SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.zie email 27 oktober
Belangrijke nuance:quote:Op maandag 8 februari 2021 00:21 schreef RipCity het volgende:
South Africa is suspending its rollout of the Oxford/AstraZeneca coronavirus vaccine after findings suggested it offers limited protection against mild disease caused by the COVID-19 variant discovered there.
It follows disappointing results in a trial conducted by the University of the Witwatersrand, Health Minister Zweli Mkhize said.
quote:Uit het kleinschalige onderzoek, dat nog geen peer review heeft ondergaan, kon niet worden opgemaakt of het vaccin beschermt tegen ernstigere symptomen. Dat komt omdat de 2000 deelnemers personen vooral jonge en gezonde volwassenen waren.
Hervatten met prikken
Als uit volgende onderzoeken blijkt dat het AstraZeneca-vaccin wel werkt bij hevigere gevallen, overwegen Zuid-Afrikaanse gezondheidsautoriteiten te hervatten met de vaccinaties. Ondertussen zullen in Zuid-Afrika andere vaccins worden uitgerold, beloofde Mkhize.
Maar je kan toch niet anders dan toegeven dat dat scenario van 167.000 besmettingen per dag wel erg bizar was? Je kan het mss niet zomaar afschieten, maar als realistisch beschouwen is een tweede. Het evenwicht is zoek, zie mn tandarts vergelijking van eerder. En dat maakt het land stukker dan noodzakelijk om de viruseffecten in te dammen.quote:Op maandag 8 februari 2021 00:19 schreef Da_Sandman het volgende: [..] Even inhoudelijk: ze sturen echt niet op dergelijke doemscenario's. Wel hebben ze iets meer verantwoordelijkheid dan jij en ik en dus kunnen ze bepaalde scenario's ook weer niet zomaar afschieten.
Dat was een uiterste uiterste. Dat het AD daar vol mee aan de haal ging was een redelijke blunder.quote:Op maandag 8 februari 2021 00:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar je kan toch niet anders dan toegeven dat dat scenario van 167.000 besmettingen per dag wel erg bizar was? Je kan het mss niet zomaar afschieten, maar als realistisch beschouwen is een tweede. Het evenwicht is zoek, zie mn tandarts vergelijking van eerder. En dat maakt het land stukker dan noodzakelijk om de viruseffecten in te dammen.
Het bijzondere is ook dat iedereen het ziet, de scholen, de huisartsen, iedereen. Maar politiek Den Haag lijkt er totaal doof voor. Heel bijzonder is dat.quote:Op maandag 8 februari 2021 00:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar je kan toch niet anders dan toegeven dat dat scenario van 167.000 besmettingen per dag wel erg bizar was? Je kan het mss niet zomaar afschieten, maar als realistisch beschouwen is een tweede. Het evenwicht is zoek, zie mn tandarts vergelijking van eerder. En dat maakt het land stukker dan noodzakelijk om de viruseffecten in te dammen.
Iedereen wil wat goed is voor henzelf, heel bijzonder is dat.quote:Op maandag 8 februari 2021 00:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het bijzondere is ook dat iedereen het ziet, de scholen, de huisartsen, iedereen. Maar politiek Den Haag lijkt er totaal doof voor. Heel bijzonder is dat.
Die Zuid-Afrikaanse variant is erger, de vaccins werken daar niet goed tegenquote:Op maandag 8 februari 2021 00:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat was een uiterste uiterste. Dat het AD daar vol mee aan de haal ging was een redelijke blunder.
Ik kan me wel goed voorstellen dat ze zich zorgen maken om de verschillende varianten, waarvan de Britse nu het meest actueel is. En ja, misschien zijn ze ook extra voorzichtig omdat ze dat vorig jaar misschien niet genoeg waren.
Vast. Maar dat is niet het punt.quote:Op maandag 8 februari 2021 00:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Iedereen wil wat goed is voor henzelf, heel bijzonder is dat.
Ik zou ook liever breed onafhankelijk onderzoek zien naar óf de avondklok wel of niet werkt. Niet van het RIVM, want die gaan er al van uit dat het werkt. Of maak het RIVM onderzoek openbaar. Ik wil heel graag zien hoe ze die reductie in de R-waarde berekend is gegeven een avondklok.quote:Op maandag 8 februari 2021 00:06 schreef Red_85 het volgende: [..] Bij mij hield het op bij de spertijd. Een maatregel waarvan niet onderbouwd kon worden wat vor effect het zou hebben. En nu? Ligt het voorstel die te verlengen terwijl die er nota bene voorhet eerst af zou gaan. Met symboolmaatregelen, leugens en gebroken beloften gigantische offers eisen van de maatschappij. Maar zelf weten dat de maatregelen niet voor hun eigen gelden en residivistisch geblunder bij de enige uitweg die continu voor is geschoteld. Social distancing, 1,5m, ff masker op in de winkel.. ja prima. Maar dit? Nee. Niet meer. De maatschappij gaat stuk nu.
'We kunnen het risico niet nemen dat het wel waar wordt'.quote:Op maandag 8 februari 2021 00:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het bijzondere is ook dat iedereen het ziet, de scholen, de huisartsen, iedereen. Maar politiek Den Haag lijkt er totaal doof voor. Heel bijzonder is dat.
Het voorbeeld van die tandarts is niet waterdicht, omdat de tandarts niet zal zeggen dat je geen suiker mag eten. Hij zal zeggen ik heb het liever niet maar het is een bouwstof dus gebruik het, maar beperk je tot wat nodig is. Dan kun je wel die voedingsdeskundige ook aan tafel zetten, maar die gaat dan weer zeggen dat de tandarts te laag in heeft gezet en dat suiker eten belangrijker voor je is dan dat het schade kan doen aan je tanden. En zo komt de volgende met weer wat anders.quote:Op maandag 8 februari 2021 00:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vast. Maar dat is niet het punt.
Vorig jaar trokken we het mentaal.quote:Op maandag 8 februari 2021 00:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat was een uiterste uiterste. Dat het AD daar vol mee aan de haal ging was een redelijke blunder.
Ik kan me wel goed voorstellen dat ze zich zorgen maken om de verschillende varianten, waarvan de Britse nu het meest actueel is. En ja, misschien zijn ze ook extra voorzichtig omdat ze dat vorig jaar misschien niet genoeg waren.
Tja, vorig jaar trokken we het mentaal... Het zal me wel weer niet in dank afgenomen worden maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de mentale weerbaarheid wel een dingetje vind hoor.quote:Op maandag 8 februari 2021 00:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vorig jaar trokken we het mentaal.
Nu niet meer, lees en hoor je. Alarmbellen gaan af nu, overal. Plus dat de uitweg die de politiek al een jaar als worst voor de neus heeft gewoonweg niet als serieus behandeld wordt nu deze er is.
Nog maar te zwijgen over de onbetrouwbaarheid van ze.
De ene fout maak je niet goed door een tweede te maken.
Hou op hoor, al 25 jaar hoor je niks anders van ze dan dat in de media.quote:Op maandag 8 februari 2021 00:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het voorbeeld van die tandarts is niet waterdicht, omdat de tandarts niet zal zeggen dat je geen suiker mag eten. Hij zal zeggen ik heb het liever niet maar het is een bouwstof dus gebruik het, maar beperk je tot wat nodig is. Dan kun je wel die voedingsdeskundige ook aan tafel zetten, maar die gaat dan weer zeggen dat de tandarts te laag in heeft gezet en dat suiker eten belangrijker voor je is dan dat het schade kan doen aan je tanden. En zo komt de volgende met weer wat anders.
quote:Op maandag 8 februari 2021 00:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hou op hoor, al 25 jaar hoor je niks anders van ze dan dat in de media.
https://www.tandarts.nl/nieuws/6091/suiker-slecht-voor-gebit
Je zal er wel je eigen draai aan geven, want in die bewoordigen stasthet er nog net niet. Maar dat is alleen maar om claims te voorkomen uit de suikerindustrie. Verder is het 'eet stevia' gehalte groot.
quote:Suiker heeft men nodig om gedurende de dag te verbranden en suiker kan men op verschillende manieren tot zich nemen.
Rapportage nieuwsuur een 16 jarige die het smoelwerk van mark en hugo meer had gezien dan haar eigen oma in het afgelopen jaar...quote:Op maandag 8 februari 2021 00:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Tja, vorig jaar trokken we het mentaal... Het zal me wel weer niet in dank afgenomen worden maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de mentale weerbaarheid wel een dingetje vind hoor.
En ja er zijn fouten gemaakt en nee ze kunnen niet alles goed doen, helaas.
Ik heb geen tandarts genoemd. Het valt op dat elk ander belang wordt weggeredeneerd, terwijl allerlei relevante spelers het wel degelijk zien en benoemen.quote:Op maandag 8 februari 2021 00:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het voorbeeld van die tandarts is niet waterdicht, omdat de tandarts niet zal zeggen dat je geen suiker mag eten. Hij zal zeggen ik heb het liever niet maar het is een bouwstof dus gebruik het, maar beperk je tot wat nodig is. Dan kun je wel die voedingsdeskundige ook aan tafel zetten, maar die gaat dan weer zeggen dat de tandarts te laag in heeft gezet en dat suiker eten belangrijker voor je is dan dat het schade kan doen aan je tanden. En zo komt de volgende met weer wat anders.
Dacht ik al, zoals eerder geschreven.quote:
Wat grappig om te zien dat een reportage (denk ik) over een 16-jarige in Nieuwsuur serieus wordt genomen maar een reportage over een kerngezonde dertiger die maar moeilijk herstelt van corona indoctrinatie van de media is.quote:Op maandag 8 februari 2021 00:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Rapportage nieuwsuur een 16 jarige die het smoelwerk van mark en hugo meer had gezien dan haar eigen oma in het afgelopen jaar...
Ik heb geen idee waar je empathieknobbel zit, maar ik snap wel dat mensen gek worden van dat stel met hun onbetrouwbaarheid. Dat is echt erger dan het virus.
Leuk maar als je gewoon gezond eet krijg je genoeg suikers binnen via je normale voeding. De laatste jaren is ons voedsel en zeker pakjes, sausje en dat soort dingen een stuk zoeter geworden. dat komt door dat suiker een goedkope smaakstof is die bij iedereen in de smaak valt.quote:
Je reageert toch op die tandarts post van Red_85?quote:Op maandag 8 februari 2021 00:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb geen tandarts genoemd. Het valt op dat elk ander belang wordt weggeredeneerd, terwijl allerlei relevante spelers het wel degelijk zien en benoemen.
Ik denk dat je de verkeerde quote.quote:Op maandag 8 februari 2021 00:55 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Leuk maar als je gewoon gezond eet krijg je genoeg suikers binnen via je normale voeding. De laatste jaren is ons voedsel en zeker pakjes, sausje en dat soort dingen een stuk zoeter geworden. dat komt door dat suiker een goedkope smaakstof is die bij iedereen in de smaak valt.
Whut?quote:Op maandag 8 februari 2021 00:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat grappig om te zien dat een reportage (denk ik) over een 16-jarige in Nieuwsuur serieus wordt genomen maar een reportage over een kerngezonde dertiger die maar moeilijk herstelt van corona indoctrinatie van de media is.
En wat bedoel je steeds met onbetrouwbaarheid?
Dat lijkt me gezien het voorbeeld dat je net aandraagt vrij onverstandig inderdaad.quote:Op maandag 8 februari 2021 00:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Whut?
Ben je serieus? Laten we niet gaan starten over media indoctrinatie tijdens deze periode...
En mn punt is, is dat er maar 1 soort relevante speler is die nu zijn belangen mag spuien.quote:Op maandag 8 februari 2021 00:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je reageert toch op die tandarts post van Red_85?
Iedereen heeft een belang en allerlei relevante spelers zullen daarvoor strijden.
Was een van de eerste grote reportages op de publieke met tegengeluid. Maar dat zal jou weinig deren denk ik.quote:Op maandag 8 februari 2021 01:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat lijkt me gezien het voorbeeld dat je net aandraagt vrij onverstandig inderdaad.
Ja precies.quote:Op maandag 8 februari 2021 01:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Was een van de eerste grote reportages op de publieke met tegengeluid. Maar dat zal jou weinig deren denk ik.
Wordt tijd dat het omt-kabinet tegengeluid krijgt. Dit kan niet verder zo. Maatschappelijk gaat het land stuk.
En ik heb nu wel wat beters te doen dan een monoloog aanlezen van iemand die op een discussieforum zit maar weinig andere zienswijzes accepteert.
Exact. Omt-kabinet accepteert niets anders dan hun eigen geluid.quote:
Dan beroepen zij zich op het demissionaire kabinetquote:Op maandag 8 februari 2021 01:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact. Omt-kabinet accepteert niets anders dan hun eigen geluid.
Slecht, heel slecht. Terwijl vanuit alle soorten hoeken nu de noodklok wordt geluid.
Ik denk niet dat bijvoorbeeld huisartsen een zwaarder belang hebben niet-covid schade dan bij covid patiënten. Het valt mij alleen op dat dat geluid amper gehoord wordt. Het is alleen maar corona dit en corona dat.quote:Op maandag 8 februari 2021 00:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je reageert toch op die tandarts post van Red_85?
Iedereen heeft een belang en allerlei relevante spelers zullen daarvoor strijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |