abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin dinsdag 2 februari 2021 @ 15:11:23 #1
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_197778998
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2020 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuw deel, nieuwe kansen!
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 15:14:43 #2
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_197779061
Ik ben ook pas op mijn 31ste begonnen met lopen... nu bijna 10 jaar later heb ik toch al de nodige mooie avonturen meegemaakt O+
F means you're fucked
  dinsdag 2 februari 2021 @ 15:16:07 #3
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_197779089
Welke schoenen lopen jullie? En hoe zit het met de tevredenheidsgraad?
pi_197779495
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:16 schreef GwaiLow het volgende:
Welke schoenen lopen jullie? En hoe zit het met de tevredenheidsgraad?
Altra torin 3,5
Altra torin 4
Altra escalante 1,5
Altra escalante 2,5
Hoka trailschoen weet het type niet direct
Kalenji run active
Over alle wel tevreden.
pi_197779582
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:16 schreef GwaiLow het volgende:
Welke schoenen lopen jullie? En hoe zit het met de tevredenheidsgraad?
New Balance 890 FuelCell 571,0 km --> Mijn voornaamste trainingsschoen, heerlijk! Lekker reactief

Adidas Adizero Boston Bostonbabes 889,0 km --> Wedstrijdschoen die ik al een jaar of 2-3 heb. Beetje afgedragen maar voor af en toe nog fijn

Nike VaporFly 4% 99,4 km --> De beroemde carbon schoenen, tweedehands van iemand gekocht. Wel echt fijn om hier je wedstrijden op te lopen voor net dat beetje extra en minder spierpijn achteraf

New Balance Fresh Foam 880 V9 991,9 km --> Oude duurloopschoen, beetje zwaar en lomp voor mijn gading.

Nike Zoom Fly 3 547,6 km --> Tussen wedstrijd en trainingsschoen in. Wel lekker snel, maar de pasvorm is niet helemaal lekker.

New Balance Fuelcell TC 161,8 km --> Mijn nieuwste aanwinst, heerlijke schoen! Ook met carbon maar een stuk stabieler dan de Vaporfly, en ook wat geschikter om ook af en toe een snelle training op te doen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197780416
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:16 schreef GwaiLow het volgende:
Welke schoenen lopen jullie? En hoe zit het met de tevredenheidsgraad?
Asics GT-2000 8
Brooks Adrenaline GTS 20

Allebei fijn, maar bij de Asics krijg ik bij wat langere afstanden soms last van een tintelende voet, dus die gebruik ik alleen voor afstanden t/m 10km en de Brooks voor de langere afstanden.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 16:46:28 #7
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_197780536
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:16 schreef GwaiLow het volgende:
Welke schoenen lopen jullie? En hoe zit het met de tevredenheidsgraad?
Hoka Clifton 6 voor de meeste trainingen. Hele comfortabele en lichte schoen met veel demping. Gaat opgevolgd worden door de Clifton 7

Hoka Carbon X voor het hele snelle werk en wedstrijden. Hele lichte Carbon schoen die wat minder dempt dan de Clifton

Zit heel erg te wachten op de Hoka Mach 4 die nog met uitkomen en tussen de Clifton en Carbon in zit qua prestaties. Dus meer voor de tempo / threshold runs. Lees daar hele goed reviews over in ieder geval.

Groot Hoka fan in ieder geval :D
  Forum Admin dinsdag 2 februari 2021 @ 16:47:55 #8
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_197780561
Saucony ride en triumph. Zeer tevreden maar sta open voor een pronerende variant, aangezien ik nu met een zooltje wat klachten oplost. Binnenkort als het weer mag weer eens shoppen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  dinsdag 2 februari 2021 @ 16:49:25 #9
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197780591
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:16 schreef GwaiLow het volgende:
Welke schoenen lopen jullie? En hoe zit het met de tevredenheidsgraad?
Asics Gel Nimbus 19 en 21 -> zeer tevreden
Nike Lunareclipse 2 t/m 5 serie (wordt niet meer gemaakt en ik weet niet wat zijn opvolger is) -> ook zeer trevreden
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 2 februari 2021 @ 16:58:42 #10
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_197780782
Enige nadeel van Hoka's vind ik overigens wel dat het rubber vrij snel slijt van de zool en je ze na zo'n 600km wel kan gaan vervangen.
pi_197782452
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:16 schreef GwaiLow het volgende:
Welke schoenen lopen jullie? En hoe zit het met de tevredenheidsgraad?
Ik loop met barefoot-trailrunningschoenen van Whitin voor dertig euro op Amazon. Volgende paar indien deze beginnen te slijten wordt hetzelfde soort model (zero drop, geen demping, voorin wijd genoeg om je tenen te kunnen spreiden), maar dan van Tesla :)

Ik loop er nu zo'n vijfendertig kilometer per week op, maar omdat ik aan het opbouwen ben wordt dat de komende tijd wel meer - ben benieuwd hoe mijn cheapass minimalistische sloffen zich dan houden :)

Tot dusver in elk geval hartstikke tevreden, de schoenen sluiten perfect aan bij mijn loopstijl, zijnde:

..en da's bij lange na niet iedereens kopje thee dus je hebt hier vermoedelijk geen drol aan :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_197782686
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:16 schreef GwaiLow het volgende:
Welke schoenen lopen jullie? En hoe zit het met de tevredenheidsgraad?
Saucony Endorphin Speed -> perfecte trainingsschoen voor hoge tempo’s op weg en baan.

Saucony Endorphin Pro -> De wedstrijdschoenen van Saucony, heb deze alleen gekocht omdat ik die via een goede deal kon krijgen. Gebruik m alleen voor trainingen van meer dan 20km waar tempoblokken in zitten.

Nike Pegasus 37 -> Rustige duurlopen. Niet helemaal mijn ideale schoen, maar ik hoorde goede verhalen en vond een paar voor 5 tientjes. Voor rustige duurloopjes vind ik m wel ok. Genoeg lopers die m gebruiken voor tempotrainingen, maar ik niet.

Nike Vaporfly next% -> voor wedstrijden. Niet aan te raden als je niet harder dan 4:30/km gaat, omdat de schoen dan erg instabiel aanvoelt.

Nike Dragonfly -> Spike voor baanwedstrijden. Alleen gemaakt om echt gas te geven.

Hoka Clifton 6 -> Rustige duurlopen, lekkere schoen met veel demping.

Hoka Rincon 2 -> Ligt nu te verstoffen bij gebrek aan baantrainingen.

Kalenji Evadict XT7 -> trailschoen, gebruik ik voor crosswedstrijden. Niet echt een highendmodel, maar crosswedstrijden beschouw ik als training voor weg- en baanwedstrijden.

[ Bericht 2% gewijzigd door NightDancert op 02-02-2021 18:58:02 ]
pi_197782925
Adidas Adizero Adios -> voor baantrainingen en ooit weer wegwedstrijden. Nu aan m'n 3e paar bezig, dus bevalt prima.

Adidas Adizero Boston -> voor langere baantrainingen, tempoloopjes en duintrainingen. En ik draag ze ook tijdens in- en uitlopen. M'n 5e paar nu ofzo? Ik had voor het vorige paar nog wat andere schoenen geprobeerd, maar niets liep voor mij net zo goed als deze.

New Balance Fresh Foam Beacon -> Die zijn net nieuw, en waren in de aanbieding. Ik heb ze vooral voor duurlopen gekocht. Hiervoor had ik Nike Odyssey React Flyknit 2 als duurloopschoen, en verhard ging dat heel goed, maar onverhard kan ik niet zoveel met flyknit.

Saucony Peregrine -> Trailschoenen. Veel te zwaar. Voor wandelen wel prima.

2 paar Adidas spikes voor sprinten en lange afstanden.

Inov-8 crossschoenen. Niet echt boeiend, zolang er geen crossen zijn probeer ik modder zoveel mogelijk te ontwijken.
pi_197786655
Ik had ASICS en Nike Pegasus, niet echt fijn. Met name de laatsten waren veel te instabiel en zakten enorm in. Heb me schoenen laten aanmeten en hoka’s waren naast het mooist bij loopanalyse ook veruit het fijnste qua gevoel.

Nu hoka’s. Gaviota2, de stabilization Clifton zegmaar. En een stel speedgoats. Die lopen nog lekkerder dan de gaviotas. Dus ik ga misschien nog een keer een neutralere hoka proberen. Heb het idee dat loop techniek en stabiliteit bij mij flink is verbeterd. Dus dat ga ik nog eens testen.
Whatever...
pi_197788579
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:09 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Minder drinken ;)
Ik ben geheelonthouder. Altijd al geweest.

Ik heb maar één paar schoenen. Adidas nogwat.
pi_197789581
Ik heb altijd de Asics waarvan de maat 48 in de aanbieding is :')
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_197790032
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:16 schreef GwaiLow het volgende:
Welke schoenen lopen jullie? En hoe zit het met de tevredenheidsgraad?
Brooks Adrenaline GTS20


Bevallen prima, , tijdens loop analyse kom ik steeds uit op Brooks
#35.
pi_197790459
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:37 schreef Cynic het volgende:
Ik heb altijd de Asics waarvan de maat 48 in de aanbieding is :')
48! Wow. Ik vind mijn voeten al groot met meer dan 46 bij hoka. (Bij gewone schoenen is het meestal 45,5)
Whatever...
pi_197791927
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 januari 2021 13:13 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Vergeet je tempo runs niet als training ;) Verder veel succes met trainen voor de halve, is een mooie en uitdagende afstand!
Nou. Gaat -ie dan. Eerste temporun ooit, zodra ik zo de deur uit stap. Het lijkt me oervervelend, maar ik wil niet eigenwijs zijn dus we proberen het maar eens hè? :+

:W
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 3 februari 2021 @ 07:02:36 #20
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_197791986
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 06:33 schreef minilot het volgende:

[..]

Nou. Gaat -ie dan. Eerste temporun ooit, zodra ik zo de deur uit stap. Het lijkt me oervervelend, maar ik wil niet eigenwijs zijn dus we proberen het maar eens hè? :+

:W
Mooi op tijd!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_197792129
quote:
99s.gif Op woensdag 3 februari 2021 07:02 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Mooi op tijd!
Laat juist, meestal start ik ergens tussen 05:00 en 06:00 ;)

Irritant veel verkeer net al en pfoe - bij de volgende poging tot tempoloop maar een laagje kleding minder aan! 8-)
Let me see you stripped down to the bone
pi_197793878
Op welk tempo (vergelijkbaar met je wedstrijdtempo op 5km, 10km, halve marathon?) en hoe lang doen jullie zo'n tempoloop dan?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197794287
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 14:14 schreef Pharkus het volgende:
@:welten, neem je 2 treden per keer op de trap of tree voor tree?
tree voor tree inderdaad. Ik denk dat 2 treden per keer minder het accent op de knie zet en meer op hamstring e.d.?
Al moet ik zeggen dat ik vandaag al grotendeels klachtenvrij ben dus ik ga morgen weer eens rustig hardlopen.

En @GwaiLow, netjes gedaan! Ik merkte ook dat er zelfs nog meer in zit. Doe wel een beetje rustig aan want ik kreeg pas ná de tweede marathon wat meer pijntjes enzovoorts.
pi_197794649
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 15:14 schreef YUR het volgende:
Ik ben ook pas op mijn 31ste begonnen met lopen... nu bijna 10 jaar later heb ik toch al de nodige mooie avonturen meegemaakt O+
Wat is je top 5?

Ik denk dat als ik in 2010 niet begonnen was met hardlopen mijn leven er nu totaal anders uitgezien had. Ik denk veel minder leuk.
pi_197794936
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:27 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Wat is je top 5?

Ik denk dat als ik in 2010 niet begonnen was met hardlopen mijn leven er nu totaal anders uitgezien had. Ik denk veel minder leuk.
Same here! Ik begon in 2013, rond mijn 24e, nog wel relatief jong dus vergeleken met sommigen hier ;)

En een top 5, al vroeg je het niet aan mij..

i) de ontelbare Egmond, Schoorl en Veluweweekendjes met de trainingsgroep waar ik nu zit, waarvan het merendeel al niet meer bij de groep traint maar die gewoon een sportieve vriendengroep is geworden
ii) de Boston marathon, met mijn vader als supporter en alles wat erom heen hangt in die stad
iii) Trainingsstage op Tenerife, je een echte topsporter voelen tussen de internationale atleten die daar trainen, 2x per dag trainen, 3x per dag aanschuiven bij het buffet in het sporthotel en tussendoor rusten naast het zwembad of op je bed
iv) De vele trainingen, hardloopvakanties, wedstrijdweekendjes met mijn favoriete trainingsmaatje en vriendin.
v) Edit: ik was een beetje in de war en haal verschillende edities door elkaar.. dus gewoon de Meijendelloop in het algemeen :)

[ Bericht 4% gewijzigd door La_Tramposa op 03-02-2021 11:51:52 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 3 februari 2021 @ 12:17:15 #26
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_197795497
Heel interessant om te lezen op welke schoenen jullie lopen! Zelf heb ik de Mizuno Wave Rider 15 (uit 2012), en de Brooks Glycerin 17 (1.5 jaar geleden gekocht). Inmiddels wel weer aan het kijken naar een nieuw paar.

Viel me trouwens op de Mizuno hier geen enkele keer is genoemd. Toch is dit een vrij populaire schoen, dacht ik. Vooral de Wave Rider edities. Zat zelf te twijfelen om de nieuwe Mizuno Wave Rider (24) aan te schaffen, maar de Brooks Adrenaline GTS20 lijken me ook erg prettig. Eens even over nadenken :).
pi_197796133
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:17 schreef GwaiLow het volgende:
Heel interessant om te lezen op welke schoenen jullie lopen! Zelf heb ik de Mizuno Wave Rider 15 (uit 2012), en de Brooks Glycerin 17 (1.5 jaar geleden gekocht). Inmiddels wel weer aan het kijken naar een nieuw paar.

Viel me trouwens op de Mizuno hier geen enkele keer is genoemd. Toch is dit een vrij populaire schoen, dacht ik. Vooral de Wave Rider edities. Zat zelf te twijfelen om de nieuwe Mizuno Wave Rider (24) aan te schaffen, maar de Brooks Adrenaline GTS20 lijken me ook erg prettig. Eens even over nadenken :).
Ik heb de eerste jaren van mijn hardloopleven altijd op Mizuno gelopen. Zeer degelijke schoenen, genoeg steun maar toch licht en vrij reactief!
Ik vind alleen hun wedstrijdschoenen totaal niet fijn.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 3 februari 2021 @ 15:52:48 #28
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_197799010
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 18:51 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Saucony Endorphin Speed -> perfecte trainingsschoen voor hoge tempo’s op weg en baan.
.
Deze lijken me ook heel prettig. Is ook gewoon prima voor 12+km lopen, toch? En deze schoen is relatief licht. Ook wel prijzig uiteraard :o.
  Forum Admin woensdag 3 februari 2021 @ 17:16:12 #29
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_197800094
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:04 schreef Welten het volgende:

[..]

tree voor tree inderdaad. Ik denk dat 2 treden per keer minder het accent op de knie zet en meer op hamstring e.d.?
Al moet ik zeggen dat ik vandaag al grotendeels klachtenvrij ben dus ik ga morgen weer eens rustig hardlopen.

En @:GwaiLow, netjes gedaan! Ik merkte ook dat er zelfs nog meer in zit. Doe wel een beetje rustig aan want ik kreeg pas ná de tweede marathon wat meer pijntjes enzovoorts.
Ik moest juist tree voor tree gaan doen na knieklachten ipv 2 tegelijk. Hielp op zich wel.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  woensdag 3 februari 2021 @ 20:46:49 #30
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_197804082
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:16 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ik moest juist tree voor tree gaan doen na knieklachten ipv 2 tegelijk. Hielp op zich wel.
Toen ik ooit in een flatgebouw woonde heb ik daar heel veel conditie trainingen gedaan. Bijna elke avond trainingen in het trappenhuis. Knalde altijd als een gek tree voor tree omhoog naar de 10e verdieping. Hartslag dan enorm hoog, en dan weer rustig helemaal naar beneden lopen. En dan daarna keihard omhoog met 2 treden tegelijk, en weer rustig naar beneden. En dat iets van 8x en ik kon zo mn shirt uitknijpen. Conditie springt dan echt met stappen vooruit, en het neemt maar iets van 20 min in beslag. Dat mis ik soms wel. Je kon zo makkelijk even binnen 20min een goede slopende conditie training doen. Ook niet afhankelijk van het weer :D
pi_197804125
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 12:17 schreef GwaiLow het volgende:
Heel interessant om te lezen op welke schoenen jullie lopen! Zelf heb ik de Mizuno Wave Rider 15 (uit 2012), en de Brooks Glycerin 17 (1.5 jaar geleden gekocht). Inmiddels wel weer aan het kijken naar een nieuw paar.

Viel me trouwens op de Mizuno hier geen enkele keer is genoemd. Toch is dit een vrij populaire schoen, dacht ik. Vooral de Wave Rider edities. Zat zelf te twijfelen om de nieuwe Mizuno Wave Rider (24) aan te schaffen, maar de Brooks Adrenaline GTS20 lijken me ook erg prettig. Eens even over nadenken :).
mijn man loopt op mizuno, Ik ken het als volleybalschoen maar vond ze zelf niet fijn ik loop op asics
pi_197804863


Zo. Vanaf de bank eens beginnen aan wat inspiratie voor mijn duurloopje van overmorgen 8-)
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 3 februari 2021 @ 21:52:15 #33
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_197805214
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 11:27 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Wat is je top 5?

Ik denk dat als ik in 2010 niet begonnen was met hardlopen mijn leven er nu totaal anders uitgezien had. Ik denk veel minder leuk.
Sjonge, een top 5.. daar vraag je me wat...

Ik denk dan meteen aan mijn langste ooit, de Highland Fling Race.
Of mijn eerste marathon, met megaveel steun vanuit dit topic O+
Of mijn eerste RoPaRun, met net zoveel steun vanuit dit topic O+
Of de vele leuke hardloopmeets met mensen uit dit topic, met soms zeer fijne vriendschappen als gevolg O+
Of mooie loopreisjes naar de Alpen of de Ardennen of Gran Canaria ...

Ik heb teveel moois voor een top 5 :D
F means you're fucked
pi_197806967
Mijn conditie is helemaal naar de tering :')
Het rondje wat ik normaal liep zonder pauze, doe ik nu met 2 of 3 pauzes :')

Vroeger deed ik er makkelijk 2 achterelkaar of zelfs 3. ;(

Morgen proberen maar 1 keer te stoppen. Ik loop nu om de dag sinds zondag.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_197808203
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 00:01 schreef Aiciu het volgende:
Mijn conditie is helemaal naar de tering :')
Het rondje wat ik normaal liep zonder pauze, doe ik nu met 2 of 3 pauzes :')

Vroeger deed ik er makkelijk 2 achterelkaar of zelfs 3. ;(

Morgen proberen maar 1 keer te stoppen. Ik loop nu om de dag sinds zondag.
Ziek geweest?
Het komt snel genoeg terug joh! Niet teveel pushen in het begin.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 4 februari 2021 @ 08:38:57 #36
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197808374
Vandaag maar weer 's een rondje, zondag hopelijk weer een lange duurloop.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 4 februari 2021 @ 14:04:55 #37
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_197813708
quote:
2s.gif Op donderdag 4 februari 2021 08:38 schreef SEMTEX het volgende:
Vandaag maar weer 's een rondje, zondag hopelijk weer een lange duurloop.
Lekker in de sneeuw :D
pi_197817122
Waarom staat deze topicreeks eigenlijk in LIF en niet gewoon in SPT?
pi_197817769
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 22:56 schreef Clayton1 het volgende:

[..]

Brooks Adrenaline GTS20
[ afbeelding ]

Bevallen prima, , tijdens loop analyse kom ik steeds uit op Brooks
Die heb ik ook. En sinds kort ook de 21 :)
Erg fijne modellen!
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 4 februari 2021 @ 18:49:10 #40
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_197818592
quote:
5s.gif Op donderdag 4 februari 2021 17:08 schreef ruud.nl het volgende:
Waarom staat deze topicreeks eigenlijk in LIF en niet gewoon in SPT?
Dat is een discussie die binnenkort waarschijnlijk haar tienjarig jubileum gaat vieren :D
F means you're fucked
pi_197818664
Lekker weertje vanmiddag, had me zelfs te warm aangekleed. Wel beetje last van mijn darmen en daarom maar wat rustiger aan gedaan.

Wordt volgende week wel anders. Heb donderdag een trail in de sneeuw gepland in een natuurgebied! Nu al zin in!
Whatever...
  Moderator donderdag 4 februari 2021 @ 19:55:00 #42
155227 crew  Guppy
dus
pi_197819992
quote:
5s.gif Op donderdag 4 februari 2021 17:08 schreef ruud.nl het volgende:
Waarom staat deze topicreeks eigenlijk in LIF en niet gewoon in SPT?
Het is een lifestyle :6
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_197822593
quote:
5s.gif Op donderdag 4 februari 2021 17:08 schreef ruud.nl het volgende:
Waarom staat deze topicreeks eigenlijk in LIF en niet gewoon in SPT?
Omdat het hier ook over kleertjes, schoenen en spiritualiteit gaat. Echt, straks post er iemand een spuuglelijk shirt met nog spuuglelijker schoenen. Het zou de gemiddelde klaarover niet misstaan, maar hier kwijlen we meteen dat we het zo mooi vinden. Vervolgens komt er zo'n zweefgeval vertellen dat "het niet om de eindstreep gaat, maar om de weg er naartoe". Echt verschrikkelijk. Dus dat hoort duidelijk niet thuis in de categorie sport, wat over leuke en minder verheven shit gaat.

Serieus, hier zitten alleen maar idioten.
pi_197822834
Nieuwe schoenen gelijk goed ingewijd. Na 5km vol in een hondendrol waardoor ik nog bijna onderuit gleed :')
pi_197823003
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:55 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Omdat het hier ook over kleertjes, schoenen en spiritualiteit gaat. Echt, straks post er iemand een spuuglelijk shirt met nog spuuglelijker schoenen. Het zou de gemiddelde klaarover niet misstaan, maar hier kwijlen we meteen dat we het zo mooi vinden. Vervolgens komt er zo'n zweefgeval vertellen dat "het niet om de eindstreep gaat, maar om de weg er naartoe". Echt verschrikkelijk. Dus dat hoort duidelijk niet thuis in de categorie sport, wat over leuke en minder verheven shit gaat.

Serieus, hier zitten alleen maar idioten.
_O-
Whatever...
  donderdag 4 februari 2021 @ 22:32:08 #46
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_197823337
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:55 schreef Zwabberhark het volgende:

Serieus, hier zitten alleen maar idioten.
En jij om ons een beetje op het rechte pad te houden.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_197823366
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:10 schreef NightDancert het volgende:
Nieuwe schoenen gelijk goed ingewijd. Na 5km vol in een hondendrol waardoor ik nog bijna onderuit gleed :')
Gadverdamme. Dat vind ik met oude schoenen al erg.
Whatever...
pi_197827442
Het is al verdacht lang niet over een aantal stigma's gegaan.. waarschijnlijk door het gebrek aan wedstrijden..

- speldjes vs bibbits
- katoen vs functionele stof
- Je medailles tentoonstellen of niet
- trail vs asfalt
- fivefingers vs antipronatieschoenen

Het lijkt wel alsof tegenwoordig ineens iedereen serieus wil trainen hier :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 5 februari 2021 @ 08:36:36 #49
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_197827555
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:49 schreef YUR het volgende:

[..]

Dat is een discussie die binnenkort waarschijnlijk haar tienjarig jubileum gaat vieren :D
Gelukkig vind ik het als SPT-mod prima staan hier.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 5 februari 2021 @ 08:37:24 #50
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_197827562
Oh en ik heb nu al zin om volgende week bij -10 te gaan lopen. Gewoon, omdat het kan, niet omdat het zo prettig gaat zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 5 februari 2021 @ 09:09:32 #51
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197827991
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:04 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Lekker in de sneeuw :D
Ja, het wordt toch maar zaterdag :P Zondag lekker binnen blijven!
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 5 februari 2021 @ 09:10:49 #52
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197828011
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 08:37 schreef heywoodu het volgende:
Oh en ik heb nu al zin om volgende week bij -10 te gaan lopen. Gewoon, omdat het kan, niet omdat het zo prettig gaat zijn.
Op alles valt te kleden denk ik :P warme wintertight, dubbel shirt, handschoenen, dikke sokken :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_197828099
Dertien kilometer vanmorgen ging prima! Volgende week veertien dan maar *O* Recht zo die gaat!

Zondag voor het eerst lopen (fartlek :')) in sneeuw, mits niet te glad - het zal me benieuwen :D
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 5 februari 2021 @ 10:20:27 #54
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_197828993
Nog de hele week niet kunnen lopen vanwege de avondklok, geen tijd overdag of die liters aan regen die gevallen zijn. Morgenochtend maar een lange rustige loop dan maar want zondag wordt natuurlijk ook niks met de voorspelde sneeuw(storm).

Zal volgende week ook wel niet veel worden qua lopen met al die sneeuw. Twee weekjes met herstel zijn op zich ook niet verkeerd al hoop ik wel dat het de week erna weer wat beter wordt.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 5 februari 2021 @ 17:16:58 #55
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_197836761
Een kilometer erbij vandaag, ik ging weer voor 4km rustig, het werden er vijf :7

Hoopgevend dat het enorm zware gevoel in de kuiten, dat na een ruime kilometer begon, na een kilometer of vier juist minder werd. Nu hopen dat rare pijntjes weg blijven en ik in februari de hele maand op kan gaan bouwen richting wat meer tempo in maart en april :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_197837040
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 09:10 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Op alles valt te kleden denk ik :P warme wintertight, dubbel shirt, handschoenen, dikke sokken :P
Op kou kun je je uitstekend kleden. Muts, buff, handschoenen en iets winddicht shirt/jas (ik heb zo’n langlaufding, ideaal! en een jasje van Gore).

Het lastigste is je voeten een beetje warm houden... ik heb merino sokken en een paar trailschoenen met goretex. En een trail in de sneeuw is al gepland natuurlijk. Door een natuurgebied.
Whatever...
pi_197847289
Ik hoop dat er morgen genoeg sneeuw ligt om op de spikes te lopen.. dat gaat beter dan op je hardloopschoenen door zo’n dunne laag aangestampte gladde sneeuw.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197848398
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 09:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik hoop dat er morgen genoeg sneeuw ligt om op de spikes te lopen.. dat gaat beter dan op je hardloopschoenen door zo’n dunne laag aangestampte gladde sneeuw.
Ik ga vandaag maar even. Morgen is het misschien wel terug glad gezien de regen die er vanmiddag eerst komt.

In de loop van de week wordt het vast interessanter om onverhard te gaan lopen, want pekelprut is nu niet echt een feest.

Morgen doe ik mijn outdoorgear aan en gaan we lekker door de sneeuwstorm wandelen.
Whatever...
pi_197850970
De duurloop van twee uur die voor morgen gepland stond heb ik toch maar vanochtend gedaan. Bij tegenwind vond ik het nu al fris :P
pi_197851848
Ik vond het heerlijk weer om te lopen vandaag.
pi_197853320
Ik heb ook 2 uur lekker gelopen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport zaterdag 6 februari 2021 @ 16:55:08 #62
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_197854667
19.19km afgestreept vandaag. Nu alleen nog de 10.10km, 16.16km, 18.18km en 20.20km dan heb ik het eerste deel klaar. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zaterdag 6 februari 2021 @ 18:41:50 #63
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_197856614
Saucony ENDORPHIN SPEED schoen lijkt mij wel wat. Nemen jullie bij hardloopschoenen altijd een maat groter dan je normale maat, of...? (als je online besteld).
pi_197856740
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 18:41 schreef GwaiLow het volgende:
Saucony ENDORPHIN SPEED schoen lijkt mij wel wat. Nemen jullie bij hardloopschoenen altijd een maat groter dan je normale maat, of...? (als je online besteld).
In principe wel. Maar ik bestel eigenlijk niet online bij merken die ik nog nooit in een winkel heb gepast.. Dus meestal heb ik gewoon een schoen thuisstaan van dat merk en weet ik welke maat het moet zijn.
Er zijn nu toch ook hardloopschoenenbedrijven die je een schoen laten proberen en hem weer op komen halen als het niks is? Of andersoortig online advies geven?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197857205
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 18:41 schreef GwaiLow het volgende:
Saucony ENDORPHIN SPEED schoen lijkt mij wel wat. Nemen jullie bij hardloopschoenen altijd een maat groter dan je normale maat, of...? (als je online besteld).
Nee, verschilt per merk. Nike wel, maar de Endorphin Speed heb ik zoals mn normale schoenmaat.
pi_197857536
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 18:41 schreef GwaiLow het volgende:
Saucony ENDORPHIN SPEED schoen lijkt mij wel wat. Nemen jullie bij hardloopschoenen altijd een maat groter dan je normale maat, of...? (als je online besteld).
Geen idee. Hoka durf ik we online te bestellen, die zijn we maatvast gebleken. Maar die heb ik we eerst uitgebreid getest naast andere schoenen.
Whatever...
  zaterdag 6 februari 2021 @ 21:42:45 #67
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_197861085
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:13 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Nee, verschilt per merk. Nike wel, maar de Endorphin Speed heb ik zoals mn normale schoenmaat.
Thanks! Heb je ze via de website van Saucony zelf besteld? Daar hebben ze iig nog wel mijn maat. Alleen de reviews die ik over hun webshop lees zijn zo slecht |:(
pi_197861787
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:42 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Thanks! Heb je ze via de website van Saucony zelf besteld? Daar hebben ze iig nog wel mijn maat. Alleen de reviews die ik over hun webshop lees zijn zo slecht |:(
Nee, via RunX. Daar zijn ze 10% goedkoper.
pi_197866736
Zo, extra laagje: aan. Trailschoenen: aan. Fartlek in de sneeuw, ik ga het gewoon proberen :7 :W
Let me see you stripped down to the bone
pi_197868824
Nou, de handschoenen en oorwarmers waren een tikkie overkill, het was behoorlijk warm, zo ploeterend door de sneeuw :9 Er lag dusdanig veel dat in het dorp echt niet te zien was waar stoepranden en plantsoentjes zaten, dus daar durfde ik geen sprintjes aan.. De dijk opgegaan met een duidelijk consistent fiets/wandelpad en daar alsnog een half uur versnellingen gedaan. Wel op beperkt tempo, mijn kuiten kregen flink op hun donder van dat bij elke stap wegzakken in de verse sneeuw, dat voel ik morgen wel! :D Blij dat ik gegaan ben en het was prettig thuiskomen bij een echtgenoot die alvast appeltaart aan het maken was. Een stuk ervan warm uit de oven smaakte overdreven goed na al dat hollen in code rood O+

Benieuwd naar jullie hardloopavonturen in de sneeuw, kom maar op! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_197869463
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 10:35 schreef minilot het volgende:
Benieuwd naar jullie hardloopavonturen in de sneeuw
non-existant bij mij.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_197869732
Ik zit te twijfelen of ik zou gaan. Vanochtend stuk door de sneeuw moeten lopen, sommige stukken lag behoorlijk veel.
pi_197869956
Ik houd het lekker bij een stuk of 4 wandelingen met de logeerhond vandaag, mijn wandelschoenen kunnen beter tegen de sneeuw dan mijn hardloopschoenen.. trailschoenen heb ik niet :P En wandelend kan ik er ook meer van genieten en ben ik niet bang voor blessures.

Denk dat ik van de week wel een paar rustige duurloopjes buiten ga doen en mijn intensieve trainingen dan binnen op de taxcfiets doe. Bij -10 over een bevoren atletiekbaan is ook niks.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197871107
Ik doe even rustig aan. Vandaag zeker niet lopen, morgen misschien een kort stukje. Maar denk dat ik het even bij wandelen houd. Mijn lichaam heeft ook herstel nodig. Donderdag ga ik een trail doen door een natuurgebied, dus ik denk dat ik eens 4 dagen vrij neem en alleen maar wandel en wat bodyweight oefeningen doe.
Whatever...
  zondag 7 februari 2021 @ 13:40:54 #75
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_197871751
Het was heerlijk lopen in de sneeuw O+
Zowel op de voetpaden als in het bos. Iets meer dan 16km genoten. Deze dag maakt op die manier een heleboel goed O+ O+
F means you're fucked
pi_197872289
Met trailschoenen aan ging het prima. Op de paden was lag niet eens heel veel, dat was voornamelijk verwaaid.

Het meest tricky zijn de stoepen, omdat niet goed zichtbaar is waar de stoeprand ophoudt.

En anderhalf km tegenwind voelde wat fris :P
  Forum Admin zondag 7 februari 2021 @ 16:55:16 #77
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_197874867
Ruim twee uur met de trailschoentjes buiten gespeeld. Lekker fris, ijsvorming in de sportdrank.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_197880892
Ik denk wel dat ik vanaf volgende week wat hardlooptrainingen ga vervangen door schaatstochten. Als ik het zo zie liggen een paar prachtige vaarten dicht volgend weekend.
  maandag 8 februari 2021 @ 09:40:10 #79
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_197884561
Vanmiddag met de trailschoenen aan 't bos in. Kans op last van de kuiten, maar kan 't niet laten :) Als ik rustig aan doe lukt 't wel denk ik.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_197888528
Ik vond 't gisteren wel prima te doen, buiten. De snelheid lag wat lager (5:45 min. per kilometer) maar toch een rondje van 11 kilometer kunnen doen. Extra laagje aan en gewoon in de korte broek, zoals het hoort.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 8 februari 2021 @ 14:17:00 #81
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_197888860
Ik had gehoopt om komende week bij de echt (voor ons) extreme kou eens te lopen, maar die extreme kou zit al niet meer in de kaarten :(

Dan maar bij gewone kou deze week :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_197902901
Ik vond 't koud zat met -10 hier. :+
Toen ik thuiskwam waren m'n haren wit en stijf (wat er onder m'n muts uitstak tenminste).

Ik heb nu wel een goed excuus om intervaltraining/fartlek maar weer een weekje uit te stellen O-)
Of zijn er mensen die op snelheid trainen met dit weer? Hoe voorkom je dat je de hele tijd onderuit gaat?
  dinsdag 9 februari 2021 @ 10:45:37 #83
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_197903183
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 10:24 schreef Tele6 het volgende:
Ik vond 't koud zat met -10 hier. :+
Toen ik thuiskwam waren m'n haren wit en stijf (wat er onder m'n muts uitstak tenminste).

Ik heb nu wel een goed excuus om intervaltraining/fartlek maar weer een weekje uit te stellen O-)
Of zijn er mensen die op snelheid trainen met dit weer? Hoe voorkom je dat je de hele tijd onderuit gaat?
Als er geen plaatsen in de buurt zijn die zich goed genoeg lenen voor snelheidstraining, zou ik de snelheidstraining lekker laten voor wat het is en wachten tot de gladheid is verdwenen. Aanpassen dus :Y

Een mooi alternatief is om thuis wat (extra) krachttraining te doen. Er is genoeg inspiratie te vinden voor krachttraining voor hardlopers ^O^
F means you're fucked
pi_197903284
Ik ga ook geen snelheid trainen in dit weer. Wat wel leuk/nuttig kan zijn is een bos met wat heuvels opzoeken, dan kun je vaak jezelf ook flink vermoeien zonder dat je echt hoge snelheden haalt. Een ander alternatief is op het strand, als je dat in de buurt hebt.
Maar ik zie dit maar als een rustig weekje in mijn schema, ik ga zo kijken of het een beetje te doen en leuk is om een rustig duurloopje buiten te doen (hier is echt 0,0 geveegd). En hopelijk dit weekend schaatsen als alternatieve training!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197903356
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 10:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ga ook geen snelheid trainen in dit weer. Wat wel leuk/nuttig kan zijn is een bos met wat heuvels opzoeken, dan kun je vaak jezelf ook flink vermoeien zonder dat je echt hoge snelheden haalt. Een ander alternatief is op het strand, als je dat in de buurt hebt.
Maar ik zie dit maar als een rustig weekje in mijn schema, ik ga zo kijken of het een beetje te doen en leuk is om een rustig duurloopje buiten te doen (hier is echt 0,0 geveegd). En hopelijk dit weekend schaatsen als alternatieve training!
Ah, goeie! Ik wilde sowieso meer heuvels gaan doen, om naar het lopen van het parcours van de Zevenheuvelenloop toe te trainen. Ik woon daar nog best een eind vanaf, maar in een andere richting zijn er ook heuvels. ^O^

Ik vond het vanochtend iig leuk lopen. Juist op de plekken waar de sneeuw nog dicht lag maar wel aangestampt was, liep het prima. Waar gestrooid en geveegd was, was een dun laagje aangevroren :X
Goede training voor je enkels en zo. Het doet soms denken aan op het strand lopen.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 11:24:58 #86
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_197903770
Ik twijfel ontzettend tussen mijn gewone of trail schoenen.. Sneeuw is op sommige plakken zo goed als weg en op andere ligt er nog best een laag.... Wat jullie?

Heb een interval/tempo training op de planning, maar denk dat ik hem omwissel met een HS2 training...
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_197903933
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:24 schreef sanger het volgende:
Ik twijfel ontzettend tussen mijn gewone of trail schoenen.. Sneeuw is op sommige plakken zo goed als weg en op andere ligt er nog best een laag.... Wat jullie?

Heb een interval/tempo training op de planning, maar denk dat ik hem omwissel met een HS2 training...
Ik heb geen trailschoenen, als je ze hebt zou ik ze lekker aandoen. Zit niet veel nadeel aan toch behalve dat ze iets sneller slijten op asfalt waar geen sneeuw ligt, maar dan kun je zelf de besneeuwde plekken kiezen.
Ik twijfel tussen spikes of duurloopschoenen maar die hebben niet erg veel grip..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197904080
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:24 schreef sanger het volgende:
Ik twijfel ontzettend tussen mijn gewone of trail schoenen.. Sneeuw is op sommige plakken zo goed als weg en op andere ligt er nog best een laag.... Wat jullie?

Heb een interval/tempo training op de planning, maar denk dat ik hem omwissel met een HS2 training...
Ik heb vanochtend op m'n trailschoenen gelopen, en er zijn hier ook een paar plekken waar echt goed gestrooid en geveegd is. Ik probeer wel nog extra op te letten dat ik niet met m'n voeten sleep bij het lopen, maar dat is op elke schoen iets wat je moet doen natuurlijk.
Op de plekken waar nog een hele laag sneeuw ligt, heb je echt baat bij die trailschoenen dus daar zou ik het voor doen.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 11:58:51 #89
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_197904310
Duidelijk, trailschoenen it is :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 12:03:08 #90
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_197904374
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:35 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik heb geen trailschoenen, als je ze hebt zou ik ze lekker aandoen. Zit niet veel nadeel aan toch behalve dat ze iets sneller slijten op asfalt waar geen sneeuw ligt, maar dan kun je zelf de besneeuwde plekken kiezen.
Ik twijfel tussen spikes of duurloopschoenen maar die hebben niet erg veel grip..
Dat slijten... Tja... Ze zijn inmiddels alweer bijna een jaar oud en ik heb ze nauwelijks aangehad, draag ze alleen tijdens obstacle runs eigenlijk. Meestal vervang ik ze ieder jaar, dus iets sneller slijten is niet eens zo erg :')
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_197905412
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:24 schreef sanger het volgende:
Ik twijfel ontzettend tussen mijn gewone of trail schoenen.. Sneeuw is op sommige plakken zo goed als weg en op andere ligt er nog best een laag.... Wat jullie?

Heb een interval/tempo training op de planning, maar denk dat ik hem omwissel met een HS2 training...
Ik heb gisteren op normale schoenen gelopen en dat ging prima. Maar het is wel zo dat de sneeuw steeds meer inklinkt en meer op ijs gaat lijken.
pi_197905616
Ik heb me net ook aan mijn eerste sneeuwrun gewaagd. Heel wisselend, op sommige plekken is inmiddels geveegd en gestrooid dus daar is het alleen wat natte drab. Op andere plekken, vooral dijkjes waar veel koude wind langs blaast, zit er een soort ijsbobbellaag onder de sneeuw, dat is erg verraderlijk.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197915590
Ik wacht wel een weekje :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_197917181
Vandaag toch maar de intervallen gedaan. Had een mooi schoongeveegd fietspad van zo’n 2 km. Niet heel erg inspirerend, maar je moet toch wat.
  woensdag 10 februari 2021 @ 11:25:29 #95
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197922018
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 21:20 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik wacht wel een weekje :)
Ik ook :)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_197922123
Zondagochtend vroeg was het zalig hardlopen in de verse sneeuw, maar inmiddels ligt overal vooral keiharde, gladde bevroren drab, dus poging gisteren duurde tien minuten en toen maar weer naar huis gegaan }:| Hardlooppauze tot volgende week! En ook wel fijn, want ik struikelde gisteren over een vastgevroren ijsbal en nu doet mijn knie pijn. }:|
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 10 februari 2021 @ 11:40:36 #97
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197922242
Zondag zet de dooi weer in, dan wil ik wel weer een rondje proberen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 10 februari 2021 @ 14:22:20 #98
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_197925214
quote:
2s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:40 schreef SEMTEX het volgende:
Zondag zet de dooi weer in, dan wil ik wel weer een rondje proberen.
Het is heel goed te doen hoor. Meerdere routes waar je zonder last van sneeuw lekker door kan lopen. Zelfs interval training gedaan. Heb je dat bij jou niet?
pi_197931696
quote:
2s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:25 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik ook :)
Ben vandaag toch een lekker rondje door 't bos gaan lopen. Prachtig om over een wit kleed te lopen over smalle paadjes in de natuur O+
Erg hoge hartslag voor de snelheid die ik liep, maar dat is niet gek natuurlijk :P
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_197932563
Vraagje: wat dragen jullie met deze temperaturen in de ochtend? Is een dik thernoshirt en een loop jasje van Gore voldoende of moet ik er nog een shirt bij doen?

Draag zeker muts en handschoenen en heb ook een buff bij.

[ Bericht 17% gewijzigd door Spanky78 op 10-02-2021 20:59:37 ]
Whatever...
pi_197936468
Ik draag een winterbroek en thermoshirt met lange mouwen en een gewoon renshirt met korte mouwen (en een buff als ik die niet vergeet), en na 1km heb ik het even warm als wanneer het 15 graden zou zijn :P
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_197936869
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:46 schreef Spanky78 het volgende:
Vraagje: wat dragen jullie met deze temperaturen in de ochtend? Is een dik thernoshirt en een loop jasje van Gore voldoende of moet ik er nog een shirt bij doen?

Draag zeker muts en handschoenen en heb ook een buff bij.
Thermoshirt en een wat dikker hardloopshirt met lange mouwen. Twee lagen dus. Afgelopen zondag had ik daar ivm de wind nog een jack overheen.

[ Bericht 0% gewijzigd door NightDancert op 10-02-2021 23:44:18 ]
pi_197936951
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 23:38 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Thermoshirt en een wat dikker hardloopschoenen met lange mouwen. Twee lagen dus. Afgelopen zondag had ik daar ivm de wind nog een jack overheen.
Ok, ik heb een warm lang thermoshirt en een jasje, komt wel goed dan.
Whatever...
pi_197936968
Autocorrect maakte er schoenen van, maar ik bedoelde dus shirt :P
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:35:24 #105
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197940717
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:22 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Het is heel goed te doen hoor. Meerdere routes waar je zonder last van sneeuw lekker door kan lopen. Zelfs interval training gedaan. Heb je dat bij jou niet?
Geen idee, ik werk 40 uur per week thuis en heb het nog niet aangedurfd deze week om in de pauze te gaan lopen. In mijn wijk wordt in de straten niet gestrooid, dus zou ik toch eerst door de sneeuw en aangevroren sneeuw moeten banjeren om naar de vrije fietspaden te moeten.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_197941107
Gisteren heb ik 1,5 uur gelopen in de avond, was best wel koud ja! Ook omdat ik met de gladheid op echt laag tempo/intensiteit loop. Ik had aan; lange thermo onderbroek, dikke schaatslegging met van die bretels, thermoshirt, bodywarmer en handschoenen. Ik miste nog wel een hoofdband/muts voor mijn oren, dat was nog lekkerder geweest..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 11 februari 2021 @ 11:21:03 #107
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_197941542
Gisteren weer 5km gelopen, ik wilde het vrij rustig doen, maar het ging wat minder rustig, hoewel ik met die inspanning uiteindelijk toch wel sneller moet kunnen dan 31:45. Maar goed, derde keer lopen van het jaar nog maar en grotendeels afwisselen tussen sneeuw, asfalt, derrie en ijs, dus ik liep achteraf harder dan ik had gedacht.

Ik had wel een klein foutje gemaakt wat kleding betreft: "het is -5, laat ik een dunne extra broek en extra shirt aantrekken". Allemachtig, wat was het bloedverzengend heet _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_197941945
Ik ben vanochtend vroeg gaan lopen, volgens m'n weerapp was het -8 of zo. Winterbroek, dikkere sokken, thermoshirt, gewoon langemouwenshirt, fleecemuts, en handwarmers (teen van oude sokken eraf geknipt). Die handwarmers heb ik altijd na de eerste paar honderd meter niet meer nodig, maar ik wil ook goed aangekleed zijn zodat ik niet onderkoeld thuis zou komen als er wat gebeurt en ik een eind moet wandelen.

Heuveltraining ging best goed geloof ik. Ik had maar een kort heuveltje, maar was goed buiten adem iedere keer. Na 8 keer was ik het wel zat om uit te moeten kijken waar ik m'n voeten neerzette -- er waren te veel glibberige stukken en te veel kuilen in de sneeuw.

Ik heb nog iemand op de fiets dat heuveltje af zien komen. Dat was een heel slecht idee.
pi_197949702
Hier was het heerlijk met een dikke warme thermic van craft en een winddicht setje legging+ jasje. En een muts. Dunne handschoenen en merino sokken. Was prachtig zonnig en in het bos zelfs warm zonder wind. In de ‘duinen’ met windje tegen was mijn windstiller jasje geen luxe.

Heerlijk stukje trail gelopen. Genieten.
Whatever...
pi_197955211
Vanochtend ook maar even een rondje gemaakt nadat de kinderen naar school waren. Sommige stukken over sneeuw maar merendeel over schone fietspaden. Liep in een normale tight, thermoshirt + shirt met lange mouw en dunne handschoenen dat was prima te doen.

Volgens Smashrun mijn Coldest Run ever :)

Mijn solo-HM stond voor dit weekend, dat gaan we toch maar even niet doen.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 12 februari 2021 @ 20:51:09 #111
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_197972236
Dat optisch hartslagmeten van Polar gaat nog niet altijd even soepel |:)

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_197981441
Was koud vanochtend. Er stond weer wind. Het was wel prachtig in het bos, en lekker rustig. Ik ben een stuk of drie hardlopers tegengekomen en misschien tien wandelaars, en een langlaufer. Dat is alles, op 10 kilometer. _O_

Ik kan het aanraden om een route uit te zoeken in het bos. De paden hier waren mooi aangestampt en bijna nergens ijs. O+

Deze week liep ik 10 km zonder op de tijd te letten in exact een uur, en vorige week ook al. Heel andere tussentijden (vorige week startte ik langzamer, deze week liep ik vlakker) maar hetzelfde resultaat :o :D
pi_197982326
Vanochtend ook weer de hardloopschoenen aangetrokken. Was prachtig weer om te lopen en met extra shirt aan was het warm genoeg.

Grootste gedeelte in het bos was goed te doen, maar zaten wel paar hele gladde stukken bij. Werd steeds drukker met wandelaars.

Blij dat ik gegaan ben, was ruim 1,5 uur puur genieten :)
pi_197982849
Hardlopen.. wat is dat ook alweer? Vanochtend weer 30km geschaatst 😜 misschien zo nog even lopen.. maar ja dat kan het hele jaar nog!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197983727
Vanochtend eerst rondje gerend en daarna voor het eerst in tijden geschaatst. Uurtje was wel genoeg. Was wel leuk trouwens.

Op de gestrooide fietspaden was het prima te doen. Lekker zonnetje en droge kou, dus goed op te kleden.
Whatever...
pi_197987783
Ik liep voor het eerst in heel lang weer een keer een duurloopje van een uur. Het was -9, maar superlekker. Uiteindelijk zelfs m'n handschoenen nog uit gedaan.

Schaatsen is niet m'n ding. Het enige handige van een bevroren vaart is dat je niet helemaal naar een brug hoeft te lopen om over te steken.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_198004898
Een duurloop na een stuk schaatsen is een slecht idee gebleken. Conditioneel ging het wel, maar de benen voelden vanaf km 1 alsof ik er al 15km op had zitten :')

Wel de eerste 500km van dit jaar afgetikt :D
pi_198007661
Gisteren helemaal ingepakt, compleet met thermoshirt, muts en handschoenen gelopen en komend weekend wordt het warm genoeg om in T-shirt en korte broek te lopen.
  maandag 15 februari 2021 @ 10:20:45 #119
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198013733
Niet gelopen dit weekend. Wilde niet riskeren dat ik door een gekke uitglij actie mijn knie vernaggel. Volgend weekend gewoon weer 16 graden :o Kort-kort lopen.

heb me ingeschreven voor deze virtuele halve marathon: https://www.runproject.org/virtual-runs/badass-boulder
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 16 februari 2021 @ 08:07:56 #120
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_198028368
Iedereen zijn zomerkloffie alweer uit de kast getrokken? :D
F means you're fucked
pi_198028730
Zo, hier ook maar weer eens meelezen en heel af en toe een bericht plaatsen ;)
Zie in m'n post history dat ik maar 3 jaar aan topics heb gemist :+

Leuk om te zien dat veel van dezelfde namen hier nog steeds actief zijn met lopen (en posten!)

Ik ben inmiddels begonnen aan het 'Keep Running' programma (5-10km) nadat ik voor de 15245ste keer Start To Run (0-5km) heb gedaan omdat ik door omstandigheden weer opnieuw moest opbouwen :D
  Forum Admin dinsdag 16 februari 2021 @ 08:56:20 #122
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_198028857
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 08:07 schreef YUR het volgende:
Iedereen zijn zomerkloffie alweer uit de kast getrokken? :D
Als de prut weg is... lekker kort kort stoempen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 09:41:05 #123
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198029387
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 08:07 schreef YUR het volgende:
Iedereen zijn zomerkloffie alweer uit de kast getrokken? :D
Ik heb het allemaal in 1 grote curverbak zitten, dus hoef nooit lang te zoeken.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 februari 2021 @ 11:31:42 #124
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_198031487
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 08:07 schreef YUR het volgende:
Iedereen zijn zomerkloffie alweer uit de kast getrokken? :D
Alsof ik die al opgeruimd had. In november nog gebruikt!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_198031736
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 08:07 schreef YUR het volgende:
Iedereen zijn zomerkloffie alweer uit de kast getrokken? :D
De lente is wel heel vroeg dit jaar. Krankzinnig. Ik denk dat het lopen gezien de grote overgang ineens een stuk zwaarder gaat. Ineens zal blijken dat de goede vorm van de afgelopen maanden puur terug te voeren viel op niet te hoge temperaturen.
pi_198032058
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:43 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

De lente is wel heel vroeg dit jaar. Krankzinnig. Ik denk dat het lopen gezien de grote overgang ineens een stuk zwaarder gaat. Ineens zal blijken dat de goede vorm van de afgelopen maanden puur terug te voeren viel op niet te hoge temperaturen.
Hmm hangt er een beetje vanaf toch, lopen bij -5 is ook weer een stuk zwaarder voor je lijf dan bij +10. Even een weekje of misschien 2 wennen aan de temperatuur en dan past je lichaam zich gewoon weer aan. Trainingseffect ben je niet kwijt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:29:39 #127
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_198032800
Ze
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 08:07 schreef YUR het volgende:
Iedereen zijn zomerkloffie alweer uit de kast getrokken? :D
Zeker wel, dat wordt een shirt en korte broek dit weekend.

Wie weet mogen we 's avonds ook weer trainen nu de rechter de avondklok onwettig verklaard heeft *O*
pi_198043058
Lekker hoor. Ik ben vanochtend even een rondje geweest om half acht. En toen was het al een graad of zeven.

Heerlijk ook dat het al vroeger licht wordt inmiddels.

En de pekel het s weg. Dus tijd om een nieuw paar hoka s in te wijden.
Whatever...
pi_198044325
Nou ik heb me duidelijk teveel laten beinvloeden door jullie gepraat hier, ik ging trainen in een lange lycro en lang thermoshirt, maar enkele laag en geen handschoenen.. was ijskoud! Door de slagregen en harde wind..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198045058
Ik vond het juist wat aan de warme kant vanavond. Handschoenen gingen al snel uit.

Lopen ging vrij moeizaam. Wat zware benen, denk nog van afgelopen weekend.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:00:25 #131
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_198047436
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:41 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik heb het allemaal in 1 grote curverbak zitten, dus hoef nooit lang te zoeken.
Hier ook. Wel altijd een zooitje in die bak.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_198049562
Pfoe, best warm al vanmorgen vroeg! Instant zomers gevoel :7

Was weer de eerste keer lopen in anderhalve week (toen een rondje door de versgevallen sneeuw). Afgelopen weekend helaas wel mijn knie bezeerd op het ijs en dat voelde ik vanmorgen wel. Het werd tijdens het hollen verder niet erger, dus maar gewoon op mijn gemak 8 kilometer gedaan.
Als mijn knie het ermee eens is, overmorgen 10 kilometer en als dat goed gaat zondag 14 kilometer en dan maar weer verder met mijn halvemarathonschema :9

Helemaal zin erin: ben begonnen met hardlopen aan het begin van afgelopen oktober met het idee dat het vanaf dat moment steeds kouder en belabberder weer ging worden en als ik er nu aan denk dat het in plaats daarvan LENTE gaat worden: mjam! :D O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_198052441
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 06:45 schreef minilot het volgende:
Helemaal zin erin: ben begonnen met hardlopen aan het begin van afgelopen oktober met het idee dat het vanaf dat moment steeds kouder en belabberder weer ging worden en als ik er nu aan denk dat het in plaats daarvan LENTE gaat worden: mjam! :D O+
Warmte en zon zijn veel hinderlijker om lekker te kunnen hardlopen dan kou. De lente is echter wel het fijnste loopseizoen. Het is nog niet te warm en de dauwpunten zijn nog beneden de 15 graden.
pi_198055472
Ik heb net een rondje gelopen en ik vond het zwaar. Ik vond het warm. Er was te veel wind. Ik ben na 5 km maar gestopt.

Het zou kunnen dat er nu zo'n positivo gaat antwoorden die ooit een overdosis tegeltjeswijsheden genomen heeft. Dat ik niet mag klagen. Dat ik niet in problemen moet denken maar in oplossingen. Dat het eindelijk eens een keertje mooi weer wordt in dit land na 8 maanden lang grijs en kil weer. Ik hoop dat zo iemand niet van mij verwacht dat ik van hem/haar/het hou, want dat is echt te veel gevraagd.
pi_198060680
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:53 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik heb net een rondje gelopen en ik vond het zwaar. Ik vond het warm. Er was te veel wind. Ik ben na 5 km maar gestopt.

Het zou kunnen dat er nu zo'n positivo gaat antwoorden die ooit een overdosis tegeltjeswijsheden genomen heeft. Dat ik niet mag klagen. Dat ik niet in problemen moet denken maar in oplossingen. Dat het eindelijk eens een keertje mooi weer wordt in dit land na 8 maanden lang grijs en kil weer. Ik hoop dat zo iemand niet van mij verwacht dat ik van hem/haar/het hou, want dat is echt te veel gevraagd.
Het komt nooit meer goed, het mooie is er al vanaf als dat er überhaupt er ooit geweest is.
pi_198062653
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:07 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Het komt nooit meer goed, het mooie is er al vanaf als dat er überhaupt er ooit geweest is.
O+
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 17 februari 2021 @ 20:25:47 #137
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_198062770
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:53 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik heb net een rondje gelopen en ik vond het zwaar. Ik vond het warm. Er was te veel wind. Ik ben na 5 km maar gestopt.

Het zou kunnen dat er nu zo'n positivo gaat antwoorden die ooit een overdosis tegeltjeswijsheden genomen heeft. Dat ik niet mag klagen. Dat ik niet in problemen moet denken maar in oplossingen. Dat het eindelijk eens een keertje mooi weer wordt in dit land na 8 maanden lang grijs en kil weer. Ik hoop dat zo iemand niet van mij verwacht dat ik van hem/haar/het hou, want dat is echt te veel gevraagd.
De winter heeft me niet eens de kans gegeven om die smerige hitte van afgelopen jaar uit de botten te krijgen, bah. Je kunt één keer je adem zien en dan is het vriezen alweer klaar.

Ik heb ook 5km gelopen vandaag. Ik vond het ook veel te warm, zweet liep in straaltjes langs m'n hoofd en ik liep in een t-shirt. En de benen voelden ook veel te zwaar en ongemakkelijk. Matig, slecht.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_198064458
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:25 schreef heywoodu het volgende:

[..]

De winter heeft me niet eens de kans gegeven om die smerige hitte van afgelopen jaar uit de botten te krijgen, bah. Je kunt één keer je adem zien en dan is het vriezen alweer klaar.

Ik heb ook 5km gelopen vandaag. Ik vond het ook veel te warm, zweet liep in straaltjes langs m'n hoofd en ik liep in een t-shirt. En de benen voelden ook veel te zwaar en ongemakkelijk. Matig, slecht.
Ga zo door! Ik voel me ineens heel begrepen op deze wereld.
pi_198065305
Voorjaarsmoeheid;)
Whatever...
pi_198067558
Jezus wat een frustraties hier...

Genieten we ook nog een beetje van onze hobby?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_198069414
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 23:26 schreef Neo-Mullen het volgende:
Jezus wat een frustraties hier...

Genieten we ook nog een beetje van onze hobby?
Tuurlijk, komend weekend weer in korte broek shirt *O*
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 18 februari 2021 @ 08:26:00 #142
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_198069477
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 23:26 schreef Neo-Mullen het volgende:
Jezus wat een frustraties hier...

Genieten we ook nog een beetje van onze hobby?
Als de benen weer eens als benen voelen in plaats van een soort loden balken, dan wel :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_198070242
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 23:26 schreef Neo-Mullen het volgende:
Jezus wat een frustraties hier...

Genieten we ook nog een beetje van onze hobby?
Niet zo haten jij. Jij moet ons juist troosten.

Algemene vraag: hoe heet ook al weer die site die rondjes van een opgegeven afstand kan maken vanaf een vooraf bepaald punt? Misschien zijn er inmiddels weer meer soortgelijke sites. Volgens mij kan garminconnect het tegenwoordig ook, zal ik even checken.
pi_198070342
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:40 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Niet zo haten jij. Jij moet ons juist troosten.

Algemene vraag: hoe heet ook al weer die site die rondjes van een opgegeven afstand kan maken vanaf een vooraf bepaald punt? Misschien zijn er inmiddels weer meer soortgelijke sites. Volgens mij kan garminconnect het tegenwoordig ook, zal ik even checken.
Eroutes! :)
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 18 februari 2021 @ 10:07:17 #145
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_198070636
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 23:26 schreef Neo-Mullen het volgende:
Jezus wat een frustraties hier...

Genieten we ook nog een beetje van onze hobby?
Zeker wel al hoop ik echt dat de avondklok snel voorbij is zodat ik weet 's avonds kan trainen. Nu is het schema woensdagmiddag, zaterdag en zondag. Vooral die twee trainingen in het weekend zijn niet lekker achter elkaar als ik eigenlijk elke week, tempo, interval, long en easy wil lopen. Nu komt het niet uit met de rust en het herstel en train ik een beetje doelloos en niet productief voor mijn gevoel. Maar goed, het is beter dan niks en kan nog wel mijn rondjes lopen.
  donderdag 18 februari 2021 @ 10:14:54 #146
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_198070751
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:40 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Niet zo haten jij. Jij moet ons juist troosten.

Algemene vraag: hoe heet ook al weer die site die rondjes van een opgegeven afstand kan maken vanaf een vooraf bepaald punt? Misschien zijn er inmiddels weer meer soortgelijke sites. Volgens mij kan garminconnect het tegenwoordig ook, zal ik even checken.
Garmin connect heeft inderdaad die optie ingebouwd. Via Meer -> Training -> Koersen kan je het instellen.
pi_198071268
Via Garmin connect kan dat inderdaad ook. Al verschilt de opgegeven afstand soms wel erg van de afstand van de route.

Zal wel weer even wennen zijn nu het stuk warmer wordt. Twijfel of ik ga hardlopen komend weekend, wordt ook prachtig fietsweer.
pi_198071519
Garmin Connect heb ik niks aan, de gevonden afstand wijkt enorm af.
pi_198071561
Ik heb m'n eerste keer intervallen gelopen. Een pyramide van 200-400-600-800-800-600-400-200 meter met telkens 100 m wandelen tussendoor. Ik begon optimistisch met 200 m in 50 seconden maar 800 m in 3:20 werd eerder 3:30.
Ik heb op ongeveer een kilometer vanaf mijn huis een parkje waar een ronde van 800 meter uitgezet staat met iedere 100 m aangegeven op een pad van asfalt. Superfijn. O+

Strava snapte er dit keer niks van :') hij dacht dat ik zigzag gelopen had, dus in plaats van de ongeveer 6 km die ik totaal gelopen heb, dacht hij 10 km in een onmenselijk tempo. _O-
M'n gps zal wel de hik hebben gehad. Nou ja.

Eerste keer in korte mouwen gelopen *G* O+
Ik ben trouwens héél blij dat het weer iets warmer is, want mijn slijmvliezen waren aan het sterven met alle kou en droogte. Ik heb nu ongeveer dagelijks bloedneuzen en hoop dat dat gauw beter wordt nu het niet meer zo droog is. Ademen gaat in ieder geval al makkelijker.
pi_198074038
Eerste rondje op nieuwe schoenen. Lekker rustig aan de boel inlopen.

En wat is het warm vergeleken met dit
Weekend! Kreeg als bonus nog een lekker zonnetje. Heerlijk.

Nu weer even rustig aan. Dit weekend denk ik de racefiets weer uit de garage halen. Herstel is ook belangrijk.
Whatever...
pi_198078114
Net in de regen voelde het een stuk minder zwaar dan afgelopen dinsdag.
pi_198079934
Ik ging vanochtend weer eens nuchter uit bed lopen, viel behoorlijk tegen. Nu heb ik sowieso nog wat zware benen van al het geschaats en gefiets naar schaatsplassen, en het waaide erg hard. Maar ik had ook constant honger en weinig power. Voor een rustig duurloopje is het prima, maar wisseltempo's ga ik voortaan toch weer overdag of 's avonds doen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198083077
Ik join team "opbokken met die wind und schnell"

Intervallen met wind tegen blazen je helemaal op.
pi_198083241
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:07 schreef NightDancert het volgende:
Ik join team "opbokken met die wind und schnell"

Intervallen met wind tegen blazen je helemaal op.
Dan doe je ze met wind mee.
pi_198086639
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:13 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Dan doe je ze met wind mee.
Alles wind mee is wat lastig als je in totaal 8 km aan tempo's hebt. Dan wordt het wel een wat lange warming-up.
pi_198088929
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 22:55 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Alles wind mee is wat lastig als je in totaal 8 km aan tempo's hebt. Dan wordt het wel een wat lange warming-up.
:D
Let me see you stripped down to the bone
pi_198088931
Knie is niet vervelend gaan doen na de acht kilometer eergister, dus eens kijken hoe de tien kilometer zodadelijk gaat *O*

@La_Tramposa Kun je 's morgens dan niet even een banaantje en een lik pindakaas naar binnen gooien ofzo?
Let me see you stripped down to the bone
pi_198089137
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 04:45 schreef minilot het volgende:
Knie is niet vervelend gaan doen na de acht kilometer eergister, dus eens kijken hoe de tien kilometer zodadelijk gaat *O*
Elf kilometer: done! ^O^ Stijve, pietsje pijnlijke knie nog steeds na vallen op het ijs, dus ik laat de fartleks en tempotrainingen denk ik maar even voor wat het is en blijf kalmpjes kilometers maken tot het geen pijn meer doet
Let me see you stripped down to the bone
pi_198089269
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 04:45 schreef minilot het volgende:
Knie is niet vervelend gaan doen na de acht kilometer eergister, dus eens kijken hoe de tien kilometer zodadelijk gaat *O*

@:La_Tramposa Kun je 's morgens dan niet even een banaantje en een lik pindakaas naar binnen gooien ofzo?
Nee dat zeker niet, ik heb gevoelige darmen vooral tijdens het lopen, en daar kreeg ik nu zonder iets gegeten te hebben al weer last van. Als ik wat eet moet ik het eerst weer echt laten zakken en wachten tot ik naar de wc ben gegaan🙈 al zou een stuk banaan misschien nog net kunnen maar dat zal ook niet veel schelen qua energie
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198109385
Net voor het eerst gelopen op m’n nieuwe Nike React Infinity Run Flyknit 2 schoenen.

Wat een verademing, heb de afgelopen 5 jaar op de Brooks Dyad gelopen (versie 8/9/10) maar wilde graag een keer iets anders.
pi_198109685
Vanochtend een lange broek aan, dat was wel een big mistake :P Heb hem halverwege wel soort van proberen op te stropen maar dan worden je benen zo raar afgekneld.. ook geen groot succes. Nouja goede hitte-adaptatietraining dan zullen we maar zeggen.

Verder liep het echt wel weer superlekker! Helemaal fit voor alle voorjaarswedstrijden die niet gaan komen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin zaterdag 20 februari 2021 @ 13:17:54 #162
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_198110690
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 08:56 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Als de prut weg is... lekker kort kort stoempen.
Net 23km dit gedaan.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Redactie Sport zaterdag 20 februari 2021 @ 13:40:07 #163
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_198110932
21.21km in lang-drie kwart maar dat had best lang-kort kunnen zijn. Lange mouwen met deze wind vind ik dan wel weer fijn bij deze temperaturen.

Weer een afstand kunnen afstrepen *O* Wel mijn hartslagband vergeten dus ik heb weer even kunnen genieten van falende polsmeting. :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_198110974
Duurloopje in kort-kort gedaan, de eerste 100 meter getwijfeld of een zomer-tanktop niet te optimistisch was, daarna alleen maar gezweet :')
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_198110990
Wel gek om de sneeuw nog in de berm te zien liggen en tegelijkertijd te zweten in een t-shirtje!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198116930
Ik ga morgen ook kort-kort denk ik... bizar dat dat kan. Vandaag warm gehad op de racefiets en zelfs met wandelen was een Long sleeve gewoon te Lang.
Whatever...
  zaterdag 20 februari 2021 @ 21:31:50 #167
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_198118782
Toppers. Ik wil graag weer hardlopen. Ik heb momenteel schoenen maar die zorgen ervoor dat ik blaren krijg in het midden van de binnenkanten van mijn voet.

Enig idee hoe ik in deze coronatijden de juiste schoen vind?
  zaterdag 20 februari 2021 @ 21:40:16 #168
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_198119033
Een maand geleden zat ik op een record voor mijzelf. Ik kon een uur lang achter elkaar joggen. Ging echt hartstikke goed. Ik ging zelfs na het avondeten (niet meteen erna) hardlopen wat ik eerder niet deed.

Die hardloopsessie na het record in de avond: toen ging ik ook nog eens over de stoep rennen ipv het fietspad. Ik zag twee mensen van beide kanten aanlopen, we zouden elkaar kruisen dus ik ging een beetje het tempo verhogen.

:') vlak voor die mensen ging ik juist tijdens het kruisen op mijn bek. En erg hard. Ik klapte door mijn enkel heen en lag kermend op de grond. De vrouw van de ene kant zei: "gaat het?" Ik zo van "ja hoor, ik red me wel, even de pijn verwerken!"

Zei de man: "Ik snap niet dat je die pylonnen niet gezien hebt"

Ik kijk achter mij, en zie inderdaad twee pylonnen staan twee meter van elkaar verwijderd op het stuk stop waar ik op mijn waffel was gegaan: hele stoep was ingezakt, nogal wiedes dat ik daar door mijn enkel klapte.

Naar huis gehinkeld en had echt een tennisbal aan de buitenkant van mijn enkel"knobbel". Dikke bloeduitstortingen na twee dagen, poot omhoog tijdens het werk.

Durfde vanmiddag pas weer voor het eerst en ik kon 21 minuten hardlopen. Dat ik gisteren wat had gedronken en gerookt hielp ook niet mee. Maar was wel blij dat ik kon rennen. Afgelopen maandag nog steeds stekende pijn bij het traplopen. En dat een maand later Morgen even afwachten.
  Forum Admin zaterdag 20 februari 2021 @ 21:44:01 #169
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_198119149
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:31 schreef Rickocum het volgende:
Toppers. Ik wil graag weer hardlopen. Ik heb momenteel schoenen maar die zorgen ervoor dat ik blaren krijg in het midden van de binnenkanten van mijn voet.

Enig idee hoe ik in deze coronatijden de juiste schoen vind?
Ja lastig dus. Goed advies is met de gesloten winkels lastig te krijgen. Wellicht dat je met een mailtje naar een lokale winkel verder komt. Zou je maat, type schoen, foto's van onderkant van je schoen en exact aangeven waar je blaren krijgt meesturen. Misschien dat ze op basis daarvan een advies kunnen geven.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_198119222
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:31 schreef Rickocum het volgende:
Toppers. Ik wil graag weer hardlopen. Ik heb momenteel schoenen maar die zorgen ervoor dat ik blaren krijg in het midden van de binnenkanten van mijn voet.

Enig idee hoe ik in deze coronatijden de juiste schoen vind?
Ik heb het een tijdje gehad in het begin, maar door andere sokken kon ik het oplossen.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 21:46:58 #171
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_198119249
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:44 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ja lastig dus. Goed advies is met de gesloten winkels lastig te krijgen. Wellicht dat je met een mailtje naar een lokale winkel verder komt. Zou je maat, type schoen, foto's van onderkant van je schoen en exact aangeven waar je blaren krijgt meesturen. Misschien dat ze op basis daarvan een advies kunnen geven.
Was ik al bang voor.

Huidige schoenen heb ik zo'n 4 jaar geleden bij een sportwinkel gehaald. Waren wel van die jonge schoffies die met mij meekeken terwijl ik op zo'n apparaat ging waar ze de drukpunten zagen enzo. Maar als ik op internet kijk naar hardloopschoenen, zien die er compleet anders uit.

Huidige schoenen zijn Oasics T3P3N gt 2000? Nouja. Even kijken (kijk toevallig nu voor het eerst in de schoenen)
  zaterdag 20 februari 2021 @ 21:49:39 #172
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_198119327
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:46 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Ik heb het een tijdje gehad in het begin, maar door andere sokken kon ik het oplossen.
Dat kan zeker meespelen.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 22:28:51 #173
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_198120605
quote:
17s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 13:40 schreef DeLuna het volgende:
21.21km in lang-drie kwart maar dat had best lang-kort kunnen zijn. Lange mouwen met deze wind vind ik dan wel weer fijn bij deze temperaturen (..)
??

Met 15 graden loop ik gewoon kort-singlet. En ik ben vast niet de enige.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  Redactie Sport zaterdag 20 februari 2021 @ 22:50:37 #174
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_198121155
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 22:28 schreef Corniel het volgende:

[..]

??

Met 15 graden loop ik gewoon kort-singlet. En ik ben vast niet de enige.
Nou was het hier vanochtend nog 9 graden toen ik vertrok en de wind was 22km/u in de polder. Later was het wel wat warmer en had ik misschien best in t-shirt gekund maar ik ben dan ook een beetje een koukleum :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_198121864
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 22:28 schreef Corniel het volgende:

[..]

??

Met 15 graden loop ik gewoon kort-singlet. En ik ben vast niet de enige.
Met duurloopjes loop ik in shirt, maar morgen met tempoblokken gaat de singlet aan.
pi_198124488
Ik stap zo de deur uit in lang/lang - het is weliswaar twaalf graden maar ook erg donker en het waait nogal in deze kustprovincie :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_198124773
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:31 schreef Rickocum het volgende:
Toppers. Ik wil graag weer hardlopen. Ik heb momenteel schoenen maar die zorgen ervoor dat ik blaren krijg in het midden van de binnenkanten van mijn voet.

Enig idee hoe ik in deze coronatijden de juiste schoen vind?
Misschien kun je het bij deze schoen wel oplossen door een ander zooltje? Vaak zit er dan iets hard/scherps in het binnenwerk waar het zooltje net niet overheen valt of zo.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198124842
Heuvelig rondje van dertien kilometer, steeds de de dijk om mijn dorp heen op en af. Was lekker :9 Had nog nog lekkerder geweest zonder zere knie, maar is duidelijk aan de beterende hand, dus jeej!
Extra tshirtje nog over lang/lang heen was wat overkill :') Ik hoef gewoonlijk eindelijk niet eens te douchen na lopen, maar vanmorgen absoluut wel :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_198125104
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:31 schreef Rickocum het volgende:
Toppers. Ik wil graag weer hardlopen. Ik heb momenteel schoenen maar die zorgen ervoor dat ik blaren krijg in het midden van de binnenkanten van mijn voet.

Enig idee hoe ik in deze coronatijden de juiste schoen vind?
Op de website van onze lokale Run2Day kun je gewoon met de winkel appen. Heb ik van de week ook gedaan - ik ken de eigenaar, omdat die ook lid is van mijn atletiekvereniging.
Geappt, doorgegeven wat voor schoen ik wil, afspraak gemaakt, komt-ie met het busje voorrijden en kan je de schoenen testen, ze nemen gewoon een zooi schoenen mee. Gewoon klein stukkie buiten hollen om te proberen. Achteraf betalen met een Tikkie.
Heb zelf zo een nieuw paar Brooks Glycerine gekocht :)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 21 februari 2021 @ 12:01:37 #180
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_198127435
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 07:25 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Misschien kun je het bij deze schoen wel oplossen door een ander zooltje? Vaak zit er dan iets hard/scherps in het binnenwerk waar het zooltje net niet overheen valt of zo.
Hmmmneeee er zit niks hards in. Het scheelt idd wel als ik sportsokken aan trek.
  zondag 21 februari 2021 @ 12:05:16 #181
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_198127488
quote:
99s.gif Op zondag 21 februari 2021 08:55 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Op de website van onze lokale Run2Day kun je gewoon met de winkel appen. Heb ik van de week ook gedaan - ik ken de eigenaar, omdat die ook lid is van mijn atletiekvereniging.
Geappt, doorgegeven wat voor schoen ik wil, afspraak gemaakt, komt-ie met het busje voorrijden en kan je de schoenen testen, ze nemen gewoon een zooi schoenen mee. Gewoon klein stukkie buiten hollen om te proberen. Achteraf betalen met een Tikkie.
Heb zelf zo een nieuw paar Brooks Glycerine gekocht :)
Goede tip! Ik ga denk ik echter eerst even nieuwe sportsokken kopen. En nieuwe onderbroeken. Had na 25 minuten hardlopen alweer een lekkere snijplek op de binnenkant van 1 van mijn dijen.
  zondag 21 februari 2021 @ 14:47:03 #182
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_198130259
quote:
99s.gif Op zondag 21 februari 2021 08:55 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Op de website van onze lokale Run2Day kun je gewoon met de winkel appen. Heb ik van de week ook gedaan - ik ken de eigenaar, omdat die ook lid is van mijn atletiekvereniging.
Geappt, doorgegeven wat voor schoen ik wil, afspraak gemaakt, komt-ie met het busje voorrijden en kan je de schoenen testen, ze nemen gewoon een zooi schoenen mee. Gewoon klein stukkie buiten hollen om te proberen. Achteraf betalen met een Tikkie.
Heb zelf zo een nieuw paar Brooks Glycerine gekocht :)
Brooks Glycerin zijn top inderdaad. Heb op de ''17'',s ook al 800 kilometer gelopen.

Heb nu de Saucony Endorphin Shift + Endorpin Speed aangeschaft. Dat zijn ook echt geweldige schoenen zeg.
pi_198131112
Nou, het was heerlijk warm. Ik had een rustig loopje op de Planning. 45 minuten in zone 1. Ik had een korte broek en longsleeve aan, dat was dus gewoon te warm. Mijn lichaam is nog gewend aan -5.

Mouwen opgestroopt dan maar. Wel heel lekker.
Whatever...
pi_198131143
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 23:38 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Thermoshirt en een wat dikker hardloopshirt met lange mouwen. Twee lagen dus. Afgelopen zondag had ik daar ivm de wind nog een jack overheen.
Grappig om deze nog even terug te lezen vandaag. Een week later en 35 graden warmer...
Whatever...
pi_198131177
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 14:47 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Brooks Glycerin zijn top inderdaad. Heb op de ''17'',s ook al 800 kilometer gelopen.

Heb nu de Saucony Endorphin Shift + Endorpin Speed aangeschaft. Dat zijn ook echt geweldige schoenen zeg.
Zo big spender! ;)
Nou kan je in ieder geval weer even vooruit!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198131203
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 12:05 schreef Rickocum het volgende:

[..]

Goede tip! Ik ga denk ik echter eerst even nieuwe sportsokken kopen. En nieuwe onderbroeken. Had na 25 minuten hardlopen alweer een lekkere snijplek op de binnenkant van 1 van mijn dijen.
Schoenen van 4 jaar oud mogen best wel vervangen worden. Demping is een stukje minder geworden over de jaren als je daar gevoelig voor bent.
  zondag 21 februari 2021 @ 17:07:42 #187
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_198132394
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 15:52 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Schoenen van 4 jaar oud mogen best wel vervangen worden. Demping is een stukje minder geworden over de jaren als je daar gevoelig voor bent.
Hmmmm, true. Zal daar dan ook naar kijken. Wel duur die sportkleding. 105 euro voor drie sportboxershorts en 3 paar sokken. Maar goed, dat is hopelijk kwaliteit.
  zondag 21 februari 2021 @ 17:22:13 #188
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_198132658
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 15:50 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Zo big spender! ;)
Nou kan je in ieder geval weer even vooruit!
Het zijn inderdaad absoluut geen goedkope schoenen, haha. Vooral de speeds. Begrijp nu overigens wel waarom. Speed's lopen zo makkelijk, en je gaat er zo hard op. Ik probeerde een rustige 10KM te lopen de eerste keer, maar het was bijna niet te doen om rustig te lopen. Liep mijn 'm in 49 minuten, terwijl ik 'm de laatste tijd in 52+ liep _O-
pi_198133187
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 15:49 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Grappig om deze nog even terug te lezen vandaag. Een week later en 35 graden warmer...
Haha ja, vandaag was het in een korte broek en singlet. En dan kom je mensen tegen die in een lange tight en een shirt met lange mouwen hardlopen. Uiteraard volledig in het zwart. Onbegrijpelijk.

Vandaag had ik m’n langste loop ooit, 10km rustig en 21.1km op het tempo dat ik over een kleine twee maanden ga lopen tijdens een haasklusje.
pi_198133217
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 17:22 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Het zijn inderdaad absoluut geen goedkope schoenen, haha. Vooral de speeds. Begrijp nu overigens wel waarom. Speed's lopen zo makkelijk, en je gaat er zo hard op. Ik probeerde een rustige 10KM te lopen de eerste keer, maar het was bijna niet te doen om rustig te lopen. Liep mijn 'm in 49 minuten, terwijl ik 'm de laatste tijd in 52+ liep _O-
Ja, de bounce van de speed is lekker. Niet overdreven, maar je voelt 'm wel.
pi_198134545
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 17:46 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Haha ja, vandaag was het in een korte broek en singlet. En dan kom je mensen tegen die in een lange tight en een shirt met lange mouwen hardlopen. Uiteraard volledig in het zwart. Onbegrijpelijk.

Vandaag had ik m’n langste loop ooit, 10km rustig en 21.1km op het tempo dat ik over een kleine twee maanden ga lopen tijdens een haasklusje.
Lekker eh! Ik had me ook vergist, ook al was het in de ochtend en nog maar een graad of 8. Longsleeve was echt warm (niet zwart 😜). Mouwen halverwege opgestroopt. Gelukkig wel een korte broek aan.

Wel mooie afstand trouwens, 32km.. dat zal je mij niet zomaar zien doen.
Whatever...
  maandag 22 februari 2021 @ 08:04:11 #192
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_198141679
Mijn 3D geprinte zolen lijken te helpen :) de voetbogen hebben wat ondersteuning dus m'n voeten en benen kantelen dus niet naar binnen dus minder spanning in de kuit (en gehele been lijkt stabieler)

Alleen heeft de podoloog er nog niks opgemaakt omdat het dan in de wasmachine kan, maar het is zo stroef dat ik blaren krijg _O- Dus hij moet nog even voor me aan 't werk om er iets op te maken (stof/leer) whatever.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_198142315
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 17:07 schreef Rickocum het volgende:

[..]

Hmmmm, true. Zal daar dan ook naar kijken. Wel duur die sportkleding. 105 euro voor drie sportboxershorts en 3 paar sokken. Maar goed, dat is hopelijk kwaliteit.
Daar heb ik dan weer nooit geld aan uitgegeven, speciale onderbroeken voor hardlopen :P Maar misschien is dat anders voor mannen. Goede sportbh's zijn dan wel weer duur.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198142545
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 17:07 schreef Rickocum het volgende:

[..]

Hmmmm, true. Zal daar dan ook naar kijken. Wel duur die sportkleding. 105 euro voor drie sportboxershorts en 3 paar sokken. Maar goed, dat is hopelijk kwaliteit.
Ik koop vrijwel al mijn hardloopkleding bij de Decathlon. Prima kwaliteit en een stuk goedkoper.
  maandag 22 februari 2021 @ 10:51:40 #195
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198143336
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 13:44 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Duurloopje in kort-kort gedaan, de eerste 100 meter getwijfeld of een zomer-tanktop niet te optimistisch was, daarna alleen maar gezweet :')
Yes, ik ook. Klots-oksels :') vond het weer zwaar. Heb gisteren 21,34km gelopen. Bij de laatste 600 meter schoot er ineens een spiertje in mijn kuit in kramp (of zweepslag, maar dan kun je volgens mij niet verder lopen en dat kon ik nog wel). Veel tijgerbalsem erop en een compressiekous en vandaag gaat het alweer een stuk beter gelukkig.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 22 februari 2021 @ 10:54:13 #196
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198143371
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:46 schreef Rickocum het volgende:

[..]

Was ik al bang voor.

Huidige schoenen heb ik zo'n 4 jaar geleden bij een sportwinkel gehaald. Waren wel van die jonge schoffies die met mij meekeken terwijl ik op zo'n apparaat ging waar ze de drukpunten zagen enzo. Maar als ik op internet kijk naar hardloopschoenen, zien die er compleet anders uit.

Huidige schoenen zijn Oasics T3P3N gt 2000? Nouja. Even kijken (kijk toevallig nu voor het eerst in de schoenen)
De GT2000 van Asics heb je nog steeds. Van oascis heb ik nog niet gehoord ;) Je kunt het erop wagen en exact dezelfde schoen weer bestellen, maar als ik zo lees wat er met je voet gebeurd is, is goed advies misschien niet verkeerd.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 22 februari 2021 @ 10:56:14 #197
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198143401
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 09:45 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Ik koop vrijwel al mijn hardloopkleding bij de Decathlon. Prima kwaliteit en een stuk goedkoper.
Precies, hun Kalenji merk doet niet meer onder voor menig profi hardloopmerk.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_198143775
quote:
2s.gif Op maandag 22 februari 2021 10:51 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Yes, ik ook. Klots-oksels :') vond het weer zwaar. Heb gisteren 21,34km gelopen. Bij de laatste 600 meter schoot er ineens een spiertje in mijn kuit in kramp (of zweepslag, maar dan kun je volgens mij niet verder lopen en dat kon ik nog wel). Veel tijgerbalsem erop en een compressiekous en vandaag gaat het alweer een stuk beter gelukkig.
Als ervaringsdeskundige met zweepslag kan ik je bevestigen dat je echt geen 600 meter meer kan hardlopen dan.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_198143916
quote:
99s.gif Op maandag 22 februari 2021 11:24 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Als ervaringsdeskundige met zweepslag kan ik je bevestigen dat je echt geen 600 meter meer kan hardlopen dan.
Een zweepslag is toch een scheur in je kuitspier?
pi_198143958
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 11:36 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Een zweepslag is toch een scheur in je kuitspier?
Klopt. En ook dat SEMTEX schrijft dat ze kramp kreeg, is een signaal dat het geen zweepslag was. Ik had nog nooit zweepslag gehad, maar toen ik het wel kreeg wist ik het meteen. Het is echt een hele korte superfelle pijn. Ja, alsof je door een zweep wordt geraakt. Acuut stoppen met hardlopen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_198152405
quote:
99s.gif Op maandag 22 februari 2021 11:39 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Klopt. En ook dat SEMTEX schrijft dat ze kramp kreeg, is een signaal dat het geen zweepslag was. Ik had nog nooit zweepslag gehad, maar toen ik het wel kreeg wist ik het meteen. Het is echt een hele korte superfelle pijn. Ja, alsof je door een zweep wordt geraakt. Acuut stoppen met hardlopen.
Knappe jongen of meisje die daar gewoon maar doorheen loopt, ook aardig pijnlijk. Je krijgt sowieso functieverlies, dus rennen gaat niet meer.

Pijnlijk dus en duurt meestal wel een week of 4-6. Niet leuk.
Whatever...
pi_198154259
Poeh, wat te lang niet gelezen hier. Anders had ik me niet zo warm gekleed vanavond. Het was weer even wennen deze temperatuur.

Afgelopen week toch maar nieuwe schoenen besteld, na mailcontact met de winkel. Hopelijk lopen ze lekker (asics gel pursue 7)
pi_198154674
Ik lees dat ik niet de enige ben met een blessure. Aan m'n lotgenoten; succes met het herstel. Na de sneeuw voelde ik m'n middenvoetsbeentje niet meer tijdens (lang) wandelen dus ben ik voorzichtig gaan lopen - kwartier met wandelen tussendoor - en dat heb ik afgelopen weekend nog eens gedaan. Nu voelde ik afgelopen weekend m'n middenvoetsbeentje wel. Geen pijn, maar ik voelde de druk die erop kwam duidelijk. Aangezien ik met deze blessure al eens te snel weer ben gaan lopen, ben ik wat angstig. Door gebrek aan ervaring vind ik het moeilijk om te bepalen wat ik moet doen, iemand die hier iets nuttigs over kan zeggen? :)
pi_198156299
Nou, maar weer eens een uurtje fartlekken proberen nu dan. Ik hoor al vogeltjes buiten O+ Succes met de intervallen, knie! *O*
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:34:45 #205
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198157434
quote:
99s.gif Op maandag 22 februari 2021 11:24 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Als ervaringsdeskundige met zweepslag kan ik je bevestigen dat je echt geen 600 meter meer kan hardlopen dan.
Dat las ik ook. Dan heeft Oma Semtex gewoon flink een spiertje verrekt. Kump wel weer goed.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 23 februari 2021 @ 09:50:53 #206
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_198157613
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 09:34 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat las ik ook. Dan heeft Oma Semtex gewoon flink een spiertje verrekt. Kump wel weer goed.
Het zal dan de leeftijd wel zijn :D
F means you're fucked
pi_198157675
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 22:18 schreef Sinas92 het volgende:
lees dat ik niet de enige ben met een blessure. Aan m'n lotgenoten; succes met het herstel. Na de sneeuw voelde ik m'n middenvoetsbeentje niet meer tijdens (lang) wandelen dus ben ik voorzichtig gaan lopen - kwartier met wandelen tussendoor - en dat heb ik afgelopen weekend nog eens gedaan. Nu voelde ik afgelopen weekend m'n middenvoetsbeentje wel. Geen pijn, maar ik voelde de druk die erop kwam duidelijk. Aangezien ik met deze blessure al eens te snel weer ben gaan lopen, ben ik wat angstig. Door gebrek aan ervaring vind ik het moeilijk om te bepalen wat ik moet doen, iemand die hier iets nuttigs over kan zeggen?
Ik heb ook een geschiedenis met stressfracturen en overbelastingen in de voet, bij de aanhechting van tenen. Als je écht een ernstige overbelasting hebt is dat eigenlijk dezelfde remedie als bij een stressfractuur: 6 weken rust. Maar dan kun je er ook echt nauwelijks op staan/wandelen. Als je nog niet in dat stadium bent, kan heel lichte belasting wel helpen bij het herstel maar je moet echt oppassen. Wellicht 2 of 3x per week alleen maar 10x een minuutje hardlopen met wandelpauzes o.i.d.
Heb je ook het idee dat er iets niet goed beweegt in je voetgewricht, dat het vast zit?
Nou lang verhaal kort ik ben geen fysiotherapeut maar voeten moet je echt mee oppassen, ze dragen als hardloper elke stap 3x jouw gewicht. Als je twijfelt zou ik echt naar een fysio gaan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198162675
Tijdens de eerste lockdown werd ik nog door iemand hier (weet niet meer wie) voor halve moordenaar uitgemaakt omdat ik ook maar overwoog naar de fysio te gaan. Mooie tijden waren dat.

Heb nu al een week of 3 niet gelopen vanwege sneeuwellende en een daarna een stijve onderrug. Zou het weer moeten oppikken nu maar de motivatie ontbreekt een beetje.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_198163116
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 15:32 schreef Cynic het volgende:
Tijdens de eerste lockdown werd ik nog door iemand hier (weet niet meer wie) voor halve moordenaar uitgemaakt omdat ik ook maar overwoog naar de fysio te gaan. Mooie tijden waren dat.

Toen dachten we nog naïef dat we dat virus konden uitroeien.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_198165349
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 16:01 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Toen dachten we nog naïef dat we dat virus konden uitroeien.
Het is naïef in de zin dat er te veel hufters in dit land zijn die uit 100% egoïstische en domme motieven het niet lukt om zich aan een paar redelijke afspraken te houden. Het is hun schuld dat het langer duurt dan nodig is.

Iemand die een aantal jaren geleden nog wel eens postte in dit topic is besmet geraakt en was laatst blij dat ze 300 meter binnen 6 minuten kon wandelen. Drie jaar ouder dan ik. Ook hardloper zoals wij. Dit is een heel naar virus dat ook ons kan vellen, niet alleen ouderen en mensen met onderliggende kwetsbaarheden.

Maar aan de andere kant is er natuurlijk ook veel eenzaamheid, gaan er ondernemingen kapot en krijgen kinderen geen onderwijs. Daarom zou het een goed idee zijn om mensen op vrijwillige basis uit de lockdown te halen. Vrijwillig? Ja, want de consequentie is dan wel dat ze afstand doen van zorg voor zichzelf en familie totdat het virus verdwenen is. Lijkt me een redelijke deal en de ultieme manier om eigen verantwoordelijkheid te kunnen nemen.
pi_198166662
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 17:53 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Het is naïef in de zin dat er te veel hufters in dit land zijn die uit 100% egoïstische en domme motieven het niet lukt om zich aan een paar redelijke afspraken te houden. Het is hun schuld dat het langer duurt dan nodig is.

Iemand die een aantal jaren geleden nog wel eens postte in dit topic is besmet geraakt en was laatst blij dat ze 300 meter binnen 6 minuten kon wandelen. Drie jaar ouder dan ik. Ook hardloper zoals wij. Dit is een heel naar virus dat ook ons kan vellen, niet alleen ouderen en mensen met onderliggende kwetsbaarheden.

Maar aan de andere kant is er natuurlijk ook veel eenzaamheid, gaan er ondernemingen kapot en krijgen kinderen geen onderwijs. Daarom zou het een goed idee zijn om mensen op vrijwillige basis uit de lockdown te halen. Vrijwillig? Ja, want de consequentie is dan wel dat ze afstand doen van zorg voor zichzelf en familie totdat het virus verdwenen is. Lijkt me een redelijke deal en de ultieme manier om eigen verantwoordelijkheid te kunnen nemen.
Het is kiezen tussen het vuur en zwaard. Het is hoe dan ook verliezen voor veel mensen. En ik denk dat enige balans tussen gezondheid/belasting van de zorg aan de ene kant en het volledig stilzetten van de wereld aan de andere schipperen is en blijft.

Het is keihard, maar elke beslissing rondom Corona kost levens en andere zaken. De beslissing om hoogbejaarden eerst te vaccineren bijvoorbeeld. Je kunt daar enorm over discussiëren omdat andere caterhorieen mensen de IC ‘bezet’ houden. Hierdoor stijgt het aantal doden aan kanker en andere ernstige ziektes die minder behandeld worden.

Daarnaast: als je zo veel mogelijk gezonde levensjaren wilt winnen is het maar de vraag bij wie je moet beginnen. Waarschijnlijk jonge mensen met andere gezondheidsproblemen, de jongsten eerst!

Kortom: ja, je ziet waar ons doorgeslagen individualisme toe leidt. Ben het met je eens dat het:’Ikke, ikke, ikke’ we hee erg is gegroeid. Of aan oppervlakte gekomen is.

Aan de andere kant zijn we ook helemaal niets meer gewend mbt risico’s nemen. En wegen we sommigen zaken onterecht niet mee. De verborgen gezondheidsschade bijvoorbeeld. Hoeveel lagere levensverwachting door de Corona kilo’s?

Ik heb een jaar heel braaf me aan heel vee regels gehouden. Maar ik snap ook we dat er vee mensen zijn die op andere vlakken hun toekomst we hee vee somberder inzien. Denk zelf dat we beter wat minder strenge regels kunnen hebben waar mensen zich dan wel beter aan houden.
Whatever...
pi_198166685
Trouwens wel lekker kort-kort gelopen vandaag. 5km negative split onder de 25 minuten. En daarna een kort cooldown op easy tempo. Heerlijk met korte mouwen.
Whatever...
pi_198176826
Schopje POL

Ik ben coronanieuws moe en word er zwaar pessimistisch van. Laten we het hier vooral over hardlopen hebben, dat ons hoofd van de dagelijkse sleur leegmaakt.
Cuz I'm Mr. Brightside
  Redactie Sport woensdag 24 februari 2021 @ 12:54:17 #214
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_198179925
quote:
17s.gif Op woensdag 24 februari 2021 08:48 schreef Neo-Mullen het volgende:
Schopje POL

Ik ben coronanieuws moe en word er zwaar pessimistisch van. Laten we het hier vooral over hardlopen hebben, dat ons hoofd van de dagelijkse sleur leegmaakt.
Eens. Ik probeer alleen het hoognodige coronanieuws te volgen.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_198180667
Wat een fantastisch weer mensen! Helaas niet om in hard te lopen, want mijn lichaam is nog niet gewend aan deze temperaturen (in de zomer ben ik dat wel en zou ik een moord doen voor een dagje met 16°C).
  Forum Admin woensdag 24 februari 2021 @ 14:47:05 #216
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_198181371
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 13:49 schreef Zwabberhark het volgende:
Wat een fantastisch weer mensen! Helaas niet om in hard te lopen, want mijn lichaam is nog niet gewend aan deze temperaturen (in de zomer ben ik dat wel en zou ik een moord doen voor een dagje met 16°C).
Ik heb net mijn slechtste 5km in tijden afgelegd. Vermoeide benen, slecht geslapen. Als het nou had geregend was ik niet gegaan.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_198181947
Ik vind het wel heerlijk, deze temperaturen.. Gisteren de baantraining voelde net als midden in de zomer, in een treintje tempo's knallen! Boven de 25 graden wordt het wel vervelender.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198183290
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 15:33 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind het wel heerlijk, deze temperaturen.. Gisteren de baantraining voelde net als midden in de zomer, in een treintje tempo's knallen! Boven de 25 graden wordt het wel vervelender.
Wut? Baantraining? Treintje? Mag dat?

Wel heerlijk weer inderdaad. Poe!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 februari 2021 @ 18:11:05 #219
426493 crew  PippenScottie
pi_198184068
Eindelijk fatsoenlijk hardloopweer. Ik kan echt niet tegen kou. Het slaat op mijn keel en dat gaat ontsteken. Ik probeer het elk jaar wel, maar nooit met succes.
Als ik lang niet hardgelopen heb krijg ik ook altijd pijn aan mijn knie als ik weer begin.

Maare, ik kijk er nu doorheen te zijn. Net voor het eerst een 5km pijnvrij gelopen. Zonder al te zeer in te spannen in 27.10. Ervaring leert dat mijn conditie nu wel snel weer terugkeert. Ik ben in elk geval niet te zwaar uit de winter gekomen. Op naar de sub-25 eerst.
  woensdag 24 februari 2021 @ 19:07:45 #220
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198185025
Prima deze temperaturen.
Hartslag ook weer naar normale waardes.
Vanmorgen lekker 5 * 1000 meter op souplesse, blessure lijkt weg te blijven. Nu weer lekker opbouwen naar hopelijk een najaar met wat echte wedstrijden.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  woensdag 24 februari 2021 @ 19:09:08 #221
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_198185045
Voor het eerst deze maand maar weer eens hardgelopen. Een rustige 5 kilometer in ca 33 minuten.

Heb het schema voor 5 naar 10 kilometer maar weer opgepakt.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_198185195
quote:
99s.gif Op woensdag 24 februari 2021 17:16 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Wut? Baantraining? Treintje? Mag dat?

Wel heerlijk weer inderdaad. Poe!
Ja, geen gezamenlijke warming up meer maar in groepjes van 4 zelf trainen mag al een tijdje.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198185275
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:18 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, geen gezamenlijke warming up meer maar in groepjes van 4 zelf trainen mag al een tijdje.
Ik dacht max 2, met eventueel een trainer, maakt 3. Maar goed. Ik volg al die maatregelen niet exact.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Moderator woensdag 24 februari 2021 @ 19:24:32 #224
155227 crew  Guppy
dus
pi_198185288
Bij ons is het max 2 en de baan is al weken dicht ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_198185332
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:24 schreef Guppy het volgende:
Bij ons is het max 2 en de baan is al weken dicht ;(
Idem bij onze club.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_198185602
Morgenochtend voor de tweede keer ooit een tempoholletje. Heb een playlist paraat met tien minuten sloom, twintig minuten harder dan ik prettig vind en dan weer tien minuten slakkensnelheid. Ben benieuwd of ik het al minder stom vind dan de vorige keer :+ Het zal heus nut hebben hoor, dat boven je comfort zone rennen, maar ik vind fartleks en ontspannen duurloopjes toch wel het fijnst :)

Zo met langere afstanden en hogere temperaturen in het verschiet wederom een n00bvraag: hoe nemen jullie het liefste water mee? Tot dusver loop ik zonder wat dan ook, maar zal er binnenkort toch aan moeten gaan denken :)
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 24 februari 2021 @ 19:42:53 #227
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_198185680
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:24 schreef Guppy het volgende:
Bij ons is het max 2 en de baan is al weken dicht ;(
Dit.

Al sinds december mag je niet meer met 4, maar met max 2 in groepen buiten zijn.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_198186315
https://www.rijksoverheid(...)tgaan-en-sport/sport

Spelregels voor sport in het kort
Om groepsvorming en sociale contacten te verminderen en het aantal reisbewegingen te reduceren, zijn er maatregelen voor sport.

De maatregelen zijn:

Buiten sporten mag met maximaal 2 personen (exclusief trainer)
In binnenruimtes sporten mag niet.
Groepslessen buiten mogen niet.
Sportscholen zijn dicht.
Wedstrijden zijn verboden.


Maar ja, deze week ook wel meerdere malen voorbijgeraasd door groepen wielrenners van 5/6 man (altijd mannen).
pi_198187826
Verwarring is niet heel vreemd, aangezien het aantal wel meerdere keren veranderd is.

Lastige vind ik momenteel wel de leeftijdsgrens voor teamsporten. 2 teamgenoten en ik zouden nu als enige niet mee mogen doen.

Ben ook afgelopen weekend, toen ik op de fiets zat, meerdere keren groepjes mountainbikers van 4-5 man tegengekomen.
pi_198191832
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:40 schreef minilot het volgende:
Morgenochtend voor de tweede keer ooit een tempoholletje. Heb een playlist paraat met tien minuten sloom, twintig minuten harder dan ik prettig vind en dan weer tien minuten slakkensnelheid. Ben benieuwd of ik het al minder stom vind dan de vorige keer :+
Het viel mee! *O*
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 25 februari 2021 @ 08:37:03 #231
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198192508
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:40 schreef minilot het volgende:

Zo met langere afstanden en hogere temperaturen in het verschiet wederom een n00bvraag: hoe nemen jullie het liefste water mee? Tot dusver loop ik zonder wat dan ook, maar zal er binnenkort toch aan moeten gaan denken :)
Het liefst niet :+

Lange duurlopen of met een trail in een trailvest.
Bij korter werk mocht het echt warm zijn wil ik nog wel eens een flesje water neer zetten op een strategisch punt waar ik dan meerdere keren langs kom. En anders pas ik de training aan aan de warmte. Heel vroeg of pas laat gaan lopen of de training in korten. Dan neem ik geen water mee.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_198193021
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:40 schreef minilot het volgende:
Morgenochtend voor de tweede keer ooit een tempoholletje. Heb een playlist paraat met tien minuten sloom, twintig minuten harder dan ik prettig vind en dan weer tien minuten slakkensnelheid. Ben benieuwd of ik het al minder stom vind dan de vorige keer :+ Het zal heus nut hebben hoor, dat boven je comfort zone rennen, maar ik vind fartleks en ontspannen duurloopjes toch wel het fijnst :)

Zo met langere afstanden en hogere temperaturen in het verschiet wederom een n00bvraag: hoe nemen jullie het liefste water mee? Tot dusver loop ik zonder wat dan ook, maar zal er binnenkort toch aan moeten gaan denken :)
Ik heb een riem met 4 kleine drinkflesjes, maar ook hier liefst niet.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_198193942
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:42 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Dit.

Al sinds december mag je niet meer met 4, maar met max 2 in groepen buiten zijn.
Oke, dan is het 2. Het punt was in ieder geval dat zowel tussen de duo's als binnen de duo's altijd 1.5 meter afstand moet zijn, dus feitelijk maakt het niet zoveel uit. De atletiekunie heeft een protocol opgesteld met kleurcodes en allerlei dingen en dat volgen wij ook. Inhalen met een baan ertussen en in een treintje ook wat verder uit elkaar lopen. En dus geen gezamenlijke warming up meer, want dat was eigenlijk het enige moment dat je echt als groep trainde, daarna heeft iedereen wel zijn eigen snelheid.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 25 februari 2021 @ 11:11:59 #234
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_198194688
Gisteren behoorlijk fijn kunnen hardlopen met m'n sportzolen met zachte bovenkant (scheelt toch weer schuurplekken/blaren)

Vandaag nog maar eens een rondje doen en dan zien of ik zaterdag een pijnloze duurloop van zo'n 15km in de benen kan krijgen met een klein beetje hoogtemeters.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 februari 2021 @ 11:46:27 #235
426493 crew  PippenScottie
pi_198195267
Ik loop het liefst ‘s avonds, tussen 10 en 11 of zo. Lekker rustig, eten gezakt. Maar ja, dat mag nu niet.

Nu ren ik tussen 5 en 6 uur ‘s middags en moet ik zigzaggen tussen de wandelaars, andere hardlopers en fietsers. Kan niet de bedoeling zijn.

Ik ben geen fan van de avondklok.
pi_198196483
quote:
Nieuwe opzet Vestingloop: verspreid over 30 dagen voor groepjes op een verschillend parcours

DEN B0SCH - De BrandLoyalty Vestingloop die vorig jaar door de coronabeperkingen werd afgelast, gaat dit jaar door in een aangepaste vorm. Niet meer op één dag met duizenden deelnemers, maar elke dag in juni met verdeeld in groepen van 30 tot 100 lopers. ,,We stemmen de mogelijkheden af op de RIVM-maatregelen’’, aldus parcourssamensteller Adri Henskens donderdagochtend tijdens een corona-proof sponsor- en partnermeeting.

Op een permanent parcours start in juni elke ochtend om 7.00 uur een loop van 10 kilometer. En een uur later kunnen degenen van start voor 5 kilometer. Op speciale dagen is voor kinderen een parcours van 1 kilometer beschikbaar. Henskens: ,,We denken ook aan een run over een onverhard parcours. Bijvoorbeeld in het Bossche Broek. En je zou een nightrun kunnen houden als de avondklok is geschrapt. Misschien zou je voor sponsors ook binnen iets kunnen doen. En er wordt gedacht aan een breakfastrun.’’

,,Ik ga er vanuit dat in juni echt weer heel veel kan. Bij ons is het glas altijd half vol. Maar het moet natuurlijk veilig gebeuren. We kiezen voor nauw overleg met de organisatie’’, aldus wethouder Huib van Olden over de nieuwe opzet. Hij vindt het een ‘superidee’ dat deelnemers die 12,50 euro per persoon betalen voor een startbewijs een voucher krijgen met een waarde van 5 euro. Deze bon is te besteden bij een aantal lokale (horeca)ondernemers.

,,Ik ben heel blij dat nu iets wel doorgaat’’, benadrukt Claudia Mennen, directeur van hoofdsponsor BrandLoyalty waarvan jaarlijks zo’n 200 medewerkers deelnemen aan de Vestingloop.

Het motto voor de nieuwe opzet is ‘fit in 30 dagen’. ,,Maar je hoeft natuurlijk niet elke dag mee te doen’’, verduidelijkt Henskens..
Eens nadenken of ik het zie zitten om hier aan mee te doen, als het goed is komt er vanmiddag via de mail uitleg over wat er mogelijk is voor mensen die zich vorig jaar hebben ingeschreven.
  donderdag 25 februari 2021 @ 13:40:17 #237
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198196872
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2021 19:40 schreef minilot het volgende:
Morgenochtend voor de tweede keer ooit een tempoholletje. Heb een playlist paraat met tien minuten sloom, twintig minuten harder dan ik prettig vind en dan weer tien minuten slakkensnelheid. Ben benieuwd of ik het al minder stom vind dan de vorige keer :+ Het zal heus nut hebben hoor, dat boven je comfort zone rennen, maar ik vind fartleks en ontspannen duurloopjes toch wel het fijnst :)

Zo met langere afstanden en hogere temperaturen in het verschiet wederom een n00bvraag: hoe nemen jullie het liefste water mee? Tot dusver loop ik zonder wat dan ook, maar zal er binnenkort toch aan moeten gaan denken :)
Ik heb een Kalenji rugzakje met 2L waterzak erin gekocht bij Decathlon. Ik heb in het begin veel geklooid met flesjes water die je aan je hand kon klemmen, zelf een flesje vasthouden, maar bij lange afstanden en warm weer ben ik erg blij met m'n waterzak. Die heb je ook in nog groter formaat (meer liters of meer voorvakjes).


Ik heb zowel het 5L model als het 8L model.



[ Bericht 3% gewijzigd door SEMTEX op 25-02-2021 13:45:36 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_198197057
Als ik wil drinken tijdens een lange training vind ik het het toch het fijnste dat ik een rondje uitzet van 5/6km en daar ergens een bidon verstop, of iemand die meefietst vragen. Camelbags en riemflesjes beinvloedt mijn lopen toch teveel, zeker als er halve of hele marathontempo's in de training zitten.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin donderdag 25 februari 2021 @ 14:23:31 #239
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_198197592
Ik heb van die riemflesje van Aliexpress. Heb er op zich weinig last van, loop vaak met eenzelfde soort belt (zonder flesjes) voor telefoon en sleutel.

Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_198197847
Heeft iemand dit al bekeken?

https://www.nnhardloopplanner.nl/#splash

Lijkt best goed te werken en alternatieve routes worden vlot gegenereerd. Het enige wat me direct opvalt is dat hij vrij vaak voorstelt om een stuk weg op en neer te lopen om aan de opgegeven afstand te komen, maar die kun je natuurlijk makkelijk skippen.

[ Bericht 3% gewijzigd door chasse_friet op 26-02-2021 11:26:37 ]
pi_198224263
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:39 schreef ruud.nl het volgende:
Heeft iemand dit al bekeken?

https://www.nnhardloopplanner.nl/#splash

Lijkt best goed te werken en alternatieve routes worden vlot gegenereerd. Het enige wat me direct opvalt is dat hij vrij vaak voorstelt om een stuk weg op en neer te lopen om aan de opgegeven afstand te komen, maar die kun je natuurlijk makkelijk skippen.
Compleet onbruikbare en onlogische routes geeft hij bij mij in de buurt. Gebruikt wegen die niet bestaan of niet toegankelijk zijn.
pi_198225565
@minilot ik heb eigenlijk nooit last van een klotsende maag bij het lopen, dus ik giet een minuut of tien voordat ik vertrek een halve liter water achterover en daar houd ik het prima 10 km lopen + 45 minuten fietsen op vol :+

Ik heb zoals @Pharkus wel een band voor smartphone en sleutels, maar dan een versie van de Decathlon van 9 euro. Ik moet die eigenlijk eens vastzetten op de goede strakheid, want hij lubbert zichzelf los als ik harder loop. Bij langzame loopjes blijft hij wel lekker zitten waar hij zit :')

En 's zomers in het bos lopen O+ O+ zoveel beter dan in de stad!
  zaterdag 27 februari 2021 @ 10:33:35 #243
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_198230250
Wat stellen jullie doorgaans op het hoofdscherm van je horloge in om weer te geven? Tijd, tempo, snelheid, gemiddeld tempo, gemiddelde snelheid, hartslag, afstand. Op mijn horloge kan ik er 3 weergeven. Zit altijd een beetje te twijfelen wat nou de beste keuze is. Hangt uiteraard af van de training die je doet. Maar ga even uit van een halve marathon waarbij je rond een bepaald tempo wil lopen. :9
pi_198231991
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 10:33 schreef GwaiLow het volgende:
Wat stellen jullie doorgaans op het hoofdscherm van je horloge in om weer te geven? Tijd, tempo, snelheid, gemiddeld tempo, gemiddelde snelheid, hartslag, afstand. Op mijn horloge kan ik er 3 weergeven. Zit altijd een beetje te twijfelen wat nou de beste keuze is. Hangt uiteraard af van de training die je doet. Maar ga even uit van een halve marathon waarbij je rond een bepaald tempo wil lopen. :9
Mijn standaard is: afstand in km, totale tijd bezig, huidig tempo (min:sec per km) en hartslag.
Maar als ik m'n trainingen van Garmin volg, dan laat ik het scherm over aan hoe het pre installed is voor die training. En dat varieert dus :)
Cuz I'm Mr. Brightside
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 27 februari 2021 @ 13:11:16 #245
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_198232140
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 10:33 schreef GwaiLow het volgende:
Wat stellen jullie doorgaans op het hoofdscherm van je horloge in om weer te geven? Tijd, tempo, snelheid, gemiddeld tempo, gemiddelde snelheid, hartslag, afstand. Op mijn horloge kan ik er 3 weergeven. Zit altijd een beetje te twijfelen wat nou de beste keuze is. Hangt uiteraard af van de training die je doet. Maar ga even uit van een halve marathon waarbij je rond een bepaald tempo wil lopen. :9
Ligt eraan wat ik wil doen. Zeker bij mijn niet al te specifieke lopen, wat voorlopig nog even alles is, zet ik 'm alleen op de afstand en verder niks. Als ik ook de tijd en/of snelheid zie ga ik áltijd vroeg of laat proberen om harder te lopen (echt, ik heb het geprobeerd, maar kan het niet tegenhouden) en dat is vaak niet handig.

Als ik vooraf weet dat ik X kilometer in tijd Y wil lopen, gebruik ik de race pace-functie zodat ik vanaf het begin precies zie hoe ver ik boven of onder het schema loop (in elk geval wat betreft gemiddelde snelheid) :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_198232209
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 10:33 schreef GwaiLow het volgende:
Wat stellen jullie doorgaans op het hoofdscherm van je horloge in om weer te geven? Tijd, tempo, snelheid, gemiddeld tempo, gemiddelde snelheid, hartslag, afstand. Op mijn horloge kan ik er 3 weergeven. Zit altijd een beetje te twijfelen wat nou de beste keuze is. Hangt uiteraard af van de training die je doet. Maar ga even uit van een halve marathon waarbij je rond een bepaald tempo wil lopen. :9
In dit specifieke geval. Afstand, gemiddelde tempo, tempo.
pi_198234770
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 10:33 schreef GwaiLow het volgende:
Wat stellen jullie doorgaans op het hoofdscherm van je horloge in om weer te geven? Tijd, tempo, snelheid, gemiddeld tempo, gemiddelde snelheid, hartslag, afstand. Op mijn horloge kan ik er 3 weergeven. Zit altijd een beetje te twijfelen wat nou de beste keuze is. Hangt uiteraard af van de training die je doet. Maar ga even uit van een halve marathon waarbij je rond een bepaald tempo wil lopen. :9
Op de Garmin forerunner 235 die ik heb kun je per activiteittype je schermen instellen. Aangezien ik alleen maar loop heb ik de volgende instellingen.

Op scherm 1: Totale afstand, totale tijd, gemiddeld tempo, rondetempo
Op scherm 2: Rondeafstand, rondetijd en rondetempo. Als de omgeving er interessant genoeg voor is voeg ik daar de hoogte aan toe.
Op scherm 3: Alleen hartslag. Soms wil ik puur op hartslag lopen zonder te worden beïnvloed door andere gegevens.

Vandaag had ik een duurloop van 25 km met zo’n 300 hoogtemeters. Erg leuk, vooral omdat het weer eens wat anders is dan de zuid-Hollandse biljartlakens :D
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 februari 2021 @ 18:19:11 #248
426493 crew  PippenScottie
pi_198236517
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 10:33 schreef GwaiLow het volgende:
Wat stellen jullie doorgaans op het hoofdscherm van je horloge in om weer te geven? Tijd, tempo, snelheid, gemiddeld tempo, gemiddelde snelheid, hartslag, afstand. Op mijn horloge kan ik er 3 weergeven. Zit altijd een beetje te twijfelen wat nou de beste keuze is. Hangt uiteraard af van de training die je doet. Maar ga even uit van een halve marathon waarbij je rond een bepaald tempo wil lopen. :9
Mijn huidige snelheid in min/km.
Gemiddelde snelheid in min/km.
Gelopen afstand.

Ik ben weer een beetje aan het opbouwen. Met de handrem er op, niets forceren 4 km gelopen onder de 21 minuten.

Ik vind 5 km in 25 minuten altijd wel een mooie mijlpaal. Dat zal ergens in maart wel moeten lukken.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 18:32:13 #249
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198236720
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 10:33 schreef GwaiLow het volgende:
Wat stellen jullie doorgaans op het hoofdscherm van je horloge in om weer te geven? Tijd, tempo, snelheid, gemiddeld tempo, gemiddelde snelheid, hartslag, afstand. Op mijn horloge kan ik er 3 weergeven. Zit altijd een beetje te twijfelen wat nou de beste keuze is. Hangt uiteraard af van de training die je doet. Maar ga even uit van een halve marathon waarbij je rond een bepaald tempo wil lopen. :9
Ligt aan de training.

Duurloop, een gedownload scherm met hartslag, tempo, afstand, verstreken tijd

Interval, interval scherm met nog te lopen afstand verstreken tijd van de interval en tempo

Race, gemiddelde pace, pace per ronde (1 km) en verstreken tijd. Die zou ik dus ook pakken wanneer je een gemiddeld tempo lopen wilt over <<insert afstand>>
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 28 februari 2021 @ 09:12:53 #250
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_198245170
Het hardlopen gaat nog altijd niet echt lekker (maar wel langzaam iets beter), vooral spiertjes in de hele onderste helft van mijn been - inclusief voet - die vermoeider voelen dan normaal tijdens het lopen. Nou viel mij op dat ik mijn voeten wel flink scheef neer zet, maar ik weet niet of dat anders is dan - pak 'm beet - twee jaar geleden, toen lette ik er niet op :+

Misschien zit ik dus naar totaal irrelevante dingen te kijken en heeft iedereen gewoon z'n eigen houding, maar is het eigenlijk de 'bedoeling' dat je voeten recht vooruit, dus als het ware parallel ten opzichte van elkaar staan? Dat kan toch bijna niet? Als ik dat voor de gein eens wandelend probeer voelt dat echt enorm ongemakkelijk :P

Goede kans dat het daar allemaal niet zoveel mee te maken heeft ook natuurlijk, in november t/m januari is het hardloopritme sowieso enorm ingezakt, dus dat de spieren ook weer opnieuw moeten opbouwen lijkt me niet vreemd verder.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 28 februari 2021 @ 10:17:53 #251
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_198245842
Meestal:
* gelopen afstand
* gelopen tijd
* huidige pace (min/km)

Hoewel ik de laatste tijd ook vaak alleen m'n hartslag laat zien voor duurloopjes. Dan is het vaak aan het eind een verassing hoe snel ik heb gelopen.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_198249601
Ik heb meerdere schermpjes, mijn hartslag op een ander scherm want die hoef ik niet de hele tijd te zien. Op een ander scherm totale afstand, tijd en huidige snelheid, en weer een ander scherm lap afstand, lap tijd en lap snelheid, die laatste gebruik ik het meeste.

Wat een heerlijk sportweer dit weekend zeg! Net een training gedaan die op papier best zwaar was, maar uiteindelijk ging het zo makkelijk! 20 keer afwisselend 1,5 minuut op 10km snelheid en 1,5 minuut ‘moderate’ (iets sneller dan duurlopen) maakte 24 heerlijke kilometers!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198276210
Ik heb eigenlijk alleen power meestal. En een tweede scherm met vrijwel alles (tijd, pace, hartslag, power, cadans, afstand). Maar meestal gebruik ik alleen power als ik wil trainen. Loop ik zonder plan dan volledig scherm.

Ben momenteel een periode aërobe basis aan het bouwen. Dus wandelen, fietsen, vrij rustig lopen. Moest ook even herstellen van wat overbelasting. Dus maar een km of 25 afgelopen 2 weken. Ook wel een paar uur op de racefiets.

Over een week of twee weer meer variatie. Maar ook dat die ik volledig op power. Ook de intervals enz.
Whatever...
pi_198287975
Wat een stilte hier... iedereen is aan het rennen in de zon zeker?
Whatever...
pi_198289912
Yep, net even 8 km gelopen voor het donker werd.
  Redactie Sport dinsdag 2 maart 2021 @ 19:50:31 #256
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_198290627
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:28 schreef Spanky78 het volgende:
Wat een stilte hier... iedereen is aan het rennen in de zon zeker?
Er valt verder ook niet zoveel te beleven op hardloopgebied :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_198293569
Ik heb nog wel een leuke.. zouden jullie je voor en na laten willen testen, net zoals bij de proefevenementen en congressen, als je dan weer een echte hardloopwedstrijd met een paar honderd/duizend man zou mogen lopen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198293933
Afgelopen weekend een HM "wedstrijd" gelopen (Schoorl run) , had het niet verwacht maar kon me toch redelijk oppeppen om voluit te gaan. Voor een pr heb ik wel wedstrijdspanning en (gelijkwaardige) medelopers nodig, uiteindelijk 7 min boven mijn pr geëindigd (1u31).
Zo'n officiële solorun hoeft niet meer, maar af en toe klaarstomen voor een halve marathon voluit is best leuk :).

Desondanks kan ik niet wachten tot de eerste echte wedstrijd weer mag :) Ik heb nu al zin om mijn befaamde schema erbij te pakken :P
pi_198294246
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 19:50 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Er valt verder ook niet zoveel te beleven op hardloopgebied :P
Hoezo niet? Maak meer kilometers dan ooit met dat thuiswerken.
Whatever...
pi_198295501
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 17:28 schreef Spanky78 het volgende:
Wat een stilte hier... iedereen is aan het rennen in de zon zeker?
Vanavond heerlijk gelopen. Kraakheldere lucht en geen zuchtje wind O+
pi_198295525
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:11 schreef Sport_Life het volgende:
Afgelopen weekend een HM "wedstrijd" gelopen (Schoorl run) , had het niet verwacht maar kon me toch redelijk oppeppen om voluit te gaan. Voor een pr heb ik wel wedstrijdspanning en (gelijkwaardige) medelopers nodig, uiteindelijk 7 min boven mijn pr geëindigd (1u31).
Zo'n officiële solorun hoeft niet meer, maar af en toe klaarstomen voor een halve marathon voluit is best leuk :).

Desondanks kan ik niet wachten tot de eerste echte wedstrijd weer mag :) Ik heb nu al zin om mijn befaamde schema erbij te pakken :P
Hoe langer de afstand, hoe moeilijker het is om solo voluit te gaan.
  Redactie Sport dinsdag 2 maart 2021 @ 23:38:47 #262
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_198295804
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 22:21 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Hoezo niet? Maak meer kilometers dan ooit met dat thuiswerken.
Ik niet, voor mij is er werktechnisch gezien weinig veranderd. Dus dan valt er voor mij niks bijzonders te posten.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_198297463
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 23:24 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Hoe langer de afstand, hoe moeilijker het is om solo voluit te gaan.
Dat denk ik juist niet. Op een halve of hele weet je sowieso dat je het tempo kunt lopen, alleen het volhouden is in je eentje nog meer een mentale strijd en je zult je sneller vervelen. Op een 1500 meter haal ik mijn PR tempo überhaupt niet in mijn eentje. Je hebt ook veel meer profijt van uit de wind lopen op korte afstanden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 3 maart 2021 @ 08:50:34 #264
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198297659
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 19:18 schreef ruud.nl het volgende:
Yep, net even 8 km gelopen voor het donker werd.
Ik ook, 6km, zonder pijn na ff de tijd genomen te hebben om mijn kuit weer te laten herstellen. En sneller dan ooit eigenlijk.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 3 maart 2021 @ 08:50:51 #265
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198297665
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 21:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb nog wel een leuke.. zouden jullie je voor en na laten willen testen, net zoals bij de proefevenementen en congressen, als je dan weer een echte hardloopwedstrijd met een paar honderd/duizend man zou mogen lopen?
Ja. Ik mis het startvak.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_198297684
quote:
2s.gif Op woensdag 3 maart 2021 08:50 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ja. Ik mis het startvak.
Ik zou het ook doen! Gewoon ook heerlijk om je even een paar uur weer te voelen alsof er geen corona is.
Alleen zal er wel niet echt publiek zijn dan, dat is dan alsnog net iets minder.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 3 maart 2021 @ 08:56:45 #267
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198297710
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 08:53 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik zou het ook doen! Gewoon ook heerlijk om je even een paar uur weer te voelen alsof er geen corona is.
Alleen zal er wel niet echt publiek zijn dan, dat is dan alsnog net iets minder.
Ja, niet zoals de grote evenementen met 45.000 deelnemers waarbij je rijen aan publiek had. Het motiveert toch wel als er wildvreemden naar je staan te schreeuwen en je kindjes kunt highfiven. Maar highfiven is al niet meer het nieuwe normaal en zonder dat publiek kan ik ook wel hollen, denk ik.

Zijn ze het ergens aan het overwegen of was het gewoon een gedachte van je?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_198297742
quote:
2s.gif Op woensdag 3 maart 2021 08:56 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ja, niet zoals de grote evenementen met 45.000 deelnemers waarbij je rijen aan publiek had. Het motiveert toch wel als er wildvreemden naar je staan te schreeuwen en je kindjes kunt highfiven. Maar highfiven is al niet meer het nieuwe normaal en zonder dat publiek kan ik ook wel hollen, denk ik.

Zijn ze het ergens aan het overwegen of was het gewoon een gedachte van je?
Nou, nu alleen nog voor de pro's natuurlijk zoals binnenkort dat kwalificatie marathon evenement in Duitsland. Maar als ze experimenten doen met cabaretvoorstellingen zou dit ook moeten kunnen lijkt mij. Alleen het is de vraag of het het qua kosten waard is. Maar wellicht komen ze er na een paar proeven achter dat er aan de start van sportevenementen sowieso vrijwel alleen gezonde mensen staan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 3 maart 2021 @ 09:01:46 #269
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198297750
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 09:00 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou, nu alleen nog voor de pro's natuurlijk zoals binnenkort dat kwalificatie marathon evenement in Duitsland. Maar als ze experimenten doen met cabaretvoorstellingen zou dit ook moeten kunnen lijkt mij. Alleen het is de vraag of het het qua kosten waard is. Maar wellicht komen ze er na een paar proeven achter dat er aan de start van sportevenementen sowieso vrijwel alleen gezonde mensen staan.
Menig marathonloper is al in het ziekenhuis beland door Covid, dus dat zegt ook niks :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_198297779
quote:
2s.gif Op woensdag 3 maart 2021 09:01 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Menig marathonloper is al in het ziekenhuis beland door Covid, dus dat zegt ook niks :P
Oke, ik ken er geen. Maar ze zullen er vast zijn natuurlijk. Het is alleen de vraag of het in dezelfde mate is als in de gehele bevolking. Maar goed, dat soort discriminatie is natuurlijk niet mogelijk in beleid en waarschijnlijk ook niet wenselijk.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 3 maart 2021 @ 09:05:50 #271
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198297791
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 09:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Oke, ik ken er geen. Maar ze zullen er vast zijn natuurlijk. Het is alleen de vraag of het in dezelfde mate is als in de gehele bevolking. Maar goed, dat soort discriminatie is natuurlijk niet mogelijk in beleid en waarschijnlijk ook niet wenselijk.
Iedereen maakt evenveel 'kans' met dezelfde hoeveelheid virusdeeltjes in het ziekenhuis te belanden. Ik vermoed alleen dat de marathonloper een sterker hart en longen heeft en minder snel zal overlijden.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_198297824
quote:
2s.gif Op woensdag 3 maart 2021 09:05 schreef SEMTEX het volgende:
reen maakt evenveel 'kans' met dezelfde hoeveelheid virusdeeltjes in het ziekenhuis te belanden. Ik vermoed alleen dat de marathonloper een sterker hart en longen heeft en minder snel zal overlijden.
Dat is toch niet zo? Er is toch best veel bewijs dat er meer mannen dan vrouwen in het ziekenhuis komen, meer mensen met overgewicht, vooral de groep die ook al hoger risico heeft op hart en vaatziekten. Nou zijn er natuurlijk ook wel hardlopers met overgewicht.
Maar goed laten we zoals eerder geconcludeerd niet te diep op de corona-discussies ingaan hier ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198298600
quote:
2s.gif Op woensdag 3 maart 2021 09:01 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Menig marathonloper is al in het ziekenhuis beland door Covid, dus dat zegt ook niks :P
Na een marathon voluit (of zelfs halve voluit) ben je wel meer vatbaar voor covid. Na een dergelijke inspanning moeten je longblaasjes weer herstellen, als dan net covid binnendringt..
Ik had ergens gelezen dat mensen zijn overleden of ernstig ziek geraakt kort nadat ze een marathon hadden gelopen.
Met duizenden deelnemers wel een risico m.i. Niet zozeer de besmetting tijdens de loop (dat kun je mitigeren) , maar het risico op een veel lagere weerstand voor enkele dagen/weken.
  woensdag 3 maart 2021 @ 10:23:22 #274
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198298762
quote:
1s.gif Op woensdag 3 maart 2021 10:12 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Na een marathon voluit (of zelfs halve voluit) ben je wel meer vatbaar voor covid. Na een dergelijke inspanning moeten je longblaasjes weer herstellen, als dan net covid binnendringt..
Ik had ergens gelezen dat mensen zijn overleden of ernstig ziek geraakt kort nadat ze een marathon hadden gelopen.
Met duizenden deelnemers wel een risico m.i. Niet zozeer de besmetting tijdens de loop (dat kun je mitigeren) , maar het risico op een veel lagere weerstand voor enkele dagen/weken.

Dat geloof ik wel. Je lichaam krijgt er zo'n klap van. Dat is ook nog tijden meetbaar in je bloed- en urinewaardes. Vooral je nieren krijgen een enorme klap.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_198299215
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 09:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo? Er is toch best veel bewijs dat er meer mannen dan vrouwen in het ziekenhuis komen, meer mensen met overgewicht, vooral de groep die ook al hoger risico heeft op hart en vaatziekten. Nou zijn er natuurlijk ook wel hardlopers met overgewicht.
Maar goed laten we zoals eerder geconcludeerd niet te diep op de corona-discussies ingaan hier ;)
Het virus dringt binnen via de ACE2 receptor en die zit oa ook op vetcellen. Heb je veel vet kan het virus daar ook goed binnenkomen. Sowieso is ACE2 meer aanwezig bij mensen met hoge bloeddruk, overgewicht en een aantal andere zaken. Dit zou dus meer kans bieden aan het virus om binnen te dringen. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/osp4.472

Toevallig ook risicofactoren voor covid. Nu is dit niet meteen de oorzaak - maar het speelt waarschijnlijk wel een rol in de ernst van covid infectie. Ik vermoed dat er ook nog zaken mis moeten zijn in de immuunrespons (zo wordt er ook een gebrek aan interferon gemeten in patienten met ernstige covid).

Ik zou zeggen dat hardlopen zeker bijdraagt aan een lagere kans op ernstige covid, al was het maar door overgewicht te verminderen, of het zorgen dat een loper met overgewicht minder overgewicht heeft dan die zou hebben zonder te lopen. Maar het gaat dan niet over volledige uitputting door extreme inspannign zoals bijvoorbeeld een marathon, het is bekend dat dat een flinke aanslag op je lichaam en daarmee vatbaarheid voor allerlei ziektes vergroot. Je zou zelfs prima kunnen beargumenteren op basis van dit soort gegevens dat voor de meeste mensen meer lopen dan een halve marathon niet gezond is.
Whatever...
pi_198299689
We kunnen het ook over voetbal, ruimtevaart of de productie van muismatten hebben hier :)
Cuz I'm Mr. Brightside
  woensdag 3 maart 2021 @ 11:26:56 #277
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_198299712
Na een paar weken van aanmodderen qua training vanwege de avondklok en daardoor ook teruglopende prestaties qua tempo de boel helemaal omgegooid en aan een nieuw schema begonnen. Schema was eerst trainen op de woensdag, zaterdag en zondag met een lange easy run, een korte herstelloop en een tempo / interval training.

Horloge gaf vaak aan dat trainingen niet productief waren, te dicht op elkaar (zaterdag/zondag) en zag dat het tegenviel qua tempo en hartslag (hoger dan normaal). Ook de 80/20 verhouding qua easy en tempo was nogal scheef en het aantal gelopen kilometers per week zat ver onder wat ik wilde en eind 2020 liep.

Nieuwe schema is nu 4x een rustige loop van zo'n 8-10km per keer in zone 2. Die loop ik dan maandag en dinsdag na het werk en donderdag en vrijdag 's ochtends vroeg voor het werk. Zaterdag dan een langere loop met wat tempo blokken erin. Doel is om elke week richting de 50km te gaan en langzaam maar zeker het tempo voor de rustige loopjes te verhogen terwijl ik wel in zone 2 blijf qua hartslag

Nu bezig aan de tweede week van dit schema en bevalt eigenlijk heel erg goed, zelfs het vroege opstaan. Merk ook dat het nu lekkerder gaat met zowel qua hartslag (lager) en het tempo houden. Zo vroeg lopen in alle rust geeft een lekker voldaan gevoel en dan heb je verder nog de hele dag en avond vrij qua training.
  woensdag 3 maart 2021 @ 11:44:35 #278
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_198299966
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 10:33 schreef GwaiLow het volgende:
Wat stellen jullie doorgaans op het hoofdscherm van je horloge in om weer te geven? Tijd, tempo, snelheid, gemiddeld tempo, gemiddelde snelheid, hartslag, afstand. Op mijn horloge kan ik er 3 weergeven. Zit altijd een beetje te twijfelen wat nou de beste keuze is. Hangt uiteraard af van de training die je doet. Maar ga even uit van een halve marathon waarbij je rond een bepaald tempo wil lopen. :9
Op mijn Garmin heb ik (als ik geen workout doe) huidig tempo, verstreken tijd, verstreken afstand en hartslag op het display staan.

Voor trainingen kan je voor zover ik het weet het niet instellen wat je precies wilt zien. Ik train meestal op tempo en dan of een specifieke tijd of afstand (meestal het laatste). Dan toont het display ook je huidige tempo, nog te lopen afstand / tijd en snelheid als ik het goed zeg.

Voor races gebruik ik Peters Race Pacer als display maar dat kan alleen op een Garmin horloge. Wel een super handige display want je kan dan een afstand en gewenste eindtijd instellen. Je ziet dan tijdens het lopen of je voor of achter je schema loopt qua tijd in combinatie met de gewenste eindtijd.
pi_198300187
Het voordeel is wel weer dat ik na een marathon meestal een week spierpijn heb, dus dan blijf ik wel vrijwillig thuis hoor :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_198300971
Ik volg het schema van Jeff Galloway dat Garmin heeft ingeprogrammeerd. Ik wil een HM onder de 1:40 lopen en het schema past tot nu toe goed bij m'n fitheid. En dat hoop ik met het einddoel dus verder op te krikken.

Veel cadansoefeningen, acceleratie gliders, heuveltrainingen en intervallen. Tis heel anders dan wat ik eerst deed. Ben benieuwd hoe het resultaat gaat zijn :)
Cuz I'm Mr. Brightside
  woensdag 3 maart 2021 @ 13:15:58 #281
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_198301165
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 11:44 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Op mijn Garmin heb ik (als ik geen workout doe) huidig tempo, verstreken tijd, verstreken afstand en hartslag op het display staan.

Voor trainingen kan je voor zover ik het weet het niet instellen wat je precies wilt zien. Ik train meestal op tempo en dan of een specifieke tijd of afstand (meestal het laatste). Dan toont het display ook je huidige tempo, nog te lopen afstand / tijd en snelheid als ik het goed zeg.

Voor races gebruik ik Peters Race Pacer als display maar dat kan alleen op een Garmin horloge. Wel een super handige display want je kan dan een afstand en gewenste eindtijd instellen. Je ziet dan tijdens het lopen of je voor of achter je schema loopt qua tijd in combinatie met de gewenste eindtijd.
Oke, goed om te weten! Dat ''huidig tempo''. Zou het horloge dat elke 100 meter (oid) opnieuw meten?
pi_198301280
quote:
7s.gif Op woensdag 3 maart 2021 13:02 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik volg het schema van Jeff Galloway dat Garmin heeft ingeprogrammeerd. Ik wil een HM onder de 1:40 lopen en het schema past tot nu toe goed bij m'n fitheid. En dat hoop ik met het einddoel dus verder op te krikken.

Veel cadansoefeningen, acceleratie gliders, heuveltrainingen en intervallen. Tis heel anders dan wat ik eerst deed. Ben benieuwd hoe het resultaat gaat zijn :)
Wat is een accelleratie glider?
Whatever...
pi_198301308
Wat een heerlijk hardloopweer vandaag. Net 15km er weer op zitten, weinig wind, lekker zonnetje, veel zuurstof!
  woensdag 3 maart 2021 @ 13:45:34 #284
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_198301497
quote:
7s.gif Op woensdag 3 maart 2021 13:02 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik volg het schema van Jeff Galloway dat Garmin heeft ingeprogrammeerd. Ik wil een HM onder de 1:40 lopen en het schema past tot nu toe goed bij m'n fitheid. En dat hoop ik met het einddoel dus verder op te krikken.

Veel cadansoefeningen, acceleratie gliders, heuveltrainingen en intervallen. Tis heel anders dan wat ik eerst deed. Ben benieuwd hoe het resultaat gaat zijn :)
Met de Run Walk Run methode? Ik ben zo ook begonnen met het schema voor een halve maar uiteindelijk op een ander schema overgestapt zonder Run Walk Run.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 13:15 schreef GwaiLow het volgende:

Oke, goed om te weten! Dat ''huidig tempo''. Zou het horloge dat elke 100 meter (oid) opnieuw meten?
Oef goede vraag, in mijn beleving wordt het aardig realtime bijgehouden en zeker vaker dan eens om de 100 meter gemeten.
pi_198302210
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 13:25 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Wat is een accelleratie glider?
Oefening van 30 seconden waar je van wandeltempo naar bijna sprinten naar wandelen gaat. De bedoeling is om dit geleidelijk te doen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_198302224
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 13:45 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Met de Run Walk Run methode? Ik ben zo ook begonnen met het schema voor een halve maar uiteindelijk op een ander schema overgestapt zonder Run Walk Run.
[..]

Oef goede vraag, in mijn beleving wordt het aardig realtime bijgehouden en zeker vaker dan eens om de 100 meter gemeten.
Met run walk run inderdaad. Het is erg gericht op intervallen. Tijdens de echte poging tot 1u40m ga ik natuurlijk niet wandelen :P maar dat is vgm ook niet de bedoeling.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_198302508
quote:
7s.gif Op woensdag 3 maart 2021 14:41 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Oefening van 30 seconden waar je van wandeltempo naar bijna sprinten naar wandelen gaat. De bedoeling is om dit geleidelijk te doen.
Ah, die ken ik als strides. Ik doe er meestal 6-8 met 1 minuutje pauze tussendoor zo 1x per week. Alleen ga je dan wel van bijna topsnelheid weer direct naar 'langzaam'.
Whatever...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 maart 2021 @ 13:51:55 #288
426493 crew  PippenScottie
pi_198336811
Conditie komt langzaam weer terug. Zonder overdreven mijn best te doen 6 km in 32.10.

Het beste nieuws is dat ik geen last kreeg van mijn knie, dat is altijd een dingetje als ik weer begin met rennen.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:33:07 #289
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198338503
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:51 schreef PippenScottie het volgende:
Conditie komt langzaam weer terug. Zonder overdreven mijn best te doen 6 km in 32.10.

Het beste nieuws is dat ik geen last kreeg van mijn knie, dat is altijd een dingetje als ik weer begin met rennen.
Heb je er ooit een blessure aan gehad?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 5 maart 2021 @ 15:38:16 #290
426493 crew  PippenScottie
pi_198338625
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:33 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Heb je er ooit een blessure aan gehad?
Nooit iets gescheurd oid. Het is een pijn van overbelasting. Naarmate ik fitter ben kan ik langer rennen voor ik er last van krijg.
pi_198346495
Zo. Wat begon als een tempo run maar wat doorgetrokken. 10km in 50:21. Dat is een Pr en ik had nog wel iets harder gekund. Laatste drie dik onder de 5:00/km gelopen. De progressie is er echt :)
Whatever...
pi_198355005
Ingeschreven voor de Rotterdamse 42,2km om een startbewijs over te nemen O+
Zodra dat is gelukt, is de eerstvolgende editie sowieso van mij :D
*hyped
Cuz I'm Mr. Brightside
  Forum Admin zaterdag 6 maart 2021 @ 13:47:48 #293
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_198355059
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 13:43 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ingeschreven voor de Rotterdamse 42,2km om een startbewijs over te nemen O+
Zodra dat is gelukt, is de eerstvolgende editie sowieso van mij :D
*hyped
Ik ben nog in dubio, ga er wel voor zorgen dat ik rond die tijd marathon fit ben.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Redactie Sport zaterdag 6 maart 2021 @ 14:03:43 #294
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_198355230
22,22km afgestreept voor de Duivelse Double Digits Challenge. Toen maar doorgelopen tot 22,60 want ik had niet zoveel zin om te wandelen :')

Dat is wel het lekkere van doelloos rondlopen, het is niet zo erg om wat vaker zwaardere en langere inspanningen te doen want ik heb toch alle tijd om te herstellen :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zaterdag 6 maart 2021 @ 14:36:45 #295
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_198355677
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 22:09 schreef Spanky78 het volgende:
Zo. Wat begon als een tempo run maar wat doorgetrokken. 10km in 50:21. Dat is een Pr en ik had nog wel iets harder gekund. Laatste drie dik onder de 5:00/km gelopen. De progressie is er echt :)
Heb zelf toevallig ook gisteren ook een snelle 10km gelopen in 47 minuten. Mijn PR van 1.5 jaar geleden is 46 min tijdens de Singelloop, maar sinds ik 2.5 maand geleden weer begon met hardlopen had ik eigenlijk niet kunnen denken de 10k nu al in 47min te kunnen lopen, dus best tevreden!

50 min is ook heel netjes. Leuke doelstelling om 'm een keer onder de 50 minuten te lopen!
  zaterdag 6 maart 2021 @ 15:10:03 #296
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_198356192
'Vroegah" was er een site waar je kon aangeven welke schoenen je had en dan kon je aan de hand daarvan schoenen zoeken die er op leken..

Mijn New Balance 1080 V3 waren eigenlijk mn fijnste schoenen ever en ik zou eigenlijk wel nieuwe schoenen willen die daar het meest op lijken. (zo jammer dat de nieuwere versies van die schoen er niet meer op lijken..)

weet iemand nog welke site dat is?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_198357189
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 14:36 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Heb zelf toevallig ook gisteren ook een snelle 10km gelopen in 47 minuten. Mijn PR van 1.5 jaar geleden is 46 min tijdens de Singelloop, maar sinds ik 2.5 maand geleden weer begon met hardlopen had ik eigenlijk niet kunnen denken de 10k nu al in 47min te kunnen lopen, dus best tevreden!

50 min is ook heel netjes. Leuke doelstelling om 'm een keer onder de 50 minuten te lopen!
47 minuten is nog even doortrainen voor mij :Y (als ik het überhaupt ooit haal met mijn 102 kilo bodybuilders lichaam)

Volgende doel is onder de 50. Dat gaat me wel lukken gezien de laatste 4 kilometers. Eigenlijk is mijn doel ook nog een 5km onder de 21:00 en daarna 20:00.

Genoeg om naartoe te werken dus.
Whatever...
pi_198357715
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:10 schreef E.T. het volgende:
'Vroegah" was er een site waar je kon aangeven welke schoenen je had en dan kon je aan de hand daarvan schoenen zoeken die er op leken..

Mijn New Balance 1080 V3 waren eigenlijk mn fijnste schoenen ever en ik zou eigenlijk wel nieuwe schoenen willen die daar het meest op lijken. (zo jammer dat de nieuwere versies van die schoen er niet meer op lijken..)

weet iemand nog welke site dat is?
Dat is een goede vraag! Ik zou zoiets ook wel willen. Mijn inmiddels totaal uit elkaar gevallen Brooks Ghost 8 waren fantastisch, maar inmiddels zitten ze op 12 of zo en het lijkt er niet eens meer op.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 16:45:09 #299
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_198358017
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:01 schreef Spanky78 het volgende:
Eigenlijk is mijn doel ook nog een 5km onder de 21:00 en daarna 20:00.

Genoeg om naartoe te werken dus.
Dat zijn doelen die wel veel strakker liggen dan onder de 47 minuten op de 10:
20:59 is equivalent aan 43:43
19:59 is equivalent aan 41:38

Succes met de trainingen!
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  zaterdag 6 maart 2021 @ 17:10:54 #300
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_198358362
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:01 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

47 minuten is nog even doortrainen voor mij :Y (als ik het überhaupt ooit haal met mijn 102 kilo bodybuilders lichaam)

Volgende doel is onder de 50. Dat gaat me wel lukken gezien de laatste 4 kilometers. Eigenlijk is mijn doel ook nog een 5km onder de 21:00 en daarna 20:00.

Genoeg om naartoe te werken dus.
Ja, ik wil ook graag onder de 21 en 20min op de 5 lopen. Probeer daar ook naartoe te werken. Wat goede interval trainingen doen, en dan eens een poging wagen om onder de 21 te komen.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 17:11:30 #301
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_198358369
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 16:45 schreef Corniel het volgende:

[..]

Dat zijn doelen die wel veel strakker liggen dan onder de 47 minuten op de 10:
20:59 is equivalent aan 43:43
19:59 is equivalent aan 41:38

Succes met de trainingen!
Ja, zeker weten !! Al is het natuurlijk wel wat pittiger om dat tempo 10KM lang vast te houden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')