukken hoor, in de buitenlucht
ik hoop met je mee ! p.s ik heb geen kaartjes
HOAX kinderen zijn niet ziek/besmettelijk!quote:Op woensdag 10 februari 2021 15:41 schreef ondeugend het volgende:
[..]
NOS
En daar zijn de koters al weer terug aan de keukentafel te klieren.
Haha, echt niet. Dit ligt aan de bezoekers maatregel. En het *nog* uitblijven van de Engelse variant vanwege fouten in het model.quote:
Het zou grappig zijn als het niet zo in en in triest was dat er nu bestuurd wordt op basis van modellen waar geen enkele zekerheid aan vast te knopen is. Natuurlijk kunnen we nu wel weer zeggen dat de modellen niet kloppen omdat we een extra maatregeltje hebben in gevoerd.quote:Op woensdag 10 februari 2021 15:46 schreef zoost het volgende:
[..]
Haha, echt niet. Dit ligt aan de bezoekers maatregel. En het *nog* uitblijven van de Engelse variant vanwege fouten in het model.
https://nos.nl/artikel/23(...)gewoon-doorgaan.htmlquote:Zorg in OMT, maar volgens Ollongren kunnen verkiezingen gewoon doorgaan
De Tweede Kamerverkiezingen op 17 maart kunnen, als het aan minister Ollongren ligt, gewoon doorgaan. Er zijn voldoende maatregelen genomen om de stembusgang coronaproof te laten verlopen.
Wie is Ad?quote:Op woensdag 10 februari 2021 15:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zijn dat de beste vrienden van Ad en Don?
Nee, maar ze zijn allemaal welkom op een goede avondquote:Op woensdag 10 februari 2021 15:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zijn dat de beste vrienden van Ad en Don?
quote:
Lach maar, ik heb een Rijschoolquote:Op woensdag 10 februari 2021 15:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nee, maar ze zijn allemaal welkom op een goede avond
Don & Ad zijn ook getroffen door de toeslagenaffaire, veel minder moeders in de bijstand.quote:Op woensdag 10 februari 2021 15:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Don&Ad zijn van de internet televisie.
Dat is een lange omschrijving voor 'flikker op, we willen je hier niet'.quote:
Die hele schoolopening gaat nog wel een staartje krijgen denk ik.quote:Op woensdag 10 februari 2021 15:41 schreef ondeugend het volgende:
[..]
NOS
En daar zijn de koters al weer terug aan de keukentafel te klieren.
Die mevrouw die eerst kaas verkocht zal zich wel vervelen denk ik.quote:Op woensdag 10 februari 2021 15:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Don & Ad zijn ook getroffen door de toeslagenaffaire, veel minder moeders in de bijstand.
quote:Op woensdag 10 februari 2021 15:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Don & Ad zijn ook getroffen door de toeslagenaffaire, veel minder moeders in de bijstand.
Dit brengt zoveel lage resolutie herinneringen terugquote:Op woensdag 10 februari 2021 15:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Lach maar, ik heb een Rijschool
Er wordt echt gedaan alsof corona een soort ebola is, of dat complete steden radioactief besmet raken als er iemand met corona 'los loopt'.quote:
quote:Op woensdag 10 februari 2021 15:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
Laat ik het zo zeggen; er waren geen beperkende maatregelen in het lokaal.
Stel je voor zeg, mensen die nu nog reizen zo behandelen, dat moet inderdaad niet kunnen.quote:
Ik snap dat duivelsch dilemma ook zeer zeker.quote:Op woensdag 10 februari 2021 15:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die hele schoolopening gaat nog wel een staartje krijgen denk ik.
Ik kwam vanmiddag bij een wandeling langs twee basisscholen en kon de lokalen inkijken. Laat ik het zo zeggen; er waren geen beperkende maatregelen in het lokaal. In ieder geval geen kapjes of afstand tussen leerlingen.
Wil niet zeggen dat ik het niet fijn vind voor de kids dat ze weer naar school kunnen; ik zag een hoop blijheid op het plein. Gun het ze echt, maar of het verstandig is zullen we komende weken wel merken.
-gewoon kinderen, anders zeg je er maar niets over-quote:Op woensdag 10 februari 2021 15:56 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik snap dat duivelsch dilemma ook zeer zeker.
Maar hier kon je op wachten natuurlijk.
Je moet wel een speciaal soort mens zijn om dergelijke maatregelen te bedenken.quote:
Is niet te doen op basisscholen, zeker niet in de lagere groepen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 15:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik kwam vanmiddag bij een wandeling langs twee basisscholen en kon de lokalen inkijken. Laat ik het zo zeggen; er waren geen beperkende maatregelen in het lokaal. In ieder geval geen kapjes of afstand tussen leerlingen.
Wil niet zeggen dat ik het niet fijn vind voor de kids dat ze weer naar school kunnen; ik zag een hoop blijheid op het plein. Gun het ze echt, maar of het verstandig is zullen we komende weken wel merken.
In de lagere groepen hoeft het toch ook niet? Kinderen hoeven geen afstand te houden, docenten niet tot de kinderen, maar docenten wel tot elkaar is 't toch?quote:Op woensdag 10 februari 2021 15:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is niet te doen op basisscholen, zeker niet in de lagere groepen.
School van m'n nichtjes is ook alweer met complete groepen 1 en 2 op de foto geweest, docenten er gewoon bij zonder mondkapjes whatever. Kreeg de plaatjes al doorgestuurd.
@ferdgrappenhaus, lezen we even mee?quote:Op woensdag 10 februari 2021 15:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
School van m'n nichtjes is ook alweer met complete groepen 1 en 2 op de foto geweest, docenten er gewoon bij zonder mondkapjes whatever. Kreeg de plaatjes al doorgestuurd.
Als je eenmaal aanhanger bent van de ZeroCovid-religie dan kom je er moeilijk van af.quote:
Geen idee en ik wil het verder niet eens meer weten. Zal mij onderhand aan het achterste roesten.quote:Op woensdag 10 februari 2021 15:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
In de lagere groepen hoeft het toch ook niet? Kinderen hoeven geen afstand te houden, docenten niet tot de kinderen, maar docenten wel tot elkaar is 't toch?
Volgens mij is het de bedoeling dat de kinderen gelabeld worden met een kleurcode en dan alleen met hun eigen kleur mogen spelen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 15:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
In de lagere groepen hoeft het toch ook niet? Kinderen hoeven geen afstand te houden, docenten niet tot de kinderen, maar docenten wel tot elkaar is 't toch?
Waarom zou men dat willen?quote:Op woensdag 10 februari 2021 15:59 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Als je eenmaal aanhanger bent ZeroCovid-religie gelooft dan kom je er moeilijk van af.
Met afstand de gevaarlijkste ontwikkeling van de afgelopen tijd. Ik hoorde het Rutte ook een aantal keer zeggen de afgelopen persconferentie.
Ik ben er ook bang voor dat in Nederland nog steeds extreme maatregelen gelden op het moment dat het zomer is of nadat alle kwetsbare groepen gevaccineerd zijn.
Dat is toch een slechte grap?quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij is het de bedoeling dat de kinderen gelabeld worden met een kleurcode en dan alleen met hun eigen kleur mogen spelen.
Als ik het zo opschrijf, dan doet het toch een beetje denken aan de scholen in het zuiden van de VS in de jaren '50. Dat was niet helemaal de bedoeling, excuus.
En de zwart gelabelde kinderen moeten dan achterin de schoolbus plaatsnemen zeker?quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij is het de bedoeling dat de kinderen gelabeld worden met een kleurcode en dan alleen met hun eigen kleur mogen spelen.
Ik moest lachen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ik het zo opschrijf, dan doet het toch een beetje denken aan de scholen in het zuiden van de VS in de jaren '50. Dat was niet helemaal de bedoeling, excuus.
Die aflevering heb ik gezienquote:Op woensdag 10 februari 2021 15:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bij ons ook zo. De kinderen zitten potdicht binnen naast elkaar alsof het 2019 is.quote:Op woensdag 10 februari 2021 15:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kleurcode / bubbel, tis maar net hoe je het noemt.quote:
Deze post zal wel weer verwijderd worden, maar inderdaad zeg.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En de zwart gelabelde kinderen moeten dan achterin de schoolbus plaatsnemen zeker?
Lijkt me hoax, gekleurde kinderen gingen gewoon fatsoenlijk naar hun eigen school en zaten gewoon netjes in het eigen deel van de bus.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zijn wij zo'n land? Wij zijn zo'n land...quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die aflevering heb ik gezien![]()
Los daarvan, intriest dat de complete 1:1 klanten business op de rug is gelegd. Mara goed straks kunnen de rijscholen weer van voren af aan beginnen en de regels integreren in de rijopleiding. Zal ws niet lang duren dat het CBR ook gaat examineren omtrent Corona regels en hoe die in de auto na te leven voordat je je rijbewijs kan behalen.
Niet helemaal, het is wel degelijk een advies (in elk geval met kleine bubbels, waarbij gekleurde hesjes als voorbeeld genoemd werden). Scholen die ervoor kiezen om dat advies achter de rodondendrons te kieperen doen op zich niks verkeerd.quote:
Dat is vergelijkbaar met wat ze in Australi en Nieuw-Zeeland doen. Het is natuurlijk niet leuk voor inreizigers, maar daar staat tegenover dat ze wel best succesvol zijn met het buitenhouden van het virus.quote:
En dan als leerkracht niet onbedoeld de sterretjes en maantjes in dezelfde groepjes plaatsen natuurlijk. Of apen en konijnenquote:Op woensdag 10 februari 2021 16:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet helemaal, het is wel degelijk een advies (in elk geval met kleine bubbels, waarbij gekleurde hesjes als voorbeeld genoemd werden). Scholen die ervoor kiezen om dat advies achter de rodondendrons te kieperen doen op zich niks verkeerd.
Lijkt me met kleine kinderen ook niet mogelijk. Het wordt echt tijd dat de volwassenenproblemen lekker daar blijven, bij volwassenen. Lekker kleine kinderen elkaar als een paria laten zien, dat zal goed zijn voor hun ontwikkeling.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet helemaal, het is wel degelijk een advies (in elk geval met kleine bubbels, waarbij gekleurde hesjes als voorbeeld genoemd werden). Scholen die ervoor kiezen om dat advies achter de rodondendrons te kieperen doen op zich niks verkeerd.
Nog maar niet te spreken van de motivatie van de leerkrachten, ik ken er een paar en die voelen zich behoorlijk bescheten.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:05 schreef quirina het volgende:
Hier op school zijn de ramen ook dicht. En ik zie ook niet zo wat ze doen aan afstand houden oid.
Kinderen kan je toch niet bijelkaar weghouden.
Ze doen maar wat.
In het VK geldt het ook voor inwoners van het VK, is dat in Australi en Nieuw-Zeeland ook zo? Of alleen toeristen?quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is vergelijkbaar met wat ze in Australi en Nieuw-Zeeland doen. Het is natuurlijk niet leuk voor inreizigers, maar daar staat tegenover dat ze wel best succesvol zijn met het buitenhouden van het virus.
Volgens mij geldt het voor iedereen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
In het VK geldt het ook voor inwoners van het VK, is dat in Australi en Nieuw-Zeeland ook zo? Of alleen toeristen?
Een collega van me heeft bijna een jaar in NL gewerkt en wil nu terug naar het VK en moet dus 1500 GBP betalen en 2 weken in zo'n hotel blijven voor hij terug naar zijn familie kan.
Gewoon via Ierland en daar de trein nemenquote:Op woensdag 10 februari 2021 16:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
In het VK geldt het ook voor inwoners van het VK, is dat in Australi en Nieuw-Zeeland ook zo? Of alleen toeristen?
Een collega van me heeft bijna een jaar in NL gewerkt en wil nu terug naar het VK en moet dus 1500 GBP betalen en 2 weken in zo'n hotel blijven voor hij terug naar zijn familie kan.
achter plexiglasquote:Op woensdag 10 februari 2021 16:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En de zwart gelabelde kinderen moeten dan achterin de schoolbus plaatsnemen zeker?
Dochter zit in groep 6. Daar zijn vrijwel geen maatregelen. Ze zitten in groepjes aan tafel bijvoorbeeld. Wel zijn de schooltijden aangepast zodat de kinderen minder contacten met andere groepen hebben tijdens start, pauzes en sluitingstijd. Zoon zit in groep 8 en daar zijn meer maatregelen, zoals mondkapjes dragen in de hal en in groepjes van twee zitten.quote:Op woensdag 10 februari 2021 15:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Volgens mij is er sinds brexit een grenscontrole wanneer je van Ierland naar Groot-Brittanni reist.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gewoon via Ierland en daar de trein nemen
Ben ik de enige die ter plekke bedenkt hoe dat er in Southpark uit zou zienquote:
Met grote kinderen is het ook niet mogelijk. We kunnen de hele school volplakken met lijnen, hesjes en waarschuwingen en honderd concirges in de gang zetten, maar uiteindelijk doen pubers wat pubers doen, namelijk bij, op en aan elkaar zitten.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Lijkt me met kleine kinderen ook niet mogelijk. Het wordt echt tijd dat de volwassenenproblemen lekker daar blijven, bij volwassenen. Lekker kleine kinderen elkaar als een paria laten zien, dat zal goed zijn voor hun ontwikkeling.
Nee.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ben ik de enige die ter plekke bedenkt hoe dat er in Southpark uit zou zien
Al gedaan..quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Arme Token.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Al gedeeld. Een andere dan maar:quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je weet trouwens waarom ie Token heett hequote:Op woensdag 10 februari 2021 16:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Arme Token.
Die Pandemic Special was wel goud trouwens.
is dat hier nu ook de religie aan het worden....... of was dat altijd al het geval om het levensgevaarlijke virus voor elkaar uit te trappen ?.quote:Op woensdag 10 februari 2021 15:59 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Als je eenmaal aanhanger bent van de ZeroCovid-religie dan kom je er moeilijk van af.
Met afstand de gevaarlijkste ontwikkeling van de afgelopen tijd. Ik hoorde het Rutte ook een aantal keer zeggen afgelopen persconferentie.
Ik ben er ook bang voor dat in Nederland nog steeds extreme maatregelen gelden op het moment dat het zomer is of nadat alle kwetsbare groepen gevaccineerd zijn.
met je chin diaper.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Arme Token.
Die Pandemic Special was wel goud trouwens.
Sleetje rijden is tegenwoordig ook al 'extreme sports'quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:12 schreef Vasilevski het volgende:
Dit is er wel eentje om in te lijsten: https://www.rtvnoord.nl/n(...)-Het-virus-sleet-mee
Het virus sleet mee.
Bert is een bangmaker!quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:12 schreef Vasilevski het volgende:
Dit is er wel eentje om in te lijsten: https://www.rtvnoord.nl/n(...)-Het-virus-sleet-mee
Het virus sleet mee.
quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
met je chin diaper.
[ afbeelding ]
Hahaha heerlijk!quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
met je chin diaper.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hahaha heerlijk!
Dat woord laat zich overigens ook best lekker naar het NL vertalen: kinluier
Sowieso is die kerel een ontzettende lul als ik het zo lees:quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:12 schreef Vasilevski het volgende:
Het virus sleet mee.
Oh, waarom niet?quote:Binnen is het gevaar van het coronavirus groot, omdat de ventilatie beperkt is. Buiten is dat beter, maar daarmee moeten we ons niet rijk rekenen, waarschuwt de viroloog.
'Ik ga niet zeggen hoe groot de kans precies is. Als je een paar minuten naast een besmettelijk iemand op een bankje zit te praten over het mooie weer en waar hij zijn schaatsen heeft geslepen, dan is de kans honderd procent.'
Nee alleen het kabinet verwachtte dat.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:00 schreef Noordzijde het volgende:
Hadden er hier serieus mensen verwacht dat afstand houden mogelijk is op een bassischool?
Dan ben je ook wereldvreemd.
Staceyquote:Op woensdag 10 februari 2021 15:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Stuur hem naar hugo. Heeft hij ook weer zo'n oneliner.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:12 schreef Vasilevski het volgende:
Het virus sleet mee.
Bewaart die voor het volgende interview, soort cliffhangerquote:Op woensdag 10 februari 2021 16:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Sowieso is die kerel een ontzettende lul als ik het zo lees:
[..]
Oh, waarom niet?
Dezelfde mensen die pickup-trucks naar Syri verschepen en vervolgens verbaasd zijn dat er zware machinegeweren op geschroefd worden.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:16 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nee alleen het kabinet verwachtte dat.
Met name de Britse variant is goed in de kou en regen. Dat is hij gewend namelijk.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:12 schreef Vasilevski het volgende:
Het virus sleet mee.
Wat een cringe deze kerol.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[..]
Oh, waarom niet?
Meestal begint hij ook met: Laat er geen misverstand over bestaan.............. Insert onelinerquote:Op woensdag 10 februari 2021 16:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Stuur hem naar hugo. Heeft hij ook weer zo'n oneliner.
Kick and Rush.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:18 schreef OProg het volgende:
[..]
Met name de Britse variant is goed in de kou en regen. Dat is hij gewend namelijk.
Echt zoals ik gister al zei, Koot en Bie zouden dit echt een Selfkicker noemen!quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[..]
Oh, waarom niet?
Het lijkt me iemand die je van je vrouw moet uitnodigen op je verjaardag omdat het 'zo hoort', maar dat je ook al zeker weet dat die de hele avond de complete sfeer gaat verzieken met zijn geouwehoer.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Meestal begint hij ook met: Laat er geen misverstand over bestaan.............. Insert oneliner
Moet mn toetsenbord nu droog maken. Mn scherm nog net niet.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Meestal begint hij ook met: Laat er geen misverstand over bestaan.............. Insert oneliner
En verliest van de Duitsers in de laatste minuut?quote:
Ken je de Joker uit Batmanquote:Op woensdag 10 februari 2021 16:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Moet mn toetsenbord nu droog maken. Mn scherm nog net niet.
Het begint gewoon humor te worden ons cynisme en sarcasme hier. Inmiddels is het zo triest dat we niks meer ander kunnen dan lachen.
Wat is dat voor een mentale status? Is er een gediplomeerd iemand die daar wat over kan zeggen hier?
Werkt in ieder geval voor mij wel therapeutischImmers ik lach.
Maar ja, dat iets slechts een advies is betekent niet dat je geen bak kritiek kan krijgen als je deze naast je neer legt, zoals we al hebben kunnen zien.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
quote:Isral lijkt vaccinatiesucces te zien, komt met 'groene pas'
In Isral, dat zo'n 40 procent van de bevolking heeft gevaccineerd met het Pfizer-vaccin, neemt het aantal besmettingen onder gevaccineerden flink af. Onder 60-plussers is het aantal nieuwe besmettingen met ongeveer de helft gedaald. "Dat is ook de groep die als eerste is gevaccineerd", zegt correspondent Ties Brock. "Onder de groep die jonger is dan 60 gaat het aantal besmettingen ook naar beneden, maar veel langzamer. Dat is wel een duidelijke aanwijzing dat het vaccin werkt."
In het land werden de maatregelen tegen het virus zondag al wat versoepeld. "Dat gebeurde ook een beetje met de hoop dat de vaccinaties hun vruchten zouden afwerpen", zegt Brock, die erop wijst dat het aantal besmettingen met zo'n 6000 per dag op dat moment nog steeds hoog was.
Verder komt Isral binnen twee weken met een 'groene pas' voor mensen die geregistreerd zijn als gemmuniseerd. Met die kaart mogen ze binnen Isral weer naar onder meer hotels en sportscholen. "Ook dat is natuurlijk een manier om ervoor te zorgen dat meer Isralirs die prik krijgen. Al meer dan de helft van de mensen die dat kan laten doen heeft dat nu ook laten doen - dat is nu iedereen boven de 16 - maar veel mensen zijn toch nog huiverig. Die hopen ze ook over de streep te trekken met dit soort maatregelen."
Alleen uit die van Nolan...quote:
Ik doe veel verschillende opdrachten, nogal eens op plekken waar de boel in de fik staat, en ik schep er een genoegen in om de Hugo's te observeren en te voorspellen wat ze gaan doen, de eerste keer denk je: Wat een bijzondere kerel. De Tweede keer: Dat werkte vorige keer niet echt. Derde keer: Hou er mee op.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Moet mn toetsenbord nu droog maken. Mn scherm nog net niet.
Het begint gewoon humor te worden ons cynisme en sarcasme hier. Inmiddels is het zo triest dat we niks meer ander kunnen dan lachen.
Wat is dat voor een mentale status? Is er een gediplomeerd iemand die daar wat over kan zeggen hier?
Werkt in ieder geval voor mij wel therapeutischImmers ik lach.
Ik zag ook al voorbijkomen dat als we de verkiezingen niet uitstellen, dat het dan een stem op het virus is. Prachtige retoriek maar wel flauwekul natuurlijk.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Stuur hem naar hugo. Heeft hij ook weer zo'n oneliner.
Nee, is niet goed. Dan krijg je dus 1ste en 2de rangs burgers.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:24 schreef zalkc het volgende:
Met die kaart mogen ze binnen Isral weer naar onder meer hotels en sportscholen. "Ook dat is natuurlijk een manier om ervoor te zorgen dat meer Isralirs die prik krijgen.
wtf. Wat verzinnen ze wel nietquote:Op woensdag 10 februari 2021 16:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik zag ook al voorbijkomen dat als we de verkiezingen niet uitstellen, dat het dan een stem op het virus is. Prachtige retoriek maar wel flauwekul natuurlijk.
Schopje BNW. Dit gaat niet gebeuren, alleen complotgekkies denken dat dit erdoor komt.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:24 schreef zalkc het volgende:
Hij is er, het eerste voorbeeld voor het vaccinatiepaspoort![]()
![]()
bron: liveblog NOS
[..]
Daarom zijn er ook complotgekkies tegenwoordig.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Schopje BNW. Dit gaat niet gebeuren, alleen complotgekkies denken dat dit erdoor komt.
Oh, wacht.
Pfff. Was een columnist geloof ik, kan het zo wel even opzoeken. Het was in ieder geval dezelfde persoon die vond dat we helemaal geen discussie over maatregelen moesten voeren maar het gewoon moeten doen, want anders zou het virus winnen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
wtf. Wat verzinnen ze wel niet![]()
Was dat iemand met betekenis of gewoon een roeptoeteraar?
Klinkt als Rosanne Hertzbergerquote:Op woensdag 10 februari 2021 16:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Pfff. Was een columnist geloof ik, kan het zo wel even opzoeken. Het was in ieder geval dezelfde persoon die vond dat we helemaal geen discussie over maatregelen moesten voeren maar het gewoon moeten doen, want anders zou het virus winnen.
Dat wilde ik ook net zeggen. Maar dan wel met een lulcolumn aankomen over dat het belangrijk is dat de kerk gewoon open mag.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Klinkt als Rosanne Hertzberger
Ranzige praktijken.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:24 schreef zalkc het volgende:
Hij is er, het eerste voorbeeld voor het vaccinatiepaspoort![]()
![]()
bron: liveblog NOS
[..]
Soms kan ik niet anders dan sterk overwegen of we niet gewoon allemaal keihard in de maling worden genomen. Wat zou het motief kunnen zijn, wie of wat kan zoiets uitvoeren. De schaal zou bizar zijn, maar toch. Het steekt, het prikt en het jeukt.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom zijn er ook complotgekkies tegenwoordig.
Omdat ze alles bevestigd zien worden wat eerst een complot was en de overheden er niet echt heel veel aan doen om ook maar de schijn van complotten de wereld uit te helpen.
Rosanne.. Dat is toch diegene die toen een column had met: Het land moet keihard op slot! Het kan niet anders, mensen willen niet luisteren!quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:32 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook net zeggen. Maar dan wel met een lulcolumn aankomen over dat het belangrijk is dat de kerk gewoon open mag.
En natuurlijk zelf gewoon heel hard naar de TV-studio toe knallen als je er weer eens mag zitten.
Als alles wat ze denken uitkomt, zijn het dan complotgekkies of visionairs?quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom zijn er ook complotgekkies tegenwoordig.
Omdat ze alles bevestigd zien worden wat eerst een complot was en de overheden er niet echt heel veel aan doen om ook maar de schijn van complotten de wereld uit te helpen.
Ik herken het gevoel wel. Als ik het moet duiden dan ga ik toch op de Britse variant wijzen. We zijn eigenlijk precies een jaar terug. We weten dat er iets op ons af komt, maar wat wanneer en hoe weten we maar beperkt. Een iets te groot deel van dit land kan vervolgens niet met onzekerheid omgaan en slaat vervolgens door.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:34 schreef Discombobulate het volgende:
Het is anekdotisch, maar in mijn vrienden- en kenniskring ken ik echt nog niemand met corona of iemand die het gehad heeft. En we spreken relatief vaak gewoon af niet op 1,5-meter (Fuck dat, ik ben er toch al klaar mee.) Er zijn een paar mensen via via die corona hebben gehad. Voor de rest niemand. Ik leef ook al gewoon weer een stuk vrijer.
Het is toch paradoxaal te noemen dat de focus helemaal verschoven is naar besmettingen an sich als je naar de media kijkt; en regering en OMT. Iedereen schreeuwt moord en brand, iedereen is bang, er worden echt beslissingen gemaakt vanuit een roes, etc. Ik kan het niet helemaal duiden nog, maar hou er echt een vreemd gevoel op over, vooral de laatste tijd. Wat dat betreft vond ik het heel netjes van Rutte in het begin toen hij gewoon rationeel zei van dat veel Nederlanders besmet gaan worden met corona de komende tijd en dat we er ook niet alles aan kunnen doen. Dat beeld, wat we op het begin hadden, groepsimmuniteit daargelaten, is nu compleet anders. Nu is het puur angstgedrag, emotie en "wat als..." Hebben meer mensen dit? Ik kan het moeilijk duiden, hopelijk heeft iemand anders er betere woorden voor.
Heeft nog lang geduurd.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:35 schreef Luke83 het volgende:
En de eerste basisschool is alweer dicht.
Bron: liveblog nos
Die is sowieso niet goed bij haar hoofd en tegen vrije meningen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Klinkt als Rosanne Hertzberger
De eerste verjaardag met 15 mensen waar mensen van hetzelfde schaaltje een koek pakken ofzo wordt heel raar.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:42 schreef Ronald het volgende:
Als straks de maatregelen weer gaan verdwijnen moet ons land massaal afkicken.
Een groot deel van de Nederlanders is zo bloed fanatiek met alles dichtgooien en opsluiten dat het straks weer lange tijd duurt om normaal een feestje of iets dergelijks te vieren.
Ik heb hier niks aan toe te voegen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:33 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Soms kan ik niet anders dan sterk overwegen of we niet gewoon allemaal keihard in de maling worden genomen. Wat zou het motief kunnen zijn, wie of wat kan zoiets uitvoeren. De schaal zou bizar zijn, maar toch. Het steekt, het prikt en het jeukt.
Vind hem wel sterk hoor.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:34 schreef Discombobulate het volgende:
Het is anekdotisch, maar in mijn vrienden- en kenniskring ken ik echt nog niemand met corona of iemand die het gehad heeft. En we spreken relatief vaak gewoon af niet op 1,5-meter (Fuck dat, ik ben er toch al klaar mee.) Er zijn een paar mensen via via die corona hebben gehad. Voor de rest niemand. Ik leef ook al gewoon weer een stuk vrijer.
Het is toch paradoxaal te noemen dat de focus helemaal verschoven is naar besmettingen an sich als je naar de media kijkt; en regering en OMT. Iedereen schreeuwt moord en brand, iedereen is bang, er worden echt beslissingen gemaakt vanuit een roes, etc. Ik kan het niet helemaal duiden nog, maar hou er echt een vreemd gevoel op over, vooral de laatste tijd. Wat dat betreft vond ik het heel netjes van Rutte in het begin toen hij gewoon rationeel zei van dat veel Nederlanders besmet gaan worden met corona de komende tijd en dat we er ook niet alles aan kunnen doen. Dat beeld, wat we op het begin hadden, groepsimmuniteit daargelaten, is nu compleet anders. Nu is het puur angstgedrag, emotie en "wat als..." Hebben meer mensen dit? Ik kan het moeilijk duiden, hopelijk heeft iemand anders er betere woorden voor.
Zo ja poehee, wel 1 kind is besmet.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:35 schreef Luke83 het volgende:
De Wereldbank heeft Wit-Rusland in juni een lening van 940 miljoen dollar aangeboden, op voorwaarde dat het land in lockdown zou gaan.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:33 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Soms kan ik niet anders dan sterk overwegen of we niet gewoon allemaal keihard in de maling worden genomen. Wat zou het motief kunnen zijn, wie of wat kan zoiets uitvoeren. De schaal zou bizar zijn, maar toch. Het steekt, het prikt en het jeukt.
De politiek is zo raar aan het doen dat complotgekkies visionairs zijn geworden.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als alles wat ze denken uitkomt, zijn het dan complotgekkies of visionairs?
Nope, dat heb ik niet. Het is pure calculatie maar dan met een flinke onzekerheidsmarge. In feite is dat ook wat jij doet, inschatten hoe groot het risico voor jezelf is en op basis daarvan beslissingen nemen. Alleen doet ons kabinet dat voor een heel land.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:34 schreef Discombobulate het volgende:
Nu is het puur angstgedrag, emotie en "wat als..." Hebben meer mensen dit? Ik kan het moeilijk duiden, hopelijk heeft iemand anders er betere woorden voor.
ik denk niet meer dat de alle maatregelen gaan verdwijnen, dit virus "is here to stay"quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:42 schreef Ronald het volgende:
Als straks de maatregelen weer gaan verdwijnen moet ons land massaal afkicken.
Een groot deel van de Nederlanders is zo bloed fanatiek met alles dichtgooien en opsluiten dat het straks weer lange tijd duurt om normaal een feestje of iets dergelijks te vieren.
En ineens geen honderden pijlen,stukken tape en richtingaanwijzers in alle winkels, dat wordt nog moeilijk voor veel mensen.
Maar dan wel heel risicoavers...quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nope, dat heb ik niet. Het is pure calculatie maar dan met een flinke onzekerheidsmarge. In feite is dat ook wat jij doet, inschatten hoe groot het risico voor jezelf is en op basis daarvan beslissingen nemen. Alleen doet ons kabinet dat voor een heel land.
Lijkt me weer heerlijk om met 15.000 vreemden de huddle weer te gaan doen in de JC Arena.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
De eerste verjaardag met 15 mensen waar mensen van hetzelfde schaaltje een koek pakken ofzo wordt heel raar.
Neu, ook dat zie ik niet. De zorg wordt nog steeds flink belast en te midden van onzekerheid over diverse besmettelijkere varianten zijn de basisscholen heropend. Dat is niet 'heel risicoavers'.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dan wel heel risicoavers...
Ja heel herkenbaar.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:34 schreef Discombobulate het volgende:
Nu is het puur angstgedrag, emotie en "wat als..." Hebben meer mensen dit?
Het lijkt me vooral heerlijk als Covid-19 iets uit 't verleden is. Dat je niet meer na hoeft te denken over looproutes, anderhalve meter, mondkapjes, wanneer je wel en niet naar buiten kan, etc.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lijkt me weer heerlijk om met 15.000 vreemden de huddle weer te gaan doen in de JC Arena.
Daar kijken jij en ik dan toch echt op een verschillende manier naar.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Neu, ook dat zie ik niet. De zorg wordt nog steeds flink belast en te midden van onzekerheid over diverse besmettelijkere varianten zijn de basisscholen heropend. Dat is niet 'heel risicoavers'.
Dat menigeen de maatregelen te streng vindt, dat kan ik me best voorstellen. Ik ben het ook niet met alle maatregelen eens. Maar het is niet zo dat het puur angst en emotie is en het willen vermijden van elk risico. De risico's zijn reel en er zit een wetenschap achter. Dat daar onzekerheid in zit, wil niet zeggen dat het beleid louter uit emotie voortkomt.
Rens lijkt me typisch zo een man die netjes zijn erf ijsvrij maakt, echt zo haarscherp tot de erfgrens, zo eentje van: Kijk ik heb mijn erfje schoon gemaakt, en jij niet Aso!quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ah, gevonden: https://www.gooieneemland(...)e&utm_medium=organic
Stemmen op het virus. Hollywood heeft voorgoed z'n intrede genomen in de berichtgeving omtrent COVID-19.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ah, gevonden: https://www.gooieneemland(...)e&utm_medium=organic
Ik heb nog een filmptip, alleen mag ik die van de Mods niet posten, is al 4 keer weggehaald met commentaar dat dit in BNW magquote:Op woensdag 10 februari 2021 16:58 schreef Nia het volgende:
[..]
Stemmen op het virus. Hollywood heeft voorgoed z'n intrede genomen in de berichtgeving omtrent COVID-19.
Wat heeft Hollywood te maken met slechte metaforen? Die zijn van alle tijden.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:58 schreef Nia het volgende:
[..]
Stemmen op het virus. Hollywood heeft voorgoed z'n intrede genomen in de berichtgeving omtrent COVID-19.
Dm is gewenstquote:Op woensdag 10 februari 2021 16:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb nog een filmptip, alleen mag ik die van de Mods niet posten, is al 4 keer weggehaald met commentaar dat dit in BNW mag
echt een film of iets van YT?quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb nog een filmptip, alleen mag ik die van de Mods niet posten, is al 4 keer weggehaald met commentaar dat dit in BNW mag
Serieus, ik denk dat ik nog nooit zo hard ga zingen bij een nummer van hazes. Bloed zweet en tranen als nooit te voren. Zelfs niet zo hard als voor een klassieker of CL knockout wedstrijd. Maar dan met 55.000+ thuis tegen RKC ofso. Gewoon omdat het weer kan.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het lijkt me vooral heerlijk als Covid-19 iets uit 't verleden is. Dat je niet meer na hoeft te denken over looproutes, anderhalve meter, mondkapjes, wanneer je wel en niet naar buiten kan, etc.
Dat de wereld er gewoon weer uitziet zoals hij eruit zag in 2019, met als uitzondering dat mensen die snotterend op kantoor komen een nekslag krijgen en weer naar huis gestuurd worden. En dat mensen 's een keer hun handen wassen nadat ze naar de wc geweest zijn, dat mag ook wel blijven.
Ik heb het idee dat de scholen openen erdoorheen gedrukt is door de kant van Financin. Hoekstra had paar dagen voor aangekondigd werd dat scholen open gingen al gezegd dat de scholen nu niet langer dicht konden blijven, dus dat ze daar misschien in de hoek gedrukt waren.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Neu, ook dat zie ik niet. De zorg wordt nog steeds flink belast en te midden van onzekerheid over diverse besmettelijkere varianten zijn de basisscholen heropend. Dat is niet 'heel risicoavers'.
Dat menigeen de maatregelen te streng vindt, dat kan ik me best voorstellen. Ik ben het ook niet met alle maatregelen eens. Maar het is niet zo dat het puur angst en emotie is en het willen vermijden van elk risico. De risico's zijn reel en er zit een wetenschap achter. Dat daar onzekerheid in zit, wil niet zeggen dat het beleid louter uit emotie voortkomt.
7.1 tegenwoordig.quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee gewoon een film met 7.2 score op IMDB.
DM gewenst, ben wel toe aan een BNW filmpje. Speel nu Watch Dogs Legion, ook best BNWquote:Op woensdag 10 februari 2021 17:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee gewoon een film met 7.2 score op IMDB.
Titel heeft gelijkenisenquote:Op woensdag 10 februari 2021 17:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
DM gewenst, ben wel toe aan een BNW filmpje. Speel nu Watch Dogs Legion, ook best BNW
ow DM hem maar dan.quote:
Hoekstra maakt toch ook deel uit van het kabinet?quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de scholen openen erdoorheen gedrukt is door de kant van Financin. Hoekstra had paar dagen voor aangekondigd werd dat scholen open gingen al gezegd dat de scholen nu niet langer dicht konden blijven, dus dat ze daar misschien in de hoek gedrukt waren.
Het kabinet zit vast aan draconische maatregelen door te lang een laconiek beleid te hebben gevoerd. Dat is hoe ik ertegenaan kijk.quote:Op dit moment zit het kabinet naar mijn mening wel vast in een risicoavers beleid. De Britse variant is het perfecte voorbeeld. De maatregelen die nu genomen zijn zijn strenger dan enige maatregel die we hiervoor hadden, met als verschil dat het niet gebaseerd is op een scenario wat gaat gebeuren, maar de angst voor een scenario dat kan gebeuren.
Correctie: op basis van modellen.quote:De maatregelen op dit moment worden genomen over de angst van een toekomstige R.
Ik heb de technische briefing gezien en mij is juist opgevallen dat er helemaal niet van het ergste scenario wordt uitgegaan. Integendeel.quote:Tuurlijk zit er een wetenschap achter en zijn de risico's reel, maar ze gaan helemaal bovenin de bandbreedte zitten, met een ontzettende onzekerheidsmarge. De R van de Britse variant is al meerdere keren naar beneden bijgesteld, maar de maatregelen worden niet opnieuw gevalueerd. Dat vind ik wel passen in risicoavers.
Ik zou dat op mijn Garmin zelf in de gaten moeten houden, maar volgens mij is dergelijke functionaliteit nog wel snel door de producent toe te voegen aan de bijbehorende app op je telefoon.quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:54 schreef Scrummie het volgende: [..] Meten die ook onregelmatigheden? (Maar je hebt vast gelijk hoor, maar er was geen artikel over andere horloges met hartslagsensor)
De Zuidafrikaanse variant is nog niet aangeland in de koppies en de KL592 gaat gewoon dagelijks op -en neer naar Joburg.quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de scholen openen erdoorheen gedrukt is door de kant van Financin. Hoekstra had paar dagen voor aangekondigd werd dat scholen open gingen al gezegd dat de scholen nu niet langer dicht konden blijven, dus dat ze daar misschien in de hoek gedrukt waren.
Op dit moment zit het kabinet naar mijn mening wel vast in een risicoavers beleid. De Britse variant is het perfecte voorbeeld. De maatregelen die nu genomen zijn zijn strenger dan enige maatregel die we hiervoor hadden, met als verschil dat het niet gebaseerd is op een scenario wat gaat gebeuren, maar de angst voor een scenario dat kan gebeuren.
De maatregelen in het verleden waren vooral gebaseerd op de R van dat moment, hoeveelheid mensen in het ziekenhuis e.d. De maatregelen op dit moment worden genomen over de angst van een toekomstige R.
Tuurlijk zit er een wetenschap achter en zijn de risico's reel, maar ze gaan helemaal bovenin de bandbreedte zitten, met een ontzettende onzekerheidsmarge. De R van de Britse variant is al meerdere keren naar beneden bijgesteld, maar de maatregelen worden niet opnieuw gevalueerd. Dat vind ik wel passen in risicoavers.
Vrijwel alle telefoons prefereren het gebruik van een extern device omdat dit betrouwbaarder is en dat het batchgewijs werkt, dus ik ben er vrij zeker van dat dit uitgerolt gaat worden, ook hopen dat de grote fabrikanten hun data gaan delen om nog hardere machine learning op los te kunnen laten.quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:11 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zou dat op mijn Garmin zelf in de gaten moeten houden, maar volgens mij is dergelijke functionaliteit nog wel snel door de producent toe te voegen aan de bijbehorende app op je telefoon.
“Louter uit emotie” heb je mij niet horen zeggen. Maar neem de avondklok, het bewijs is flinterdun en “het valt tegen” met de daling. Gigantisch zware maatregel, zeer zwak bewijs. Dan zou je kunnen zeggen “we stoppen er mee”. Maar nee dan krijg je: “we willen achteraf geen spijt hebben”. Dat noem ik risico avers.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zeker, alleen wordt het risico ingeschat op basis van de mensen die wel in het ziekenhuis belanden.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nope, dat heb ik niet. Het is pure calculatie maar dan met een flinke onzekerheidsmarge. In feite is dat ook wat jij doet, inschatten hoe groot het risico voor jezelf is en op basis daarvan beslissingen nemen. Alleen doet ons kabinet dat voor een heel land.
Ja, maar er is een flinke tweesplitsing in het kabinet, al tijden.quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoekstra maakt toch ook deel uit van het kabinet?
Ik ben het met je eens dat ze te lang een laconiek beleid hebben gevoerd. Maar die draconische maatregelen van nu komen ook gedeeltelijk door onzekerheid.quote:Het kabinet zit vast aan draconische maatregelen door te lang een laconiek beleid te hebben gevoerd. Dat is hoe ik ertegenaan kijk.
Modellen met een hele grote onzekerheidsmarge. Tussen de 100 opnames en 5000 zo'n beetje.quote:Correctie: op basis van modellen.
Er wordt uitgegaan van een code zwart die in april komt en dat ze die moeten voorkomen. Naar mijn idee is dat het ergste scenario.quote:Ik heb de technische briefing gezien en mij is juist opgevallen dat er helemaal niet van het ergste scenario wordt uitgegaan. Integendeel.
Er zijn er inmiddels al meer dicht hier in Utrecht. Maar dat komt niet in de krant.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:35 schreef Luke83 het volgende:
En wat nog altijd zo is, de one-size-fits-all maatregelen. Stel je voor dat je zegt restaurants mogen weer open op dezelfde manier als voor half december, dan puilt het gelijk weer uit met risicogroepgevallen. Eigenlijk zou je ze open moeten doen voor <40.quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
“Louter uit emotie” heb je mij niet horen zeggen. Maar neem de avondklok, het bewijs is flinterdun en “het valt tegen” met de daling. Gigantisch zware maatregel, zeer zwak bewijs. Dan zou je kunnen zeggen “we stoppen er mee”. Maar nee dan krijg je: “we willen achteraf geen spijt hebben”. Dat noem ik risico avers.
En zo zijn er meer maatregelen waar je dit verhaal op kunt plakken. Neem bijvoorbeeld de winkelsluiting, in Belgi droeg dat amper bij aan de daling van de R. Maar je sloopt er wel een hele hoop mkb’ers mee. Wat krijgen wij? Een of ander onwerkbaar afhaalsysteem.
Neem sporten. Belangrijk voor zowel mentale als fysieke gezondheid. We weten dat de kans op besmetting buiten relatief beperkt is. Toch mag je maar met z’n tween sporten. Op afstand. Dat betekent gewoon dat je het beperkte risico niet wil lopen terwijl je weet dat de baten groot zijn.
En zo kan ik doorgaan. Je zult mij niet horen zeggen dat we van de maatregelen af moeten, de kern moet zijn: afstand, geen grote groepen bij elkaar zeker niet binnen. En de rest is dan om dat mogelijk te maken. Maar er zijn ook zat maatregelen waar van ik sterk het idee heb dat die met wat lef best losgelaten kunnen worden zonder dat de pleuris uitbreekt. Maar onze regering heeft zich zo diep ingegraven dat dat volstrekt onmogelijk is...
Vanwege besmettingen of andere redenen?quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn er inmiddels al meer dicht hier in Utrecht. Maar dat komt niet in de krant.
Besmettingen vanuit de noodopvang. Dan is het onmogelijk om te bepalen welk kind bij wie in de buurt geweest is.quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vanwege besmettingen of andere redenen?
Ebola hoorde ik op de groepsapp, maar ze willen geen paniek veroorzaken.quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vanwege besmettingen of andere redenen?
Wedden dat na 23 februari eerst nog gezegd dat het effect van de schoolopening nog niet voldoende kan worden geevolueerd dus dat we nog 3 weken verlenging lockdown erbij krijgen?quote:Op woensdag 10 februari 2021 15:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dan denken de mensen dat we in de zomer weer op het terras zittenquote:
quote:
Belangrijker hoe zijn die agenten veilig uit die autos gekomen? Die portieren staan zeker niet op 1.5 meter afstand!quote:
Covid-junta van het omt-kabinet.quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En dan denken de mensen dat we in de zomer weer op het terras zitten. Ze zijn helemaal gek geworden en slaan compleet door qua cojonabeleid. Waar is de ratio gebleven van de eerste lockdown?
IJsbal incommiiiiiiiing!!quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Belangrijker hoe zijn die agenten veilig uit die autos gekomen? Die portieren staan zeker niet op 1.5 meter afstand!
typische Hugo uitdrukkingen: vrijspelen, versnelling aanbrengen, openzetten, wegzetten, aan de lat staan, expliciteren...quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.are we infinite or am I alone
Waar de media aanvankelijk een nogal dubieuze rol had in het etaleren van prachtinitiatieven als de mondkapplicht en de avondklok, kan dit nog wel eens de andere kant uit gaan slaan. Nu de grabbelton met maatregelen zo goed als leeg is is het tijd een verse nieuwsbron aan te boren. Als het meer en meer van bovenstaande wordt dan kalft dat draagvlak vanzelf af.quote:
In Nijmegen snapte ik het ergens nog wel, daar waren steeds aan het eind van de middag hele groepen studenten/jongeren bij elkaar om gezamenlijk te zuipen met apres ski muziek. Maar dit gaat daadwerkelijk om spelende gezinnetjes.quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En dan denken de mensen dat we in de zomer weer op het terras zitten. Ze zijn helemaal gek geworden en slaan compleet door qua cojonabeleid. Waar is de ratio gebleven van de eerste lockdown?
Ik heb met jou aan het begin van deze periode best vaak in discussie gezeten en we zaten mijlen ver van elkaar af. Ik vond dat we niet zo moesten overdrijven en jij zat toen in de modus van geen risico nemen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
“Louter uit emotie” heb je mij niet horen zeggen. Maar neem de avondklok, het bewijs is flinterdun en “het valt tegen” met de daling. Gigantisch zware maatregel, zeer zwak bewijs. Dan zou je kunnen zeggen “we stoppen er mee”. Maar nee dan krijg je: “we willen achteraf geen spijt hebben”. Dat noem ik risico avers.
En zo zijn er meer maatregelen waar je dit verhaal op kunt plakken. Neem bijvoorbeeld de winkelsluiting, in Belgi droeg dat amper bij aan de daling van de R. Maar je sloopt er wel een hele hoop mkb’ers mee. Wat krijgen wij? Een of ander onwerkbaar afhaalsysteem.
Neem sporten. Belangrijk voor zowel mentale als fysieke gezondheid. We weten dat de kans op besmetting buiten relatief beperkt is. Toch mag je maar met z’n tween sporten. Op afstand. Dat betekent gewoon dat je het beperkte risico niet wil lopen terwijl je weet dat de baten groot zijn.
En zo kan ik doorgaan. Je zult mij niet horen zeggen dat we van de maatregelen af moeten, de kern moet zijn: afstand, geen grote groepen bij elkaar zeker niet binnen. En de rest is dan om dat mogelijk te maken. Maar er zijn ook zat maatregelen waar van ik sterk het idee heb dat die met wat lef best losgelaten kunnen worden zonder dat de pleuris uitbreekt. Maar onze regering heeft zich zo diep ingegraven dat dat volstrekt onmogelijk is...
quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:41 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
typische Hugo uitdrukkingen: vrijspelen, versnelling aanbrengen, openzetten, wegzetten, aan de lat staan, expliciteren...Ambtenaren taaltjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*Huuwl.*'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Verkiezingen outquote:Op woensdag 10 februari 2021 17:45 schreef raptorix het volgende:
Ik vraag me af wat de volgende verzwarende maatregel word, vast iets wat mensen echt haten, iemand suggesties?
Je kan je afvragen of zo'n risicobeoordeling wel juist is. Neem iemand zoals Ira Helsloot, hoogleraar besturen van veiligheid, die dat werk dagelijks doet (vergeet even z'n kritiek op het coronabeleid) in in de praktijk. Van asbest tot brandveiligheid tot een chemisch lek ergens. Die mensen zouden IMO ook in het OMT moeten zitten, want de kosten worden echt groter dan de baten. Niet op economisch vlak maar eveneens of psychologisch vlak. Het lijkt nu ook alsof het doel alle middelen heiligt.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zet in op:quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Verkiezingen out
max 15km van huis
sperrzeit naar 1800
Alle kanalen op tv verplicht tegelijk op IC-TV afgewisseld met vaccinatie en 'we doen het allemaal samen' spots en de pasfoto van hugo de faler als logo rechtsboven
Ze komen ook met steeds slechtere slogans en oneliners.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:12 schreef Vasilevski het volgende:
Het virus sleet mee.
'we moeten meer urgentie kweken'quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zet in op:
-Spertijd in weekend 16:00
-Algeheel verbod op alcohol en wiet.
-Stranden dicht
En mensen die Don heten krijgen een Ab Osterhaus coupequote:Op woensdag 10 februari 2021 17:51 schreef DonDruiper het volgende:
Over een paar maanden hebben we in de kapperszaken alleen nog de keus uit een Rutte of De Jonge coup.
Anders boete.
Bron: De Standaardquote:Ondanks corona scoren studenten even goed of beter
‘Ik ben verrast’, zegt Pieter Cornillie, professor aan de faculteit diergeneeskunde van de UGent. Hij geeft het ‘buisvak’ anatomie in de eerste en tweede bachelor. De jongste jaren slaagde 18 procent van de eerstejaarsstudenten in januari. Nu is dat 30 procent. ‘Ook bij de tweedejaars is het aantal geslaagden met zo’n tien procentpunt gestegen’, zegt hij. ‘Erg opvallend.’ Cornillie benadrukt dat niet zomaar meer studenten met de hakken over de sloot slaagden. ‘Alle punten gaan de lucht in. Ook het aantal zeventienen en achttienen.’
De goede resultaten zijn geen unicum. Aan de UGent slaagde, ondanks code rood in het hoger onderwijs en het bijhorende sociale isolement voor veel studenten, een hoger percentage voor alle examens dit eerste semester. Vorig jaar was dat 44,7 procent, dit jaar 47,8 procent. Het aantal studenten dat slaagde voor alle vakken in het eerste semester, ligt zelfs hoger dan de voorbije vier jaar.
Eerstejaars doen het prima
Opvallend is dat het effect sterker is bij de eerstejaars- of generatiestudenten, over wie veel ongerustheid bestond. Dit jaar slaagde 24,5 procent voor alle vakken, vorig jaar was dat 20,1 procent. ‘Een opvallende en geruststellende vaststelling is dat er meer aanwezigen waren. Zelfs de eerstejaarsstudenten tekenden meer dan anders present’, zegt rector Rik Van de Walle.
‘Ondanks de aanhoudende coronacrisis houden student vol en halen ze goede of betere cijfers’, klinkt het aan Odisee Hogeschool, dat eenzelfde analyse maakte. Het algemene slaagpercentage steeg er met 4,3 procentpunt in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Ook hier doen eerstejaars het bijzonder goed. ‘Hoewel we bij zowel de eerste-, tweede- als derdejaars een stijging in de resultaten zien, vallen de eerstejaars op’, zegt directeur Onderwijs Ann Martin. ‘Het aantal generatiestudenten dat minstens 10 op 20 haalt, is met 5,7 procentpunt gestegen naar 63,5 procent.’
Dat studenten in het algemeen beter scoren, komt voort uit een eerste, snelle analyse. De KU Leuven, VUB en UAntwerpen komen pas later met hun bevindingen en bijvoorbeeld aan de AP Hogeschool zijn de examens nog volop bezig.
quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:51 schreef DonDruiper het volgende:
Over een paar maanden hebben we in de kapperszaken alleen nog de keus uit een Rutte of De Jonge coup.
Anders boete.
Jazeker:quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:45 schreef raptorix het volgende:
Ik vraag me af wat de volgende verzwarende maatregel word, vast iets wat mensen echt haten, iemand suggesties?
Dat moet toch wel een poet van jewelste zijn geweest, hulde!quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik zag ook al voorbijkomen dat als we de verkiezingen niet uitstellen, dat het dan een stem op het virus is. Prachtige retoriek maar wel flauwekul natuurlijk.
Ferd vind dit leuk!quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
Ik kan niet anders dan een coup ferd. Sorry, die moet ook!
Waar gaat dit naar toe.
En dat voegt exact toe?quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:56 schreef galantis het volgende:
[..]
Jazeker:
- Mondkapplicht op straat.
- Speeltuintjes voor kinderen sluiten.
- Max n persoon per auto.
- Verbod op praten in het OV.
Gewoon even naar ome Erdogan vliegen voor wat haar, dat mag nog wel gewoon.quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
Ik kan niet anders dan een coup ferd. Sorry, die moet ook!
Waar gaat dit naar toe.
Wat nu als je niet anders kan?quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ferd vind dit leuk!
[ afbeelding ]
Klinkt leuk. Maar dat is puur tijdrekken. Want die gaan ook weer bij opa en oma langs. Dat zagen we in de zomer.quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:26 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En wat nog altijd zo is, de one-size-fits-all maatregelen. Stel je voor dat je zegt restaurants mogen weer open op dezelfde manier als voor half december, dan puilt het gelijk weer uit met risicogroepgevallen. Eigenlijk zou je ze open moeten doen voor <40.
We hebben ook nog een fysiek symbool nodig om solidariteit te tonen, iets wat makkelijk te doen is voor iedereen, en een sterk symbool vormt, suggesties?quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En laat dat nou exact in de huidige trend passenquote:Op woensdag 10 februari 2021 17:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En dat voegt exact toe?
Allemaal van die symbool maatregelen die alleen maar woede opwekken.
100% met je eens. Het wordt ook echt tijd dat dit soort mensen gehoord worden en deel gaan uitmaken van de besluitvorming. Maak een adviesgroep 'Een jaar corona: economie, psychologie & maatschappij; mogelijkheden voor de toekomst" en pleur daar een Barbara Baarsma in of een Ira Helsloot of ik noem maar wat. Laat hun adviseren op andere gebieden dan alleen virusbestrijding. OMT is hier totaal niet geschikt voor noch die mongolode ambtenaren met hun regels voor voetbal kijken. De genoemde dingen zijn nu hartstikke nodig.quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Exact.quote:Op woensdag 10 februari 2021 18:00 schreef galantis het volgende:
[..]
En laat dat nou exact in de huidige trend passen
Ik heb volgens mij al sinds het begin van de tweede golf gezegd dat er een groot verschil zit tussen een stootkuur en wat langdurig vol te houden is...quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb met jou aan het begin van deze periode best vaak in discussie gezeten en we zaten mijlen ver van elkaar af. Ik vond dat we niet zo moesten overdrijven en jij zat toen in de modus van geen risico nemen.
Maar Ik kan niet anders zeggen dat je sinds de invoeren van de maskersplicht en het zenuwe beleid van het omt-kabinet er nauwelijks naast zit. Realisme ten top.
Kan jij niet gewoon dissel zijn plek over nemen? Trein for president wat mij betreft.
Die 'indirecte' besmettingen zijn al een stuk minder waarschijnlijk. Als je wil dat opa en oma niet besmet worden, dan moet je niet bij ze langs, dt is effectief.quote:Op woensdag 10 februari 2021 18:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klinkt leuk. Maar dat is puur tijdrekken. Want die gaan ook weer bij opa en oma langs. Dat zagen we in de zomer.
Hoekstra mocht dat zg goede "nieuws over scholen" zeggen zodat hij kan worden voorgesorteerd voor het volgende coalitiekabinet. Beetje andere vervolgens in dehoek zetten van het kwaad en klaar is ons Kabinet.quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:07 schreef Claudia_x het volgende:
Hoekstra maakt toch ook deel uit van het kabinet?
Men kan niet eens in 10 maanden regelen dat je via Dig-ID een afspraak kunt maken voor een test of vaccinatie, en jij denkt dat ze in 5 weken kunnen regelen dat je kunt stemmen vi Dig-ID?quote:Op woensdag 10 februari 2021 18:02 schreef quirina het volgende:
Stemmen moet voor iedereen per post of digi-D gaan vind ik.
Of latere verkiezingen.
Het OMT is bij mij klaar sinds dat stuk in de VK gecombineerd met dat gekke gedoe rond de scholen. Eerst ben je tegen, laten we het sociale wetenschappers noemen, in je clubje want dat is je taak niet. (Daar valt iets voor te zeggen.) maar vervolgens ga je wel adviseren de scholen te openen op grond van maatschappelijke overwegingen terwijl je advies in alles schreeuwt dat het epidemiologisch een risico is. Dat gecombineerd met dat stuk in de VK maakt dat ik het OMT niet meer zo serieus kan nemen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 18:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
100% met je eens. Het wordt ook echt tijd dat dit soort mensen gehoord worden en deel gaan uitmaken van de besluitvorming. Maak een adviesgroep 'Een jaar corona: economie, psychologie & maatschappij; mogelijkheden voor de toekomst" en pleur daar een Barbara Baarsma in of een Ira Helsloot of ik noem maar wat. Laat hun adviseren op andere gebieden dan alleen virusbestrijding. OMT is hier totaal niet geschikt voor noch die mongolode ambtenaren met hun regels voor voetbal kijken. De genoemde dingen zijn nu hartstikke nodig.
Mja, als de media zo'n invloed heeft op hoe we denken komen we niet veel verder.
Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge.quote:Op woensdag 10 februari 2021 18:02 schreef quirina het volgende:
Stemmen moet voor iedereen per post of digi-D gaan vind ik.
Of latere verkiezingen.
Ik gok op een vastlopende website omdat ze alleen op snelle computers getest hebben die de 80 partijen wel aan kunnen. Of dat er kandidaten buiten beeld vallen en de website niet scrolled.quote:Op woensdag 10 februari 2021 18:06 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge.
Ik ben ook tegen een tweestromensamenleving. Altijd geweest en op elk vlak.quote:Op woensdag 10 februari 2021 18:02 schreef galantis het volgende:
[..]
Die 'indirecte' besmettingen zijn al een stuk minder waarschijnlijk. Als je wil dat opa en oma niet besmet worden, dan moet je niet bij ze langs, dt is effectief.
Overigens ben ik niet voor deze leeftijdsdiscriminatie.
Ik weet niet wat jij leest, maar ik geef nergens het OMT de schuld.quote:Op woensdag 10 februari 2021 13:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Je kan het OMT overal de schuld van geven, maar zij geven gevraagd en ongevraagd advies over coronaverspreiding.
Het kabinet besluit wat ze met die adviezen doet (en welke opdracht zij aan OMT geeft).
Dus ik zou meer kijken naar de rol van het kabinet in dit geval. Zij zullen k advies moeten vragen over sociale / maatschappelijke / economische gevolgen, aan andere adviesorganen/experts. Als ze dat niet doen, is dat hun fout (niet die van het OMT).
Qua economen wil ik graag betalen voor Kees de Kortquote:Op woensdag 10 februari 2021 18:07 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij leest, maar ik geef nergens het OMT de schuld.
Wel is het zo dat het OMT -experts met maximale oogkleppen- de functie als adviesorgaan ver heeft overstegen. De politiek loopt er blindelings maar bewust, achteraan, zodat ze zelf geen verantwoording hoeven te dragen.
Daarom beter opheffen. Als ze dan echt niet meer weten wat ze moeten doen, kan je een nieuwe gemixte groep vormen (eigenlijk al te laat) van psych./economie/algemene welzijn/en een paar virusmannetjes (niet een dozijn).
quote:Op woensdag 10 februari 2021 18:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hebben ook nog een fysiek symbool nodig om solidariteit te tonen, iets wat makkelijk te doen is voor iedereen, en een sterk symbool vormt, suggesties?
Ik zat zelf meer aan een pastel groen lint te denken, of een hip armbandje.quote:
Nee, zo is het niet.quote:Op woensdag 10 februari 2021 18:07 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij leest, maar ik geef nergens het OMT de schuld.
Wel is het zo dat het OMT -experts met maximale oogkleppen- de functie als adviesorgaan ver heeft overstegen. De politiek loopt er blindelings maar bewust, achteraan, zodat ze zelf geen verantwoording hoeven te dragen.
Daarom beter opheffen. Als ze dan echt niet meer weten wat ze moeten doen, kan je een nieuwe gemixte groep vormen (eigenlijk al te laat) van psych./economie/algemene welzijn/en een paar virusmannetjes (niet een dozijn).
COR is een warm bad.quote:Op woensdag 10 februari 2021 18:44 schreef MoreDakka het volgende:
Het worden nog twee hele lange weken voordat de Britse variant het overneemt en de derde golf begint.
Nog maar 1 OMT wachten.quote:Op woensdag 10 februari 2021 18:44 schreef MoreDakka het volgende:
Het worden nog twee hele lange weken voordat de Britse variant het overneemt en de derde golf begint.
Die Belgen hebben niet door dat je gewoon af kunt kijken en kunt overleggen via WA bij online tentamens? 😂quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:55 schreef crystal_meth het volgende:
Voor studenten in Belgi had de lockdown alvast n positief effect: betere resultaten.
[..]
Bron: De Standaard
En een rap, we hebben een rap nodig. We halen Ali B en Marco Borsato uit de mottenballen om weer een braaksel van een coronalied te schrijven, zodat we als bevolking weer vereend in onze haat zijn.quote:Op woensdag 10 februari 2021 18:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hebben ook nog een fysiek symbool nodig om solidariteit te tonen, iets wat makkelijk te doen is voor iedereen, en een sterk symbool vormt, suggesties?
Is het aandeel Britten die in Spanje overwinteren je nog nooit opgevallen?quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:10 schreef THEFXR het volgende:
[ twitter ]
iets anders in Spanje gebeurt wat deze piek kan veroorzaken?
Haha, schijnt in NL ook wel een probleempje te zijnquote:Op woensdag 10 februari 2021 19:01 schreef alors het volgende:
[..]
Die Belgen hebben niet door dat je gewoon af kunt kijken en kunt overleggen via WA bij online tentamens? 😂
neequote:Op woensdag 10 februari 2021 19:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
Is het aandeel Britten die in Spanje overwinteren je nog nooit opgevallen?
Sommige media (Guardian) focusen heel erg op doden.quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:10 schreef THEFXR het volgende:
[ twitter ]
iets anders in Spanje gebeurt wat deze piek kan veroorzaken?
dus subjectieve bron?quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Sommige media (Guardian) focusen heel erg op doden.
Online examens waren een uitzondering aan de universiteiten, de meeste examens vonden op de campus plaats of in gehuurde zalen (sportzalen etc..).quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:01 schreef alors het volgende:
[..]
Die Belgen hebben niet door dat je gewoon af kunt kijken en kunt overleggen via WA bij online tentamens? 😂
Naja het aantal doden zal ongetwijfeld correct zijn.quote:
en wij dan ?quote:In Duitsland kunnen kapperszaken op 1 maart weer opengaan. Dat is een van de besluiten na beraad tussen bondskanselier Merkel en de leiders van de deelstaten, melden Duitse media, waaronder Der Spiegel en Focus, op basis van ingewijden. Er is een overleg gaande over mogelijke versoepelingen na 14 februari, wanneer de huidige lockdown afloopt.
De versoepeling zou niet alleen gelden voor kappers. Ook andere bedrijven die lichaamsverzorging aanbieden, zoals voetverzorgingsstudio's, kunnen weer open. Dit soort bedrijven is dicht sinds half december, toen Duitsland in lockdown ging.
Wij hebben de basisscholen open.quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:26 schreef deedeetee het volgende:
nos
[..]
en wij dan ?
Ik dacht dat we Duitsland braaf nadeden ?
Die alweer sluiten omdat er n besmet kind opzit. Misschien nog eens kritisch naar die regels kijken. Voordat over 2 weken iedereen weer thuis zit.quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Wij hebben de basisscholen open.
Ja. Dus?quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:45 schreef Haags het volgende:
[..]
Zo ja poehee, wel 1 kind is besmet.
Dan is het hier vakantie.quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:31 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Die alweer sluiten omdat er n besmet kind opzit. Misschien nog eens kritisch naar die regels kijken. Voordat over 2 weken iedereen weer thuis zit.
Die komt vanuit de opvang.quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:31 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Die alweer sluiten omdat er n besmet kind opzit.
Wat meteen een van de problemen is. Meer testen = eerdere diagnose = grotere kans dat het niet al onzichtbaar verspreid in de samenleving. Maar velen denken nog steeds dat de rol van kinderen minimaal is en dat snotteren e.d. er gewoon bij hoort en dat het dan vast geen Corona is. Een paar weken later merken we dan stijgingen in oudere leeftijdsgroepen waardoor er automatisch gedacht word dat het dan vast ligt aan werksituaties e.d. Onmogelijk dat het aan de scholen ligt, want die kinderen zijn toch niet besmet? Logisch als er niet genoeg getest word.quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Al denk ik dat veel mensen niet zo snel hun kinderen testen.
Dat is over het algemeen correct. Maar kinderen gewoon testen als het nodig is is niets op tegen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat meteen een van de problemen is. Meer testen = eerdere diagnose = grotere kans dat het niet al onzichtbaar verspreid in de samenleving. Maar velen denken nog steeds dat de rol van kinderen minimaal is en dat snotteren e.d. er gewoon bij hoort en dat het dan vast geen Corona is.
Maar die kan nog komen als de maatregelen los worden gelaten!11quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:43 schreef TheVulture het volgende:
Net op RTL Nieuws: nauwelijks sprake van een griepgolf dit jaar... Elk nadeel heeft z'n voordeel
Alleen bij het straffen en onderdrukken van het volk, niet bij versoepeling. Nederland moet en zal de strengste lockdown hebbenquote:Op woensdag 10 februari 2021 19:26 schreef deedeetee het volgende:
nos
[..]
en wij dan ?
Mensen moeten toch een keer weer naar de kapper. Ik verwacht ook wel dat die bij ons begin maart ook wel weer (tijdelijk) open mogen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:26 schreef deedeetee het volgende:
nos
[..]
en wij dan ?
Misschien moeten we even de dagelijkse PCR testen raadplegen voor de actuele griepcijfers.quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:43 schreef TheVulture het volgende:
Net op RTL Nieuws: nauwelijks sprake van een griepgolf dit jaar... Elk nadeel heeft z'n voordeel
Niet als ze die gewoon snel allemaal inenten.quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:47 schreef DonDruiper het volgende:
We moeten alles weer gewoon open gooien.
Ja, er zullen veel bejaarden overlijden, maar dat is een risico wat ik wel wil nemen.
'TIjdelijk' openen is wat mij betreft gewoon geen optie meer als we straks 3 mnd in lockdown hebben gezeten (en al sinds half oktober in gedeeltelijke lockdown) en met de vaccins.quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:47 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Mensen moeten toch een keer weer naar de kapper. Ik verwacht ook wel dat die bij ons begin maart ook wel weer (tijdelijk) open mogen.
Niks tijdelijk. Permanent, doorpakken. We moeten ophouden met het telkens in de kramp schieten van van alles en nog wat, het is mooi geweest.quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:47 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Mensen moeten toch een keer weer naar de kapper. Ik verwacht ook wel dat die bij ons begin maart ook wel weer (tijdelijk) open mogen.
Zeker, en ook met die idiote regels van klassen naar huis en scholen dicht kunnen ze inmiddels mijn rug op met een test.quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan is het hier vakantie.![]()
Maar ik vrees ook met grote vrezen. Al denk ik dat veel mensen niet zo snel hun kinderen laten testen omdat snotneus.
Helemaal mee eens, alles wat nu versoepeld wordt is gewoon permanent. Niet telkens dat angstige, de tijd is aangebroken dat als je zelf denk dat je risico loopt, dat je dan ook maar zelf maatregelen neemt.quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Niks tijdelijk. Permanent, doorpakken. We moeten ophouden met het telkens in de kramp schieten van van alles en nog wat, het is mooi geweest.
Kuipers is het hier niet mee eens.quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, alles wat nu versoepeld wordt is gewoon permanent. Niet telkens dat angstige, de tijd is aangebroken dat als je zelf denk dat je risico loopt, dat je dan ook maar zelf maatregelen neemt.
Gommers vind hier ook wat van.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Kuipers is het hier niet mee eens.
Wanneer heeft ie nu weer code zwart des doos voorspeld?quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Kuipers is het hier niet mee eens.
Net op de radio: In Duitsland moeten de bewindslieden de maatregelen en verlengingen die ze willen nemen ontzettend goed onderbouwen want anders gaan ze het grofvuil in door de rechtbank. Ook het continue verschuiven van de doelpalen m.b.t. besmettingen wordt expliciet benoemd.quote:Fhrende konomen vermissen in der Pandemie-Bekmpfung eine Perspektive fr Unternehmen und Verbraucher. Sie kritisieren auch, dass Referenzwerte wie Neuinfektionen je 100.000 Einwohner beliebig gewendet werden. Jetzt werden wohl die Gerichte eine groe Rolle spielen.
Vlak het aantal ouders niet uit dat weigert hun kinderen te laten testen omdat het traumatisch zou zijn. Hier een collega met een kind dat sinds maart vorig jaar zes keer ziek is geweest, maar het ventje (9 jaar...) mag absoluut niet getest worden want het is hoogsensitief.quote:Op woensdag 10 februari 2021 19:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat meteen een van de problemen is. Meer testen = eerdere diagnose = grotere kans dat het niet al onzichtbaar verspreid in de samenleving. Maar velen denken nog steeds dat de rol van kinderen minimaal is en dat snotteren e.d. er gewoon bij hoort en dat het dan vast geen Corona is. Een paar weken later merken we dan stijgingen in oudere leeftijdsgroepen waardoor er automatisch gedacht word dat het dan vast ligt aan werksituaties e.d. Onmogelijk dat het aan de scholen ligt, want die kinderen zijn toch niet besmet? Logisch als er niet genoeg getest word.
Dat ook inderdaad..quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vlak het aantal ouders niet uit dat weigert hun kinderen te laten testen omdat het traumatisch zou zijn. Hier een collega met een kind dat sinds maart vorig jaar zes keer ziek is geweest, maar het ventje (9 jaar...) mag absoluut niet getest worden want het is hoogsensitief.
In het dorp waar ze woont heeft Corona ook flink huisgehouden dus alle reden om waakzaam te zijn maar het houdt bij sommige mensen dus al op bij zelfverzonnen etiketjes.
Was er niet een deelstaat of regio daar die vanaf vandaag geen avondklok meer heeft omdat die door een rechtbank is vernietigd?quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Net op de radio: In Duitsland moeten de bewindslieden de maatregelen en verlengingen die ze willen nemen ontzettend goed onderbouwen want anders gaan ze het grofvuil in door de rechtbank. Ook het continue verschuiven van de doelpalen m.b.t. besmettingen wordt expliciet benoemd.
Het beleid is ook altijd geweest dat kinderen niet getest hoefden te worden, dat is pas sinds kort anders. Als jij te horen krijgt dat je je kind niet hoeft te laten testen zou je het ook niet doen toch?quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vlak het aantal ouders niet uit dat weigert hun kinderen te laten testen omdat het traumatisch zou zijn. Hier een collega met een kind dat sinds maart vorig jaar zes keer ziek is geweest, maar het ventje (9 jaar...) mag absoluut niet getest worden want het is hoogsensitief.
In het dorp waar ze woont heeft Corona ook flink huisgehouden dus alle reden om waakzaam te zijn maar het houdt bij sommige mensen dus al op bij zelfverzonnen etiketjes.
Afgelopen januari.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wanneer heeft ie nu weer code zwart des doos voorspeld?
voor 6 maanden?, want 2x Covid krijgen bestaat ook nog.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:21 schreef Discombobulate het volgende:
Vanavond Jaap Goudsmit bij Op1: Hij zegt dat alles weer open moet als ouderen >60 gevaccineerd zijn.
Op zeker dat ik die wel liet testen! Het is zielig, maar als ze ziek waren en er de mogelijkheid was dat ze klasgenoten of de leraar aan hadden gestoken dan zou ik gewoon een afspraak gemaakt hebben.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het beleid is ook altijd geweest dat kinderen niet getest hoefden te worden, dat is pas sinds kort anders. Als jij te horen krijgt dat je je kind niet hoeft te laten testen zou je het ook niet doen toch?
als ouder ben je idd verantwoordelijk voor je kind en alles wat daaruit kan voortvloeien.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Op zeker dat ik die wel liet testen! Het is zielig, maar als ze ziek waren en er de mogelijkheid was dat ze klasgenoten of de leraar aan hadden gestoken dan zou ik gewoon een afspraak gemaakt hebben.
Heb allebei de kinderen hier een keer naar een teststraat gereden. Heb eerlijk gezegd niet eens gekeken of ze gezien hun leeftijd niet eens getest moesten worden. Dat is toch een stukje verantwoordelijkheid nemen naar je omgeving toe?
Door vaccinatie verloopt dit minder ernstig dan, dus geen probleem.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
voor 6 maanden?, want 2x Covid krijgen bestaat ook nog.
Groot gelijk.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:21 schreef Discombobulate het volgende:
Vanavond Jaap Goudsmit bij Op1: Hij zegt dat alles weer open moet als ouderen >60 gevaccineerd zijn.
Nou, dat zien we dan wel weer. Er zijn ontzettend weinig mensen die twee keer besmet zijn terwijl het virus al een jaar huishoudt.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
voor 6 maanden?, want 2x Covid krijgen bestaat ook nog.
Held!quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:20 schreef Tijn het volgende:
Laatst hadden we het over die enqutes die de GGD & RIVM afneemt om het draagvlak te meten. Ik zit in de groep die daarvoor wordt uitgenodigd en ik zou de vragen delen als er weer een ronde van start ging.
Nou, nu dusKheb een screenshot gemaakt van elke vraag. Het zijn er maar liefst 50
Dus voor de genteresseerden, dit zijn de vragen van de 10e ronde van het GGD/RIVM-onderzoek naar gedrag en welbevinden:
https://imgbox.com/g/kCovpeOnAd
@:trein2000
antistoffen zijn toch gelijk aan de 1ste keer covid-19 krijgen?quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Door vaccinatie verloopt dit minder ernstig dan, dus geen probleem.
of vijf andere varianten, vergis je maar niet, ze kunnen nog alle kanten op.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nou, dat zien we dan wel weer. Er zijn ontzettend weinig mensen die twee keer besmet zijn terwijl het virus al een jaar huishoudt.
Edit: En idd wat @:DeVerzamelaar zegt, 2e keer is minder ernstig. Als we dan nog op slot gaan dan zijn we helemaal gek geworden en dat zal ook niemand accepteren.
Het zou me geen eens verbazen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:56 schreef galantis het volgende:
[..]
Jazeker:
- Mondkapplicht op straat.
- Speeltuintjes voor kinderen sluiten.
- Max n persoon per auto.
- Verbod op praten in het OV.
Je hebt ook nog T-cel immuniteit. En misschien nog wel een vorm van immuniteit die we niet kennen. Feit is dat tweede keer besmet raken (bijna) niet voorkomt en als het zo is dan verloopt het veel minder.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
antistoffen zijn toch gelijk aan de 1ste keer covid-19 krijgen?
Binnenkort maar eens een abo nemen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:24 schreef Oidipous het volgende:
Kijk aan, een oproep van een journalist (van Follow The Money) die wel kritische artikelen durft te schrijven in deze tijd.
[ twitter ]
Er zijn honderden andere varianten. Zo bijzonder is dat niet. Een virus muteert constant. Influenza is ook elk jaar anders.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
of vijf andere varianten, vergis je maar niet, ze kunnen nog alle kanten op.
Zeer verhelderend inderdaad. Hij plaatst het in het groter perspectief door er op te wijzen dat er genoeg mutaties nog op zullen treden. Een viroloog die ogenschijnlijk geen (financile) belangen heeft bij beslissingen die genomen worden door het OMT of de regering.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:35 schreef Discombobulate het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-vaccineer-a4031269
Artikel uit NRC met Jaap Goudsmit. Enige viroloog die ik echt mag, prima kerel. Hij is ook de enige die kritisch naar z'n eigen vakgebied kijkt en veel meer een holistisch beeld heeft.
Je hebt behalve antistoffen ook nog B- en T-cellen die als het ware een geheugen kunnen vormen voor het geval antistoffen verdwijnen, waardoor de mogelijke nieuwe infectie milder verloopt.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
antistoffen zijn toch gelijk aan de 1ste keer covid-19 krijgen?
quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:35 schreef Discombobulate het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-vaccineer-a4031269
Artikel uit NRC met Jaap Goudsmit. Enige viroloog die ik echt mag, prima kerel. Hij is ook de enige die kritisch naar z'n eigen vakgebied kijkt en veel meer een holistisch beeld heeft.
Dit vind ik een zeer interessante gedachte. Waarom niet nu als een gek iedereen gaan prikken om de derde golf te neutraliseren? Dan kunnen we na de zomer wel eens “echt” gaan vaccineren.quote:en risico in dit scenario is dat de leveringen stokken. Is n prik ook voldoende?
„In een noodsituatie als dit zou ik het zelfs aandurven om van al die vaccins alleen het eerste shot geven. Het vaccin van Janssen beschermt na n dosis 100 procent tegen IC-opname en overlijden aan Covid-19. De covidvaccins doen feitelijk allemaal hetzelfde: ze wekken een immuunrespons op tegen het spike-eiwit van het coronavirus. Het gedeelte dat bindt aan onze cellen.
ik heb zelf al meerdere keren kritiek geuit op het vaccineren tijdens kantoortijden, het is hoogstnoodzakelijk, dus met het met ploegendiensten gaan, dus 24/7.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:37 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Zeer verhelderend inderdaad. Hij plaatst het in het groter perspectief door er op te wijzen dat er genoeg mutaties nog op zullen treden. Een viroloog die ogenschijnlijk geen (financile) belangen heeft bij beslissingen die genomen worden door het OMT of de regering.
Precies, zie ook onderstaande tekst uit een artikel over T-cell immuniteit. Ik heb zinnen dikgedrukt die interessant zijn.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Je hebt behalve antistoffen ook nog B- en T-cellen die als het ware een geheugen kunnen vormen voor het geval antistoffen verdwijnen, waardoor de mogelijke nieuwe infectie milder verloopt.
quote:Thank you to Dr Doshi for raising the profile of T-cells. Incidentally, German researchers found that a staggering 81% of individuals had pre-existing T-cells that cross-react with SARS-CoV-2 epitopes [1]. This fits with modelling in May by Imperial College’s Professor Friston, a world authority in mathematical modelling of complex dynamic biological systems, indicating that around 80% and 50% of the German and UK populations, respectively, are resistant to COVID-19: https://unherd.com/2020/0(...)-even-susceptible-to...
Antibodies can only latch onto and help destroy pathogens outside cells and may also occasionally, paradoxically, enhance a pathogen’s ability to infect cell instead by antibody dependent ”enhancement” or ADE. It is only the T-cell that can cleverly sense and destroy pathogens inside infected cells using “sensors” which detect foreign protein fragments.
Zo groot is de voorraad niet. Daar gaat het niet mis. We moeten gewoon de voorraad er door heen jassen. Alle reserves over boord gooien.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik heb zelf al meerdere keren kritiek geuit op het vaccineren tijdens kantoortijden, het is hoogstnoodzakelijk, dus met het met ploegendiensten gaan, dus 24/7.
Het klopt dat hij bij die instanties geen financile belangen heeft, maar hij verkoopt wel zijn boek in het artikel.
Hij is ook schrijver. Heeft veel meer boeken geschreven. Is gewoon leuk zakcentje voor erbij als intellectueel.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:42 schreef THEFXR het volgende:
Het klopt dat hij bij die instanties geen financile belangen heeft, maar hij verkoopt wel zijn boek in het artikel.
en Hugo wil juist die 2de prik in voorraad houden ivm niet leveren van verwachte vaccins.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo groot is de voorraad niet. Daar gaat het niet mis. We moeten gewoon de voorraad er door heen jassen. Alle reserves over boord gooien.
Uit de curve van dagelijkse vaccinaties in Isral blijkt ook dat ze op sommige dagen veel meer vaccinaties zetten dan andere dagen. Dus het is niet erg om de voorraad vaccins op te maken, zolang de vaccins maar snel worden gezet.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo groot is de voorraad niet. Daar gaat het niet mis. We moeten gewoon de voorraad er door heen jassen. Alle reserves over boord gooien.
Gebeurt niet, want Rusland.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en Hugo wil juist die 2de prik in voorraad houden ivm niet leveren van verwachte vaccins.
zelf had ik graag het sputnik door het EMA heen gejast. die russen zijn best slim, hoor
Ligt er natuurlijk aan, als je je verder gedraagt alsof je kind besmet is maakt het niet zoveel uit verder anders dan dat je er een labeltje aan hangt.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Op zeker dat ik die wel liet testen! Het is zielig, maar als ze ziek waren en er de mogelijkheid was dat ze klasgenoten of de leraar aan hadden gestoken dan zou ik gewoon een afspraak gemaakt hebben.
Heb allebei de kinderen hier een keer naar een teststraat gereden. Heb eerlijk gezegd niet eens gekeken of ze gezien hun leeftijd niet eens getest moesten worden. Dat is toch een stukje verantwoordelijkheid nemen naar je omgeving toe?
Je bedoelt dus dat politiek het wint van de volksgezondheid?quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gebeurt niet, want Rusland.
Dan moeten we straks James Bond sturen als het mis loopt.
deleted door de user, vermoed ik.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat is er met deze post gebeurd?
Dat is gewoonweg een zeer lastige situatie politiek gezien, want hoe er met Navalny wordt omgegaan kan natuurlijk echt niet. Maar goed, soms moet je dan maar wat meer door je vingers kijken.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gebeurt niet, want Rusland.
Dan moeten we straks James Bond sturen als het mis loopt.
Zeker.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Je bedoelt dus dat politiek het wint van de volksgezondheid?
Dat is verder niks nieuws toch? We zitten er al een jaar met de neus bovenop te koekeloeren.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Je bedoelt dus dat politiek het wint van de volksgezondheid?
De prikstraten zijn toch 7 dagen per week open van iets tussen 07:30 en 22:00 oid?quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik heb zelf al meerdere keren kritiek geuit op het vaccineren tijdens kantoortijden, het is hoogstnoodzakelijk, dus met het met ploegendiensten gaan, dus 24/7.
dat zijn de teststraten.quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:55 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De prikstraten zijn toch 7 dagen per week open van iets tussen 07:30 en 22:00 oid?
Toch geen 9 tot 5?
Wanneer wordt J&J eigenlijk goedgekeurd?quote:Op woensdag 10 februari 2021 20:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |