abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197882233

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
zie email 27 oktober
pi_197882249
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:21 schreef RipCity het volgende:
South Africa is suspending its rollout of the Oxford/AstraZeneca coronavirus vaccine after findings suggested it offers limited protection against mild disease caused by the COVID-19 variant discovered there.

It follows disappointing results in a trial conducted by the University of the Witwatersrand, Health Minister Zweli Mkhize said.
Belangrijke nuance:
quote:
Uit het kleinschalige onderzoek, dat nog geen peer review heeft ondergaan, kon niet worden opgemaakt of het vaccin beschermt tegen ernstigere symptomen. Dat komt omdat de 2000 deelnemers personen vooral jonge en gezonde volwassenen waren.

Hervatten met prikken
Als uit volgende onderzoeken blijkt dat het AstraZeneca-vaccin wel werkt bij hevigere gevallen, overwegen Zuid-Afrikaanse gezondheidsautoriteiten te hervatten met de vaccinaties. Ondertussen zullen in Zuid-Afrika andere vaccins worden uitgerold, beloofde Mkhize.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197882267
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:19 schreef Da_Sandman het volgende: [..] Even inhoudelijk: ze sturen echt niet op dergelijke doemscenario's. Wel hebben ze iets meer verantwoordelijkheid dan jij en ik en dus kunnen ze bepaalde scenario's ook weer niet zomaar afschieten.
Maar je kan toch niet anders dan toegeven dat dat scenario van 167.000 besmettingen per dag wel erg bizar was? Je kan het mss niet zomaar afschieten, maar als realistisch beschouwen is een tweede. Het evenwicht is zoek, zie mn tandarts vergelijking van eerder. En dat maakt het land stukker dan noodzakelijk om de viruseffecten in te dammen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197882292
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Maar je kan toch niet anders dan toegeven dat dat scenario van 167.000 besmettingen per dag wel erg bizar was? Je kan het mss niet zomaar afschieten, maar als realistisch beschouwen is een tweede. Het evenwicht is zoek, zie mn tandarts vergelijking van eerder. En dat maakt het land stukker dan noodzakelijk om de viruseffecten in te dammen.
Dat was een uiterste uiterste. Dat het AD daar vol mee aan de haal ging was een redelijke blunder.
Ik kan me wel goed voorstellen dat ze zich zorgen maken om de verschillende varianten, waarvan de Britse nu het meest actueel is. En ja, misschien zijn ze ook extra voorzichtig omdat ze dat vorig jaar misschien niet genoeg waren.
In Southern Sun
pi_197882302
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het bijzondere is ook dat iedereen het ziet, de scholen, de huisartsen, iedereen. Maar politiek Den Haag lijkt er totaal doof voor. Heel bijzonder is dat.
zie email 27 oktober
pi_197882317
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het bijzondere is ook dat iedereen het ziet, de scholen, de huisartsen, iedereen. Maar politiek Den Haag lijkt er totaal doof voor. Heel bijzonder is dat.
Iedereen wil wat goed is voor henzelf, heel bijzonder is dat.
In Southern Sun
pi_197882320
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat was een uiterste uiterste. Dat het AD daar vol mee aan de haal ging was een redelijke blunder.
Ik kan me wel goed voorstellen dat ze zich zorgen maken om de verschillende varianten, waarvan de Britse nu het meest actueel is. En ja, misschien zijn ze ook extra voorzichtig omdat ze dat vorig jaar misschien niet genoeg waren.
Die Zuid-Afrikaanse variant is erger, de vaccins werken daar niet goed tegen
pi_197882327
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Iedereen wil wat goed is voor henzelf, heel bijzonder is dat.
Vast. Maar dat is niet het punt.
zie email 27 oktober
pi_197882336
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:06 schreef Red_85 het volgende: [..] Bij mij hield het op bij de spertijd. Een maatregel waarvan niet onderbouwd kon worden wat vor effect het zou hebben. En nu? Ligt het voorstel die te verlengen terwijl die er nota bene voorhet eerst af zou gaan. Met symboolmaatregelen, leugens en gebroken beloften gigantische offers eisen van de maatschappij. Maar zelf weten dat de maatregelen niet voor hun eigen gelden en residivistisch geblunder bij de enige uitweg die continu voor is geschoteld. Social distancing, 1,5m, ff masker op in de winkel.. ja prima. Maar dit? Nee. Niet meer. De maatschappij gaat stuk nu.
Ik zou ook liever breed onafhankelijk onderzoek zien naar óf de avondklok wel of niet werkt. Niet van het RIVM, want die gaan er al van uit dat het werkt. Of maak het RIVM onderzoek openbaar. Ik wil heel graag zien hoe ze die reductie in de R-waarde berekend is gegeven een avondklok.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197882371
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

'We kunnen het risico niet nemen dat het wel waar wordt'.

Als er dan iemand in de zaal zit die de nevenschade wel rationeel maakt, wordt die weggehoond want 'corona indammen is topprio'. Terwijl symboolmaatregel is nr.4 ingevoerd, 3 verlengd tegen alle eerdere afspraken in en wordt er met alle winden meegewaaid want een werkelijk plan is er niet. Niet voor het indammen en niet voor een exit. Op ophef wordt gestuurd als belangrijkste factor.

Dat de maatschappij naar de klote gaat, de economie op zn rug ligt en 80% van de jongeren het niet meer trekken is bijzaak. Wordt gewoon niet naar gekeken.

Maakt mij zo boos. Dat virus niet eens, wel de politieke omgang.
1947-2016
pi_197882395
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vast. Maar dat is niet het punt.
Het voorbeeld van die tandarts is niet waterdicht, omdat de tandarts niet zal zeggen dat je geen suiker mag eten. Hij zal zeggen ik heb het liever niet maar het is een bouwstof dus gebruik het, maar beperk je tot wat nodig is. Dan kun je wel die voedingsdeskundige ook aan tafel zetten, maar die gaat dan weer zeggen dat de tandarts te laag in heeft gezet en dat suiker eten belangrijker voor je is dan dat het schade kan doen aan je tanden. En zo komt de volgende met weer wat anders.
In Southern Sun
pi_197882409
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Vorig jaar trokken we het mentaal.
Nu niet meer, lees en hoor je. Alarmbellen gaan af nu, overal. Plus dat de uitweg die de politiek al een jaar als worst voor de neus heeft gewoonweg niet als serieus behandeld wordt nu deze er is.
Nog maar te zwijgen over de onbetrouwbaarheid van ze.

De ene fout maak je niet goed door een tweede te maken.
1947-2016
pi_197882429
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vorig jaar trokken we het mentaal.
Nu niet meer, lees en hoor je. Alarmbellen gaan af nu, overal. Plus dat de uitweg die de politiek al een jaar als worst voor de neus heeft gewoonweg niet als serieus behandeld wordt nu deze er is.
Nog maar te zwijgen over de onbetrouwbaarheid van ze.

De ene fout maak je niet goed door een tweede te maken.
Tja, vorig jaar trokken we het mentaal... Het zal me wel weer niet in dank afgenomen worden maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de mentale weerbaarheid wel een dingetje vind hoor.

En ja er zijn fouten gemaakt en nee ze kunnen niet alles goed doen, helaas.
In Southern Sun
pi_197882432
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het voorbeeld van die tandarts is niet waterdicht, omdat de tandarts niet zal zeggen dat je geen suiker mag eten. Hij zal zeggen ik heb het liever niet maar het is een bouwstof dus gebruik het, maar beperk je tot wat nodig is. Dan kun je wel die voedingsdeskundige ook aan tafel zetten, maar die gaat dan weer zeggen dat de tandarts te laag in heeft gezet en dat suiker eten belangrijker voor je is dan dat het schade kan doen aan je tanden. En zo komt de volgende met weer wat anders.
Hou op hoor, al 25 jaar hoor je niks anders van ze dan dat in de media.

https://www.tandarts.nl/nieuws/6091/suiker-slecht-voor-gebit
Je zal er wel je eigen draai aan geven, want in die bewoordigen stasthet er nog net niet. Maar dat is alleen maar om claims te voorkomen uit de suikerindustrie. Verder is het 'eet stevia' gehalte groot.
1947-2016
pi_197882453
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hou op hoor, al 25 jaar hoor je niks anders van ze dan dat in de media.

https://www.tandarts.nl/nieuws/6091/suiker-slecht-voor-gebit
Je zal er wel je eigen draai aan geven, want in die bewoordigen stasthet er nog net niet. Maar dat is alleen maar om claims te voorkomen uit de suikerindustrie. Verder is het 'eet stevia' gehalte groot.
quote:
Suiker heeft men nodig om gedurende de dag te verbranden en suiker kan men op verschillende manieren tot zich nemen.
In Southern Sun
pi_197882459
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:47 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Tja, vorig jaar trokken we het mentaal... Het zal me wel weer niet in dank afgenomen worden maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de mentale weerbaarheid wel een dingetje vind hoor.

En ja er zijn fouten gemaakt en nee ze kunnen niet alles goed doen, helaas.
Rapportage nieuwsuur een 16 jarige die het smoelwerk van mark en hugo meer had gezien dan haar eigen oma in het afgelopen jaar...

Ik heb geen idee waar je empathieknobbel zit, maar ik snap wel dat mensen gek worden van dat stel met hun onbetrouwbaarheid. Dat is echt erger dan het virus.
1947-2016
pi_197882466
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik heb geen tandarts genoemd. Het valt op dat elk ander belang wordt weggeredeneerd, terwijl allerlei relevante spelers het wel degelijk zien en benoemen.
zie email 27 oktober
pi_197882471
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

[..]

Dacht ik al, zoals eerder geschreven.

En daarna geven ze talloze voorbeelden van vervangers en surrogaten. Ook heb je ze blijkbaar niet in de media gehoord de afgelopen jaren.
1947-2016
pi_197882473
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Rapportage nieuwsuur een 16 jarige die het smoelwerk van mark en hugo meer had gezien dan haar eigen oma in het afgelopen jaar...

Ik heb geen idee waar je empathieknobbel zit, maar ik snap wel dat mensen gek worden van dat stel met hun onbetrouwbaarheid. Dat is echt erger dan het virus.
Wat grappig om te zien dat een reportage (denk ik) over een 16-jarige in Nieuwsuur serieus wordt genomen maar een reportage over een kerngezonde dertiger die maar moeilijk herstelt van corona indoctrinatie van de media is.

En wat bedoel je steeds met onbetrouwbaarheid?
In Southern Sun
pi_197882475
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

[..]

Leuk maar als je gewoon gezond eet krijg je genoeg suikers binnen via je normale voeding. De laatste jaren is ons voedsel en zeker pakjes, sausje en dat soort dingen een stuk zoeter geworden. dat komt door dat suiker een goedkope smaakstof is die bij iedereen in de smaak valt.
pi_197882482
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik heb geen tandarts genoemd. Het valt op dat elk ander belang wordt weggeredeneerd, terwijl allerlei relevante spelers het wel degelijk zien en benoemen.
Je reageert toch op die tandarts post van Red_85?
Iedereen heeft een belang en allerlei relevante spelers zullen daarvoor strijden.
In Southern Sun
pi_197882486
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:55 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Leuk maar als je gewoon gezond eet krijg je genoeg suikers binnen via je normale voeding. De laatste jaren is ons voedsel en zeker pakjes, sausje en dat soort dingen een stuk zoeter geworden. dat komt door dat suiker een goedkope smaakstof is die bij iedereen in de smaak valt.
Ik denk dat je de verkeerde quote.
In Southern Sun
pi_197882494
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat grappig om te zien dat een reportage (denk ik) over een 16-jarige in Nieuwsuur serieus wordt genomen maar een reportage over een kerngezonde dertiger die maar moeilijk herstelt van corona indoctrinatie van de media is.

En wat bedoel je steeds met onbetrouwbaarheid?
Whut?
Ben je serieus? Laten we niet gaan starten over media indoctrinatie tijdens deze periode...
1947-2016
pi_197882507
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Whut?
Ben je serieus? Laten we niet gaan starten over media indoctrinatie tijdens deze periode...
Dat lijkt me gezien het voorbeeld dat je net aandraagt vrij onverstandig inderdaad.
In Southern Sun
pi_197882518
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Iedereen heeft een belang en allerlei relevante spelers zullen daarvoor strijden.
En mn punt is, is dat er maar 1 soort relevante speler is die nu zijn belangen mag spuien.
Terwijl die op het punt staat nu rechts ingehaald te worden door de anderen. De actualiteit is dusdanig aan het veranderen nu dat die ene soort relevante speler minimaal een gelijke viool naast zich moet krijgen voordat het maatschappelijk helemaal fout gaat.

Denk dat je te eenzijdig kijkt. Net als het omt-kabinet.
1947-2016
pi_197882532
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 01:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat lijkt me gezien het voorbeeld dat je net aandraagt vrij onverstandig inderdaad.
Was een van de eerste grote reportages op de publieke met tegengeluid. Maar dat zal jou weinig deren denk ik.

Wordt tijd dat het omt-kabinet tegengeluid krijgt. Dit kan niet verder zo. Maatschappelijk gaat het land stuk.

En ik heb nu wel wat beters te doen dan een monoloog aanlezen van iemand die op een discussieforum zit maar weinig andere zienswijzes accepteert.
1947-2016
pi_197882542
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 01:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Was een van de eerste grote reportages op de publieke met tegengeluid. Maar dat zal jou weinig deren denk ik.

Wordt tijd dat het omt-kabinet tegengeluid krijgt. Dit kan niet verder zo. Maatschappelijk gaat het land stuk.

En ik heb nu wel wat beters te doen dan een monoloog aanlezen van iemand die op een discussieforum zit maar weinig andere zienswijzes accepteert.
Ja precies.

Groetjes!
In Southern Sun
pi_197882561
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 01:09 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja precies.

Groetjes!
Exact. Omt-kabinet accepteert niets anders dan hun eigen geluid.

Slecht, heel slecht. Terwijl vanuit alle soorten hoeken nu de noodklok wordt geluid.
1947-2016
pi_197882573
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 01:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Exact. Omt-kabinet accepteert niets anders dan hun eigen geluid.

Slecht, heel slecht. Terwijl vanuit alle soorten hoeken nu de noodklok wordt geluid.
Dan beroepen zij zich op het demissionaire kabinet
pi_197882661
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik denk niet dat bijvoorbeeld huisartsen een zwaarder belang hebben niet-covid schade dan bij covid patiënten. Het valt mij alleen op dat dat geluid amper gehoord wordt. Het is alleen maar corona dit en corona dat.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')