dan zou ik verhuizen naar Thailand serieus overwegen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:48 schreef mir1986 het volgende:
Waarom is er toch een quarantaine ziekenhuis opgericht. Straks voor de mensen die gaan demonstreren en zich niet willen laten testen? Waarom gaat het in Zweden zo goed met minimale maatregelen? Ik ben bang, bang voor een naar Nederland, bang voor een Nederland waar er in maart niet gestemd mag worden. Bang voor een tweedeling, bang voor extra veel armoede. Bang voor onvrede.
Maar niet in dezelfde mate als nu die nieuwe Britse variant, dat is pas wanneer ze een nieuwe naam krijgen. Dus het gewoon Chinese variant noemen kan prima.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:48 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ja corona virussen muteren bijna constant eigenlijk. Maar de versie die rond ging in Wuhan hebben wij nooit in Nederland gehad toen was die al gemuteerd. Alleen zijn er nu een paar mutaties die wat grotere veranderingen hebben dan die daar voor. Stond een interessant artikel vandaag op Follow the Money vandaag.
Zou mij niet verbazen als de eerste mensen in kampen worden gestopt later dit jaar.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:49 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
De treinen staan al klaar richting Kamp Beatrixoord te Haren(GR)
Ik gok op 1 april, nu met het slechte weer en vroeg donker valt het allemaal nog te accepteren, maar als het straks mooi weer word dan verwacht ik dat er een "tipping point" komt, ik denk dat de overheid er alles aan wil doen om een zo groot mogelijke marge wilt opbouwen voor dat moment.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat continu beperken van de vrijheden, die bij een open, democratische samenleving horen, gaat door zo lang de bevolking het nog toelaat.
Ik vermoed dat het gros van de bevolking vanaf de zomer "niet meer meedoet", wanneer OMT-ers, virologen, RIVM-ers enz. dan nog altijd hel en verdoemenis preken voor hun 5 minutes of fame en het al dan niet demissionaire kabinet die paniekadviezen nog altijd klakkeloos volgt.
Dan is het een tijdje feest en dan zitten we dagelijks naar beelden van overstroomde ziekenhuizen te kijken.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:52 schreef Nexum het volgende:
Vragen jullie je wel eens af wat er zou gebeuren als de gehele wereld alle maatregelen zouden negeren en we allemaal doen alsof het hele virus niet bestaat?
Dan gaan er heel veel mensen dood.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:52 schreef Nexum het volgende:
Vragen jullie je wel eens af wat er zou gebeuren als de gehele wereld alle maatregelen zouden negeren en we allemaal doen alsof het hele virus niet bestaat?
Lekker struisvogelen en dan zoals in de US je opa en oma op straat laten liggen omdat er geen plek is in 't mortuarium.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:52 schreef Nexum het volgende:
Nee.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:52 schreef Nexum het volgende:
Daadwerkelijk of volgens de NOS?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:52 schreef Nexum het volgende:
Of uitpuilende massagraven zoals in Zwedenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:53 schreef D_A het volgende:
[..]
Lekker struisvogelen en dan zoals in de US je opa en oma op straat laten liggen omdat er geen plek is in 't mortuarium.
Eh nee de Britse mutatie is eigenlijk ook nog voor 98 procent hetzelfde virus. Die nieuwe namen worden vooral aangegeven om aan te duiden waar de nieuwe strains beginnen om te volgen voor de verspreiding en ook weer nieuwe mutaties te kunnen vinden.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar niet in dezelfde mate als nu die nieuwe Britse variant, dat is pas wanneer ze een nieuwe naam krijgen. Dus het gewoon Chinese variant noemen kan prima.
Iedere variant krijgt een aparte naam. De meeste waren alleen niet noemenswaardig. Het de Britse variant noemen is vooral een mediading.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar niet in dezelfde mate als nu die nieuwe Britse variant, dat is pas wanneer ze een nieuwe naam krijgen. Dus het gewoon Chinese variant noemen kan prima.
Er is een verschil tussen een variant en een mutatie; een variant bestaat uit verschillende mutaties.
Binnen 3 weken ziekenhuizen die zo vol liggen dat mensen in de gangen liggen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:52 schreef Nexum het volgende:
Zoals in Zweden, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Binnen 3 weken ziekenhuizen die zo vol liggen dat mensen in de gangen liggen.
Er zijn al meer dan drie miljoen mensen besmet geraakt. Dat heeft tot nu 13.000? Doden opgeleverd. Het merendeel viel in de verpleeghuizen die niet eens verzorgd zijn. Dus hoezo gaan er dan veel meer mensen dood? Het heeft een IFR van 0,33%. En onder de 50 zijn de sterftecijfers nog lager.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan gaan er heel veel mensen dood.
Ok, dat is fair. Maar die onzekerheidsmarges raken wel verloren in de gesprekken en publicaties erover. Er wordt op dit moment (door het RIVM) over gesproken alsof we deze week een gigantische stijging gaan krijgen. Ik hoop het uiteraard niet, maar als ie deze week niet komt, klopt er iets niet aan de cijfers.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tenzij je dus eerder met 19 januari zou moeten rekenen. Dan krijg je een ander verhaal.
En los daarvan zijn die reproductie getallen ook schattingen. Of die Britse variant 25 of 50% besmettelijker is maakt nogal veel uit. Beide vallen in de onzekerheidsmarges.
Je hebt een fatsoenlijke bron voor deze cijfers, of heb je nog meer debiels te melden?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:56 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Er zijn al meer dan drie miljoen mensen besmet geraakt. Dat heeft tot nu 13.000? Doden opgeleverd. Het merendeel viel in de verpleeghuizen die niet eens verzorgd zijn. Dus hoezo gaan er dan veel meer mensen dood? Het heeft een IFR van 0,33%. En onder de 50 zijn de sterftecijfers nog lager.
Zullen we deze discussie in 2020 laten?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:56 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Er zijn al meer dan drie miljoen mensen besmet geraakt. Dat heeft tot nu 13.000? Doden opgeleverd. Het merendeel viel in de verpleeghuizen die niet eens verzorgd zijn. Dus hoezo gaan er dan veel meer mensen dood? Het heeft een IFR van 0,33%. En onder de 50 zijn de sterftecijfers nog lager.
Kom nou eens uit die fabeltjesfuik, het is buiten veel leuker.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:56 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Omdat er groot deel van de ernstig zieken nu nog geholpen kunnen worden in het ziekenhuis. Als dat er teveel zijn, krijgen ze geen hulp en is de kans dat ze doodgaan een stuk groter.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:56 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dus hoezo gaan er dan veel meer mensen dood?
Ja ok, maar de Britse variant bestaat uit meerdere mutaties.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:55 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Eh nee de Britse mutatie is eigenlijk ook nog voor 98 procent hetzelfde virus. Die nieuwe namen worden vooral aangegeven om aan te duiden waar de nieuwe strains beginnen om te volgen voor de verspreiding en ook weer nieuwe mutaties te kunnen vinden.
https://en.wikipedia.org/wiki/Variant_of_Concern_202012/01quote:The variant is also notable for having more mutations than normally seen
Dan kunnen we de 'oude' variant ook prima de Chinese noemenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Iedere variant krijgt een aparte naam. De meeste waren alleen niet noemenswaardig. Het de Britse variant noemen is vooral een mediading.
Bij deze gaat het denk ik tot circa 2025 duren schat ik zoquote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:58 schreef DonDruiper het volgende:
Ik kan er gewoon niet bij dat sommige mensen er zulke complottheorieën op na houden dat ze echt denken de overheid willens en wetens zijn bevolking onder de duim wil houden. Dit is godverdomme geen Noord-Korea of China.
Wij zijn een modern Westers democratisch land die met een fucking pandemie te maken heeft en zo goed en kwaad als het kan probeert om dat onder controle te krijgen.
En ja, er gaat veel fout en ja, de overheid weet nog steeds niet alles. Maar dat weet niemand. Ze doen echt hun best.
En als je denkt dat het allemaal een vooropgezet plan is om de bevolking zoveel mogelijk onder de duim te houden mag je wat mij betreft een enkeltje GGZ boeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |