Stichten we een parallelle samenleving, die wél gewoon chill doetquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:39 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Als dat bovenste zo is moet je niet raar opkijken dat jongeren er écht schijt aan gaan hebben, als het nooit meer mag. Dan pleit ik zelfs van illegale feesten van 10.000 mensen, bekijk het dan maar.
Tja, ik ga een beetje uit van de juistheid van de gegeven data, dus de R van 0,85 van de oude variant en de factor 1,5 (1,5 van 0,85 = 1,275). Die data komen toch echt van de experts vandaan. Als die niet (blijken te) kloppen, kan ik verder niet zoveel.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook ja. Dat het iets werd van: Ja, de B117 variant zit nu op 66% en we zien nog geen stijging, dus misschien hebben we 'm overschat. Niets van dat, eerder: Het gaat nog harder dan gedacht.
We hadden het er geloof ik gisteren over. Het zou kunnen als het startpunt lager was, maar dan kan ie nu geen 66% zijn. Het zou kunnen als de R anders is, maar dan kan ie nu geen 66% zijn. Het zou nog steeds kunnen dalen als de R van de 'oude' variant verder onder de 1 zit, maar dan zou je nu ook een plateau moeten zijn.
Een andere mogelijkheid is dat het sequencen niet zo goed willekeurig is gegaan
bijna hetzelfde als vorige week 11.4%quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat zijn die percentages positief dan?
Klopt ja, hou vol 'het is voor even'. Flikker toch op. En nee, ik ben nog niet naar zo'n illegaal feest geweest.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Stichten we een parallelle samenleving, die wél gewoon chill doet
Eens. Zelfs het niveau waakzaam zit vol met extreme maatregelen die we in 2019 nog afdeden als noord Koreaanse praktijken.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe ingewikkeld was het geweest om gewoon de fase 'normaal' op te nemen op de routekaart, inclusief cijfermatige eisen wanneer die fase wordt bereikt?
Ik zou blij zijn met een minister-president die visie niet vergelijkt met een olifant die het zicht belemmert. Misschien dat we dan een echt langetermijnplan hadden. In plaats van de huidige situatie waar op de lange termijn alles kapot mag zo lang we op de korte termijn maar mensen en dingen kunnen redden.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:40 schreef Anton91 het volgende:
Deze hele situatie is gewoon onzettend uitzichtloos. Ik zou ontzettend blij zijn met een UK variant die niet in bedwang te houden zou zijn. Dan is het even en zijn we er vanaf.
Exactemundoooooquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
En zie hier de reden dat er dingen misgaan in de samenwerking. Gemeentelijke GezondheidsDienst valt niet onder zorg/gezondheid, maar onder gemeenten/veiligheid en justitie
Kuipers is nu de berekening aan het uitleggen bij Op1 trouwens. Tot nu toe komt ie er niet heel goed uitquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zou blij zijn met een minister-president die visie niet vergelijkt met een olifant die het zicht belemmert. Misschien dat we dan een echt langetermijnplan hadden. In plaats van de huidige situatie waar op de lange termijn alles kapot mag zo lang we op de korte termijn maar mensen en dingen kunnen redden.
Zeg maar gerust alle uitgaansgelegenheden.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:43 schreef Oliver23 het volgende:
02-02-2021, Rust zacht Discotheken en Nachtclubs ... ....
Ja maar anders gaan er mensen dood, je wilt toch geen Zweedse toestanden met overvolle massagraven of wel?!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eens. Zelfs het niveau waakzaam zit vol met extreme maatregelen die we in 2019 nog afdeden als noord Koreaanse praktijken.
Verplichte sluiting discotheken/danscafé, maximaal 8 man buiten, pertinent thuiswerken, 1,5 meter afstand houden, etc
Ik vraag me dus echt af waarom er geen fase onder 'waakzaam' zit, de fase normaal dus zeg maar. Er zijn twee opties: het is per ongeluk (ze zijn te dom om te verzinnen dat dat een goed idee is) of het is bewust, en ze zien de fase waakzaam dus als eindstation. Your call.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eens. Zelfs het niveau waakzaam zit vol met extreme maatregelen die we in 2019 nog afdeden als noord Koreaanse praktijken.
Verplichte sluiting discotheken/danscafé, maximaal 8 man buiten, pertinent thuiswerken, 1,5 meter afstand houden, etc
Check, heerlijk nummer maar nu wel bittere smaak erbij zegquote:
Nee ik ook niet. Maar dit jaar ga ik hoe dan ook. Aan de overheid te bepalen wat voor eentjequote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:41 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Klopt ja, hou vol 'het is voor even'. Flikker toch op. En nee, ik ben nog niet naar zo'n illegaal feest geweest.
Kuipers kan de vellen krijgen. Ik zie over een week wel aan de cijfers of mijn bierviltje een beetje klopt.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kuipers is nu de berekening aan het uitleggen bij Op1 trouwens. Tot nu toe komt ie er niet heel goed uit
Jammer joh, je zult gewoon moeten wennen aan het nieuwe normaal.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:45 schreef Predator40 het volgende:
Hoe ik ook voor ( strenge ) maatregelen was het afgelopen jaar, deze zomer is het gewoon klaar, wat er ook gebeurd.
gewoon alle ouderen en kwetsbaren vaccineren voor de zomer en zoveel mogelijk anderen, vanaf half juni naar niveau waakzaam en vanaf half juli gewoon alles los.
Oeps, als de R hoog ligt is immuniteit natuurlijk geen verklaring.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh dat is een goeie ja. Dat zou wellicht verschil kunnen maken. Maar dan zou je sowieso verwachten dat de groei minder hard gaat toch? Juist door die immuniteit.
dom, zeker weten domquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vraag me dus echt af waarom er geen fase onder 'waakzaam' zit, de fase normaal dus zeg maar. Er zijn twee opties: het is per ongeluk (ze zijn te dom om te verzinnen dat dat een goed idee is) of het is bewust, en ze zien de fase waakzaam dus als eindstation. Your call.
Dit is echt compleet gestoord idd. Geen andere woorden voor.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nouja, de grap is dus. Kuipers zegt nu hetzelfde als wij. Als hij 66% is is de R veel hoger dan gedacht en dat zie je nog niet terug. Daarnaast zou de oude variant veel harder moeten dalen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kuipers kan de vellen krijgen. Ik zie over een week wel aan de cijfers of mijn bierviltje een beetje klopt.
Had Rutte in het begin van zijn speech niet over het nieuwe normaal of zo normaal mogelijk?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vraag me dus echt af waarom er geen fase onder 'waakzaam' zit, de fase normaal dus zeg maar. Er zijn twee opties: het is per ongeluk (ze zijn te dom om te verzinnen dat dat een goed idee is) of het is bewust, en ze zien de fase waakzaam dus als eindstation. Your call.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |