abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 februari 2021 @ 20:12:51 #251
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197931563
quote:
7s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wat meteen een van de problemen is. Meer testen = eerdere diagnose = grotere kans dat het niet al onzichtbaar verspreid in de samenleving. Maar velen denken nog steeds dat de rol van kinderen minimaal is en dat snotteren e.d. er gewoon bij hoort en dat het dan vast geen Corona is. Een paar weken later merken we dan stijgingen in oudere leeftijdsgroepen waardoor er automatisch gedacht word dat het dan vast ligt aan werksituaties e.d. Onmogelijk dat het aan de scholen ligt, want die kinderen zijn toch niet besmet? Logisch als er niet genoeg getest word.
Vlak het aantal ouders niet uit dat weigert hun kinderen te laten testen omdat het traumatisch zou zijn. Hier een collega met een kind dat sinds maart vorig jaar zes keer ziek is geweest, maar het ventje (9 jaar...) mag absoluut niet getest worden want het is hoogsensitief.

In het dorp waar ze woont heeft Corona ook flink huisgehouden dus alle reden om waakzaam te zijn maar het houdt bij sommige mensen dus al op bij zelfverzonnen etiketjes.
pi_197931635
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:12 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Vlak het aantal ouders niet uit dat weigert hun kinderen te laten testen omdat het traumatisch zou zijn. Hier een collega met een kind dat sinds maart vorig jaar zes keer ziek is geweest, maar het ventje (9 jaar...) mag absoluut niet getest worden want het is hoogsensitief.

In het dorp waar ze woont heeft Corona ook flink huisgehouden dus alle reden om waakzaam te zijn maar het houdt bij sommige mensen dus al op bij zelfverzonnen etiketjes.
Dat ook inderdaad..
pi_197931679
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Net op de radio: In Duitsland moeten de bewindslieden de maatregelen en verlengingen die ze willen nemen ontzettend goed onderbouwen want anders gaan ze het grofvuil in door de rechtbank. Ook het continue verschuiven van de doelpalen m.b.t. besmettingen wordt expliciet benoemd.
Was er niet een deelstaat of regio daar die vanaf vandaag geen avondklok meer heeft omdat die door een rechtbank is vernietigd?

Dat is wel heel mooi om te zijn, als hun hand geforceerd wordt en we daar bv. in Juli of Augustus al weer normaal van iets als een festival kunnen genieten en hier pas in oktober, dan kunnen we van de zomer zo ff op en neer met de trein... en ik voorspel dat tien- zo niet honderdduizenden mensen dat dan ook wel zullen gaan doen :D
#WeesGeenWhales
pi_197931693
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:12 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Het beleid is ook altijd geweest dat kinderen niet getest hoefden te worden, dat is pas sinds kort anders. Als jij te horen krijgt dat je je kind niet hoeft te laten testen zou je het ook niet doen toch?
  woensdag 10 februari 2021 @ 20:20:45 #255
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197931733
Laatst hadden we het over die enquêtes die de GGD & RIVM afneemt om het draagvlak te meten. Ik zit in de groep die daarvoor wordt uitgenodigd en ik zou de vragen delen als er weer een ronde van start ging.

Nou, nu dus B-) Kheb een screenshot gemaakt van elke vraag. Het zijn er maar liefst 50 :') Dus voor de geïnteresseerden, dit zijn de vragen van de 10e ronde van het GGD/RIVM-onderzoek naar gedrag en welbevinden:

https://imgbox.com/g/kCovpeOnAd

@trein2000
pi_197931752
Vanavond Jaap Goudsmit bij Op1: Hij zegt dat alles weer open moet als ouderen >60 gevaccineerd zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 10 februari 2021 @ 20:21:48 #257
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197931770
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wanneer heeft ie nu weer code zwart des doos voorspeld?
Afgelopen januari.
  woensdag 10 februari 2021 @ 20:22:42 #258
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197931802
twitter

Plezier

VERBIEDEN :'(
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197931808
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:21 schreef Discombobulate het volgende:
Vanavond Jaap Goudsmit bij Op1: Hij zegt dat alles weer open moet als ouderen >60 gevaccineerd zijn.
voor 6 maanden?, want 2x Covid krijgen bestaat ook nog.
  woensdag 10 februari 2021 @ 20:23:14 #260
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197931820
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het beleid is ook altijd geweest dat kinderen niet getest hoefden te worden, dat is pas sinds kort anders. Als jij te horen krijgt dat je je kind niet hoeft te laten testen zou je het ook niet doen toch?
Op zeker dat ik die wel liet testen! Het is zielig, maar als ze ziek waren en er de mogelijkheid was dat ze klasgenoten of de leraar aan hadden gestoken dan zou ik gewoon een afspraak gemaakt hebben.

Heb allebei de kinderen hier een keer naar een teststraat gereden. Heb eerlijk gezegd niet eens gekeken of ze gezien hun leeftijd niet eens getest moesten worden. Dat is toch een stukje verantwoordelijkheid nemen naar je omgeving toe?
pi_197931847
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:22 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Plezier

VERBIEDEN :'(
Swing Tanzen Verboten, Reichskulturkammer
pi_197931849
Kijk aan, een oproep van een journalist (van Follow The Money) die wel kritische artikelen durft te schrijven in deze tijd.

twitter
pi_197931868
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Op zeker dat ik die wel liet testen! Het is zielig, maar als ze ziek waren en er de mogelijkheid was dat ze klasgenoten of de leraar aan hadden gestoken dan zou ik gewoon een afspraak gemaakt hebben.

Heb allebei de kinderen hier een keer naar een teststraat gereden. Heb eerlijk gezegd niet eens gekeken of ze gezien hun leeftijd niet eens getest moesten worden. Dat is toch een stukje verantwoordelijkheid nemen naar je omgeving toe?
als ouder ben je idd verantwoordelijk voor je kind en alles wat daaruit kan voortvloeien.
pi_197931888
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:22 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Door vaccinatie verloopt dit minder ernstig dan, dus geen probleem.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197931972
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:21 schreef Discombobulate het volgende:
Groot gelijk.
pi_197932018
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:22 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Nou, dat zien we dan wel weer. Er zijn ontzettend weinig mensen die twee keer besmet zijn terwijl het virus al een jaar huishoudt.

Edit: En idd wat @DeVerzamelaar zegt, 2e keer is minder ernstig. Als we dan nog op slot gaan dan zijn we helemaal gek geworden en dat zal ook niemand accepteren.
pi_197932050
quote:
14s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:20 schreef Tijn het volgende:
Laatst hadden we het over die enquêtes die de GGD & RIVM afneemt om het draagvlak te meten. Ik zit in de groep die daarvoor wordt uitgenodigd en ik zou de vragen delen als er weer een ronde van start ging.

Nou, nu dus B-) Kheb een screenshot gemaakt van elke vraag. Het zijn er maar liefst 50 :') Dus voor de geïnteresseerden, dit zijn de vragen van de 10e ronde van het GGD/RIVM-onderzoek naar gedrag en welbevinden:

https://imgbox.com/g/kCovpeOnAd

@:trein2000
Held!
“Staat u achter” dus. Duidelijk.
zie email 27 oktober
pi_197932167
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Door vaccinatie verloopt dit minder ernstig dan, dus geen probleem.
antistoffen zijn toch gelijk aan de 1ste keer covid-19 krijgen?
pi_197932217
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-vaccineer-a4031269

Artikel uit NRC met Jaap Goudsmit. Enige viroloog die ik echt mag, prima kerel. Hij is ook de enige die kritisch naar z'n eigen vakgebied kijkt en veel meer een holistisch beeld heeft.
pi_197932236
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Nou, dat zien we dan wel weer. Er zijn ontzettend weinig mensen die twee keer besmet zijn terwijl het virus al een jaar huishoudt.

Edit: En idd wat @:DeVerzamelaar zegt, 2e keer is minder ernstig. Als we dan nog op slot gaan dan zijn we helemaal gek geworden en dat zal ook niemand accepteren.
of vijf andere varianten, vergis je maar niet, ze kunnen nog alle kanten op.
pi_197932272
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:56 schreef galantis het volgende:

[..]

Jazeker:
- Mondkapplicht op straat.
- Speeltuintjes voor kinderen sluiten.
- Max één persoon per auto.
- Verbod op praten in het OV.
Het zou me geen eens verbazen.
De omt gifbeker is nog lang niet leeg
pi_197932274
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Je hebt ook nog T-cel immuniteit. En misschien nog wel een vorm van immuniteit die we niet kennen. Feit is dat tweede keer besmet raken (bijna) niet voorkomt en als het zo is dan verloopt het veel minder.
  woensdag 10 februari 2021 @ 20:37:01 #273
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197932284
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:24 schreef Oidipous het volgende:
Kijk aan, een oproep van een journalist (van Follow The Money) die wel kritische artikelen durft te schrijven in deze tijd.

[ twitter ]
Binnenkort maar eens een abo nemen.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_197932304
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

of vijf andere varianten, vergis je maar niet, ze kunnen nog alle kanten op.
Er zijn honderden andere varianten. Zo bijzonder is dat niet. Een virus muteert constant. Influenza is ook elk jaar anders.
pi_197932306
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:35 schreef Discombobulate het volgende:

Artikel uit NRC met Jaap Goudsmit. Enige viroloog die ik echt mag, prima kerel. Hij is ook de enige die kritisch naar z'n eigen vakgebied kijkt en veel meer een holistisch beeld heeft.
Zeer verhelderend inderdaad. Hij plaatst het in het groter perspectief door er op te wijzen dat er genoeg mutaties nog op zullen treden. Een viroloog die ogenschijnlijk geen (financiële) belangen heeft bij beslissingen die genomen worden door het OMT of de regering.
pi_197932318
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Je hebt behalve antistoffen ook nog B- en T-cellen die als het ware een geheugen kunnen vormen voor het geval antistoffen verdwijnen, waardoor de mogelijke nieuwe infectie milder verloopt.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197932347
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:35 schreef Discombobulate het volgende:

quote:
en risico in dit scenario is dat de leveringen stokken. Is één prik ook voldoende?
„In een noodsituatie als dit zou ik het zelfs aandurven om van al die vaccins alleen het eerste shot geven. Het vaccin van Janssen beschermt na één dosis 100 procent tegen IC-opname en overlijden aan Covid-19. De covidvaccins doen feitelijk allemaal hetzelfde: ze wekken een immuunrespons op tegen het spike-eiwit van het coronavirus. Het gedeelte dat bindt aan onze cellen.
Dit vind ik een zeer interessante gedachte. Waarom niet nu als een gek iedereen gaan prikken om de derde golf te neutraliseren? Dan kunnen we na de zomer wel eens “echt” gaan vaccineren.
zie email 27 oktober
pi_197932434
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:37 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Zeer verhelderend inderdaad. Hij plaatst het in het groter perspectief door er op te wijzen dat er genoeg mutaties nog op zullen treden. Een viroloog die ogenschijnlijk geen (financiële) belangen heeft bij beslissingen die genomen worden door het OMT of de regering.
ik heb zelf al meerdere keren kritiek geuit op het vaccineren tijdens kantoortijden, het is hoogstnoodzakelijk, dus met het met ploegendiensten gaan, dus 24/7.

Het klopt dat hij bij die instanties geen financiële belangen heeft, maar hij verkoopt wel zijn boek in het artikel.
pi_197932447
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Je hebt behalve antistoffen ook nog B- en T-cellen die als het ware een geheugen kunnen vormen voor het geval antistoffen verdwijnen, waardoor de mogelijke nieuwe infectie milder verloopt.
Precies, zie ook onderstaande tekst uit een artikel over T-cell immuniteit. Ik heb zinnen dikgedrukt die interessant zijn.

Even een disclaimer vanuit mijn kant: ik ben geen microbioloog, viroloog of immunoloog, dus ik kom niet verder dan het lezen van deze zinnetjes. :D

https://www.bmj.com/content/370/bmj.m3563/rr-6

quote:
Thank you to Dr Doshi for raising the profile of T-cells. Incidentally, German researchers found that a staggering 81% of individuals had pre-existing T-cells that cross-react with SARS-CoV-2 epitopes [1]. This fits with modelling in May by Imperial College’s Professor Friston, a world authority in mathematical modelling of complex dynamic biological systems, indicating that around 80% and 50% of the German and UK populations, respectively, are resistant to COVID-19: https://unherd.com/2020/0(...)-even-susceptible-to...

Antibodies can only latch onto and help destroy pathogens outside cells and may also occasionally, paradoxically, enhance a pathogen’s ability to infect cell instead by antibody dependent ”enhancement” or ADE. It is only the T-cell that can cleverly sense and destroy pathogens inside infected cells using “sensors” which detect foreign protein fragments.
pi_197932515
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:42 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik heb zelf al meerdere keren kritiek geuit op het vaccineren tijdens kantoortijden, het is hoogstnoodzakelijk, dus met het met ploegendiensten gaan, dus 24/7.

Het klopt dat hij bij die instanties geen financiële belangen heeft, maar hij verkoopt wel zijn boek in het artikel.
Zo groot is de voorraad niet. Daar gaat het niet mis. We moeten gewoon de voorraad er door heen jassen. Alle reserves over boord gooien.
zie email 27 oktober
  woensdag 10 februari 2021 @ 20:45:17 #281
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197932516
twitter
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197932530
quote:
Hij is ook schrijver. Heeft veel meer boeken geschreven. Is gewoon leuk zakcentje voor erbij als intellectueel.

Aimabele man.
pi_197932590
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zo groot is de voorraad niet. Daar gaat het niet mis. We moeten gewoon de voorraad er door heen jassen. Alle reserves over boord gooien.
en Hugo wil juist die 2de prik in voorraad houden ivm niet leveren van verwachte vaccins.
zelf had ik graag het sputnik door het EMA heen gejast. die russen zijn best slim, hoor
pi_197932613
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Uit de curve van dagelijkse vaccinaties in Israël blijkt ook dat ze op sommige dagen veel meer vaccinaties zetten dan andere dagen. Dus het is niet erg om de voorraad vaccins op te maken, zolang de vaccins maar snel worden gezet.
pi_197932618
quote:
14s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:45 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Wat is er met deze post gebeurd?
  woensdag 10 februari 2021 @ 20:48:58 #286
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197932636
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:47 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en Hugo wil juist die 2de prik in voorraad houden ivm niet leveren van verwachte vaccins.
zelf had ik graag het sputnik door het EMA heen gejast. die russen zijn best slim, hoor
Gebeurt niet, want Rusland.

Dan moeten we straks James Bond sturen als het mis loopt.
pi_197932652
quote:
14s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:45 schreef Caland het volgende:
omdat
Deleted?

Zou Wouter Zwart teruggefloten zijn?

Edit: nee staat nog steeds op Twitter.
  woensdag 10 februari 2021 @ 20:50:23 #288
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197932685
twitter
Ja gek

Even doorlezen op deze tweet (al wordt het weinig concreet nog)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197932692
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ligt er natuurlijk aan, als je je verder gedraagt alsof je kind besmet is maakt het niet zoveel uit verder anders dan dat je er een labeltje aan hangt.
pi_197932693
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Je bedoelt dus dat politiek het wint van de volksgezondheid?
  woensdag 10 februari 2021 @ 20:50:43 #291
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197932699
In Drenthe spelen ze de hele maatschappelijke discussie even na op bescheiden schaal. :')

https://www.ad.nl/binnenl(...)oronaruzie~ad94c26e/
pi_197932710
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:48 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Wat is er met deze post gebeurd?
deleted door de user, vermoed ik.
  woensdag 10 februari 2021 @ 20:51:13 #293
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197932712
Ik had net in de nieuwe enquête van het RIVM vragen over de avondklok
pi_197932717
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat is gewoonweg een zeer lastige situatie politiek gezien, want hoe er met Navalny wordt omgegaan kan natuurlijk echt niet. Maar goed, soms moet je dan maar wat meer door je vingers kijken.
  woensdag 10 februari 2021 @ 20:51:33 #295
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197932721
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Zeker.
pi_197932743
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197932752
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dat is verder niks nieuws toch? We zitten er al een jaar met de neus bovenop te koekeloeren.
pi_197932769
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zeker.
ze moesten zich schamen, ze zijn gekozen door ons volk,om ons te vertegenwoordigen.
pi_197932822
quote:

[..]

De prikstraten zijn toch 7 dagen per week open van iets tussen 07:30 en 22:00 oid?
Toch geen 9 tot 5?
pi_197932841
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:55 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

De prikstraten zijn toch 7 dagen per week open van iets tussen 07:30 en 22:00 oid?
Toch geen 9 tot 5?
dat zijn de teststraten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')