Oh ja ik was ff vergeten dat wetenschap een mening is, politiek wordt bedreven op onderbuikgevoelens en artsen geen flauw idee hebben wat ze doen. Sorry mijn fout.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:48 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Waarvan 3000 mensen met hypochondrie
Benieuwd of je er ook zo over denkt midden in de zomer met 35 graden en het pas om 23:00 donker is.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je mag mij wel proberen uit te leggen wat voor verschrikkelijk onrecht mij aangedaan wordt en waarom ik hier ontzettend boos over moet zijn.
En het gaat mij fundamenteel ook om het principe. Dat het best makkelijk kán zijn, oké. Maar daar gaat het niet om.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:10 schreef DonDruiper het volgende:
Er wordt ons een vrijheidsbeperking opgelegd, maar omdat het toch kutweer is dan is het niet zo erg.
Ok uitstekende verklaring. Bedanktquote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Benieuwd of je er ook zo over denkt midden in de zomer met 35 graden en het pas om 23:00 donker is.
Er wordt ons een vrijheidsbeperking opgelegd, maar omdat het toch kutweer is dan is het niet zo erg.
Ze hebben in omringende landen al heel lang een avondklok, het gaat daar echt fantastisch.
Het staat wel raar in die twitter post. 0-50 is 0,0% volgens ‘m, maar 10-65 is 0,20% (even uit m hoofd)quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:45 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar dat schreef hij niet, ifr 0-50 is 0.0 procent aldus de meneer, ik heb de cijfers niet, maar het zou kunnen. Dus niet dat er 0 mensen overlijden.
Sowieso raar goochelen met cijfers.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
De laatste IFR C19 schattingen uit IT zijn binnen: - 0-50j: 0.0% - 10-65j: 0.05% - alle leeftijden: 0.20%
0.0 procent, zal hij ongetwijfeld expres hebben gedaan, op 2 cijfers achter de comma zal het wel 0.03 procent zijn maar dit staat leuker.
Inderdaad, het is weer een one size fits all maatregel.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Benieuwd of je er ook zo over denkt midden in de zomer met 35 graden en het pas om 23:00 donker is.
Ze hebben in omringende landen al heel lang een avondklok, het gaat daar echt fantastisch.
Na een paar maanden??quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:49 schreef zalkc het volgende:
Ach, na een paar maand houd iedereen zich er gewoon aan. In de supermarkt zag je ook de eerste weken nog veel mensen zonder mondkapje, nu bijna niet meer.
Graag gedaan man.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok uitstekende verklaring. Bedankt
Ja, maar het was al heel snel duidelijk hoe extreem de *probeer eens een aardiger woord* denken.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het is echt ongelofelijk hoe laconiek er over een vrijheidsberovende maatregel wordt gedaan.
Heel eng eigenlijk..
misschien wel eerder.quote:
Het belang van de Staat staat nu overduidelijk boven het belang van een individu om per se savonds in de buitenlucht te vertoeven. Dit virus ontwricht de hele maatschappij. Als het nu niet proportioneel zou zijn dan zou het het nooit zijn.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het is echt ongelofelijk hoe laconiek er over een vrijheidsberovende maatregel wordt gedaan.
Heel eng eigenlijk..
Het is het nooit.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het belang van de Staat staat nu overduidelijk boven het belang van een individu om per se savonds in de buitenlucht te vertoeven. Dit virus ontwricht de hele maatschappij. Als het nu niet proportioneel zou zijn dan zou het het nooit zijn.
Het is inderdaad NU ook al stil... je kunt een speld horen vallen!quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is al weken stil op straat eigenlijk
Je kan hier echt al maanden makkelijk een kanon afschieten zonder iemand te raken.
Klopt, maar dat is cfr en geen ifr. Neemt niet weg dat je met cijfers altijd uit moet kijken zoals die tweet bewijst.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Sowieso raar goochelen met cijfers.
als 0-50 0.00 is en 10-65 0.05 dan betekent het dus dat de groep 50-65 jaar die 0.05 veroorzaakt, de groep 65 plus maakt in Italie 23% uit, 65- heeft een percentage van 0.05% dan is het naar verhouding voor de 65 plussers grofweg 0.8%
Daarnaast, kijk naar worldometers, cases/deaths komt meestal uit tussen de 2-4%
Ik heb drie personen in de straat die politieagenten zijn. En nog een directe buurman bij de marechaussee. I'm screwedquote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:26 schreef Ebinas het volgende:
400 tot 3000 euro bij overtreding van de avondklok in Italie.
Nl wilt onder de 100 euro blijven.
Pakkans is zoooo klein, en ik denk dat menigeen die wil overtreden dat risico wel neemt voor 95 eur
Elke burger heeft recht op een staat die hem of haar beschermd. Het blijkt wel dat corona een ziekte is die bijzonder besmettelijk is en voor heel wat slachtoffers zorgt. Niet alleen veel dodelijke slachtoffers (stuk meer dan het alom geaccepteerde griep) maar ook een langdurige impact heeft op de patiënten.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het belang van de Staat staat nu overduidelijk boven het belang van een individu om per se savonds in de buitenlucht te vertoeven. Dit virus ontwricht de hele maatschappij. Als het nu niet proportioneel zou zijn dan zou het het nooit zijn.
alleen sushipoint en een paar anderen bezorgen, alleen de lokale die het lekkerste is niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bezorgen ze niet? Hier in ons dorp zitten er 3 die bezorgen.
quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:33 schreef deedeetee het volgende:
Politiek....
Ze willen snel de handen vrij hebben...
quote:GroenLinks wil 'OMT' voor klimaat
Ook GroenLinksleider Jesse Klaver vindt de tijd rijp voor meer linkse samenwerking. Ook hij zette zich af tegen Rutte, "Tien jaar kabinetten Rutte waarin de ongelijkheid is toegenomen en onze publieke dienstverlening is verwaarloosd. Tien jaar rechtse politiek, waarbij economische groei en rendement altijd gaan boven welzijn en gedeelde welvaart."
Klaver sprak over de coronacrisis, maar legde de nadruk ook op de klimaatcrisis. Nederland moet die net zo behandelen als de coronacrisis, vindt GroenLinks. "Het eerste dat de volgende regering moet doen is het uitroepen van een klimaatnoodtoestand", zo zei de GroenLinksleider. Hij pleit voor de oprichting van een Climate Management Team (CMT), vergelijkbaar met het OMT voor de coronacrisis.
38 landen hebben na een oproep van de VN in december de noodtoestand vanwege het klimaat uitgeroepen. Klaver vindt dat Nederland dat ook moet doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |