abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 januari 2021 @ 16:44:31 #126
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197592383
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 15:49 schreef Homey het volgende:
Waarom de cijfers hoog blijven?

Simpel, regels worden weinig nageleefd. Veel mensen gaan nog steeds naar kantoor en in sommige subgroepen wordt er gewoon door gefeest. Ik reed laatst op vrijdag om 4 uur via Amsterdam ergens naar toe: belandde gewoon in een file. Grotendeels mensen met een kantoorbaan.
Nee dat is simpelweg het seizoen
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197592394
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 16:44 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik verheug me eigenlijk best wel op al die twitterhelden die een foto gaan posten vlak voor de deur en dan weer snel naar binnen gaan.
Haha ja, 2 meter buiten de voordeur, foto maken en dan lekker weer naar binnen _O-
Twiddel
pi_197592399
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 16:44 schreef popje het volgende:

[..]

Nee dat is simpelweg het seizoen
nog steeds teveel contacten, zo werkt het gewoon.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197592409
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 16:37 schreef Caland het volgende:

[..]

Fietste vannacht rond een uur of 2 een aardig stuk naar huis en kwam helemaal voor dat tijdstip best wat volk tegen, al dan niet slingerend. Mensen namen het er nog even van _O-
En de schuld van deze mensen, kunnen niet eens even wat Roomser dan de paus zijn door gisteren al met de avondklok te beginnen.

Beetje 's avonds op pad gaan om het vriendinnetje aan te duwen en dan naar huis te gaan. Nee, dan ik: ik blijf mooi logeren. Heerlijk dat gevoel van morele superioriteit.

Ga binnenkort ook maar eens voorstellen of we kunnen overstappen op erotische verhalen vertellen, samen masturberen. Je moet altijd een stapje voorblijven. Deugen is niet makkelijk.
pi_197592424
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 16:45 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Door het seizoen zitten we vooral binnen. Zomer kunnen we meer buiten zitten.
pi_197592440
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 16:44 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik verheug me eigenlijk best wel op al die twitterhelden die een foto gaan posten vlak voor de deur en dan weer snel naar binnen gaan.
In dit topic was er al 1 die demonstratief in zijn auto wou gaan zitten op zijn eigen oprit tijdens de avondklok.
pi_197592451
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 16:46 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Door het seizoen zitten we vooral binnen. Zomer kunnen we meer buiten zitten.
Ja daarom moeten we vooral niet de illusie hebben dat een avondklok heel veel gaat oplossen, zolang we nog op bezoek mogen (1 bezoeker, maar dat is een advies) en we de kantoren niet aanpakken
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197592461
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 16:46 schreef ipa84 het volgende:

[..]

In dit topic was er al 1 die demonstratief in zijn auto wou gaan zitten op zijn eigen oprit tijdens de avondklok.
Fantastisch.
Als er een oorlog komt weten we iig dat we helden zoals die hebben die de boel wel gaan redden :') _O-
Twiddel
  zaterdag 23 januari 2021 @ 16:49:06 #134
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197592482
Ach, na een paar maand houd iedereen zich er gewoon aan. In de supermarkt zag je ook de eerste weken nog veel mensen zonder mondkapje, nu bijna niet meer.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197592485
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 16:45 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Ja dat klopt wel, dus die avondklok om jongeren te beteugelen is gewoon keihard nodig, die belanden anders in het ziekenhuis en zorgen er voor dat de zorg overbelast wordt.
pi_197592490
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 16:38 schreef Zwansen het volgende:
Het enige voordeel van de cijfers van afgelopen dagen is dat we weer een stapje dichterbij groepsimmuniteit zijn. -O-
Nou inderdaad 5000 op een bevolking van 17mil zet wel zoden aan de dijk
pi_197592496
Zo, net even een rondje gefilewandeld. Was ook hartstikke mooi weer. Wat me wel opviel nu: in maart ging bijna iedereen voor elkaar aan de kant om afstand te houden bij het passeren. Nu bijna niemand.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197592501
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 16:49 schreef zalkc het volgende:
Ach, na een paar maand houd iedereen zich er gewoon aan. In de supermarkt zag je ook de eerste weken nog veel mensen zonder mondkapje, nu bijna niet meer.
Ja zelfs als ze alleen in de auto zitten, en loslopend op straat / fiets
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zaterdag 23 januari 2021 @ 16:50:11 #139
5428 crew  miss_sly
pi_197592503
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 16:43 schreef _serial_ het volgende:
Het is een beetje kromme vergelijking maar iemand poste vandaag :
Nederland vrij
5 mei 1945 - 23 januari 2021 21:00

En ergens klopt het natuurlijk wel -O-
Nee, klopt helemaal niet. Is toch op geen enkele manier te vergelijken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 23 januari 2021 @ 16:50:33 #140
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197592510
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 16:49 schreef zalkc het volgende:
Bij de appie hier om de hoek kom je ook niet binnen zonder, dus zo vreemd is dat niet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197592539
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 16:45 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ga binnenkort ook maar eens voorstellen of we kunnen overstappen op erotische verhalen vertellen, samen masturberen. Je moet altijd een stapje voorblijven. Deugen is niet makkelijk.
Het linkje gaat er verder op in: https://www.rutgers.nl/ni(...)id-tijden-van-corona

quote:
Het algemene advies is om 1,5 meter afstand te houden. Op minstens 1,5 meter afstand kun je dus veilig intiem zijn. Er zijn veel alternatieven voor seks en intimiteit op afstand. Denk aan erotische verhalen vertellen, fantasieën uitwisselen, samen masturberen of webcamseks bijvoorbeeld. Doe dit alleen met beider instemming als je iets persoonlijks wilt delen.
Fijn dat ze er ook op wijzen dat het met instemming moet zijn, ik vroeg me al af waarom mensen op straat zo raar reageren als je een ondeugend verhaal begint af te draaien.
pi_197592540
quote:
Nederland vrij

Ach hou toch op zeg.. wat zijn we toch diep gezakt als volkje dat je dit 1. Durft te vergelijken met de Duitse bezetting en 2. Als vrijheidsberoving ziet.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197592553
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 16:49 schreef Luke83 het volgende:
Zo, net even een rondje gefilewandeld. Was ook hartstikke mooi weer. Wat me wel opviel nu: in maart ging bijna iedereen voor elkaar aan de kant om afstand te houden bij het passeren. Nu bijna niemand.
Waarom zou je ook, die 3 seconde dat je vluchtig langs iemand in de buitenlucht loopt is van hele andere orde dan 9 uur met elkaar op kantoor of 4 uur op de koffie.
pi_197592554
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 15:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik geloof inmiddels dat festivals, voetbalwedstrijden enzo gewoon kunnen. Omdat het buiten is. Die demonstraties gaan ook gewoon goed. Je zit vooral met het transport erheen en terug.

Toch zou ik het wel willen zien. Festival in de open lucht. Mondkapjes in het ov. Kijken of er veel besmet worden of dat het amper gebeurd. Een soort experiment met erna 2 weken quarantaine.
Je bedoelt de fieldlabs, waaronder festival en concert, die volgende maand zijn? ;)

Is men al mee bezig dus.

Maar de echte uitweg om het weer helemaal zonder beperkingen normaal te kunnen doen is natuurlijk massale vaccinatie. De overheid ziet dus festivals zonder de 15 decimeter regel weer reëel zijn vanaf 1 juli, de brancheorganisatie interpreteert het fonds ook zo zeggen ze (en die hebben net weken intensief overleg gehad dus die weten het), ze zullen denken dat er dan genoeg mensen zijn gevaccineerd, misschien in combinatie met tijdelijk nog iets magisch uit die fieldlabs tot iedereen gevaccineerd is. (Rutte en omt leden hebben allebei heel duidelijk gezecht dat de inzichten daaruit alleen zijn voor de overgangsperiode tot dit gewoon echt achter ons ligt, en dat is ook logisch). Maar dan hoe dus ook dus op volle capaciteit.

Anderen denken dat paar maanden langer wachten beter is tot iedereen gevaccineerd is, maar door überhaupt deze startdatum zo te kiezen heeft de overheid dus, gelukkig, al duidelijk gekozen: mag weer als risicogroepen zijn gevaccineerd. Daar gaan ze duidelijk voor. 😃
#WeesGeenWhales
  zaterdag 23 januari 2021 @ 16:53:02 #145
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197592560
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 15:28 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat blijkt nu 33% te zijn..... :{
Financial Times, 20 uur geleden:

quote:
Israel finds single dose gives high resistance
Statistics show more than 90 per cent of recipients had major response to first jab

A single shot of the BioNTech/Pfizer vaccine produces a robust antibody response within weeks, according to Israeli data that could help inform whether scarce global supplies can be stretched by delaying second doses.

At the Rambam Health Care Campus in northern Israel, 91 per cent of the 1,800 doctors and nurses that received the two dose vaccine showed a major presence of antibodies 21 days after their first shot, before receiving the second dose, according to Michael Halberthal, chief executive of the hospital. A further 2 per cent showed a moderate presence of antibodies.

“If 93 per cent had a major response three weeks after the first injection, this raises a good question, that you might rather be using the first injection on more people” said Dr Halberthal.

At the Sheba Medical Center, similar serological tests at different intervals showed at least 50 per cent of staff with a level of antibodies “above the cut-off point” two weeks after the first jab, said Arnon Afek, the associate director-general of the hospital chain.

The data from the two hospitals is based on individual antibody responses to the vaccine and does not a provide definitive assessment of the efficacy of a single shot. BioNTech/Pfizer’s clinical trials were based on two shots, 21 days apart, and did not measure antibody response. Pfizer said it could not comment on independent studies.

However, the early findings are likely to encourage those scientists who have argued that the time between the first and second doses of Covid vaccines could be extended in order to stretch limited supplies.
https://www.ft.com/content/4d9fe80d-e604-4bbe-b0f8-fd4b8df9b7f1

Ik heb de bron voor die 33% niet gezien (enkel een tweet met een uitspraak van Piers Morgan), maar ik vermoed dat het de effectiviteit in de periode tussen de 1ste en 2de prik is. Dat ligt natuurlijk veel lager, want het is het gemiddelde voor die drie weken, en de eerste week zal de effectiviteit quasi nul zijn.
are we infinite or am I alone
pi_197592565
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 16:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, klopt helemaal niet. Is toch op geen enkele manier te vergelijken?
Nee natuurlijk niet, maar tot vanavond 21:00 ben je natuurlijk wel vrij om te gaan en staan waar je zelf heen wilt.

En daar moet ik echt nog even een jaartje of 25 aan wennen denk ik.
pi_197592580
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 16:52 schreef opreis het volgende:

[..]

Waarom zou je ook, die 3 seconde dat je vluchtig langs iemand in de buitenlucht loopt is van hele andere orde dan 9 uur met elkaar op kantoor of 4 uur op de koffie.
Mijn hemel, dat zeg ik toch ook niet. Het is alleen iets dat opvalt.

En als de houding van mensen hierin veranderd is, zou het ook zomaar kunnen zijn dat dat in andere situaties ook zo is he?
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197592595
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 16:47 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Fantastisch.
Als er een oorlog komt weten we iig dat we helden zoals die hebben die de boel wel gaan redden :') _O-
Ik ben ook tegen de avond klok omdat het gewoon slecht onderbouwt is. Maar om dan kinderachtig tijdens die tijd naar buiten te gaan vind ik zelf ook weer wat overdreven.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 16:55:16 #149
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_197592605
quote:
Nederland vrij

De avondklok van 2021 is wel een heel milde variant van de avondklok / sperrzeit van vooral 1944-1945; toen liep je het risico simpelweg te worden doodgeschoten, nu krijg je een geldboete als je op heterdaad wordt betrapt. De komst van de avondklok aanschouw ik absoluut met lede ogen, maar we moeten het wél in (historisch) perspectief blijven zien ...
  zaterdag 23 januari 2021 @ 16:55:28 #150
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197592609
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 16:45 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

En de schuld van deze mensen, kunnen niet eens even wat Roomser dan de paus zijn door gisteren al met de avondklok te beginnen.

Beetje 's avonds op pad gaan om het vriendinnetje aan te duwen en dan naar huis te gaan. Nee, dan ik: ik blijf mooi logeren. Heerlijk dat gevoel van morele superioriteit.

Ik geloof dat we tot een redelijk beperkte groep landen behoren waar men een overheidssite heeft met dergelijke adviezen...
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')