abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197790707
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nouja, precies. En dat is (volgens de cijfers) al een stuk meer dan een week geleden. Dat was uit mn hoofd rond 17 januari.

Dat zijn mensen die dan al besmet zijn, dus in een dag of 5 daarna gaan testen, dus rond 24/25 januari in de cijfers terecht moeten zijn gekomen. Als die variant dan in een week groeit van zo rond de 34/35% naar 50% blijft die dus toenemen, terwijl dat niet te zien is in de huidige cijfers.

Deze cijfers kunnen dus logisch zijn, mits de R van de oude variant significant lager ligt waardoor de daling even hard gaat als de stijging.
Maar over welke dag heb je het dan? 'twee weken terug' is ruim. Net zoals '66% vorige week'. Als je het hebt over een terugkijkspiegel van 10 dagen is zo'n percentage over een hele week lastig vergelijken.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 23:29:36 #227
451005 Grems
Clown World
pi_197790713
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:27 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dan kunnen we toch ook Myanmar inmiddels wel noemen?
Daar hebben ze waarschijnlijk sinds de militaire staatsgreep Nederlandse toestanden zoals een avondklok inderdaad.
pi_197790714
De oude variant is de Chinese variant. Geen reden om het wat anders te noemen :)
  dinsdag 2 februari 2021 @ 23:30:16 #229
451005 Grems
Clown World
pi_197790718
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:28 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

[..]

[..]

Mja, je kan ook over Iran beginnen. Daar zijn discotheken bv en spontane acties voor jongeren ook verboden.
Ook zo'n vrij land inderdaad.
pi_197790740
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:29 schreef MoreDakka het volgende:
De oude variant is de Chinese variant. Geen reden om het wat anders te noemen :)
Er zijn inmiddels duizenden varianten. Sterker nog, volgens mij begonnen wij deze ellende met een Italiaanse variant. ;)
pi_197790754
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er zijn inmiddels duizenden varianten. Sterker nog, volgens mij begonnen wij deze ellende met een Italiaanse variant. ;)
Een nieuwe Golf Variant voor dit topic:

pi_197790756
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar over welke dag heb je het dan? 'twee weken terug' is ruim. Net zoals '66% vorige week'. Als je het hebt over een terugkijkspiegel van 10 dagen is zo'n percentage over een hele week lastig vergelijken.
Die 66% is van 27 januari tot 2 februari, zoals @MoreDakka postte. Week ervoor was (uit mijn hoofd) rond de 50% en week daarvoor rond de 34%

Dat houdt in dat de cijfers van 13 tot 19 januari zo rond de 34% de Britse variant bevatten volgens het rekenmodel van het RIVM. Ik ben even aan 't zoeken naar een artikel erover, maar dit is wat ik herinner gelezen te hebben.

Dus, 13 januari zat ie al op 34% volgens dat rekenmodel, waardoor die variant op dat moment al op zijn kantelpunt had moeten zitten.

10 dagen erbij op tellen en je zit rond de 23 januari, dus die cijfers had je nu allang moeten hebben. Oftewel, volgens dat percentage had de stijging al in gang gezet moeten zijn en had het afgelopen week moeten stagneren.
pi_197790770
Maar waarom zou de oude variant opeens verdwijnen? Dat is nog nooit gebeurd. Dus vertel?.. En ja, ik ben hier al een aantal maanden kritisch, vaak uitgemaakt voor van alles en nog wat. Maar ik hoop nog steeds ongelijk te krijgen, maar het lijkt erop dat het oude normaal niet terug komt, ze verzinnen elke keer wel weer iets nieuws.
pi_197790775
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het is niet mijn idee om ze te vernoemen naar landen waar ze vandaan komen ;)
  dinsdag 2 februari 2021 @ 23:35:32 #235
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197790788
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:34 schreef mir1986 het volgende:

Maar waarom zou de oude variant opeens verdwijnen?
Omdat dat is hoe evolutie werkt. Succesvollere soorten verdringen minder succesvolle.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 23:36:28 #236
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_197790799
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:50 schreef Janneke141 het volgende:
Ik mag morgen aan mijn leerlingen gaan uitleggen dat ze in elk geval nog een maand achter hun laptop mogen bivakkeren, en daarna hooguit een dag of twee per week naar school kunnen. Iemand suggesties hoe ik dat het beste kan doen?
Makkie, kids lees de media, luister naar Huug en Mark. Dit is de enige manier. Was je handen stuk, hou afstand, Alleen samen krijgen we corona onder controle. Nou was dat nou zo moeilijk? snappen ze meteen
Lach met een schone bips
pi_197790850
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:29 schreef MoreDakka het volgende:
De Chinese variant hebben we hier nooit gehad toen was die al gemuteerd en was het de Noord Italiaanse variant. Of eigenlijk de EU variant.
pi_197790857
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:33 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die 66% is van 27 januari tot 2 februari, zoals @:MoreDakka postte. Week ervoor was (uit mijn hoofd) rond de 50% en week daarvoor rond de 34%

Dat houdt in dat de cijfers van 13 tot 19 januari zo rond de 34% de Britse variant bevatten volgens het rekenmodel van het RIVM. Ik ben even aan 't zoeken naar een artikel erover, maar dit is wat ik herinner gelezen te hebben.

Dus, 13 januari zat ie al op 34% volgens dat rekenmodel, waardoor die variant op dat moment al op zijn kantelpunt had moeten zitten.

10 dagen erbij op tellen en je zit rond de 23 januari, dus die cijfers had je nu allang moeten hebben. Oftewel, volgens dat percentage had de stijging al in gang gezet moeten zijn en had het afgelopen week moeten stagneren.
Tenzij je dus eerder met 19 januari zou moeten rekenen. Dan krijg je een ander verhaal.

En los daarvan zijn die reproductie getallen ook schattingen. Of die Britse variant 25 of 50% besmettelijker is maakt nogal veel uit. Beide vallen in de onzekerheidsmarges.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 23:41:57 #239
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_197790870
ik vond deze persco, een van de betere, echt veel meer achtergrond uitleg in het 2de deel online.
Wat opmerkelijk was, dat het de Jonge nu erg goed uitkwam dat er leveringsproblemen waren, dus hij daar alle schuld opschuiven, alsof al die prikkers nu werkeloos stonden te wachten op de nieuwe leveringen vaccins. Goede spin van Hugo.

verbazend was de schatting dat de britse variant nu ineens 66,66% dominant was, volgens het RIVM 8)7
pi_197790895
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:40 schreef ipa84 het volgende:

[..]

De Chinese variant hebben we hier nooit gehad toen was die al gemuteerd en was het de Noord Italiaanse variant. Of eigenlijk de EU variant.
Is dat zo? Dat heb ik nog niet eerder gehoord. Dat de verspreiding in de EU begon via Italië lijkt me duidelijk maar is dat daadwerkelijk een nieuwe mutatie?
pi_197790920
De R zit nog steeds in de maand. En of die nu 0,65 is of 1,25 , pas in mei is de R er uit.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 23:46:21 #242
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_197790923
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:41 schreef THEFXR het volgende:
ik vond deze persco, een van de betere, echt veel meer achtergrond uitleg in het 2de deel online.
Wat opmerkelijk was, dat het de Jonge nu erg goed uitkwam dat er leveringsproblemen waren, dus hij daar alle schuld opschuiven, alsof al die prikkers nu werkeloos stonden te wachten op de nieuwe leveringen vaccins. Goede spin van Hugo.

verbazend was de schatting dat de britse variant nu ineens 66,66% dominant was, volgens het RIVM 8)7
En laten we ook niet vergeten dat als onze Huug zo goed was de basisschool hem nooit had laten gaan :) En onze Mark er lekker tussendoor glibbert... Het is gewoon 1 grote clusterfuck, geen complot maar alles wat ze moeten organiseren verneuken ze.... goffedomme Huug zou het kinderkamp op school organiseren, ik hou mijn hart vast
Lach met een schone bips
  dinsdag 2 februari 2021 @ 23:46:30 #243
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197790924
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik ben nog niet vergeten dat je al ver voor Corona voorstelde om 70+ers geen zorg te verlenen wanneer zij deze niet zelf konden betalen.

Bespaar me je 'mensenrechten'.
Klok, klepel. Als je me standpunten aanwrijft, doe het dan goed. Al helemaal als ze van jaren geleden zijn.

Voorlopig beperken jouw posts in dit topic (en die andere waarin je me aanvalt) louter tot stromannen. Wat op zich jammer is, want je bent echt niet de domste user op dit forum.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197790933
Waarom is er toch een quarantaine ziekenhuis opgericht. Straks voor de mensen die gaan demonstreren en zich niet willen laten testen? Waarom gaat het in Zweden zo goed met minimale maatregelen? Ik ben bang, bang voor een naar Nederland, bang voor een Nederland waar er in maart niet gestemd mag worden. Bang voor een tweedeling, bang voor extra veel armoede. Bang voor onvrede.
pi_197790934
Gedwongen isolatie in Groningen

twitter

Besluit van de Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport van 25 januari 2021, kenmerk 1803611-216444-PDC19, aanwijzing ex artikel 34, eerste lid, Wet publieke gezondheid
De Minister voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport,

Gelet op artikel 34, eerste lid, van de Wet publieke gezondheid:

Besluit:

Artikel 1
Het Universitair Medisch Centrum Groningen wordt aangewezen als ziekenhuis waar gedwongen isolatie van (vermoedelijke) patiënten met covid-19 (geïnfecteerd met SARS-CoV-2-virus) plaatsvindt als bedoeld in artikel 31 Wpg.

Artikel 2
Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de datum van uitgifte van de Staatscourant waarin het wordt geplaatst.

Dit besluit wordt met de toelichting in de Staatscourant geplaatst.

De Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport,
H.M. de Jonge

Een belanghebbende kan tegen dit besluit bezwaar maken op grond van artikel 7:1 van de Algemene wet bestuursrecht. Dit kan door een bezwaarschrift in te dienen bij het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, t.a.v. Directie Wetgeving en Juridische Zaken, Postbus 20350, 2500 EJ Den Haag.

De termijn voor het indienen van een bezwaarschrift bedraagt zes weken. De termijn vangt aan met ingang van de dag volgend op de dag waarop het besluit is gedagtekend.

Het bezwaarschrift wordt ondertekend door de indiener en bevat:

–de naam en het adres van de indiener,

–de dagtekening,

–een omschrijving van het bestreden besluit, bijvoorbeeld door vermelding van het briefkenmerk en datum of door bijvoeging van het kopie van het besluit,

–de gronden van het bezwaar.

TOELICHTING
Vanwege de uitbraak van Covid-19 is het nodig een ziekenhuis aan te wijzen waar patiënten kunnen worden geïsoleerd die (vermoedelijk) besmet zijn met deze infectieziekte en die niet vrijwillig meewerken aan isolatie. Na overleg met het Universitair Medisch Centrum Groningen (onderdeel Beatrixoord) is dat ziekenhuis bereid om enkele patiënten op te nemen die, in overeenstemming met advies van de GGD en het RIVM, niet thuis in isolatie kunnen blijven. Een besluit tot opname in UMCG wordt uitsluitend genomen na samenspraak tussen RIVM en UMCG. De aanwijzing geschiedt op grond van artikel 34 van de Wet publieke gezondheid.

Deze maatregel van gedwongen isolatie wordt getroffen door de voorzitter van de veiligheidsregio op grond van artikel 31 van de Wet publieke gezondheid. De procedure hiervoor alsmede de rechtsbescherming is geregeld in de artikelen 31, 32, 33 en 39 tot en met 46 van de Wet publieke gezondheid.

De Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport,
H.M. de Jonge

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2021-4662.html

Alleen samen lossen we dit op.
pi_197790938
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Is dat zo? Dat heb ik nog niet eerder gehoord. Dat de verspreiding in de EU begon via Italië lijkt me duidelijk maar is dat daadwerkelijk een nieuwe mutatie?
Ja corona virussen muteren bijna constant eigenlijk. Maar de versie die rond ging in Wuhan hebben wij nooit in Nederland gehad toen was die al gemuteerd. Alleen zijn er nu een paar mutaties die wat grotere veranderingen hebben dan die daar voor. Stond een interessant artikel vandaag op Follow the Money vandaag.
pi_197790939
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja.

https://www.hartvannederl(...)andert-china-italie/
  dinsdag 2 februari 2021 @ 23:48:50 #248
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_197790942
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:48 schreef mir1986 het volgende:
Waarom is er toch een quarantaine ziekenhuis opgericht. Straks voor de mensen die gaan demonstreren en zich niet willen laten testen? Waarom gaat het in Zweden zo goed met minimale maatregelen? Ik ben bang, bang voor een naar Nederland, bang voor een Nederland waar er in maart niet gestemd mag worden. Bang voor een tweedeling, bang voor extra veel armoede. Bang voor onvrede.
Globalisatie
Lach met een schone bips
pi_197790951
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 23:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar die crisis is eindig, en het kabinet presenteert de routekaart alsof dat niet zo is.

Los daarvan is een crisis op zichzelf geen argument om onbeperkt mensenrechten op te schorten.
Dat continu beperken van de vrijheden, die bij een open, democratische samenleving horen, gaat door zo lang de bevolking het nog toelaat.

Ik vermoed dat het gros van de bevolking vanaf de zomer "niet meer meedoet", wanneer OMT-ers, virologen, RIVM-ers enz. dan nog altijd hel en verdoemenis preken voor hun 5 minutes of fame en het al dan niet demissionaire kabinet die paniekadviezen nog altijd klakkeloos volgt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197790958
Ik heb de afgelopen dagen de Big Five terug geluistert op BNR podcast, 5 dagen lang, 1 uur een expert, vond het zeer interessant omdat men gewoon de tijd neemt om vragen te stellen en te beantwoorden, jammer dat veel kritiek word weggeschreven zonder dat men echt dieper op de zaken in gaat, vooral de antwoorden van het hoofd Covid bstrijding van het RIVM waren heel duidelijk. Ook de directeur van Phizer Nederland was erg goed en eerlijk in zijn uitleg:

https://www.bnr.nl/podcast/thebigfive
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')