Het nieuwe normaal is zonder gifjesquote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hebben we daar eigenlijk al een routekaart voor?
Waar staat dat het gaat over 66% van de GEREGISTREERDE besmettingen? Immers, het gemelde aantal besmettingen zijn in werkelijkheid besmettingen van twee weken daarvoor.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens het RIVM was afgelopen week 66% van de totale besmettingen de Britse variant. Oftewel, van de 28.000 besmettingen was ~18000 de Britse variant. Dat zou dus inhouden dat de 'oude' variant nog maximaal 10000 is.
Met de R die genoemd wordt zou dat aan het einde van komende week op 36000 moeten zitten.
De enige manier waarop de 'oude' variant nog maximaal 10.000 is is wanneer de R ver onder de huidige schatting zit.
Nou fraai is dat.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:04 schreef chroestjov het volgende:
Helaas, dit is het nieuwe normaal, je zal ermee moeten leren leven.
Het zal ze vast lukken om via de NOS te verkondigen dat dE cIjFeRs erg zorgwekkend zijn de komende jarenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:00 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hou eens op met dat gejank, ze hebben niks te willen. Als er niks meer aan de hand is gaat alles weer terug naar vanouds, met wat wijze lessen hoop ik. Of denk je dat de NL overheid machtig genoeg is om een corona angst in stand te houden als het wereldwijd voor de rest voorbij is
Zo informatief is het topic allang niet meer.quote:
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het nieuwe normaal is zonder gifjes
Uhm, daar zat nog wat tussen he.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
In dat programma? Je zie de rest van de dag dus ik ging daar van uit.
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat de minister fouten maakt maar de toon jegens hem best wat gematigder mag.
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok prima, maar wordt er ook gepraat over de inhoudelijke kritiek die er binnenkomt? Want dat is ook nogal wat.
De afgelopen avond voornamelijk geschreeuw en emotie. Ook wel begrijpelijk, het raakt ons allen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zo informatief is het topic allang niet meer.
Hmm... klinkt bijna net zo erg als de dystopie die jij voorstaat, jeweetwel, waarin je vermogen bepaalt of je van waarde bent voor een samenleving.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:05 schreef Grems het volgende:
[..]
Nee, pas als aan vrijwel niet te behalen doelstellingen voldaan wordt mag het leven terug naar omstandigheden die voor maart 2020 buiten Noord-Korea ondenkbaar waren![]()
De facto een dystopisch nieuw normaal dus
Maar dan zou die 66% gaan over besmettingen van vier weken geleden? Ik snap het niet meerquote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waar staat dat het gaat over 66% van de GEREGISTREERDE besmettingen? Immers, het gemelde aantal besmettingen zijn in werkelijkheid besmettingen van twee weken daarvoor.
quote:Met modellering wordt geschat dat van de mensen die afgelopen week (27 januari tot en met 2 februari) besmet werden, ongeveer twee derde de Britse variant heeft.
Ja, maar ze moeten nog even volhouden. Tot 2026 ofzo...quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bij ons beginnen er ook weer leerlingen onder de radar te verdwijnen, ook al was iedereen de eerste twee weken van januari nog wel aardig in de running. En ook steeds meer leerlingen die het op zich prima doen beginnen steeds verder weg te zakken. Het gaat achteruit, en dat wordt alleen maar erger.
En het is niet alleen dat ze niet naar school kunnen hè. Alle andere dingen waarmee de gemiddelde tiener zijn leven vult kunnen ook niet.
Alleen bestaat deze dystopie buiten het hoofd van Ettoquote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmm... klinkt bijna net zo erg als de dystopie die jij voorstaat, jeweetwel, waarin je vermogen bepaalt of je van waarde bent voor een samenleving.
Als een ieder geschreeuw en emotie nou in één posting stopt, dan zijn we er sneller doorheen en kunnen we het weer over interessante zaken hebben en goede argumenten gebruiken.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
De afgelopen avond voornamelijk geschreeuw en emotie. Ook wel begrijpelijk, het raakt ons allen.
Als de R dus flink boven de 1 zit niet. Dan is het even doorbijten en dan zijn we er vanaf.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ja, maar ze moeten nog even volhouden. Tot 2026 ofzo...
Nee, ik vermoed dat die 66% gaat over besmettingen die momenteel gebeuren (of zeer recentelijk gebeurden), maar nog niet in de cijfers terugkomen, want die mensen zijn helemaal nog niet positief getest, want ze hebben nog geen klachten ontwikkeld.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar dan zou die 66% gaan over besmettingen van vier weken geleden? Ik snap het niet meer
Vóór!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als een ieder geschreeuw en emotie nou in één posting stopt, dan zijn we er sneller doorheen en kunnen we het weer over interessante zaken hebben en goede argumenten gebruiken.
Dat klinkt eerder naar de voetbaltrainer, die ondanks dat de laatste 13 wedstrijden allemaal verloren werden, nog altijd het volste vertrouwen van het clubbestuur en spelers heeft...quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat de minister fouten maakt maar de toon jegens hem best wat gematigder mag.
Laten we inderdaad elke vorm van emotie uitschakelen, zodat we allemaal als couch potato onze dood kunnen afwachtenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:07 schreef zalkc het volgende:
De afgelopen avond voornamelijk geschreeuw en emotie. Ook wel begrijpelijk, het raakt ons allen.
Zeg dat. Voedseltekorten, eenpartijstelsel, executies, concentratiekampen, marcherende soldaten... Noord-Korea 2.0 hier.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:09 schreef Grems het volgende:
[..]
Alleen bestaat deze dystopie buiten het hoofd van Etto
Ik ben zeer benieuwd wat er van alle ambities terecht komt om deltaplannen voor het onderwijs, kinderen, jongeren etc. etc. te gaan opstellen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ja, maar ze moeten nog even volhouden. Tot 2026 ofzo...
Als dat is wat we gewend waren, doe mij die maar dan. En het is niet dat dat punt er nu beter op wordt, ofzo.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmm... klinkt bijna net zo erg als de dystopie die jij voorstaat, jeweetwel, waarin je vermogen bepaalt of je van waarde bent voor een samenleving.
Ik snap hem, bedankt. Hoeveel 'vertraging zit daar in dan, is dat een week? Volgens mij nauwelijks 5 dagen toch?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, ik vermoed dat die 66% gaat over besmettingen die momenteel gebeuren (of zeer recentelijk gebeurden), maar nog niet in de cijfers terugkomen, want die mensen zijn helemaal nog niet positief getest, want ze hebben nog geen klachten ontwikkeld.
Kortom, het effect van die vermeende 66% gaat over de cijfers van over pak m beet een week.
Ik zie nu pas de edit. Kortom: het gaat om mensen die nu besmet zijn, maar mensen die in de afgelopen week besmet zijn, gaan de komende week pas testen, vervolgens moet nog de test geregistreerd worden etcquote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar dan zou die 66% gaan over besmettingen van vier weken geleden? Ik snap het niet meer
Dit is wat het RIVM zegt:
[..]
Alleen was het nu een journalist die het aanstipte.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:11 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat klinkt eerder naar de voetbaltrainer, die ondanks dat de laatste 13 wedstrijden allemaal verloren werden, nog altijd het volste vertrouwen van het clubbestuur en spelers heeft...
Ik vermoed dat iedereen jonger dan 40 inmiddels PTSS opgelopen heeft met betrekking tot het woord even.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als de R dus flink boven de 1 zit niet. Dan is het even doorbijten en dan zijn we er vanaf.
Ik was even aan het zoeken, maar zie net dat @MoreDakka me voor was. Het ging over het aantal geregistreerde besmettingen tussen 27 januari en 2 februari, waar werd ingeschat dat deze variant 66% was.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waar staat dat het gaat over 66% van de GEREGISTREERDE besmettingen? Immers, het gemelde aantal besmettingen zijn in werkelijkheid besmettingen van twee weken daarvoor.
Zelfs in het optimale proces duurt het 7 of 8 dagen, inclusief 6 dagen incubatietijd.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik snap hem, bedankt. Hoeveel 'vertraging zit daar in dan, is dat een week? Volgens mij nauwelijks 5 dagen toch?
Even doorbijten en dan? Nog langer doorbijten?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:09 schreef Anton91 het volgende:
Als de R dus flink boven de 1 zit niet. Dan is het even doorbijten en dan zijn we er vanaf.
Scholen mogen in elk geval niet vragen om medische gegevens, bijvoorbeeld een testresultaat. Het lijkt me niet dat ze dat binnen een week kunnen veranderen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:13 schreef Claudia_x het volgende:
Waar ik zelf nog wel in geïnteresseerd ben: heb ik nu goed gehoord dat kinderen in quarantaine moeten als een klasgenoot corona heeft en dat ze op de vijfde dag een test moeten ondergaan om weer naar school te mogen? Kan de overheid hiertoe verplichten? Moeten testresultaten worden overlegd aan scholen?
Nou ja, dat zijn de vragen waar m'n dochter mee zit. Die heeft sinds vanavond ineens een enorme hekel aan De Jonge.
Omstandigheden die buiten Noord-Korea ondenkbaar waren, Etto. Ik weet dat begrijpend lezen moeilijker wordt met de jaren maar dat houdt dus niet in dat het in alle aspecten is zoals Noord-Korea.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zeg dat. Voedseltekorten, eenpartijstelsel, executies, concentratiekampen, marcherende soldaten... Noord-Korea 2.0 hier.
Misschien moet je dan tegengeluid maken zonder BNW of WW2 referenties.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:12 schreef chroestjov het volgende:
Ik zie posts met tegengeluid ook weer actief verdwijnen?
Is sarcasme nu ook al verboden?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Stellen dat er in Duitsland mensen in kampen gestopt worden wegens het plaatsen van gifjes is geen tegengeluid. Dat is batsh*t insane.
Het bekt alleen wel lekker, 'Noord-Korea'.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:14 schreef Grems het volgende:
[..]
Omstandigheden die buiten Noord-Korea ondenkbaar waren, Etto. Ik weet dat begrijpend lezen moeilijker wordt met de jaren maar dat houdt dus niet in dat het in alle aspecten is zoals Noord-Korea.
Ja, volgens mij heeft ze dat goed begrepen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:13 schreef Claudia_x het volgende:
Waar ik zelf nog wel in geïnteresseerd ben: heb ik nu goed gehoord dat kinderen in quarantaine moeten als een klasgenoot corona heeft en dat ze op de vijfde dag een test moeten ondergaan om weer naar school te mogen? Kan de overheid hiertoe verplichten? Moeten testresultaten worden overlegd aan scholen?
Nou ja, dat zijn de vragen waar m'n dochter mee zit. Die heeft sinds vanavond ineens een enorme hekel aan De Jonge.
Als het een infectiegolf is die niet met maatregelen te stoppen is komt er vanzelf wel een einde aan door herd immunityquote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:14 schreef Fred het volgende:
[..]
Even doorbijten en dan? Nog langer doorbijten?
Volgens mij zijn het richtlijnen waar de lokale GGD's dan mee moeten werken. Dus geen 'verplichting' an sich.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:13 schreef Claudia_x het volgende:
aanvullend:quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zelfs in het optimale proces duurt het 7 of 8 dagen, inclusief 6 dagen incubatietijd.
Zorgwekkende mutatie ontdekt in Zimbabwe.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:06 schreef Grems het volgende:
[..]
Het zal ze vast lukken om via de NOS te verkondigen dat dE cIjFeRs erg zorgwekkend zijn de komende jaren
Houd je gedeisd, breng de mods niet op ideeën!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:15 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Is sarcasme nu ook al verboden?
Was het maar zo'n feest.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:15 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Is sarcasme nu ook al verboden?
De interessante vraag is dan wat de verhouding was op die dag.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
aanvullend:
Zelf hou ik minimaal 7 dagen aan, en eigenlijk pas na 10 dagen durf ik een gerede inschatting te doen van de R. Na 14 dagen kun je vrij zeker zijn (is ook wat het RIVM aanhoudt).
Kortom: de cijfers van vandaag reflecteren het beeld van het aantal besmettingen grofweg 10 dagen terug.
Het is 7 tot 8 dagen idd, maar na een dag of 5 was 75%/80% compleet. Dus ~12 dagen na die persoon besmet is moet die sowieso in de cijfers zitten.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zelfs in het optimale proces duurt het 7 of 8 dagen, inclusief 6 dagen incubatietijd.
Even volhouden nogquote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zorgwekkende mutatie ontdekt in Zimbabwe.
Laten we dat dan versnellen en stoppen met het opsluiten van mensen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:15 schreef Anton91 het volgende:
Als het een infectiegolf is die niet met maatregelen te stoppen is komt er vanzelf wel een einde aan door herd immunity
Zal het wat helpen als er een disclaimer bij een post wordt geplaatst wanneer het sarcasme betreft?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien moet je dan tegengeluid maken zonder BNW of WW2 referenties.
Uit de losse pols: zo rond de 40:60, 40 = Brits.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De interessante vraag is dan wat de verhouding was op die dag.
En toen was deze variant al rond de 35%. Er was al meerdere keren uitgerekend dat de cijfers dan zouden gaan stijgen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
aanvullend:
Zelf hou ik minimaal 7 dagen aan, en eigenlijk pas na 10 dagen durf ik een gerede inschatting te doen van de R. Na 14 dagen kun je vrij zeker zijn (is ook wat het RIVM aanhoudt).
Kortom: de cijfers van vandaag reflecteren het beeld van het aantal besmettingen grofweg 10 dagen terug.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |