abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 februari 2021 @ 00:07:51 #276
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197882107
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Schaatsen dus.

Als dat jou lol en verzet biedt, trouwens.
Nee. Dat wil je verbieden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197882108
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:06 schreef Red_85 het volgende:
Maar zelf weten dat de maatregelen niet voor hun eigen gelden
Alsjeblieft hoor :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197882112
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 23:59 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik blijf mij altijd maar verbazen er zijn volgens mij mensen die geen enkele maatregel tever vinden gaan. Waar houd het een keer op?
Zodra de ziekenhuizen weer zichtbaar normaal functioneren. Ik denk dat de meeste mensen die de regels nu continue begrijpen/de regels respecteren dat voornamelijk doen omdat ze niet dom zijn en mee krijgen dat er een probleem is in de zorg. Iedereen wil zorg krijgen als ze het nodig hebben en als dat in gevaar komt dan zijn veel mensen best bereid daar opofferingen voor te doen.

Vrijwel iedereen in mijn omgeving heeft aangegeven dat ze klaar zijn met de maatregelen als de grootste risico groepen gevaccineerd zijn of de ziekenhuizen weer normaal functioneren. Mensen hopen wel dat de avondklok eerder weg valt, daar ligt voor velen echt de grens. Plus dat soort achterlijke adviezen rondom de winter pret bv.

Maar zolang acute zorg in bepaalde gevallen nog steeds uitgesteld moet worden (en andere zorg met minder haast al helemaal) zullen de meeste mensen de regels wel begrijpen.

Er is meer commentaar over de scholen die weer open gaan dan over de maatregelen hier in de omgeving. Omdat het nogal tegenstrijdig is dat iedereen hun leven op stil moet zetten omdat de situatie zo gevaarlijk is, terwijl ze zo’n besluit nemen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2021 00:11:18 ]
pi_197882115
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee. Dat wil je verbieden.
Dat wil ik ten eerste helemaal niet en ten tweede heb ik weinig te zeggen dus kun jij fijn schaatsen als je dat zo leuk vindt.
In Southern Sun
pi_197882118
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:06 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het voorkomen van overbelasting van de zorg?
Hoezo is het gooien van een sneeuwbal (met je handschoenen aan) naar iemand buiten jouw gezin een belasting van de zorg?
pi_197882136
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:08 schreef Nia het volgende:

[..]

Hoezo is het gooien van een sneeuwbal (met je handschoenen aan) naar iemand buiten jouw gezin een belasting van de zorg?
Geen idee, is dan ook helemaal geen maatregel tegen het coronavirus.
In Southern Sun
pi_197882144
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Geen idee, is dan ook helemaal geen maatregel tegen het coronavirus.
Waar dan wel tegen, denk je?
pi_197882146
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:11 schreef Nia het volgende:

[..]

Waar dan wel tegen, denk je?
Het is geen maatregel.
In Southern Sun
pi_197882148
quote:

[..]
Het voorkomen van overbelasting van de zorg?
Dan moeten ze wat minder corona patienten opnemen.
pi_197882151
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:11 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dan moeten ze wat minder corona patienten opnemen.
Lekker laten sterven die oudjes.
In Southern Sun
pi_197882152
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:11 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het is geen maatregel.
Onder de huidige regels mag u naar buiten met mensen van uw eigen huishouden. Of alleen met 1 persoon van buiten uw eigen huishouden. Dat betekent dat sneeuwballen gooien met het eigen huishouden mag.
  maandag 8 februari 2021 @ 00:12:51 #287
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197882155
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:04 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik blijf mij altijd maar verbazen dat er mense zijn die niet rationeel na kunnen denken.
Rationeel nadenken?

Dat is geen maatregelen afkondigen waarvan het effect niet is onderbouwd.
Dat is niet louter op doemscenario's sturen van '167000 besmettingen op 1 dag als we niks doen', terwijl we al vol in 'magniks' zitten.
Dat is luisteren en afwegen welke maatschappelijke kosten en baten een maatregel nemen doet

Dat is niet ophef creëren en paternalistisch een compleet land aanspreken omdat je ze van het schaatsen wil afhouden.

Rationaliteit zit tegenwoordig tussen het volk en niet meer bij het landsbestuur.
Dat zegt genoeg.
1947-2016
pi_197882158
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:12 schreef Nia het volgende:

[..]

Onder de huidige regels mag u naar buiten met mensen van uw eigen huishouden. Of alleen met 1 persoon van buiten uw eigen huishouden. Dat betekent dat sneeuwballen gooien met het eigen huishouden mag.
Dat is een instructie om in deze situatie de geldende regels te kunnen handhaven. 's Avonds na 21.00 uur mag je op straat zelfs geen sneeuwballen gooien met het eigen huishouden.
In Southern Sun
pi_197882162
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nationeel nadenken?

Dat is geen maatregelen afkondigen waarvan het effect niet is onderbouwd.
Dat is niet louter op doemscenario's sturen van '167000 besmettingen op 1 dag als we niks doen', terwijl we al vol in 'magniks' zitten.
Dat is luisteren en afwegen welke maatschappelijke kosten en baten een maatregel nemen doet

Dat is niet ophef creëren en paternalistisch een compleet land aanspreken omdat je ze van het schaatsen wil afhouden.
Nee, rationeel.
In Southern Sun
pi_197882170
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:08 schreef Nia het volgende:

[..]

Nouhou.... als het wel plaksneeuw was geweest... en je had er zo'n ijsbal van gemaakt... en dat ellendige oudje van 2 huizen verderop komt met de rollator voorbij omdat ze 'zo nodige een vaccin moet halen'..... O-) ;)
Just to be sure -gevoelig sfeertje vanavond- ... geintje. :Y
  maandag 8 februari 2021 @ 00:14:50 #291
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197882171
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat wil ik ten eerste helemaal niet en ten tweede heb ik weinig te zeggen dus kun jij fijn schaatsen als je dat zo leuk vindt.
Waarom drop je die stelling dan?
1947-2016
pi_197882174
quote:

[..]

Ik mag blijkbaar niets zeggen over dat woordje 'extra' dat in die post staat maar wat is daar nou niet aan te begrijpen?
Je moet niet elk risico willen mitigeren, soms is het accepteren. Zoals je ook na een dik jaar moet accepteren dat het virus er blijkbaar niet onder te krijgen is met welke maatregel dan ook, tenzij je mensen echt 24/7 opsluit in hun eigen huis.

Het idee van het coronabeleid was altijd om het voor de zorg beheersbaar te houden en daar passende maatregelen voor te treffen. De definitie van beheersbaar is de laatste maanden alleen nogal aan fluctuatie onderhevig bij de Kuipersen en Gommersen van deze wereld. Continue worden er doemscenario's geschetst en voor perspectief is er niet of nauwelijks ruimte.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197882182
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waarom drop je die stelling dan?
Ik zou het geen gekke gedachte vinden als ze dat zouden (willen) doen. Omdat ze vuurwerk ook verboden hebben onder die noemer. En je kunt je daadwerkelijk afvragen of het gewenst is dat de zorg er 13.000 SEH patiënten bij krijgt in een week oid.
In Southern Sun
  maandag 8 februari 2021 @ 00:15:57 #294
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197882184
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:13 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee, rationeel.
Vaaage typo.
Gecorrigeerd, thx :)
1947-2016
pi_197882191
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:13 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat is een instructie om in deze situatie de geldende regels te kunnen handhaven. 's Avonds na 21.00 uur mag je op straat zelfs geen sneeuwballen gooien met het eigen huishouden.
Het gaat mij om die sneeuwbal die per ongeluk iemand anders raakt dan jouw partner of kind. Wat gebeurt er met die persoon, anders dan dat hij of zij iets kouds tegen het lichaam aan gegooid krijgt. Waarom wordt zo'n absurde situatie op een webpagina van de Rijksoverheid geschetst?
pi_197882194
quote:
‘Als je van jongeren vraagt om mee te werken om het gezondheidsrisico voor ouderen te beperken, moet je voor die groep ook een goed plan hebben. Dan zijn alleen online lessen niet genoeg. Over die kwetsbare groep had beter moeten worden nagedacht.’
Uit het aangehaalde Volkskrant stuk. (https://www.volkskrant.nl(...)l-ontsporen~v422532/) Vat het allemaal samen.
zie email 27 oktober
pi_197882197
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:17 schreef Nia het volgende:

[..]

Het gaat mij om die sneeuwbal die per ongeluk iemand anders raakt dan jouw partner of kind. Wat gebeurt er met die persoon, anders dan dat hij of zij iets kouds tegen het lichaam aan gegooid krijgt. Waarom wordt zo'n absurde situatie op een webpagina van de Rijksoverheid geschetst?
Omdat ze daar het communicatievermogen van een goudvis hebben bij tijd en wijle.
In Southern Sun
pi_197882211
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vaaage typo.
Gecorrigeerd, thx :)
Even inhoudelijk: ze sturen echt niet op dergelijke doemscenario's. Wel hebben ze iets meer verantwoordelijkheid dan jij en ik en dus kunnen ze bepaalde scenario's ook weer niet zomaar afschieten.
In Southern Sun
pi_197882226
South Africa is suspending its rollout of the Oxford/AstraZeneca coronavirus vaccine after findings suggested it offers limited protection against mild disease caused by the COVID-19 variant discovered there.

It follows disappointing results in a trial conducted by the University of the Witwatersrand, Health Minister Zweli Mkhize said.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_197882228
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:21 schreef RipCity het volgende:
South Africa is suspending its rollout of the Oxford/AstraZeneca coronavirus vaccine after findings suggested it offers limited protection against mild disease caused by the COVID-19 variant discovered there.

It follows disappointing results in a trial conducted by the University of the Witwatersrand, Health Minister Zweli Mkhize said.
Jottem.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')