SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Eens. Dat discotheken en nachtclubs überhaupt nooit meer open mogen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap hem wel. Als je wat wil moet je het nu doen.
Immuniteit? Waarschijnlijk is reeds 15% a 20% besmet geweest. En dat zullen vooral personen zijn die veel contacten hebben, maw degenen die het virus het meest zouden verspreiden.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch landt het echt niet (bij mij in elk geval). Ik zal het ongetwijfeld verkeerd zien, maar ik heb geen idee waar.
Als we nu op 66% Britse variant zitten en die variant de 'oude' variant zo ver weggedrukt heeft. Waarom is het beeld vooralsnog dan nog steeds dalend? Je verwacht toch met zo'n hoge R dat de stijging al eerder in gang moet zijn gezet. @:Janneke141 had uitgerekend dat dat ergens rond de 34% lag, en dat was al meer dan een week geleden.
Na 5 dagen zijn de meeste cijfers bekend, dus zou je vanaf eind afgelopen week geen daling in de dagcijfers moeten zien, maar zou je ineens een groei moeten gaan zien?
als we vanaf midden juni op niveau waakzaam zitten gaan er begin september echt wel festivals plaatsvinden.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:18 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eens. Dat discotheken en nachtclubs überhaupt nooit meer open mogen.
We hebben het hier over festivals maar ook die gaan bij waakzaam niet plaatsvinden.
quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:22 schreef Kickinalfa het volgende:
Man zelfs naar kantoor gaan wordt dit jaar niet mogelijk.
Godverdomme zit al sinds vorig jaar thuis en nu nog een jaar erbij.
Ik ben ondertussen jaloers op bedrijven die de regels niet zo rigide toepassen als mijn eigen werkgever.
En in de weekenden alles dicht en sporten verboden.
Het leven bestaat tegenwoordig uit 12 uur schermtijd en bankhangen.
Oh dat is een goeie ja. Dat zou wellicht verschil kunnen maken. Maar dan zou je sowieso verwachten dat de groei minder hard gaat toch? Juist door die immuniteit.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:20 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Immuniteit? Waarschijnlijk is reeds 15% a 20% besmet geweest. En dat zullen vooral personen zijn die veel contacten hebben, maw degenen die het virus het meest zouden verspreiden.
Ik denk dat die festivals in september geplaatst zijn puur en alleen maar voor dat garantiefonds. Daar zou ik me denk niet te veel op vastpinnen...quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als we vanaf midden juni op niveau waakzaam zitten gaan er begin september echt wel festivals plaatsvinden.
er staan al 3 hele grote gepland voor 3-5 september.
F1 Zandvoort was allang bekend voor het garantie fonds, ASOT ook dacht ikquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat die festivals in september geplaatst zijn puur en alleen maar voor dat garantiefonds. Daar zou ik me denk niet te veel op vastpinnen...
Als de cijfers inderdaad in juli nagenoeg 0 zijn en de vaccinatie op >60% staat zie ik geen problemen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat die festivals in september geplaatst zijn puur en alleen maar voor dat garantiefonds. Daar zou ik me denk niet te veel op vastpinnen...
Wekenlang werken aan een routekaart waarbij er feitelijk geen perspectief wordt gebodenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:24 schreef 4-elements het volgende:
Fijn dat we eindelijk perspectief hebben.![]()
En dan vinden veel mensen het gek dat we nog een golf aan gezondheidsproblemen gaan krijgen na deze tijd.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:22 schreef Kickinalfa het volgende:
Man zelfs naar kantoor gaan wordt dit jaar niet mogelijk.
Godverdomme zit al sinds vorig jaar thuis en nu nog een jaar erbij.
Ik ben ondertussen jaloers op bedrijven die de regels niet zo rigide toepassen als mijn eigen werkgever.
En in de weekenden alles dicht en sporten verboden.
Het leven bestaat tegenwoordig uit 12 uur schermtijd en bankhangen.
vorig jaar was het vanaf half juni bijna 0 t/m begin septemberquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:25 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als de cijfers inderdaad in juli nagenoeg 0 zijn en de vaccinatie op >60% staat zie ik geen problemen.
Nee garantiefonds werd op 21 januari bekendgemaakt en ASOT1000 was op die avond.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
F1 Zandvoort was allang bekend voor het garantie fonds, ASOT ook dacht ik
Is de GGD-medewerker dan geen professional?quote:Testafspraak maken zorgmedewerker
Voldoet u aan bovenstaande criteria? Bel dan het speciale landelijke coronatest-prioriteitsnummer van de GGD: 0800 - 8101 (vanuit het buitenland: +31 88 220 2700). Het nummer is dagelijks bereikbaar tussen 07.30 en 20.00 uur. De GGD-medewerker stelt een aantal vragen om te controleren of u aan de voorwaarden voldoet. Houd uw BSN bij de hand en een bewijsstuk om aan te tonen dat u in de zorg werkt:
- zorgmedewerkers die werken voor een werkgever: Houd de naam van uw werkgever bij de hand;
- zzp'er in de zorg of vrijgevestigde zorgprofessional: Houd uw kvk-nummer bij de hand; of de AGB-code.
Hopelijk heeft de voedselbank dan wel koekjes om je (al net zo werkeloze) gasten aan te bieden, want de routekaart leidt ons alleen nog maar richting economische apocalyps.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 21:45 schreef DeVerzamelaar het volgende: [..] In 2025 ofzo mag je dus eindelijk weer 8 mensen thuis ontvangen. Ik kijk er weer naar uit.
GGD is geen zorgquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:27 schreef leolinedance het volgende:
Waarom wordt iemand in de zorg vaak een zorgprofessional genoemd en niet gewoon een zorgmedewerker?
Zelfs onze Rijksoverheid weet blijkbaar niet wat het nu is ..https://www.rijksoverheid(...)ten-testen-op-corona
[..]
Is de GGD-medewerker dan geen professional?
Nou, het is voor mij ook nog even onduidelijk inderdaad. Ik dacht met die 66% van de Britse variant wel dat het redelijk "positief" uit zou zien inderdaad, vanwege de daling die nog steeds plaats vindt.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch landt het echt niet (bij mij in elk geval). Ik zal het ongetwijfeld verkeerd zien, maar ik heb geen idee waar.
Als we nu op 66% Britse variant zitten en die variant de 'oude' variant zo ver weggedrukt heeft. Waarom is het beeld vooralsnog dan nog steeds dalend? Je verwacht toch met zo'n hoge R dat de stijging al eerder in gang moet zijn gezet. @:Janneke141 had uitgerekend dat dat ergens rond de 34% lag, en dat was al meer dan een week geleden.
Na 5 dagen zijn de meeste cijfers bekend, dus zou je vanaf eind afgelopen week geen daling in de dagcijfers moeten zien, maar zou je ineens een groei moeten gaan zien?
Lekker alles cancellenquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Horeca, nachtclubs en discotheken zijn bij deze failliet verklaard. Een restaurant kan niet met 100 gasten opereren, en nachtclubs en discotheken worden al helemaal niet benoemd in de routekaart.
Allemaal sneeuwvlokjes.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
En dan vinden veel mensen het gek dat we nog een golf aan gezondheidsproblemen gaan krijgen na deze tijd.
En zie hier de reden dat er dingen misgaan in de samenwerking. Gemeentelijke GezondheidsDienst valt niet onder zorg/gezondheid, maar onder gemeenten/veiligheid en justitiequote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:28 schreef Molo het volgende:
[..]
GGD is geen zorg
Is publiek domein en valt onder de gemeenten, niet onder zorg
maar 19-1 was de datum van ASOT weekend al bekendquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee garantiefonds werd op 21 januari bekendgemaakt en ASOT1000 was op die avond.
Ik zou twee dagen eerder niet willen kwalificeren als allang bekend, maar goed.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maar 19-1 was de datum van ASOT weekend al bekend
Ach, ben het gewend nuquote:
De vraag is of ze het nu gepland hebben omdat het garantiefonds er zou komen of niet......quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zou twee dagen eerder niet willen kwalificeren als allang bekend, maar goed.
Dat dacht ik ook ja. Dat het iets werd van: Ja, de B117 variant zit nu op 66% en we zien nog geen stijging, dus misschien hebben we 'm overschat. Niets van dat, eerder: Het gaat nog harder dan gedacht.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:29 schreef Salina het volgende:
[..]
Nou, het is voor mij ook nog even onduidelijk inderdaad. Ik dacht met die 66% van de Britse variant wel dat het redelijk "positief" uit zou zien inderdaad, vanwege de daling die nog steeds plaats vindt.
Vanmiddag was er hier een plaatje geplaatst wat van Twitter vandaan komt, waarin je goed kon zien dat de daling er is, tegelijk de "oude" variant dalende en de Britse variant stijgende is. Ergens op het moment dat de oude variant nog op pakweg 30-33% zit van de nieuwe variant, is de algehele daling afgevlakt en veranderd die weer in een stijging (de Britse variant neemt percentueel gezien toe t.o.v. oude variant). Geen idee van wie dat plaatje was, geprobeerd te zoeken, maar er is veel gepost vandaag.
Ik weet ook niet honderd procent zeker of het nu binnenkort weer gaat stijgen, maar volgens de modellen zou dat wel het geval zijn dus. Verder ben ik geen expert in de cijfers, ik dacht dat jij je dagelijks bezig hield met van alles en nog wat als FOMT-voorzitter.
Het is mij even onduidelijk waar de onduidelijkheid vandaan komt. Vertraging in de positieve testen, vertraging in de R? Geen idee.
Ik hoop dat het mee zal vallen.
https://www.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2021-4662.htmlquote:Staatscourant van het Koninkrijk der Nederlanden
Het Universitair Medisch Centrum Groningen wordt aangewezen als ziekenhuis waar gedwongen isolatie van (vermoedelijke) patiënten met covid-19 (geïnfecteerd met SARS-CoV-2-virus) plaatsvindt als bedoeld in artikel 31 Wpg.
[..]
TOELICHTING
Vanwege de uitbraak van Covid-19 is het nodig een ziekenhuis aan te wijzen waar patiënten kunnen worden geïsoleerd die (vermoedelijk) besmet zijn met deze infectieziekte en die niet vrijwillig meewerken aan isolatie. Na overleg met het Universitair Medisch Centrum Groningen (onderdeel Beatrixoord) is dat ziekenhuis bereid om enkele patiënten op te nemen die, in overeenstemming met advies van de GGD en het RIVM, niet thuis in isolatie kunnen blijven. Een besluit tot opname in UMCG wordt uitsluitend genomen na samenspraak tussen RIVM en UMCG. De aanwijzing geschiedt op grond van artikel 34 van de Wet publieke gezondheid.
Deze maatregel van gedwongen isolatie wordt getroffen door de voorzitter van de veiligheidsregio op grond van artikel 31 van de Wet publieke gezondheid. De procedure hiervoor alsmede de rechtsbescherming is geregeld in de artikelen 31, 32, 33 en 39 tot en met 46 van de Wet publieke gezondheid.
Dat stond eerder deze week (volgens mij) op de site van het RIVM. Kwam erop neer dat ziektebeeld vergelijkbaar was, maar meer mensen met koorts en minder mensen met smaak-/geurverlies.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Kan het dat het ziekteverloop milder is bij de Britse variant en daarom minder (positieve) testen?
Ik neem aan dat die routekaart wegvalt wanneer er genoeg mensen gevaccineerd zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:32 schreef Janneke141 het volgende:
Wel briljant dat ze het opnieuw voor elkaar krijgen om een routekaart te krijgen die niet terug gaat naar het oude normaal, maar blijft hangen op een nieuw normaal.
Zouden ze nu ook de steunfondsen aanpassen op dit nieuwe perspectief en stoppen met het financieren van alle de facto failliete discotheken en danscafé's? Want die mogen kennelijk toch niet meer open.
Dat zou dus kunnen omdat het redelijk rond die tijd is bekendgemaakt en niet ver van te voren.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
De vraag is of ze het nu gepland hebben omdat het garantiefonds er zou komen of niet......
De routekaart hadden ze beter rouwkaart kunnen noemen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Horeca, nachtclubs en discotheken zijn bij deze failliet verklaard. Een restaurant kan niet met 100 gasten opereren, en nachtclubs en discotheken worden al helemaal niet benoemd in de routekaart.
Soort mens erger je niet.quote:
Hoe ingewikkeld was het geweest om gewoon de fase 'normaal' op te nemen op de routekaart, inclusief cijfermatige eisen wanneer die fase wordt bereikt?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die routekaart wegvalt wanneer er genoeg mensen gevaccineerd zijn.
Zo'n ontzettend kleine moeite. Zo ontzettend groot plezier.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe ingewikkeld was het geweest om gewoon de fase 'normaal' op te nemen op de routekaart, inclusief cijfermatige eisen wanneer die fase wordt bereikt?
het is heel raar....we hebben nu alleen perspectief op maatregelen.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe ingewikkeld was het geweest om gewoon de fase 'normaal' op te nemen op de routekaart, inclusief cijfermatige eisen wanneer die fase wordt bereikt?
Hmm dus dat is het ook niet. Misschien minder bereidwilligheid om getest te worden na onvrede over de maatregelen en het datalek schandaal bij de ggd?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat stond eerder deze week (volgens mij) op de site van het RIVM. Kwam erop neer dat ziektebeeld vergelijkbaar was, maar meer mensen met koorts en minder mensen met smaak-/geurverlies.
kijk maar naar het percentage positief, de besmettingscijfers zeggen niks meer.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hmm dus dat is het ook niet. Misschien minder bereidwilligheid om getest te worden na onvrede over de maatregelen en het datalek schandaal bij de ggd?
Ik ben wel benieuwd wat de conclusie dan is wanneer de cijfers de komende dagen alsnog blijven dalen.
Ja eens, has beter geweest. * erbij met onder voorbehoud van mutaties.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als dat bovenste zo is moet je niet raar opkijken dat jongeren er écht schijt aan gaan hebben, als het nooit meer mag. Dan pleit ik zelfs van illegale feesten van 10.000 mensen, bekijk het dan maar.quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eens. Dat discotheken en nachtclubs überhaupt nooit meer open mogen.
We hebben het hier over festivals maar ook die gaan bij waakzaam niet plaatsvinden.
Wat zijn die percentages positief dan?quote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kijk maar naar het percentage positief, de besmettingscijfers zeggen niks meer.
er is 30% minder getest.
Stichten we een parallelle samenleving, die wél gewoon chill doetquote:Op dinsdag 2 februari 2021 22:39 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Als dat bovenste zo is moet je niet raar opkijken dat jongeren er écht schijt aan gaan hebben, als het nooit meer mag. Dan pleit ik zelfs van illegale feesten van 10.000 mensen, bekijk het dan maar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |