abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197872289
Met trailschoenen aan ging het prima. Op de paden was lag niet eens heel veel, dat was voornamelijk verwaaid.

Het meest tricky zijn de stoepen, omdat niet goed zichtbaar is waar de stoeprand ophoudt.

En anderhalf km tegenwind voelde wat fris :P
  Forum Admin zondag 7 februari 2021 @ 16:55:16 #77
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_197874867
Ruim twee uur met de trailschoentjes buiten gespeeld. Lekker fris, ijsvorming in de sportdrank.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_197880892
Ik denk wel dat ik vanaf volgende week wat hardlooptrainingen ga vervangen door schaatstochten. Als ik het zo zie liggen een paar prachtige vaarten dicht volgend weekend.
  maandag 8 februari 2021 @ 09:40:10 #79
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_197884561
Vanmiddag met de trailschoenen aan 't bos in. Kans op last van de kuiten, maar kan 't niet laten :) Als ik rustig aan doe lukt 't wel denk ik.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_197888528
Ik vond 't gisteren wel prima te doen, buiten. De snelheid lag wat lager (5:45 min. per kilometer) maar toch een rondje van 11 kilometer kunnen doen. Extra laagje aan en gewoon in de korte broek, zoals het hoort.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 8 februari 2021 @ 14:17:00 #81
284411 crew  heywoodu
pi_197888860
Ik had gehoopt om komende week bij de echt (voor ons) extreme kou eens te lopen, maar die extreme kou zit al niet meer in de kaarten :(

Dan maar bij gewone kou deze week :+
pi_197902901
Ik vond 't koud zat met -10 hier. :+
Toen ik thuiskwam waren m'n haren wit en stijf (wat er onder m'n muts uitstak tenminste).

Ik heb nu wel een goed excuus om intervaltraining/fartlek maar weer een weekje uit te stellen O-)
Of zijn er mensen die op snelheid trainen met dit weer? Hoe voorkom je dat je de hele tijd onderuit gaat?
  dinsdag 9 februari 2021 @ 10:45:37 #83
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_197903183
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 10:24 schreef Tele6 het volgende:
Ik vond 't koud zat met -10 hier. :+
Toen ik thuiskwam waren m'n haren wit en stijf (wat er onder m'n muts uitstak tenminste).

Ik heb nu wel een goed excuus om intervaltraining/fartlek maar weer een weekje uit te stellen O-)
Of zijn er mensen die op snelheid trainen met dit weer? Hoe voorkom je dat je de hele tijd onderuit gaat?
Als er geen plaatsen in de buurt zijn die zich goed genoeg lenen voor snelheidstraining, zou ik de snelheidstraining lekker laten voor wat het is en wachten tot de gladheid is verdwenen. Aanpassen dus :Y

Een mooi alternatief is om thuis wat (extra) krachttraining te doen. Er is genoeg inspiratie te vinden voor krachttraining voor hardlopers ^O^
F means you're fucked
pi_197903284
Ik ga ook geen snelheid trainen in dit weer. Wat wel leuk/nuttig kan zijn is een bos met wat heuvels opzoeken, dan kun je vaak jezelf ook flink vermoeien zonder dat je echt hoge snelheden haalt. Een ander alternatief is op het strand, als je dat in de buurt hebt.
Maar ik zie dit maar als een rustig weekje in mijn schema, ik ga zo kijken of het een beetje te doen en leuk is om een rustig duurloopje buiten te doen (hier is echt 0,0 geveegd). En hopelijk dit weekend schaatsen als alternatieve training!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197903356
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 10:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ga ook geen snelheid trainen in dit weer. Wat wel leuk/nuttig kan zijn is een bos met wat heuvels opzoeken, dan kun je vaak jezelf ook flink vermoeien zonder dat je echt hoge snelheden haalt. Een ander alternatief is op het strand, als je dat in de buurt hebt.
Maar ik zie dit maar als een rustig weekje in mijn schema, ik ga zo kijken of het een beetje te doen en leuk is om een rustig duurloopje buiten te doen (hier is echt 0,0 geveegd). En hopelijk dit weekend schaatsen als alternatieve training!
Ah, goeie! Ik wilde sowieso meer heuvels gaan doen, om naar het lopen van het parcours van de Zevenheuvelenloop toe te trainen. Ik woon daar nog best een eind vanaf, maar in een andere richting zijn er ook heuvels. ^O^

Ik vond het vanochtend iig leuk lopen. Juist op de plekken waar de sneeuw nog dicht lag maar wel aangestampt was, liep het prima. Waar gestrooid en geveegd was, was een dun laagje aangevroren :X
Goede training voor je enkels en zo. Het doet soms denken aan op het strand lopen.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 11:24:58 #86
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_197903770
Ik twijfel ontzettend tussen mijn gewone of trail schoenen.. Sneeuw is op sommige plakken zo goed als weg en op andere ligt er nog best een laag.... Wat jullie?

Heb een interval/tempo training op de planning, maar denk dat ik hem omwissel met een HS2 training...
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_197903933
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:24 schreef sanger het volgende:
Ik twijfel ontzettend tussen mijn gewone of trail schoenen.. Sneeuw is op sommige plakken zo goed als weg en op andere ligt er nog best een laag.... Wat jullie?

Heb een interval/tempo training op de planning, maar denk dat ik hem omwissel met een HS2 training...
Ik heb geen trailschoenen, als je ze hebt zou ik ze lekker aandoen. Zit niet veel nadeel aan toch behalve dat ze iets sneller slijten op asfalt waar geen sneeuw ligt, maar dan kun je zelf de besneeuwde plekken kiezen.
Ik twijfel tussen spikes of duurloopschoenen maar die hebben niet erg veel grip..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197904080
quote:

Ik heb vanochtend op m'n trailschoenen gelopen, en er zijn hier ook een paar plekken waar echt goed gestrooid en geveegd is. Ik probeer wel nog extra op te letten dat ik niet met m'n voeten sleep bij het lopen, maar dat is op elke schoen iets wat je moet doen natuurlijk.
Op de plekken waar nog een hele laag sneeuw ligt, heb je echt baat bij die trailschoenen dus daar zou ik het voor doen.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 11:58:51 #89
65960 sanger
pi_197904310
Duidelijk, trailschoenen it is :)
  dinsdag 9 februari 2021 @ 12:03:08 #90
65960 sanger
pi_197904374
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:35 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik heb geen trailschoenen, als je ze hebt zou ik ze lekker aandoen. Zit niet veel nadeel aan toch behalve dat ze iets sneller slijten op asfalt waar geen sneeuw ligt, maar dan kun je zelf de besneeuwde plekken kiezen.
Ik twijfel tussen spikes of duurloopschoenen maar die hebben niet erg veel grip..
Dat slijten... Tja... Ze zijn inmiddels alweer bijna een jaar oud en ik heb ze nauwelijks aangehad, draag ze alleen tijdens obstacle runs eigenlijk. Meestal vervang ik ze ieder jaar, dus iets sneller slijten is niet eens zo erg :')
pi_197905412
quote:

Ik heb gisteren op normale schoenen gelopen en dat ging prima. Maar het is wel zo dat de sneeuw steeds meer inklinkt en meer op ijs gaat lijken.
pi_197905616
Ik heb me net ook aan mijn eerste sneeuwrun gewaagd. Heel wisselend, op sommige plekken is inmiddels geveegd en gestrooid dus daar is het alleen wat natte drab. Op andere plekken, vooral dijkjes waar veel koude wind langs blaast, zit er een soort ijsbobbellaag onder de sneeuw, dat is erg verraderlijk.
pi_197915590
Ik wacht wel een weekje :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_197917181
Vandaag toch maar de intervallen gedaan. Had een mooi schoongeveegd fietspad van zo’n 2 km. Niet heel erg inspirerend, maar je moet toch wat.
  woensdag 10 februari 2021 @ 11:25:29 #95
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197922018
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 21:20 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik wacht wel een weekje :)
Ik ook :)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_197922123
Zondagochtend vroeg was het zalig hardlopen in de verse sneeuw, maar inmiddels ligt overal vooral keiharde, gladde bevroren drab, dus poging gisteren duurde tien minuten en toen maar weer naar huis gegaan }:| Hardlooppauze tot volgende week! En ook wel fijn, want ik struikelde gisteren over een vastgevroren ijsbal en nu doet mijn knie pijn. }:|
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 10 februari 2021 @ 11:40:36 #97
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197922242
Zondag zet de dooi weer in, dan wil ik wel weer een rondje proberen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 10 februari 2021 @ 14:22:20 #98
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_197925214
quote:
2s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:40 schreef SEMTEX het volgende:
Zondag zet de dooi weer in, dan wil ik wel weer een rondje proberen.
Het is heel goed te doen hoor. Meerdere routes waar je zonder last van sneeuw lekker door kan lopen. Zelfs interval training gedaan. Heb je dat bij jou niet?
pi_197931696
quote:
2s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:25 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik ook :)
Ben vandaag toch een lekker rondje door 't bos gaan lopen. Prachtig om over een wit kleed te lopen over smalle paadjes in de natuur O+
Erg hoge hartslag voor de snelheid die ik liep, maar dat is niet gek natuurlijk :P
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_197932563
Vraagje: wat dragen jullie met deze temperaturen in de ochtend? Is een dik thernoshirt en een loop jasje van Gore voldoende of moet ik er nog een shirt bij doen?

Draag zeker muts en handschoenen en heb ook een buff bij.

[ Bericht 17% gewijzigd door Spanky78 op 10-02-2021 20:59:37 ]
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')