abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197928945
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Verkiezingen out
max 15km van huis
sperrzeit naar 1800
Alle kanalen op tv verplicht tegelijk op IC-TV afgewisseld met vaccinatie en 'we doen het allemaal samen' spots en de pasfoto van hugo de faler als logo rechtsboven
Ik zet in op:

-Spertijd in weekend 16:00
-Algeheel verbod op alcohol en wiet.
-Stranden dicht
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 10 februari 2021 @ 17:50:10 #177
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197928950
We geraken langzaam maar zeker in een totalitaire dictatoriale politiestaat.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197928963
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 16:12 schreef Vasilevski het volgende:
Dit is er wel eentje om in te lijsten: https://www.rtvnoord.nl/n(...)-Het-virus-sleet-mee

Het virus sleet mee. :')
Ze komen ook met steeds slechtere slogans en oneliners. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197928970
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zet in op:

-Spertijd in weekend 16:00
-Algeheel verbod op alcohol en wiet.
-Stranden dicht
'we moeten meer urgentie kweken'
Allen voegen ze werkelijk niets toe aan minder cijfers, alleen maar om lekker een urgentie te kweken

Ik zie het ze zo doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 10 februari 2021 @ 17:51:46 #180
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197928975
Over een paar maanden hebben we in de kapperszaken alleen nog de keus uit een Rutte of De Jonge coup.

Anders boete.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 10 februari 2021 @ 17:51:53 #181
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197928976
Ik las hier net iemand dat hij heel hard Bloed zweet & tranen ging zingen als dit allemaal over was. Ik denk dat ik heel hard mee ga doen.

Nu moet ik een test laten doen na 5 dagen. Als nette burger doe ik dit ook, dus ik probeerde net een afspraak te maken. Nu moet ik daarvoor schijnbaar naar een andere locatie dan een normale testlocatie en moet ik dus 40 km reizen, ik heb geen auto en bij mijn huis zit op 2 km fietsen een testlocatie, maar daar mag ik dus niet heen.

Door deze Kafkaeske situatie ga ik nu waarschijnlijk online een afspraak maken waarbij ik ga liegen, ik heb geen klachten, maar ik heb toch geen zin om een auto te gaan huren om naar een andere locatie te gaan rijden om daar dezelfde wattenstaaf in mijn neus gedouwd te krijgen en toch weer een negatieve uitslag te krijgen.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197928996
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:51 schreef DonDruiper het volgende:
Over een paar maanden hebben we in de kapperszaken alleen nog de keus uit een Rutte of De Jonge coup.

Anders boete.
En mensen die Don heten krijgen een Ab Osterhaus coupe :)
  woensdag 10 februari 2021 @ 17:55:00 #183
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197929029
Voor studenten in België had de lockdown alvast één positief effect: betere resultaten.
quote:
Ondanks corona scoren studenten even goed of beter

‘Ik ben verrast’, zegt Pieter Cornillie, professor aan de faculteit diergeneeskunde van de UGent. Hij geeft het ‘buisvak’ anatomie in de eerste en tweede bachelor. De jongste jaren slaagde 18 procent van de eerstejaarsstudenten in januari. Nu is dat 30 procent. ‘Ook bij de tweedejaars is het aantal geslaagden met zo’n tien procentpunt gestegen’, zegt hij. ‘Erg opvallend.’ Cornillie benadrukt dat niet zomaar meer studenten met de hakken over de sloot slaagden. ‘Alle punten gaan de lucht in. Ook het aantal zeventienen en achttienen.’

De goede resultaten zijn geen unicum. Aan de UGent slaagde, ondanks code rood in het hoger onderwijs en het bijhorende sociale isolement voor veel studenten, een hoger percentage voor alle examens dit eerste semester. Vorig jaar was dat 44,7 procent, dit jaar 47,8 procent. Het aantal studenten dat slaagde voor alle vakken in het eerste semester, ligt zelfs hoger dan de voorbije vier jaar.

Eerstejaars doen het prima

Opvallend is dat het effect sterker is bij de eerstejaars- of generatiestudenten, over wie veel ongerustheid bestond. Dit jaar slaagde 24,5 procent voor alle vakken, vorig jaar was dat 20,1 procent. ‘Een opvallende en geruststellende vaststelling is dat er meer aanwezigen waren. Zelfs de eerstejaarsstudenten tekenden meer dan anders present’, zegt rector Rik Van de Walle.

‘Ondanks de aanhoudende coronacrisis houden student vol en halen ze goede of betere cijfers’, klinkt het aan Odisee Hogeschool, dat eenzelfde analyse maakte. Het algemene slaagpercentage steeg er met 4,3 procentpunt in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Ook hier doen eerstejaars het bijzonder goed. ‘Hoewel we bij zowel de eerste-, tweede- als derdejaars een stijging in de resultaten zien, vallen de eerstejaars op’, zegt directeur Onderwijs Ann Martin. ‘Het aantal generatiestudenten dat minstens 10 op 20 haalt, is met 5,7 procentpunt gestegen naar 63,5 procent.’

Dat studenten in het algemeen beter scoren, komt voort uit een eerste, snelle analyse. De KU Leuven, VUB en UAntwerpen komen pas later met hun bevindingen en bijvoorbeeld aan de AP Hogeschool zijn de examens nog volop bezig.
Bron: De Standaard
are we infinite or am I alone
pi_197929035
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:51 schreef DonDruiper het volgende:

Anders boete.
:D

Ik kan niet anders dan een coup ferd. Sorry, die moet ook!

Waar gaat dit naar toe. :(
1947-2016
pi_197929043
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:45 schreef raptorix het volgende:
Ik vraag me af wat de volgende verzwarende maatregel word, vast iets wat mensen echt haten, iemand suggesties?
Jazeker:
- Mondkapplicht op straat.
- Speeltuintjes voor kinderen sluiten.
- Max één persoon per auto.
- Verbod op praten in het OV.
I'll give you something to do
pi_197929060
quote:
9s.gif Op woensdag 10 februari 2021 16:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ik zag ook al voorbijkomen dat als we de verkiezingen niet uitstellen, dat het dan een stem op het virus is. Prachtige retoriek maar wel flauwekul natuurlijk.
Dat moet toch wel een poëet van jewelste zijn geweest, hulde! _O_ _O-
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197929066
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ferd vind dit leuk!

pi_197929071
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:56 schreef galantis het volgende:

[..]

Jazeker:
- Mondkapplicht op straat.
- Speeltuintjes voor kinderen sluiten.
- Max één persoon per auto.
- Verbod op praten in het OV.
En dat voegt exact toe?

Allemaal van die symbool maatregelen die alleen maar woede opwekken.
1947-2016
  woensdag 10 februari 2021 @ 17:59:39 #189
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197929087
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gewoon even naar ome Erdogan vliegen voor wat haar, dat mag nog wel gewoon.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197929091
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ferd vind dit leuk!

[ afbeelding ]
Wat nu als je niet anders kan?

Moeten er dan pruiken geregeld worden? Zo ja, laat hugo het dan regelen, want ik wil er zo lang mogelijk van verlost blijven.
1947-2016
pi_197929095
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:26 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

En wat nog altijd zo is, de one-size-fits-all maatregelen. Stel je voor dat je zegt restaurants mogen weer open op dezelfde manier als voor half december, dan puilt het gelijk weer uit met risicogroepgevallen. Eigenlijk zou je ze open moeten doen voor <40.
Klinkt leuk. Maar dat is puur tijdrekken. Want die gaan ook weer bij opa en oma langs. Dat zagen we in de zomer.
zie email 27 oktober
pi_197929098
quote:
9s.gif Op woensdag 10 februari 2021 16:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ik zag ook al voorbijkomen dat als we de verkiezingen niet uitstellen, dat het dan een stem op het virus is. Prachtige retoriek maar wel flauwekul natuurlijk.
We hebben ook nog een fysiek symbool nodig om solidariteit te tonen, iets wat makkelijk te doen is voor iedereen, en een sterk symbool vormt, suggesties?
pi_197929103
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En dat voegt exact toe?

Allemaal van die symbool maatregelen die alleen maar woede opwekken.
En laat dat nou exact in de huidige trend passen ;)
pi_197929117
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

“Louter uit emotie” heb je mij niet horen zeggen. Maar neem de avondklok, het bewijs is flinterdun en “het valt tegen” met de daling. Gigantisch zware maatregel, zeer zwak bewijs. Dan zou je kunnen zeggen “we stoppen er mee”. Maar nee dan krijg je: “we willen achteraf geen spijt hebben”. Dat noem ik risico avers.

En zo zijn er meer maatregelen waar je dit verhaal op kunt plakken. Neem bijvoorbeeld de winkelsluiting, in België droeg dat amper bij aan de daling van de R. Maar je sloopt er wel een hele hoop mkb’ers mee. Wat krijgen wij? Een of ander onwerkbaar afhaalsysteem.

Neem sporten. Belangrijk voor zowel mentale als fysieke gezondheid. We weten dat de kans op besmetting buiten relatief beperkt is. Toch mag je maar met z’n tweeën sporten. Op afstand. Dat betekent gewoon dat je het beperkte risico niet wil lopen terwijl je weet dat de baten groot zijn.

En zo kan ik doorgaan. Je zult mij niet horen zeggen dat we van de maatregelen af moeten, de kern moet zijn: afstand, geen grote groepen bij elkaar zeker niet binnen. En de rest is dan om dat mogelijk te maken. Maar er zijn ook zat maatregelen waar van ik sterk het idee heb dat die met wat lef best losgelaten kunnen worden zonder dat de pleuris uitbreekt. Maar onze regering heeft zich zo diep ingegraven dat dat volstrekt onmogelijk is...
100% met je eens. Het wordt ook echt tijd dat dit soort mensen gehoord worden en deel gaan uitmaken van de besluitvorming. Maak een adviesgroep 'Een jaar corona: economie, psychologie & maatschappij; mogelijkheden voor de toekomst" en pleur daar een Barbara Baarsma in of een Ira Helsloot of ik noem maar wat. Laat hun adviseren op andere gebieden dan alleen virusbestrijding. OMT is hier totaal niet geschikt voor noch die mongoloïde ambtenaren met hun regels voor voetbal kijken. De genoemde dingen zijn nu hartstikke nodig.

Mja, als de media zo'n invloed heeft op hoe we denken komen we niet veel verder.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197929126
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 18:00 schreef galantis het volgende:

[..]

En laat dat nou exact in de huidige trend passen ;)
Exact.
1947-2016
pi_197929128
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik heb met jou aan het begin van deze periode best vaak in discussie gezeten en we zaten mijlen ver van elkaar af. Ik vond dat we niet zo moesten overdrijven en jij zat toen in de modus van geen risico nemen.

Maar Ik kan niet anders zeggen dat je sinds de invoeren van de maskersplicht en het zenuwe beleid van het omt-kabinet er nauwelijks naast zit. Realisme ten top.

Kan jij niet gewoon dissel zijn plek over nemen? Trein for president wat mij betreft.
Ik heb volgens mij al sinds het begin van de tweede golf gezegd dat er een groot verschil zit tussen een stootkuur en wat langdurig vol te houden is...
zie email 27 oktober
pi_197929137
Stemmen moet voor iedereen per post of digi-D gaan vind ik.
Of latere verkiezingen.
pi_197929150
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 18:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Klinkt leuk. Maar dat is puur tijdrekken. Want die gaan ook weer bij opa en oma langs. Dat zagen we in de zomer.
Die 'indirecte' besmettingen zijn al een stuk minder waarschijnlijk. Als je wil dat opa en oma niet besmet worden, dan moet je niet bij ze langs, dát is effectief.

Overigens ben ik niet voor deze leeftijdsdiscriminatie.
  woensdag 10 februari 2021 @ 18:03:57 #199
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197929164
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het idee dat de scholen openen erdoorheen gedrukt is door de kant van Financiën. Hoekstra had paar dagen voor aangekondigd werd dat scholen open gingen al gezegd dat de scholen nu niet langer dicht konden blijven, dus dat ze daar misschien in de hoek gedrukt waren.

Hoekstra maakt toch ook deel uit van het kabinet?
Hoekstra mocht dat zg goede "nieuws over scholen" zeggen zodat hij kan worden voorgesorteerd voor het volgende coalitiekabinet. Beetje andere vervolgens in dehoek zetten van het kwaad en klaar is ons Kabinet.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197929170
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 18:02 schreef quirina het volgende:
Stemmen moet voor iedereen per post of digi-D gaan vind ik.
Of latere verkiezingen.
Men kan niet eens in 10 maanden regelen dat je via Dig-ID een afspraak kunt maken voor een test of vaccinatie, en jij denkt dat ze in 5 weken kunnen regelen dat je kunt stemmen vi Dig-ID? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')