Omdat het plebs langzaam moet leren leven met hun nieuwe normaal.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vraag me dus echt af waarom er geen fase onder 'waakzaam' zit, de fase normaal dus zeg maar. Er zijn twee opties: het is per ongeluk (ze zijn te dom om te verzinnen dat dat een goed idee is) of het is bewust, en ze zien de fase waakzaam dus als eindstation. Your call.
heel simpel, dan verkoop ik mijn huis en emigreer ikquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:46 schreef Grems het volgende:
[..]
Jammer joh, je zult gewoon moeten wennen aan het nieuwe normaal.
Daarom ben ik inmiddels alweer twee weken op vrijdag naar kantoor aan het gaan. 'T is wel goed met hun uitzichtloze maatregelen, na maandenlang thuis werken komen de muren inmiddels behoorlijk op me af.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:22 schreef Kickinalfa het volgende:
Man zelfs naar kantoor gaan wordt dit jaar niet mogelijk.
Godverdomme zit al sinds vorig jaar thuis en nu nog een jaar erbij.
Ik ben ondertussen jaloers op bedrijven die de regels niet zo rigide toepassen als mijn eigen werkgever.
En in de weekenden alles dicht en sporten verboden.
Het leven bestaat tegenwoordig uit 12 uur schermtijd en bankhangen.
ze hebben het 2 keer verknalt en nu gaan ze overcompenserenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:48 schreef Discombobulate het volgende:
Godverdomme, als alle ouderen en kwetsbaren gevaccineerd zijn kan de maatschappij toch open? Ik wil best leven met het gegeven dat corona een (klein) risico voor mij is. Wat maakt het uit als er 15 jonge mensen besmet worden in een kroeg als elke oudere gevaccineerd is? Wat maakt het uit als we elkaar besmetten als er 0 mensen op de IC terecht komen?
Zie je wel dat ik gelijk ga hebben dat het straks ipv ontlasting zorg er gekozen wordt voor geen enkele besmetting?
Het neemt wel echt dystopische vormen aan zeg. Wie had dat gedacht, Matthias Desmet had echt gelijk.
Dit, dat is echt in dit geval geen bewuste opzetquote:
Of de huidige cijfers geven een beeld van de verhouding van één a twee weken terug.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, de grap is dus. Kuipers zegt nu hetzelfde als wij. Als hij 66% is is de R veel hoger dan gedacht en dat zie je nog niet terug. Daarnaast zou de oude variant veel harder moeten dalen.
Jammer dat @cempexo er niet meer is, had hij toch gelijkquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
heel simpel, dan verkoop ik mijn huis en emigreer ikwaar het oude normaal nog kan
Ik vermoed dat je daar niet vermogend genoeg voor bent.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
heel simpel, dan verkoop ik mijn huis en emigreer ikwaar het oude normaal nog kan
Dit dus, ik was heel lang voor de maatregelen, maar er moet wat mij betreft écht een grens komen en een einddatum. Het lijkt godverdomme wel alsof we met vaccins strengere maatregelen krijgen dan zonder vaccins.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:48 schreef Discombobulate het volgende:
Godverdomme, als alle ouderen en kwetsbaren gevaccineerd zijn kan de maatschappij toch open? Ik wil best leven met het gegeven dat corona een (klein) risico voor mij is. Wat maakt het uit als er 15 jonge mensen besmet worden in een kroeg als elke oudere gevaccineerd is? Wat maakt het uit als we elkaar besmetten als er 0 mensen op de IC terecht komen?
Zie je wel dat ik gelijk ga hebben dat het straks ipv ontlasting zorg er gekozen wordt voor geen enkele besmetting?
Het neemt wel echt dystopische vormen aan zeg. Wie had dat gedacht, Matthias Desmet had echt gelijk.
ja we gaan perspectief bieden, we laten zien hoe we hier uit gaan komen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit, dat is echt in dit geval geen bewuste opzet
Simpel, je zegt dat het kabinet het 2 keer heeft verkloot en nu extra hard moet ingrijpen. Net zoals hun dat moeten als ze 2 toetsen hebben verknald en het met de volgende moeten compenseren.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:50 schreef Janneke141 het volgende:
Ik mag morgen aan mijn leerlingen gaan uitleggen dat ze in elk geval nog een maand achter hun laptop mogen bivakkeren, en daarna hooguit een dag of twee per week naar school kunnen. Iemand suggesties hoe ik dat het beste kan doen?
Het lastige aan een globale plandemic is dat het vrijwel niet uitmaakt waar je naartoe gaat, want je zal vrijwel overal last hebben van dit Noord-Koreaanse circus.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Hij was afgelopen week al naar 66%, week ervoor naar zo rond de 50% en week daarvoor al zo rond de 36% uit mijn hoofd, dus een stijging van rond de 15% per week.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of de huidige cijfers geven een beeld van de verhouding van één a twee weken terug.
Dat zou betekenen dat ergens eind van de week het weer gaat stijgen.
Als je de manier hebt gevonden, hoor ik het graag. Bij ons komen elke dag weer meer berichten van leerlingen die het niet meer zien zitten. Ik heb het zo met ze te doen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:50 schreef Janneke141 het volgende:
Ik mag morgen aan mijn leerlingen gaan uitleggen dat ze in elk geval nog een maand achter hun laptop mogen bivakkeren, en daarna hooguit een dag of twee per week naar school kunnen. Iemand suggesties hoe ik dat het beste kan doen?
De waarheidquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:50 schreef Janneke141 het volgende:
Het RIVM zat er vorig jaar continu naast omdat ze veel te laks waren, het zou ironisch zijn als ze er nu weer naast zitten omdat ze veel te bang zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze hebben het 2 keer verknalt en nu gaan ze overcompenseren
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:50 schreef Janneke141 het volgende:
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:50 schreef chratnox het volgende:
Hahaha!
"Ja, ik vind het een goed idee om die prikken op te rekken, om er 6 weken tussen te doen"
Ja maar, EMA vindt dat een slecht idee.
Kuipers: Ja, de EMA is een keuringsinstantie, daar moeten ze zich mee bezig houden.
Als er iemand in deze crisis is die constant buiten het domein van patiëntenspreiding is gestapt is hij 't wel
Ik voel me er echt heel erg kut bij iig. Dit was mijn grote angst.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:51 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Dit dus, ik was heel lang voor de maatregelen, maar er moet wat mij betreft écht een grens komen en een einddatum. Het lijkt godverdomme wel alsof we met vaccins strengere maatregelen krijgen dan zonder vaccins.
Dat is wel een best goeie conclusie jaquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja we gaan perspectief bieden, we laten zien hoe we hier uit gaan komen.
komen ze met een routekaart die totaal geen perspectief bied.
kunnen ze nu echt niks ?
We gaan in de carnavalsvakantie met het mentorenteam weer eens een rondje fietsen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:52 schreef Molo het volgende:
(En iets van een waardering per leerling apart sturen, doet wonderen)
Uitleggen dat jij vanaf morgen docent maatschappijleer wordt omdat daar nog wel brood in te verdienen valt?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zou blij zijn met een minister-president die visie niet vergelijkt met een olifant die het zicht belemmert. Misschien dat we dan een echt langetermijnplan hadden. In plaats van de huidige situatie waar op de lange termijn alles kapot mag zo lang we op de korte termijn maar mensen en dingen kunnen redden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |