Daarom zijn er ook complotgekkies tegenwoordig.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Schopje BNW. Dit gaat niet gebeuren, alleen complotgekkies denken dat dit erdoor komt.
Oh, wacht.
Pfff. Was een columnist geloof ik, kan het zo wel even opzoeken. Het was in ieder geval dezelfde persoon die vond dat we helemaal geen discussie over maatregelen moesten voeren maar het gewoon moeten doen, want anders zou het virus winnen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
wtf. Wat verzinnen ze wel niet![]()
Was dat iemand met betekenis of gewoon een roeptoeteraar?
Klinkt als Rosanne Hertzbergerquote:Op woensdag 10 februari 2021 16:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Pfff. Was een columnist geloof ik, kan het zo wel even opzoeken. Het was in ieder geval dezelfde persoon die vond dat we helemaal geen discussie over maatregelen moesten voeren maar het gewoon moeten doen, want anders zou het virus winnen.
Dat wilde ik ook net zeggen. Maar dan wel met een lulcolumn aankomen over dat het belangrijk is dat de kerk gewoon open mag.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Klinkt als Rosanne Hertzberger
Ranzige praktijken.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:24 schreef zalkc het volgende:
Hij is er, het eerste voorbeeld voor het vaccinatiepaspoort![]()
![]()
bron: liveblog NOS
[..]
Soms kan ik niet anders dan sterk overwegen of we niet gewoon allemaal keihard in de maling worden genomen. Wat zou het motief kunnen zijn, wie of wat kan zoiets uitvoeren. De schaal zou bizar zijn, maar toch. Het steekt, het prikt en het jeukt.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom zijn er ook complotgekkies tegenwoordig.
Omdat ze alles bevestigd zien worden wat eerst een complot was en de overheden er niet echt heel veel aan doen om ook maar de schijn van complotten de wereld uit te helpen.
Rosanne.. Dat is toch diegene die toen een column had met: Het land moet keihard op slot! Het kan niet anders, mensen willen niet luisteren!quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:32 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook net zeggen. Maar dan wel met een lulcolumn aankomen over dat het belangrijk is dat de kerk gewoon open mag.
En natuurlijk zelf gewoon heel hard naar de TV-studio toe knallen als je er weer eens mag zitten.
Als alles wat ze denken uitkomt, zijn het dan complotgekkies of visionairs?quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom zijn er ook complotgekkies tegenwoordig.
Omdat ze alles bevestigd zien worden wat eerst een complot was en de overheden er niet echt heel veel aan doen om ook maar de schijn van complotten de wereld uit te helpen.
Ik herken het gevoel wel. Als ik het moet duiden dan ga ik toch op de Britse variant wijzen. We zijn eigenlijk precies een jaar terug. We weten dat er iets op ons af komt, maar wat wanneer en hoe weten we maar beperkt. Een iets te groot deel van dit land kan vervolgens niet met onzekerheid omgaan en slaat vervolgens door.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:34 schreef Discombobulate het volgende:
Het is anekdotisch, maar in mijn vrienden- en kenniskring ken ik echt nog niemand met corona of iemand die het gehad heeft. En we spreken relatief vaak gewoon af niet op 1,5-meter (Fuck dat, ik ben er toch al klaar mee.) Er zijn een paar mensen via via die corona hebben gehad. Voor de rest niemand. Ik leef ook al gewoon weer een stuk vrijer.
Het is toch paradoxaal te noemen dat de focus helemaal verschoven is naar besmettingen an sich als je naar de media kijkt; en regering en OMT. Iedereen schreeuwt moord en brand, iedereen is bang, er worden echt beslissingen gemaakt vanuit een roes, etc. Ik kan het niet helemaal duiden nog, maar hou er echt een vreemd gevoel op over, vooral de laatste tijd. Wat dat betreft vond ik het heel netjes van Rutte in het begin toen hij gewoon rationeel zei van dat veel Nederlanders besmet gaan worden met corona de komende tijd en dat we er ook niet alles aan kunnen doen. Dat beeld, wat we op het begin hadden, groepsimmuniteit daargelaten, is nu compleet anders. Nu is het puur angstgedrag, emotie en "wat als..." Hebben meer mensen dit? Ik kan het moeilijk duiden, hopelijk heeft iemand anders er betere woorden voor.
Heeft nog lang geduurd.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:35 schreef Luke83 het volgende:
En de eerste basisschool is alweer dicht.
Bron: liveblog nos
Die is sowieso niet goed bij haar hoofd en tegen vrije meningen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Klinkt als Rosanne Hertzberger
De eerste verjaardag met 15 mensen waar mensen van hetzelfde schaaltje een koek pakken ofzo wordt heel raar.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:42 schreef Ronald het volgende:
Als straks de maatregelen weer gaan verdwijnen moet ons land massaal afkicken.
Een groot deel van de Nederlanders is zo bloed fanatiek met alles dichtgooien en opsluiten dat het straks weer lange tijd duurt om normaal een feestje of iets dergelijks te vieren.
Ik heb hier niks aan toe te voegen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:33 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Soms kan ik niet anders dan sterk overwegen of we niet gewoon allemaal keihard in de maling worden genomen. Wat zou het motief kunnen zijn, wie of wat kan zoiets uitvoeren. De schaal zou bizar zijn, maar toch. Het steekt, het prikt en het jeukt.
Vind hem wel sterk hoor.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:34 schreef Discombobulate het volgende:
Het is anekdotisch, maar in mijn vrienden- en kenniskring ken ik echt nog niemand met corona of iemand die het gehad heeft. En we spreken relatief vaak gewoon af niet op 1,5-meter (Fuck dat, ik ben er toch al klaar mee.) Er zijn een paar mensen via via die corona hebben gehad. Voor de rest niemand. Ik leef ook al gewoon weer een stuk vrijer.
Het is toch paradoxaal te noemen dat de focus helemaal verschoven is naar besmettingen an sich als je naar de media kijkt; en regering en OMT. Iedereen schreeuwt moord en brand, iedereen is bang, er worden echt beslissingen gemaakt vanuit een roes, etc. Ik kan het niet helemaal duiden nog, maar hou er echt een vreemd gevoel op over, vooral de laatste tijd. Wat dat betreft vond ik het heel netjes van Rutte in het begin toen hij gewoon rationeel zei van dat veel Nederlanders besmet gaan worden met corona de komende tijd en dat we er ook niet alles aan kunnen doen. Dat beeld, wat we op het begin hadden, groepsimmuniteit daargelaten, is nu compleet anders. Nu is het puur angstgedrag, emotie en "wat als..." Hebben meer mensen dit? Ik kan het moeilijk duiden, hopelijk heeft iemand anders er betere woorden voor.
Zo ja poehee, wel 1 kind is besmet.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:35 schreef Luke83 het volgende:
De Wereldbank heeft Wit-Rusland in juni een lening van 940 miljoen dollar aangeboden, op voorwaarde dat het land in lockdown zou gaan.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:33 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Soms kan ik niet anders dan sterk overwegen of we niet gewoon allemaal keihard in de maling worden genomen. Wat zou het motief kunnen zijn, wie of wat kan zoiets uitvoeren. De schaal zou bizar zijn, maar toch. Het steekt, het prikt en het jeukt.
De politiek is zo raar aan het doen dat complotgekkies visionairs zijn geworden.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als alles wat ze denken uitkomt, zijn het dan complotgekkies of visionairs?
Nope, dat heb ik niet. Het is pure calculatie maar dan met een flinke onzekerheidsmarge. In feite is dat ook wat jij doet, inschatten hoe groot het risico voor jezelf is en op basis daarvan beslissingen nemen. Alleen doet ons kabinet dat voor een heel land.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:34 schreef Discombobulate het volgende:
Nu is het puur angstgedrag, emotie en "wat als..." Hebben meer mensen dit? Ik kan het moeilijk duiden, hopelijk heeft iemand anders er betere woorden voor.
ik denk niet meer dat de alle maatregelen gaan verdwijnen, dit virus "is here to stay"quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:42 schreef Ronald het volgende:
Als straks de maatregelen weer gaan verdwijnen moet ons land massaal afkicken.
Een groot deel van de Nederlanders is zo bloed fanatiek met alles dichtgooien en opsluiten dat het straks weer lange tijd duurt om normaal een feestje of iets dergelijks te vieren.
En ineens geen honderden pijlen,stukken tape en richtingaanwijzers in alle winkels, dat wordt nog moeilijk voor veel mensen.
Maar dan wel heel risicoavers...quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nope, dat heb ik niet. Het is pure calculatie maar dan met een flinke onzekerheidsmarge. In feite is dat ook wat jij doet, inschatten hoe groot het risico voor jezelf is en op basis daarvan beslissingen nemen. Alleen doet ons kabinet dat voor een heel land.
Lijkt me weer heerlijk om met 15.000 vreemden de huddle weer te gaan doen in de JC Arena.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
De eerste verjaardag met 15 mensen waar mensen van hetzelfde schaaltje een koek pakken ofzo wordt heel raar.
Neu, ook dat zie ik niet. De zorg wordt nog steeds flink belast en te midden van onzekerheid over diverse besmettelijkere varianten zijn de basisscholen heropend. Dat is niet 'heel risicoavers'.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dan wel heel risicoavers...
Ja heel herkenbaar.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:34 schreef Discombobulate het volgende:
Nu is het puur angstgedrag, emotie en "wat als..." Hebben meer mensen dit?
Het lijkt me vooral heerlijk als Covid-19 iets uit 't verleden is. Dat je niet meer na hoeft te denken over looproutes, anderhalve meter, mondkapjes, wanneer je wel en niet naar buiten kan, etc.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lijkt me weer heerlijk om met 15.000 vreemden de huddle weer te gaan doen in de JC Arena.
Daar kijken jij en ik dan toch echt op een verschillende manier naar.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Neu, ook dat zie ik niet. De zorg wordt nog steeds flink belast en te midden van onzekerheid over diverse besmettelijkere varianten zijn de basisscholen heropend. Dat is niet 'heel risicoavers'.
Dat menigeen de maatregelen te streng vindt, dat kan ik me best voorstellen. Ik ben het ook niet met alle maatregelen eens. Maar het is niet zo dat het puur angst en emotie is en het willen vermijden van elk risico. De risico's zijn reëel en er zit een wetenschap achter. Dat daar onzekerheid in zit, wil niet zeggen dat het beleid louter uit emotie voortkomt.
Rens lijkt me typisch zo een man die netjes zijn erf ijsvrij maakt, echt zo haarscherp tot de erfgrens, zo eentje van: Kijk ik heb mijn erfje schoon gemaakt, en jij niet Aso!quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ah, gevonden: https://www.gooieneemland(...)e&utm_medium=organic
Stemmen op het virus. Hollywood heeft voorgoed z'n intrede genomen in de berichtgeving omtrent COVID-19.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ah, gevonden: https://www.gooieneemland(...)e&utm_medium=organic
Ik heb nog een filmptip, alleen mag ik die van de Mods niet posten, is al 4 keer weggehaald met commentaar dat dit in BNW magquote:Op woensdag 10 februari 2021 16:58 schreef Nia het volgende:
[..]
Stemmen op het virus. Hollywood heeft voorgoed z'n intrede genomen in de berichtgeving omtrent COVID-19.
Wat heeft Hollywood te maken met slechte metaforen? Die zijn van alle tijden.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:58 schreef Nia het volgende:
[..]
Stemmen op het virus. Hollywood heeft voorgoed z'n intrede genomen in de berichtgeving omtrent COVID-19.
Dm is gewenstquote:Op woensdag 10 februari 2021 16:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb nog een filmptip, alleen mag ik die van de Mods niet posten, is al 4 keer weggehaald met commentaar dat dit in BNW mag
echt een film of iets van YT?quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb nog een filmptip, alleen mag ik die van de Mods niet posten, is al 4 keer weggehaald met commentaar dat dit in BNW mag
Serieus, ik denk dat ik nog nooit zo hard ga zingen bij een nummer van hazes. Bloed zweet en tranen als nooit te voren. Zelfs niet zo hard als voor een klassieker of CL knockout wedstrijd. Maar dan met 55.000+ thuis tegen RKC ofso. Gewoon omdat het weer kan.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het lijkt me vooral heerlijk als Covid-19 iets uit 't verleden is. Dat je niet meer na hoeft te denken over looproutes, anderhalve meter, mondkapjes, wanneer je wel en niet naar buiten kan, etc.
Dat de wereld er gewoon weer uitziet zoals hij eruit zag in 2019, met als uitzondering dat mensen die snotterend op kantoor komen een nekslag krijgen en weer naar huis gestuurd worden. En dat mensen 's een keer hun handen wassen nadat ze naar de wc geweest zijn, dat mag ook wel blijven.
Ik heb het idee dat de scholen openen erdoorheen gedrukt is door de kant van Financiën. Hoekstra had paar dagen voor aangekondigd werd dat scholen open gingen al gezegd dat de scholen nu niet langer dicht konden blijven, dus dat ze daar misschien in de hoek gedrukt waren.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Neu, ook dat zie ik niet. De zorg wordt nog steeds flink belast en te midden van onzekerheid over diverse besmettelijkere varianten zijn de basisscholen heropend. Dat is niet 'heel risicoavers'.
Dat menigeen de maatregelen te streng vindt, dat kan ik me best voorstellen. Ik ben het ook niet met alle maatregelen eens. Maar het is niet zo dat het puur angst en emotie is en het willen vermijden van elk risico. De risico's zijn reëel en er zit een wetenschap achter. Dat daar onzekerheid in zit, wil niet zeggen dat het beleid louter uit emotie voortkomt.
7.1 tegenwoordig.quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee gewoon een film met 7.2 score op IMDB.
DM gewenst, ben wel toe aan een BNW filmpje. Speel nu Watch Dogs Legion, ook best BNWquote:Op woensdag 10 februari 2021 17:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee gewoon een film met 7.2 score op IMDB.
Titel heeft gelijkenisenquote:Op woensdag 10 februari 2021 17:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
DM gewenst, ben wel toe aan een BNW filmpje. Speel nu Watch Dogs Legion, ook best BNW
ow DM hem maar dan.quote:
Hoekstra maakt toch ook deel uit van het kabinet?quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de scholen openen erdoorheen gedrukt is door de kant van Financiën. Hoekstra had paar dagen voor aangekondigd werd dat scholen open gingen al gezegd dat de scholen nu niet langer dicht konden blijven, dus dat ze daar misschien in de hoek gedrukt waren.
Het kabinet zit vast aan draconische maatregelen door te lang een laconiek beleid te hebben gevoerd. Dat is hoe ik ertegenaan kijk.quote:Op dit moment zit het kabinet naar mijn mening wel vast in een risicoavers beleid. De Britse variant is het perfecte voorbeeld. De maatregelen die nu genomen zijn zijn strenger dan enige maatregel die we hiervoor hadden, met als verschil dat het niet gebaseerd is op een scenario wat gaat gebeuren, maar de angst voor een scenario dat kan gebeuren.
Correctie: op basis van modellen.quote:De maatregelen op dit moment worden genomen over de angst van een toekomstige R.
Ik heb de technische briefing gezien en mij is juist opgevallen dat er helemaal niet van het ergste scenario wordt uitgegaan. Integendeel.quote:Tuurlijk zit er een wetenschap achter en zijn de risico's reëel, maar ze gaan helemaal bovenin de bandbreedte zitten, met een ontzettende onzekerheidsmarge. De R van de Britse variant is al meerdere keren naar beneden bijgesteld, maar de maatregelen worden niet opnieuw geëvalueerd. Dat vind ik wel passen in risicoavers.
Ik zou dat op mijn Garmin zelf in de gaten moeten houden, maar volgens mij is dergelijke functionaliteit nog wel snel door de producent toe te voegen aan de bijbehorende app op je telefoon.quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:54 schreef Scrummie het volgende: [..] Meten die ook onregelmatigheden? (Maar je hebt vast gelijk hoor, maar er was geen artikel over andere horloges met hartslagsensor)
De Zuidafrikaanse variant is nog niet aangeland in de koppies en de KL592 gaat gewoon dagelijks op -en neer naar Joburg.quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de scholen openen erdoorheen gedrukt is door de kant van Financiën. Hoekstra had paar dagen voor aangekondigd werd dat scholen open gingen al gezegd dat de scholen nu niet langer dicht konden blijven, dus dat ze daar misschien in de hoek gedrukt waren.
Op dit moment zit het kabinet naar mijn mening wel vast in een risicoavers beleid. De Britse variant is het perfecte voorbeeld. De maatregelen die nu genomen zijn zijn strenger dan enige maatregel die we hiervoor hadden, met als verschil dat het niet gebaseerd is op een scenario wat gaat gebeuren, maar de angst voor een scenario dat kan gebeuren.
De maatregelen in het verleden waren vooral gebaseerd op de R van dat moment, hoeveelheid mensen in het ziekenhuis e.d. De maatregelen op dit moment worden genomen over de angst van een toekomstige R.
Tuurlijk zit er een wetenschap achter en zijn de risico's reëel, maar ze gaan helemaal bovenin de bandbreedte zitten, met een ontzettende onzekerheidsmarge. De R van de Britse variant is al meerdere keren naar beneden bijgesteld, maar de maatregelen worden niet opnieuw geëvalueerd. Dat vind ik wel passen in risicoavers.
Vrijwel alle telefoons prefereren het gebruik van een extern device omdat dit betrouwbaarder is en dat het batchgewijs werkt, dus ik ben er vrij zeker van dat dit uitgerolt gaat worden, ook hopen dat de grote fabrikanten hun data gaan delen om nog hardere machine learning op los te kunnen laten.quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:11 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zou dat op mijn Garmin zelf in de gaten moeten houden, maar volgens mij is dergelijke functionaliteit nog wel snel door de producent toe te voegen aan de bijbehorende app op je telefoon.
“Louter uit emotie” heb je mij niet horen zeggen. Maar neem de avondklok, het bewijs is flinterdun en “het valt tegen” met de daling. Gigantisch zware maatregel, zeer zwak bewijs. Dan zou je kunnen zeggen “we stoppen er mee”. Maar nee dan krijg je: “we willen achteraf geen spijt hebben”. Dat noem ik risico avers.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zeker, alleen wordt het risico ingeschat op basis van de mensen die wel in het ziekenhuis belanden.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nope, dat heb ik niet. Het is pure calculatie maar dan met een flinke onzekerheidsmarge. In feite is dat ook wat jij doet, inschatten hoe groot het risico voor jezelf is en op basis daarvan beslissingen nemen. Alleen doet ons kabinet dat voor een heel land.
Ja, maar er is een flinke tweesplitsing in het kabinet, al tijden.quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoekstra maakt toch ook deel uit van het kabinet?
Ik ben het met je eens dat ze te lang een laconiek beleid hebben gevoerd. Maar die draconische maatregelen van nu komen ook gedeeltelijk door onzekerheid.quote:Het kabinet zit vast aan draconische maatregelen door te lang een laconiek beleid te hebben gevoerd. Dat is hoe ik ertegenaan kijk.
Modellen met een hele grote onzekerheidsmarge. Tussen de 100 opnames en 5000 zo'n beetje.quote:Correctie: op basis van modellen.
Er wordt uitgegaan van een code zwart die in april komt en dat ze die moeten voorkomen. Naar mijn idee is dat het ergste scenario.quote:Ik heb de technische briefing gezien en mij is juist opgevallen dat er helemaal niet van het ergste scenario wordt uitgegaan. Integendeel.
Er zijn er inmiddels al meer dicht hier in Utrecht. Maar dat komt niet in de krant.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:35 schreef Luke83 het volgende:
En wat nog altijd zo is, de one-size-fits-all maatregelen. Stel je voor dat je zegt restaurants mogen weer open op dezelfde manier als voor half december, dan puilt het gelijk weer uit met risicogroepgevallen. Eigenlijk zou je ze open moeten doen voor <40.quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
“Louter uit emotie” heb je mij niet horen zeggen. Maar neem de avondklok, het bewijs is flinterdun en “het valt tegen” met de daling. Gigantisch zware maatregel, zeer zwak bewijs. Dan zou je kunnen zeggen “we stoppen er mee”. Maar nee dan krijg je: “we willen achteraf geen spijt hebben”. Dat noem ik risico avers.
En zo zijn er meer maatregelen waar je dit verhaal op kunt plakken. Neem bijvoorbeeld de winkelsluiting, in België droeg dat amper bij aan de daling van de R. Maar je sloopt er wel een hele hoop mkb’ers mee. Wat krijgen wij? Een of ander onwerkbaar afhaalsysteem.
Neem sporten. Belangrijk voor zowel mentale als fysieke gezondheid. We weten dat de kans op besmetting buiten relatief beperkt is. Toch mag je maar met z’n tweeën sporten. Op afstand. Dat betekent gewoon dat je het beperkte risico niet wil lopen terwijl je weet dat de baten groot zijn.
En zo kan ik doorgaan. Je zult mij niet horen zeggen dat we van de maatregelen af moeten, de kern moet zijn: afstand, geen grote groepen bij elkaar zeker niet binnen. En de rest is dan om dat mogelijk te maken. Maar er zijn ook zat maatregelen waar van ik sterk het idee heb dat die met wat lef best losgelaten kunnen worden zonder dat de pleuris uitbreekt. Maar onze regering heeft zich zo diep ingegraven dat dat volstrekt onmogelijk is...
Vanwege besmettingen of andere redenen?quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn er inmiddels al meer dicht hier in Utrecht. Maar dat komt niet in de krant.
Besmettingen vanuit de noodopvang. Dan is het onmogelijk om te bepalen welk kind bij wie in de buurt geweest is.quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vanwege besmettingen of andere redenen?
Ebola hoorde ik op de groepsapp, maar ze willen geen paniek veroorzaken.quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vanwege besmettingen of andere redenen?
Wedden dat na 23 februari eerst nog gezegd dat het effect van de schoolopening nog niet voldoende kan worden geevolueerd dus dat we nog 3 weken verlenging lockdown erbij krijgen?quote:Op woensdag 10 februari 2021 15:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is niet te doen op basisscholen, zeker niet in de lagere groepen.
School van m'n nichtjes is ook alweer met complete groepen 1 en 2 op de foto geweest, docenten er gewoon bij zonder mondkapjes whatever. Kreeg de plaatjes al doorgestuurd.
En dan denken de mensen dat we in de zomer weer op het terras zittenquote:
quote:
Belangrijker hoe zijn die agenten veilig uit die autos gekomen? Die portieren staan zeker niet op 1.5 meter afstand!quote:
Covid-junta van het omt-kabinet.quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En dan denken de mensen dat we in de zomer weer op het terras zitten. Ze zijn helemaal gek geworden en slaan compleet door qua cojonabeleid. Waar is de ratio gebleven van de eerste lockdown?
IJsbal incommiiiiiiiing!!quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Belangrijker hoe zijn die agenten veilig uit die autos gekomen? Die portieren staan zeker niet op 1.5 meter afstand!
typische Hugo uitdrukkingen: vrijspelen, versnelling aanbrengen, openzetten, wegzetten, aan de lat staan, expliciteren...quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Meestal begint hij ook met: Laat er geen misverstand over bestaan.............. Insert oneliner
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.are we infinite or am I alone
Waar de media aanvankelijk een nogal dubieuze rol had in het etaleren van prachtinitiatieven als de mondkapplicht en de avondklok, kan dit nog wel eens de andere kant uit gaan slaan. Nu de grabbelton met maatregelen zo goed als leeg is is het tijd een verse nieuwsbron aan te boren. Als het meer en meer van bovenstaande wordt dan kalft dat draagvlak vanzelf af.quote:
In Nijmegen snapte ik het ergens nog wel, daar waren steeds aan het eind van de middag hele groepen studenten/jongeren bij elkaar om gezamenlijk te zuipen met apres ski muziek. Maar dit gaat daadwerkelijk om spelende gezinnetjes.quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En dan denken de mensen dat we in de zomer weer op het terras zitten. Ze zijn helemaal gek geworden en slaan compleet door qua cojonabeleid. Waar is de ratio gebleven van de eerste lockdown?
Ik heb met jou aan het begin van deze periode best vaak in discussie gezeten en we zaten mijlen ver van elkaar af. Ik vond dat we niet zo moesten overdrijven en jij zat toen in de modus van geen risico nemen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
“Louter uit emotie” heb je mij niet horen zeggen. Maar neem de avondklok, het bewijs is flinterdun en “het valt tegen” met de daling. Gigantisch zware maatregel, zeer zwak bewijs. Dan zou je kunnen zeggen “we stoppen er mee”. Maar nee dan krijg je: “we willen achteraf geen spijt hebben”. Dat noem ik risico avers.
En zo zijn er meer maatregelen waar je dit verhaal op kunt plakken. Neem bijvoorbeeld de winkelsluiting, in België droeg dat amper bij aan de daling van de R. Maar je sloopt er wel een hele hoop mkb’ers mee. Wat krijgen wij? Een of ander onwerkbaar afhaalsysteem.
Neem sporten. Belangrijk voor zowel mentale als fysieke gezondheid. We weten dat de kans op besmetting buiten relatief beperkt is. Toch mag je maar met z’n tweeën sporten. Op afstand. Dat betekent gewoon dat je het beperkte risico niet wil lopen terwijl je weet dat de baten groot zijn.
En zo kan ik doorgaan. Je zult mij niet horen zeggen dat we van de maatregelen af moeten, de kern moet zijn: afstand, geen grote groepen bij elkaar zeker niet binnen. En de rest is dan om dat mogelijk te maken. Maar er zijn ook zat maatregelen waar van ik sterk het idee heb dat die met wat lef best losgelaten kunnen worden zonder dat de pleuris uitbreekt. Maar onze regering heeft zich zo diep ingegraven dat dat volstrekt onmogelijk is...
quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:41 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
typische Hugo uitdrukkingen: vrijspelen, versnelling aanbrengen, openzetten, wegzetten, aan de lat staan, expliciteren...Ambtenaren taaltjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*Huuwl.*'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Verkiezingen outquote:Op woensdag 10 februari 2021 17:45 schreef raptorix het volgende:
Ik vraag me af wat de volgende verzwarende maatregel word, vast iets wat mensen echt haten, iemand suggesties?
Je kan je afvragen of zo'n risicobeoordeling wel juist is. Neem iemand zoals Ira Helsloot, hoogleraar besturen van veiligheid, die dat werk dagelijks doet (vergeet even z'n kritiek op het coronabeleid) in in de praktijk. Van asbest tot brandveiligheid tot een chemisch lek ergens. Die mensen zouden IMO ook in het OMT moeten zitten, want de kosten worden echt groter dan de baten. Niet op economisch vlak maar eveneens of psychologisch vlak. Het lijkt nu ook alsof het doel alle middelen heiligt.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zet in op:quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Verkiezingen out
max 15km van huis
sperrzeit naar 1800
Alle kanalen op tv verplicht tegelijk op IC-TV afgewisseld met vaccinatie en 'we doen het allemaal samen' spots en de pasfoto van hugo de faler als logo rechtsboven
Ze komen ook met steeds slechtere slogans en oneliners.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:12 schreef Vasilevski het volgende:
Dit is er wel eentje om in te lijsten: https://www.rtvnoord.nl/n(...)-Het-virus-sleet-mee
Het virus sleet mee.
'we moeten meer urgentie kweken'quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zet in op:
-Spertijd in weekend 16:00
-Algeheel verbod op alcohol en wiet.
-Stranden dicht
En mensen die Don heten krijgen een Ab Osterhaus coupequote:Op woensdag 10 februari 2021 17:51 schreef DonDruiper het volgende:
Over een paar maanden hebben we in de kapperszaken alleen nog de keus uit een Rutte of De Jonge coup.
Anders boete.
Bron: De Standaardquote:Ondanks corona scoren studenten even goed of beter
‘Ik ben verrast’, zegt Pieter Cornillie, professor aan de faculteit diergeneeskunde van de UGent. Hij geeft het ‘buisvak’ anatomie in de eerste en tweede bachelor. De jongste jaren slaagde 18 procent van de eerstejaarsstudenten in januari. Nu is dat 30 procent. ‘Ook bij de tweedejaars is het aantal geslaagden met zo’n tien procentpunt gestegen’, zegt hij. ‘Erg opvallend.’ Cornillie benadrukt dat niet zomaar meer studenten met de hakken over de sloot slaagden. ‘Alle punten gaan de lucht in. Ook het aantal zeventienen en achttienen.’
De goede resultaten zijn geen unicum. Aan de UGent slaagde, ondanks code rood in het hoger onderwijs en het bijhorende sociale isolement voor veel studenten, een hoger percentage voor alle examens dit eerste semester. Vorig jaar was dat 44,7 procent, dit jaar 47,8 procent. Het aantal studenten dat slaagde voor alle vakken in het eerste semester, ligt zelfs hoger dan de voorbije vier jaar.
Eerstejaars doen het prima
Opvallend is dat het effect sterker is bij de eerstejaars- of generatiestudenten, over wie veel ongerustheid bestond. Dit jaar slaagde 24,5 procent voor alle vakken, vorig jaar was dat 20,1 procent. ‘Een opvallende en geruststellende vaststelling is dat er meer aanwezigen waren. Zelfs de eerstejaarsstudenten tekenden meer dan anders present’, zegt rector Rik Van de Walle.
‘Ondanks de aanhoudende coronacrisis houden student vol en halen ze goede of betere cijfers’, klinkt het aan Odisee Hogeschool, dat eenzelfde analyse maakte. Het algemene slaagpercentage steeg er met 4,3 procentpunt in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Ook hier doen eerstejaars het bijzonder goed. ‘Hoewel we bij zowel de eerste-, tweede- als derdejaars een stijging in de resultaten zien, vallen de eerstejaars op’, zegt directeur Onderwijs Ann Martin. ‘Het aantal generatiestudenten dat minstens 10 op 20 haalt, is met 5,7 procentpunt gestegen naar 63,5 procent.’
Dat studenten in het algemeen beter scoren, komt voort uit een eerste, snelle analyse. De KU Leuven, VUB en UAntwerpen komen pas later met hun bevindingen en bijvoorbeeld aan de AP Hogeschool zijn de examens nog volop bezig.
quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:51 schreef DonDruiper het volgende:
Over een paar maanden hebben we in de kapperszaken alleen nog de keus uit een Rutte of De Jonge coup.
Anders boete.
Jazeker:quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:45 schreef raptorix het volgende:
Ik vraag me af wat de volgende verzwarende maatregel word, vast iets wat mensen echt haten, iemand suggesties?
Dat moet toch wel een poëet van jewelste zijn geweest, hulde!quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik zag ook al voorbijkomen dat als we de verkiezingen niet uitstellen, dat het dan een stem op het virus is. Prachtige retoriek maar wel flauwekul natuurlijk.
Ferd vind dit leuk!quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
Ik kan niet anders dan een coup ferd. Sorry, die moet ook!
Waar gaat dit naar toe.
En dat voegt exact toe?quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:56 schreef galantis het volgende:
[..]
Jazeker:
- Mondkapplicht op straat.
- Speeltuintjes voor kinderen sluiten.
- Max één persoon per auto.
- Verbod op praten in het OV.
Gewoon even naar ome Erdogan vliegen voor wat haar, dat mag nog wel gewoon.quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
Ik kan niet anders dan een coup ferd. Sorry, die moet ook!
Waar gaat dit naar toe.
Wat nu als je niet anders kan?quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ferd vind dit leuk!
[ afbeelding ]
Klinkt leuk. Maar dat is puur tijdrekken. Want die gaan ook weer bij opa en oma langs. Dat zagen we in de zomer.quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:26 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En wat nog altijd zo is, de one-size-fits-all maatregelen. Stel je voor dat je zegt restaurants mogen weer open op dezelfde manier als voor half december, dan puilt het gelijk weer uit met risicogroepgevallen. Eigenlijk zou je ze open moeten doen voor <40.
We hebben ook nog een fysiek symbool nodig om solidariteit te tonen, iets wat makkelijk te doen is voor iedereen, en een sterk symbool vormt, suggesties?quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik zag ook al voorbijkomen dat als we de verkiezingen niet uitstellen, dat het dan een stem op het virus is. Prachtige retoriek maar wel flauwekul natuurlijk.
En laat dat nou exact in de huidige trend passenquote:Op woensdag 10 februari 2021 17:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En dat voegt exact toe?
Allemaal van die symbool maatregelen die alleen maar woede opwekken.
100% met je eens. Het wordt ook echt tijd dat dit soort mensen gehoord worden en deel gaan uitmaken van de besluitvorming. Maak een adviesgroep 'Een jaar corona: economie, psychologie & maatschappij; mogelijkheden voor de toekomst" en pleur daar een Barbara Baarsma in of een Ira Helsloot of ik noem maar wat. Laat hun adviseren op andere gebieden dan alleen virusbestrijding. OMT is hier totaal niet geschikt voor noch die mongoloïde ambtenaren met hun regels voor voetbal kijken. De genoemde dingen zijn nu hartstikke nodig.quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Exact.quote:Op woensdag 10 februari 2021 18:00 schreef galantis het volgende:
[..]
En laat dat nou exact in de huidige trend passen
Ik heb volgens mij al sinds het begin van de tweede golf gezegd dat er een groot verschil zit tussen een stootkuur en wat langdurig vol te houden is...quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb met jou aan het begin van deze periode best vaak in discussie gezeten en we zaten mijlen ver van elkaar af. Ik vond dat we niet zo moesten overdrijven en jij zat toen in de modus van geen risico nemen.
Maar Ik kan niet anders zeggen dat je sinds de invoeren van de maskersplicht en het zenuwe beleid van het omt-kabinet er nauwelijks naast zit. Realisme ten top.
Kan jij niet gewoon dissel zijn plek over nemen? Trein for president wat mij betreft.
Die 'indirecte' besmettingen zijn al een stuk minder waarschijnlijk. Als je wil dat opa en oma niet besmet worden, dan moet je niet bij ze langs, dát is effectief.quote:Op woensdag 10 februari 2021 18:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klinkt leuk. Maar dat is puur tijdrekken. Want die gaan ook weer bij opa en oma langs. Dat zagen we in de zomer.
Hoekstra mocht dat zg goede "nieuws over scholen" zeggen zodat hij kan worden voorgesorteerd voor het volgende coalitiekabinet. Beetje andere vervolgens in dehoek zetten van het kwaad en klaar is ons Kabinet.quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:07 schreef Claudia_x het volgende:
Hoekstra maakt toch ook deel uit van het kabinet?
Men kan niet eens in 10 maanden regelen dat je via Dig-ID een afspraak kunt maken voor een test of vaccinatie, en jij denkt dat ze in 5 weken kunnen regelen dat je kunt stemmen vi Dig-ID?quote:Op woensdag 10 februari 2021 18:02 schreef quirina het volgende:
Stemmen moet voor iedereen per post of digi-D gaan vind ik.
Of latere verkiezingen.
Het OMT is bij mij klaar sinds dat stuk in de VK gecombineerd met dat gekke gedoe rond de scholen. Eerst ben je tegen, laten we het sociale wetenschappers noemen, in je clubje want dat is je taak niet. (Daar valt iets voor te zeggen.) maar vervolgens ga je wel adviseren de scholen te openen op grond van maatschappelijke overwegingen terwijl je advies in alles schreeuwt dat het epidemiologisch een risico is. Dat gecombineerd met dat stuk in de VK maakt dat ik het OMT niet meer zo serieus kan nemen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 18:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
100% met je eens. Het wordt ook echt tijd dat dit soort mensen gehoord worden en deel gaan uitmaken van de besluitvorming. Maak een adviesgroep 'Een jaar corona: economie, psychologie & maatschappij; mogelijkheden voor de toekomst" en pleur daar een Barbara Baarsma in of een Ira Helsloot of ik noem maar wat. Laat hun adviseren op andere gebieden dan alleen virusbestrijding. OMT is hier totaal niet geschikt voor noch die mongoloïde ambtenaren met hun regels voor voetbal kijken. De genoemde dingen zijn nu hartstikke nodig.
Mja, als de media zo'n invloed heeft op hoe we denken komen we niet veel verder.
Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge.quote:Op woensdag 10 februari 2021 18:02 schreef quirina het volgende:
Stemmen moet voor iedereen per post of digi-D gaan vind ik.
Of latere verkiezingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |