gelukkig is het maar een paar wekenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, maar tot vanavond 21:00 ben je natuurlijk wel vrij om te gaan en staan waar je zelf heen wilt.
En daar moet ik echt nog even een jaartje of 25 aan wennen denk ik.
Dat is niet zeker. Ze kunnen dat zo lang verlengen als ze nodig vinden.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gelukkig is het maar een paar weken
Mijn hemel, je snapt toch wel de kennis over hoe het virus zich verspreid en hoe dodelijk het is nu anders is dan in maart en dat men daarom (terecht) minder angstig is voor sommige situaties.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:53 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Mijn hemel, dat zeg ik toch ook niet. Het is alleen iets dat opvalt.
En als de houding van mensen hierin veranderd is, zou het ook zomaar kunnen zijn dat dat in andere situaties ook zo is he?
Daar ben ik ook beetje bang voorquote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:56 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat is niet zeker. Ze kunnen dat zo lang verlengen als ze nodig vinden.
Als die in maart ook maar een uur verzet word met de zomertijdquote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar ben ik ook beetje bang voor
"Nog een extra zetje geven"
"Samen krijgen we corona onder controle"
Samen krijgen we het volk onder controle ( rutte lachje)quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
lijkt me heel stug als die er in de lente/zomer nog isquote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:56 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat is niet zeker. Ze kunnen dat zo lang verlengen als ze nodig vinden.
Juist als de dagen langer gaan worden is het belangrijk om het virus en het volk te blijven onderdrukken ( Rutte lachje)quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
lijkt me heel stug als die er in de lente/zomer nog is
Nee leg eens uit. Ik snap er helemaal niets van. Vooral van dit gedrag niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:57 schreef opreis het volgende:
[..]
Mijn hemel, je snapt toch wel de kennis over hoe het virus zich verspreid en hoe dodelijk het is nu anders is dan in maart en dat men daarom (terecht) minder angstig is voor sommige situaties.
Je verwacht het niet....quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:03 schreef byah het volgende:
Voor iedereen die de illusie had dat de avondklok groepen achter de deur zou verminderen.. zojuist zag ik bij de buren slaapzakken en luchtbedden uitgeladen wordenwordt een lange nacht
Geef ze aan bij de politiequote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:03 schreef byah het volgende:
Voor iedereen die de illusie had dat de avondklok groepen achter de deur zou verminderen.. zojuist zag ik bij de buren slaapzakken en luchtbedden uitgeladen wordenwordt een lange nacht
hoezo een lange nacht ???quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:03 schreef byah het volgende:
Bij overlast mag je natuurlijk gewoon bellen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoezo een lange nacht ???
houden ze je wakker ?
In maart was het virus nieuw en onbekend, dus men wist niet hoe ze het op konden lopen en nam het zeker voor het onzekere. Gedurende het jaar is gebleken dat vooral gevaarlijk is voor ouderen (dus jongeren minder bang) en dat het vooral binnen (dus iedereen buiten minder bang) verspreid.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:02 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Nee leg eens uit. Ik snap er helemaal niets van. Vooral van dit gedrag niet.
Vaccineerden we maar zoveel per dag.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:49 schreef opreis het volgende:
[..]
Nou inderdaad 5000 op een bevolking van 17mil zet wel zoden aan de dijk
Dat is de schuld van Hugo.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:07 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Vaccineerden we maar zoveel per dag.
En je hoeft niet open te doen. Dusssquote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die kan daar niks mee. Behalve aanbellen en vriendelijk vragen.
Waarom wil je minder vaccins per dag?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:07 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Vaccineerden we maar zoveel per dag.
Dat zei ik ook al. Maar pas maar op met wat je zegt hier.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Denemarken vaccineert ook op topsnelheid. Dus het kan gewoon. Ik zie het zo gebeuren dat wij 2021 weggooien met dit slome gedoe.
Zijn er politici die dit hebben benoemd? Maak mij hier ook grote zorgen overquote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als er in maart nog een avondklok is gaat 90% van de Nederlanders zich daar NIET aan houden. Kom op, nu heb je na 21:00 op de meeste dagen niks te zoeken dus is het prima om je er aan te houden. Maar als het zometeen om 20:00 nog licht is gaan mensen echt niet in hun huis zitten hoorquote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als die in maart ook maar een uur verzet word met de zomertijd
Gezellig doorhalenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:03 schreef byah het volgende:
Daarom melding maken over geluidsoverlast. Dan mogen ze ingrijpenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:12 schreef quirina het volgende:
[..]
En je hoeft niet open te doen. Dusss
gezien de timing van de voorjaarsvakantie geef ik het nu al 70% kans dat er voor maart helemaal niet versoepeld gaat worden.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:19 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Zijn er politici die dit hebben benoemd? Maak mij hier ook grote zorgen over
9 februari is te vroeg om al echt resultaten te zien
Dat is overigens wel een goede reden om dit jaar geen zomertijd in te voeren. Daarmee kun je de avondklok de rest van het jaar in stand houden. De laatste zonsondergang is rond 22.00 uur medio juni. Zonder zomertijd wordt dat 21.00 uur. Mhmmm....quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:21 schreef Platinumgoat het volgende:
[..]
Als er in maart nog een avondklok is gaat 90% van de Nederlanders zich daar NIET aan houden. Kom op, nu heb je na 21:00 op de meeste dagen niks te zoeken dus is het prima om je er aan te houden. Maar als het zometeen om 20:00 nog licht is gaan mensen echt niet in hun huis zitten hoor
Ja maar waarom? Ik heb vooral zoiets het boeit me niet hoe ze het doen, zolang het maar gedaan wordt.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:17 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat zei ik ook al. Maar pas maar op met wat je zegt hier.
Die zien we over 3 jaar nog steeds niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:19 schreef Michie_ het volgende:
Moeten ze wel overlast constateren.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:24 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Daarom melding maken over geluidsoverlast. Dan mogen ze ingrijpen
Ook al zien we die wel, dan handhaven ze die avondklok gewoon 'omdat het werkt'.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:19 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Maar als vervolgens blijkt dat 8 man gewoon een filmavond hebben ofzo kunnen ze weer weg en kunnen niets, dus daar geef je ze alleen zinloos werk mee.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:24 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Daarom melding maken over geluidsoverlast. Dan mogen ze ingrijpen
Dan constateren ze dat ze corona regels overtreden wordenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:39 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar als vervolgens blijkt dat 8 man gewoon een filmavond hebben ofzo kunnen ze weer weg en kunnen niets, dus daar geef je ze alleen zinloos werk mee.
Sterker nog, bewust onterecht aangeven van iemand is volgens mij wel een misdrijf (minstens laster lijkt me), dus de enige die misschien problemen krijgt ben jij.
De politie zal je ook niet dankbaar zijn, die hebben genoeg te doen.
Denk dat we al blij mogen zijn als er de 9e geen stapje bij wordt gedaan om de opening van de scholen te compenseren.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:19 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Not sure if trollingquote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:25 schreef Lurf het volgende:
[..]
Dat is overigens wel een goede reden om dit jaar geen zomertijd in te voeren. Daarmee kun je de avondklok de rest van het jaar in stand houden. De laatste zonsondergang is rond 22.00 uur medio juni. Zonder zomertijd wordt dat 21.00 uur. Mhmmm....
Er. Zijn. Geen. Corona. Regels. Achter. De. Voordeur.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:42 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dan constateren ze dat ze corona regels overtreden worden
Jullie kunnen wel allemaal dingen gaan verzinnen maar zo werkt het natuurlijk niet
Coronaregels gelden niet in een woning grapjas.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:42 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dan constateren ze dat ze corona regels overtreden worden
Jullie kunnen wel allemaal dingen gaan verzinnen maar zo werkt het natuurlijk niet
Er zijn zoveel momenten geweest waarbij ik het gevoel had dat het nu echt te ver zou gaan en dat het merendeel van de mensen echt in opstand zouden komen. Of dat de grootste groep een maatregel zou negeren. Tot nu toe altijd fout ingeschat. Als die avondklok er in maart nog steeds is zal dat echt niet opeens gaan zorgen voor een opstand imo. We accepteren als bevolking een hoop zolang het in kleine stapjes gaat.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:21 schreef Platinumgoat het volgende:
[..]
Als er in maart nog een avondklok is gaat 90% van de Nederlanders zich daar NIET aan houden. Kom op, nu heb je na 21:00 op de meeste dagen niks te zoeken dus is het prima om je er aan te houden. Maar als het zometeen om 20:00 nog licht is gaan mensen echt niet in hun huis zitten hoor
Hugo stelt zich vooral als een poppetje op. Een woordvoerder, die doorgeeft wat de organisatie onder hem te melden heeft.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:09 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Hugo is maar een poppetje... Het zijn de ambtenaren die achter hem verschuilen.
Ja joh. Tot nu toe zijn alle maatregelen netjes opgevolgd en hebben we zonder het opsluiten van mensen Corona iets bovengemiddeld getroffen. In Zuid-Europa was het met onze regels een bloedbad geworden.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:21 schreef Platinumgoat het volgende:
[..]
als het warmer word en licht in de avond gaan we die avondklok echt niet accepteren om 2100.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er zijn zoveel momenten geweest waarbij ik het gevoel had dat het nu echt te ver zou gaan en dat het merendeel van de mensen echt in opstand zouden komen. Of dat de grootste groep een maatregel zou negeren. Tot nu toe altijd fout ingeschat. Als die avondklok er in maart nog steeds is zal dat echt niet opeens gaan zorgen voor een opstand imo. We accepteren als bevolking een hoop zolang het in kleine stapjes gaat.
Zolang mensen er warm en droog bijzitten met voldoende voedsel in de maag, komt er echt niet zomaar een opstand.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er zijn zoveel momenten geweest waarbij ik het gevoel had dat het nu echt te ver zou gaan en dat het merendeel van de mensen echt in opstand zouden komen. Of dat de grootste groep een maatregel zou negeren. Tot nu toe altijd fout ingeschat. Als die avondklok er in maart nog steeds is zal dat echt niet opeens gaan zorgen voor een opstand imo. We accepteren als bevolking een hoop zolang het in kleine stapjes gaat.
We gaan het zien. Ik denk dat we het gewoon weer gaan accepteren als het verlengd word in februari/maart. Af en toe een paar geruchten of artikelen dat er mensen zijn die versoepelingen willen, maar uiteindelijk zal het merendeel gewoon de overheid volgen. Denk ik.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als het warmer word en licht in de avond gaan we die avondklok echt niet accepteren om 2100.
dan is het nog niet licht/warm in de avondquote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We gaan het zien. Ik denk dat we het gewoon weer gaan accepteren als het verlengd word in februari/maart. Af en toe een paar geruchten of artikelen dat er mensen zijn die versoepelingen willen, maar uiteindelijk zal het merendeel gewoon de overheid volgen. Denk ik.
Die avondklok is wel de eerste maatregel die ze weer opheffen, denk ik.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We gaan het zien. Ik denk dat we het gewoon weer gaan accepteren als het verlengd word in februari/maart. Af en toe een paar geruchten of artikelen dat er mensen zijn die versoepelingen willen, maar uiteindelijk zal het merendeel gewoon de overheid volgen. Denk ik.
tot vorige week werd ik er nog voor betaaldquote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:04 schreef quirina het volgende:
Best veel inschrijvingen al om een hont te lenen. Op matcheenleenhond . NL
Nee eerst moeten de kinderen naar schoolquote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die avondklok is wel de eerste maatregel die ze weer opheffen, denk ik.
scholen gaan eerst open.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Denk je dat ze de scholen weer openen terwijl de avondklok van kracht blijft? Zou kunnen, hoor. Maar ik gok wel dat ze echt snel weer van die avondklok afwillen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:05 schreef quirina het volgende:
[..]
Nee eerst moeten de kinderen naar school
Scholen zie ik eerder opengaan. Niet voor niets dat Rutte zei dat dat de eerste versoepeling zal gaan zijn. En dat een avondklok nodig is om ervoor te zorgen dat de scholen open kunnen in februari.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Snap ik. Probeer alleen maar te zeggen dat er zoveel dingen zijn geweest waarbij ik voorbij zag komen dat het volk zich daar nooit aan zou houden of dat er een opstand zou komen. Tot nu toe worden alle maatregelen gewoon telkens geaccepteerd door de grootste groep, met hoogstens online wat commentaar op het beleid.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dan is het nog niet licht/warm in de avond
Zijn er nou serieus mensen die hun hond uitlenen aan vreemden? Ik zou dat dus nooit doen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:04 schreef quirina het volgende:
Best veel inschrijvingen al om een hont te lenen. Op matcheenleenhond . NL
Ik zou mijn hond nóóit aan anderen meegeven, ook niet voor een kleine wandeling.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zijn er nou serieus mensen die hun hond uitlenen aan vreemden? Ik zou dat dus nooit doen.
en een hondenoppas dan ?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zijn er nou serieus mensen die hun hond uitlenen aan vreemden? Ik zou dat dus nooit doen.
ja, vooral ook mede die van de opiniepeilingenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:12 schreef tesssssssss het volgende:
Het hangt allemaal van de cijfers af.
Baudet geloof helemaal niks van die peilingen, het FVD gaat winnenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:12 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
ja, vooral ook mede die van de opiniepeilingen
dan zou er niemand dood zijn gegaan onder de 50 dus ?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:13 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
een overlijdenskans van 0,00% onder de 50 jaar..
ik denk dat ze die avondklok maximaal kunnen rekken tot de zomertijd.....dan is het echt wel klaar.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:14 schreef quirina het volgende:
Je gaat zien, scholen open is besmettingen weer omhoog.
Maar dan hebben we gelukkig nog de avondklok he, want die compenseert het dan weer zogenaamd.
Ik zie em al helemaal weer aankomen...
Ik had het over wilders 😉quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Baudet geloof helemaal niks van die peilingen, het FVD gaat winnen![]()
koekkoek
Was iedere hond eigenaar maar zo'n dierenliefhebberquote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik zou mijn hond nóóit aan anderen meegeven, ook niet voor een kleine wandeling.
De enige andere personen die ik mijn hond toe vertrouw zijn mijn ouders. Verder hélemaal niemand.
Voor geen enkel bedrag.
Of we worden nu voor de gek gehouden of een halfjaar geleden waar de namen met gezichten van een aantal artsen werden weergegeven die zouden zijn bezweken aan covid.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:13 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
een overlijdenskans van 0,00% onder de 50 jaar..
Ik zie het ook wel gebeuren dat ze de scholen toch weer eerder open gooien uit maatschappelijke druk en dat we dan toch weer stijgen. Maar dat kan dan onmogelijk aan kinderen liggen, want die worden er amper ziek van (dat ze het wel kunnen doorgeven is tot daar aan toe), dus dan krijgt de rest van de bevolking weer extra maatregelen (want daar ligt het dan aan natuurlijk). Zou me niks verbazen nee. Al hoop ik echt van harte dat ik het fout heb wat betreft de rol van kinderen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:14 schreef quirina het volgende:
Je gaat zien, scholen open is besmettingen weer omhoog.
Maar dan hebben we gelukkig nog de avondklok he, want die compenseert het dan weer zogenaamd.
Ik zie em al helemaal weer aankomen...
Ja, maar iets deugt er in ieder geval nietquote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of we worden nu voor de gek gehouden of een halfjaar geleden waar de namen met gezichten van een aantal artsen werden weergegeven die zouden zijn bezweken aan covid.
Precies, koop je vrijheidquote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:26 schreef Ebinas het volgende:
400 tot 3000 euro bij overtreding van de avondklok in Italie.
Nl wilt onder de 100 euro blijven.
Pakkans is zoooo klein, en ik denk dat menigeen die wil overtreden dat risico wel neemt voor 95 eur
Dat is misschien, en ik zeg maar wat, 0.004 procent ofzo, oftewel 0.00 procent.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:22 schreef Predator40 het volgende:
overlijdens in nederland vanaf 31 augustus per leeftijd:
45-49 jaar
man: 29
vrouw: 25
dat lijkt mij geen 0.00%
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Kun je misschien ook een keer normaal doen?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 17:17 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat zei ik ook al. Maar pas maar op met wat je zegt hier.
Je mist er weinig aan. Ik ben echt niet altijd tevreden met het beleid, maar dat soort complotten gaan me te ver.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ben ik de enige die niet weet wat " the great reset" inhoudt?
Helaas is dat niet zo.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Was iedere hond eigenaar maar zo'n dierenliefhebber
Je zegt inderdaad maar watquote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:30 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is misschien, en ik zeg maar wat, 0.004 procent ofzo, oftewel 0.00 procent.
houden zo !quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:30 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is misschien, en ik zeg maar wat, 0.004 procent ofzo, oftewel 0.00 procent.
Waar gaat dit over?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:25 schreef Ebinas het volgende:
Grapperhaus: soms gaan dingen niet goed.
Als er 50 mensen overlijden van de hoeveel besmettingen? Dan is dat inderdaad 0,0%, weliswaar zal je als je gaat afronden op meer decimalen achter de komma dan wel iets hoger uitkomen. Hoeveel mensen onder de vijftig zijn nu overleden en hoeveel hebben we daarvan in Nederland? 11 miljoen mensen? En hoeveel zijn er overleden?quote:
neequote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:30 schreef quirina het volgende:
Kinderen geven wel degelijk corona door. Ik ken heel veel gezinnen die besmet zijn geraakt door schoolgaande kinderen.
En ik denk dat iedereen wel die gevallen kent in zijn omgeving.
Ik heb geen idee, ligt aan het aantal significante cijfers wat in de berekening wordt gebruikt, jij weet dat blijkbaar, dus kom maar op met de uitleg.quote:
Ik kende het ook niet, ben ff aan het googlen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wat is dat nu voor een BNW schemaatje? Er komen strengere maatregelen dus voeren we een basisinkomen inquote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:24 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dat zijn wellicht ook zieke mensen met kanker of ander ongeluk. Er sterven ook zomaar mensen aan een hartaanval.
Maar Ik kwam nog iets anders leuks tegen, zullen we in februari 2021 een derde golf krijgen met meer overlijdensgevallen en heftigere besmettingen. Ze zijn goed op weg.
[ twitter ]
Het zijn er 80 in totaal, op 13.000 Corona doden is dat 0,6%quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:34 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Als er 50 mensen overlijden van de hoeveel besmettingen? Dan is dat inderdaad 0,0%, weliswaar zal je als je gaat afronden op meer decimalen achter de komma dan wel iets hoger uitkomen. Hoeveel mensen onder de vijftig zijn nu overleden en hoeveel hebben we daarvan in Nederland? 11 miljoen mensen? En hoeveel zijn er overleden?
dus 0% overlijd aan coronaquote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Had je maar langer op school gezeten beste Predator...
Publicatiedatum 24-11-2020 | 14:00.....quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:15 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rivm.nl/nieuw(...)-meldingen-stagneert
R-getal gestegen naar 1, daling aantal COVID-19 meldingen stagneert
Over 10 uur weer vrij om naar buiten te gaan, als ik dat maar overleef!!quote:
Zou kunnen ja, niet dat er 0 mensen overlijden, maar wel afgerond 0%.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus 0% overlijd aan corona
en speel de bal he
Het is echt ongelofelijk hoe laconiek er over een vrijheidsberovende maatregel wordt gedaan.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Over 10 uur weer vrij om naar buiten te gaan, als ik dat maar overleef!!
Inderdaad.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:38 schreef zalkc het volgende:
[..]
Publicatiedatum 24-11-2020 | 14:00.....
Geef m nou maar gewoon gelijk.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zou kunnen ja, niet dat er 0 mensen overlijden, maar wel afgerond 0%.
Ik kijk amper tv en velen met mijquote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:35 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Een vandaag was hij net
Ging over de avondklok
Er zijn ongeveer 4000 mensen onder de 50 opgenomen geweest met covid. Hint: die lagen daar niet voor niets. Wat denk je dat er met het sterftecijfer gebeurt als er geen toegang meer is tot ziekenhuiszorg?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:34 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Als er 50 mensen overlijden van de hoeveel besmettingen? Dan is dat inderdaad 0,0%, weliswaar zal je als je gaat afronden op meer decimalen achter de komma dan wel iets hoger uitkomen. Hoeveel mensen onder de vijftig zijn nu overleden en hoeveel hebben we daarvan in Nederland? 11 miljoen mensen? En hoeveel zijn er overleden?
Top dank voor je inbrengquote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:44 schreef Molo het volgende:
Ik
[..]
Ik kijk amper tv en velen met mij
Is fijner als er wat meer context rond een post zit
Zegt nu helemaal niets
Maar dat schreef hij niet, ifr 0-50 is 0.0 procent aldus de meneer, ik heb de cijfers niet, maar het zou kunnen. Dus niet dat er 0 mensen overlijden.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:38 schreef Remco het volgende:
[..]
Het zijn er 80 in totaal, op 13.000 Corona doden is dat 0,6%
Waarvan 3000 mensen met hypochondriequote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:45 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Er zijn ongeveer 4000 mensen onder de 50 opgenomen geweest met covid. Hint: die lagen daar niet voor niets. Wat denk je dat er met het sterftecijfer gebeurt als er geen toegang meer is tot ziekenhuiszorg?
Paar waanideeën.quote:
En 3 miljoen besmettingen?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:38 schreef Remco het volgende:
[..]
Het zijn er 80 in totaal, op 13.000 Corona doden is dat 0,6%
correctie 0.00 werd er gezegdquote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:45 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar dat schreef hij niet, ifr 0-50 is 0.0 procent aldus de meneer, ik heb de cijfers niet, maar het zou kunnen. Dus niet dat er 0 mensen overlijden.
Ja je wordt echt opgenomen voor niks in deze tijden, heb je een bron bij deze bewering?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:48 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Waarvan 3000 mensen met hypochondrie
Je mag mij wel proberen uit te leggen wat voor verschrikkelijk onrecht mij aangedaan wordt en waarom ik hier ontzettend boos over moet zijn.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het is echt ongelofelijk hoe laconiek er over een vrijheidsberovende maatregel wordt gedaan.
Heel eng eigenlijk..
quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:48 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Die van mij zou niet eens meegaan met een voor haar vreemdequote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De laatste IFR C19 schattingen uit IT zijn binnen: - 0-50j: 0.0% - 10-65j: 0.05% - alle leeftijden: 0.20%quote:
Oh ja ik was ff vergeten dat wetenschap een mening is, politiek wordt bedreven op onderbuikgevoelens en artsen geen flauw idee hebben wat ze doen. Sorry mijn fout.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:48 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Benieuwd of je er ook zo over denkt midden in de zomer met 35 graden en het pas om 23:00 donker is.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je mag mij wel proberen uit te leggen wat voor verschrikkelijk onrecht mij aangedaan wordt en waarom ik hier ontzettend boos over moet zijn.
En het gaat mij fundamenteel ook om het principe. Dat het best makkelijk kán zijn, oké. Maar daar gaat het niet om.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:10 schreef DonDruiper het volgende:
Er wordt ons een vrijheidsbeperking opgelegd, maar omdat het toch kutweer is dan is het niet zo erg.
Ok uitstekende verklaring. Bedanktquote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Benieuwd of je er ook zo over denkt midden in de zomer met 35 graden en het pas om 23:00 donker is.
Er wordt ons een vrijheidsbeperking opgelegd, maar omdat het toch kutweer is dan is het niet zo erg.
Ze hebben in omringende landen al heel lang een avondklok, het gaat daar echt fantastisch.
Het staat wel raar in die twitter post. 0-50 is 0,0% volgens ‘m, maar 10-65 is 0,20% (even uit m hoofd)quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:45 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar dat schreef hij niet, ifr 0-50 is 0.0 procent aldus de meneer, ik heb de cijfers niet, maar het zou kunnen. Dus niet dat er 0 mensen overlijden.
Sowieso raar goochelen met cijfers.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
De laatste IFR C19 schattingen uit IT zijn binnen: - 0-50j: 0.0% - 10-65j: 0.05% - alle leeftijden: 0.20%
0.0 procent, zal hij ongetwijfeld expres hebben gedaan, op 2 cijfers achter de comma zal het wel 0.03 procent zijn maar dit staat leuker.
Inderdaad, het is weer een one size fits all maatregel.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Benieuwd of je er ook zo over denkt midden in de zomer met 35 graden en het pas om 23:00 donker is.
Ze hebben in omringende landen al heel lang een avondklok, het gaat daar echt fantastisch.
Na een paar maanden??quote:Op zaterdag 23 januari 2021 16:49 schreef zalkc het volgende:
Ach, na een paar maand houd iedereen zich er gewoon aan. In de supermarkt zag je ook de eerste weken nog veel mensen zonder mondkapje, nu bijna niet meer.
Graag gedaan man.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok uitstekende verklaring. Bedankt
Ja, maar het was al heel snel duidelijk hoe extreem de *probeer eens een aardiger woord* denken.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het is echt ongelofelijk hoe laconiek er over een vrijheidsberovende maatregel wordt gedaan.
Heel eng eigenlijk..
misschien wel eerder.quote:
Het belang van de Staat staat nu overduidelijk boven het belang van een individu om per se savonds in de buitenlucht te vertoeven. Dit virus ontwricht de hele maatschappij. Als het nu niet proportioneel zou zijn dan zou het het nooit zijn.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Heel eng eigenlijk..
Het is het nooit.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het belang van de Staat staat nu overduidelijk boven het belang van een individu om per se savonds in de buitenlucht te vertoeven. Dit virus ontwricht de hele maatschappij. Als het nu niet proportioneel zou zijn dan zou het het nooit zijn.
Het is inderdaad NU ook al stil... je kunt een speld horen vallen!quote:Op zaterdag 23 januari 2021 15:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is al weken stil op straat eigenlijk
Je kan hier echt al maanden makkelijk een kanon afschieten zonder iemand te raken.
Klopt, maar dat is cfr en geen ifr. Neemt niet weg dat je met cijfers altijd uit moet kijken zoals die tweet bewijst.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Sowieso raar goochelen met cijfers.
als 0-50 0.00 is en 10-65 0.05 dan betekent het dus dat de groep 50-65 jaar die 0.05 veroorzaakt, de groep 65 plus maakt in Italie 23% uit, 65- heeft een percentage van 0.05% dan is het naar verhouding voor de 65 plussers grofweg 0.8%
Daarnaast, kijk naar worldometers, cases/deaths komt meestal uit tussen de 2-4%
Ik heb drie personen in de straat die politieagenten zijn. En nog een directe buurman bij de marechaussee. I'm screwedquote:Op zaterdag 23 januari 2021 18:26 schreef Ebinas het volgende:
400 tot 3000 euro bij overtreding van de avondklok in Italie.
Nl wilt onder de 100 euro blijven.
Pakkans is zoooo klein, en ik denk dat menigeen die wil overtreden dat risico wel neemt voor 95 eur
Elke burger heeft recht op een staat die hem of haar beschermd. Het blijkt wel dat corona een ziekte is die bijzonder besmettelijk is en voor heel wat slachtoffers zorgt. Niet alleen veel dodelijke slachtoffers (stuk meer dan het alom geaccepteerde griep) maar ook een langdurige impact heeft op de patiënten.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het belang van de Staat staat nu overduidelijk boven het belang van een individu om per se savonds in de buitenlucht te vertoeven. Dit virus ontwricht de hele maatschappij. Als het nu niet proportioneel zou zijn dan zou het het nooit zijn.
alleen sushipoint en een paar anderen bezorgen, alleen de lokale die het lekkerste is niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bezorgen ze niet? Hier in ons dorp zitten er 3 die bezorgen.
quote:Op zaterdag 23 januari 2021 19:33 schreef deedeetee het volgende:
Politiek....
Ze willen snel de handen vrij hebben...
quote:GroenLinks wil 'OMT' voor klimaat
Ook GroenLinksleider Jesse Klaver vindt de tijd rijp voor meer linkse samenwerking. Ook hij zette zich af tegen Rutte, "Tien jaar kabinetten Rutte waarin de ongelijkheid is toegenomen en onze publieke dienstverlening is verwaarloosd. Tien jaar rechtse politiek, waarbij economische groei en rendement altijd gaan boven welzijn en gedeelde welvaart."
Klaver sprak over de coronacrisis, maar legde de nadruk ook op de klimaatcrisis. Nederland moet die net zo behandelen als de coronacrisis, vindt GroenLinks. "Het eerste dat de volgende regering moet doen is het uitroepen van een klimaatnoodtoestand", zo zei de GroenLinksleider. Hij pleit voor de oprichting van een Climate Management Team (CMT), vergelijkbaar met het OMT voor de coronacrisis.
38 landen hebben na een oproep van de VN in december de noodtoestand vanwege het klimaat uitgeroepen. Klaver vindt dat Nederland dat ook moet doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |