SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Ik geloof inmiddels dat festivals, voetbalwedstrijden enzo gewoon kunnen. Omdat het buiten is. Die demonstraties gaan ook gewoon goed. Je zit vooral met het transport erheen en terug.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:03 schreef eragon2890 het volgende: [..] Wat mocht er dan nog meer niet? Festivals (op normale manier, de 1.5m maakt dat onmogelijk, dat is m'n punt), publiek bij sport en discotheken mochten niet of nauwelijks. Verder was alles open, zei het met beperkingen (omdat alles met die 1.5m moet). Theater, bioscopen, game arcades, musea, pretparken, dierentuinen alles. Voor sekswerkers (open met 0 beperkingen vanaf 1 juli, daarom deed ik het ook weer 😋), kappers, andere contactberoepen en scholen en sporten + acteurs etc was een uitzondering op de 1.5m, en voor ov en scholen. De enige beperking was dus die 1.5m voor 18+ buiten contactberoepen, sporten, acteurs. Een festival als lowlands kan pas weer of een vol stadion als die beperking weg is, dat is de basisregel die ervoor zorgt dat we nu niet normaal kunnen leven. Zodra we dus weer met iedereen op een festival kunnen staan zonder beperkingen, is die per definitie ook weg voor horeca, clubs, theaters, bioscopen en ga zo maar door en kunnen we dus overal weer normaal doen. Is de hele samenleving en economie weer 100% open. Dáárom is het een goede graadmeter. Daarom zeggen marc van bonten, osterhaus, rijkers, en alle andere experts ook dat dingen als festivals als laatste terug zullen komen als we weer helemaal normaal kunnen leven, het is een open deur. En die voorspellen praktisch unaniem tussen dit najaar en begin volgend jaar, nog maals ik heb het er gisteren nog met rijkers over gehad. Daarom is het een goede graadmeter voor "al het gezeik is over" als bv lowlands weeer gewoon mag 3 dagen met 60.000 man. En ja dat kan ook juli worden, waar de overheid overduidelijk op plant, na risicogroepen enten, omdat de zorg dan niet meer kan overspoelen. Maar najaar tot net na winter volgend jaar wisten alle experts zeker, rijkers beloofde het me ongeveer over de mail. Het was één stapje onder "steek me arm ervoor in het vuur".
is er eigenlijk onderzoek gedaan naar besmettingscijfers na die driedaagse rave in Frankrijk?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik geloof inmiddels dat festivals, voetbalwedstrijden enzo gewoon kunnen. Omdat het buiten is. Die demonstraties gaan ook gewoon goed. Je zit vooral met het transport erheen en terug.
Toch zou ik het wel willen zien. Festival in de open lucht. Mondkapjes in het ov. Kijken of er veel besmet worden of dat het amper gebeurd. Een soort experiment met erna 2 weken quarantaine.
een vol stadion met horeca en alles erbij en festivals met 10000 man ook al is het buiten gaat natuurlijk nog steeds niet goed, misschien ergens in mei testen maar nu zeker nog niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik geloof inmiddels dat festivals, voetbalwedstrijden enzo gewoon kunnen. Omdat het buiten is. Die demonstraties gaan ook gewoon goed. Je zit vooral met het transport erheen en terug.
Toch zou ik het wel willen zien. Festival in de open lucht. Mondkapjes in het ov. Kijken of er veel besmet worden of dat het amper gebeurd. Een soort experiment met erna 2 weken quarantaine.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
10 gemeentes met 0 besmettingen
4 gemeentes met 1 besmettingen
58 gemeentes met 2-4 besmettingen
95 gemeentes met 5-9 besmettingen
62 gemeentes met 10-14 besmettingen
47 gemeentes met 15-19 besmettingen
47 gemeentes met 20-24 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Denk ook niet dat je er heel veel meer van hoeft te verwachten tot aan eind maart.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
Kan aan mij liggen, maar ik weet niet zo goed of ik deze cijfers goed of karig moet noemenHet kabbelt maar voort heb ik het idee.
Zijn niet goed nee, de daling lijkt steeds kleiner te worden.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
Kan aan mij liggen, maar ik weet niet zo goed of ik deze cijfers goed of karig moet noemenHet kabbelt maar voort heb ik het idee.
Dit inderdaad. Er zit niet echt schot in de daling. Ik hoop toch echt dat het binnenkort significant echt omlaag gaat en laag blijft.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
Besmettingcijfers dinsdag 12 tot en met maandag 18 januari:quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
erg goede cijfers ? mwahquote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Weer erg goede cijfers
Tijd voor de avondklok!
Voor de politici kan het alleen maar goed uitpakkenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:19 schreef dick_laurent het volgende:
Ahja, die avondklok kan t ook haast niet winnen, want bij daling zal er geroepen worden: "wat een onzin die avondklok, de cijfers daalden toch al"
En bij stijging: "wat een onzin die avondklok, het heeft toch geen positieve invloed op de besmettingen"
En bij de overheid zal geroepen worden bij daling: Wegens success gaat het verlengd worden. Bij stijging: Er zouden veel meer besmettingen optreden als we geen avondklok hadden. Dus verlenging.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:19 schreef dick_laurent het volgende:
Ahja, die avondklok kan t ook haast niet winnen, want bij daling zal er geroepen worden: "wat een onzin die avondklok, de cijfers daalden toch al"
En bij stijging: "wat een onzin die avondklok, het heeft toch geen positieve invloed op de besmettingen"
De 1ste prik is 89% effectief, en bij degenen die toch ziek worden is het ziekteverloop minder ernstig. De 2de prik verhoogt die bescherming, maar dat levert minder op dan wanneer je er iemand anders mee inspuit.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 14:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Absoluut en ik vind het persoonlijk onverantwoord om daar mee te gaan experimenteren.
Hoewel je update erg gewaardeerd wordt, is het natuurlijk geen verplichting!quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:20 schreef _serial_ het volgende:
Heb nog niet z'n zin om mijn update te maken. Maar dat komt straks misschien wel
Weet ik, maar ik lig zo lekker op de bankquote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoewel je update erg gewaardeerd wordt, is het natuurlijk geen verplichting!
Hebben we ook cijfers van hoeveel er getest is?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:23 schreef dick_laurent het volgende:
Vorige zaterdag: 5.340
Deze zaterdag: 5.414
Hmmmmmmmmmmm. Ok ok. Eens zien hoe dit verder zal gaan 🤷♂️
Lekker blijven liggen danquote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik lig zo lekker op de bank
Misschien ook toeval in de dagcijfers, maar valt mij al een tijdje op, hoge cijfers in Noorden van Noord-Holland.quote:
Het is al weken stil op straat eigenlijkquote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:23 schreef Tinos85 het volgende:
Vanavond laat/vannacht van werk naar huis rijden. Zal me benieuwen hoe druk het nog is buiten.
De West Friese mutatie ja.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien ook toeval in de dagcijfers, maar valt mij al een tijdje op, hoge cijfers in Noorden van Noord-Holland.
Daarom is het ook belangrijk dat de medicijnontwikkeling, naast de vaccin-ontwikkeling, om Covid een milder ziekteverloop te geven blijft doorgaan. Dat is belangrijk omdat:quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:05 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Tot dat het vaccin niet werkt voor een mutatie of de vaccinatie toch niet zo hard gaat als iedereen hoopt. De glazen bol blijft bij dit soort voorspellingen helaas het beste middel
Bron:quote:Although vaccine is available, COVID-19 could potentially morph into a seasonal and an opportunistic event. For example, despite flu vaccination, about 40,000 to 50,000 people die each year in United States from the flu.
Therefore, a specific medicine for reducing SARS-CoV-2-related inflammatory events and taking care of respiratory and cardiac issues of COVID-19 will be necessary for better management of COVID-19 even in the post-vaccine era.
Ik gok dat we nog wel anderhalf/twee maanden deze cijfers houden, misschien nog wel meer omdat mensen het binnen zitten toch zat worden.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:26 schreef Discombobulate het volgende:
Denk niet dat het nog veel gaat dalen. Je zit nu wel ongeveer op een grens denk ik. Mensen zitten binnen, blijven elkaar toch wel bezoeken, de winter, etc. Gok dat we met avondklok ook niet zo veel lager gaan, dit wordt gewoon de treshold voor deze tijd van het jaar.
Verwacht overigens dat het met beter weer wel aardig zal dalen weer.
dat blijkt nu 33% te zijn.....quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:22 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De 1ste prik is 89% effectief, en bij degenen die toch ziek worden is het ziekteverloop minder ernstig. De 2de prik verhoogt die bescherming, maar dat levert minder op dan wanneer je er iemand anders mee inspuit.
Het is een gok, maar je red er op korte termijn zeker meer levens mee.
En de kans is groot dat uitstellen van de 2de prik uiteindelijk voor een meer duurzame immuniteit zorgt, want dat is wat men meestal ziet bij booster shots.
De reden waarom men het normaal niet toepast is omdat men zo snel mogelijk een hoge bescherming wil bereiken, ook als men dan uiteindelijk 3 of 4 prikken moet geven (zie bvb vacciniatie bij babies, op 8 weken, 12 weken, 16 weken, en 15 maanden, steeds hetzelfde vaccin).
Wanneer je kijkt naar de verspreiding in NL, van oost naar west, van noord tot zuid, elke gemeente heeft besmettingen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:20 schreef Oliver23 het volgende:
Eigenlijk al twee weken lang rond de 5000
quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Die ene die ze in New kids nitro hadden bedoel je?
Al vaker, ook van experts, gehoord dat een medicijn meer nut gaan hebben dan een vaccin. Alleen is dat ene medicijn er dus ook nog niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:27 schreef erkel het volgende:
[..]
Daarom is het ook belangrijk dat de medicijnontwikkeling, naast de vaccin-ontwikkeling, om Covid een milder ziekteverloop te geven blijft doorgaan. Dat is belangrijk omdat:
[..]
Bron:
Science Daily
Nou zag ik een maand of twee geleden een interessante aflevering van De Kennis van Nu over de bradykinine-hypothese. Een paar maanden geleden kreeg dit relatief veel aandacht in de media als de verklaring waarom de longen vol met vocht liepen. Een medicijn was misschien al voor handen, maar helaas kan ik er geen recente artikelen meer over vinden.
Eventueel meer info over de Bradykinine-hypothese: https://www.forbes.com/si(...)-us/?sh=109d97ad204e
The Guardian meldt ook goede bevindingen van een nieuwe medicijnen die de Inflammation (overreactie van het immuunsysteem) storm bij ernstig zieke Covid-patienten kan terugdringen. Dus ook al blijken de vaccins minder effectief in de bescherming, dan zullen nieuwe medicijnen in de toekomst er voor kunnen zorgen dat het ziekteverloop zal lijken op een 'griepje'
???quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:28 schreef mir1986 het volgende:
Reisverbod![]()
![]()
niet verder dan 15 km van je huis.
Ja dat denk ik ook. We komen voorlopig niet onder de 4000 ben ik bang. Zodra het seizoenseffect weer opkomt, want daar geloof ik echt in ondanks dat Maurice de Hond kapot gebashed werd vorig jaar, gaan we weer flink dalen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:28 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ik gok dat we nog wel anderhalf/twee maanden deze cijfers houden, misschien nog wel meer omdat mensen het binnen zitten toch zat worden.
Wil je dat? Of wat bedoel je met je post?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:28 schreef mir1986 het volgende:
Reisverbod![]()
![]()
Zullen we je deur en ramen dichtlassenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:28 schreef mir1986 het volgende:
Reisverbod![]()
![]()
Dit is inmiddels onderuit gehaald. De praktijk heeft anders uitgewezen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:22 schreef crystal_meth het volgende:
De 1ste prik is 89% effectief /snip/
Maar er zijn dus gelukkig al wel flinke stappen gezet op dat gebied. Dat zal alleen maar door blijven gaan. Het is alleen wat op de achtergrond door alle vaccin-heisa, maar patienten zijn hier al mee behandeld. Bijvoorbeeld ene Trump.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:29 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Al vaker, ook van experts, gehoord dat een medicijn meer nut gaan hebben dan een vaccin. Alleen is dat ene medicijn er dus ook nog niet.
Denk dat Trump er ook van beter is geworden door dat Regeneron antilichaam. Die dingen werken als een tiet bij sommige ziektes, astma kun je in sommige gevallen al genezen volgens Bijbelse proporties met antilichamen als medicijn. Als het werkt, dan werkt het ook ontzettend goed.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:32 schreef erkel het volgende:
[..]
Maar er zijn dus gelukkig al wel flinke stappen gezet op dat gebied. Dat zal alleen maar door blijven gaan. Het is alleen wat op de achtergrond door alle vaccin-heisa, maar patienten zijn hier al mee behandeld. Bijvoorbeeld ene Trump.
Eerder deze week zo'n rode klont langs de grens boven Emmen, en nog iets daarvoor die Britse variant ergens in een verpleegtehuis in Friesland. Ik baal er van dat vooral die verpleegtehuizen steeds weer de lul zijn. Natuurlijk kwetsbare bewoners, maar ook domme managers/bestuurders/politici en nu weer die trage inentingenshit.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien ook toeval in de dagcijfers, maar valt mij al een tijdje op, hoge cijfers in Noorden van Noord-Holland.
Nu is het een ongefundeerde roep in de ruimte; Over twee weken ligt het weer op tafel in de tweede kamer.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:28 schreef mir1986 het volgende:
Reisverbod![]()
![]()
Gewoon..... net als anders. Wij mogen er op reageren.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wil je dat? Of wat bedoel je met je post?
Lekker getest dus. Prutsersquote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:31 schreef Za het volgende:
[..]
Dit is inmiddels onderuit gehaald. De praktijk heeft anders uitgewezen.
Zou wel beter helpen maar dit valt ook weer valt of staat met handhaving.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:28 schreef mir1986 het volgende:
Reisverbod![]()
![]()
Meldt zich vanuit westfriesland (fok met een mondkapje op en handschoenen aan ter jullie bescherming en niet ma 8 uur).quote:
7% van 6000 is 420quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:41 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Met zulke cijfers kunnen de scholen makkelijk open op 9 februari, eindelijk!
Uh neequote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:42 schreef halfway het volgende:
Prima cijfers dus als het rond de 5% blijft sta je over 20 dagen op 0
Mwoah ik vind 15km wel ver, doe dan 1km of nog beter, de afstand tot de dichtstbijzijnde supermarkt.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:28 schreef mir1986 het volgende:
Reisverbod![]()
![]()
Ik heb in de afgelopen weken ook een paar keer klusmannetjes over de vloer gehad en herken dit wel.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:41 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Meldt zich vanuit westfriesland (fok met een mondkapje op en handschoenen aan ter jullie bescherming en niet ma 8 uur).
Kan hier ook nog liggen aan de vele klusbedrijven die we hier rijk zijn. Verhoudingsgewijs zijn er vrij veel van (doen ook veel in de regio Amsterdam). Mijn buurman zit in de kozijnenbranche. Niets mondkapjes, lunch samen in de kantine. Laatst een klus bij iemand hier in de buurt die toen ze al bezig waren doodleuk zei dat hij positier getest was maar zich kiplekker voelde. Ze zijn door gegaan want die man zei niet af want dan wachten tot ze wel weer konden, mijn buurman ging door want je wil niet opstandig doen en de baas liet het doorgaan want een klus is geld.
Je hebt iedereen per auto dus even aangesproken en gevraagd wat zijn of haar beroep is?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:49 schreef Homey het volgende:
Waarom de cijfers hoog blijven?
Simpel, regels worden weinig nageleefd. Veel mensen gaan nog steeds naar kantoor en in sommige subgroepen wordt er gewoon door gefeest. Ik reed laatst op vrijdag om 4 uur via Amsterdam ergens naar toe: belandde gewoon in een file. Grotendeels mensen met een kantoorbaan.
Je gaat niet uit van het begin getal waar je die 5% vanaf haalt, maar vanaf de nieuwe stand,quote:
De helft van eind december.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Matige cijfers, zelfs iets meer dan vorige week zaterdag. Afvlakking is in zicht helaas
Als we nog verder gaan ingrijpen dan wordt het bijna aanlokkelijk om een land op te zoeken waar het lekker weer begint te worden en daar te blijven tot in de zomer.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:35 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Nu is het een ongefundeerde roep in de ruimte; Over twee weken ligt het weer op tafel in de tweede kamer.
Zeker als de besmettingen niet afnemen. Er zijn geen grenzen voor dit kabinet.
Gelukkig is het een ver van m'n show geworden en leven we maar zo normaal mogelijk door.
Wat deed jij daar dan?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:49 schreef Homey het volgende:
Simpel, regels worden weinig nageleefd. Veel mensen gaan nog steeds naar kantoor en in sommige subgroepen wordt er gewoon door gefeest. Ik reed laatst op vrijdag om 4 uur via Amsterdam ergens naar toe: belandde gewoon in een file. Grotendeels mensen met een kantoorbaan.
Als winkels 's avonds korter open zijn dan wordt het overdag inderdaad drukker. Het aantal mensen wat aankopen doet daalt niet, de beschikbare tijd wel.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:53 schreef potjecreme het volgende:
Veel drukker vandaag dan anders in en bij de winkels.
Ja dus? We zitten al bijna 6 weken in “lockdown” en dan amper 1 halvering te pakken..quote:
Paniek verkooptquote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:02 schreef vosss het volgende:
Hoorde straks op het nieuws dat diverse Engelse wetenschappers gesteld hadden dat Boris onnodig paniek aan het zaaien is met zijn uitspraak dat de Britse variant mogelijk dodelijker is.
Dat lees ik nergens terug op nu.nl zo 123.
Waarom niet?
quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:01 schreef Sponsje88 het volgende:
Kunnen we niet eens kijken naar ivermectin?
https://c19ivermectin.com/
Daarmee zal je de IC capaciteit mee ontlasten en heb je die stomme avondklok niet nodig...
Uit dit artikel:quote:‘Er zijn ontwikkelingen, bijvoorbeeld het gebruik van ivermectine, om mensen die echt ziek zijn te helpen daar overheen te komen. Het probleem is: het is daar niet voor geregistreerd. (…) Ik pleit daarvoor. Omdat je ook direct resultaat hebt.’
Schetters haakt hier in op een populair thema dat rondzingt in meer complotdenkende kringen: er bestaan wel degelijk werkzame geneesmiddelen tegen corona, maar gezondheidsautoriteiten houden die onder druk van de industrie tegen, om zo vaccins te kunnen doordrukken.
‘Dat klopt al meteen van geen kanten’, zegt CBG-beoordelaar Wijnans. ‘De ontstekingsremmer dexamethason werkt ook hartstikke goed. En die is meteen geregistreerd tegen covid toen uit de onderzoeken duidelijk werd dat hij patiënten kan helpen.’
Momenteel spitst veel discussie zich toe op ivermectine, een middel tegen parasitaire worminfecties. Maar wat Schetters zegt, klopt niet: artsen kunnen het onder bepaalde voorwaarden wel degelijk voorschrijven, ‘off-label’, zoals dat heet. ‘Het gebeurt vaker dat een bestaand middel voor andere indicaties of groepen wordt aangewend’, zegt Sturkenboom. ‘Mochten er goede aanwijzingen zijn dat het werkt en veilig is, en er zijn geen alternatieven, dan mag een arts dat op eigen verantwoordelijkheid na instemming van de patiënt doen.’
Alleen wringt daar de schoen: bij die goede aanwijzingen. Volgens een recente, nog ongepubliceerde samenvatting van elf eerdere studies, door de Ierse vaccinoloog Adrian Hill, verbetert ivermectine de overlevingskans bij corona met liefst 83 procent. Maar internationale medische instanties – én Hill zelf – aarzelen, in afwachting van enkele grote, degelijke onderzoeken.
Dat komt niet in de laatste plaats doordat het middel volgens vroege celproeven alleen tegen het coronavirus zou werken in extreem hoge, voor de mens schadelijke concentraties. Dat maakt experts onzeker: kan het dan wel werken bij normaal gebruik? ‘Er is reden voor hoop, maar off-labelgebruik vereist een zorgvuldige afweging van de risico’s en de baten, zeker bij ernstig zieke patiënten’, vatte een Spaans-Zwitsers team daarom samen.
Sturkenboom kan zich erover verbazen. ‘Het rare is: er worden hier enthousiast middelen aanbevolen die voor covid nog niet goed zijn getest op effectiviteit. Terwijl men een vaccin dat na onderzoek in 40 duizend mensen effectief en veilig is bevonden, niet wenst te omarmen.’
Kijk je even naar Zweden met geopende winkels, daghoreca en geen mondkapjesplicht (wel advies in het OV geloof ik) dan doet dat land het niet beter of slechter dan de lockdown landen die maar in de misère blijven hangen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja dus? We zitten al bijna 6 weken in “lockdown” en dan amper 1 halvering te pakken..
Als ik die website mag geloven gebeurt dat alquote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:01 schreef Sponsje88 het volgende:
Kunnen we niet eens kijken naar ivermectin?
https://c19ivermectin.com/
Daarmee zal je de IC capaciteit mee ontlasten en heb je die stomme avondklok niet nodig...
Gelukkig op NOS.nl wel:quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:02 schreef vosss het volgende:
Hoorde straks op het nieuws dat diverse Engelse wetenschappers gesteld hadden dat Boris onnodig paniek aan het zaaien is met zijn uitspraak dat de Britse variant mogelijk dodelijker is, omdat dat helemaal nog niet vast staat.
Dat lees ik nergens terug op nu.nl zo 123.
Waarom niet?
Ligt aan de grote gezinnen.quote:
wel grappig dat ze er dit bij zetten:quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Uit dit artikel:
https://www.volkskrant.nl(...)beoordeeld~bce73b37/
Klinkt als dezelfde discussie rondom HCQ. Een of andere huisarts dient het toe en ziet dat men herstelt en doet net alsof het een wondermiddel is terwijl er nog geen grootschalige studies zijn gedaan.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Uit dit artikel:
https://www.volkskrant.nl(...)beoordeeld~bce73b37/
Gelukkig hebben ze er een avondklokquote:
"Mogelijk resistent" als in "in theorie zou het resistent kunnen zijn maar waarschijnlijk niet". Niet "we hebben sterke aanwijzingen dat het resistent is".quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:13 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
wel grappig dat ze er dit bij zetten:
Het rare is: er worden hier enthousiast middelen aanbevolen die voor covid nog niet goed zijn getest op effectiviteit. Terwijl men een vaccin dat na onderzoek in 40 duizend mensen effectief en veilig is bevonden, niet wenst te omarmen.’
De telegraaf gaf onlangs dit aan:
https://www.telegraaf.nl/(...)sistent-tegen-vaccin
Als het vaccin goed werkt... Top!
Als dit niet effectief is tegen de mutaties en dit middel wel. Wat zou jouw advies dan zijn?
Medemblik, Stede Broec, Drechterland, dit ligt allemaal hier bij elkaar. Koggenland iets verder maar ook niet heel ver bij elkaar vandaan. Alles op een kluitje.quote:
Stomme mensen met een kantoorbaan, laat de wegen gewoon vrij voor mensen die ergens naar toe moetenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:49 schreef Homey het volgende:
Mijn advies zou vooral zijn om over dergelijke zaken mijn advies niet aan te nemen, aangezien ik geen enkele meidische kennis of kennis over medicijnen en vaccins heb. Zouden meer mensen zich moeten bedenken, voor ze van alles de wereld in helpenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:13 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
wel grappig dat ze er dit bij zetten:
Het rare is: er worden hier enthousiast middelen aanbevolen die voor covid nog niet goed zijn getest op effectiviteit. Terwijl men een vaccin dat na onderzoek in 40 duizend mensen effectief en veilig is bevonden, niet wenst te omarmen.’
De telegraaf gaf onlangs dit aan:
https://www.telegraaf.nl/(...)sistent-tegen-vaccin
Als het vaccin goed werkt... Top!
Als dit niet effectief is tegen de mutaties en dit middel wel. Wat zou jouw advies dan zijn?
Dat kan nog steeds, even voor 20 euro bestellen, dan kan je gewoon afhalenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:28 schreef PzKpfw het volgende:
Nu we toch thuis moeten zitten kan ik mooi even klussen. Zometeen maar even naar de bouwmarkt. Oh wacht...
Ze zitten daar nu al zo'n 2 maanden met gemiddeld ongeveer hetzelfde aantal positieve testen, zonder enorme pieken of dalen. Overlijdens idem. België ook.quote:
covidiotsquote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik zie dat #avondklokprotest trending is.. allemaal mensen die vanavond doelbewust de straat op gaan na 21u
Kinderachtig.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik zie dat #avondklokprotest trending is.. allemaal mensen die vanavond doelbewust de straat op gaan na 21u
Diezelfde middelvinger als op oudejaarsavond.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Fietste vannacht rond een uur of 2 een aardig stuk naar huis en kwam helemaal voor dat tijdstip best wat volk tegen, al dan niet slingerend. Mensen namen het er nog even vanquote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:33 schreef Nia het volgende:
[..]
Diezelfde middelvinger als op oudejaarsavond.
Godver, hun schuld dat de cijfers vandaag niet lager zijn.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Of de schuld van de boomers die massaal om half 11 koffie drinken bij vrienden omdat de HEMA's en IKEA's dicht zijn.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:38 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Godver, hun schuld dat de cijfers vandaag niet lager zijn.
Ja, anders had ik vanavond in een restaurant kunnen zitten 😡quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:38 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Godver, hun schuld dat de cijfers vandaag niet lager zijn.
Met als nadeel dat het er erg op lijkt dat met bv de Zuid-Afrikaanse mutatie je toch weer even ziek wordt. En weg is de groepsimmuntiteitquote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:38 schreef Zwansen het volgende:
Het enige voordeel van de cijfers van afgelopen dagen is dat we weer een stapje dichterbij groepsimmuniteit zijn.
En dan minstens twee uur wachten en als je nog iets anders nodig bent later kun je niet verder.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat kan nog steeds, even voor 20 euro bestellen, dan kan je gewoon afhalen
complete bullshitquote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:43 schreef _serial_ het volgende:
Het is een beetje kromme vergelijking maar iemand poste vandaag :
Nederland vrij
5 mei 1945 - 23 januari 2021 21:00
En ergens klopt het natuurlijk wel
Ik verheug me eigenlijk best wel op al die twitterhelden die een foto gaan posten vlak voor de deur en dan weer snel naar binnen gaan.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:42 schreef summer2bird het volgende:
Al die mensen die nu expres na 21:00 naar buiten gaan.![]()
Ik ben het er ook niet mee eens maar doe eens niet zo kinderachtig.
Succes met je boete dan maar
Nee dat is simpelweg het seizoenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:49 schreef Homey het volgende:
Haha ja, 2 meter buiten de voordeur, foto maken en dan lekker weer naar binnenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik verheug me eigenlijk best wel op al die twitterhelden die een foto gaan posten vlak voor de deur en dan weer snel naar binnen gaan.
nog steeds teveel contacten, zo werkt het gewoon.quote:
En de schuld van deze mensen, kunnen niet eens even wat Roomser dan de paus zijn door gisteren al met de avondklok te beginnen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Fietste vannacht rond een uur of 2 een aardig stuk naar huis en kwam helemaal voor dat tijdstip best wat volk tegen, al dan niet slingerend. Mensen namen het er nog even van
Door het seizoen zitten we vooral binnen. Zomer kunnen we meer buiten zitten.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nog steeds teveel contacten, zo werkt het gewoon.
In dit topic was er al 1 die demonstratief in zijn auto wou gaan zitten op zijn eigen oprit tijdens de avondklok.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik verheug me eigenlijk best wel op al die twitterhelden die een foto gaan posten vlak voor de deur en dan weer snel naar binnen gaan.
Ja daarom moeten we vooral niet de illusie hebben dat een avondklok heel veel gaat oplossen, zolang we nog op bezoek mogen (1 bezoeker, maar dat is een advies) en we de kantoren niet aanpakkenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:46 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Door het seizoen zitten we vooral binnen. Zomer kunnen we meer buiten zitten.
Fantastisch.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:46 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In dit topic was er al 1 die demonstratief in zijn auto wou gaan zitten op zijn eigen oprit tijdens de avondklok.
Ja dat klopt wel, dus die avondklok om jongeren te beteugelen is gewoon keihard nodig, die belanden anders in het ziekenhuis en zorgen er voor dat de zorg overbelast wordt.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nog steeds teveel contacten, zo werkt het gewoon.
Nou inderdaad 5000 op een bevolking van 17mil zet wel zoden aan de dijkquote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:38 schreef Zwansen het volgende:
Het enige voordeel van de cijfers van afgelopen dagen is dat we weer een stapje dichterbij groepsimmuniteit zijn.
Ja zelfs als ze alleen in de auto zitten, en loslopend op straat / fietsquote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:49 schreef zalkc het volgende:
Ach, na een paar maand houd iedereen zich er gewoon aan. In de supermarkt zag je ook de eerste weken nog veel mensen zonder mondkapje, nu bijna niet meer.
Nee, klopt helemaal niet. Is toch op geen enkele manier te vergelijken?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:43 schreef _serial_ het volgende:
Nederland vrij
Bij de appie hier om de hoek kom je ook niet binnen zonder, dus zo vreemd is dat niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:49 schreef zalkc het volgende:
Ach, na een paar maand houd iedereen zich er gewoon aan. In de supermarkt zag je ook de eerste weken nog veel mensen zonder mondkapje, nu bijna niet meer.
Het linkje gaat er verder op in: https://www.rutgers.nl/ni(...)id-tijden-van-coronaquote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:45 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ga binnenkort ook maar eens voorstellen of we kunnen overstappen op erotische verhalen vertellen, samen masturberen. Je moet altijd een stapje voorblijven. Deugen is niet makkelijk.
Fijn dat ze er ook op wijzen dat het met instemming moet zijn, ik vroeg me al af waarom mensen op straat zo raar reageren als je een ondeugend verhaal begint af te draaien.quote:Het algemene advies is om 1,5 meter afstand te houden. Op minstens 1,5 meter afstand kun je dus veilig intiem zijn. Er zijn veel alternatieven voor seks en intimiteit op afstand. Denk aan erotische verhalen vertellen, fantasieën uitwisselen, samen masturberen of webcamseks bijvoorbeeld. Doe dit alleen met beider instemming als je iets persoonlijks wilt delen.
Ach hou toch op zeg.. wat zijn we toch diep gezakt als volkje dat je dit 1. Durft te vergelijken met de Duitse bezetting en 2. Als vrijheidsberoving ziet.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:43 schreef _serial_ het volgende:
Nederland vrij
Waarom zou je ook, die 3 seconde dat je vluchtig langs iemand in de buitenlucht loopt is van hele andere orde dan 9 uur met elkaar op kantoor of 4 uur op de koffie.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:49 schreef Luke83 het volgende:
Zo, net even een rondje gefilewandeld. Was ook hartstikke mooi weer. Wat me wel opviel nu: in maart ging bijna iedereen voor elkaar aan de kant om afstand te houden bij het passeren. Nu bijna niemand.
Je bedoelt de fieldlabs, waaronder festival en concert, die volgende maand zijn?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Financial Times, 20 uur geleden:quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat blijkt nu 33% te zijn.....
https://www.ft.com/content/4d9fe80d-e604-4bbe-b0f8-fd4b8df9b7f1quote:Israel finds single dose gives high resistance
Statistics show more than 90 per cent of recipients had major response to first jab
A single shot of the BioNTech/Pfizer vaccine produces a robust antibody response within weeks, according to Israeli data that could help inform whether scarce global supplies can be stretched by delaying second doses.
At the Rambam Health Care Campus in northern Israel, 91 per cent of the 1,800 doctors and nurses that received the two dose vaccine showed a major presence of antibodies 21 days after their first shot, before receiving the second dose, according to Michael Halberthal, chief executive of the hospital. A further 2 per cent showed a moderate presence of antibodies.
“If 93 per cent had a major response three weeks after the first injection, this raises a good question, that you might rather be using the first injection on more people” said Dr Halberthal.
At the Sheba Medical Center, similar serological tests at different intervals showed at least 50 per cent of staff with a level of antibodies “above the cut-off point” two weeks after the first jab, said Arnon Afek, the associate director-general of the hospital chain.
The data from the two hospitals is based on individual antibody responses to the vaccine and does not a provide definitive assessment of the efficacy of a single shot. BioNTech/Pfizer’s clinical trials were based on two shots, 21 days apart, and did not measure antibody response. Pfizer said it could not comment on independent studies.
However, the early findings are likely to encourage those scientists who have argued that the time between the first and second doses of Covid vaccines could be extended in order to stretch limited supplies.
Nee natuurlijk niet, maar tot vanavond 21:00 ben je natuurlijk wel vrij om te gaan en staan waar je zelf heen wilt.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, klopt helemaal niet. Is toch op geen enkele manier te vergelijken?
Mijn hemel, dat zeg ik toch ook niet. Het is alleen iets dat opvalt.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:52 schreef opreis het volgende:
[..]
Waarom zou je ook, die 3 seconde dat je vluchtig langs iemand in de buitenlucht loopt is van hele andere orde dan 9 uur met elkaar op kantoor of 4 uur op de koffie.
Ik ben ook tegen de avond klok omdat het gewoon slecht onderbouwt is. Maar om dan kinderachtig tijdens die tijd naar buiten te gaan vind ik zelf ook weer wat overdreven.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:47 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Fantastisch.
Als er een oorlog komt weten we iig dat we helden zoals die hebben die de boel wel gaan redden![]()
De avondklok van 2021 is wel een heel milde variant van de avondklok / sperrzeit van vooral 1944-1945; toen liep je het risico simpelweg te worden doodgeschoten, nu krijg je een geldboete als je op heterdaad wordt betrapt. De komst van de avondklok aanschouw ik absoluut met lede ogen, maar we moeten het wél in (historisch) perspectief blijven zien ...quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:43 schreef _serial_ het volgende:
Nederland vrij
Ik geloof dat we tot een redelijk beperkte groep landen behoren waar men een overheidssite heeft met dergelijke adviezen...quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:45 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
En de schuld van deze mensen, kunnen niet eens even wat Roomser dan de paus zijn door gisteren al met de avondklok te beginnen.
Beetje 's avonds op pad gaan om het vriendinnetje aan te duwen en dan naar huis te gaan. Nee, dan ik: ik blijf mooi logeren. Heerlijk dat gevoel van morele superioriteit.
Ga binnenkort ook maar eens voorstellen of we kunnen overstappen op erotische verhalen vertellen, samen masturberen. Je moet altijd een stapje voorblijven. Deugen is niet makkelijk.
gelukkig is het maar een paar wekenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, maar tot vanavond 21:00 ben je natuurlijk wel vrij om te gaan en staan waar je zelf heen wilt.
En daar moet ik echt nog even een jaartje of 25 aan wennen denk ik.
Dat is niet zeker. Ze kunnen dat zo lang verlengen als ze nodig vinden.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gelukkig is het maar een paar weken
Mijn hemel, je snapt toch wel de kennis over hoe het virus zich verspreid en hoe dodelijk het is nu anders is dan in maart en dat men daarom (terecht) minder angstig is voor sommige situaties.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:53 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Mijn hemel, dat zeg ik toch ook niet. Het is alleen iets dat opvalt.
En als de houding van mensen hierin veranderd is, zou het ook zomaar kunnen zijn dat dat in andere situaties ook zo is he?
Daar ben ik ook beetje bang voorquote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:56 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat is niet zeker. Ze kunnen dat zo lang verlengen als ze nodig vinden.
Als die in maart ook maar een uur verzet word met de zomertijdquote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar ben ik ook beetje bang voor
"Nog een extra zetje geven"
"Samen krijgen we corona onder controle"
Samen krijgen we het volk onder controle ( rutte lachje)quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
lijkt me heel stug als die er in de lente/zomer nog isquote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:56 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat is niet zeker. Ze kunnen dat zo lang verlengen als ze nodig vinden.
Juist als de dagen langer gaan worden is het belangrijk om het virus en het volk te blijven onderdrukken ( Rutte lachje)quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
lijkt me heel stug als die er in de lente/zomer nog is
Nee leg eens uit. Ik snap er helemaal niets van. Vooral van dit gedrag niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:57 schreef opreis het volgende:
[..]
Mijn hemel, je snapt toch wel de kennis over hoe het virus zich verspreid en hoe dodelijk het is nu anders is dan in maart en dat men daarom (terecht) minder angstig is voor sommige situaties.
Je verwacht het niet....quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:03 schreef byah het volgende:
Voor iedereen die de illusie had dat de avondklok groepen achter de deur zou verminderen.. zojuist zag ik bij de buren slaapzakken en luchtbedden uitgeladen wordenwordt een lange nacht
Geef ze aan bij de politiequote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:03 schreef byah het volgende:
Voor iedereen die de illusie had dat de avondklok groepen achter de deur zou verminderen.. zojuist zag ik bij de buren slaapzakken en luchtbedden uitgeladen wordenwordt een lange nacht
hoezo een lange nacht ???quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:03 schreef byah het volgende:
Bij overlast mag je natuurlijk gewoon bellen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoezo een lange nacht ???
houden ze je wakker ?
In maart was het virus nieuw en onbekend, dus men wist niet hoe ze het op konden lopen en nam het zeker voor het onzekere. Gedurende het jaar is gebleken dat vooral gevaarlijk is voor ouderen (dus jongeren minder bang) en dat het vooral binnen (dus iedereen buiten minder bang) verspreid.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:02 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Nee leg eens uit. Ik snap er helemaal niets van. Vooral van dit gedrag niet.
Vaccineerden we maar zoveel per dag.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:49 schreef opreis het volgende:
[..]
Nou inderdaad 5000 op een bevolking van 17mil zet wel zoden aan de dijk
Dat is de schuld van Hugo.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:07 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Vaccineerden we maar zoveel per dag.
En je hoeft niet open te doen. Dusssquote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die kan daar niks mee. Behalve aanbellen en vriendelijk vragen.
Waarom wil je minder vaccins per dag?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:07 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Vaccineerden we maar zoveel per dag.
Dat zei ik ook al. Maar pas maar op met wat je zegt hier.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Denemarken vaccineert ook op topsnelheid. Dus het kan gewoon. Ik zie het zo gebeuren dat wij 2021 weggooien met dit slome gedoe.
Zijn er politici die dit hebben benoemd? Maak mij hier ook grote zorgen overquote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als er in maart nog een avondklok is gaat 90% van de Nederlanders zich daar NIET aan houden. Kom op, nu heb je na 21:00 op de meeste dagen niks te zoeken dus is het prima om je er aan te houden. Maar als het zometeen om 20:00 nog licht is gaan mensen echt niet in hun huis zitten hoorquote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als die in maart ook maar een uur verzet word met de zomertijd
Gezellig doorhalenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:03 schreef byah het volgende:
Daarom melding maken over geluidsoverlast. Dan mogen ze ingrijpenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:12 schreef quirina het volgende:
[..]
En je hoeft niet open te doen. Dusss
gezien de timing van de voorjaarsvakantie geef ik het nu al 70% kans dat er voor maart helemaal niet versoepeld gaat worden.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:19 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Zijn er politici die dit hebben benoemd? Maak mij hier ook grote zorgen over
9 februari is te vroeg om al echt resultaten te zien
Dat is overigens wel een goede reden om dit jaar geen zomertijd in te voeren. Daarmee kun je de avondklok de rest van het jaar in stand houden. De laatste zonsondergang is rond 22.00 uur medio juni. Zonder zomertijd wordt dat 21.00 uur. Mhmmm....quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:21 schreef Platinumgoat het volgende:
[..]
Als er in maart nog een avondklok is gaat 90% van de Nederlanders zich daar NIET aan houden. Kom op, nu heb je na 21:00 op de meeste dagen niks te zoeken dus is het prima om je er aan te houden. Maar als het zometeen om 20:00 nog licht is gaan mensen echt niet in hun huis zitten hoor
Ja maar waarom? Ik heb vooral zoiets het boeit me niet hoe ze het doen, zolang het maar gedaan wordt.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:17 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat zei ik ook al. Maar pas maar op met wat je zegt hier.
Die zien we over 3 jaar nog steeds niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:19 schreef Michie_ het volgende:
Moeten ze wel overlast constateren.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:24 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Daarom melding maken over geluidsoverlast. Dan mogen ze ingrijpen
Ook al zien we die wel, dan handhaven ze die avondklok gewoon 'omdat het werkt'.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:19 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Maar als vervolgens blijkt dat 8 man gewoon een filmavond hebben ofzo kunnen ze weer weg en kunnen niets, dus daar geef je ze alleen zinloos werk mee.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:24 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Daarom melding maken over geluidsoverlast. Dan mogen ze ingrijpen
Dan constateren ze dat ze corona regels overtreden wordenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:39 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar als vervolgens blijkt dat 8 man gewoon een filmavond hebben ofzo kunnen ze weer weg en kunnen niets, dus daar geef je ze alleen zinloos werk mee.
Sterker nog, bewust onterecht aangeven van iemand is volgens mij wel een misdrijf (minstens laster lijkt me), dus de enige die misschien problemen krijgt ben jij.
De politie zal je ook niet dankbaar zijn, die hebben genoeg te doen.
Denk dat we al blij mogen zijn als er de 9e geen stapje bij wordt gedaan om de opening van de scholen te compenseren.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:19 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Not sure if trollingquote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:25 schreef Lurf het volgende:
[..]
Dat is overigens wel een goede reden om dit jaar geen zomertijd in te voeren. Daarmee kun je de avondklok de rest van het jaar in stand houden. De laatste zonsondergang is rond 22.00 uur medio juni. Zonder zomertijd wordt dat 21.00 uur. Mhmmm....
Er. Zijn. Geen. Corona. Regels. Achter. De. Voordeur.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:42 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dan constateren ze dat ze corona regels overtreden worden
Jullie kunnen wel allemaal dingen gaan verzinnen maar zo werkt het natuurlijk niet
Coronaregels gelden niet in een woning grapjas.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:42 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dan constateren ze dat ze corona regels overtreden worden
Jullie kunnen wel allemaal dingen gaan verzinnen maar zo werkt het natuurlijk niet
Er zijn zoveel momenten geweest waarbij ik het gevoel had dat het nu echt te ver zou gaan en dat het merendeel van de mensen echt in opstand zouden komen. Of dat de grootste groep een maatregel zou negeren. Tot nu toe altijd fout ingeschat. Als die avondklok er in maart nog steeds is zal dat echt niet opeens gaan zorgen voor een opstand imo. We accepteren als bevolking een hoop zolang het in kleine stapjes gaat.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:21 schreef Platinumgoat het volgende:
[..]
Als er in maart nog een avondklok is gaat 90% van de Nederlanders zich daar NIET aan houden. Kom op, nu heb je na 21:00 op de meeste dagen niks te zoeken dus is het prima om je er aan te houden. Maar als het zometeen om 20:00 nog licht is gaan mensen echt niet in hun huis zitten hoor
Hugo stelt zich vooral als een poppetje op. Een woordvoerder, die doorgeeft wat de organisatie onder hem te melden heeft.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:09 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Hugo is maar een poppetje... Het zijn de ambtenaren die achter hem verschuilen.
Ja joh. Tot nu toe zijn alle maatregelen netjes opgevolgd en hebben we zonder het opsluiten van mensen Corona iets bovengemiddeld getroffen. In Zuid-Europa was het met onze regels een bloedbad geworden.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:21 schreef Platinumgoat het volgende:
[..]
als het warmer word en licht in de avond gaan we die avondklok echt niet accepteren om 2100.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er zijn zoveel momenten geweest waarbij ik het gevoel had dat het nu echt te ver zou gaan en dat het merendeel van de mensen echt in opstand zouden komen. Of dat de grootste groep een maatregel zou negeren. Tot nu toe altijd fout ingeschat. Als die avondklok er in maart nog steeds is zal dat echt niet opeens gaan zorgen voor een opstand imo. We accepteren als bevolking een hoop zolang het in kleine stapjes gaat.
Zolang mensen er warm en droog bijzitten met voldoende voedsel in de maag, komt er echt niet zomaar een opstand.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er zijn zoveel momenten geweest waarbij ik het gevoel had dat het nu echt te ver zou gaan en dat het merendeel van de mensen echt in opstand zouden komen. Of dat de grootste groep een maatregel zou negeren. Tot nu toe altijd fout ingeschat. Als die avondklok er in maart nog steeds is zal dat echt niet opeens gaan zorgen voor een opstand imo. We accepteren als bevolking een hoop zolang het in kleine stapjes gaat.
We gaan het zien. Ik denk dat we het gewoon weer gaan accepteren als het verlengd word in februari/maart. Af en toe een paar geruchten of artikelen dat er mensen zijn die versoepelingen willen, maar uiteindelijk zal het merendeel gewoon de overheid volgen. Denk ik.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als het warmer word en licht in de avond gaan we die avondklok echt niet accepteren om 2100.
dan is het nog niet licht/warm in de avondquote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We gaan het zien. Ik denk dat we het gewoon weer gaan accepteren als het verlengd word in februari/maart. Af en toe een paar geruchten of artikelen dat er mensen zijn die versoepelingen willen, maar uiteindelijk zal het merendeel gewoon de overheid volgen. Denk ik.
Die avondklok is wel de eerste maatregel die ze weer opheffen, denk ik.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We gaan het zien. Ik denk dat we het gewoon weer gaan accepteren als het verlengd word in februari/maart. Af en toe een paar geruchten of artikelen dat er mensen zijn die versoepelingen willen, maar uiteindelijk zal het merendeel gewoon de overheid volgen. Denk ik.
tot vorige week werd ik er nog voor betaaldquote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:04 schreef quirina het volgende:
Best veel inschrijvingen al om een hont te lenen. Op matcheenleenhond . NL
Nee eerst moeten de kinderen naar schoolquote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die avondklok is wel de eerste maatregel die ze weer opheffen, denk ik.
scholen gaan eerst open.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Denk je dat ze de scholen weer openen terwijl de avondklok van kracht blijft? Zou kunnen, hoor. Maar ik gok wel dat ze echt snel weer van die avondklok afwillen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:05 schreef quirina het volgende:
[..]
Nee eerst moeten de kinderen naar school
Scholen zie ik eerder opengaan. Niet voor niets dat Rutte zei dat dat de eerste versoepeling zal gaan zijn. En dat een avondklok nodig is om ervoor te zorgen dat de scholen open kunnen in februari.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Snap ik. Probeer alleen maar te zeggen dat er zoveel dingen zijn geweest waarbij ik voorbij zag komen dat het volk zich daar nooit aan zou houden of dat er een opstand zou komen. Tot nu toe worden alle maatregelen gewoon telkens geaccepteerd door de grootste groep, met hoogstens online wat commentaar op het beleid.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dan is het nog niet licht/warm in de avond
Zijn er nou serieus mensen die hun hond uitlenen aan vreemden? Ik zou dat dus nooit doen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:04 schreef quirina het volgende:
Best veel inschrijvingen al om een hont te lenen. Op matcheenleenhond . NL
Ik zou mijn hond nóóit aan anderen meegeven, ook niet voor een kleine wandeling.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zijn er nou serieus mensen die hun hond uitlenen aan vreemden? Ik zou dat dus nooit doen.
en een hondenoppas dan ?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zijn er nou serieus mensen die hun hond uitlenen aan vreemden? Ik zou dat dus nooit doen.
ja, vooral ook mede die van de opiniepeilingenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:12 schreef tesssssssss het volgende:
Het hangt allemaal van de cijfers af.
Baudet geloof helemaal niks van die peilingen, het FVD gaat winnenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:12 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
ja, vooral ook mede die van de opiniepeilingen
dan zou er niemand dood zijn gegaan onder de 50 dus ?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:13 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
een overlijdenskans van 0,00% onder de 50 jaar..
ik denk dat ze die avondklok maximaal kunnen rekken tot de zomertijd.....dan is het echt wel klaar.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:14 schreef quirina het volgende:
Je gaat zien, scholen open is besmettingen weer omhoog.
Maar dan hebben we gelukkig nog de avondklok he, want die compenseert het dan weer zogenaamd.
Ik zie em al helemaal weer aankomen...
Ik had het over wilders 😉quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Baudet geloof helemaal niks van die peilingen, het FVD gaat winnen![]()
koekkoek
Was iedere hond eigenaar maar zo'n dierenliefhebberquote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zou mijn hond nóóit aan anderen meegeven, ook niet voor een kleine wandeling.
De enige andere personen die ik mijn hond toe vertrouw zijn mijn ouders. Verder hélemaal niemand.
Voor geen enkel bedrag.
Of we worden nu voor de gek gehouden of een halfjaar geleden waar de namen met gezichten van een aantal artsen werden weergegeven die zouden zijn bezweken aan covid.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:13 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
een overlijdenskans van 0,00% onder de 50 jaar..
Ik zie het ook wel gebeuren dat ze de scholen toch weer eerder open gooien uit maatschappelijke druk en dat we dan toch weer stijgen. Maar dat kan dan onmogelijk aan kinderen liggen, want die worden er amper ziek van (dat ze het wel kunnen doorgeven is tot daar aan toe), dus dan krijgt de rest van de bevolking weer extra maatregelen (want daar ligt het dan aan natuurlijk). Zou me niks verbazen nee. Al hoop ik echt van harte dat ik het fout heb wat betreft de rol van kinderen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:14 schreef quirina het volgende:
Je gaat zien, scholen open is besmettingen weer omhoog.
Maar dan hebben we gelukkig nog de avondklok he, want die compenseert het dan weer zogenaamd.
Ik zie em al helemaal weer aankomen...
Ja, maar iets deugt er in ieder geval nietquote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of we worden nu voor de gek gehouden of een halfjaar geleden waar de namen met gezichten van een aantal artsen werden weergegeven die zouden zijn bezweken aan covid.
Precies, koop je vrijheidquote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:26 schreef Ebinas het volgende:
400 tot 3000 euro bij overtreding van de avondklok in Italie.
Nl wilt onder de 100 euro blijven.
Pakkans is zoooo klein, en ik denk dat menigeen die wil overtreden dat risico wel neemt voor 95 eur
Dat is misschien, en ik zeg maar wat, 0.004 procent ofzo, oftewel 0.00 procent.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:22 schreef Predator40 het volgende:
overlijdens in nederland vanaf 31 augustus per leeftijd:
45-49 jaar
man: 29
vrouw: 25
dat lijkt mij geen 0.00%
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Kun je misschien ook een keer normaal doen?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:17 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat zei ik ook al. Maar pas maar op met wat je zegt hier.
Je mist er weinig aan. Ik ben echt niet altijd tevreden met het beleid, maar dat soort complotten gaan me te ver.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ben ik de enige die niet weet wat " the great reset" inhoudt?
Helaas is dat niet zo.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Was iedere hond eigenaar maar zo'n dierenliefhebber
Je zegt inderdaad maar watquote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:30 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is misschien, en ik zeg maar wat, 0.004 procent ofzo, oftewel 0.00 procent.
houden zo !quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:30 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is misschien, en ik zeg maar wat, 0.004 procent ofzo, oftewel 0.00 procent.
Waar gaat dit over?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:25 schreef Ebinas het volgende:
Grapperhaus: soms gaan dingen niet goed.
Als er 50 mensen overlijden van de hoeveel besmettingen? Dan is dat inderdaad 0,0%, weliswaar zal je als je gaat afronden op meer decimalen achter de komma dan wel iets hoger uitkomen. Hoeveel mensen onder de vijftig zijn nu overleden en hoeveel hebben we daarvan in Nederland? 11 miljoen mensen? En hoeveel zijn er overleden?quote:
neequote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:30 schreef quirina het volgende:
Kinderen geven wel degelijk corona door. Ik ken heel veel gezinnen die besmet zijn geraakt door schoolgaande kinderen.
En ik denk dat iedereen wel die gevallen kent in zijn omgeving.
Ik heb geen idee, ligt aan het aantal significante cijfers wat in de berekening wordt gebruikt, jij weet dat blijkbaar, dus kom maar op met de uitleg.quote:
Ik kende het ook niet, ben ff aan het googlen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wat is dat nu voor een BNW schemaatje? Er komen strengere maatregelen dus voeren we een basisinkomen inquote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:24 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dat zijn wellicht ook zieke mensen met kanker of ander ongeluk. Er sterven ook zomaar mensen aan een hartaanval.
Maar Ik kwam nog iets anders leuks tegen, zullen we in februari 2021 een derde golf krijgen met meer overlijdensgevallen en heftigere besmettingen. Ze zijn goed op weg.
[ twitter ]
Het zijn er 80 in totaal, op 13.000 Corona doden is dat 0,6%quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:34 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Als er 50 mensen overlijden van de hoeveel besmettingen? Dan is dat inderdaad 0,0%, weliswaar zal je als je gaat afronden op meer decimalen achter de komma dan wel iets hoger uitkomen. Hoeveel mensen onder de vijftig zijn nu overleden en hoeveel hebben we daarvan in Nederland? 11 miljoen mensen? En hoeveel zijn er overleden?
dus 0% overlijd aan coronaquote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Had je maar langer op school gezeten beste Predator...
Publicatiedatum 24-11-2020 | 14:00.....quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:15 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rivm.nl/nieuw(...)-meldingen-stagneert
R-getal gestegen naar 1, daling aantal COVID-19 meldingen stagneert
Over 10 uur weer vrij om naar buiten te gaan, als ik dat maar overleef!!quote:
Zou kunnen ja, niet dat er 0 mensen overlijden, maar wel afgerond 0%.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus 0% overlijd aan corona
en speel de bal he
Het is echt ongelofelijk hoe laconiek er over een vrijheidsberovende maatregel wordt gedaan.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Over 10 uur weer vrij om naar buiten te gaan, als ik dat maar overleef!!
Inderdaad.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:38 schreef zalkc het volgende:
[..]
Publicatiedatum 24-11-2020 | 14:00.....
Geef m nou maar gewoon gelijk.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zou kunnen ja, niet dat er 0 mensen overlijden, maar wel afgerond 0%.
Ik kijk amper tv en velen met mijquote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:35 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Een vandaag was hij net
Ging over de avondklok
Er zijn ongeveer 4000 mensen onder de 50 opgenomen geweest met covid. Hint: die lagen daar niet voor niets. Wat denk je dat er met het sterftecijfer gebeurt als er geen toegang meer is tot ziekenhuiszorg?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:34 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Als er 50 mensen overlijden van de hoeveel besmettingen? Dan is dat inderdaad 0,0%, weliswaar zal je als je gaat afronden op meer decimalen achter de komma dan wel iets hoger uitkomen. Hoeveel mensen onder de vijftig zijn nu overleden en hoeveel hebben we daarvan in Nederland? 11 miljoen mensen? En hoeveel zijn er overleden?
Top dank voor je inbrengquote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:44 schreef Molo het volgende:
Ik
[..]
Ik kijk amper tv en velen met mij
Is fijner als er wat meer context rond een post zit
Zegt nu helemaal niets
Maar dat schreef hij niet, ifr 0-50 is 0.0 procent aldus de meneer, ik heb de cijfers niet, maar het zou kunnen. Dus niet dat er 0 mensen overlijden.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:38 schreef Remco het volgende:
[..]
Het zijn er 80 in totaal, op 13.000 Corona doden is dat 0,6%
Waarvan 3000 mensen met hypochondriequote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:45 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Er zijn ongeveer 4000 mensen onder de 50 opgenomen geweest met covid. Hint: die lagen daar niet voor niets. Wat denk je dat er met het sterftecijfer gebeurt als er geen toegang meer is tot ziekenhuiszorg?
Paar waanideeën.quote:
En 3 miljoen besmettingen?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:38 schreef Remco het volgende:
[..]
Het zijn er 80 in totaal, op 13.000 Corona doden is dat 0,6%
correctie 0.00 werd er gezegdquote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:45 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar dat schreef hij niet, ifr 0-50 is 0.0 procent aldus de meneer, ik heb de cijfers niet, maar het zou kunnen. Dus niet dat er 0 mensen overlijden.
Ja je wordt echt opgenomen voor niks in deze tijden, heb je een bron bij deze bewering?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:48 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Waarvan 3000 mensen met hypochondrie
Je mag mij wel proberen uit te leggen wat voor verschrikkelijk onrecht mij aangedaan wordt en waarom ik hier ontzettend boos over moet zijn.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het is echt ongelofelijk hoe laconiek er over een vrijheidsberovende maatregel wordt gedaan.
Heel eng eigenlijk..
quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:48 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Die van mij zou niet eens meegaan met een voor haar vreemdequote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De laatste IFR C19 schattingen uit IT zijn binnen: - 0-50j: 0.0% - 10-65j: 0.05% - alle leeftijden: 0.20%quote:
Oh ja ik was ff vergeten dat wetenschap een mening is, politiek wordt bedreven op onderbuikgevoelens en artsen geen flauw idee hebben wat ze doen. Sorry mijn fout.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:48 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Benieuwd of je er ook zo over denkt midden in de zomer met 35 graden en het pas om 23:00 donker is.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je mag mij wel proberen uit te leggen wat voor verschrikkelijk onrecht mij aangedaan wordt en waarom ik hier ontzettend boos over moet zijn.
En het gaat mij fundamenteel ook om het principe. Dat het best makkelijk kán zijn, oké. Maar daar gaat het niet om.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:10 schreef DonDruiper het volgende:
Er wordt ons een vrijheidsbeperking opgelegd, maar omdat het toch kutweer is dan is het niet zo erg.
Ok uitstekende verklaring. Bedanktquote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Benieuwd of je er ook zo over denkt midden in de zomer met 35 graden en het pas om 23:00 donker is.
Er wordt ons een vrijheidsbeperking opgelegd, maar omdat het toch kutweer is dan is het niet zo erg.
Ze hebben in omringende landen al heel lang een avondklok, het gaat daar echt fantastisch.
Het staat wel raar in die twitter post. 0-50 is 0,0% volgens ‘m, maar 10-65 is 0,20% (even uit m hoofd)quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:45 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar dat schreef hij niet, ifr 0-50 is 0.0 procent aldus de meneer, ik heb de cijfers niet, maar het zou kunnen. Dus niet dat er 0 mensen overlijden.
Sowieso raar goochelen met cijfers.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
De laatste IFR C19 schattingen uit IT zijn binnen: - 0-50j: 0.0% - 10-65j: 0.05% - alle leeftijden: 0.20%
0.0 procent, zal hij ongetwijfeld expres hebben gedaan, op 2 cijfers achter de comma zal het wel 0.03 procent zijn maar dit staat leuker.
Inderdaad, het is weer een one size fits all maatregel.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Benieuwd of je er ook zo over denkt midden in de zomer met 35 graden en het pas om 23:00 donker is.
Ze hebben in omringende landen al heel lang een avondklok, het gaat daar echt fantastisch.
Na een paar maanden??quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:49 schreef zalkc het volgende:
Graag gedaan man.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok uitstekende verklaring. Bedankt
Ja, maar het was al heel snel duidelijk hoe extreem de *probeer eens een aardiger woord* denken.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het is echt ongelofelijk hoe laconiek er over een vrijheidsberovende maatregel wordt gedaan.
Heel eng eigenlijk..
misschien wel eerder.quote:
Het belang van de Staat staat nu overduidelijk boven het belang van een individu om per se savonds in de buitenlucht te vertoeven. Dit virus ontwricht de hele maatschappij. Als het nu niet proportioneel zou zijn dan zou het het nooit zijn.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Heel eng eigenlijk..
Het is het nooit.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het belang van de Staat staat nu overduidelijk boven het belang van een individu om per se savonds in de buitenlucht te vertoeven. Dit virus ontwricht de hele maatschappij. Als het nu niet proportioneel zou zijn dan zou het het nooit zijn.
Het is inderdaad NU ook al stil... je kunt een speld horen vallen!quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is al weken stil op straat eigenlijk
Je kan hier echt al maanden makkelijk een kanon afschieten zonder iemand te raken.
Klopt, maar dat is cfr en geen ifr. Neemt niet weg dat je met cijfers altijd uit moet kijken zoals die tweet bewijst.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Sowieso raar goochelen met cijfers.
als 0-50 0.00 is en 10-65 0.05 dan betekent het dus dat de groep 50-65 jaar die 0.05 veroorzaakt, de groep 65 plus maakt in Italie 23% uit, 65- heeft een percentage van 0.05% dan is het naar verhouding voor de 65 plussers grofweg 0.8%
Daarnaast, kijk naar worldometers, cases/deaths komt meestal uit tussen de 2-4%
Ik heb drie personen in de straat die politieagenten zijn. En nog een directe buurman bij de marechaussee. I'm screwedquote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:26 schreef Ebinas het volgende:
400 tot 3000 euro bij overtreding van de avondklok in Italie.
Nl wilt onder de 100 euro blijven.
Pakkans is zoooo klein, en ik denk dat menigeen die wil overtreden dat risico wel neemt voor 95 eur
Elke burger heeft recht op een staat die hem of haar beschermd. Het blijkt wel dat corona een ziekte is die bijzonder besmettelijk is en voor heel wat slachtoffers zorgt. Niet alleen veel dodelijke slachtoffers (stuk meer dan het alom geaccepteerde griep) maar ook een langdurige impact heeft op de patiënten.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het belang van de Staat staat nu overduidelijk boven het belang van een individu om per se savonds in de buitenlucht te vertoeven. Dit virus ontwricht de hele maatschappij. Als het nu niet proportioneel zou zijn dan zou het het nooit zijn.
alleen sushipoint en een paar anderen bezorgen, alleen de lokale die het lekkerste is niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bezorgen ze niet? Hier in ons dorp zitten er 3 die bezorgen.
quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:33 schreef deedeetee het volgende:
Politiek....
Ze willen snel de handen vrij hebben...
quote:GroenLinks wil 'OMT' voor klimaat
Ook GroenLinksleider Jesse Klaver vindt de tijd rijp voor meer linkse samenwerking. Ook hij zette zich af tegen Rutte, "Tien jaar kabinetten Rutte waarin de ongelijkheid is toegenomen en onze publieke dienstverlening is verwaarloosd. Tien jaar rechtse politiek, waarbij economische groei en rendement altijd gaan boven welzijn en gedeelde welvaart."
Klaver sprak over de coronacrisis, maar legde de nadruk ook op de klimaatcrisis. Nederland moet die net zo behandelen als de coronacrisis, vindt GroenLinks. "Het eerste dat de volgende regering moet doen is het uitroepen van een klimaatnoodtoestand", zo zei de GroenLinksleider. Hij pleit voor de oprichting van een Climate Management Team (CMT), vergelijkbaar met het OMT voor de coronacrisis.
38 landen hebben na een oproep van de VN in december de noodtoestand vanwege het klimaat uitgeroepen. Klaver vindt dat Nederland dat ook moet doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |