abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197886686
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat heeft de regering ook. En de regering neemt de besluiten, niet het OMT.
Precies, dat is het ook. De regering moet tot een gewogen besluit komen en vaststellen in welke kaders de lockdownmaatregelen te accepteren zijn.
In het laatste debat zag je daar wel steeds meer vragen over, die met name werden gesteld door de kleine oppositiepartijen. Ook werd een paar keer gezegd dat enkele discussies dan maar gevoerd moeten worden na de crisis en daar kan ik mij best wel iets bij voorstellen.

Hoe dan ook, ik denk dat we nog maar een paar weekjes de strengste maatregelen moeten uitzitten voordat we het effect van de vaccinatie/het verbeterende weer gaan merken. Ik merk ook steeds meer aan mijzelf dat ik de situatie van nu maar accepteer omdat ik mijzelf voorhoud dat het vanaf april de wereld er een stuk anders uitziet. Dan hoop ik wel dat het kabinet blijft sturen op ziekenhuisopnames in plaats van Zero-Covid.
pi_197886692
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Jaap van Dissel is hier blij mee, want dit was precies de bedoeling.
Geen seks, minder alcohol, minder feestjes, minder losbandigheid. Dat de biblebelt en de wat conservatievere staten in de USA juist niet degenen zijn die deze pandemie dankbaar hebben aangegrepen voor de invoer van allerhande strenge regeltjes mag een godswonder heten.
pi_197886694
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Van het weekend al. En daarover is hier ook uitvoerig gediscussieerd.
Misschien zit er wel een wij van wc eend gehalte in. Maar daarintegen staat wel genoeg onafhankelijke reportages, verschillende brancheorganisaties die er achter staan en mensen die het onderschrijven. Volkskrant artikel wat hier gisteravond gepost is over huisartsen die nu ook waarschuwen dat het te ver gaat. Dus zo ver van de werkelijkheid zal het niet af staan.

Maar het omt is ook een wij van wc eend gehalte. Die bekijkt het ook vanuit hun hoek. Zonder hoor en wederhoor, puur hun kant. Waarom sta je daar dan wel 100% achter?
Het OMT heeft een vrij duidelijke taakomschrivijving, het is volstrekte onzin om dat een "wij van wc eend" label te geven, het OMT geeft het advies waar het voor ingericht is, de regering moet dan beslissen wat het doet met dat advies, het is niet bindend.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2021 11:55:28 ]
  maandag 8 februari 2021 @ 11:54:59 #279
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197886703
Gaat er nog wat gebeuren de komende tijd eigenlijk? Kheb het idee dat er niet zoveel gaande is momenteel. Scholen zijn net open, het vaccinatieproces lijkt een beetje te gaan lopen... wat is nu het plan? Het een paar weken aankijken?
pi_197886708
quote:
"Nu komt dat ijs wel, en dan mogen we niet. Wij willen de problemen rondom corona allerminst bagatelliseren, maar een wedstrijd op natuurijs moet volledig coronaproof te organiseren zijn."
Dit zijn volwassenen hè?
Ga nog eens lopen janken over dat jongeren niet in een concentratiekamp zitten.
Go hard or go home
  maandag 8 februari 2021 @ 11:55:59 #281
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197886717
quote:

[..]

Doordat er een te innige band is is het omt het kabinet geworden. Immers worden op het moment alle adviezen overgenomen. Kritisch kijken wordt niet gedaan, immers is ieder advies doorgeven van angst om b117.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 11:56:02 #282
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197886719
quote:
2s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:54 schreef Tijn het volgende:
Gaat er nog wat gebeuren de komende tijd eigenlijk? Kheb het idee dat er niet zoveel gaande is momenteel. Scholen zijn net open, het vaccinatieproces lijkt een beetje te gaan lopen... wat is nu het plan? Het een paar weken aankijken?
Joa. Beetje bier drinken en kut roepen lijkt me.
pi_197886728
quote:
10s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:55 schreef Noek het volgende:

[..]

Dit zijn volwassenen hè?
Ga nog eens lopen janken over dat jongeren niet in een concentratiekamp zitten.
Ik lach me rot als het zo hard gaat vriezen dat de Elfstedentocht eigenlijk door had kunnen gaan. Huilende rayonhoofden op TV. >:)
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_197886729
quote:

[..]

Maar het omt is ook een wij van wc eend gehalte. Die bekijkt het ook vanuit hun hoek. Zonder hoor en wederhoor, puur hun kant. Waarom sta je daar dan wel 100% achter?
Waar beweer ik 100% achter het OMT te staan?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197886734
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:45 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Precies. Of het nou 80% is of bij wijze 50%, dat doet er niet toe.
quote:

[..]

Van het weekend al. En daarover is hier ook uitvoerig gediscussieerd.
Misschien zit er wel een wij van wc eend gehalte in. Maar daarintegen staat wel genoeg onafhankelijke reportages, verschillende brancheorganisaties die er achter staan en mensen die het onderschrijven. Volkskrant artikel wat hier gisteravond gepost is over huisartsen die nu ook waarschuwen dat het te ver gaat. Dus zo ver van de werkelijkheid zal het niet af staan.

:D
Hoezo onderbuikgevoel?

"Ja, hoe erg het precies is, weten we eigenlijk totaal niet, maar het is heus wel erg!"

Zullen we dit andersom ook even doen bij het aantal doden / besmettingen of het effect van maatregelen X, Y en Z? Moet je kijken hoe hard er geschreeuwd wordt dat er eerst maar eens aangetoond moet worden dat het daadwerkelijk zo is?
  maandag 8 februari 2021 @ 11:57:55 #286
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197886751
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het OMT heeft een vrij duidelijke taakomschrivijving, het is volstrekte onzin om dat een "wij van wc eend" label te geven, het OMT geeft het advies waar het voor ingericht is, de regering moet dan beslissen wat het doet met dat advies, het is niet bindend.
Ging over jordi en dat artikel tijger.
omt mag wel kijken vanuit zijn eigen hoek, maar branche organisaties en huisartsen wat betreft het geestelijk welzijn van mensen niet? Dan is het opeens commerciële bagger welke niet serieus te nemen is...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 8 februari 2021 @ 11:58:00 #287
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197886754
quote:
9s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Geen seks, minder alcohol, minder feestjes, minder losbandigheid. Dat de biblebelt en de wat conservatievere staten in de USA juist niet degenen zijn die deze pandemie dankbaar hebben aangegrepen voor de invoer van allerhande strenge regeltjes mag een godswonder heten.
ga zelf ook een stuk minder vreemd
  maandag 8 februari 2021 @ 11:58:20 #288
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197886762
quote:
14s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:56 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Joa. Beetje bier drinken en kut roepen lijkt me.
Goed plan *O* 🍻
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 8 februari 2021 @ 11:58:22 #289
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197886764
quote:
Mja, een grafiek die toont dat het aantal doden stijgt naarmate het aantal vaccinaties stijgt. Waarbij ze negeren dat die stijging volgt op een sterke stijging van het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames wegens covid. Het was net omwille van die besmettingen en de verspreiding van de meer besmettelijke variant dat men zo snel met vaccineren begon.
are we infinite or am I alone
pi_197886777
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:57 schreef Raveler het volgende:

[..]

[..]

:D
Hoezo onderbuikgevoel?

"Ja, hoe erg het precies is, weten we eigenlijk totaal niet, maar het is heus wel erg!"

Zullen we dit andersom ook even doen bij het aantal doden / besmettingen of het effect van maatregelen X, Y en Z? Moet je kijken hoe hard er geschreeuwd wordt dat er eerst maar eens aangetoond moet worden dat het daadwerkelijk zo is?
Maar hoe kun je het dan precies meten of in kaart brengen als de gevolgen nog niet (geheel) zichtbaar zijn?
pi_197886784
quote:

[..]

Nee de regering neemt elk advies van het OMT klakkeloos over.....
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_197886794
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:59 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Onjuist.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197886797
quote:

[..]

En komt soms met stregengere maatregelen, scholen dicht, restaurants sluiten, mondkapjes plicht.
pi_197886802
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:58 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Mja, een grafiek die toont dat het aantal doden stijgt naarmate het aantal vaccinaties stijgt. Waarbij ze negeren dat die stijging volgt op een sterke stijging van het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames wegens covid. Het was net omwille van die besmettingen en de verspreiding van de meer besmettelijke variant dat men zo snel met vaccineren begon.
De co2 uitstoot stijgt ook met afname van piraterij
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197886808
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:59 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar hoe kun je het dan precies meten of in kaart brengen als de gevolgen nog niet (geheel) zichtbaar zijn?
Dat kun je inderdaad niet. Maar om dan maar met percentages van 80% te gaan smijten lijkt me ook niet helemaal eerlijk.

Hetzelfde geldt immers voor maatregelen die ingevoerd worden. Daarvan wordt hier ook geroepen "dat er eerst maar eens aangetoond moet worden dat het werkt".
Ja, dat kan dus ook per definitie niet.
pi_197886812
quote:

[..]

Nee
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 8 februari 2021 @ 12:00:58 #297
432997 Ven1972
Man met humor
pi_197886816
quote:
10s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

@:Ven1972
Hoezo, kan gebeuren, maar komt alles goed met jongeren en met mij ook.
Humor, serieus en vrolijk!
  maandag 8 februari 2021 @ 12:01:28 #298
123170 alors
zlata1234
pi_197886828
quote:
19s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:52 schreef Gunner het volgende:

[..]

[..]

:') x1000
En waarom mogen deze mannen niet in de frisse lucht schaatsen maar mogen voetballers wel voetballen?
know'm sayin?
word? word.
pi_197886840
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:00 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En komt soms met stregengere maatregelen, scholen dicht, restaurants sluiten, mondkapjes plicht.
Ze zijn volledig krankjorum geworden in Den Haag. Alle hoop is gevestigd op de koers die andere landen gaan varen, want van Nederland hoeven we niks meer te verwachten. Die zijn volledig onderhevig aan massavorming en zitten in een angstpsychose.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197886842
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:00 schreef Raveler het volgende:

[..]

Dat kun je inderdaad niet. Maar om dan maar met percentages van 80% te gaan smijten lijkt me ook niet helemaal eerlijk.

Hetzelfde geldt immers voor maatregelen die ingevoerd worden. Daarvan wordt hier ook geroepen "dat er eerst maar eens aangetoond moet worden dat het werkt".
Ja, dat kan dus ook per definitie niet.
Maar volgens mij zijn tegenstanders van de maatregelen ook niet helemaal tegen elke maatregel, maar dat er een betere balans moet komen tussen de maatregelen en de maatschappelijke effecten/kosten. En die mist op dit moment, want de regering en het OMT kijkt vrijwel alleen naar corona en het andere lijkt irrelevant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')