Maar over welke dag heb je het dan? 'twee weken terug' is ruim. Net zoals '66% vorige week'. Als je het hebt over een terugkijkspiegel van 10 dagen is zo'n percentage over een hele week lastig vergelijken.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, precies. En dat is (volgens de cijfers) al een stuk meer dan een week geleden. Dat was uit mn hoofd rond 17 januari.
Dat zijn mensen die dan al besmet zijn, dus in een dag of 5 daarna gaan testen, dus rond 24/25 januari in de cijfers terecht moeten zijn gekomen. Als die variant dan in een week groeit van zo rond de 34/35% naar 50% blijft die dus toenemen, terwijl dat niet te zien is in de huidige cijfers.
Deze cijfers kunnen dus logisch zijn, mits de R van de oude variant significant lager ligt waardoor de daling even hard gaat als de stijging.
Daar hebben ze waarschijnlijk sinds de militaire staatsgreep Nederlandse toestanden zoals een avondklok inderdaad.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan kunnen we toch ook Myanmar inmiddels wel noemen?
Ook zo'n vrij land inderdaad.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:28 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
[..]
[..]
Mja, je kan ook over Iran beginnen. Daar zijn discotheken bv en spontane acties voor jongeren ook verboden.
Er zijn inmiddels duizenden varianten. Sterker nog, volgens mij begonnen wij deze ellende met een Italiaanse variant.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:29 schreef MoreDakka het volgende:
De oude variant is de Chinese variant. Geen reden om het wat anders te noemen
Een nieuwe Golf Variant voor dit topic:quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zijn inmiddels duizenden varianten. Sterker nog, volgens mij begonnen wij deze ellende met een Italiaanse variant.
Die 66% is van 27 januari tot 2 februari, zoals @MoreDakka postte. Week ervoor was (uit mijn hoofd) rond de 50% en week daarvoor rond de 34%quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar over welke dag heb je het dan? 'twee weken terug' is ruim. Net zoals '66% vorige week'. Als je het hebt over een terugkijkspiegel van 10 dagen is zo'n percentage over een hele week lastig vergelijken.
Het is niet mijn idee om ze te vernoemen naar landen waar ze vandaan komenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zijn inmiddels duizenden varianten. Sterker nog, volgens mij begonnen wij deze ellende met een Italiaanse variant.
Omdat dat is hoe evolutie werkt. Succesvollere soorten verdringen minder succesvolle.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:34 schreef mir1986 het volgende:
Maar waarom zou de oude variant opeens verdwijnen?
Makkie, kids lees de media, luister naar Huug en Mark. Dit is de enige manier. Was je handen stuk, hou afstand, Alleen samen krijgen we corona onder controle. Nou was dat nou zo moeilijk? snappen ze meteenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:50 schreef Janneke141 het volgende:
Ik mag morgen aan mijn leerlingen gaan uitleggen dat ze in elk geval nog een maand achter hun laptop mogen bivakkeren, en daarna hooguit een dag of twee per week naar school kunnen. Iemand suggesties hoe ik dat het beste kan doen?
De Chinese variant hebben we hier nooit gehad toen was die al gemuteerd en was het de Noord Italiaanse variant. Of eigenlijk de EU variant.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:29 schreef MoreDakka het volgende:
De oude variant is de Chinese variant. Geen reden om het wat anders te noemen
Tenzij je dus eerder met 19 januari zou moeten rekenen. Dan krijg je een ander verhaal.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die 66% is van 27 januari tot 2 februari, zoals @:MoreDakka postte. Week ervoor was (uit mijn hoofd) rond de 50% en week daarvoor rond de 34%
Dat houdt in dat de cijfers van 13 tot 19 januari zo rond de 34% de Britse variant bevatten volgens het rekenmodel van het RIVM. Ik ben even aan 't zoeken naar een artikel erover, maar dit is wat ik herinner gelezen te hebben.
Dus, 13 januari zat ie al op 34% volgens dat rekenmodel, waardoor die variant op dat moment al op zijn kantelpunt had moeten zitten.
10 dagen erbij op tellen en je zit rond de 23 januari, dus die cijfers had je nu allang moeten hebben. Oftewel, volgens dat percentage had de stijging al in gang gezet moeten zijn en had het afgelopen week moeten stagneren.
Is dat zo? Dat heb ik nog niet eerder gehoord. Dat de verspreiding in de EU begon via Italië lijkt me duidelijk maar is dat daadwerkelijk een nieuwe mutatie?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:40 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De Chinese variant hebben we hier nooit gehad toen was die al gemuteerd en was het de Noord Italiaanse variant. Of eigenlijk de EU variant.
En laten we ook niet vergeten dat als onze Huug zo goed was de basisschool hem nooit had laten gaanquote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:41 schreef THEFXR het volgende:
ik vond deze persco, een van de betere, echt veel meer achtergrond uitleg in het 2de deel online.
Wat opmerkelijk was, dat het de Jonge nu erg goed uitkwam dat er leveringsproblemen waren, dus hij daar alle schuld opschuiven, alsof al die prikkers nu werkeloos stonden te wachten op de nieuwe leveringen vaccins. Goede spin van Hugo.
verbazend was de schatting dat de britse variant nu ineens 66,66% dominant was, volgens het RIVM
Klok, klepel. Als je me standpunten aanwrijft, doe het dan goed. Al helemaal als ze van jaren geleden zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ben nog niet vergeten dat je al ver voor Corona voorstelde om 70+ers geen zorg te verlenen wanneer zij deze niet zelf konden betalen.
Bespaar me je 'mensenrechten'.
Ja corona virussen muteren bijna constant eigenlijk. Maar de versie die rond ging in Wuhan hebben wij nooit in Nederland gehad toen was die al gemuteerd. Alleen zijn er nu een paar mutaties die wat grotere veranderingen hebben dan die daar voor. Stond een interessant artikel vandaag op Follow the Money vandaag.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Is dat zo? Dat heb ik nog niet eerder gehoord. Dat de verspreiding in de EU begon via Italië lijkt me duidelijk maar is dat daadwerkelijk een nieuwe mutatie?
Ja.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Is dat zo? Dat heb ik nog niet eerder gehoord. Dat de verspreiding in de EU begon via Italië lijkt me duidelijk maar is dat daadwerkelijk een nieuwe mutatie?
Globalisatiequote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:48 schreef mir1986 het volgende:
Waarom is er toch een quarantaine ziekenhuis opgericht. Straks voor de mensen die gaan demonstreren en zich niet willen laten testen? Waarom gaat het in Zweden zo goed met minimale maatregelen? Ik ben bang, bang voor een naar Nederland, bang voor een Nederland waar er in maart niet gestemd mag worden. Bang voor een tweedeling, bang voor extra veel armoede. Bang voor onvrede.
Dat continu beperken van de vrijheden, die bij een open, democratische samenleving horen, gaat door zo lang de bevolking het nog toelaat.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 23:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar die crisis is eindig, en het kabinet presenteert de routekaart alsof dat niet zo is.
Los daarvan is een crisis op zichzelf geen argument om onbeperkt mensenrechten op te schorten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |