Ik vind het al een vooruitgang dat je in je post aangeeft dat je dat vindt, en het niet als een feit poneert.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind de manier waarop nu ineens de avondklok wordt losgekoppeld van al het andere wat de de afgelopen tienelf maanden hebben gezien, alsof dit nu ineens iets compleet anders is, echt bizar. Ieder zijn ding hè?
Wat lul je nou met je tussen neus en lippen doorquote:Op maandag 8 februari 2021 10:17 schreef xpompompomx het volgende:
Die avondklok zal wel weer tussen neus en lippen door verlengd worden ja. Net als de verlenging van de lockdown. Waar Rutte eerst de 2e lockdown gewichtig aankondigde vanuit het Torentje werd de verlenging gewoon tussen neus en lippen door vermeld tijdens de persco.
Daar ging het niet over. Het ging over het verlengen van een maatregel met een einddatum, na die einddatum, en dat dat telkens gebeurt. Het gebeurt telkens met alle maatregelen en daarop is de avondklok geen uitzondering. Om dat te pareren met 'ja maar de avondklok is nog helemaal nooit verlengd dus je liegt' vind ik vrij flauw. Zal wel aan mij liggen.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het al een vooruitgang dat je in je post aangeeft dat je dat vindt, en het niet als een feit poneert.
Hoezo wordt de avondklok volgens jou losgekoppeld? In jouw optiek gaat het prima, is het effect van de avondklok (geen dan dus) helemaal duidelijk na 2 weken en zijn de cijfers, zowel besmettingen als ziekenhuizen, voldoende gekelderd om weer wat meer los te laten?
Nee hier zijn de scholen nu open en niet pas volgende werk.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:19 schreef Predator40 het volgende:
De scholen moesten toch perse open 1 week voor de vakanties ?
dan word de avondklok verlengt, dat zag je al van mijlen ver aankomen.
Nee toch? Dacht gehoord te hebben dat er slechts een persbericht zal komen vanavond/morgen..quote:Op maandag 8 februari 2021 10:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat lul je nou met je tussen neus en lippen door. Er komt een speciale persconferentie voor.
Goeie, vind ik ook een interessante. Als we naar de andere landen om ons heen kijken, ben ik bang dat het nog heel beperkt is.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:14 schreef zoost het volgende:
Voor de modelleurs onder jullie. Als we uitgaan van 3.000.000 mensen die het Corona virus al onder de leden hebben gehad. Wat is het effect dan op de R?
Wat is nou precies het probleem?quote:Op maandag 8 februari 2021 10:17 schreef xpompompomx het volgende:
Die avondklok zal wel weer tussen neus en lippen door verlengd worden ja. Net als de verlenging van de lockdown. Waar Rutte eerst de 2e lockdown gewichtig aankondigde vanuit het Torentje werd de verlenging gewoon tussen neus en lippen door vermeld tijdens de persco.
Als ze vanmiddag besluiten dat 'ie verlengd wordt volgt er vandaag nog een persconferentie.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee toch? Dacht gehoord te hebben dat er slechts een persbericht zal komen vanavond/morgen..
Dit stamt voort uit het OMT advies: scholen open kan met inachtneming van de (mogelijke) risico's die daar aan gekoppeld zitten en dat heeft effect op verdere versoepelingen (ergo: geen verdere versoepelingen).quote:Op maandag 8 februari 2021 10:23 schreef Janneke141 het volgende:
Oh, en de koppeling 'jullie willen de scholen open dus is het logisch dat de avondklok wordt verlengd' slaat ook nergens op. Beide zijn keuzes die los staan van elkaar.
Tuurlijk wel. Er is helemaal geen ruimte voor versoepeling. Laat staan twee maatregelen tegelijk.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:23 schreef Janneke141 het volgende:
Oh, en de koppeling 'jullie willen de scholen open dus is het logisch dat de avondklok wordt verlengd' slaat ook nergens op. Beide zijn keuzes die los staan van elkaar.
Ah oke, dacht vrijdag/zaterdag iets anders gehoord te hebben.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als ze vanmiddag besluiten dat 'ie verlengd wordt volgt er vandaag nog een persconferentie.
De user waarop ik reageerde, postte dat 'de avondklok keer op keer verlengd wordt' en dat is simpelweg niet waar. Het lijkt erop dat deze nu verlengd gaat worden, voor de eerste keer. Ten eerste is het nog niet bekend gemaakt en dus zeker dat hij nu verlengd wordt, maar 'keer op keer' is sowieso nog niet waar.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar ging het niet over. Het ging over het verlengen van een maatregel met een einddatum, na die einddatum, en dat dat telkens gebeurt. Het gebeurt telkens met alle maatregelen en daarop is de avondklok geen uitzondering. Om dat te pareren met 'ja maar de avondklok is nog helemaal nooit verlengd dus je liegt' vind ik vrij flauw. Zal wel aan mij liggen.
Ik heb de effectiviteit nergens benoemd. Ik heb er wel een mening over, maar die heeft op zich niet veel te maken met of je de verlenging van de avondklok kon zien aankomen of niet.
Gaan ze alweer een persconferentie doen vóórdat de Tweede Kamer heeft ingestemd ja?quote:Op maandag 8 februari 2021 10:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als ze vanmiddag besluiten dat 'ie verlengd wordt volgt er vandaag nog een persconferentie.
Was gebaseerd op "early data" van de studie, geen idee of die reeds gepubliceerd is (zou verwachten dat de Guardian dan naar de studie zelf zou verwijzen ipv naar berichten van AstraZeneca en de Financial Times erover)quote:Op maandag 8 februari 2021 09:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Iemand linkje naar dat onderzoek? Ben wel benieuwd naar de leeftijdsgroepen en of ze gekeken hebben naar voorkomen van besmetting of voorkomen van (ernstig) ziekworden.
https://www.theguardian.c(...)-variant-study-findsquote:British drugmaker AstraZeneca said on Saturday that its vaccine developed with the University of Oxford appeared to offer only limited protection against mild disease caused by the South African variant of Covid-19, based on early data from a trial.
The study from South Africa’s University of the Witwatersrand and Oxford University showed the vaccine had significantly reduced efficacy against the South African variant, according to a Financial Times report published earlier in the day.
Among coronavirus variants now most concerning for scientists and public health experts are the so-called British, South African and Brazilian variants, which appear to spread more swiftly than others.
“In this small phase I/II trial, early data has shown limited efficacy against mild disease primarily due to the B.1.351 South African variant,” an AstraZeneca spokesperson said in response to the FT report.
The newspaper said none of the more than 2,000 trial participants had been hospitalised or died.
“However, we have not been able to properly ascertain its effect against severe disease and hospitalisation given that subjects were predominantly young healthy adults,” the AstraZeneca spokesperson said.
The company said it believed its vaccine could protect against severe disease, given that the neutralising antibody activity was equivalent to that of other Covid-19 vaccines that have demonstrated protection against severe disease.
wat ik van mensen hoor die er wat meer last van hebben dan ik is dat er wat meer drugs en drank doorheen gaan nu omdat je niet eerder naar huis kan dan 04:30quote:Op maandag 8 februari 2021 10:11 schreef Haags het volgende:
Terwijl we toch met zijn allen ondertussen wel voor de volle 0% overtuigd zijn van het nut van die avondklok
Ik moet het even aanpassen naar 'zeer waarschijnlijk direct een persconferentie volgens betrokkenen'.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ah oke, dacht vrijdag/zaterdag iets anders gehoord te hebben.
Natuurlijk niet. Beiden zijn maatregelen om de R naar beneden te krijgen. Aangezien we eigenlijk niet in de luxepositie zitten om te versoepelen, kunnen ze eigenlijk niet beiden loslaten.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:23 schreef Janneke141 het volgende:
Even op het bierviltje.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:14 schreef zoost het volgende:
Voor de modelleurs onder jullie. Als we uitgaan van 3.000.000 mensen die het Corona virus al onder de leden hebben gehad. Wat is het effect dan op de R?
Het OMT poneert eerst als feit dat we niet in die luxepositie zitten (maar dat is geen feit - ook dat is een overweging) en creëert daarna het valse dilemma 'of de scholen, of de avondklok'. Het is een logical fallacy van de bovenste plank, waar iedereen van #teamwittejassen uiteraard blind achteraan wandelt.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Beiden zijn maatregelen om de R naar beneden te krijgen. Aangezien we eigenlijk niet in de luxepositie zitten om te versoepelen, kunnen ze eigenlijk niet beiden loslaten.
het staat "los" van elkaar maar het is allang duidelijk dat het als "ruilmiddel" gebruikt ging worden.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:23 schreef Janneke141 het volgende:
Het is absurd. Zeker als je het contextueel ziet.quote:
Grote kans dat er geen ouderen gevaccineerd zijn dan, gezien het gebrek aan ernstig zieken in de controlegroep.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Was gebaseerd op "early data" van de studie, geen idee of die reeds gepubliceerd is (zou verwachten dat de Guardian dan naar de studie zelf zou verwijzen ipv naar berichten van AstraZeneca en de Financial Times erover)
[..]
https://www.theguardian.c(...)-variant-study-finds
"only limited protection against mild disease" , en geen data over severe disease, omdat in de controlegroep blijkbaar niemand ernstig ziek geworden is (niemand opgenomen) .
Tja, van alle maatregelen staan de avondklok schrappen en de scholen openen op de hoogste plek qua prioriteit. Gezien de besmettingscijfers is beiden loslaten geen optie. Dan vind ik het best logisch dat er wordt gezegd, of de één, of de ander, maar zeker niet beiden.quote:Op maandag 8 februari 2021 10:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het OMT poneert eerst als feit dat we niet in die luxepositie zitten (maar dat is geen feit - ook dat is een overweging) en creëert daarna het valse dilemma 'of de scholen, of de avondklok'. Het is een logical fallacy van de bovenste plank, waar iedereen van #teamwittejassen uiteraard blind achteraan wandelt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |