abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197936468
Ik draag een winterbroek en thermoshirt met lange mouwen en een gewoon renshirt met korte mouwen (en een buff als ik die niet vergeet), en na 1km heb ik het even warm als wanneer het 15 graden zou zijn :P
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_197936869
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:46 schreef Spanky78 het volgende:
Vraagje: wat dragen jullie met deze temperaturen in de ochtend? Is een dik thernoshirt en een loop jasje van Gore voldoende of moet ik er nog een shirt bij doen?

Draag zeker muts en handschoenen en heb ook een buff bij.
Thermoshirt en een wat dikker hardloopshirt met lange mouwen. Twee lagen dus. Afgelopen zondag had ik daar ivm de wind nog een jack overheen.

[ Bericht 0% gewijzigd door NightDancert op 10-02-2021 23:44:18 ]
pi_197936951
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2021 23:38 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Thermoshirt en een wat dikker hardloopschoenen met lange mouwen. Twee lagen dus. Afgelopen zondag had ik daar ivm de wind nog een jack overheen.
Ok, ik heb een warm lang thermoshirt en een jasje, komt wel goed dan.
Whatever...
pi_197936968
Autocorrect maakte er schoenen van, maar ik bedoelde dus shirt :P
  donderdag 11 februari 2021 @ 10:35:24 #105
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197940717
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:22 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Het is heel goed te doen hoor. Meerdere routes waar je zonder last van sneeuw lekker door kan lopen. Zelfs interval training gedaan. Heb je dat bij jou niet?
Geen idee, ik werk 40 uur per week thuis en heb het nog niet aangedurfd deze week om in de pauze te gaan lopen. In mijn wijk wordt in de straten niet gestrooid, dus zou ik toch eerst door de sneeuw en aangevroren sneeuw moeten banjeren om naar de vrije fietspaden te moeten.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_197941107
Gisteren heb ik 1,5 uur gelopen in de avond, was best wel koud ja! Ook omdat ik met de gladheid op echt laag tempo/intensiteit loop. Ik had aan; lange thermo onderbroek, dikke schaatslegging met van die bretels, thermoshirt, bodywarmer en handschoenen. Ik miste nog wel een hoofdband/muts voor mijn oren, dat was nog lekkerder geweest..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 11 februari 2021 @ 11:21:03 #107
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_197941542
Gisteren weer 5km gelopen, ik wilde het vrij rustig doen, maar het ging wat minder rustig, hoewel ik met die inspanning uiteindelijk toch wel sneller moet kunnen dan 31:45. Maar goed, derde keer lopen van het jaar nog maar en grotendeels afwisselen tussen sneeuw, asfalt, derrie en ijs, dus ik liep achteraf harder dan ik had gedacht.

Ik had wel een klein foutje gemaakt wat kleding betreft: "het is -5, laat ik een dunne extra broek en extra shirt aantrekken". Allemachtig, wat was het bloedverzengend heet _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_197941945
Ik ben vanochtend vroeg gaan lopen, volgens m'n weerapp was het -8 of zo. Winterbroek, dikkere sokken, thermoshirt, gewoon langemouwenshirt, fleecemuts, en handwarmers (teen van oude sokken eraf geknipt). Die handwarmers heb ik altijd na de eerste paar honderd meter niet meer nodig, maar ik wil ook goed aangekleed zijn zodat ik niet onderkoeld thuis zou komen als er wat gebeurt en ik een eind moet wandelen.

Heuveltraining ging best goed geloof ik. Ik had maar een kort heuveltje, maar was goed buiten adem iedere keer. Na 8 keer was ik het wel zat om uit te moeten kijken waar ik m'n voeten neerzette -- er waren te veel glibberige stukken en te veel kuilen in de sneeuw.

Ik heb nog iemand op de fiets dat heuveltje af zien komen. Dat was een heel slecht idee.
pi_197949702
Hier was het heerlijk met een dikke warme thermic van craft en een winddicht setje legging+ jasje. En een muts. Dunne handschoenen en merino sokken. Was prachtig zonnig en in het bos zelfs warm zonder wind. In de ‘duinen’ met windje tegen was mijn windstiller jasje geen luxe.

Heerlijk stukje trail gelopen. Genieten.
Whatever...
pi_197955211
Vanochtend ook maar even een rondje gemaakt nadat de kinderen naar school waren. Sommige stukken over sneeuw maar merendeel over schone fietspaden. Liep in een normale tight, thermoshirt + shirt met lange mouw en dunne handschoenen dat was prima te doen.

Volgens Smashrun mijn Coldest Run ever :)

Mijn solo-HM stond voor dit weekend, dat gaan we toch maar even niet doen.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 12 februari 2021 @ 20:51:09 #111
284411 crew  heywoodu
pi_197972236
Dat optisch hartslagmeten van Polar gaat nog niet altijd even soepel |:)

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_197981441
Was koud vanochtend. Er stond weer wind. Het was wel prachtig in het bos, en lekker rustig. Ik ben een stuk of drie hardlopers tegengekomen en misschien tien wandelaars, en een langlaufer. Dat is alles, op 10 kilometer. _O_

Ik kan het aanraden om een route uit te zoeken in het bos. De paden hier waren mooi aangestampt en bijna nergens ijs. O+

Deze week liep ik 10 km zonder op de tijd te letten in exact een uur, en vorige week ook al. Heel andere tussentijden (vorige week startte ik langzamer, deze week liep ik vlakker) maar hetzelfde resultaat :o :D
pi_197982326
Vanochtend ook weer de hardloopschoenen aangetrokken. Was prachtig weer om te lopen en met extra shirt aan was het warm genoeg.

Grootste gedeelte in het bos was goed te doen, maar zaten wel paar hele gladde stukken bij. Werd steeds drukker met wandelaars.

Blij dat ik gegaan ben, was ruim 1,5 uur puur genieten :)
pi_197982849
Hardlopen.. wat is dat ook alweer? Vanochtend weer 30km geschaatst 😜 misschien zo nog even lopen.. maar ja dat kan het hele jaar nog!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197983727
Vanochtend eerst rondje gerend en daarna voor het eerst in tijden geschaatst. Uurtje was wel genoeg. Was wel leuk trouwens.

Op de gestrooide fietspaden was het prima te doen. Lekker zonnetje en droge kou, dus goed op te kleden.
Whatever...
pi_197987783
Ik liep voor het eerst in heel lang weer een keer een duurloopje van een uur. Het was -9, maar superlekker. Uiteindelijk zelfs m'n handschoenen nog uit gedaan.

Schaatsen is niet m'n ding. Het enige handige van een bevroren vaart is dat je niet helemaal naar een brug hoeft te lopen om over te steken.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_198004898
Een duurloop na een stuk schaatsen is een slecht idee gebleken. Conditioneel ging het wel, maar de benen voelden vanaf km 1 alsof ik er al 15km op had zitten :')

Wel de eerste 500km van dit jaar afgetikt :D
pi_198007661
Gisteren helemaal ingepakt, compleet met thermoshirt, muts en handschoenen gelopen en komend weekend wordt het warm genoeg om in T-shirt en korte broek te lopen.
  maandag 15 februari 2021 @ 10:20:45 #119
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198013733
Niet gelopen dit weekend. Wilde niet riskeren dat ik door een gekke uitglij actie mijn knie vernaggel. Volgend weekend gewoon weer 16 graden :o Kort-kort lopen.

heb me ingeschreven voor deze virtuele halve marathon: https://www.runproject.org/virtual-runs/badass-boulder
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 16 februari 2021 @ 08:07:56 #120
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_198028368
Iedereen zijn zomerkloffie alweer uit de kast getrokken? :D
F means you're fucked
pi_198028730
Zo, hier ook maar weer eens meelezen en heel af en toe een bericht plaatsen ;)
Zie in m'n post history dat ik maar 3 jaar aan topics heb gemist :+

Leuk om te zien dat veel van dezelfde namen hier nog steeds actief zijn met lopen (en posten!)

Ik ben inmiddels begonnen aan het 'Keep Running' programma (5-10km) nadat ik voor de 15245ste keer Start To Run (0-5km) heb gedaan omdat ik door omstandigheden weer opnieuw moest opbouwen :D
  Forum Admin dinsdag 16 februari 2021 @ 08:56:20 #122
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_198028857
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 08:07 schreef YUR het volgende:
Als de prut weg is... lekker kort kort stoempen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 09:41:05 #123
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_198029387
quote:
Ik heb het allemaal in 1 grote curverbak zitten, dus hoef nooit lang te zoeken.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 februari 2021 @ 11:31:42 #124
284411 crew  heywoodu
pi_198031487
quote:
Alsof ik die al opgeruimd had. In november nog gebruikt!
pi_198031736
quote:
De lente is wel heel vroeg dit jaar. Krankzinnig. Ik denk dat het lopen gezien de grote overgang ineens een stuk zwaarder gaat. Ineens zal blijken dat de goede vorm van de afgelopen maanden puur terug te voeren viel op niet te hoge temperaturen.
pi_198032058
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:43 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

De lente is wel heel vroeg dit jaar. Krankzinnig. Ik denk dat het lopen gezien de grote overgang ineens een stuk zwaarder gaat. Ineens zal blijken dat de goede vorm van de afgelopen maanden puur terug te voeren viel op niet te hoge temperaturen.
Hmm hangt er een beetje vanaf toch, lopen bij -5 is ook weer een stuk zwaarder voor je lijf dan bij +10. Even een weekje of misschien 2 wennen aan de temperatuur en dan past je lichaam zich gewoon weer aan. Trainingseffect ben je niet kwijt.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:29:39 #127
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_198032800
Ze
quote:
Zeker wel, dat wordt een shirt en korte broek dit weekend.

Wie weet mogen we 's avonds ook weer trainen nu de rechter de avondklok onwettig verklaard heeft *O*
pi_198043058
Lekker hoor. Ik ben vanochtend even een rondje geweest om half acht. En toen was het al een graad of zeven.

Heerlijk ook dat het al vroeger licht wordt inmiddels.

En de pekel het s weg. Dus tijd om een nieuw paar hoka s in te wijden.
Whatever...
pi_198044325
Nou ik heb me duidelijk teveel laten beinvloeden door jullie gepraat hier, ik ging trainen in een lange lycro en lang thermoshirt, maar enkele laag en geen handschoenen.. was ijskoud! Door de slagregen en harde wind..
pi_198045058
Ik vond het juist wat aan de warme kant vanavond. Handschoenen gingen al snel uit.

Lopen ging vrij moeizaam. Wat zware benen, denk nog van afgelopen weekend.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 23:00:25 #131
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_198047436
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:41 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik heb het allemaal in 1 grote curverbak zitten, dus hoef nooit lang te zoeken.
Hier ook. Wel altijd een zooitje in die bak.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_198049562
Pfoe, best warm al vanmorgen vroeg! Instant zomers gevoel :7

Was weer de eerste keer lopen in anderhalve week (toen een rondje door de versgevallen sneeuw). Afgelopen weekend helaas wel mijn knie bezeerd op het ijs en dat voelde ik vanmorgen wel. Het werd tijdens het hollen verder niet erger, dus maar gewoon op mijn gemak 8 kilometer gedaan.
Als mijn knie het ermee eens is, overmorgen 10 kilometer en als dat goed gaat zondag 14 kilometer en dan maar weer verder met mijn halvemarathonschema :9

Helemaal zin erin: ben begonnen met hardlopen aan het begin van afgelopen oktober met het idee dat het vanaf dat moment steeds kouder en belabberder weer ging worden en als ik er nu aan denk dat het in plaats daarvan LENTE gaat worden: mjam! :D O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_198052441
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 06:45 schreef minilot het volgende:
Helemaal zin erin: ben begonnen met hardlopen aan het begin van afgelopen oktober met het idee dat het vanaf dat moment steeds kouder en belabberder weer ging worden en als ik er nu aan denk dat het in plaats daarvan LENTE gaat worden: mjam! :D O+
Warmte en zon zijn veel hinderlijker om lekker te kunnen hardlopen dan kou. De lente is echter wel het fijnste loopseizoen. Het is nog niet te warm en de dauwpunten zijn nog beneden de 15 graden.
pi_198055472
Ik heb net een rondje gelopen en ik vond het zwaar. Ik vond het warm. Er was te veel wind. Ik ben na 5 km maar gestopt.

Het zou kunnen dat er nu zo'n positivo gaat antwoorden die ooit een overdosis tegeltjeswijsheden genomen heeft. Dat ik niet mag klagen. Dat ik niet in problemen moet denken maar in oplossingen. Dat het eindelijk eens een keertje mooi weer wordt in dit land na 8 maanden lang grijs en kil weer. Ik hoop dat zo iemand niet van mij verwacht dat ik van hem/haar/het hou, want dat is echt te veel gevraagd.
pi_198060680
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:53 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik heb net een rondje gelopen en ik vond het zwaar. Ik vond het warm. Er was te veel wind. Ik ben na 5 km maar gestopt.

Het zou kunnen dat er nu zo'n positivo gaat antwoorden die ooit een overdosis tegeltjeswijsheden genomen heeft. Dat ik niet mag klagen. Dat ik niet in problemen moet denken maar in oplossingen. Dat het eindelijk eens een keertje mooi weer wordt in dit land na 8 maanden lang grijs en kil weer. Ik hoop dat zo iemand niet van mij verwacht dat ik van hem/haar/het hou, want dat is echt te veel gevraagd.
Het komt nooit meer goed, het mooie is er al vanaf als dat er überhaupt er ooit geweest is.
pi_198062653
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:07 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Het komt nooit meer goed, het mooie is er al vanaf als dat er überhaupt er ooit geweest is.
O+
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 17 februari 2021 @ 20:25:47 #137
284411 crew  heywoodu
pi_198062770
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:53 schreef Zwabberhark het volgende:

De winter heeft me niet eens de kans gegeven om die smerige hitte van afgelopen jaar uit de botten te krijgen, bah. Je kunt één keer je adem zien en dan is het vriezen alweer klaar.

Ik heb ook 5km gelopen vandaag. Ik vond het ook veel te warm, zweet liep in straaltjes langs m'n hoofd en ik liep in een t-shirt. En de benen voelden ook veel te zwaar en ongemakkelijk. Matig, slecht.
pi_198064458
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:25 schreef heywoodu het volgende:

[..]

De winter heeft me niet eens de kans gegeven om die smerige hitte van afgelopen jaar uit de botten te krijgen, bah. Je kunt één keer je adem zien en dan is het vriezen alweer klaar.

Ik heb ook 5km gelopen vandaag. Ik vond het ook veel te warm, zweet liep in straaltjes langs m'n hoofd en ik liep in een t-shirt. En de benen voelden ook veel te zwaar en ongemakkelijk. Matig, slecht.
Ga zo door! Ik voel me ineens heel begrepen op deze wereld.
pi_198065305
Voorjaarsmoeheid;)
Whatever...
pi_198067558
Jezus wat een frustraties hier...

Genieten we ook nog een beetje van onze hobby?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_198069414
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 23:26 schreef Neo-Mullen het volgende:

Tuurlijk, komend weekend weer in korte broek shirt *O*
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 18 februari 2021 @ 08:26:00 #142
284411 crew  heywoodu
pi_198069477
quote:

Als de benen weer eens als benen voelen in plaats van een soort loden balken, dan wel :P
pi_198070242
quote:

Niet zo haten jij. Jij moet ons juist troosten.

Algemene vraag: hoe heet ook al weer die site die rondjes van een opgegeven afstand kan maken vanaf een vooraf bepaald punt? Misschien zijn er inmiddels weer meer soortgelijke sites. Volgens mij kan garminconnect het tegenwoordig ook, zal ik even checken.
pi_198070342
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:40 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Algemene vraag: hoe heet ook al weer die site die rondjes van een opgegeven afstand kan maken vanaf een vooraf bepaald punt? Misschien zijn er inmiddels weer meer soortgelijke sites. Volgens mij kan garminconnect het tegenwoordig ook, zal ik even checken.
Eroutes! :)
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 18 februari 2021 @ 10:07:17 #145
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_198070636
quote:

Zeker wel al hoop ik echt dat de avondklok snel voorbij is zodat ik weet 's avonds kan trainen. Nu is het schema woensdagmiddag, zaterdag en zondag. Vooral die twee trainingen in het weekend zijn niet lekker achter elkaar als ik eigenlijk elke week, tempo, interval, long en easy wil lopen. Nu komt het niet uit met de rust en het herstel en train ik een beetje doelloos en niet productief voor mijn gevoel. Maar goed, het is beter dan niks en kan nog wel mijn rondjes lopen.
  donderdag 18 februari 2021 @ 10:14:54 #146
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_198070751
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:40 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Garmin connect heeft inderdaad die optie ingebouwd. Via Meer -> Training -> Koersen kan je het instellen.
pi_198071268
Via Garmin connect kan dat inderdaad ook. Al verschilt de opgegeven afstand soms wel erg van de afstand van de route.

Zal wel weer even wennen zijn nu het stuk warmer wordt. Twijfel of ik ga hardlopen komend weekend, wordt ook prachtig fietsweer.
pi_198071519
Garmin Connect heb ik niks aan, de gevonden afstand wijkt enorm af.
pi_198071561
Ik heb m'n eerste keer intervallen gelopen. Een pyramide van 200-400-600-800-800-600-400-200 meter met telkens 100 m wandelen tussendoor. Ik begon optimistisch met 200 m in 50 seconden maar 800 m in 3:20 werd eerder 3:30.
Ik heb op ongeveer een kilometer vanaf mijn huis een parkje waar een ronde van 800 meter uitgezet staat met iedere 100 m aangegeven op een pad van asfalt. Superfijn. O+

Strava snapte er dit keer niks van :') hij dacht dat ik zigzag gelopen had, dus in plaats van de ongeveer 6 km die ik totaal gelopen heb, dacht hij 10 km in een onmenselijk tempo. _O-
M'n gps zal wel de hik hebben gehad. Nou ja.

Eerste keer in korte mouwen gelopen *G* O+
Ik ben trouwens héél blij dat het weer iets warmer is, want mijn slijmvliezen waren aan het sterven met alle kou en droogte. Ik heb nu ongeveer dagelijks bloedneuzen en hoop dat dat gauw beter wordt nu het niet meer zo droog is. Ademen gaat in ieder geval al makkelijker.
pi_198074038
Eerste rondje op nieuwe schoenen. Lekker rustig aan de boel inlopen.

En wat is het warm vergeleken met dit
Weekend! Kreeg als bonus nog een lekker zonnetje. Heerlijk.

Nu weer even rustig aan. Dit weekend denk ik de racefiets weer uit de garage halen. Herstel is ook belangrijk.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')