Dan moeten de vaccins wel (blijven) werken tegen de vele mutaties die ongetwijfeld gaan komen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Eind van het jaar zullen we er al heel anders voor staan qua vaccinaties. Zo niet dan hebben ze het vaccinatie proces dus nog meer verneukt en dan verliezen ze het draagvlak vanzelf.
Geen enkele reden om ervan uit te gaan dat 2022 nog een jaar word met strenge maatregelen. Kan hoor, maar ik denk het niet. Of dat nou komt door vaccinaties of door gebrek aan draagvlak/mensen die het zat zijn.
bij 0quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Boys
Net terug van sporten. Heb ik wat gemist? Gaan de kroegen weer open?
Zo nee, bij welk aantal wel?
kroegen staan nog niet op de routekaart......quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Boys
Niet, kroegen waren onderdeel van het oude normaal.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Boys
Wij van het FOMT zijn een kerk begonnen die zetelt in een kroegquote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Boys
Mazzeltje is wel dat de mRNA vaccins op relatief korte termijn zijn aan te passen, had ik begrepen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dan moeten de vaccins wel (blijven) werken tegen de vele mutaties die ongetwijfeld gaan komen.
Oh hebben we een nieuwe routekaartquote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kroegen staan nog niet op de routekaart......
Nooit meer. Zelfs als er nagenoeg niemand meer op de IC ligt moet je voor 23.00u de kroeg in zijn en gaat die om 00:00u dicht.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Boys
Can't blame em, had hetzelfde gedaanquote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:27 schreef halfway het volgende:
4 brandmeldingen bij 1 cafe in Nijmegen, tja dat krijg je na zo'n persconferentie
Uitzichtloos.
waarom die focus op dat zweten van jou?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Wij van het FOMT zijn een kerk begonnen die zetelt in een kroeg
Dansen, zuipen en zwetend menselijk contact is wel een eis
Ok, laat maar, niet genoeg fokkers die dat sociaal emotioneel aankunnen vrees ik
Als voorzitter van het FOMT steun ik dit idee. Als we nu een crowdfunding beginnen op de frontpage hebben we zo rond 2037 voldoende budget om de kroeg te kopen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Ok, laat maar, niet genoeg fokkers die dat sociaal emotioneel aankunnen vrees ik
niet slecht voor zo'n boomergriepjequote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Nooit meer. Zelfs als er nagenoeg niemand meer op de IC ligt moet je voor 23.00u de kroeg in zijn en gaat die om 00:00u dicht.
Het nieuwe normaal.
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oh hebben we een nieuwe routekaart![]()
Deed ik een Eragontje?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:37 schreef aTypisch het volgende:
[..]
waarom die focus op dat zweten van jou?
https://www.rijksoverheid(...)rt-coronamaatregelenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Kan dat ook vanuit je Wajong?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als voorzitter van het FOMT steun ik dit idee. Als we nu een crowdfunding beginnen op de frontpage hebben we zo rond 2037 voldoende budget om de kroeg te kopen.
Het alternatief is dat we tozo aanvragen, maar dat kan gezien worden als fraude. Of mensen laten doneren aan de kerk. Voordeel is dat het belastingaftrekbaar is!
Kroegen worden nu platgebrand lees ik net. Heb je toch niks meer aan.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kroegen staan nog niet op de routekaart......
Lees en huiverquote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Net zoals met vuurwerk, een jarenlange doorn in het oog van veel politici weer vakkundig en zonder al te veel weerstand opgelost. Scheelt een hoop rottigheid en politie inzet. Iedere jongere om 12 uur in bed, een droom voor ze.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Nooit meer. Zelfs als er nagenoeg niemand meer op de IC ligt moet je voor 23.00u de kroeg in zijn en gaat die om 00:00u dicht.
Het nieuwe normaal.
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:38 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, uiterst links is ‘waakzaam’
Count me in!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:36 schreef Molo het volgende:
[..]
En terecht.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:39 schreef ZarB het volgende:
[..]
Kroegen worden nu platgebrand lees ik net. Heb je toch niks meer aan.
Tijd dat we massaal schijt gaan krijgen aan die dikkerdjes van 50+quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:37 schreef aTypisch het volgende:
[..]
niet slecht voor zo'n boomergriepje
Zie de 'niet voor het gepeupel'-versie: https://www.rijksoverheid(...)estuurdersversie.pdfquote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En bij welke aantallen zijn we waakzaam? 40-45 op de IC?
dit jaar gewoon vuurwerk.....er ligt 3+ miljoen kilo klaar in de bunkersquote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Net zoals met vuurwerk, een jarenlange doorn in het oog van veel politici weer vakkundig en zonder al te veel weerstand opgelost. Scheelt een hoop rottigheid en politie inzet. Iedere jongere om 12 uur in bed, een droom voor ze.
Ziekelijk is hetquote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Net zoals met vuurwerk, een jarenlange doorn in het oog van veel politici weer vakkundig en zonder al te veel weerstand opgelost. Scheelt een hoop rottigheid en politie inzet. Iedere jongere om 12 uur in bed, een droom voor ze.
Minder dan 64 ziekenhuisopname per weekquote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hou je vastquote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
voor altijd waakzaamquote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik wil ook iets in de fik zetten!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:40 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
En terecht.
Je zal toch godver zo'n bedrijf hebben en dit als uitzicht hebben pfff
Waakzaam:quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zal productie net zo snel gaan voor de EU, zonder dat we maanden in lockdown zitten te wachten op de (tijdelijke) verlossing?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:36 schreef zalkc het volgende:
[..]
Mazzeltje is wel dat de mRNA vaccins op relatief korte termijn zijn aan te passen, had ik begrepen.
Je was toch een fok user?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Doneren aan een goed doel? Ongetwijfeld, geen ervaring mee.
Ja ik ookquote:
op welke datum zaten we vorig jaar daarop ?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:41 schreef groenen het volgende:
[..]
Minder dan 64 ziekenhuisopname per week
Is dit serieus?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:41 schreef groenen het volgende:
[..]
Minder dan 64 ziekenhuisopname per week
Ze zijn echt de greep op de realiteit volledig kwijt.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Hou je vast
Waakzaam is minder dan 3 IC opnames per dag
Landelijk
Minder dan 4 ziekenhuisopnames (incl IC) per 1 miljoen per week zelf, dus minder dan 68 opnames per week, totaal.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Hou je vast
Landelijk
De teringquote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waakzaam:
- Minder dan 35 tests per 100.000 inwoners per week
- Minder dan 4 opnames (incl IC) per 1 miljoen inwoners per week
In 2025 ofzo mag je dus eindelijk weer 8 mensen thuis ontvangen. Ik kijk er weer naar uit.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze zijn echt de greep op de realiteit volledig kwijt.
Hugo is totaal ongeschikt voor zijn functie maar ik kan ergens nog wel sympathie voor de man opbrengen. Rutte is zoals we hem al jaren kennen: visieloos.
Die zat op een beleidsministerie en nu opeens midden in een pandemie. Ik benijd hem niet, heb ook wel wat medelijden met 'mquote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hugo is totaal ongeschikt voor zijn functie maar ik kan ergens nog wel sympathie voor de man opbrengen.
En wurmt zich (ten koste van anderen) weer lekker naar een volgend premierschapquote:Rutte is zoals we hem al jaren kennen: visieloos.
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:44 schreef June. het volgende:
Ik maak me inmiddels meer zorgen over de enorme economische gevolgen van dit alles. En ja, ik werk in de zorg. Ik hoef die vaccinatie (nog) niet. En de logica waarom 90 plussers worden gevaccineerd snap ik helemaal niets van. Gemiddelde levensverwachting is los van corona een half jaar
En dan voila, een nieuwe routekaartquote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
In 2025 ofzo mag je dus eindelijk weer 8 mensen thuis ontvangen. Ik kijk er weer naar uit.
Opleiding/scholing van de jeugd kapotquote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:44 schreef June. het volgende:
Ik maak me inmiddels meer zorgen over de enorme economische gevolgen van dit alles.
Met zulke eisen kom je nooit in waakzaam.quote:
qua geld kan er nog een 2e epidemie volgen voordat het ons dagelijks leven echt gaat raken. Het kost kapitalen, maar we kunnen het als land nog goed lijden.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:44 schreef June. het volgende:
Ik maak me inmiddels meer zorgen over de enorme economische gevolgen van dit alles. En ja, ik werk in de zorg. Ik hoef die vaccinatie (nog) niet. En de logica waarom 90 plussers worden gevaccineerd snap ik helemaal niets van. Gemiddelde levensverwachting is los van corona een half jaar
daar zaten we vorig jaar half juni opquote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Minder dan 4 ziekenhuisopnames (incl IC) per 1 miljoen per week zelf, dus minder dan 68 opnames per week, totaal.
Ja lachen als een boer met kiespijn. Wie bedenkt zoiets?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:45 schreef YourCaptor het volgende:
[..]![]()
het klinkt als een slechte grap, maar zo gaat dit echt.
Voor een virus wat nooit meer weg gaat, schei uit manquote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Hou je vast
Landelijk
Dan zitten we dus op waakzaam.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daar zaten we vorig jaar half juni op
Onze leidersquote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:48 schreef June. het volgende:
[..]
Ja lachen als een boer met kiespijn. Wie bedenkt zoiets?
quote:
We moeten er nog maar eens een overlegje aan wagen zie ikquote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar een echte zolderkamerstrijder heeft geen Wajong, die heeft WW of zit in de ziektewet.
Eigenlijk ben ik het wel eens met @Predator40 in juli is het klaar, of het virus weg is of nietquote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:51 schreef Caland het volgende:
Ik snap het ook niet
Je maakt dus een routekaart waarin je perspectief wil bieden maar daarin wordt geen enkele exitstrategie vermeldt en de lichtste vorm van maatregelen zijn zo ongeveer de strengste van 2020
Communicatiegoden bij de overheid zeg. Misschien kunnen ze weer stukjes gaan schrijven over ratels bij voetbalwedstrijden
Nee, dan heb ik een virtuele heisessie. Ik denk dat ik vrijdag wel wat tijd heb voor een bila.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:50 schreef Molo het volgende:
[..]
We moeten er nog maar eens een overlegje aan wagen zie ik
Donderdag een bilaatje?
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:51 schreef Caland het volgende:
Ik snap het ook niet
Je maakt dus een routekaart waarin je perspectief wil bieden maar daarin wordt geen enkele exitstrategie vermeldt en de lichtste vorm van maatregelen zijn zo ongeveer de strengste van 2020
Communicatiegoden bij de overheid zeg. Misschien kunnen ze weer stukjes gaan schrijven over ratels bij voetbalwedstrijden
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:49 schreef leolinedance het volgende:
Wat vinden we van het geboden perspectief?
Alsof de tijden nog niet ingewikkeld genoeg zijn, ben ik het ook nog eens met Claudia de Breij. Wat gebeurt er allemaal?quote:
Nu je het zegt, dat dat nog eens zou gebeurenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Alsof de tijden nog niet ingewikkeld genoeg zijn, ben ik het ook nog eens met Claudia de Breij. Wat gebeurt er allemaal?
Precies wat ik dachtquote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Alsof de tijden nog niet ingewikkeld genoeg zijn, ben ik het ook nog eens met Claudia de Breij. Wat gebeurt er allemaal?
Zo ingewikkeld is het toch allemaal niet? Ze verwachten weer een opleving, dus ze verlengen de lockdown. Wel versoepelen ze een paar dingen om het leed wat te verzachten: basisscholen open, winkels open voor afhaal. En wellicht gaat ook de avondklok er nog af.quote:
quote:Artikel 1
Het Universitair Medisch Centrum Groningen wordt aangewezen als ziekenhuis waar gedwongen isolatie van (vermoedelijke) patiënten met covid-19 (geïnfecteerd met SARS-CoV-2-virus) plaatsvindt als bedoeld in artikel 31 Wpg.
quote:TOELICHTING
Vanwege de uitbraak van Covid-19 is het nodig een ziekenhuis aan te wijzen waar patiënten kunnen worden geïsoleerd die (vermoedelijk) besmet zijn met deze infectieziekte en die niet vrijwillig meewerken aan isolatie. Na overleg met het Universitair Medisch Centrum Groningen (onderdeel Beatrixoord) is dat ziekenhuis bereid om enkele patiënten op te nemen die, in overeenstemming met advies van de GGD en het RIVM, niet thuis in isolatie kunnen blijven. Een besluit tot opname in UMCG wordt uitsluitend genomen na samenspraak tussen RIVM en UMCG. De aanwijzing geschiedt op grond van artikel 34 van de Wet publieke gezondheid.
R Britse variant is 1,5 van de R oude variant. Die laatste is nu 0,85 dus de R van de Britse variant is nu ongeveer 1,28 met tweederde van het totaal positief geteste personen inderdaad.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:01 schreef Fukushima het volgende:
Rutte zei:
R = 0,85 van de 'oude' variant
R britse variant is x 1,3 (Toch?) of was het een R0 van 1,3?
66% = britse variant
besmettingen vandaag +/-3500
dan gaat het dus snel stijgen binnenkort....
[ afbeelding ]
Die gaat er met geen mogelijkheid af tenzij er een wonder ontstaat deze weekquote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
En wellicht gaat ook de avondklok er nog af.
Mwah, die verplichte isolatie (als je niet vrijwillig meewerkt) bestond al. Dus dat is niks nieuwsquote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:58 schreef chratnox het volgende:
https://www.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2021-4662.html?s=08
Hebben we deze al gezien? Ik vind dit best heftig.
[..]
[..]
11 maanden te laatquote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:58 schreef chratnox het volgende:
die niet vrijwillig meewerken aan isolatie.
Wie dat wel serieus dacht moet naar een dokterquote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Die gaat er met geen mogelijkheid af tenzij er een wonder ontstaat deze week
Aldus lid van OMT direct na de persconferentie
Niets nieuws onder de zon. Die locatie is dat altijd al, voor andere ziektes.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
Er gaat niets boven Groningen...quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
3 opnames per dagquote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Als ik corona krijg en dan zeer besmettelijk ben, mag ik dan bij jou Claudia?quote:
4.35 jaar voor 90-jarigen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:44 schreef June. het volgende:
Toch landt het echt niet (bij mij in elk geval). Ik zal het ongetwijfeld verkeerd zien, maar ik heb geen idee waar.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:58 schreef Salina het volgende:
[..]
R Britse variant is 1,5 van de R oude variant. Die laatste is nu 0,85 dus de R van de Britse variant is nu ongeveer 1,28 met tweederde van het totaal positief geteste personen inderdaad.
Je hebt nu met factor 1.3 gerekend volgens mij, maar dat moet dan factor 1.5 zijn neem ik aan?
Volgens mij even aanpassen dat laatste. Dus nog een steilere groei.
En inderdaad, nu zal ongeveer het kantelpunt zijn dat we weer gaan stijgen.
https://www.khn.nl/nieuws(...)ceptabel-voor-horecaquote:Routekaart coronamaatregelen onacceptabel voor horeca
Horeca opnieuw achtergesteld in heropeningsplan
Gepubliceerd op: 2 februari 2021
Vanaf volgende week mogen de basisscholen en kinderdagverblijven weer open en komt er versoepeling voor de retail; winkels mogen gaan werken met het click & collect principe, waarbij klanten online of telefonisch bestellen en hun producten vervolgens ophalen in de winkel. De andere maatregelen, inclusief de avondklok, blijven tot 2 maart gelden. Op 23 februari volgt het afwegings- en persmoment. KHN is uitermate teleurgesteld in de gepresenteerde routekaart van het kabinet. In alle fasen blijft het overgrote deel van de horeca vrijwel op slot, clubs & discotheken zijn door het kabinet vanavond feitelijk failliet verklaard. Volstrekt onwerkbaar en een doodvonnis voor het merendeel van de horeca. Tegen de gemaakte afspraken in heeft er voor publicatie geen overleg met de sector plaatsgevonden, terwijl dat wel beloofd was; volstrekt onacceptabel.
Het kabinet benadrukt keer op keer dat we alleen sámen het coronavirus kunnen terugdringen. De routekaart is echter eenzijdig opgelegd en tot stand gekomen zonder de sector hierin te kennen.
KHN-voorzitter Robèr Willemsen: “Het kan niet waar zijn dat dit de eindversie is van de routekaart, waarmee de horeca het vanaf 2 maart moet doen. Als dit het sámen is waar het kabinet het telkens over heeft, dan vraag ik me ernstig af hoe het er uit zou zien als we er ‘alleen’ voor staan. Het voelt in ieder geval hetzelfde. KHN laat het hier absoluut niet bij zitten. We eisen spoedoverleg met het kabinet om tot structurele verbeteringen van de routekaart te komen. Er ligt niet voor niets een plan aan slimme maatregelen klaar. Echter lijkt het er ernstig op dat het advies vanuit experts uit de sector in de wind geslagen wordt. Schandelijk; de sector kan namelijk echt verantwoord open middels slimme maatregelen. We gaan er vanuit dat het kabinet aan onze oproep gehoor geeft; in de tussentijd zullen we ons beraden op stevige acties en eventueel te nemen juridische stappen.”
Vanavond bleef écht perspectief voor de heropening van eet- en drinkgelegenheden opnieuw uit. Een keiharde klap in het gezicht van horecaondernemers. De horeca wil tegelijk met winkels open, waarbij ondernemers weer volledig én zonder restricties kunnen ondernemen.
Ik snap hem wel. Als je wat wil moet je het nu doen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:07 schreef belanov het volgende:
[..]
https://www.khn.nl/nieuws(...)ceptabel-voor-horeca
Volgende week verwacht ik dat het op 117% zitquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch landt het echt niet (bij mij in elk geval). Ik zal het ongetwijfeld verkeerd zien, maar ik heb geen idee waar.
Als we nu op 66% Britse variant zitten en die variant de 'oude' variant zo ver weggedrukt heeft. Waarom is het beeld vooralsnog dan nog steeds dalend? Je verwacht toch met zo'n hoge R dat de stijging al eerder in gang moet zijn gezet. @:Janneke141 had uitgerekend dat dat ergens rond de 34% lag, en dat was al meer dan een week geleden.
Na 5 dagen zijn de meeste cijfers bekend, dus zou je vanaf eind afgelopen week geen daling in de dagcijfers moeten zien, maar zou je ineens een groei moeten gaan zien?
net zoals de vaccinaties ?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Volgende week verwacht ik dat het op 117% zit
We mogen weer wedstrijden doen bij waakzaam aka 2022.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ook weer niets over (buiten)sporten natuurlijk, of een stimulans om daar soepeler met regels en richtlijnen om te gaan.
Nouja, zonder gekheid. Iets klopt er ergens niet. Ik heb geen idee waar het niet klopt, maar de cijfers komen niet overeen met elkaar op één of andere manier.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Volgende week verwacht ik dat het op 117% zit
Knap stukje werkquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Crosspost uit het mutanten topic. Ik draai af en toe wat code om te zien hoe besmettingen verlopen in landen met mutaties. Zuidelijk Afrika, UK, Brazilie, en ook Europa. Denemarken apart omdat ze er daar zo kort op zitten en dus een goede indicatie is naar mijn mening.
Denemarken: Vrijwel alle regio's laten een hele kleine toename zien de laatste dag van de grafiek, maar vorige week was er nog wel een daling, vooral veroorzaakt door de Captial region.
[ afbeelding ]
Brazilie: Een beetje erratic, maar het lijkt in Amazonas (Manaus) iets af te nemen. Mato Grosso, een buurstaat, lijkt na een afname weer iets toe te nemen. In Rio is nog niet echt iets te zien van een grote toename.
[ afbeelding ]
Zuidelijk Afrika: Alleen Zambia en Mozambique lijken nog (of weer) toe te nemen. Botswana is altijd erratic. Zim, SA, Malawi, Lesotho en Namibie nemen allemaal weer af.
[ afbeelding ]
Europa: Portuugal stijgt nog en daar waren vandeweek nog maar 7 IC bedden beschikbaar in het hele land schijnbaar. Er zijn een paar Duitse militairen aan het helpen. Spanje lijkt alweer te zakken. Verder zakhet eigenlijk overal wel, of is het gewoon laag. Belgie is laag, maar neemt een beetje toe.
[ afbeelding ]
UK: Het aantal hospitalisaties per dag neemt af en zit nu ongeveer op het niveau van de piek in april.
[ afbeelding ]
Wel is het aantal mensen wat op dit moment in het ziekenhuis ligt nog een stuk hoger dan in april, maar ook daar is nu goed een daling te zien:
[ afbeelding ]
Nou dit heb ik dus ook.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch landt het echt niet (bij mij in elk geval). Ik zal het ongetwijfeld verkeerd zien, maar ik heb geen idee waar.
Als we nu op 66% Britse variant zitten en die variant de 'oude' variant zo ver weggedrukt heeft. Waarom is het beeld vooralsnog dan nog steeds dalend? Je verwacht toch met zo'n hoge R dat de stijging al eerder in gang moet zijn gezet. @:Janneke141 had uitgerekend dat dat ergens rond de 34% lag, en dat was al meer dan een week geleden.
Na 5 dagen zijn de meeste cijfers bekend, dus zou je vanaf eind afgelopen week geen daling in de dagcijfers moeten zien, maar zou je ineens een groei moeten gaan zien?
Ik begrijp ook niet dat er bij de zuiderburen ook geen paniek of urgentie lijkt te zijn, houd de variant op bij de grens?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, zonder gekheid. Iets klopt er ergens niet. Ik heb geen idee waar het niet klopt, maar de cijfers komen niet overeen met elkaar op één of andere manier.
Terecht.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:07 schreef belanov het volgende:
[..]
https://www.khn.nl/nieuws(...)ceptabel-voor-horeca
De Britse variant heeft slechte ervaringen met Brussel, die slaat hij over.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:13 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet dat er bij de zuiderburen ook geen paniek of urgentie lijkt te zijn, houd de variant op bij de grens?
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
De Britse variant heeft slechte ervaringen met Brussel, die slaat hij over.
Zeer terecht idd. Die worden weer even flink in de anus genomen.quote:
@_serial_ zie jij een afvlakking in de dagcijfers van afgelopen week? De meldingen per meldingsdatum zegmaar.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nou dit heb ik dus ook.
Toen Rutte vertelde dat ondertussen 2/3e van de besmettingen de Britse mutatie zijn, dacht ik dat hij er een positief punt van ging maken
Het lijkt al dan niet met maatregelen ook snel weer onder controle te krijgen. UK, Ierland, SA, Namibia, Zimbabwe daar is het toch allemaal weer snel afgenomen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
Knap stukje werk![]()
Maar het voelt eigenlijk meer alsof we er eigenlijk niet zoveel invloed op hebben en het virus zelf fluctueert
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |