abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197882233

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
zie email 27 oktober
pi_197882249
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:21 schreef RipCity het volgende:
South Africa is suspending its rollout of the Oxford/AstraZeneca coronavirus vaccine after findings suggested it offers limited protection against mild disease caused by the COVID-19 variant discovered there.

It follows disappointing results in a trial conducted by the University of the Witwatersrand, Health Minister Zweli Mkhize said.
Belangrijke nuance:
quote:
Uit het kleinschalige onderzoek, dat nog geen peer review heeft ondergaan, kon niet worden opgemaakt of het vaccin beschermt tegen ernstigere symptomen. Dat komt omdat de 2000 deelnemers personen vooral jonge en gezonde volwassenen waren.

Hervatten met prikken
Als uit volgende onderzoeken blijkt dat het AstraZeneca-vaccin wel werkt bij hevigere gevallen, overwegen Zuid-Afrikaanse gezondheidsautoriteiten te hervatten met de vaccinaties. Ondertussen zullen in Zuid-Afrika andere vaccins worden uitgerold, beloofde Mkhize.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197882267
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:19 schreef Da_Sandman het volgende: [..] Even inhoudelijk: ze sturen echt niet op dergelijke doemscenario's. Wel hebben ze iets meer verantwoordelijkheid dan jij en ik en dus kunnen ze bepaalde scenario's ook weer niet zomaar afschieten.
Maar je kan toch niet anders dan toegeven dat dat scenario van 167.000 besmettingen per dag wel erg bizar was? Je kan het mss niet zomaar afschieten, maar als realistisch beschouwen is een tweede. Het evenwicht is zoek, zie mn tandarts vergelijking van eerder. En dat maakt het land stukker dan noodzakelijk om de viruseffecten in te dammen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197882292
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Maar je kan toch niet anders dan toegeven dat dat scenario van 167.000 besmettingen per dag wel erg bizar was? Je kan het mss niet zomaar afschieten, maar als realistisch beschouwen is een tweede. Het evenwicht is zoek, zie mn tandarts vergelijking van eerder. En dat maakt het land stukker dan noodzakelijk om de viruseffecten in te dammen.
Dat was een uiterste uiterste. Dat het AD daar vol mee aan de haal ging was een redelijke blunder.
Ik kan me wel goed voorstellen dat ze zich zorgen maken om de verschillende varianten, waarvan de Britse nu het meest actueel is. En ja, misschien zijn ze ook extra voorzichtig omdat ze dat vorig jaar misschien niet genoeg waren.
In Southern Sun
pi_197882302
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het bijzondere is ook dat iedereen het ziet, de scholen, de huisartsen, iedereen. Maar politiek Den Haag lijkt er totaal doof voor. Heel bijzonder is dat.
zie email 27 oktober
pi_197882317
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het bijzondere is ook dat iedereen het ziet, de scholen, de huisartsen, iedereen. Maar politiek Den Haag lijkt er totaal doof voor. Heel bijzonder is dat.
Iedereen wil wat goed is voor henzelf, heel bijzonder is dat.
In Southern Sun
pi_197882320
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat was een uiterste uiterste. Dat het AD daar vol mee aan de haal ging was een redelijke blunder.
Ik kan me wel goed voorstellen dat ze zich zorgen maken om de verschillende varianten, waarvan de Britse nu het meest actueel is. En ja, misschien zijn ze ook extra voorzichtig omdat ze dat vorig jaar misschien niet genoeg waren.
Die Zuid-Afrikaanse variant is erger, de vaccins werken daar niet goed tegen
pi_197882327
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Iedereen wil wat goed is voor henzelf, heel bijzonder is dat.
Vast. Maar dat is niet het punt.
zie email 27 oktober
pi_197882336
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:06 schreef Red_85 het volgende: [..] Bij mij hield het op bij de spertijd. Een maatregel waarvan niet onderbouwd kon worden wat vor effect het zou hebben. En nu? Ligt het voorstel die te verlengen terwijl die er nota bene voorhet eerst af zou gaan. Met symboolmaatregelen, leugens en gebroken beloften gigantische offers eisen van de maatschappij. Maar zelf weten dat de maatregelen niet voor hun eigen gelden en residivistisch geblunder bij de enige uitweg die continu voor is geschoteld. Social distancing, 1,5m, ff masker op in de winkel.. ja prima. Maar dit? Nee. Niet meer. De maatschappij gaat stuk nu.
Ik zou ook liever breed onafhankelijk onderzoek zien naar óf de avondklok wel of niet werkt. Niet van het RIVM, want die gaan er al van uit dat het werkt. Of maak het RIVM onderzoek openbaar. Ik wil heel graag zien hoe ze die reductie in de R-waarde berekend is gegeven een avondklok.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197882371
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

'We kunnen het risico niet nemen dat het wel waar wordt'.

Als er dan iemand in de zaal zit die de nevenschade wel rationeel maakt, wordt die weggehoond want 'corona indammen is topprio'. Terwijl symboolmaatregel is nr.4 ingevoerd, 3 verlengd tegen alle eerdere afspraken in en wordt er met alle winden meegewaaid want een werkelijk plan is er niet. Niet voor het indammen en niet voor een exit. Op ophef wordt gestuurd als belangrijkste factor.

Dat de maatschappij naar de klote gaat, de economie op zn rug ligt en 80% van de jongeren het niet meer trekken is bijzaak. Wordt gewoon niet naar gekeken.

Maakt mij zo boos. Dat virus niet eens, wel de politieke omgang.
1947-2016
pi_197882395
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vast. Maar dat is niet het punt.
Het voorbeeld van die tandarts is niet waterdicht, omdat de tandarts niet zal zeggen dat je geen suiker mag eten. Hij zal zeggen ik heb het liever niet maar het is een bouwstof dus gebruik het, maar beperk je tot wat nodig is. Dan kun je wel die voedingsdeskundige ook aan tafel zetten, maar die gaat dan weer zeggen dat de tandarts te laag in heeft gezet en dat suiker eten belangrijker voor je is dan dat het schade kan doen aan je tanden. En zo komt de volgende met weer wat anders.
In Southern Sun
pi_197882409
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Vorig jaar trokken we het mentaal.
Nu niet meer, lees en hoor je. Alarmbellen gaan af nu, overal. Plus dat de uitweg die de politiek al een jaar als worst voor de neus heeft gewoonweg niet als serieus behandeld wordt nu deze er is.
Nog maar te zwijgen over de onbetrouwbaarheid van ze.

De ene fout maak je niet goed door een tweede te maken.
1947-2016
pi_197882429
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vorig jaar trokken we het mentaal.
Nu niet meer, lees en hoor je. Alarmbellen gaan af nu, overal. Plus dat de uitweg die de politiek al een jaar als worst voor de neus heeft gewoonweg niet als serieus behandeld wordt nu deze er is.
Nog maar te zwijgen over de onbetrouwbaarheid van ze.

De ene fout maak je niet goed door een tweede te maken.
Tja, vorig jaar trokken we het mentaal... Het zal me wel weer niet in dank afgenomen worden maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de mentale weerbaarheid wel een dingetje vind hoor.

En ja er zijn fouten gemaakt en nee ze kunnen niet alles goed doen, helaas.
In Southern Sun
pi_197882432
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het voorbeeld van die tandarts is niet waterdicht, omdat de tandarts niet zal zeggen dat je geen suiker mag eten. Hij zal zeggen ik heb het liever niet maar het is een bouwstof dus gebruik het, maar beperk je tot wat nodig is. Dan kun je wel die voedingsdeskundige ook aan tafel zetten, maar die gaat dan weer zeggen dat de tandarts te laag in heeft gezet en dat suiker eten belangrijker voor je is dan dat het schade kan doen aan je tanden. En zo komt de volgende met weer wat anders.
Hou op hoor, al 25 jaar hoor je niks anders van ze dan dat in de media.

https://www.tandarts.nl/nieuws/6091/suiker-slecht-voor-gebit
Je zal er wel je eigen draai aan geven, want in die bewoordigen stasthet er nog net niet. Maar dat is alleen maar om claims te voorkomen uit de suikerindustrie. Verder is het 'eet stevia' gehalte groot.
1947-2016
pi_197882453
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hou op hoor, al 25 jaar hoor je niks anders van ze dan dat in de media.

https://www.tandarts.nl/nieuws/6091/suiker-slecht-voor-gebit
Je zal er wel je eigen draai aan geven, want in die bewoordigen stasthet er nog net niet. Maar dat is alleen maar om claims te voorkomen uit de suikerindustrie. Verder is het 'eet stevia' gehalte groot.
quote:
Suiker heeft men nodig om gedurende de dag te verbranden en suiker kan men op verschillende manieren tot zich nemen.
In Southern Sun
pi_197882459
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:47 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Tja, vorig jaar trokken we het mentaal... Het zal me wel weer niet in dank afgenomen worden maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de mentale weerbaarheid wel een dingetje vind hoor.

En ja er zijn fouten gemaakt en nee ze kunnen niet alles goed doen, helaas.
Rapportage nieuwsuur een 16 jarige die het smoelwerk van mark en hugo meer had gezien dan haar eigen oma in het afgelopen jaar...

Ik heb geen idee waar je empathieknobbel zit, maar ik snap wel dat mensen gek worden van dat stel met hun onbetrouwbaarheid. Dat is echt erger dan het virus.
1947-2016
pi_197882466
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik heb geen tandarts genoemd. Het valt op dat elk ander belang wordt weggeredeneerd, terwijl allerlei relevante spelers het wel degelijk zien en benoemen.
zie email 27 oktober
pi_197882471
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

[..]

Dacht ik al, zoals eerder geschreven.

En daarna geven ze talloze voorbeelden van vervangers en surrogaten. Ook heb je ze blijkbaar niet in de media gehoord de afgelopen jaren.
1947-2016
pi_197882473
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Rapportage nieuwsuur een 16 jarige die het smoelwerk van mark en hugo meer had gezien dan haar eigen oma in het afgelopen jaar...

Ik heb geen idee waar je empathieknobbel zit, maar ik snap wel dat mensen gek worden van dat stel met hun onbetrouwbaarheid. Dat is echt erger dan het virus.
Wat grappig om te zien dat een reportage (denk ik) over een 16-jarige in Nieuwsuur serieus wordt genomen maar een reportage over een kerngezonde dertiger die maar moeilijk herstelt van corona indoctrinatie van de media is.

En wat bedoel je steeds met onbetrouwbaarheid?
In Southern Sun
pi_197882475
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

[..]

Leuk maar als je gewoon gezond eet krijg je genoeg suikers binnen via je normale voeding. De laatste jaren is ons voedsel en zeker pakjes, sausje en dat soort dingen een stuk zoeter geworden. dat komt door dat suiker een goedkope smaakstof is die bij iedereen in de smaak valt.
pi_197882482
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik heb geen tandarts genoemd. Het valt op dat elk ander belang wordt weggeredeneerd, terwijl allerlei relevante spelers het wel degelijk zien en benoemen.
Je reageert toch op die tandarts post van Red_85?
Iedereen heeft een belang en allerlei relevante spelers zullen daarvoor strijden.
In Southern Sun
pi_197882486
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:55 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Leuk maar als je gewoon gezond eet krijg je genoeg suikers binnen via je normale voeding. De laatste jaren is ons voedsel en zeker pakjes, sausje en dat soort dingen een stuk zoeter geworden. dat komt door dat suiker een goedkope smaakstof is die bij iedereen in de smaak valt.
Ik denk dat je de verkeerde quote.
In Southern Sun
pi_197882494
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat grappig om te zien dat een reportage (denk ik) over een 16-jarige in Nieuwsuur serieus wordt genomen maar een reportage over een kerngezonde dertiger die maar moeilijk herstelt van corona indoctrinatie van de media is.

Whut?
Ben je serieus? Laten we niet gaan starten over media indoctrinatie tijdens deze periode...
1947-2016
pi_197882507
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Whut?
Ben je serieus? Laten we niet gaan starten over media indoctrinatie tijdens deze periode...
Dat lijkt me gezien het voorbeeld dat je net aandraagt vrij onverstandig inderdaad.
In Southern Sun
pi_197882518
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Iedereen heeft een belang en allerlei relevante spelers zullen daarvoor strijden.
En mn punt is, is dat er maar 1 soort relevante speler is die nu zijn belangen mag spuien.
Terwijl die op het punt staat nu rechts ingehaald te worden door de anderen. De actualiteit is dusdanig aan het veranderen nu dat die ene soort relevante speler minimaal een gelijke viool naast zich moet krijgen voordat het maatschappelijk helemaal fout gaat.

Denk dat je te eenzijdig kijkt. Net als het omt-kabinet.
1947-2016
pi_197882532
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 01:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat lijkt me gezien het voorbeeld dat je net aandraagt vrij onverstandig inderdaad.
Was een van de eerste grote reportages op de publieke met tegengeluid. Maar dat zal jou weinig deren denk ik.

Wordt tijd dat het omt-kabinet tegengeluid krijgt. Dit kan niet verder zo. Maatschappelijk gaat het land stuk.

En ik heb nu wel wat beters te doen dan een monoloog aanlezen van iemand die op een discussieforum zit maar weinig andere zienswijzes accepteert.
1947-2016
pi_197882542
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 01:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Was een van de eerste grote reportages op de publieke met tegengeluid. Maar dat zal jou weinig deren denk ik.

Wordt tijd dat het omt-kabinet tegengeluid krijgt. Dit kan niet verder zo. Maatschappelijk gaat het land stuk.

En ik heb nu wel wat beters te doen dan een monoloog aanlezen van iemand die op een discussieforum zit maar weinig andere zienswijzes accepteert.
Ja precies.

Groetjes!
In Southern Sun
pi_197882561
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 01:09 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja precies.

Groetjes!
Exact. Omt-kabinet accepteert niets anders dan hun eigen geluid.

Slecht, heel slecht. Terwijl vanuit alle soorten hoeken nu de noodklok wordt geluid.
1947-2016
pi_197882573
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 01:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Exact. Omt-kabinet accepteert niets anders dan hun eigen geluid.

Slecht, heel slecht. Terwijl vanuit alle soorten hoeken nu de noodklok wordt geluid.
Dan beroepen zij zich op het demissionaire kabinet
pi_197882661
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik denk niet dat bijvoorbeeld huisartsen een zwaarder belang hebben niet-covid schade dan bij covid patiënten. Het valt mij alleen op dat dat geluid amper gehoord wordt. Het is alleen maar corona dit en corona dat.
zie email 27 oktober
pi_197882682
twitter
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_197883328
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 8 februari 2021 @ 07:12:51 #33
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_197883382
Twitterdumps is niet zo boeiend, doe dan even wat meer info erbij posten 14.gif
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_197883468
Goede cijfers vandaag, jongens. Ik zit er alvast klaar voor!
Go hard or go home
pi_197883475
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 07:33 schreef Noek het volgende:
Ik kijk vooral uit naar de verlenging van de avondklok tot 2 maart. :)

Booohhh G E N O T ! ! !
Zonder wrijving geen glans
pi_197883585
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Die kerngezonde dertiger zou ook maar moeilijk herstellen van een zwaar auto ongeval, of een noodlottige val op de skipiste. Het is een normaal mens, geen onsterfelijke superheld. Toch mogen kerngezonde dertigers in auto's stappen en op de lange latten staan, terwijl de kans op een ongeval vele malen groter is dan de kans op een lang herstelproces na een corona infectie.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 8 februari 2021 @ 07:57:30 #37
3542 Gia
User under construction
pi_197883610
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:53 schreef Red_85 het volgende:

Is dat nieuws?
Mag aannemen dat 16-jarigen, in normale tijden, ook hun leerkrachten vaker zien dan hun oma.
Het is maar net wat effe belangrijker is.
  maandag 8 februari 2021 @ 07:57:39 #38
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197883612
We zijn Andorra 🇦🇩 en Liechtenstein 🇱🇮 voorbij met vaccineren! w/ w/
pi_197883681
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 07:57 schreef Zwansen het volgende:
Da's knap, want er is gisteren toch niet gevaccineerd? :?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 8 februari 2021 @ 08:09:45 #40
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197883683
quote:
De cumbek is riel!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 8 februari 2021 @ 08:12:38 #41
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197883701
quote:
Maar dat waren we al een tijdje hè....
pi_197883853
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 08:12 schreef tja77 het volgende:

[..]

Maar dat waren we al een tijdje hè....
Gelijk een domper op de bakkes.
Dat gaat hier altijd zo snel.
Go hard or go home
pi_197883993
quote:
10s.gif Op maandag 8 februari 2021 08:33 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik dacht even dat we gisteren met mobiele vaccincatiebusjes langs oudjes waren gegaan maar helaas -O-
  maandag 8 februari 2021 @ 08:51:24 #44
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197884031
quote:
10s.gif Op maandag 8 februari 2021 08:33 schreef Noek het volgende:

[..]

We hebben dan wel een veelvoud van alle inwoners van Liechtenstein en Andorra bij elkaar gevaccineerd in Nederland. Dus die landen gaan ons ondanks de terrorwinter die ons landje in z’n greep heeft nooit meer inhalen *O*
pi_197884098
Deze bak sneeuw zorgt er volgens mij wel voor dat de R-waarde gisteren en vandaag ineens diep onder de 1 duikt... ongeacht de variant.

Kan mooi worden meegenomen als een van de vele onzekere effecten bij het bepalen van de vervolgstrategie :P
pi_197884163
quote:
geschat he :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197884198
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 01:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat bijvoorbeeld huisartsen een zwaarder belang hebben niet-covid schade dan bij covid patiënten. Het valt mij alleen op dat dat geluid amper gehoord wordt. Het is alleen maar corona dit en corona dat.
Ze voelen zich ongehoord. Kan me niet voorstellen dat er nooit met iemand namens de huisartsen gepraat wordt. Of ze er uiteindelijk iets mee doen is een ander verhaal.
In Southern Sun
pi_197884218
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:33 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik zou ook liever breed onafhankelijk onderzoek zien naar óf de avondklok wel of niet werkt. Niet van het RIVM, want die gaan er al van uit dat het werkt. Of maak het RIVM onderzoek openbaar. Ik wil heel graag zien hoe ze die reductie in de R-waarde berekend is gegeven een avondklok.
Ja maar dat onderzoek zul je nooit in deze tijd gaan zien of krijgen, misschien bij de parlementaire enquête over jaar of 5
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197884220
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 07:52 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Die kerngezonde dertiger zou ook maar moeilijk herstellen van een zwaar auto ongeval, of een noodlottige val op de skipiste. Het is een normaal mens, geen onsterfelijke superheld. Toch mogen kerngezonde dertigers in auto's stappen en op de lange latten staan, terwijl de kans op een ongeval vele malen groter is dan de kans op een lang herstelproces na een corona infectie.
De gemiddelde kerngezonde dertiger herstelt prima van corona. Als hij dat niet doet is dat bijzonder en heeft het dus nieuwswaarde.
In Southern Sun
pi_197884243
quote:
UK heeft dus al ongeveer al evenveel mensen gevaccineerd met de 1e prik, als wij zouden willen halen voor het hele land, aan het eind van het jaar.
Laat dat maar even rustig op je inwerken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 8 februari 2021 @ 09:13:21 #51
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197884279
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 09:10 schreef _serial_ het volgende:

[..]

UK heeft dus al ongeveer al evenveel mensen gevaccineerd met de 1e prik, als wij zouden willen halen voor het hele land, aan het eind van het jaar.
als je het rustig laat inwerken helpt dat?
pi_197884283
quote:

[..]

UK heeft dan ook meer inwoners en oppervlakte en is eerder begonnen met vaccineren.. .
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_197884285
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 09:12 schreef Wantie het volgende:

[..]

Want er is niets aan de hand of zo?
In Zweden gaan ze toch iets nuchterder met de situatie om. Zo kan het toch ook?
  maandag 8 februari 2021 @ 09:15:24 #54
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197884302
quote:

[..]

Gedaan ✅
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197884303
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 07:52 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Breng het kabinet nou niet op ideeen :X
pi_197884304
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 09:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja maar dat onderzoek zul je nooit in deze tijd gaan zien of krijgen, misschien bij de parlementaire enquête over jaar of 5
Die parlementaire enquete wordt wel interessant ja. Voor mijn gevoel zit er ergens een kantelpunt waarbij men niet meer enkel de meningen van de witte jassen en virologen had moeten volgen (dat was prima toen het virus er net was en voor het opvangen van de 1e golf), maar ook naar een meer pragmatische aanpak en perspectief voor de toekomst.

Om maar te zwijgen over de 4 keer gewijzigde vaccinatiestrategie omdat men vol heeft gewed op het niet zo bijster goede paard van AZ
pi_197884312
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 09:13 schreef Nia het volgende:

[..]

In Zweden gaan ze toch iets nuchterder met de situatie om. Zo kan het toch ook?
Nee, want wij hebben hier meer coronawappies, nog los van alle verschillen met Zweden.
pi_197884315
quote:

[..]

doe maar niet...... }:|
pi_197884335
quote:

[..]

Gedaan. En nu?
In Southern Sun
  maandag 8 februari 2021 @ 09:21:37 #60
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197884358
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 09:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Gedaan. En nu?
Bij mij gebeurt er ook niet zoveel idd. Misschien hebben we het niet rustig genoeg gedaan ofzo?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197884427
Zuid-Afrika stopt met AZ vaccin...

https://www.nu.nl/coronav(...)llend-onderzoek.html
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 09:31:20 #62
5428 crew  miss_sly
pi_197884456
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 07:33 schreef Noek het volgende:
Zo, dat is op tijd!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197884509
Toch fijn dat we zulke goede en alerte mods hebben op de maandagochtend ^O^ :7
pi_197884519
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 09:36 schreef Predator40 het volgende:
Toch fijn dat we zulke goede en alerte mods hebben op de maandagochtend ^O^ :7
Zeker! Al dat gescheld hier.
In Southern Sun
pi_197884567
Avondklok waarschijnlijk tot 2 maart ?
wanneer willen ze in hemelsnaam de winkels/kappers etc dan weer gaan openen ?
  maandag 8 februari 2021 @ 09:41:58 #66
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197884580
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 09:40 schreef Predator40 het volgende:
Avondklok waarschijnlijk tot 2 maart ?
wanneer willen ze in hemelsnaam de winkels/kappers etc dan weer gaan openen ?

September denk ik momenteel
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197884607
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 09:41 schreef zalkc het volgende:

[..]

_O- _O-

dat denk ik niet maar het worden nog wel "even" wat klote maanden, in de lente / zomer alles maar open en daarna nooit meer dicht.
  maandag 8 februari 2021 @ 09:43:52 #68
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197884608
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 09:41 schreef zalkc het volgende:

[..]

2021? Niet zo optimistisch doen
  maandag 8 februari 2021 @ 09:45:35 #69
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197884633
Meeste kappers werken gewoon weer, heb gemerkt dat je ze alleen even persoonlijk een berichtje moet sturen om een bak koffie te doen.

Vond het nog fijner ook, hoef er zelf de deur niet meer voor uit.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197884645
quote:
14s.gif Op maandag 8 februari 2021 09:45 schreef Caland het volgende:
Meeste kappers werken gewoon weer, heb gemerkt dat je ze alleen even persoonlijk een berichtje moet sturen om een bak koffie te doen.

Dit dus, 80-90% werkt gewoon zwart nu en krijgt wss ook meer betaald.
pi_197884655
Ik heb nu 4 maart een al 2x verzette afspraak staan. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 8 februari 2021 @ 09:47:28 #72
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197884663
quote:
14s.gif Op maandag 8 februari 2021 09:45 schreef Caland het volgende: heb gemerkt dat je ze alleen even persoonlijk een berichtje moet sturen om een bak koffie te doen.

Ssssst
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197884666
quote:

ik bedoel legaal.....kapsalons open etc
  maandag 8 februari 2021 @ 09:47:39 #74
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197884668
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 09:43 schreef Predator40 het volgende:

[..]

_O- _O-

dat denk ik niet maar het worden nog wel "even" wat klote maanden, in de lente / zomer alles maar open en daarna nooit meer dicht.
Kan Fok! niet op dit woord een stukje code bakken die een disclaimer bij even plaatst? Zoiets bijvoorbeeld "even (*Let op, even kan meerdere betekenissen hebben, in COR is de periode die even omvat ongeveer 2 jaar)"
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 8 februari 2021 @ 09:48:41 #75
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197884674
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 09:28 schreef Stoorzendert het volgende:
Zuid-Afrika stopt met AZ vaccin...

https://www.nu.nl/coronav(...)llend-onderzoek.html
Iemand linkje naar dat onderzoek? Ben wel benieuwd naar de leeftijdsgroepen en of ze gekeken hebben naar voorkomen van besmetting of voorkomen van (ernstig) ziekworden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197884676
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 09:47 schreef zalkc het volgende:

[..]

Kan Fok! niet op dit woord een stukje code bakken die een disclaimer bij even plaatst? Zoiets bijvoorbeeld "even (*Let op, even kan meerdere betekenissen hebben, in COR is de periode die even omvat ongeveer 2 jaar)"
maanden he stond in dezelfde regel :D
  maandag 8 februari 2021 @ 09:49:41 #77
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197884685
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 09:48 schreef Predator40 het volgende:

[..]

maanden he stond in dezelfde regel :D
Ik doelde het ook meer als dezelfde code die gebruikt word voor koelkast en laptop
  maandag 8 februari 2021 @ 09:49:58 #78
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197884686
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 09:46 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Dit dus, 80-90% werkt gewoon zwart nu en krijgt wss ook meer betaald.
Ik moest 5 euro meer betalen, maargoed huur van het pand loopt ook door natuurlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197884747
quote:

Ik begin echt verdomd goed te worden met de tondeuse 😎
  maandag 8 februari 2021 @ 09:57:52 #80
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197884783
quote:
10s.gif Op maandag 8 februari 2021 09:47 schreef xpompompomx het volgende:
Ik heb nu 4 maart een al 2x verzette afspraak staan. :')
Zal je wel tot na 1 april kunnen verzetten, tegen die tijd begin maart zijn net de scholen een paar weken open en hebben we natuurlijk nog niet genoeg info om de Britse variant des Doods te kunnen monitoren.

En zo ploeteren we maar verder.
  maandag 8 februari 2021 @ 10:05:07 #81
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197884874
Het demissionaire kabinet is op dit moment samen met Jaap van Dissel in vergadering op het ministerie van AZ om de verlenging van de avondklok door te voeren. Als ze dezelfde stunt uithalen als de vorige keer dan kondigt vandaag nog iemand de verlenging formeel aan, en mag de kamer er morgen over stemmen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197884911
Zie je, die klote avondklok wordt zo keer op keer verlengd. Stijgen de cijfers nu hard: vast houden aan de avondklok. Daalt het of weinig stijging: "vasthouden aan de avondklok" ...
pi_197884925
Avondklok wordt gewoon verlengd tot 2 maart.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 8 februari 2021 @ 10:08:35 #84
346939 Janneke141
pi_197884930
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Avondklok wordt gewoon verlengd tot 2 maart.
Daar is niets gewoons aan.
pi_197884939
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:05 schreef Janneke141 het volgende:
Het demissionaire kabinet is op dit moment samen met Jaap van Dissel in vergadering op het ministerie van AZ om de verlenging van de avondklok door te voeren. Als ze dezelfde stunt uithalen als de vorige keer dan kondigt vandaag nog iemand de verlenging formeel aan, en mag de kamer er morgen over stemmen.
Echt bizar. In heel Europa teruglopende cijfers. Zelfs in de UK geen UK variant effect te zien. Maar hier moeten we de bevolking binnen houden. En echt. De mensen (jongeren) die men wilt binnenhouden die zoeken elkaar toch wel op.
pi_197884946
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zo moet je mijn zin dan ook niet interpreteren :)
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 10:10:09 #87
5428 crew  miss_sly
pi_197884951
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Zie je, die klote avondklok wordt zo keer op keer verlengd. Stijgen de cijfers nu hard: vast houden aan de avondklok. Daalt het of weinig stijging: "vasthouden aan de avondklok" ...
Wellicht wordt hij inderdaad nu verlengd. Dat is vooralsnog de eerste, en dus ook enige, keer. Of er nog een verlenging komt, is bepaald geen zekerheid. 'Keer op keer' is dus nog niet aan de orde.
pi_197884967
Terwijl we toch met zijn allen ondertussen wel voor de volle 0% overtuigd zijn van het nut van die avondklok :)
  maandag 8 februari 2021 @ 10:11:25 #89
346939 Janneke141
pi_197884971
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wellicht wordt hij inderdaad nu verlengd. Dat is vooralsnog de eerste, en dus ook enige, keer. Of er nog een verlenging komt, is bepaald geen zekerheid. 'Keer op keer' is dus nog niet aan de orde.
Maar iedere maatregel is tot nu toe tot een of meerdere malen verlengd. De avondklok zal daarop geen uitzondering zijn.
pi_197884976
quote:

[..]

wat had je liever....of de scholen open, of de avondklok eraf.
beiden is geen optie met de huidige cijfers.
pi_197884989
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:11 schreef Haags het volgende:
Terwijl we toch met zijn allen ondertussen wel voor de volle 0% overtuigd zijn van het nut van die avondklok :)
Mwa weet niet, ik merk vanuit mezelf (en om me heen) dat er toch veel mensen de combinatie avondklok en max 1 persoon bezoek als 'vervelend' ervaren, waardoor men afspraakjes juist wel voor zich uitschuift. Dat zal best een (gering) effect hebben.
pi_197884998
quote:

[..]

een pandemie is ook niet gewoon :@
  maandag 8 februari 2021 @ 10:13:15 #93
346939 Janneke141
pi_197885002
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:11 schreef Predator40 het volgende:

[..]

wat had je liever....of de scholen open, of de avondklok eraf.
beiden is geen optie met de huidige cijfers.
Ik heb liever geen valse dilemma's.
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 10:13:42 #94
5428 crew  miss_sly
pi_197885013
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar iedere maatregel is tot nu toe tot een of meerdere malen verlengd. De avondklok zal daarop geen uitzondering zijn.
Zoals ik al zei: wellicht wordt deze nu verlengd. Dan nog is het voor de avondklok de eerste keer. Of er een volgende keer komt, is geen zekerheid, dus 'keer op keer verlenging' van de avondklok is nog niet aan de orde.

Ik vind de manier waarop hier feiten, fictie en meningen door elkaar beginnen te lopen echt bizar.
pi_197885017
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mwa weet niet, ik merk vanuit mezelf (en om me heen) dat er toch veel mensen de combinatie avondklok en max 1 persoon bezoek als 'vervelend' ervaren, waardoor men afspraakjes juist wel voor zich uitschuift. Dat zal best een (gering) effect hebben.
hier precies hetzelfde, het heeft zeker wel nut
pi_197885024
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik heb liever geen valse dilemma's.
ik heb liever geen pandemie :{
  maandag 8 februari 2021 @ 10:14:33 #97
346939 Janneke141
pi_197885028
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: wellicht wordt deze nu verlengd. Dan nog is het voor de avondklok de eerste keer. Of er een volgende keer komt, is geen zekerheid, dus 'keer op keer verlenging' van de avondklok is nog niet aan de orde.

Ik vind de manier waarop hier feiten, fictie en meningen door elkaar beginnen te lopen echt bizar.
Ik vind de manier waarop nu ineens de avondklok wordt losgekoppeld van al het andere wat de de afgelopen tienelf maanden hebben gezien, alsof dit nu ineens iets compleet anders is, echt bizar. Ieder zijn ding hè?
pi_197885029
Voor de modelleurs onder jullie. Als we uitgaan van 3.000.000 mensen die het Corona virus al onder de leden hebben gehad. Wat is het effect dan op de R?
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 10:15:17 #99
5428 crew  miss_sly
pi_197885036
quote:
Er is geen 'met z'n allen' als een homogene groep. Niet iedereen vindt en denkt hetzelfde.

Ik weet dat het heel populair is om hier te doen alsof heel Nederland het eens is met elkaar en zeker weten NIET met de maatregelen, het kabinet en het OMT, maar dat is volgens mij ook geen uitgemaakte zaak.
pi_197885085
Die avondklok zal wel weer tussen neus en lippen door verlengd worden ja. Net als de verlenging van de lockdown. Waar Rutte eerst de 2e lockdown gewichtig aankondigde vanuit het Torentje werd de verlenging gewoon tussen neus en lippen door vermeld tijdens de persco. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 10:18:39 #101
5428 crew  miss_sly
pi_197885098
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik vind de manier waarop nu ineens de avondklok wordt losgekoppeld van al het andere wat de de afgelopen tienelf maanden hebben gezien, alsof dit nu ineens iets compleet anders is, echt bizar. Ieder zijn ding hè?
Ik vind het al een vooruitgang dat je in je post aangeeft dat je dat vindt, en het niet als een feit poneert.

Hoezo wordt de avondklok volgens jou losgekoppeld? In jouw optiek gaat het prima, is het effect van de avondklok (geen dan dus) helemaal duidelijk na 2 weken en zijn de cijfers, zowel besmettingen als ziekenhuizen, voldoende gekelderd om weer wat meer los te laten?
pi_197885105
quote:
2s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:17 schreef xpompompomx het volgende:
Die avondklok zal wel weer tussen neus en lippen door verlengd worden ja. Net als de verlenging van de lockdown. Waar Rutte eerst de 2e lockdown gewichtig aankondigde vanuit het Torentje werd de verlenging gewoon tussen neus en lippen door vermeld tijdens de persco. :')
Wat lul je nou met je tussen neus en lippen door :'). Er komt een speciale persconferentie voor.

[ Bericht 5% gewijzigd door miss_sly op 08-02-2021 10:21:51 ]
In Southern Sun
pi_197885114
De scholen moesten toch perse open 1 week voor de vakanties ?
dan word de avondklok verlengt, dat zag je al van mijlen ver aankomen.
  maandag 8 februari 2021 @ 10:20:38 #104
346939 Janneke141
pi_197885130
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het al een vooruitgang dat je in je post aangeeft dat je dat vindt, en het niet als een feit poneert.

Hoezo wordt de avondklok volgens jou losgekoppeld? In jouw optiek gaat het prima, is het effect van de avondklok (geen dan dus) helemaal duidelijk na 2 weken en zijn de cijfers, zowel besmettingen als ziekenhuizen, voldoende gekelderd om weer wat meer los te laten?
Daar ging het niet over. Het ging over het verlengen van een maatregel met een einddatum, na die einddatum, en dat dat telkens gebeurt. Het gebeurt telkens met alle maatregelen en daarop is de avondklok geen uitzondering. Om dat te pareren met 'ja maar de avondklok is nog helemaal nooit verlengd dus je liegt' vind ik vrij flauw. Zal wel aan mij liggen.

Ik heb de effectiviteit nergens benoemd. Ik heb er wel een mening over, maar die heeft op zich niet veel te maken met of je de verlenging van de avondklok kon zien aankomen of niet.
pi_197885152
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:19 schreef Predator40 het volgende:
De scholen moesten toch perse open 1 week voor de vakanties ?
dan word de avondklok verlengt, dat zag je al van mijlen ver aankomen.
Nee hier zijn de scholen nu open en niet pas volgende werk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197885162
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat lul je nou met je tussen neus en lippen door :'). Er komt een speciale persconferentie voor.
Nee toch? Dacht gehoord te hebben dat er slechts een persbericht zal komen vanavond/morgen..
  maandag 8 februari 2021 @ 10:22:29 #107
68638 Zwansen
pi_197885165
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:14 schreef zoost het volgende:
Voor de modelleurs onder jullie. Als we uitgaan van 3.000.000 mensen die het Corona virus al onder de leden hebben gehad. Wat is het effect dan op de R?
Goeie, vind ik ook een interessante. Als we naar de andere landen om ons heen kijken, ben ik bang dat het nog heel beperkt is.

Overigens lijkt 3 miljoen me wel heel veel. Zou het niet eerder rond de 2 zijn?
  maandag 8 februari 2021 @ 10:23:12 #108
346939 Janneke141
pi_197885185
Oh, en de koppeling 'jullie willen de scholen open dus is het logisch dat de avondklok wordt verlengd' slaat ook nergens op. Beide zijn keuzes die los staan van elkaar.
pi_197885200
quote:
2s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:17 schreef xpompompomx het volgende:
Wat is nou precies het probleem?

Bij items over het weer nu vertellen ze ook wel eens tussen neus en lippen door dat het over een maandje of wat weer lente wordt.

WAT??!?! LENTE??!? EN DAT DOEN ZE GEWOON TUSSEN NEUS EN LIPPEN IN!?!?! KLOTTERUTTE!!

Wat wil je dan? Dat Rutte op een podium gaat staan, spotlight aan, zijn keel schraapt en vervolgens verteld wat iedereen al weet?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_197885201
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee toch? Dacht gehoord te hebben dat er slechts een persbericht zal komen vanavond/morgen..
Als ze vanmiddag besluiten dat 'ie verlengd wordt volgt er vandaag nog een persconferentie.
In Southern Sun
pi_197885210
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:23 schreef Janneke141 het volgende:
Oh, en de koppeling 'jullie willen de scholen open dus is het logisch dat de avondklok wordt verlengd' slaat ook nergens op. Beide zijn keuzes die los staan van elkaar.
Dit stamt voort uit het OMT advies: scholen open kan met inachtneming van de (mogelijke) risico's die daar aan gekoppeld zitten en dat heeft effect op verdere versoepelingen (ergo: geen verdere versoepelingen).
pi_197885219
quote:
Tuurlijk wel. Er is helemaal geen ruimte voor versoepeling. Laat staan twee maatregelen tegelijk.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_197885225
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:23 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als ze vanmiddag besluiten dat 'ie verlengd wordt volgt er vandaag nog een persconferentie.
Ah oke, dacht vrijdag/zaterdag iets anders gehoord te hebben.
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 10:25:06 #114
5428 crew  miss_sly
pi_197885231
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Daar ging het niet over. Het ging over het verlengen van een maatregel met een einddatum, na die einddatum, en dat dat telkens gebeurt. Het gebeurt telkens met alle maatregelen en daarop is de avondklok geen uitzondering. Om dat te pareren met 'ja maar de avondklok is nog helemaal nooit verlengd dus je liegt' vind ik vrij flauw. Zal wel aan mij liggen.

Ik heb de effectiviteit nergens benoemd. Ik heb er wel een mening over, maar die heeft op zich niet veel te maken met of je de verlenging van de avondklok kon zien aankomen of niet.
De user waarop ik reageerde, postte dat 'de avondklok keer op keer verlengd wordt' en dat is simpelweg niet waar. Het lijkt erop dat deze nu verlengd gaat worden, voor de eerste keer. Ten eerste is het nog niet bekend gemaakt en dus zeker dat hij nu verlengd wordt, maar 'keer op keer' is sowieso nog niet waar.

Ik denk dat het belangrijk is om je woorden zorgvuldig te kiezen en geen onwaarheden te plaatsen. Ook niet als het zo voelt, ook niet als je op basis van eerdere ervaringen denkt te weten hoe het zal gaan. Je kunt dan hooguit opmerken dat je gezien hoe het tot nu toe gaat, ervoor vreest dat het met de avondklok ook zo zal gaan. Dat is correct.
  maandag 8 februari 2021 @ 10:25:12 #115
346939 Janneke141
pi_197885237
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:23 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Gaan ze alweer een persconferentie doen vóórdat de Tweede Kamer heeft ingestemd ja?
  maandag 8 februari 2021 @ 10:25:52 #116
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197885252
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 09:48 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Iemand linkje naar dat onderzoek? Ben wel benieuwd naar de leeftijdsgroepen en of ze gekeken hebben naar voorkomen van besmetting of voorkomen van (ernstig) ziekworden.
Was gebaseerd op "early data" van de studie, geen idee of die reeds gepubliceerd is (zou verwachten dat de Guardian dan naar de studie zelf zou verwijzen ipv naar berichten van AstraZeneca en de Financial Times erover)
quote:
British drugmaker AstraZeneca said on Saturday that its vaccine developed with the University of Oxford appeared to offer only limited protection against mild disease caused by the South African variant of Covid-19, based on early data from a trial.

The study from South Africa’s University of the Witwatersrand and Oxford University showed the vaccine had significantly reduced efficacy against the South African variant, according to a Financial Times report published earlier in the day.

Among coronavirus variants now most concerning for scientists and public health experts are the so-called British, South African and Brazilian variants, which appear to spread more swiftly than others.

“In this small phase I/II trial, early data has shown limited efficacy against mild disease primarily due to the B.1.351 South African variant,” an AstraZeneca spokesperson said in response to the FT report.

The newspaper said none of the more than 2,000 trial participants had been hospitalised or died.

“However, we have not been able to properly ascertain its effect against severe disease and hospitalisation given that subjects were predominantly young healthy adults,” the AstraZeneca spokesperson said.

The company said it believed its vaccine could protect against severe disease, given that the neutralising antibody activity was equivalent to that of other Covid-19 vaccines that have demonstrated protection against severe disease.
https://www.theguardian.c(...)-variant-study-finds

"only limited protection against mild disease" , en geen data over severe disease, omdat in de controlegroep blijkbaar niemand ernstig ziek geworden is (niemand opgenomen) .
are we infinite or am I alone
  maandag 8 februari 2021 @ 10:26:12 #117
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197885260
quote:
wat ik van mensen hoor die er wat meer last van hebben dan ik is dat er wat meer drugs en drank doorheen gaan nu omdat je niet eerder naar huis kan dan 04:30
pi_197885262
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ah oke, dacht vrijdag/zaterdag iets anders gehoord te hebben.
Ik moet het even aanpassen naar 'zeer waarschijnlijk direct een persconferentie volgens betrokkenen'.
In Southern Sun
  maandag 8 februari 2021 @ 10:26:44 #119
68638 Zwansen
pi_197885270
quote:
Natuurlijk niet. Beiden zijn maatregelen om de R naar beneden te krijgen. Aangezien we eigenlijk niet in de luxepositie zitten om te versoepelen, kunnen ze eigenlijk niet beiden loslaten.
  maandag 8 februari 2021 @ 10:27:48 #120
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197885292
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:14 schreef zoost het volgende:
Even op het bierviltje.

de originele variant had een R van 3 zonder maatregelen, de britse variant heeft een plus van 30%.
R van de Britse variant in de vrije natuur is 3.9

20% niet ontvankelijk (al dan niet gevaccineerd of besmet geweest)
3.9 * 0.8 (potentiële voedingsbodem) = R van 3.12

De voedingsbodem moet nog worden teruggebracht met 0.55 om een R onder de 1 te krijgen zonder maatregelen. Daarvoor moet ruwweg 70% gevaccineerd raken, en kun je de laatste 5% opvangen met eerder besmetten (20% van 30%)
  maandag 8 februari 2021 @ 10:28:13 #121
346939 Janneke141
pi_197885301
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:26 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Beiden zijn maatregelen om de R naar beneden te krijgen. Aangezien we eigenlijk niet in de luxepositie zitten om te versoepelen, kunnen ze eigenlijk niet beiden loslaten.
Het OMT poneert eerst als feit dat we niet in die luxepositie zitten (maar dat is geen feit - ook dat is een overweging) en creëert daarna het valse dilemma 'of de scholen, of de avondklok'. Het is een logical fallacy van de bovenste plank, waar iedereen van #teamwittejassen uiteraard blind achteraan wandelt.
pi_197885307
quote:
het staat "los" van elkaar maar het is allang duidelijk dat het als "ruilmiddel" gebruikt ging worden.
Het zijn beiden maatregelen die de besmettingen moeten beperken.
pi_197885338
quote:

[..]

Het is absurd. Zeker als je het contextueel ziet.

GGD-lek, laag tempo vaccinaties, maar een avondklok dienen wij te slikken en normaal te vinden.
  maandag 8 februari 2021 @ 10:30:54 #124
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197885348
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:25 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Was gebaseerd op "early data" van de studie, geen idee of die reeds gepubliceerd is (zou verwachten dat de Guardian dan naar de studie zelf zou verwijzen ipv naar berichten van AstraZeneca en de Financial Times erover)
[..]

"only limited protection against mild disease" , en geen data over severe disease, omdat in de controlegroep blijkbaar niemand ernstig ziek geworden is (niemand opgenomen) .
Grote kans dat er geen ouderen gevaccineerd zijn dan, gezien het gebrek aan ernstig zieken in de controlegroep.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 8 februari 2021 @ 10:31:46 #125
68638 Zwansen
pi_197885365
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het OMT poneert eerst als feit dat we niet in die luxepositie zitten (maar dat is geen feit - ook dat is een overweging) en creëert daarna het valse dilemma 'of de scholen, of de avondklok'. Het is een logical fallacy van de bovenste plank, waar iedereen van #teamwittejassen uiteraard blind achteraan wandelt.
Tja, van alle maatregelen staan de avondklok schrappen en de scholen openen op de hoogste plek qua prioriteit. Gezien de besmettingscijfers is beiden loslaten geen optie. Dan vind ik het best logisch dat er wordt gezegd, of de één, of de ander, maar zeker niet beiden.
pi_197885381
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:31 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Tja, van alle maatregelen staan de avondklok schrappen en de scholen openen op de hoogste plek qua prioriteit. Gezien de besmettingscijfers is beiden loslaten geen optie. Dan vind ik het best logisch dat er wordt gezegd, of de één, of de ander, maar zeker niet beiden.
Nuance _O_.
In Southern Sun
  maandag 8 februari 2021 @ 10:32:54 #127
346939 Janneke141
pi_197885384
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:31 schreef Zwansen het volgende:
Gezien de besmettingscijfers is beiden loslaten geen optie.
Dat-is-niet-waar. Dat het OMT zegt dat dat zo is, van achter hun virologische bril, maakt het nog geen natuurwet. Het is een keuze en bij die keuze moet meer worden meegewogen dan alleen besmettingsoverwegingen. Alleen doen we dat al maanden niet.
pi_197885387
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat-is-niet-waar. Dat het OMT zegt dat dat zo is, van achter hun virologische bril, maakt het nog geen natuurwet. Het is een keuze en bij die keuze moet meer worden meegewogen dan alleen besmettingsoverwegingen. Alleen doen we dat al maanden niet.
Dat-is-wel-waar.
In Southern Sun
pi_197885395
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:27 schreef zalkc het volgende:

[..]

Even op het bierviltje.

de originele variant had een R van 3 zonder maatregelen, de britse variant heeft een plus van 30%.

De voedingsbodem moet nog worden teruggebracht met 0.55 om een R onder de 1 te krijgen zonder maatregelen. Daarvoor moet ruwweg 70% gevaccineerd raken, en kun je de laatste 5% opvangen met eerder besmetten (20% van 30%)
OK dank je! Maar een R van 3? zeker weten?

Ik lees hier: "Een besmet persoon besmet in een onbeschermde populatie gemiddeld 2,2 andere mensen (het basaal reproductiegetal R0), volgens een schatting van het Europees Centrum voor ziektepreventie, die een tijdlang werd gebruikt."
  Public Relations / Redactie Film maandag 8 februari 2021 @ 10:34:45 #130
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197885406
OMT heeft allang geadviseerd dat er pas versoepelingen mogelijk zijn als we op een dergelijk laag niveau zitten dat tracing mogelijk is.

Dus 1200 per dag. Heel simpel. Communiceer dat gewoon en leg uit wat we kunnen doen om bij te dragen.
pi_197885438
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:27 schreef zalkc het volgende:

[..]

Even op het bierviltje.

Rivm een jaar terug:

quote:
Zo'n 3 procent van de Nederlanders blijkt nu antistoffen te hebben. Als dat straks 20 procent is en die mensen blijken ook immuun te zijn, belemmert dat het virus ook al?

Van Dissel: "Zeker. Dat zal altijd een soort onzichtbare muur vormen waarop het virus afketst"

Wallinga: "Elk immuun persoon is weer eentje erbij. Maar voordat we er echt iets aan gaan hebben, moet het richting de 60 procent. Ik kan me voorstellen dat we hopen op een vaccin of een therapie. Maar als dat niet lukt, dan zijn we tegen die tijd behoorlijk op weg richting die 60 procent. Het komt er vanzelf bij, en het kan in je voordeel werken. "

Die onzichtbare muur van 20% zouden we inmiddels toch wel moeten hebben.
pi_197885441
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:34 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Communiceer dat gewoon en leg uit wat we kunnen doen om bij te dragen.
Dat communiceren ze al sinds maart vorig jaar - dat heel veel mensen zich daar niet (goed genoeg) aan houden is een tweede en nauwelijks nog op te vangen in de huidige samenstelling van maatregelen.
  maandag 8 februari 2021 @ 10:37:02 #133
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197885448
quote:
OMT heeft allang geadviseerd dat er pas versoepelingen mogelijk zijn als we op een dergelijk laag niveau zitten dat tracing mogelijk is.

Dus 1200 per dag. Heel simpel. Communiceer dat gewoon en leg uit wat we kunnen doen om bij te dragen.
Wat boeit die tracing nou als over een paar maanden de zwakkeren zijn geprikt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197885468
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het verschuiven van doelen, eerst ging het om het beheersbaarhouden van de ziekenhuizen en het gaat richting het sturen op besmettingen.
pi_197885474
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

"paar" ????

met de nieuwe strategie zijn ze pas klaar met de zwakkeren ergens in juli !
( dan hebben ze de 2de prik gehad )
  Public Relations / Redactie Film maandag 8 februari 2021 @ 10:39:35 #136
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197885489
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat communiceren ze al sinds maart vorig jaar - dat heel veel mensen zich daar niet (goed genoeg) aan houden is een tweede en nauwelijks nog op te vangen in de huidige samenstelling van maatregelen.
Ja maar het doel is een datum, en niet een getal op het dashboard. Mensen denken nu steeds: tsja, die datum, het wordt toch verlengd en dus gaan kappers illegaal knippen, komen mensen gewoon op bezoek etc.

Als ze nu zeggen: als iedereen zich keihard aan de maatregelen houdt halen dit doel (1200 per dag) makkelijker.
pi_197885494
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 09:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

De gemiddelde kerngezonde dertiger herstelt prima van corona. Als hij dat niet doet is dat bijzonder en heeft het dus nieuwswaarde.
Niets meer dan anekdotisch bewijs dus, niet voldoende reden om daar maatregelen op af te stemmen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197885496
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:25 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[..]

The UK maakt de ZA variant wel erger in de media om de negatieve aandacht van de Britse variant af te leiden.

Als iedereen na een vaccinatie mild ziek wordt is het niet anders dan de griep en dus ook acceptabel voor de wereld.
pi_197885499
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:39 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Ja maar het doel is een datum, en niet een getal op het dashboard. Mensen denken nu steeds: tsja, die datum, het wordt toch verlengd en dus gaan kappers illegaal knippen, komen mensen gewoon op bezoek etc.

Als ze nu zeggen: als iedereen zich keihard aan de maatregelen houdt halen dit doel (1200 per dag) makkelijker.
dat hebben ze toch ook met de nieuwe routekaart ?
pi_197885509
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:39 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Niets meer dan anekdotisch bewijs dus, niet voldoende reden om daar maatregelen op af te stemmen.
Wie heeft het over maatregelen op afstemmen?
In Southern Sun
pi_197885514
quote:

[..]

Geloof je het zelf? Bijna iedereen is het spuugzat. En dan krijg je ook nog te horen dat de superbesmettelijke Britse variant het over komt nemen hier.
pi_197885517
quote:

[..]

Volgens mij is het doel wel degelijk een getal op een dashboard gebaseerd op studies vanuit het WHO. Dat we dat telkens niet halen of, zoals nu, de pech hebben dat er een sluimerende 'tweede pandemie' is, tja dat is gewoon zwaar ruk.
  maandag 8 februari 2021 @ 10:41:52 #143
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197885518
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:33 schreef zoost het volgende:

[..]

OK dank je! Maar een R van 3? zeker weten?

Ik lees hier: "Een besmet persoon besmet in een onbeschermde populatie gemiddeld 2,2 andere mensen (het basaal reproductiegetal R0), volgens een schatting van het Europees Centrum voor ziektepreventie, die een tijdlang werd gebruikt."
Maak je er 2.2 van, verandert niks aan de methode, het ging je om de impact van het aantal geïnfecteerden op het geheel
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 10:43:16 #144
5428 crew  miss_sly
pi_197885537
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als mensen een andere mening hebben dan jij, wandelt met niet blind #teamwittejassen achterna. Dat is eenzelfde beschuldiging als 'schapen' en dat willen we ook niet zin in dit topic.
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 10:43:45 #145
5428 crew  miss_sly
pi_197885544
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. Geen feit.
  maandag 8 februari 2021 @ 10:44:06 #146
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197885553
quote:

Dag maatschappij. Dag economie. Dag sociale cohesie. Want het lijkt me waarschijnlijk dat dat cijfer pas ergens begin juni gehaald wordt.

En waarom is het opeens nu besmettingen geworden? Ik dacht dat het aantal opnames en IC bezetting de belangrijkste pijlers waren tijdens deze crisis.
Zijn wederom de doelpalen verschoven?

Het aantal besmettingen voorkomen is echt niet belangrijk. Het enige is belang is, is de zorg niet laten overspoelen.
Straks als de risico groep is gevaccineerd kan er al een grote versoepeling plaatsvinden. Want de risicogroepen overspoelen immers de ziekenhuizen. Want zij zijn minder goed opgewassen tegen een infectie.

Dus is wederom het vaccineren een grote uitweg. En laat dat nu net het slechtste zijn in Europa in NL...
1947-2016
  maandag 8 februari 2021 @ 10:44:28 #147
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197885560
quote:

BCO kon toch weer volledig bij 3600? Scheelt nogal
pi_197885571
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:40 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Volgens die nieuwe routekaart houden we ook als iedereen "enorm z'n best doet" en we heel erg weinig besmettingen hebben (ik geloof overigens nog steeds niet zo dat uitsluitend die twee echt een 1 op 1 oorzaak en gevolg zijn) evengoed sterk inperkende maatregelen, dus die nieuwe kaart is ook niet bepaald motiverend.
pi_197885581
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:40 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij horen we al een tijdje in 'ernstig' te zitten en niet in 'zeer ernstig' zoals overal nog aangegeven staat.
pi_197885585
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Volgens die nieuwe routekaart houden we ook als iedereen "enorm z'n best doet" en we heel erg weinig besmettingen hebben (ik geloof overigens nog steeds niet zo dat uitsluitend die twee echt een 1 op 1 oorzaak en gevolg zijn) evengoed sterk inperkende maatregelen, dus die nieuwe kaart is ook niet bepaald motiverend.
We moeten er dan ook niet vanuit gaan dat het straks in April plots weer als vanouds wordt. Ja, de horeca zal weer mogen openen, maar dan wel met flinke restricties (max aantal personen etc.)
  maandag 8 februari 2021 @ 10:47:09 #151
346939 Janneke141
pi_197885596
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Net zoals 'er is geen andere optie' de mening van het OMT is, en geen feit. Alleen wordt dat wel zo gepresenteerd, en daar verzet ik mij tegen.

Nu weegt de mening van het OMT uiteraard een stuk zwaarder dan die van mij - maar je moet die mening wel bekijken vanuit de plek waar die tot stand komt, namelijk een denktank met medici en virologen. Die achtergrond kun je niet los zien van de conclusies die ze trekken, en dat maakt de conclusies dus eenzijdig.
pi_197885617
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

We moeten er dan ook niet vanuit gaan dat het straks in April plots weer als vanouds wordt. Ja, de horeca zal weer mogen openen, maar dan wel met flinke restricties (max aantal personen etc.)
als alles meezit kunnen we in juli/augustus weer naar normaal, mits geen rate mutaties en de ziekenhuizen blijven leeg.

iedereen is er ook wel klaar mee dan, en economisch valt dit ook niet vol te houden.
alles open en nooit meer dicht.
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 10:48:53 #153
5428 crew  miss_sly
pi_197885633
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Net zoals 'er is geen andere optie' de mening van het OMT is, en geen feit. Alleen wordt dat wel zo gepresenteerd, en daar verzet ik mij tegen.

Nu weegt de mening van het OMT uiteraard een stuk zwaarder dan die van mij - maar je moet die mening wel bekijken vanuit de plek waar die tot stand komt, namelijk een denktank met medici en virologen. Die achtergrond kun je niet los zien van de conclusies die ze trekken, en dat maakt de conclusies dus eenzijdig.
Uiteraard zijn hun conclusies eenzijdig. Daar zijn ze OMT bestaande uit medici en virologen voor.
Het is aan het kabinet om dat te wegen en andere factoren in die weging mee te nemen.
  maandag 8 februari 2021 @ 10:49:16 #154
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197885639
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Daarom wordt het ook nu tijd om andere achtergronden te betrekken bij het omt. dissel weigert dat stelselmatig, maar het maakt het land nu wel stukker dan noodzakelijk.

Niet voor niets nu dat uit allerlei hoeken de noodklok wordt geluid.
1947-2016
  maandag 8 februari 2021 @ 10:49:39 #155
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197885647
quote:

[..]

Augustus / september zouden we gewoon weer moeten kunnen feesten in volle kroegen. April is wat te vroeg idd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  maandag 8 februari 2021 @ 10:49:41 #156
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197885648
quote:

[..]

In Belgie heeft de horecaorganisatie al gezegd dat ze dat niet gaan doen en gelijk hebben ze.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 8 februari 2021 @ 10:50:05 #157
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197885657
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er is geen feit in deze stelling. Aan beide kanten niet. Natuurlijk kun je beide maatregelen loslaten, maar je moet wel de gevolgen dan opvangen. En of je die kunt opvangen is zeker discutabel.
Je kunt ook allebei niet doen, maar ook dan moet je de gevolgen kunnen opvangen (leerachterstand, depressie, etc... ). En of je die kunt opvangen is zeker discutabel.
pi_197885672
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]

In Belgie heeft de horecaorganisatie al gezegd dat ze dat niet gaan doen en gelijk hebben ze.
Dat moeten ze dan zelf weten natuurlijk, maar ik ben dan wel van mening dat ze ook niet voor de volle 100% gecompenseerd moeten worden (zoals ze zo vaak roepen).
  maandag 8 februari 2021 @ 10:51:15 #159
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197885676
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Gewoon net als in Italie, stukje burgerlijke ongehoorzaamheid en de boel open gooien

Maar nee, de algehele opvatting is dat wij Nederlanders zich zo ontzettend slecht aan de REGELTJES houden en dat we daarvoor gestraft dienen te worden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Public Relations / Redactie Film maandag 8 februari 2021 @ 10:51:22 #160
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197885680
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dag maatschappij. Dag economie. Dag sociale cohesie. Want het lijkt me waarschijnlijk dat dat cijfer pas ergens begin juni gehaald wordt.

En waarom is het opeens nu besmettingen geworden? Ik dacht dat het aantal opnames en IC bezetting de belangrijkste pijlers waren tijdens deze crisis.

Het aantal besmettingen voorkomen is echt niet belangrijk. Het enige is belang is, is de zorg niet laten overspoelen.
Straks als de risico groep is gevaccineerd kan er al een grote versoepeling plaatsvinden. Want de risicogroepen overspoelen immers de ziekenhuizen. Want zij zijn minder goed opgewassen tegen een infectie.

Dus is wederom het vaccineren een grote uitweg. En laat dat nu net het slechtste zijn in Europa in NL...
Aantal besmettingen heeft gewoon invloed op de opnames. Dat is inmiddels evident.

De maatregelen werken steeds minder goed waardoor er steeds meer nodig is. Dat klopt ook.

Prikken prikken prikken is inderdaad de beste optie.
  maandag 8 februari 2021 @ 10:51:31 #161
346939 Janneke141
pi_197885684
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Uiteraard zijn hun conclusies eenzijdig. Daar zijn ze OMT bestaande uit medici en virologen voor.
Het is aan het kabinet om dat te wegen en andere factoren in die weging mee te nemen.
En dat doen ze, naar mijn mening, onvoldoende.

Maar daar ging het niet om. Als jij hier zo bent van het scheiden van feiten en meningen, dan kun je er dus ook niet omheen dat "het heropenen van de scholen en het stoppen met de avondklok kan niet tegelijk, dat is geen optie" helemaal geen feit is, maar een mening. De mening van het OMT in dit geval.
  maandag 8 februari 2021 @ 10:51:46 #162
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197885692
Ik ben al tijden voor een belastingverhoging van 10%: de zogenaamde coronabelasting. Dat is namelijk het eerlijke verhaal.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 8 februari 2021 @ 10:52:45 #163
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197885708
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het kabinet zelf heeft te weinig specialistische kennis daarvoor. Daarvoor hebben zij anderen nodig die hun van adviezen voorzien.

De minister van gezondheid, welzijn en sport dient ook aan te horen hoe het gaat met die 80% jongeren van de ggz en de rest van eenzaam NL. Is immers ook gezondheid en welzijn. Maar de minister heeft zijn oogkleppen op voor de virusbestrijding en hoort het gewoonweg niet.

Daarom is het noodzaak andere disciplines en invalshoeken te hebben.
1947-2016
  maandag 8 februari 2021 @ 10:53:06 #164
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197885716
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat moeten ze dan zelf weten natuurlijk, maar ik ben dan wel van mening dat ze ook niet voor de volle 100% gecompenseerd moeten worden (zoals ze zo vaak roepen).
Dat worden ze sowieso al niet. Dus ik snap dat sentiment wel.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197885726
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 09:47 schreef zalkc het volgende:

[..]

"Even" = "X" * "wacht maar, over twee weken!"

Waarbij "X" door het OMT zonder opgaaf van redenen ten alle tijden gewijzigd mag worden.
pi_197885733
quote:
10s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:51 schreef Caland het volgende:

[..]

Gewoon net als in Italie, stukje burgerlijke ongehoorzaamheid en de boel open gooien

Maar nee, de algehele opvatting is dat wij Nederlanders zich zo ontzettend slecht aan de REGELTJES houden en dat we daarvoor gestraft dienen te worden.
De horeca zou hier op 17 januari toch ook weer massaal open gaan? :')
  maandag 8 februari 2021 @ 10:54:14 #167
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197885737
Begint hier langzaam weer op te lopen. Gisteren 182 gevallen over het gehele land waar dat normaal op zondagen zo rond de 150 lag. Belangrijker: gevallen op de IC lopen weer op. 262 nu.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197885748
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

nee, voor kerst zou er gekeken worden of er weer wat open kon :D
  maandag 8 februari 2021 @ 10:54:47 #169
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197885750
quote:

[..]

Nee joh, daar zijn wij Nederlanders veel te netjes voor.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197885757
quote:

[..]

Eh ja, dat was ten tijde dat zij als enige gesloten waren. Nogal terecht.
Go hard or go home
  maandag 8 februari 2021 @ 10:55:21 #171
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197885762
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:51 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Aantal besmettingen heeft gewoon invloed op de opnames. Dat is inmiddels evident.

De maatregelen werken steeds minder goed waardoor er steeds meer nodig is. Dat klopt ook.

Prikken prikken prikken is inderdaad de beste optie.
Aantal besmettingen heeft straks een veeeel minder grote invloed op de opnames als de vaccins zijn uitgedeeld. Zeker aan de risicogroepen.
Kijk naar Israel waarbij de groep 60+ers een enorme daling plaatsvindt in de opnames en kijk naar de leeftijdsverdeling in de opnames in NL. Ben je onder de 60, is er bijna geen kans op opnames.

Straks is besmetting helemaal van ondergeschikt belang.
1947-2016
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 10:56:05 #172
5428 crew  miss_sly
pi_197885768
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En dat doen ze, naar mijn mening, onvoldoende.

Maar daar ging het niet om. Als jij hier zo bent van het scheiden van feiten en meningen, dan kun je er dus ook niet omheen dat "het heropenen van de scholen en het stoppen met de avondklok kan niet tegelijk, dat is geen optie" helemaal geen feit is, maar een mening. De mening van het OMT in dit geval.
het verschil is dat het een mening is van een organisatie die meer verstand heeft van deze zaken dan alle mensen in dit subforum bij elkaar en het hun taak is om deze mening te vormen met hun overleggen, te formuleren en over te brengen aan het kabinet. Dat valt wat mij betreft toch in een iets andere categorie dan de gemiddelde onderbuik die hier langs komt.
pi_197885776
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:55 schreef Noek het volgende:

[..]

Die roep kwam vanuit KNH zelf: "Wij gaan open, of het nou mag of niet.." oftewel: geef ons meer geld en dat is gelukt.
pi_197885777
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Aantal besmettingen heeft straks een veeeel minder grote invloed op de opnames als de vaccins zijn uitgedeeld. Zeker aan de risicogroepen.
Kijk naar Israel waarbij de groep 60+ers een enorme daling plaatsvindt in de opnames en kijk naar de leeftijdsverdeling in de opnames in NL. Ben je onder de 60, is er bijna geen kans op opnames.

Straks is besmetting helemaal van ondergeschikt belang.
straks = een maandje of 5/6 ?
  maandag 8 februari 2021 @ 10:56:43 #175
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197885780
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:55 schreef Noek het volgende:

[..]

En zelfs dan had ik dat niet zien gebeuren. Hooguit een enkele kroeg/restaurant die dan de sjaak was geweest.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197885782
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Iedereen die de crisis een beetje volgt weet zo ondertussen hopelijk wel dat het aantal besmettingen wel degelijk relevant is. We weten inmiddels dat je veel opnames krijgt als er veel besmettingen zijn. Dus hoge besmettingcijfers zijn alvast een indicatie dat de opnames een paar weken later ook zullen gaan stijgen. Het is dan juist slim om het aantal besmettingen mee te nemen in je beslissingen. Dat deden ze bv vorig voorjaar, maar ook vorige herfst te laat.
  maandag 8 februari 2021 @ 10:57:08 #177
346939 Janneke141
pi_197885787
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

het verschil is dat het een mening is van een organisatie die meer verstand heeft van deze zaken dan alle mensen in dit subforum bij elkaar en het hun taak is om deze mening te vormen met hun overleggen, te formuleren en over te brengen aan het kabinet. Dat valt wat mij betreft toch in een iets andere categorie dan de gemiddelde onderbuik die hier langs komt.
Dat schrijf ik dan ook duidelijk. Maar dan is 'het is geen optie' nog steeds niet bruikbaar als een argument, want het is geen feit of natuurwet dat het geen optie is. Het is een keuze.
pi_197885790
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Die roep kwam vanuit KNH zelf: "Wij gaan open, of het nou mag of niet.." oftewel: geef ons meer geld en dat is gelukt.
Ja, en dat riepen zij toen zij als enige gesloten waren.
Toen later alles in lockdown ging, hebben ze dat niet doorgezet.
Go hard or go home
  maandag 8 februari 2021 @ 10:57:19 #179
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197885796
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]

straks = een maandje of 5/6 ?
Geen idee. Als de risicogroep is gevaccineerd. Met hugo aan het roer kan dat nog wel 5/6 jaar duren.
1947-2016
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 10:57:31 #180
5428 crew  miss_sly
pi_197885802
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het kabinet zelf heeft te weinig specialistische kennis daarvoor. Daarvoor hebben zij anderen nodig die hun van adviezen voorzien.

De minister van gezondheid, welzijn en sport dient ook aan te horen hoe het gaat met die 80% jongeren van de ggz en de rest van eenzaam NL. Is immers ook gezondheid en welzijn. Maar de minister heeft zijn oogkleppen op voor de virusbestrijding en hoort het gewoonweg niet.

Daarom is het noodzaak andere disciplines en invalshoeken te hebben.
Met je laatste zin ben ik het eens. Dat dat wellicht onvoldoende wordt gedaan, sluit ik niet uit. Dat is echter niet de schuld van het OMT en van Van Dissel. Zij doen wat ze moeten doen.
pi_197885818
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:56 schreef Caland het volgende:

[..]

En zelfs dan had ik dat niet zien gebeuren. Hooguit een enkele kroeg/restaurant die dan de sjaak was geweest.
Oh vast.
Maar de roep van hen was dan nog steeds terecht. Als enige sector gesloten zijn terwijl de rest de cijfers laat oplopen.
Go hard or go home
  maandag 8 februari 2021 @ 10:58:35 #182
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197885822
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Eens, er wordt hier ook wat te snel aangenomen dat OMT alles bepaalt, het is slechts een adviesorgaan, niet meer en niet minder.
pi_197885825
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Geen idee. Als de risicogroep is gevaccineerd. Met hugo aan het roer kan dat nog wel 5/6 jaar duren.
Ligt aan de beschikbaarheid van de vaccins, waarop we helaas niet alle invloed hebben.
pi_197885831
Heeft iemand een beetje zicht op de cijfers in bijv. de USA? Daar zijn de restaurants etc op de meeste plekken gewoon al heel lang open (tenminste in de staten die ik gechecked heb), en daar hebben ze geen code zwart?
Alpha kenny one
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 10:59:38 #185
5428 crew  miss_sly
pi_197885834
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:57 schreef OscarMopperkont het volgende:
Er wordt weer flink gecensureerd op de afwijkende mening merk ik weer
Nee, er wordt gemodereerd op de onderbuik en op posts gebaseerd op BNW.
  maandag 8 februari 2021 @ 10:59:54 #186
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197885840
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:56 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Iedereen die de crisis een beetje volgt weet zo ondertussen hopelijk wel dat het aantal besmettingen wel degelijk relevant is. We weten inmiddels dat je veel opnames krijgt als er veel besmettingen zijn. Dus hoge besmettingcijfers zijn alvast een indicatie dat de opnames een paar weken later ook zullen gaan stijgen. Het is dan juist slim om het aantal besmettingen mee te nemen in je beslissingen. Dat deden ze bv vorig voorjaar, maar ook vorige herfst te laat.
Dat is nu.

Straks met gevaccineerden niet meer. Immers kan je wel geïnfecteerd raken, maar als je geen covid meer ontwikkeld en zeker geen zware covid, dan is er niets meer wat een lockdown+avondklok+maatregelen goed praat. Immers kunnen de ziekenhuizen en IC's het makkelijk aan.
1947-2016
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 11:00:32 #187
5428 crew  miss_sly
pi_197885847
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat schrijf ik dan ook duidelijk. Maar dan is 'het is geen optie' nog steeds niet bruikbaar als een argument, want het is geen feit of natuurwet dat het geen optie is. Het is een keuze.
Oneens. Ik ga er verder niet met je over in discussie, want dat wordt een kring-redenering.
pi_197885852
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ze hebben het nu aangepast naar ‘wij gaan open zodra niet essentiële winkels ook weer open mogen’. Ze zagen in dat de lockdown te serieus werd om hun dreigement door te zetten. En ergens snap ik het wel dat ze op dat moment gewoon weer willen openen.
pi_197885855
quote:
10s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:51 schreef Caland het volgende:

[..]

Corona maatregelen als straf zien :')
pi_197885857
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is nu.

Straks met gevaccineerden niet meer. Immers kan je wel geïnfecteerd raken, maar als je geen covid meer ontwikkeld en zeker geen zware covid, dan is er niets meer wat een lockdown+avondklok+maatregelen goed praat. Immers kunnen de ziekenhuizen en IC's het makkelijk aan.
Klopt en dat zal zeker na kwartaal 2 gaan gebeuren.
  maandag 8 februari 2021 @ 11:01:14 #191
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197885860
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:56 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

De bodem van de aanname is niet meer hetzelfde straks, als de riscogroepen zijn gevaccineerd is die koppeling niet 1 op 1 te maken, daarnaast is het vaccin ook in staat om wel een besmetting toe te staan maar opname te verhinderen. Als van de groep 70+ straks 90% niet meer hoeft te worden opgenomen valt de helft van de druk van de ziekenhuizen weg. Je besmettingen mogen dan oplopen tot het dubbele om terug te komen op het niveau van nu zonder inentingen.
pi_197885875
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dus dan kan je nergens over speculeren.
Alles wat niet in hetzelfde straatje past is dan immers onderbuik.
  maandag 8 februari 2021 @ 11:02:21 #193
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197885880
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

Eens, er wordt hier ook wat te snel aangenomen dat OMT alles bepaalt, het is slechts een adviesorgaan, niet meer en niet minder.
De lange lijst van afwijkende besluiten van het kabinet tonen dat gelukkig ook aan. Oh wacht...
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 11:02:21 #194
5428 crew  miss_sly
pi_197885881
P
quote:

[..]

Dat is nu.

Precies.
En dat is straks. Dus nu zijn de maatregelen nog wel van belang en zijn de besmettingen nog wel een indicatie voor wat kan komen.
pi_197885888
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Fijn dat je dus mensen met een andere mening gelijk veroordeeld tot BNW

:')
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  maandag 8 februari 2021 @ 11:02:47 #196
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197885893
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:01 schreef zalkc het volgende:

[..]

De bodem van de aanname is niet meer hetzelfde straks, als de riscogroepen zijn gevaccineerd is die koppeling niet 1 op 1 te maken, daarnaast is het vaccin ook in staat om wel een besmetting toe te staan maar opname te verhinderen. Als van de groep 70+ straks 90% niet meer hoeft te worden opgenomen valt de helft van de druk van de ziekenhuizen weg. Je besmettingen mogen dan oplopen tot het dubbele om terug te komen op het niveau van nu zonder inentingen.
Helaas lijkt men nu de doelpalen te hebben verplaatst naar 0 doden...
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 8 februari 2021 @ 11:03:13 #197
346939 Janneke141
pi_197885899
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Oneens. Ik ga er verder niet met je over in discussie, want dat wordt een kring-redenering.
Ja, dat dacht ik al. Succes met je strijd om feiten en meningen te scheiden.
pi_197885901
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

Feitelijk is het OMT een adviesorgaan. In de praktijk bepalen ze wat er gebeurd, omdat de regering de adviezen vrijwel 1 op 1 opvolgt. Kan het OMT niks aan doen, maar is in de praktijk wel zo.
pi_197885906
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Zit nogal een verschil in, je kunt best speculeren over of 2 maart bijvoorbeeld niet te vroeg komt voor verdere versoepelingen. We gaan een lange periode van kou tegemoet waardoor mensen veel binnen zitten, maar ook minder snel geneigd zijn de deur uit te gaan bijvoorbeeld, welk effect heeft dat op de komende periode?
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 11:03:46 #200
5428 crew  miss_sly
pi_197885910
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Volgens mij is er een prima discussie gaande tussen mensen die andere meningen hebben.
Maar het eeuwige "de regering wil ons opgesloten houden" en aanverwante zaken zijn en blijven BNW.
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 11:04:32 #201
5428 crew  miss_sly
pi_197885921
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:02 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Fijn dat je dus mensen met een andere mening gelijk veroordeeld tot BNW

quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Volgens mij is er een prima discussie gaande tussen mensen die andere meningen hebben.
Maar het eeuwige "de regering wil ons opgesloten houden" en aanverwante zaken zijn en blijven BNW.
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 11:05:03 #202
5428 crew  miss_sly
pi_197885931
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Helaas lijkt men nu de doelpalen te hebben verplaatst naar 0 doden...
Waaruit maak je dat op?
  maandag 8 februari 2021 @ 11:05:07 #203
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197885934
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ligt aan de beschikbaarheid van de vaccins, waarop we helaas niet alle invloed hebben.
Niet 100%.
Ligt aan het hele proces. Immers had hugo in december al vaccins ontvangen maar liet ze lekker verstroffen in Oss. Na 6 weken kwam er pas een matige snelheid in waarvoor het gewoon triest was. Heeft heel veel doden tot gevolg.
Pas sinds vorige week is de priksnelheid enigszins in balans gebracht met de aanvoer.

Ik hou straks mijn hart vast met de massale vaccinaties. Dat wordt echt een feest van bureaucratie, wachten, verschillende loketten, stempeltjes, verwijsbrieven en buffertjes. Immers werkt de ggd het liefste zo en hebben ze nog nooit zoiets georganiseerd. Terwijl de militairen de ervaring wel hebben (mexicaanse griep campagne 2009). Maar hun wordt niks gevraagd om zich voor te bereiden.

Dus dat het geheel aan de aanvoer ligt, klopt niet.
1947-2016
pi_197885940
quote:

[..]

Dat is nu.

Ja, duh, maar daar had je het in eerste instantie niet over volgens mij. Je zei dat het nu ook al geldt; dat verplaatsen van de doelpalen. In de situatie van nu is het alleen maar verstandig dat ze het aantal besmettingen mee nemen. Als er genoeg mensen gevaccineerd zijn en de zorg het aan kan is de situatie anders ja.
pi_197885946
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat vindt jij! Het bewijs wordt gewoon keer op keer door de overheid geleverd hoor.
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 11:06:02 #206
5428 crew  miss_sly
pi_197885954
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik al. Succes met je strijd om feiten en meningen te scheiden.
Ik wist dat je zo zou reageren. Dat is prima.

Ik heb mijn argumenten gegeven waarom ik denk wat ik denk. Die kan ik nog wel tien keer in andere bewoordingen gaan geven, maar dat heeft weinig meerwaarde, dus dat ga ik niet doen.
  maandag 8 februari 2021 @ 11:07:41 #207
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197885985
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waaruit maak je dat op?
Uit de onwil om ook maar een heel klein beetje te willen versoepelen ondanks het vaccin en bovendien aan het gebrek aan een kosten-baten afweging.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 11:07:47 #208
5428 crew  miss_sly
pi_197885988
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:07 schreef Dimachaerus het volgende:
miss sly is niet bepaald een goede moderator...
Als je daarover je beklag wil doen, is er een apart feedback-topic :)
pi_197885989
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zit nogal een verschil in, je kunt best speculeren over of 2 maart bijvoorbeeld niet te vroeg komt voor verdere versoepelingen. We gaan een lange periode van kou tegemoet waardoor mensen veel binnen zitten, maar ook minder snel geneigd zijn de deur uit te gaan bijvoorbeeld, welk effect heeft dat op de komende periode?
Kan, maar als je roept dat we niet van de apvondklok af gaan komen op korte termijn is dat niet onderbuik geroep wat weggemod moet worden.
Dat kan je beargumenteren met wat voortschrijdend inzicht en op basis van beslissingen omtrent eerdere maatregelen.

Als je vervolgens vraagtekens plaatst bij het waarom ervan en if enkel één instituut alle macht moet hebben is dat ook niet gelijk bnw alleen omdat een mening afwijkend is.
  maandag 8 februari 2021 @ 11:08:32 #210
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197886001
twitter
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 8 februari 2021 @ 11:08:46 #211
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197886003
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Niet 100%.
Ligt aan het hele proces. Immers had hugo in december al vaccins ontvangen maar liet ze lekker verstroffen in Oss. Na 6 weken kwam er pas een matige snelheid in waarvoor het gewoon triest was. Heeft heel veel doden tot gevolg.
Pas sinds vorige week is de priksnelheid enigszins in balans gebracht met de aanvoer.

Ik hou straks mijn hart vast met de massale vaccinaties. Dat wordt echt een feest van bureaucratie, wachten, verschillende loketten, stempeltjes, verwijsbrieven en buffertjes. Immers werkt de ggd het liefste zo en hebben ze nog nooit zoiets georganiseerd. Terwijl de militairen de ervaring wel hebben (mexicaanse griep campagne 2009). Maar hun wordt niks gevraagd om zich voor te bereiden.

Dus dat het geheel aan de aanvoer ligt, klopt niet.
Het leger is gewoon benaderd voor ondersteuning, voornamelijk advies en logistiek meende ik. Stond in de presentatie van de vaccinatie bobo aan de 2e kamer in de technische briefing.
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 11:08:53 #212
5428 crew  miss_sly
pi_197886005
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Uit de onwil om ook maar een heel klein beetje te willen versoepelen ondanks het vaccin en bovendien aan het gebrek aan een kosten-baten afweging.
Je zou dat zo kunnen zien. Maar daaruit volgt niet automatisch dat het doel nu is verplaatst naar 0 doden.
  maandag 8 februari 2021 @ 11:09:31 #213
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197886012
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Klopt en dat zal zeker na kwartaal 2 gaan gebeuren.
Ik hoop het.
Maar het vergoelijkt niet wat er nu gaande is. Waarin alle noodklokken luiden mbt het welzijn van mensen, maatschappij en economische sectoren maar het kabinet zonder blikken of blozen alle omt adviezen blind uitvoert, het beleid per week verschilt en waarin met alle doemscenario's blind wordt meegegaan en er niet wordt gekeken naar de nevenschade.
1947-2016
pi_197886024
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Daarom wordt het ook nu tijd om andere achtergronden te betrekken bij het omt. dissel weigert dat stelselmatig, maar het maakt het land nu wel stukker dan noodzakelijk.

Niet voor niets nu dat uit allerlei hoeken de noodklok wordt geluid.
Nee, het OMT moet een zuiver medisch advies kunnen geven.
Het is aan het kabinet om dat advies met andere deskundigen door te nemen om tot een evenwichtige beslissing te komen.
  maandag 8 februari 2021 @ 11:10:44 #215
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197886028
quote:
10s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:08 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
JaapFlop
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197886039
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik hoop het.
Maar het vergoelijkt niet wat er nu gaande is. Waarin alle noodklokken luiden mbt het welzijn van mensen, maatschappij en economische sectoren maar het kabinet zonder blikken of blozen alle omt adviezen blind uitvoert, het beleid per week verschilt en waarin met alle doemscenario's blind wordt meegegaan en er niet wordt gekeken naar de nevenschade.
En ook die noodklokken worden soms onterecht geluid:

twitter
  maandag 8 februari 2021 @ 11:11:23 #217
346939 Janneke141
pi_197886040
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:10 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het is aan het kabinet om dat advies met andere deskundigen door te nemen om tot een evenwichtige beslissing te komen.
Op zich mee eens. Maar wat als ze dat niet doen?
  maandag 8 februari 2021 @ 11:11:45 #218
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197886045
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je zou dat zo kunnen zien. Maar daaruit volgt niet automatisch dat het doel nu is verplaatst naar 0 doden.
Het idee dat je doden accepteert ten bate van een verder gezonde en duurzaam functionerende samenleving lijkt een beetje losgelaten. Het adagium lijkt nu te zijn 'zoveel mogelijk voorkomen en dan zien we wel'.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 8 februari 2021 @ 11:11:47 #219
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197886047
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zit wel iets van logica in, als je kijkt naar de routekaart zou het, nu nog, fictieve niveau "normaal" wel dergelijke parameters moeten hebben als het beter moet zijn als het nu meest verregaande niveau
pi_197886049
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Op zich mee eens. Maar wat als ze dat niet doen?
Dan doen ze hun werk niet, daar zijn ze juist voor.
  maandag 8 februari 2021 @ 11:12:08 #221
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197886056
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

JaapFlop
Zonder die avondklok hadden we dus bijna 166.000 besmettingen per dag erbij gehad

Avondklokgod
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197886063
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

[ twitter ]
Burnout? Ik vraag me af of ze uberhaupt wel weten wat een burnout is, en wat het met je doet, waarschijnlijk verwarren ze lusteloos met burnout ofzo.
  maandag 8 februari 2021 @ 11:12:57 #223
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197886067
quote:
14s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:12 schreef Caland het volgende:

[..]

Zonder die avondklok hadden we dus bijna 166.000 besmettingen per dag erbij gehad

Avondklokgod
:D

Wat een visionairs inderdaad.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197886068
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik hoop het.
Dat ze mee gaan met de adviezen van het OMT wil dus niet meteen zeggen dat er niet gekeken word naar de nevenschade.

Als ze te voorzichtig zijn dan proberen ze paniek te zaaien volgens velen hier (en negeren ze alle nevenschade), maar als ze te laat ingrijpen omdat ze te afwachtend zijn is het ook niet goed.

Uiteindelijk ligt hun prioriteit bij de ziekenhuizen en de zorg en dan zijn verreweg de meeste maatregelen prima te begrijpen imo.
  maandag 8 februari 2021 @ 11:13:32 #225
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197886077
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

JaapFlop
Verkeerde sheet ingeladen. Kan gebeuren.
pi_197886085
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Verkeerde sheet ingeladen. Kan gebeuren.
Als je beetje Jaap volger bent dan weet je dat hij nooit het woord Sheet zou gebruiken!
pi_197886092
quote:
14s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:12 schreef Caland het volgende:

[..]

Avondklokgod
Als we hem nou toch een halfuurtje vroeger in hadden laten gaan waren er dus helemaal geen besmettingen meer. D66, stelletje moordenaars.
pi_197886105
quote:

[..]

[ twitter ]
Ook bijvoorbeeld door het Longfonds en kenniscentrum CIRO. Die paniekberichten de media in heeft geholpen dat 90% na corona nog maanden klachten heeft.

https://nos.nl/artikel/23(...)huis-herstelden.html
pi_197886169
quote:
9s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Als we hem nou toch een halfuurtje vroeger in hadden laten gaan waren er dus helemaal geen besmettingen meer. D66, stelletje moordenaars.
Maar mentaal zijn we maar mooi gered dankzij het mentale half D66 uurtje.
Go hard or go home
pi_197886187
Het mentale half uurtje. Echt, wat een stel mongolen ook. Die gaan ons door een crisis leiden.
Echt hoor. Daar word je toch ook woke af van.
Go hard or go home
  maandag 8 februari 2021 @ 11:21:03 #231
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197886189
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als je beetje Jaap volger bent dan weet je dat hij nooit het woord Sheet zou gebruiken!
O ja, Jaap werkt nog met dia's toch?
  maandag 8 februari 2021 @ 11:22:33 #232
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197886208
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nee joh, de overheadprojector natuurlijk, kun je met stift nog wat op de vellen bijschrijven. :Y
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 11:23:30 #233
5428 crew  miss_sly
pi_197886221
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

Burnout? Ik vraag me af of ze uberhaupt wel weten wat een burnout is, en wat het met je doet, waarschijnlijk verwarren ze lusteloos met burnout ofzo.
Ik vind de denigrerende manier om over jongeren te praten ook volledig onnodig. Jongeren hebben het zwaar. En een deel zal het Heel Erg Zwaar hebben. Dat is niet iets om denigrerend over te doen, maar iets om je zorgen over te maken en op z'n minst te bekijken hoe je het nu gemakkelijker kunt maken en ze straks op kunt vangen en kunt helpen weer op de been te komen.
pi_197886243
Misschien moet ik het anders stellen: Amerika is niet echt een land dat uit heeft geblonken qua Covid-19 beleid, maar de meeste zaken zijn daar wel open, incl horeca (wel met beperkingen, maar ze zijn open). Er is geen sprake van code zwart. De cijfers zijn ook daar dalende. Zij zien wel in dat je niet alles dicht kun blijven houden voor 4+ maanden, en laten zien dat bijv. de horeca maar een zeer beperkt effect hebben op de cijfers.

De nieuwe routekaart van Nederland is extreem conservatief, op het belachelijke af, en is zeer schadelijk voor de economie EN het mentale welzijn van de bevolking. De zorgen en maatregelen rondom de Britse variant lijken meer en meer op paniekvoetbal.

Het is voor mij dan ook verbluffend dat alles voor zoete koek geslikt wordt door de meerderheid, er zou echt een veel groter tegengeluid moeten komen. Waarom springt alleen Baudet hierin? Iets klopt er gewoon niet.

CDA en VVD willen met hun ultra conservatieve aanpak puur hun eigen hagje redden voor de verkiezingen die eraan komen. Vooral zo veel mogelijke paniekberichten de media insturen die hier maar al te graag op duiken, en mensen die hier serieuze vraagtekens bij zetten wegzetten als wappies, dat lijkt het doel.
Alpha kenny one
pi_197886293
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:24 schreef falling_away het volgende:

Het is voor mij dan ook verbluffend dat alles voor zoete koek geslikt wordt door de meerderheid, er zou echt een veel groter tegengeluid moeten komen. Waarom springt alleen Baudet hierin? Iets klopt er gewoon niet.

CDA en VVD willen met hun ultra conservatieve aanpak puur hun eigen hagje redden voor de verkiezingen die eraan komen. Vooral zo veel mogelijke paniekberichten de media insturen die hier maar al te graag op duiken, en mensen die hier serieuze vraagtekens bij zetten wegzetten als wappies, dat lijkt het doel.
Een zeer groot deel van het electoraat is onderdeel van risicogroepen. Niet zo vreemd dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door groenen op 08-02-2021 11:45:45 ]
- verwijderd door admin -
pi_197886371
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:24 schreef falling_away het volgende:
Misschien moet ik het anders stellen: Amerika is niet echt een land dat uit heeft geblonken qua Covid-19 beleid, maar de meeste zaken zijn daar wel open, incl horeca (wel met beperkingen, maar ze zijn open). Er is geen sprake van code zwart. De cijfers zijn ook daar dalende. Zij zien wel in dat je niet alles dicht kun blijven houden voor 4+ maanden, en laten zien dat bijv. de horeca maar een zeer beperkt effect hebben op de cijfers.

De nieuwe routekaart van Nederland is extreem conservatief, op het belachelijke af, en is zeer schadelijk voor de economie EN het mentale welzijn van de bevolking. De zorgen en maatregelen rondom de Britse variant lijken meer en meer op paniekvoetbal.

Je hebt gemist dat de VS dodentallen van +4000 per dag noteerde? En dat is niet eens de oversterfte maar geregistreerde covid gevallen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2021 11:34:41 ]
pi_197886378
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je hebt gemist dat de VS dodentallen van +4000 per dag noteerde?
nu nog?
Go hard or go home
pi_197886391
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:34 schreef Noek het volgende:

[..]

nu nog?
Het zakt de laatste 2 weken, zitten nu rond de 2K per dag, dacht ik.
pi_197886399
quote:

[..]

Je hebt gemist dat de VS dodentallen van +4000 per dag noteerde? En dat is niet eens de oversterfte maar geregistreerde covid gevallen.
Het gaat toch niet om de doden?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197886400
quote:

[..]

Ja en? Er leven ook veel meer mensen in dat land. Procentueel gezien is het peanuts. En laten we wel wezen, het is ook echt niet het meest gezonde life style land he? En veel mensen hebben daar ook geen toegang tot de juiste zorg he?
pi_197886410
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het zakt de laatste 2 weken, zitten nu rond de 2K per dag, dacht ik.
En dat is zonder maatregelen?
Go hard or go home
pi_197886415
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:35 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Ja en? Er leven ook veel meer mensen in dat land. Procentueel gezien is het peanuts. En laten we wel wezen, het is ook echt niet het meest gezonde life style land he?
Mischien moet je dat even afzetten tegen Nederland en ook de dagelijkse nieuwe gevallen percentueel afzetten tegen Nederland.
pi_197886422
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:36 schreef Noek het volgende:

[..]

En dat is zonder maatregelen?
Nee. Maatregelen varieren sterk per staat, dat wel. Van vrijwel niets tot bijna lockdown situaties.
pi_197886425
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Als er al zoveel doden zijn...moet je je dan eens voorstellen hoe de situatie in de ziekenhuizen is. Ik word niet echt blij van de verhalen die ik daarover lees.
pi_197886454
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien moet je dat even afzetten tegen Nederland en ook de dagelijkse nieuwe gevallen percentueel afzetten tegen Nederland.
Je verzet de doelpalen. Het gaat niet om de doden, maar de druk op de zorg. Dat is waarom er maatregelen ingesteld worden. In de VS zijn de ziekenhuizen ook niet overspoeld geraakt, een paar uitzonderingen daargelaten.
pi_197886472
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

In Nederland, met onze maatregelen, gaat het niet om het dodental, nee. Maar het dodental en nieuwe geregistreerde gevallen is wel een indicatie van de situatie in een land.
pi_197886483
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Je verzet de doelpalen. Het gaat niet om de doden, maar de druk op de zorg. Dat is waarom er maatregelen ingesteld worden. In de VS zijn de ziekenhuizen ook niet overspoeld geraakt, een paar uitzonderingen daargelaten.
Mensen vermijden zorg daar wel zo lang mogelijk omdat ze anders gelijk broke zijn.
  maandag 8 februari 2021 @ 11:41:54 #248
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197886484
quote:

[..]

:D de VS situatie vergelijken met die van NL, over doelpalen verschuiven gesproken.
pi_197886486
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Als er al zoveel doden zijn...moet je je dan eens voorstellen hoe de situatie in de ziekenhuizen is. Ik word niet echt blij van de verhalen die ik daarover lees.
Als er zo weinig maatregelen zijn, dan zijn 4000 doden per dag in zo'n groot land echt niet veel. En het komt al helemaal niet in de buurt van de doemscenario's die geschetst worden als we alle maatregelen los zouden laten.

Daar kan men gewoon doorleven, en wordt er niet krampachtig gedaan over een paar duizend besmettingen per dag en een britse variant :')
  maandag 8 februari 2021 @ 11:42:05 #250
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197886488
quote:

[..]

[ twitter ]
Bagatelliseer het maar van wat er aan de hand is jodri. De covid oogkleppen zijn echt veel te groot op het moment.

En over een paar jaar je afvragen hoe het toch zo mis is gegaan.
1947-2016
  maandag 8 februari 2021 @ 11:42:09 #251
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197886490
quote:
10s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:08 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Hij linkt oa naar een artikel in de Telegraaf dat ik niet kan lezen, maar waarvan de titel alvast suggereert dat dat scenario niet als onvermijdelijk gepresenteerd werd: Kuipers bezorgd: ’Nú zijn we nog op tijd om in te grijpen’
are we infinite or am I alone
pi_197886497
Wat in VS natuurlijk ook meespeelt is dat ze geen sociale voorzieningen kennen zoals wij hier in Nederland.
Het enige waarmee de burger wordt bereikt is met 'helikoptergeld', wat maar een enkele keer is ingezet.
Het lijkt mij dan ook dat de staten van de VS zich niet kan veroorloven om lange lockdowns te houden.
En daarnaast: ik vraag mij af of je als niet-verzekerde daar wel terecht kan in de ziekenhuizen.
pi_197886499
quote:

[..]

De cijfers zijn nu dalende met open horeca etc. En jij vergeet de nevenschade van de lockdown die steeds groter wordt.

quote:

[..]

Nee. Maatregelen varieren sterk per staat, dat wel. Van vrijwel niets tot bijna lockdown situaties.
In alle staten zijn restaurants open, wel met beperkingen. In ongeveer 2 of 3 staten geldt dat alleen terrassen buiten open mogen..

https://www.aarp.org/poli(...)te-restrictions.html
Alpha kenny one
pi_197886502
quote:

[..]

Nee, dat leg ik je net uit.
pi_197886508
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Bagatelliseer het maar van wat er aan de hand is jodri. De covid oogkleppen zijn echt veel te groot op het moment.

Heb je überhaupt gelezen wat Luuk Ikink schrijft?
pi_197886519
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind de denigrerende manier om over jongeren te praten ook volledig onnodig. Jongeren hebben het zwaar. En een deel zal het Heel Erg Zwaar hebben. Dat is niet iets om denigrerend over te doen, maar iets om je zorgen over te maken en op z'n minst te bekijken hoe je het nu gemakkelijker kunt maken en ze straks op kunt vangen en kunt helpen weer op de been te komen.
Mens je doet net of die kinderen 5 jaar in een concentratiekamp hebben gezeten, je hebt over opvangen en op de been helpen, hou toch op. Laten we feitelijk kijken wat ze niet mochten?

-Ze kunnen even niet naar uitgaansgelegenheden
-Sporten is wat beperkt
-Schoolbezoek is beperkt

En dan hebben we het wel gehad, met figuren zoals jouw weten we de sneeuwvlokjes wel te creeeren ja.
pi_197886522
quote:

[..]

Als men een stad als New York nog een keer in een megazware lockdown stort, dan blijft daar niets meer over van detailhandel en horeca. De eerste golf heeft er al voor een enorme kaalslag gezorgd. Aan de Broadway van noord naar zuid bijvoorbeeld staat het ene na het andere pand leeg.
  maandag 8 februari 2021 @ 11:44:02 #258
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197886523
twitter
  maandag 8 februari 2021 @ 11:44:17 #259
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197886529
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:10 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dan pas je het omt aan. Want een outbreak gaat om meerdere zaken. Of je zet er een 2de omt naast wat economisch/maatschappelijke adviezen geeft.

Want het evenwicht is echt zoek op het moment. De schade aan het land wordt groter dan strikt noodzakelijk om het virus in te dammen.
1947-2016
pi_197886532
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zo noemt hij ze wel :)
pi_197886540
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:42 schreef falling_away het volgende:

[..]

De cijfers zijn nu dalende met open horeca etc. En jij vergeet de nevenschade van de lockdown die steeds groter wordt.
[..]

In alle staten zijn restaurants open, wel met beperkingen. In ongeveer 2 of 3 staten geldt dat alleen terrassen buiten open mogen..

https://www.aarp.org/poli(...)te-restrictions.html
Je eigen link wel gelezen?

Some states have begun rolling back reopenings
  maandag 8 februari 2021 @ 11:45:21 #262
346939 Janneke141
pi_197886546
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:44 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Jaap van Dissel is hier blij mee, want dit was precies de bedoeling.
pi_197886551
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Precies. Of het nou 80% is of bij wijze 50%, dat doet er niet toe.
Ik ben ook heel benieuwd welke lessen we gaan trekken uit deze crisis.
Hopelijk komen we dan tot het inzicht dat lockdowns zo desastreus zijn dat ze in geen situatie weer ingesteld mogen worden en dat de crisisorganisaties in Nederland veel te decentraal zijn ingeregeld waardoor er geen goede crisisaanpak mogelijk is.
pi_197886555
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan pas je het omt aan. Want een outbreak gaat om meerdere zaken. Of je zet er een 2de omt naast wat economisch/maatschappelijke adviezen geeft.

Want het evenwicht is echt zoek op het moment. De schade aan het land wordt groter dan strikt noodzakelijk om het virus in te dammen.
Dat heeft de regering ook. En de regering neemt de besluiten, niet het OMT.
pi_197886559
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

pi_197886560
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Slides of dia's verwarren met sheets is dan ook iets wat JaapGOAT nooit zou doen.
  maandag 8 februari 2021 @ 11:46:34 #267
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197886570
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:45 schreef Oidipous het volgende:
en dat de crisisorganisaties in Nederland veel te decentraal zijn ingeregeld waardoor er geen goede crisisaanpak mogelijk is.
dit vind ik zeker wel een punt en dat voor land zo groot als een postzegel
pi_197886572
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:44 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
@Ven1972
  maandag 8 februari 2021 @ 11:47:28 #269
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_197886590
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wie heeft het over maatregelen op afstemmen?
Jij kwam met dat verhaal van die kerngezonde dertiger.
pi_197886618
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mens je doet net of die kinderen 5 jaar in een concentratiekamp hebben gezeten, je hebt over opvangen en op de been helpen, hou toch op. Laten we feitelijk kijken wat ze niet mochten?

-Ze kunnen even niet naar uitgaansgelegenheden
-Sporten is wat beperkt
-Schoolbezoek is beperkt

En dan hebben we het wel gehad, met figuren zoals jouw weten we de sneeuwvlokjes wel te creeeren ja.
Je kan ook op de bal spelen ipv op de ma...vrouw ;)
pi_197886651
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  maandag 8 februari 2021 @ 11:51:23 #273
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197886655
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Heb je überhaupt gelezen wat Luuk Ikink schrijft?
Van het weekend al. En daarover is hier ook uitvoerig gediscussieerd.
Misschien zit er wel een wij van wc eend gehalte in. Maar daarintegen staat wel genoeg onafhankelijke reportages, verschillende brancheorganisaties die er achter staan en mensen die het onderschrijven. Volkskrant artikel wat hier gisteravond gepost is over huisartsen die nu ook waarschuwen dat het te ver gaat. Dus zo ver van de werkelijkheid zal het niet af staan.

Maar het omt is ook een wij van wc eend gehalte. Die bekijkt het ook vanuit hun hoek. Zonder hoor en wederhoor, puur hun kant. Waarom sta je daar dan wel 100% achter?
1947-2016
  maandag 8 februari 2021 @ 11:52:36 #274
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197886668
quote:
quote:
"Er is natuurijs op komst. En iedere rechtgeaarde marathonschaatser weet dat natuurijs wet breekt. Als er natuurijs in Nederland is, laat je alles uit je handen vallen en zorg je dat je er staat. Want anders is het weg", staat in de brief, die ondertekend is door alle mannenploegen.
:') x1000
Where law ends, tyrrany begins.
pi_197886674
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:47 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Jij kwam met dat verhaal van die kerngezonde dertiger.
Zeker. Lees nog eens terug wat ik ermee bedoelde.
In Southern Sun
pi_197886686
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat heeft de regering ook. En de regering neemt de besluiten, niet het OMT.
Precies, dat is het ook. De regering moet tot een gewogen besluit komen en vaststellen in welke kaders de lockdownmaatregelen te accepteren zijn.
In het laatste debat zag je daar wel steeds meer vragen over, die met name werden gesteld door de kleine oppositiepartijen. Ook werd een paar keer gezegd dat enkele discussies dan maar gevoerd moeten worden na de crisis en daar kan ik mij best wel iets bij voorstellen.

Hoe dan ook, ik denk dat we nog maar een paar weekjes de strengste maatregelen moeten uitzitten voordat we het effect van de vaccinatie/het verbeterende weer gaan merken. Ik merk ook steeds meer aan mijzelf dat ik de situatie van nu maar accepteer omdat ik mijzelf voorhoud dat het vanaf april de wereld er een stuk anders uitziet. Dan hoop ik wel dat het kabinet blijft sturen op ziekenhuisopnames in plaats van Zero-Covid.
pi_197886692
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Geen seks, minder alcohol, minder feestjes, minder losbandigheid. Dat de biblebelt en de wat conservatievere staten in de USA juist niet degenen zijn die deze pandemie dankbaar hebben aangegrepen voor de invoer van allerhande strenge regeltjes mag een godswonder heten.
pi_197886694
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Van het weekend al. En daarover is hier ook uitvoerig gediscussieerd.
Misschien zit er wel een wij van wc eend gehalte in. Maar daarintegen staat wel genoeg onafhankelijke reportages, verschillende brancheorganisaties die er achter staan en mensen die het onderschrijven. Volkskrant artikel wat hier gisteravond gepost is over huisartsen die nu ook waarschuwen dat het te ver gaat. Dus zo ver van de werkelijkheid zal het niet af staan.

Maar het omt is ook een wij van wc eend gehalte. Die bekijkt het ook vanuit hun hoek. Zonder hoor en wederhoor, puur hun kant. Waarom sta je daar dan wel 100% achter?
Het OMT heeft een vrij duidelijke taakomschrivijving, het is volstrekte onzin om dat een "wij van wc eend" label te geven, het OMT geeft het advies waar het voor ingericht is, de regering moet dan beslissen wat het doet met dat advies, het is niet bindend.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2021 11:55:28 ]
  maandag 8 februari 2021 @ 11:54:59 #279
12221 Tijn