SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Eens. Dat discotheken en nachtclubs überhaupt nooit meer open mogen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap hem wel. Als je wat wil moet je het nu doen.
Immuniteit? Waarschijnlijk is reeds 15% a 20% besmet geweest. En dat zullen vooral personen zijn die veel contacten hebben, maw degenen die het virus het meest zouden verspreiden.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch landt het echt niet (bij mij in elk geval). Ik zal het ongetwijfeld verkeerd zien, maar ik heb geen idee waar.
Als we nu op 66% Britse variant zitten en die variant de 'oude' variant zo ver weggedrukt heeft. Waarom is het beeld vooralsnog dan nog steeds dalend? Je verwacht toch met zo'n hoge R dat de stijging al eerder in gang moet zijn gezet. @:Janneke141 had uitgerekend dat dat ergens rond de 34% lag, en dat was al meer dan een week geleden.
Na 5 dagen zijn de meeste cijfers bekend, dus zou je vanaf eind afgelopen week geen daling in de dagcijfers moeten zien, maar zou je ineens een groei moeten gaan zien?
als we vanaf midden juni op niveau waakzaam zitten gaan er begin september echt wel festivals plaatsvinden.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:18 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eens. Dat discotheken en nachtclubs überhaupt nooit meer open mogen.
We hebben het hier over festivals maar ook die gaan bij waakzaam niet plaatsvinden.
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:22 schreef Kickinalfa het volgende:
Man zelfs naar kantoor gaan wordt dit jaar niet mogelijk.
Godverdomme zit al sinds vorig jaar thuis en nu nog een jaar erbij.
Ik ben ondertussen jaloers op bedrijven die de regels niet zo rigide toepassen als mijn eigen werkgever.
En in de weekenden alles dicht en sporten verboden.
Het leven bestaat tegenwoordig uit 12 uur schermtijd en bankhangen.
Oh dat is een goeie ja. Dat zou wellicht verschil kunnen maken. Maar dan zou je sowieso verwachten dat de groei minder hard gaat toch? Juist door die immuniteit.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Immuniteit? Waarschijnlijk is reeds 15% a 20% besmet geweest. En dat zullen vooral personen zijn die veel contacten hebben, maw degenen die het virus het meest zouden verspreiden.
Ik denk dat die festivals in september geplaatst zijn puur en alleen maar voor dat garantiefonds. Daar zou ik me denk niet te veel op vastpinnen...quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als we vanaf midden juni op niveau waakzaam zitten gaan er begin september echt wel festivals plaatsvinden.
er staan al 3 hele grote gepland voor 3-5 september.
F1 Zandvoort was allang bekend voor het garantie fonds, ASOT ook dacht ikquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat die festivals in september geplaatst zijn puur en alleen maar voor dat garantiefonds. Daar zou ik me denk niet te veel op vastpinnen...
Als de cijfers inderdaad in juli nagenoeg 0 zijn en de vaccinatie op >60% staat zie ik geen problemen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat die festivals in september geplaatst zijn puur en alleen maar voor dat garantiefonds. Daar zou ik me denk niet te veel op vastpinnen...
Wekenlang werken aan een routekaart waarbij er feitelijk geen perspectief wordt gebodenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:24 schreef 4-elements het volgende:
Fijn dat we eindelijk perspectief hebben.![]()
En dan vinden veel mensen het gek dat we nog een golf aan gezondheidsproblemen gaan krijgen na deze tijd.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:22 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik ben ondertussen jaloers op bedrijven die de regels niet zo rigide toepassen als mijn eigen werkgever.
vorig jaar was het vanaf half juni bijna 0 t/m begin septemberquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:25 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als de cijfers inderdaad in juli nagenoeg 0 zijn en de vaccinatie op >60% staat zie ik geen problemen.
Nee garantiefonds werd op 21 januari bekendgemaakt en ASOT1000 was op die avond.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
F1 Zandvoort was allang bekend voor het garantie fonds, ASOT ook dacht ik
Is de GGD-medewerker dan geen professional?quote:Testafspraak maken zorgmedewerker
Voldoet u aan bovenstaande criteria? Bel dan het speciale landelijke coronatest-prioriteitsnummer van de GGD: 0800 - 8101 (vanuit het buitenland: +31 88 220 2700). Het nummer is dagelijks bereikbaar tussen 07.30 en 20.00 uur. De GGD-medewerker stelt een aantal vragen om te controleren of u aan de voorwaarden voldoet. Houd uw BSN bij de hand en een bewijsstuk om aan te tonen dat u in de zorg werkt:
- zorgmedewerkers die werken voor een werkgever: Houd de naam van uw werkgever bij de hand;
- zzp'er in de zorg of vrijgevestigde zorgprofessional: Houd uw kvk-nummer bij de hand; of de AGB-code.
Hopelijk heeft de voedselbank dan wel koekjes om je (al net zo werkeloze) gasten aan te bieden, want de routekaart leidt ons alleen nog maar richting economische apocalyps.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:45 schreef DeVerzamelaar het volgende: [..] In 2025 ofzo mag je dus eindelijk weer 8 mensen thuis ontvangen. Ik kijk er weer naar uit.
GGD is geen zorgquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:27 schreef leolinedance het volgende:
Waarom wordt iemand in de zorg vaak een zorgprofessional genoemd en niet gewoon een zorgmedewerker?
Zelfs onze Rijksoverheid weet blijkbaar niet wat het nu is ..https://www.rijksoverheid(...)ten-testen-op-corona
[..]
Is de GGD-medewerker dan geen professional?
Nou, het is voor mij ook nog even onduidelijk inderdaad. Ik dacht met die 66% van de Britse variant wel dat het redelijk "positief" uit zou zien inderdaad, vanwege de daling die nog steeds plaats vindt.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch landt het echt niet (bij mij in elk geval). Ik zal het ongetwijfeld verkeerd zien, maar ik heb geen idee waar.
Als we nu op 66% Britse variant zitten en die variant de 'oude' variant zo ver weggedrukt heeft. Waarom is het beeld vooralsnog dan nog steeds dalend? Je verwacht toch met zo'n hoge R dat de stijging al eerder in gang moet zijn gezet. @:Janneke141 had uitgerekend dat dat ergens rond de 34% lag, en dat was al meer dan een week geleden.
Na 5 dagen zijn de meeste cijfers bekend, dus zou je vanaf eind afgelopen week geen daling in de dagcijfers moeten zien, maar zou je ineens een groei moeten gaan zien?
Lekker alles cancellenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Horeca, nachtclubs en discotheken zijn bij deze failliet verklaard. Een restaurant kan niet met 100 gasten opereren, en nachtclubs en discotheken worden al helemaal niet benoemd in de routekaart.
Allemaal sneeuwvlokjes.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
En dan vinden veel mensen het gek dat we nog een golf aan gezondheidsproblemen gaan krijgen na deze tijd.
En zie hier de reden dat er dingen misgaan in de samenwerking. Gemeentelijke GezondheidsDienst valt niet onder zorg/gezondheid, maar onder gemeenten/veiligheid en justitiequote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:28 schreef Molo het volgende:
[..]
GGD is geen zorg
Is publiek domein en valt onder de gemeenten, niet onder zorg
maar 19-1 was de datum van ASOT weekend al bekendquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee garantiefonds werd op 21 januari bekendgemaakt en ASOT1000 was op die avond.
Ik zou twee dagen eerder niet willen kwalificeren als allang bekend, maar goed.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maar 19-1 was de datum van ASOT weekend al bekend
Ach, ben het gewend nuquote:
De vraag is of ze het nu gepland hebben omdat het garantiefonds er zou komen of niet......quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zou twee dagen eerder niet willen kwalificeren als allang bekend, maar goed.
Dat dacht ik ook ja. Dat het iets werd van: Ja, de B117 variant zit nu op 66% en we zien nog geen stijging, dus misschien hebben we 'm overschat. Niets van dat, eerder: Het gaat nog harder dan gedacht.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:29 schreef Salina het volgende:
[..]
Nou, het is voor mij ook nog even onduidelijk inderdaad. Ik dacht met die 66% van de Britse variant wel dat het redelijk "positief" uit zou zien inderdaad, vanwege de daling die nog steeds plaats vindt.
Vanmiddag was er hier een plaatje geplaatst wat van Twitter vandaan komt, waarin je goed kon zien dat de daling er is, tegelijk de "oude" variant dalende en de Britse variant stijgende is. Ergens op het moment dat de oude variant nog op pakweg 30-33% zit van de nieuwe variant, is de algehele daling afgevlakt en veranderd die weer in een stijging (de Britse variant neemt percentueel gezien toe t.o.v. oude variant). Geen idee van wie dat plaatje was, geprobeerd te zoeken, maar er is veel gepost vandaag.
Ik weet ook niet honderd procent zeker of het nu binnenkort weer gaat stijgen, maar volgens de modellen zou dat wel het geval zijn dus. Verder ben ik geen expert in de cijfers, ik dacht dat jij je dagelijks bezig hield met van alles en nog wat als FOMT-voorzitter.
Het is mij even onduidelijk waar de onduidelijkheid vandaan komt. Vertraging in de positieve testen, vertraging in de R? Geen idee.
Ik hoop dat het mee zal vallen.
https://www.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2021-4662.htmlquote:Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Het Universitair Medisch Centrum Groningen wordt aangewezen als ziekenhuis waar gedwongen isolatie van (vermoedelijke) patiënten met covid-19 (geïnfecteerd met SARS-CoV-2-virus) plaatsvindt als bedoeld in artikel 31 Wpg.
[..]
TOELICHTING
Vanwege de uitbraak van Covid-19 is het nodig een ziekenhuis aan te wijzen waar patiënten kunnen worden geïsoleerd die (vermoedelijk) besmet zijn met deze infectieziekte en die niet vrijwillig meewerken aan isolatie. Na overleg met het Universitair Medisch Centrum Groningen (onderdeel Beatrixoord) is dat ziekenhuis bereid om enkele patiënten op te nemen die, in overeenstemming met advies van de GGD en het RIVM, niet thuis in isolatie kunnen blijven. Een besluit tot opname in UMCG wordt uitsluitend genomen na samenspraak tussen RIVM en UMCG. De aanwijzing geschiedt op grond van artikel 34 van de Wet publieke gezondheid.
Deze maatregel van gedwongen isolatie wordt getroffen door de voorzitter van de veiligheidsregio op grond van artikel 31 van de Wet publieke gezondheid. De procedure hiervoor alsmede de rechtsbescherming is geregeld in de artikelen 31, 32, 33 en 39 tot en met 46 van de Wet publieke gezondheid.
Dat stond eerder deze week (volgens mij) op de site van het RIVM. Kwam erop neer dat ziektebeeld vergelijkbaar was, maar meer mensen met koorts en minder mensen met smaak-/geurverlies.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Kan het dat het ziekteverloop milder is bij de Britse variant en daarom minder (positieve) testen?
Ik neem aan dat die routekaart wegvalt wanneer er genoeg mensen gevaccineerd zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:32 schreef Janneke141 het volgende:
Wel briljant dat ze het opnieuw voor elkaar krijgen om een routekaart te krijgen die niet terug gaat naar het oude normaal, maar blijft hangen op een nieuw normaal.
Zouden ze nu ook de steunfondsen aanpassen op dit nieuwe perspectief en stoppen met het financieren van alle de facto failliete discotheken en danscafé's? Want die mogen kennelijk toch niet meer open.
Dat zou dus kunnen omdat het redelijk rond die tijd is bekendgemaakt en niet ver van te voren.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
De vraag is of ze het nu gepland hebben omdat het garantiefonds er zou komen of niet......
De routekaart hadden ze beter rouwkaart kunnen noemen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Horeca, nachtclubs en discotheken zijn bij deze failliet verklaard. Een restaurant kan niet met 100 gasten opereren, en nachtclubs en discotheken worden al helemaal niet benoemd in de routekaart.
Soort mens erger je niet.quote:
Hoe ingewikkeld was het geweest om gewoon de fase 'normaal' op te nemen op de routekaart, inclusief cijfermatige eisen wanneer die fase wordt bereikt?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die routekaart wegvalt wanneer er genoeg mensen gevaccineerd zijn.
Zo'n ontzettend kleine moeite. Zo ontzettend groot plezier.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe ingewikkeld was het geweest om gewoon de fase 'normaal' op te nemen op de routekaart, inclusief cijfermatige eisen wanneer die fase wordt bereikt?
het is heel raar....we hebben nu alleen perspectief op maatregelen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe ingewikkeld was het geweest om gewoon de fase 'normaal' op te nemen op de routekaart, inclusief cijfermatige eisen wanneer die fase wordt bereikt?
Hmm dus dat is het ook niet. Misschien minder bereidwilligheid om getest te worden na onvrede over de maatregelen en het datalek schandaal bij de ggd?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat stond eerder deze week (volgens mij) op de site van het RIVM. Kwam erop neer dat ziektebeeld vergelijkbaar was, maar meer mensen met koorts en minder mensen met smaak-/geurverlies.
kijk maar naar het percentage positief, de besmettingscijfers zeggen niks meer.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hmm dus dat is het ook niet. Misschien minder bereidwilligheid om getest te worden na onvrede over de maatregelen en het datalek schandaal bij de ggd?
Ik ben wel benieuwd wat de conclusie dan is wanneer de cijfers de komende dagen alsnog blijven dalen.
Ja eens, has beter geweest. * erbij met onder voorbehoud van mutaties.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als dat bovenste zo is moet je niet raar opkijken dat jongeren er écht schijt aan gaan hebben, als het nooit meer mag. Dan pleit ik zelfs van illegale feesten van 10.000 mensen, bekijk het dan maar.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eens. Dat discotheken en nachtclubs überhaupt nooit meer open mogen.
We hebben het hier over festivals maar ook die gaan bij waakzaam niet plaatsvinden.
Wat zijn die percentages positief dan?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kijk maar naar het percentage positief, de besmettingscijfers zeggen niks meer.
er is 30% minder getest.
Stichten we een parallelle samenleving, die wél gewoon chill doetquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:39 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Als dat bovenste zo is moet je niet raar opkijken dat jongeren er écht schijt aan gaan hebben, als het nooit meer mag. Dan pleit ik zelfs van illegale feesten van 10.000 mensen, bekijk het dan maar.
Tja, ik ga een beetje uit van de juistheid van de gegeven data, dus de R van 0,85 van de oude variant en de factor 1,5 (1,5 van 0,85 = 1,275). Die data komen toch echt van de experts vandaan. Als die niet (blijken te) kloppen, kan ik verder niet zoveel.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook ja. Dat het iets werd van: Ja, de B117 variant zit nu op 66% en we zien nog geen stijging, dus misschien hebben we 'm overschat. Niets van dat, eerder: Het gaat nog harder dan gedacht.
We hadden het er geloof ik gisteren over. Het zou kunnen als het startpunt lager was, maar dan kan ie nu geen 66% zijn. Het zou kunnen als de R anders is, maar dan kan ie nu geen 66% zijn. Het zou nog steeds kunnen dalen als de R van de 'oude' variant verder onder de 1 zit, maar dan zou je nu ook een plateau moeten zijn.
Een andere mogelijkheid is dat het sequencen niet zo goed willekeurig is gegaan
bijna hetzelfde als vorige week 11.4%quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat zijn die percentages positief dan?
Klopt ja, hou vol 'het is voor even'. Flikker toch op. En nee, ik ben nog niet naar zo'n illegaal feest geweest.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Stichten we een parallelle samenleving, die wél gewoon chill doet
Eens. Zelfs het niveau waakzaam zit vol met extreme maatregelen die we in 2019 nog afdeden als noord Koreaanse praktijken.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zou blij zijn met een minister-president die visie niet vergelijkt met een olifant die het zicht belemmert. Misschien dat we dan een echt langetermijnplan hadden. In plaats van de huidige situatie waar op de lange termijn alles kapot mag zo lang we op de korte termijn maar mensen en dingen kunnen redden.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:40 schreef Anton91 het volgende:
Deze hele situatie is gewoon onzettend uitzichtloos. Ik zou ontzettend blij zijn met een UK variant die niet in bedwang te houden zou zijn. Dan is het even en zijn we er vanaf.
Exactemundoooooquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
En zie hier de reden dat er dingen misgaan in de samenwerking. Gemeentelijke GezondheidsDienst valt niet onder zorg/gezondheid, maar onder gemeenten/veiligheid en justitie
Kuipers is nu de berekening aan het uitleggen bij Op1 trouwens. Tot nu toe komt ie er niet heel goed uitquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zou blij zijn met een minister-president die visie niet vergelijkt met een olifant die het zicht belemmert. Misschien dat we dan een echt langetermijnplan hadden. In plaats van de huidige situatie waar op de lange termijn alles kapot mag zo lang we op de korte termijn maar mensen en dingen kunnen redden.
Zeg maar gerust alle uitgaansgelegenheden.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:43 schreef Oliver23 het volgende:
02-02-2021, Rust zacht Discotheken en Nachtclubs ... ....
Ja maar anders gaan er mensen dood, je wilt toch geen Zweedse toestanden met overvolle massagraven of wel?!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eens. Zelfs het niveau waakzaam zit vol met extreme maatregelen die we in 2019 nog afdeden als noord Koreaanse praktijken.
Verplichte sluiting discotheken/danscafé, maximaal 8 man buiten, pertinent thuiswerken, 1,5 meter afstand houden, etc
Ik vraag me dus echt af waarom er geen fase onder 'waakzaam' zit, de fase normaal dus zeg maar. Er zijn twee opties: het is per ongeluk (ze zijn te dom om te verzinnen dat dat een goed idee is) of het is bewust, en ze zien de fase waakzaam dus als eindstation. Your call.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eens. Zelfs het niveau waakzaam zit vol met extreme maatregelen die we in 2019 nog afdeden als noord Koreaanse praktijken.
Verplichte sluiting discotheken/danscafé, maximaal 8 man buiten, pertinent thuiswerken, 1,5 meter afstand houden, etc
Check, heerlijk nummer maar nu wel bittere smaak erbij zegquote:
Nee ik ook niet. Maar dit jaar ga ik hoe dan ook. Aan de overheid te bepalen wat voor eentjequote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:41 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Klopt ja, hou vol 'het is voor even'. Flikker toch op. En nee, ik ben nog niet naar zo'n illegaal feest geweest.
Kuipers kan de vellen krijgen. Ik zie over een week wel aan de cijfers of mijn bierviltje een beetje klopt.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kuipers is nu de berekening aan het uitleggen bij Op1 trouwens. Tot nu toe komt ie er niet heel goed uit
Jammer joh, je zult gewoon moeten wennen aan het nieuwe normaal.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:45 schreef Predator40 het volgende:
Hoe ik ook voor ( strenge ) maatregelen was het afgelopen jaar, deze zomer is het gewoon klaar, wat er ook gebeurd.
gewoon alle ouderen en kwetsbaren vaccineren voor de zomer en zoveel mogelijk anderen, vanaf half juni naar niveau waakzaam en vanaf half juli gewoon alles los.
Oeps, als de R hoog ligt is immuniteit natuurlijk geen verklaring.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh dat is een goeie ja. Dat zou wellicht verschil kunnen maken. Maar dan zou je sowieso verwachten dat de groei minder hard gaat toch? Juist door die immuniteit.
dom, zeker weten domquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vraag me dus echt af waarom er geen fase onder 'waakzaam' zit, de fase normaal dus zeg maar. Er zijn twee opties: het is per ongeluk (ze zijn te dom om te verzinnen dat dat een goed idee is) of het is bewust, en ze zien de fase waakzaam dus als eindstation. Your call.
Dit is echt compleet gestoord idd. Geen andere woorden voor.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nouja, de grap is dus. Kuipers zegt nu hetzelfde als wij. Als hij 66% is is de R veel hoger dan gedacht en dat zie je nog niet terug. Daarnaast zou de oude variant veel harder moeten dalen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kuipers kan de vellen krijgen. Ik zie over een week wel aan de cijfers of mijn bierviltje een beetje klopt.
Had Rutte in het begin van zijn speech niet over het nieuwe normaal of zo normaal mogelijk?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vraag me dus echt af waarom er geen fase onder 'waakzaam' zit, de fase normaal dus zeg maar. Er zijn twee opties: het is per ongeluk (ze zijn te dom om te verzinnen dat dat een goed idee is) of het is bewust, en ze zien de fase waakzaam dus als eindstation. Your call.
Omdat het plebs langzaam moet leren leven met hun nieuwe normaal.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
heel simpel, dan verkoop ik mijn huis en emigreer ikquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:46 schreef Grems het volgende:
[..]
Jammer joh, je zult gewoon moeten wennen aan het nieuwe normaal.
Daarom ben ik inmiddels alweer twee weken op vrijdag naar kantoor aan het gaan. 'T is wel goed met hun uitzichtloze maatregelen, na maandenlang thuis werken komen de muren inmiddels behoorlijk op me af.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:22 schreef Kickinalfa het volgende:
ze hebben het 2 keer verknalt en nu gaan ze overcompenserenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:48 schreef Discombobulate het volgende:
Godverdomme, als alle ouderen en kwetsbaren gevaccineerd zijn kan de maatschappij toch open? Ik wil best leven met het gegeven dat corona een (klein) risico voor mij is. Wat maakt het uit als er 15 jonge mensen besmet worden in een kroeg als elke oudere gevaccineerd is? Wat maakt het uit als we elkaar besmetten als er 0 mensen op de IC terecht komen?
Zie je wel dat ik gelijk ga hebben dat het straks ipv ontlasting zorg er gekozen wordt voor geen enkele besmetting?
Het neemt wel echt dystopische vormen aan zeg. Wie had dat gedacht, Matthias Desmet had echt gelijk.
Dit, dat is echt in dit geval geen bewuste opzetquote:
Of de huidige cijfers geven een beeld van de verhouding van één a twee weken terug.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, de grap is dus. Kuipers zegt nu hetzelfde als wij. Als hij 66% is is de R veel hoger dan gedacht en dat zie je nog niet terug. Daarnaast zou de oude variant veel harder moeten dalen.
Jammer dat @cempexo er niet meer is, had hij toch gelijkquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
heel simpel, dan verkoop ik mijn huis en emigreer ikwaar het oude normaal nog kan
Ik vermoed dat je daar niet vermogend genoeg voor bent.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
heel simpel, dan verkoop ik mijn huis en emigreer ikwaar het oude normaal nog kan
Dit dus, ik was heel lang voor de maatregelen, maar er moet wat mij betreft écht een grens komen en een einddatum. Het lijkt godverdomme wel alsof we met vaccins strengere maatregelen krijgen dan zonder vaccins.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:48 schreef Discombobulate het volgende:
Godverdomme, als alle ouderen en kwetsbaren gevaccineerd zijn kan de maatschappij toch open? Ik wil best leven met het gegeven dat corona een (klein) risico voor mij is. Wat maakt het uit als er 15 jonge mensen besmet worden in een kroeg als elke oudere gevaccineerd is? Wat maakt het uit als we elkaar besmetten als er 0 mensen op de IC terecht komen?
Zie je wel dat ik gelijk ga hebben dat het straks ipv ontlasting zorg er gekozen wordt voor geen enkele besmetting?
Het neemt wel echt dystopische vormen aan zeg. Wie had dat gedacht, Matthias Desmet had echt gelijk.
ja we gaan perspectief bieden, we laten zien hoe we hier uit gaan komen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit, dat is echt in dit geval geen bewuste opzet
Simpel, je zegt dat het kabinet het 2 keer heeft verkloot en nu extra hard moet ingrijpen. Net zoals hun dat moeten als ze 2 toetsen hebben verknald en het met de volgende moeten compenseren.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:50 schreef Janneke141 het volgende:
Ik mag morgen aan mijn leerlingen gaan uitleggen dat ze in elk geval nog een maand achter hun laptop mogen bivakkeren, en daarna hooguit een dag of twee per week naar school kunnen. Iemand suggesties hoe ik dat het beste kan doen?
Het lastige aan een globale plandemic is dat het vrijwel niet uitmaakt waar je naartoe gaat, want je zal vrijwel overal last hebben van dit Noord-Koreaanse circus.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Hij was afgelopen week al naar 66%, week ervoor naar zo rond de 50% en week daarvoor al zo rond de 36% uit mijn hoofd, dus een stijging van rond de 15% per week.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of de huidige cijfers geven een beeld van de verhouding van één a twee weken terug.
Dat zou betekenen dat ergens eind van de week het weer gaat stijgen.
Als je de manier hebt gevonden, hoor ik het graag. Bij ons komen elke dag weer meer berichten van leerlingen die het niet meer zien zitten. Ik heb het zo met ze te doen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:50 schreef Janneke141 het volgende:
Ik mag morgen aan mijn leerlingen gaan uitleggen dat ze in elk geval nog een maand achter hun laptop mogen bivakkeren, en daarna hooguit een dag of twee per week naar school kunnen. Iemand suggesties hoe ik dat het beste kan doen?
De waarheidquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:50 schreef Janneke141 het volgende:
Het RIVM zat er vorig jaar continu naast omdat ze veel te laks waren, het zou ironisch zijn als ze er nu weer naast zitten omdat ze veel te bang zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze hebben het 2 keer verknalt en nu gaan ze overcompenseren
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:50 schreef Janneke141 het volgende:
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:50 schreef chratnox het volgende:
Hahaha!
"Ja, ik vind het een goed idee om die prikken op te rekken, om er 6 weken tussen te doen"
Ja maar, EMA vindt dat een slecht idee.
Kuipers: Ja, de EMA is een keuringsinstantie, daar moeten ze zich mee bezig houden.
Als er iemand in deze crisis is die constant buiten het domein van patiëntenspreiding is gestapt is hij 't wel
Ik voel me er echt heel erg kut bij iig. Dit was mijn grote angst.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:51 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Dit dus, ik was heel lang voor de maatregelen, maar er moet wat mij betreft écht een grens komen en een einddatum. Het lijkt godverdomme wel alsof we met vaccins strengere maatregelen krijgen dan zonder vaccins.
Dat is wel een best goeie conclusie jaquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja we gaan perspectief bieden, we laten zien hoe we hier uit gaan komen.
komen ze met een routekaart die totaal geen perspectief bied.
kunnen ze nu echt niks ?
We gaan in de carnavalsvakantie met het mentorenteam weer eens een rondje fietsen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:52 schreef Molo het volgende:
(En iets van een waardering per leerling apart sturen, doet wonderen)
Uitleggen dat jij vanaf morgen docent maatschappijleer wordt omdat daar nog wel brood in te verdienen valt?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zou blij zijn met een minister-president die visie niet vergelijkt met een olifant die het zicht belemmert. Misschien dat we dan een echt langetermijnplan hadden. In plaats van de huidige situatie waar op de lange termijn alles kapot mag zo lang we op de korte termijn maar mensen en dingen kunnen redden.
Dat is het moment dat er geen maatregelen meer nodig zijn en de pandemie voorbij is. Dus als ze zeggen: het is voorbij. Dan gaat de routekaart weg, hoeft de fase “normaal” niet op te staan. Daar zitten denk ik geen cijfers aan vast, want helemaal 0 ga je het niet krijgen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Morgen tijdens de technische briefing zullen we het gaan horen. Toch?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hij was afgelopen week al naar 66%, week ervoor naar zo rond de 50% en week daarvoor al zo rond de 36% uit mijn hoofd, dus een stijging van rond de 15% per week.
Dan is het toch niet logisch dat we nog steeds afnames zien? De GGD's hebben geen grote achterstanden, de labs hebben geen grote achterstanden, dus meer dan 7 dagen tussen krijgen van klachten en uitslag test is dan niet heel logisch toch?
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We gaan in de carnavalsvakantie met het mentorenteam weer eens een rondje fietsen.
Ja, daar ben ik wel heel erg benieuwd naar. Ik ga daar in elk geval wel dingen leren, want hier zit ik buiten mn comfortzonequote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Morgen tijdens de technische briefing zullen we het gaan horen. Toch?
Bij ons beginnen er ook weer leerlingen onder de radar te verdwijnen, ook al was iedereen de eerste twee weken van januari nog wel aardig in de running. En ook steeds meer leerlingen die het op zich prima doen beginnen steeds verder weg te zakken. Het gaat achteruit, en dat wordt alleen maar erger.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:52 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Als je de manier hebt gevonden, hoor ik het graag. Bij ons komen elke dag weer meer berichten van leerlingen die het niet meer zien zitten. Ik heb het zo met ze te doen.
ligt eraan waar je heen emigreert, en overal is wel geld te verdienen, sterker nog mijn klant kan en mag ik overal ter wereld ondersteunen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:51 schreef Grems het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je daar niet vermogend genoeg voor bent.
Bedoel je nu een set tieten?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:55 schreef Gunner het volgende:
[..]
Voor diegene die niet kijken. Wat is die nuance?
Rutte is niet zo van visie en lange termijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat de minister fouten maakt maar de toon jegens hem best wat gematigder mag.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:55 schreef Gunner het volgende:
[..]
Voor diegene die niet kijken. Wat is die nuance?
Je moet er wat voor over hebben om je oma extra lang in haar eentje weg te laten kwijnen achter de geraniums.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:55 schreef Janneke141 het volgende:
Bij ons beginnen er ook weer leerlingen onder de radar te verdwijnen, ook al was iedereen de eerste twee weken van januari nog wel aardig in de running. En ook steeds meer leerlingen die het op zich prima doen beginnen steeds verder weg te zakken. Het gaat achteruit, en dat wordt alleen maar erger.
En het is niet alleen dat ze niet naar school kunnen hè. Alle andere dingen waarmee de gemiddelde tiener zijn leven vult kunnen ook niet.
Dat was zeker een mooi stukje. Maar het volgde wel mooi op een lesje epidemiologie van Kuipers, waar Voss vermakelijk toe zat te kijken. Dat vond ik eigenlijk leukerquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat de minister fouten maakt maar de toon best wat gematigder mag.
Dat duurt nog wel even, met het zorgpersoneel erbij zijn dat 6.5 miljoen Nederlanders, maw 13 miljoen prikken.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:48 schreef Discombobulate het volgende:
Ik schakelde pas net inquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat was zeker een mooi stukje. Maar het volgde wel mooi op een lesje epidemiologie van Kuipers, waar Voss vermakelijk toe zat te kijken. Dat vond ik eigenlijk leuker
Hoezo mag je dat niet noemen?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:57 schreef Grems het volgende:
Haha prachtig dat niet meer benoemd mag worden dat de wappies keer op keer gelijk blijken te hebben![]()
Ik denk (hoop) dat het om je gifje ging.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:57 schreef Grems het volgende:
Haha prachtig dat niet meer benoemd mag worden dat de wappies keer op keer gelijk blijken te hebben![]()
Ok prima, maar wordt er ook gepraat over de inhoudelijke kritiek die er binnenkomt? Want dat is ook nogal wat.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat de minister fouten maakt maar de toon jegens hem best wat gematigder mag.
waar hebben ze gelijk in dan ?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:57 schreef Grems het volgende:
Dat hangt ervan af waar de 66% op slaat. Is dat het aantal dat NU besmet wordt? Want dan zie je het effect van die 66% pas over 2 weken.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hij was afgelopen week al naar 66%, week ervoor naar zo rond de 50% en week daarvoor al zo rond de 36% uit mijn hoofd, dus een stijging van rond de 15% per week.
Dan is het toch niet logisch dat we nog steeds afnames zien? De GGD's hebben geen grote achterstanden, de labs hebben geen grote achterstanden, dus meer dan 7 dagen tussen krijgen van klachten en uitslag test is dan niet heel logisch toch?
Kuipers was aan het uitleggen waarom de cijfers niet overeen kwamen met het percentage van de Britse variant, dat de stijging van de Britse variant alleen harder kon gaan als de R van de oude variant een stuk lager waren, anders was het niet logisch. En, niets menselijks is ze vreemd, Kuipers en de presentator hebben zelfs elkaars handje aangeraaktquote:
Ijdeltuiterij is het, al die virologen en zorghotemetoten die persé bij al die talkshows moeten aanschuiven. Ze zijn ongetwijfeld heel erg vakbekwaam, maar het zijn ook maar gewoon mensen met allerlei menselijke karaktereigenschappen. Ik zie qua aandachtsgeilheid eerlijk gezegd geen verschil met de Gordons en Roelvinken van dit land...quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kuipers is nu de berekening aan het uitleggen bij Op1 trouwens. Tot nu toe komt ie er niet heel goed uit
Hou eens op met dat gejank, ze hebben niks te willen. Als er niks meer aan de hand is gaat alles weer terug naar vanouds, met wat wijze lessen hoop ik. Of denk je dat de NL overheid machtig genoeg is om een corona angst in stand te houden als het wereldwijd voor de rest voorbij isquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dit ja, ze weten dondersgoed dat we niet teruggaan naar normaal, alleen durven ze dit niet hardop te zeggen. Alleen via slinkse trucjes.
Ze willen niet terug naar normaal.
Nee, dat gebeurt de rest van de dag.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok prima, maar wordt er ook gepraat over de inhoudelijke kritiek die er binnenkomt? Want dat is ook nogal wat.
Er worden door Soros-gesponsorde politici babykonijntjes aan Moloch geofferd?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:57 schreef Grems het volgende:
Of kwam dat vanwege de gif?quote:
Ok, maar twee weken terug was het gemiddelde aantal besmettingen veel hoger. Misschien denk ik verkeerd maar als de verhouding inmiddels omgedraaid is zou je toch ook nu al weer een stijging verwachting?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af waar de 66% op slaat. Is dat het aantal dat NU besmet wordt? Want dan zie je het effect van die 66% pas over 2 weken.
Maw: we kijken nu naar de verhouding van 2 weken terug, toen de verhouding nog 33:66 was.
Correct. Maar volgens goede traditie komt die stijging 'over twee weken'.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok, maar twee weken terug was het gemiddelde aantal besmettingen veel hoger. Misschien denk ik verkeerd maar als de verhouding inmiddels omgedraaid is zou je toch ook nu al weer een stijging verwachting?
Dat verwachten ze dus ook de komende tijd. Daarom wordt de lockdown verlengd.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok, maar twee weken terug was het gemiddelde aantal besmettingen veel hoger. Misschien denk ik verkeerd maar als de verhouding inmiddels omgedraaid is zou je toch ook nu al weer een stijging verwachting?
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:33 schreef capricia het volgende:
Zo zo. Gedwongen isolatie.
[..]
https://www.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2021-4662.html
Mee eensquote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:00 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hou eens op met dat gejank, ze hebben niks te willen. Als er niks meer aan de hand is gaat alles weer terug naar vanouds, met wat wijze lessen hoop ik. Of denk je dat de NL overheid machtig genoeg is om een corona angst in stand te houden als het wereldwijd voor de rest voorbij is
Meh, ik vind de kritiek op De Jonge bijna altijd te overdreven of misplaatst, maar dat er zeker kritische noten te plaatsen zijn bij zijn optreden mag niet vergeten worden.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, dat gebeurt de rest van de dag.
Omdat het een reactie op een verwijderde post is.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ook reacties op die post (waar dus geen gifje in staat) zijn weg gehaald.
Niet per se, dat hangt volledig af van waar je begint.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar ik heb het over nu. Als de verhouding van besmettingen gisteren en vandaag al 66:33 is dan is een daling niet logisch.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat verwachten ze dus ook de komende tijd. Daarom wordt de lockdown verlengd.
Als het toch meevalt, gaat de avondklok eraf.
Lijkt me een schatting van het percentage dat positief test. Al sluit ik niet uit dat ze een model hebben om een besmettingen te simuleren.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af waar de 66% op slaat. Is dat het aantal dat NU besmet wordt? Want dan zie je het effect van die 66% pas over 2 weken.
Maw: we kijken nu naar de verhouding van 2 weken terug, toen de verhouding nog 33:66 was.
Ik zeg toch letterlijk dat ze ook het fouten maken benoemden?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Meh, ik vind de kritiek op De Jonge bijna altijd te overdreven of misplaatst, maar dat er zeker kritische noten te plaatsen zijn bij zijn optreden mag niet vergeten worden.
Volgens het RIVM was afgelopen week 66% van de totale besmettingen de Britse variant. Oftewel, van de 28.000 besmettingen was ~18000 de Britse variant. Dat zou dus inhouden dat de 'oude' variant nog maximaal 10000 is.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In dat programma? Je zie de rest van de dag dus ik ging daar van uit.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zeg toch letterlijk dat ze ook zijn fouten benoemden?
Helaas, dit is het nieuwe normaal, je zal ermee moeten leren leven.quote:
Ik denk dat je maar af moet wachten hoe de pet van de bevelhebbers staatquote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:03 schreef Mammietje het volgende:
Hebben we daar eigenlijk al een routekaart voor?
Nee, pas als aan vrijwel niet te behalen doelstellingen voldaan wordt mag het leven terug naar omstandigheden die voor maart 2020 buiten Noord-Korea ondenkbaar warenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Er worden door Soros-gesponsorde politici babykonijntjes aan Moloch geofferd?
Het nieuwe normaal is zonder gifjesquote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hebben we daar eigenlijk al een routekaart voor?
Waar staat dat het gaat over 66% van de GEREGISTREERDE besmettingen? Immers, het gemelde aantal besmettingen zijn in werkelijkheid besmettingen van twee weken daarvoor.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens het RIVM was afgelopen week 66% van de totale besmettingen de Britse variant. Oftewel, van de 28.000 besmettingen was ~18000 de Britse variant. Dat zou dus inhouden dat de 'oude' variant nog maximaal 10000 is.
Met de R die genoemd wordt zou dat aan het einde van komende week op 36000 moeten zitten.
De enige manier waarop de 'oude' variant nog maximaal 10.000 is is wanneer de R ver onder de huidige schatting zit.
Nou fraai is dat.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:04 schreef chroestjov het volgende:
Helaas, dit is het nieuwe normaal, je zal ermee moeten leren leven.
Het zal ze vast lukken om via de NOS te verkondigen dat dE cIjFeRs erg zorgwekkend zijn de komende jarenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:00 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hou eens op met dat gejank, ze hebben niks te willen. Als er niks meer aan de hand is gaat alles weer terug naar vanouds, met wat wijze lessen hoop ik. Of denk je dat de NL overheid machtig genoeg is om een corona angst in stand te houden als het wereldwijd voor de rest voorbij is
Zo informatief is het topic allang niet meer.quote:
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het nieuwe normaal is zonder gifjes
Uhm, daar zat nog wat tussen he.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
In dat programma? Je zie de rest van de dag dus ik ging daar van uit.
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok prima, maar wordt er ook gepraat over de inhoudelijke kritiek die er binnenkomt? Want dat is ook nogal wat.
De afgelopen avond voornamelijk geschreeuw en emotie. Ook wel begrijpelijk, het raakt ons allen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zo informatief is het topic allang niet meer.
Hmm... klinkt bijna net zo erg als de dystopie die jij voorstaat, jeweetwel, waarin je vermogen bepaalt of je van waarde bent voor een samenleving.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:05 schreef Grems het volgende:
[..]
Nee, pas als aan vrijwel niet te behalen doelstellingen voldaan wordt mag het leven terug naar omstandigheden die voor maart 2020 buiten Noord-Korea ondenkbaar waren![]()
De facto een dystopisch nieuw normaal dus
Maar dan zou die 66% gaan over besmettingen van vier weken geleden? Ik snap het niet meerquote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waar staat dat het gaat over 66% van de GEREGISTREERDE besmettingen? Immers, het gemelde aantal besmettingen zijn in werkelijkheid besmettingen van twee weken daarvoor.
quote:Met modellering wordt geschat dat van de mensen die afgelopen week (27 januari tot en met 2 februari) besmet werden, ongeveer twee derde de Britse variant heeft.
Ja, maar ze moeten nog even volhouden. Tot 2026 ofzo...quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bij ons beginnen er ook weer leerlingen onder de radar te verdwijnen, ook al was iedereen de eerste twee weken van januari nog wel aardig in de running. En ook steeds meer leerlingen die het op zich prima doen beginnen steeds verder weg te zakken. Het gaat achteruit, en dat wordt alleen maar erger.
En het is niet alleen dat ze niet naar school kunnen hè. Alle andere dingen waarmee de gemiddelde tiener zijn leven vult kunnen ook niet.
Alleen bestaat deze dystopie buiten het hoofd van Ettoquote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmm... klinkt bijna net zo erg als de dystopie die jij voorstaat, jeweetwel, waarin je vermogen bepaalt of je van waarde bent voor een samenleving.
Als een ieder geschreeuw en emotie nou in één posting stopt, dan zijn we er sneller doorheen en kunnen we het weer over interessante zaken hebben en goede argumenten gebruiken.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
De afgelopen avond voornamelijk geschreeuw en emotie. Ook wel begrijpelijk, het raakt ons allen.
Als de R dus flink boven de 1 zit niet. Dan is het even doorbijten en dan zijn we er vanaf.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ja, maar ze moeten nog even volhouden. Tot 2026 ofzo...
Nee, ik vermoed dat die 66% gaat over besmettingen die momenteel gebeuren (of zeer recentelijk gebeurden), maar nog niet in de cijfers terugkomen, want die mensen zijn helemaal nog niet positief getest, want ze hebben nog geen klachten ontwikkeld.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar dan zou die 66% gaan over besmettingen van vier weken geleden? Ik snap het niet meer
Vóór!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als een ieder geschreeuw en emotie nou in één posting stopt, dan zijn we er sneller doorheen en kunnen we het weer over interessante zaken hebben en goede argumenten gebruiken.
Dat klinkt eerder naar de voetbaltrainer, die ondanks dat de laatste 13 wedstrijden allemaal verloren werden, nog altijd het volste vertrouwen van het clubbestuur en spelers heeft...quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Laten we inderdaad elke vorm van emotie uitschakelen, zodat we allemaal als couch potato onze dood kunnen afwachtenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:07 schreef zalkc het volgende:
De afgelopen avond voornamelijk geschreeuw en emotie. Ook wel begrijpelijk, het raakt ons allen.
Zeg dat. Voedseltekorten, eenpartijstelsel, executies, concentratiekampen, marcherende soldaten... Noord-Korea 2.0 hier.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:09 schreef Grems het volgende:
[..]
Alleen bestaat deze dystopie buiten het hoofd van Etto
Ik ben zeer benieuwd wat er van alle ambities terecht komt om deltaplannen voor het onderwijs, kinderen, jongeren etc. etc. te gaan opstellen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ja, maar ze moeten nog even volhouden. Tot 2026 ofzo...
Als dat is wat we gewend waren, doe mij die maar dan. En het is niet dat dat punt er nu beter op wordt, ofzo.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmm... klinkt bijna net zo erg als de dystopie die jij voorstaat, jeweetwel, waarin je vermogen bepaalt of je van waarde bent voor een samenleving.
Ik snap hem, bedankt. Hoeveel 'vertraging zit daar in dan, is dat een week? Volgens mij nauwelijks 5 dagen toch?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, ik vermoed dat die 66% gaat over besmettingen die momenteel gebeuren (of zeer recentelijk gebeurden), maar nog niet in de cijfers terugkomen, want die mensen zijn helemaal nog niet positief getest, want ze hebben nog geen klachten ontwikkeld.
Kortom, het effect van die vermeende 66% gaat over de cijfers van over pak m beet een week.
Ik zie nu pas de edit. Kortom: het gaat om mensen die nu besmet zijn, maar mensen die in de afgelopen week besmet zijn, gaan de komende week pas testen, vervolgens moet nog de test geregistreerd worden etcquote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar dan zou die 66% gaan over besmettingen van vier weken geleden? Ik snap het niet meer
Dit is wat het RIVM zegt:
[..]
Alleen was het nu een journalist die het aanstipte.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:11 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat klinkt eerder naar de voetbaltrainer, die ondanks dat de laatste 13 wedstrijden allemaal verloren werden, nog altijd het volste vertrouwen van het clubbestuur en spelers heeft...
Ik vermoed dat iedereen jonger dan 40 inmiddels PTSS opgelopen heeft met betrekking tot het woord even.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als de R dus flink boven de 1 zit niet. Dan is het even doorbijten en dan zijn we er vanaf.
Ik was even aan het zoeken, maar zie net dat @MoreDakka me voor was. Het ging over het aantal geregistreerde besmettingen tussen 27 januari en 2 februari, waar werd ingeschat dat deze variant 66% was.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waar staat dat het gaat over 66% van de GEREGISTREERDE besmettingen? Immers, het gemelde aantal besmettingen zijn in werkelijkheid besmettingen van twee weken daarvoor.
Zelfs in het optimale proces duurt het 7 of 8 dagen, inclusief 6 dagen incubatietijd.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik snap hem, bedankt. Hoeveel 'vertraging zit daar in dan, is dat een week? Volgens mij nauwelijks 5 dagen toch?
Even doorbijten en dan? Nog langer doorbijten?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:09 schreef Anton91 het volgende:
Als de R dus flink boven de 1 zit niet. Dan is het even doorbijten en dan zijn we er vanaf.
Scholen mogen in elk geval niet vragen om medische gegevens, bijvoorbeeld een testresultaat. Het lijkt me niet dat ze dat binnen een week kunnen veranderen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:13 schreef Claudia_x het volgende:
Waar ik zelf nog wel in geïnteresseerd ben: heb ik nu goed gehoord dat kinderen in quarantaine moeten als een klasgenoot corona heeft en dat ze op de vijfde dag een test moeten ondergaan om weer naar school te mogen? Kan de overheid hiertoe verplichten? Moeten testresultaten worden overlegd aan scholen?
Nou ja, dat zijn de vragen waar m'n dochter mee zit. Die heeft sinds vanavond ineens een enorme hekel aan De Jonge.
Omstandigheden die buiten Noord-Korea ondenkbaar waren, Etto. Ik weet dat begrijpend lezen moeilijker wordt met de jaren maar dat houdt dus niet in dat het in alle aspecten is zoals Noord-Korea.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zeg dat. Voedseltekorten, eenpartijstelsel, executies, concentratiekampen, marcherende soldaten... Noord-Korea 2.0 hier.
Misschien moet je dan tegengeluid maken zonder BNW of WW2 referenties.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:12 schreef chroestjov het volgende:
Ik zie posts met tegengeluid ook weer actief verdwijnen?
Is sarcasme nu ook al verboden?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Stellen dat er in Duitsland mensen in kampen gestopt worden wegens het plaatsen van gifjes is geen tegengeluid. Dat is batsh*t insane.
Het bekt alleen wel lekker, 'Noord-Korea'.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:14 schreef Grems het volgende:
[..]
Omstandigheden die buiten Noord-Korea ondenkbaar waren, Etto. Ik weet dat begrijpend lezen moeilijker wordt met de jaren maar dat houdt dus niet in dat het in alle aspecten is zoals Noord-Korea.
Ja, volgens mij heeft ze dat goed begrepen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:13 schreef Claudia_x het volgende:
Waar ik zelf nog wel in geïnteresseerd ben: heb ik nu goed gehoord dat kinderen in quarantaine moeten als een klasgenoot corona heeft en dat ze op de vijfde dag een test moeten ondergaan om weer naar school te mogen? Kan de overheid hiertoe verplichten? Moeten testresultaten worden overlegd aan scholen?
Nou ja, dat zijn de vragen waar m'n dochter mee zit. Die heeft sinds vanavond ineens een enorme hekel aan De Jonge.
Als het een infectiegolf is die niet met maatregelen te stoppen is komt er vanzelf wel een einde aan door herd immunityquote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:14 schreef Fred het volgende:
[..]
Even doorbijten en dan? Nog langer doorbijten?
Volgens mij zijn het richtlijnen waar de lokale GGD's dan mee moeten werken. Dus geen 'verplichting' an sich.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:13 schreef Claudia_x het volgende:
aanvullend:quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zelfs in het optimale proces duurt het 7 of 8 dagen, inclusief 6 dagen incubatietijd.
Zorgwekkende mutatie ontdekt in Zimbabwe.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:06 schreef Grems het volgende:
[..]
Het zal ze vast lukken om via de NOS te verkondigen dat dE cIjFeRs erg zorgwekkend zijn de komende jaren
Houd je gedeisd, breng de mods niet op ideeën!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:15 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Is sarcasme nu ook al verboden?
Was het maar zo'n feest.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:15 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Is sarcasme nu ook al verboden?
De interessante vraag is dan wat de verhouding was op die dag.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
aanvullend:
Zelf hou ik minimaal 7 dagen aan, en eigenlijk pas na 10 dagen durf ik een gerede inschatting te doen van de R. Na 14 dagen kun je vrij zeker zijn (is ook wat het RIVM aanhoudt).
Kortom: de cijfers van vandaag reflecteren het beeld van het aantal besmettingen grofweg 10 dagen terug.
Het is 7 tot 8 dagen idd, maar na een dag of 5 was 75%/80% compleet. Dus ~12 dagen na die persoon besmet is moet die sowieso in de cijfers zitten.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zelfs in het optimale proces duurt het 7 of 8 dagen, inclusief 6 dagen incubatietijd.
Even volhouden nogquote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zorgwekkende mutatie ontdekt in Zimbabwe.
Laten we dat dan versnellen en stoppen met het opsluiten van mensen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:15 schreef Anton91 het volgende:
Als het een infectiegolf is die niet met maatregelen te stoppen is komt er vanzelf wel een einde aan door herd immunity
Zal het wat helpen als er een disclaimer bij een post wordt geplaatst wanneer het sarcasme betreft?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien moet je dan tegengeluid maken zonder BNW of WW2 referenties.
Uit de losse pols: zo rond de 40:60, 40 = Brits.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De interessante vraag is dan wat de verhouding was op die dag.
En toen was deze variant al rond de 35%. Er was al meerdere keren uitgerekend dat de cijfers dan zouden gaan stijgen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
aanvullend:
Zelf hou ik minimaal 7 dagen aan, en eigenlijk pas na 10 dagen durf ik een gerede inschatting te doen van de R. Na 14 dagen kun je vrij zeker zijn (is ook wat het RIVM aanhoudt).
Kortom: de cijfers van vandaag reflecteren het beeld van het aantal besmettingen grofweg 10 dagen terug.
Zoiets zou ik ook schatten ja. De komende paar dagen worden dus bepalend. Als er een einde aan de daling komt en zelfs stijging dan weten we het.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Uit de losse pols: zo rond de 40:60, 40 = Brits.
Daar zit iets van 10% onzekerheidsmarge.
Ik kon zo even niet op een ander voorbeeld komen waar pre-2020 maar tevens redelijk recent zaken zoals sociaal contact onderhevig waren aan strenge sturing vanuit de staat.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het bekt alleen wel lekker, 'Noord-Korea'.
Ach, in de tijd dat je "nog even" moet volhouden "hou je je toch netjes aan de maatregelen"?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:12 schreef Grems het volgende:
[..]
Ik vermoed dat iedereen jonger dan 40 inmiddels PTSS opgelopen heeft met betrekking tot het woord even.
Het is misschien ook wel eens goed dat de snoeischaar eens door de samenleving gaat.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:17 schreef Fred het volgende:
[..]
Laten we dat dan versnellen en stoppen met het opsluiten van mensen.
En doe je het samen. Behalve wat je daadwerkelijk samen wil doen, dat moet je maar op afstand via de webcam doen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ach, in de tijd dat je "nog even" moet volhouden "hou je je toch netjes aan de maatregelen"?
De schade dragen we ook samen, toch?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
En doe je het samen. Behalve wat je daadwerkelijk samen wil doen, dat moet je maar op afstand via de webcam doen.
Met 35% Brits hoeft het nog niet per se te stijgen, volgens mij. Je zit wel heel dicht tegen het kantelpunt.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
En toen was deze variant al rond de 35%. Er was al meerdere keren uitgerekend dat de cijfers dan zouden gaan stijgen.
Dan zou je nu geen daling van vorige week (dinsdag op dinsdag) zien, maar een stijging ten opzichte van vorige week dinsdag, want de nieuwe variant met een hogere R wint terrein en groeit sneller dan de andere variant krimpt.
Het zal mij benieuwen. Die van mij gaat liever langer in quarantaine. Van mij mag ze.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:15 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, volgens mij heeft ze dat goed begrepen.
Verplichten zullen ze niet kunnen, maar wellicht zul je dan de 10 dagen quarantaine moeten volhouden.
Wel als de R0'en van het RIVM (0,85 en 1,27) kloppen. Dan zit je bij 36% Brits precies op het omslagpunt. Maar gezien het verloop van de curve zit er rond dat omslagpunt dus ook een dag of wat die ongeveer stabiel zijn. Het is een U, geen V.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Met 35% Brits hoeft het nog niet per se te stijgen, volgens mij. Je zit wel heel dicht tegen het kantelpunt.
Simpel. Mississippi, of Alabama, of Louisiana tot pak 'm beet 1965. Zuid-Afrika tot 1991.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:19 schreef Grems het volgende:
[..]
Ik kon zo even niet op een voorbeeld komen waar pre-2020 maar tevens redelijk recent zaken zoals sociaal contact onderhevig waren aan strenge sturing vanuit de staat.
Maar voor de mods hier is alles wat niet in hun plaatje past per definitie BNW.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:15 schreef Momo het volgende:
Misschien moet je dan tegengeluid maken zonder BNW of WW2 referenties.
Dat hangt natuurlijk heel erg af van hoeveel meer besmettelijk die Britse variant is ten opzichte van de Chinese variant.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Met 35% Brits hoeft het nog niet per se te stijgen, volgens mij. Je zit wel heel dicht tegen het kantelpunt.
Nouja, precies. En dat is (volgens de cijfers) al een stuk meer dan een week geleden. Dat was uit mn hoofd rond 17 januari.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In theorie kunnen beide varianten krimpen terwijl toch het aandeel Brits toeneemt.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, precies. En dat is (volgens de cijfers) al een stuk meer dan een week geleden. Dat was uit mn hoofd rond 17 januari.
Dat zijn mensen die dan al besmet zijn, dus in een dag of 5 daarna gaan testen, dus rond 24/25 januari in de cijfers terecht moeten zijn gekomen. Als die variant dan in een week groeit van zo rond de 34/35% naar 50% blijft die dus toenemen, terwijl dat niet te zien is in de huidige cijfers.
Deze cijfers kunnen dus logisch zijn, mits de R van de oude variant significant lager ligt waardoor de daling even hard gaat als de stijging.
In de praktijk ook.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In theorie kunnen beide varianten krimpen terwijl toch het aandeel Brits toeneemt.
Maar dan is de R van de Britse variant toch ook onder de 1? Dan is die van de oude variant bijvoorbeeld 0,7 en de Britse 0,95 ofzo. Hoe kan de Britse variant krimpen als de R rond de 1,3 ligt volgens het RIVM?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In theorie kunnen beide varianten krimpen terwijl toch het aandeel Brits toeneemt.
Die komt voor rekening voor jou en mij en de rest van het klootjesvolk. Eerst moesten we alleen nog de zuid-Europese economieën redden en daar is nu de om zeep geholpen Nederlandse economie aan toegevoegd. Er gaan nog jaren van belastingverhogingen en verhoging van de pensioenleeftijd etc. volgen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De schade dragen we ook samen, toch?
Doet geen eer aan de huidige situatie. Dan is Noord-Korea toch passender, immers mocht men voor zover ik weet in de bovenstaande voorbeelden binnen de eigen grote groep in principe hun gang gaan.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Simpel. Mississippi, of Alabama, of Louisiana tot pak 'm beet 1965. Zuid-Afrika tot 1991.
Dan kunnen we toch ook Myanmar inmiddels wel noemen?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:26 schreef Grems het volgende:
[..]
Doet geen eer aan de huidige situatie. Dan is Noord-Korea toch passender, immers mocht men voor zover ik weet in de bovenstaande voorbeelden binnen de eigen grote groep in principe hun gang gaan.
Goed in Noord-Korea mocht je waarschijnlijk ook wel bij meerdere mensen op bezoek maar het komt toch iets dichterbij de realiteit van het nieuwe normaal.
Zou zomaar kunnen dat we daar ook op zitten.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wel als de R0'en van het RIVM (0,85 en 1,27) kloppen. Dan zit je bij 36% Brits precies op het omslagpunt.
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:26 schreef Grems het volgende:
[..]
Doet geen eer aan de huidige situatie. Dan is Noord-Korea toch passender, immers mocht men voor zover ik weet in de bovenstaande voorbeelden binnen de eigen grote groep in principe hun gang gaan.
Goed in Noord-Korea mocht je waarschijnlijk ook wel bij meerdere mensen op bezoek maar het komt toch iets dichterbij de realiteit van het nieuwe normaal.
[..]
[..]
Mja, je kan ook over Iran beginnen. Daar zijn discotheken bv en spontane acties voor jongeren ook verboden.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:26 schreef Grems het volgende:
[..]
Het kan inderdaad alleen als R-Brit < 1 en R-oud <1 en R-Brit > R-oud. Als R-Brit > 1 dan komt er altijd een moment dat het totaal weer gaat stijgen, maar hangt het af van de waarders van |R-brit-1| en |R-oud-1| hoe lang het duurt voordat dat gebeurt. Als R-oud = 0,7 en R-Brit = 1,01 dan duurt dat echt wel een tijd.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dan is de R van de Britse variant toch ook onder de 1? Dan is die van de oude variant bijvoorbeeld 0,7 en de Britse 0,95 ofzo. Hoe kan de Britse variant krimpen als de R rond de 1,3 ligt volgens het RIVM?
Ja dat zeg ik, het doet het nieuwe normaal geen eer aan.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
"Net Mississippi hier"....
Ja, mist toch een 'bite' natuurlijk.
Maar over welke dag heb je het dan? 'twee weken terug' is ruim. Net zoals '66% vorige week'. Als je het hebt over een terugkijkspiegel van 10 dagen is zo'n percentage over een hele week lastig vergelijken.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, precies. En dat is (volgens de cijfers) al een stuk meer dan een week geleden. Dat was uit mn hoofd rond 17 januari.
Dat zijn mensen die dan al besmet zijn, dus in een dag of 5 daarna gaan testen, dus rond 24/25 januari in de cijfers terecht moeten zijn gekomen. Als die variant dan in een week groeit van zo rond de 34/35% naar 50% blijft die dus toenemen, terwijl dat niet te zien is in de huidige cijfers.
Deze cijfers kunnen dus logisch zijn, mits de R van de oude variant significant lager ligt waardoor de daling even hard gaat als de stijging.
Daar hebben ze waarschijnlijk sinds de militaire staatsgreep Nederlandse toestanden zoals een avondklok inderdaad.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan kunnen we toch ook Myanmar inmiddels wel noemen?
Ook zo'n vrij land inderdaad.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:28 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
[..]
[..]
Mja, je kan ook over Iran beginnen. Daar zijn discotheken bv en spontane acties voor jongeren ook verboden.
Er zijn inmiddels duizenden varianten. Sterker nog, volgens mij begonnen wij deze ellende met een Italiaanse variant.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:29 schreef MoreDakka het volgende:
De oude variant is de Chinese variant. Geen reden om het wat anders te noemen
Een nieuwe Golf Variant voor dit topic:quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zijn inmiddels duizenden varianten. Sterker nog, volgens mij begonnen wij deze ellende met een Italiaanse variant.
Die 66% is van 27 januari tot 2 februari, zoals @MoreDakka postte. Week ervoor was (uit mijn hoofd) rond de 50% en week daarvoor rond de 34%quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar over welke dag heb je het dan? 'twee weken terug' is ruim. Net zoals '66% vorige week'. Als je het hebt over een terugkijkspiegel van 10 dagen is zo'n percentage over een hele week lastig vergelijken.
Het is niet mijn idee om ze te vernoemen naar landen waar ze vandaan komenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zijn inmiddels duizenden varianten. Sterker nog, volgens mij begonnen wij deze ellende met een Italiaanse variant.
Omdat dat is hoe evolutie werkt. Succesvollere soorten verdringen minder succesvolle.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:34 schreef mir1986 het volgende:
Maar waarom zou de oude variant opeens verdwijnen?
Makkie, kids lees de media, luister naar Huug en Mark. Dit is de enige manier. Was je handen stuk, hou afstand, Alleen samen krijgen we corona onder controle. Nou was dat nou zo moeilijk? snappen ze meteenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:50 schreef Janneke141 het volgende:
De Chinese variant hebben we hier nooit gehad toen was die al gemuteerd en was het de Noord Italiaanse variant. Of eigenlijk de EU variant.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:29 schreef MoreDakka het volgende:
De oude variant is de Chinese variant. Geen reden om het wat anders te noemen
Tenzij je dus eerder met 19 januari zou moeten rekenen. Dan krijg je een ander verhaal.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die 66% is van 27 januari tot 2 februari, zoals @:MoreDakka postte. Week ervoor was (uit mijn hoofd) rond de 50% en week daarvoor rond de 34%
Dat houdt in dat de cijfers van 13 tot 19 januari zo rond de 34% de Britse variant bevatten volgens het rekenmodel van het RIVM. Ik ben even aan 't zoeken naar een artikel erover, maar dit is wat ik herinner gelezen te hebben.
Dus, 13 januari zat ie al op 34% volgens dat rekenmodel, waardoor die variant op dat moment al op zijn kantelpunt had moeten zitten.
10 dagen erbij op tellen en je zit rond de 23 januari, dus die cijfers had je nu allang moeten hebben. Oftewel, volgens dat percentage had de stijging al in gang gezet moeten zijn en had het afgelopen week moeten stagneren.
Is dat zo? Dat heb ik nog niet eerder gehoord. Dat de verspreiding in de EU begon via Italië lijkt me duidelijk maar is dat daadwerkelijk een nieuwe mutatie?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:40 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De Chinese variant hebben we hier nooit gehad toen was die al gemuteerd en was het de Noord Italiaanse variant. Of eigenlijk de EU variant.
En laten we ook niet vergeten dat als onze Huug zo goed was de basisschool hem nooit had laten gaanquote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:41 schreef THEFXR het volgende:
ik vond deze persco, een van de betere, echt veel meer achtergrond uitleg in het 2de deel online.
Wat opmerkelijk was, dat het de Jonge nu erg goed uitkwam dat er leveringsproblemen waren, dus hij daar alle schuld opschuiven, alsof al die prikkers nu werkeloos stonden te wachten op de nieuwe leveringen vaccins. Goede spin van Hugo.
verbazend was de schatting dat de britse variant nu ineens 66,66% dominant was, volgens het RIVM
Klok, klepel. Als je me standpunten aanwrijft, doe het dan goed. Al helemaal als ze van jaren geleden zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ben nog niet vergeten dat je al ver voor Corona voorstelde om 70+ers geen zorg te verlenen wanneer zij deze niet zelf konden betalen.
Bespaar me je 'mensenrechten'.
Ja corona virussen muteren bijna constant eigenlijk. Maar de versie die rond ging in Wuhan hebben wij nooit in Nederland gehad toen was die al gemuteerd. Alleen zijn er nu een paar mutaties die wat grotere veranderingen hebben dan die daar voor. Stond een interessant artikel vandaag op Follow the Money vandaag.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Is dat zo? Dat heb ik nog niet eerder gehoord. Dat de verspreiding in de EU begon via Italië lijkt me duidelijk maar is dat daadwerkelijk een nieuwe mutatie?
Ja.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Is dat zo? Dat heb ik nog niet eerder gehoord. Dat de verspreiding in de EU begon via Italië lijkt me duidelijk maar is dat daadwerkelijk een nieuwe mutatie?
Globalisatiequote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:48 schreef mir1986 het volgende:
Waarom is er toch een quarantaine ziekenhuis opgericht. Straks voor de mensen die gaan demonstreren en zich niet willen laten testen? Waarom gaat het in Zweden zo goed met minimale maatregelen? Ik ben bang, bang voor een naar Nederland, bang voor een Nederland waar er in maart niet gestemd mag worden. Bang voor een tweedeling, bang voor extra veel armoede. Bang voor onvrede.
Dat continu beperken van de vrijheden, die bij een open, democratische samenleving horen, gaat door zo lang de bevolking het nog toelaat.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar die crisis is eindig, en het kabinet presenteert de routekaart alsof dat niet zo is.
Los daarvan is een crisis op zichzelf geen argument om onbeperkt mensenrechten op te schorten.
dan zou ik verhuizen naar Thailand serieus overwegen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:48 schreef mir1986 het volgende:
Waarom is er toch een quarantaine ziekenhuis opgericht. Straks voor de mensen die gaan demonstreren en zich niet willen laten testen? Waarom gaat het in Zweden zo goed met minimale maatregelen? Ik ben bang, bang voor een naar Nederland, bang voor een Nederland waar er in maart niet gestemd mag worden. Bang voor een tweedeling, bang voor extra veel armoede. Bang voor onvrede.
Maar niet in dezelfde mate als nu die nieuwe Britse variant, dat is pas wanneer ze een nieuwe naam krijgen. Dus het gewoon Chinese variant noemen kan prima.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:48 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ja corona virussen muteren bijna constant eigenlijk. Maar de versie die rond ging in Wuhan hebben wij nooit in Nederland gehad toen was die al gemuteerd. Alleen zijn er nu een paar mutaties die wat grotere veranderingen hebben dan die daar voor. Stond een interessant artikel vandaag op Follow the Money vandaag.
Zou mij niet verbazen als de eerste mensen in kampen worden gestopt later dit jaar.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:49 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
De treinen staan al klaar richting Kamp Beatrixoord te Haren(GR)
Ik gok op 1 april, nu met het slechte weer en vroeg donker valt het allemaal nog te accepteren, maar als het straks mooi weer word dan verwacht ik dat er een "tipping point" komt, ik denk dat de overheid er alles aan wil doen om een zo groot mogelijke marge wilt opbouwen voor dat moment.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat continu beperken van de vrijheden, die bij een open, democratische samenleving horen, gaat door zo lang de bevolking het nog toelaat.
Ik vermoed dat het gros van de bevolking vanaf de zomer "niet meer meedoet", wanneer OMT-ers, virologen, RIVM-ers enz. dan nog altijd hel en verdoemenis preken voor hun 5 minutes of fame en het al dan niet demissionaire kabinet die paniekadviezen nog altijd klakkeloos volgt.
Dan is het een tijdje feest en dan zitten we dagelijks naar beelden van overstroomde ziekenhuizen te kijken.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:52 schreef Nexum het volgende:
Vragen jullie je wel eens af wat er zou gebeuren als de gehele wereld alle maatregelen zouden negeren en we allemaal doen alsof het hele virus niet bestaat?
Dan gaan er heel veel mensen dood.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:52 schreef Nexum het volgende:
Vragen jullie je wel eens af wat er zou gebeuren als de gehele wereld alle maatregelen zouden negeren en we allemaal doen alsof het hele virus niet bestaat?
Lekker struisvogelen en dan zoals in de US je opa en oma op straat laten liggen omdat er geen plek is in 't mortuarium.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:52 schreef Nexum het volgende:
Nee.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:52 schreef Nexum het volgende:
Daadwerkelijk of volgens de NOS?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:52 schreef Nexum het volgende:
Of uitpuilende massagraven zoals in Zwedenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:53 schreef D_A het volgende:
[..]
Lekker struisvogelen en dan zoals in de US je opa en oma op straat laten liggen omdat er geen plek is in 't mortuarium.
Eh nee de Britse mutatie is eigenlijk ook nog voor 98 procent hetzelfde virus. Die nieuwe namen worden vooral aangegeven om aan te duiden waar de nieuwe strains beginnen om te volgen voor de verspreiding en ook weer nieuwe mutaties te kunnen vinden.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar niet in dezelfde mate als nu die nieuwe Britse variant, dat is pas wanneer ze een nieuwe naam krijgen. Dus het gewoon Chinese variant noemen kan prima.
Iedere variant krijgt een aparte naam. De meeste waren alleen niet noemenswaardig. Het de Britse variant noemen is vooral een mediading.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar niet in dezelfde mate als nu die nieuwe Britse variant, dat is pas wanneer ze een nieuwe naam krijgen. Dus het gewoon Chinese variant noemen kan prima.
Er is een verschil tussen een variant en een mutatie; een variant bestaat uit verschillende mutaties.
Binnen 3 weken ziekenhuizen die zo vol liggen dat mensen in de gangen liggen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:52 schreef Nexum het volgende:
Zoals in Zweden, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Binnen 3 weken ziekenhuizen die zo vol liggen dat mensen in de gangen liggen.
Er zijn al meer dan drie miljoen mensen besmet geraakt. Dat heeft tot nu 13.000? Doden opgeleverd. Het merendeel viel in de verpleeghuizen die niet eens verzorgd zijn. Dus hoezo gaan er dan veel meer mensen dood? Het heeft een IFR van 0,33%. En onder de 50 zijn de sterftecijfers nog lager.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan gaan er heel veel mensen dood.
Ok, dat is fair. Maar die onzekerheidsmarges raken wel verloren in de gesprekken en publicaties erover. Er wordt op dit moment (door het RIVM) over gesproken alsof we deze week een gigantische stijging gaan krijgen. Ik hoop het uiteraard niet, maar als ie deze week niet komt, klopt er iets niet aan de cijfers.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tenzij je dus eerder met 19 januari zou moeten rekenen. Dan krijg je een ander verhaal.
En los daarvan zijn die reproductie getallen ook schattingen. Of die Britse variant 25 of 50% besmettelijker is maakt nogal veel uit. Beide vallen in de onzekerheidsmarges.
Je hebt een fatsoenlijke bron voor deze cijfers, of heb je nog meer debiels te melden?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:56 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Er zijn al meer dan drie miljoen mensen besmet geraakt. Dat heeft tot nu 13.000? Doden opgeleverd. Het merendeel viel in de verpleeghuizen die niet eens verzorgd zijn. Dus hoezo gaan er dan veel meer mensen dood? Het heeft een IFR van 0,33%. En onder de 50 zijn de sterftecijfers nog lager.
Zullen we deze discussie in 2020 laten?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:56 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Er zijn al meer dan drie miljoen mensen besmet geraakt. Dat heeft tot nu 13.000? Doden opgeleverd. Het merendeel viel in de verpleeghuizen die niet eens verzorgd zijn. Dus hoezo gaan er dan veel meer mensen dood? Het heeft een IFR van 0,33%. En onder de 50 zijn de sterftecijfers nog lager.
Kom nou eens uit die fabeltjesfuik, het is buiten veel leuker.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:56 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Omdat er groot deel van de ernstig zieken nu nog geholpen kunnen worden in het ziekenhuis. Als dat er teveel zijn, krijgen ze geen hulp en is de kans dat ze doodgaan een stuk groter.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:56 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dus hoezo gaan er dan veel meer mensen dood?
Ja ok, maar de Britse variant bestaat uit meerdere mutaties.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:55 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Eh nee de Britse mutatie is eigenlijk ook nog voor 98 procent hetzelfde virus. Die nieuwe namen worden vooral aangegeven om aan te duiden waar de nieuwe strains beginnen om te volgen voor de verspreiding en ook weer nieuwe mutaties te kunnen vinden.
https://en.wikipedia.org/wiki/Variant_of_Concern_202012/01quote:The variant is also notable for having more mutations than normally seen
Dan kunnen we de 'oude' variant ook prima de Chinese noemenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Iedere variant krijgt een aparte naam. De meeste waren alleen niet noemenswaardig. Het de Britse variant noemen is vooral een mediading.
Bij deze gaat het denk ik tot circa 2025 duren schat ik zoquote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:58 schreef DonDruiper het volgende:
Ik kan er gewoon niet bij dat sommige mensen er zulke complottheorieën op na houden dat ze echt denken de overheid willens en wetens zijn bevolking onder de duim wil houden. Dit is godverdomme geen Noord-Korea of China.
Wij zijn een modern Westers democratisch land die met een fucking pandemie te maken heeft en zo goed en kwaad als het kan probeert om dat onder controle te krijgen.
En ja, er gaat veel fout en ja, de overheid weet nog steeds niet alles. Maar dat weet niemand. Ze doen echt hun best.
En als je denkt dat het allemaal een vooropgezet plan is om de bevolking zoveel mogelijk onder de duim te houden mag je wat mij betreft een enkeltje GGZ boeken.
Of je noemt het de B117-variant en probeert anderen daarin mee te krijgen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daarom zeg ik, de oude variant kan prima de Chinese variant genoemd worden ondanks dat er een aantal mutaties plaatsgevonden hebben sindsdien.
Ook het RIVM rapporteert die betrouwbaarheidsintervallen. En ik denk niet zozeer dat ze nu direct een stijging verwachten, wel deze week afvlakking. De R van 15 januari is ook niet significant onder de 1, hè. Er is betrekkelijk weinig nodig om deze boven de 1 te duwen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ok, dat is fair. Maar die onzekerheidsmarges raken wel verloren in de gesprekken en publicaties erover. Er wordt op dit moment (door het RIVM) over gesproken alsof we deze week een gigantische stijging gaan krijgen. Ik hoop het uiteraard niet, maar als ie deze week niet komt, klopt er iets niet aan de cijfers.
Ja ja je punt is duidelijk.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan kunnen we de 'oude' variant ook prima de Chinese noemen
1 Juni of 2 Juni? Dat moet ik even weten, op 2 Juni krijg ik een keuken bezorgt.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:59 schreef Grems het volgende:
[..]
Bij deze gaat het denk ik tot circa 2025 duren schat ik zo
Net zoals in Zweden, Belarus en Brazilië. De lijken liggen daar torenhoog opgestapeld.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:53 schreef D_A het volgende:
[..]
Lekker struisvogelen en dan zoals in de US je opa en oma op straat laten liggen omdat er geen plek is in 't mortuarium.
Omdat je de sterftecijfers precies kan volgen, de Who dat ook gemeld heeft. Onder de vijftig zijn er weinig opnames en weinig doden.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:58 schreef DonDruiper het volgende:
Ik kan er gewoon niet bij dat sommige mensen er zulke complottheorieën op na houden dat ze echt denken de overheid willens en wetens zijn bevolking onder de duim wil houden. Dit is godverdomme geen Noord-Korea of China.
Wij zijn een modern Westers democratisch land die met een fucking pandemie te maken heeft en zo goed en kwaad als het kan probeert om dat onder controle te krijgen.
En ja, er gaat veel fout en ja, de overheid weet nog steeds niet alles. Maar dat weet niemand. Ze doen echt hun best.
En als je denkt dat het allemaal een vooropgezet plan is om de bevolking zoveel mogelijk onder de duim te houden mag je wat mij betreft een enkeltje GGZ boeken.
Het zijn varianten op het Chinese virus inderdaad, bijzonder dat je alleen bij de variaties hun oorsprong mag benoemen dat wel.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan kunnen we de 'oude' variant ook prima de Chinese noemenOm het makkelijk te houden.
Dus iedereen boven de 50 heeft maar pech?quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:00 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Omdat je de sterftecijfers precies kan volgen, de Who dat ook gemeld heeft. Onder de vijftig zijn er weinig opnames en weinig doden.
Dit rijtje ontgaat me even.quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Net zoals in Zweden, Belarus en Brazilië. De lijken liggen daar torenhoog opgestapeld.
Medio september denk ikquote:Op woensdag 3 februari 2021 00:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
1 Juni of 2 Juni? Dat moet ik even weten, op 2 Juni krijg ik een keuken bezorgt.
Ik heb geen twitter dus dat wordt hem nietquote:Op woensdag 3 februari 2021 00:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of je noemt het de B117-variant en probeert anderen daarin mee te krijgen.
[ afbeelding ]
Ik denk dat 'ie zelf wel weet wanneer z'n keuken komt.quote:
Het probleem met de vaccins is dat men het simpelweg niet weet en dat het dus een gok blijft, de kans word groot gezien dat je zelfs maanden er tussen kunt laten, probleem is, wie gaat dat gokken? Ik denk niet dat veel mensen die beslissing zouden durfen nemen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:01 schreef ipa84 het volgende:
Voor mensen die al een keer besmet zijn geweest met corona is misschien 1 dosis van een mRNA vaccin ook genoeg.
[ twitter ]
Ik ben inmiddels een expert in het inschatten wanneer iemand een wappie gaat worden, graag gepast respect voor mijn vaardigheden.quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk dat 'ie zelf wel weet wanneer z'n keuken komt.
Uit die afbeelding leid ik af dat de tweede dosis voor beide groepen nauwelijks een meerwaarde had.quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:01 schreef ipa84 het volgende:
Voor mensen die al een keer besmet zijn geweest met corona is misschien 1 dosis van een mRNA vaccin ook genoeg.
[ twitter ]
JIJ BENT ZEKER VAN DE MSM!quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:04 schreef Grems het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels een expert in het inschatten wanneer iemand een wappie gaat worden, graag gepast respect voor mijn vaardigheden.
De B117 is juist de Britse mutatie. De varianten die we hiervoor hadden waren de 20a, 20c, 20a EU2 en de 20e eu1.quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of je noemt het de B117-variant en probeert anderen daarin mee te krijgen.
[ afbeelding ]
Verdiep je eens in de globalistische agenda van de EU, dan ga je inzien dat deze pandemie en maatregelen ze verdomde goed uitkomt voor het behalen van hun goals.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:58 schreef DonDruiper het volgende:
Uiteraard komt ze dat goed uit, neemt niet weg dat Covid zelf gewoon nog een serieus probleem is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Verdiep je eens in de globalistische agenda van de EU, dan ga je inzien dat deze pandemie en maatregelen ze verdomde goed uitkomt voor het behalen van hun goals.
Nee.quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Verdiep je eens in de globalistische agenda van de EU, dan ga je inzien dat deze pandemie en maatregelen ze verdomde goed uitkomt voor het behalen van hun goals.
Ja man ze hebbe gewoon effe een virusje bestelt via het dark wep hehequote:Op woensdag 3 februari 2021 00:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zouden ze het daarom niet met alle liefde extra lang willen rekken?quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Uiteraard komt ze dat goed uit, neemt niet weg dat Covid zelf gewoon nog een serieus probleem is.
Daar krijg je niet de gelegenheid toe.quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee.
Als dit alles achter de rug is ga ik weer gewoon lekker voetballen, naar het voetballen toe, twee weken all in naar Turkije Raki klappen, 2 weken lang stomdronken naar beneden van piste 5A in Kitzbuhl en na een paar jaar was het allemaal een boze droom.
het wordt toch nooit meer hetzelfde?quote:Op woensdag 3 februari 2021 00:08 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee.
Als dit alles achter de rug is ga ik weer gewoon lekker voetballen, naar het voetballen toe, twee weken all in naar Turkije Raki klappen, 2 weken lang stomdronken naar beneden van piste 5A in Kitzbuhl en na een paar jaar was het allemaal een boze droom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |