abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197885381
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:31 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Tja, van alle maatregelen staan de avondklok schrappen en de scholen openen op de hoogste plek qua prioriteit. Gezien de besmettingscijfers is beiden loslaten geen optie. Dan vind ik het best logisch dat er wordt gezegd, of de één, of de ander, maar zeker niet beiden.
Nuance _O_.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 8 februari 2021 @ 10:32:54 #127
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197885384
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:31 schreef Zwansen het volgende:
Gezien de besmettingscijfers is beiden loslaten geen optie.
Dat-is-niet-waar. Dat het OMT zegt dat dat zo is, van achter hun virologische bril, maakt het nog geen natuurwet. Het is een keuze en bij die keuze moet meer worden meegewogen dan alleen besmettingsoverwegingen. Alleen doen we dat al maanden niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197885387
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat-is-niet-waar. Dat het OMT zegt dat dat zo is, van achter hun virologische bril, maakt het nog geen natuurwet. Het is een keuze en bij die keuze moet meer worden meegewogen dan alleen besmettingsoverwegingen. Alleen doen we dat al maanden niet.
Dat-is-wel-waar.
In Southern Sun
pi_197885395
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:27 schreef zalkc het volgende:

[..]

Even op het bierviltje.

de originele variant had een R van 3 zonder maatregelen, de britse variant heeft een plus van 30%.
R van de Britse variant in de vrije natuur is 3.9

20% niet ontvankelijk (al dan niet gevaccineerd of besmet geweest)
3.9 * 0.8 (potentiële voedingsbodem) = R van 3.12

De voedingsbodem moet nog worden teruggebracht met 0.55 om een R onder de 1 te krijgen zonder maatregelen. Daarvoor moet ruwweg 70% gevaccineerd raken, en kun je de laatste 5% opvangen met eerder besmetten (20% van 30%)
OK dank je! Maar een R van 3? zeker weten?

Ik lees hier: "Een besmet persoon besmet in een onbeschermde populatie gemiddeld 2,2 andere mensen (het basaal reproductiegetal R0), volgens een schatting van het Europees Centrum voor ziektepreventie, die een tijdlang werd gebruikt."
  Public Relations / Redactie Film maandag 8 februari 2021 @ 10:34:45 #130
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197885406
OMT heeft allang geadviseerd dat er pas versoepelingen mogelijk zijn als we op een dergelijk laag niveau zitten dat tracing mogelijk is.

Dus 1200 per dag. Heel simpel. Communiceer dat gewoon en leg uit wat we kunnen doen om bij te dragen.
pi_197885438
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:27 schreef zalkc het volgende:

[..]

Even op het bierviltje.

de originele variant had een R van 3 zonder maatregelen, de britse variant heeft een plus van 30%.
R van de Britse variant in de vrije natuur is 3.9

20% niet ontvankelijk (al dan niet gevaccineerd of besmet geweest)
3.9 * 0.8 (potentiële voedingsbodem) = R van 3.12

De voedingsbodem moet nog worden teruggebracht met 0.55 om een R onder de 1 te krijgen zonder maatregelen. Daarvoor moet ruwweg 70% gevaccineerd raken, en kun je de laatste 5% opvangen met eerder besmetten (20% van 30%)
Rivm een jaar terug:

quote:
Zo'n 3 procent van de Nederlanders blijkt nu antistoffen te hebben. Als dat straks 20 procent is en die mensen blijken ook immuun te zijn, belemmert dat het virus ook al?

Van Dissel: "Zeker. Dat zal altijd een soort onzichtbare muur vormen waarop het virus afketst"

Wallinga: "Elk immuun persoon is weer eentje erbij. Maar voordat we er echt iets aan gaan hebben, moet het richting de 60 procent. Ik kan me voorstellen dat we hopen op een vaccin of een therapie. Maar als dat niet lukt, dan zijn we tegen die tijd behoorlijk op weg richting die 60 procent. Het komt er vanzelf bij, en het kan in je voordeel werken. "

Die onzichtbare muur van 20% zouden we inmiddels toch wel moeten hebben.
pi_197885441
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:34 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Communiceer dat gewoon en leg uit wat we kunnen doen om bij te dragen.
Dat communiceren ze al sinds maart vorig jaar - dat heel veel mensen zich daar niet (goed genoeg) aan houden is een tweede en nauwelijks nog op te vangen in de huidige samenstelling van maatregelen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 8 februari 2021 @ 10:37:02 #133
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197885448
quote:
OMT heeft allang geadviseerd dat er pas versoepelingen mogelijk zijn als we op een dergelijk laag niveau zitten dat tracing mogelijk is.

Dus 1200 per dag. Heel simpel. Communiceer dat gewoon en leg uit wat we kunnen doen om bij te dragen.
Wat boeit die tracing nou als over een paar maanden de zwakkeren zijn geprikt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197885468
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het verschuiven van doelen, eerst ging het om het beheersbaarhouden van de ziekenhuizen en het gaat richting het sturen op besmettingen.
pi_197885474
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

"paar" ????

met de nieuwe strategie zijn ze pas klaar met de zwakkeren ergens in juli !
( dan hebben ze de 2de prik gehad )
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Public Relations / Redactie Film maandag 8 februari 2021 @ 10:39:35 #136
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197885489
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat communiceren ze al sinds maart vorig jaar - dat heel veel mensen zich daar niet (goed genoeg) aan houden is een tweede en nauwelijks nog op te vangen in de huidige samenstelling van maatregelen.
Ja maar het doel is een datum, en niet een getal op het dashboard. Mensen denken nu steeds: tsja, die datum, het wordt toch verlengd en dus gaan kappers illegaal knippen, komen mensen gewoon op bezoek etc.

Als ze nu zeggen: als iedereen zich keihard aan de maatregelen houdt halen dit doel (1200 per dag) makkelijker.
pi_197885494
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 09:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

De gemiddelde kerngezonde dertiger herstelt prima van corona. Als hij dat niet doet is dat bijzonder en heeft het dus nieuwswaarde.
Niets meer dan anekdotisch bewijs dus, niet voldoende reden om daar maatregelen op af te stemmen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197885496
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:25 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Was gebaseerd op "early data" van de studie, geen idee of die reeds gepubliceerd is (zou verwachten dat de Guardian dan naar de studie zelf zou verwijzen ipv naar berichten van AstraZeneca en de Financial Times erover)
[..]

https://www.theguardian.c(...)-variant-study-finds

"only limited protection against mild disease" , en geen data over severe disease, omdat in de controlegroep blijkbaar niemand ernstig ziek geworden is (niemand opgenomen) .
The UK maakt de ZA variant wel erger in de media om de negatieve aandacht van de Britse variant af te leiden.

Als iedereen na een vaccinatie mild ziek wordt is het niet anders dan de griep en dus ook acceptabel voor de wereld.
pi_197885499
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:39 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Ja maar het doel is een datum, en niet een getal op het dashboard. Mensen denken nu steeds: tsja, die datum, het wordt toch verlengd en dus gaan kappers illegaal knippen, komen mensen gewoon op bezoek etc.

Als ze nu zeggen: als iedereen zich keihard aan de maatregelen houdt halen dit doel (1200 per dag) makkelijker.
dat hebben ze toch ook met de nieuwe routekaart ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197885509
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:39 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Niets meer dan anekdotisch bewijs dus, niet voldoende reden om daar maatregelen op af te stemmen.
Wie heeft het over maatregelen op afstemmen?
In Southern Sun
pi_197885514
quote:

[..]

Geloof je het zelf? Bijna iedereen is het spuugzat. En dan krijg je ook nog te horen dat de superbesmettelijke Britse variant het over komt nemen hier.
Zonder wrijving geen glans
pi_197885517
quote:

[..]

Volgens mij is het doel wel degelijk een getal op een dashboard gebaseerd op studies vanuit het WHO. Dat we dat telkens niet halen of, zoals nu, de pech hebben dat er een sluimerende 'tweede pandemie' is, tja dat is gewoon zwaar ruk.
  maandag 8 februari 2021 @ 10:41:52 #143
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197885518
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:33 schreef zoost het volgende:

[..]

OK dank je! Maar een R van 3? zeker weten?

Ik lees hier: "Een besmet persoon besmet in een onbeschermde populatie gemiddeld 2,2 andere mensen (het basaal reproductiegetal R0), volgens een schatting van het Europees Centrum voor ziektepreventie, die een tijdlang werd gebruikt."
Maak je er 2.2 van, verandert niks aan de methode, het ging je om de impact van het aantal geïnfecteerden op het geheel
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 10:43:16 #144
5428 crew  miss_sly
pi_197885537
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het OMT poneert eerst als feit dat we niet in die luxepositie zitten (maar dat is geen feit - ook dat is een overweging) en creëert daarna het valse dilemma 'of de scholen, of de avondklok'. Het is een logical fallacy van de bovenste plank, waar iedereen van #teamwittejassen uiteraard blind achteraan wandelt.
Als mensen een andere mening hebben dan jij, wandelt met niet blind #teamwittejassen achterna. Dat is eenzelfde beschuldiging als 'schapen' en dat willen we ook niet zin in dit topic.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 8 februari 2021 @ 10:43:45 #145
5428 crew  miss_sly
pi_197885544
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. Geen feit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 8 februari 2021 @ 10:44:06 #146
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197885553
quote:

Dag maatschappij. Dag economie. Dag sociale cohesie. Want het lijkt me waarschijnlijk dat dat cijfer pas ergens begin juni gehaald wordt.

En waarom is het opeens nu besmettingen geworden? Ik dacht dat het aantal opnames en IC bezetting de belangrijkste pijlers waren tijdens deze crisis.
Zijn wederom de doelpalen verschoven?

Het aantal besmettingen voorkomen is echt niet belangrijk. Het enige is belang is, is de zorg niet laten overspoelen.
Straks als de risico groep is gevaccineerd kan er al een grote versoepeling plaatsvinden. Want de risicogroepen overspoelen immers de ziekenhuizen. Want zij zijn minder goed opgewassen tegen een infectie.

Dus is wederom het vaccineren een grote uitweg. En laat dat nu net het slechtste zijn in Europa in NL...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 8 februari 2021 @ 10:44:28 #147
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197885560
quote:

BCO kon toch weer volledig bij 3600? Scheelt nogal
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197885571
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:40 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Volgens die nieuwe routekaart houden we ook als iedereen "enorm z'n best doet" en we heel erg weinig besmettingen hebben (ik geloof overigens nog steeds niet zo dat uitsluitend die twee echt een 1 op 1 oorzaak en gevolg zijn) evengoed sterk inperkende maatregelen, dus die nieuwe kaart is ook niet bepaald motiverend.
pi_197885581
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:40 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij horen we al een tijdje in 'ernstig' te zitten en niet in 'zeer ernstig' zoals overal nog aangegeven staat.
pi_197885585
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Volgens die nieuwe routekaart houden we ook als iedereen "enorm z'n best doet" en we heel erg weinig besmettingen hebben (ik geloof overigens nog steeds niet zo dat uitsluitend die twee echt een 1 op 1 oorzaak en gevolg zijn) evengoed sterk inperkende maatregelen, dus die nieuwe kaart is ook niet bepaald motiverend.
We moeten er dan ook niet vanuit gaan dat het straks in April plots weer als vanouds wordt. Ja, de horeca zal weer mogen openen, maar dan wel met flinke restricties (max aantal personen etc.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')