SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Is dat besmettelijk via aerosolen??quote:Op zaterdag 23 januari 2021 02:29 schreef Mammietje het volgende:
Dan zullen het wel hormonen zijn die in de lucht hangen.![]()
Dit staat of valt ook met tot in hoeverre men de nieuwe normaal omarmt, of in ieder geval als referentie stelt. Alsof we wel heel goede redenen moeten verzinnen om van die referentie af te wijken. Terwijl elke dag dat welke winkel dan ook gesloten is, welk kind dan ook niet naar school gaat, en welke oudere dan ook geen bezoek mag ontvangen, de absurditeit voorbij en de wereld op zijn kop is. Dus telkens opnieuw de vraag of maatregelen noodzakelijk en proportioneel zijn, is de meest belangrijke en relevante vraag die je kan en moet blijven stellen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 09:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als Rutte vantevoren maatregelen uitsluit, dan is hij er dus per definitie van bewust
Verder vind ik het alarmerend dat de bewijslast langzaam maar zeker omgedraaid lijkt te worden. Het opleggen van maatregelen en beperkingen moet onderbouwd worden met hele goede redenen en afgewogen worden aan andere belangen. Dat is ook waarom Rutte vantevoren nee kan zeggen. Dat lijkt nu om te draaien, men moet nu ineens argumenten aandragen waarom een anvondklok niet een goed idee is.
Die kunnen pas in april leveren als alles goed gaat, dat word hopelijk een game changer om iedereen sneller te vaccineren mits de GGD's volgas kunnen prikken tegen die tijd.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:04 schreef groenen het volgende:
AZ vind ik een beetje een flop geworden.
Hopen dat Jansen nu de game changer wordt. Hollands glorie.
Mensen moeten bewust misleid worden. Nu zegt het omt zelfs dat de maatregelen in de zomer te soepel waren. Er waren dagen met 0 ic opnames, hoezo te soepel.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:13 schreef Ixnay het volgende:
In die grafiek in de OP valt de griepgolf van 2017/2018 net weg.
Is dat bewust gedaan?
En op de verticale as begint het bij 2000 in plaats van 0. Dan lijkt het meer dan een verdriedubbelding ten opzichte van normaal. In werkelijkheid is het nog niet eens een verdubbeling.
Misleidend plaatje.
Er is wel veel 'gedoe' rondom dat vaccin. Aan de andere kant, de infrastructuur is hier ook nog niet op orde om echt grootschalig te vaccineren, dus jaquote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:04 schreef groenen het volgende:
Maatregelen waren er nog steeds in de zomer maar werden niet nageleefd door velen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:29 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Mensen moeten bewust misleid worden. Nu zegt het omt zelfs dat de maatregelen in de zomer te soepel waren. Er waren dagen met 0 ic opnames, hoezo te soepel.
Maar die urgentie zou vast wel komen als AZ ineen keer 4.5 miljoen vaccins had kunnen leveren die dan in de koelkast zouden liggenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:30 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Er is wel veel 'gedoe' rondom dat vaccin. Aan de andere kant, de infrastructuur is hier ook nog niet op orde om echt grootschalig te vaccineren, dus ja
Dat foutje met de halve doses kwam ze anders wel goed uitquote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:30 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Er is wel veel 'gedoe' rondom dat vaccin. Aan de andere kant, de infrastructuur is hier ook nog niet op orde om echt grootschalig te vaccineren, dus ja
net zoals nu met de Pfizer vaccins bedoel je ?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar die urgentie zou vast wel komen als AZ ineen keer 4.5 miljoen vaccins had kunnen leveren die dan in de koelkast zouden liggen
Het kon toen toch ook gewoon? Naar het strand, naar de bossen, naar de winkels, naar een blm-protest. Mondkapjes waren nog nauwelijks te zien in het straatbeeld, de meeste zaken waren gewoon open, en de paniek van maart/april was redelijk weggeebd. En toch, ondanks de "wacht maar tot over twee weken!"-helderzienden die er ook toen nogal veel aanwezig waren heeft er toen geen van die gebeurtenissen tot een grote uitbraak geleid. Hadden strengere regels in de zomer achteraf gezien nut gehad? Ik betwijfel het.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:32 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Maatregelen waren er nog steeds in de zomer maar werden niet nageleefd door velen.
Iedereen heeft foto's van gezellige zomerse taferelen wel voorbij zien komen.
Dan is het slechts een kwestie van afwachten.
We zitten met ongeveer alles dicht wat er maar dicht kanquote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:34 schreef MoreDakka het volgende:
Het is wat mij betreft heel goed dat Rutte niet zomaar geluisterd heeft naar het OMT. Zonder een relatief vrije zomer/begin van de herfst had de bevolking het echt niet getrokken om nu nog steeds in lockdown te zitten. Van 'te laat' ingrijpen is mijnsinziens ook geen sprake, er is altijd op tijd ingegrepen voordat de zorg volledig overspoeld werd.
"wacht maar tot de herfst begint" was hetquote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het kon toen toch ook gewoon? Naar het strand, naar de bossen, naar de winkels, naar een blm-protest. Mondkapjes waren nog nauwelijks te zien in het straatbeeld, de meeste zaken waren gewoon open, en de paniek van maart/april was redelijk weggeebd. En toch, ondanks de "wacht maar tot over twee weken!"-helderzienden die er ook toen nogal veel aanwezig waren heeft er toen geen van die gebeurtenissen tot een grote uitbraak geleid. Hadden strengere regels in de zomer achteraf gezien nut gehad? Ik betwijfel het.
Volgens mij hadden ze al afspraken staan voor alle dosis die we inmiddels opgeslagen hebben, maar dat het sneller kan en moet ben ik het helemaal mee eens. XL priklocatie is 2400 per dag en dat mag best naar 24.000 per dag.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
net zoals nu met de Pfizer vaccins bedoel je ?![]()
en ja de 2de prik word op voorraad gehouden maar op zeker dat ze wel wat weg kunnen prikken.
aankomende week komen er weer 500.000 bij als het goed is.
Dat is nog niet bekend. Eerst leveringen is ook een breed begrip, want gaat schijnbaar sowieso over het hele eerste kwartaal.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
AZ levert alleen de eerste leveringen 60% minder, word er gezegd.
Hoeveel XL priklocaties hebben we eigenlijk?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:42 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze al afspraken staan voor alle dosis die we inmiddels opgeslagen hebben, maar dat het sneller kan en moet ben ik het helemaal mee eens. XL priklocatie is 2400 per dag en dat mag best naar 24.000 per dag.
Ik krijg gisteren op LinkedIn een bericht te zien dat een klein zorgcentrum een dag ervoor de vraag heeft gekregen 'of ze 150 vaccins willen hebben'.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:40 schreef Anton91 het volgende:
De vaccinatiestrategie zal wel wat anders eruit gaan zien nu vanwege AZ. In Q2 krijgen we relatief veel Pfizer binnen.... volgens de planning bijna 700k per week. Hopelijk hebben ze tegen die tijd ook genoeg ervaring daarmee opgedaan.
Hoe dan ook, als we de winter doorkomen denk ik niet dat er nog een moment is waarop het zo slecht is.
dat was alweer een paar weken terug volgens mij, er zijn inmiddels nieuwe leveringen geweest.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:42 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze al afspraken staan voor alle dosis die we inmiddels opgeslagen hebben, maar dat het sneller kan en moet ben ik het helemaal mee eens. XL priklocatie is 2400 per dag en dat mag best naar 24.000 per dag.
tuurlijk, maar dat zal niet het hele kwartaal 60% minder zijn volgens de berichten dan.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:43 schreef groenen het volgende:
[..]
Dat is nog niet bekend. Eerst leveringen is ook een breed begrip, want gaat schijnbaar sowieso over het hele eerste kwartaal.
25 nuquote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoeveel XL priklocaties hebben we eigenlijk?
Och meid het is weekend, ga lekker naar buiten. Zal je goed doen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:29 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Mensen moeten bewust misleid worden. Nu zegt het omt zelfs dat de maatregelen in de zomer te soepel waren. Er waren dagen met 0 ic opnames, hoezo te soepel.
quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoeveel XL priklocaties hebben we eigenlijk?
https://nos.nl/liveblog/2(...)n-gevangenissen.htmlquote:Nieuwe vaccinatielocaties in Brabant en Utrecht vanaf eind januari
In Brabant en Utrecht worden eind januari nieuwe vaccinatielocaties geopend, meldt de GGD. Het gaat om vier soorten priklocaties.
S-locaties (capaciteit van 400 prikken per dag)
M-locaties, (capaciteit van 800 prikken per dag)
L-locaties, (capaciteit van 1600 prikken per dag)
XL-locaties (capaciteit van 2400 prikken per dag)
GGD Hart voor Brabant opent naast de reeds bestaande vaccinatielocatie in Veghel zeven nieuwe vaccinatielocaties in Den Bosch, Tilburg, Oss, Boxtel, Waalwijk, Uden en Boxmeer.
In de provincie Utrecht worden naast de locatie op de Expo Houten zes nieuwe priklocaties geopend, waaronder twee XL locaties. In welke plaatsen deze komen is nog niet bekendgemaakt. Ook wil de GGDrU mobiele prikbussen gaan inzetten.
In Nederland zijn nu 25 vaccinatielocaties, allemaal XL-locaties. De GGD streeft naar een prikplek in iedere gemeente.
Ik vond het opvallend dat toen (september of oktober?) gezegd werd: we stoppen met lokale/regionale maatregelen, dat heeft niet gewerkt, alles gaat weer landelijk. Terwijl er juist na de eerste lockdown werd gezegd: nationale lockdown, dat nooit meer, lang leve de regio's, laat de burgemeesters het bepalen. In hoeverre is dat nu echt geprobeerd, behalve wat eerdere sluiting van horeca in sommige steden en mondkapjes in drukke straten in Amsterdam en Rotterdam?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
"wacht maar tot de herfst begint" was het![]()
en ze zouden direct lokaal ingrijpen als de besmettingen zouden stijgen, is niet gebeurd, ze hebben het in de herfst finaal uit de klauwen laten lopen.
Volgens mij mis je nogal mijn puntquote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:41 schreef Molo het volgende:
[..]
We zitten met ongeveer alles dicht wat er maar dicht kan
Een paar uitzonderingen zoals werknemers onnodig die verplicht worden door werkgevers en grensverkeer waar niets aan gedaan kan worden omdat mogelijkheden daartoe niet goed verkend/opgetuigd zijn.
Er ligt bijzonder veel stil in het land.
Desastreuze gevolgen.
De uitweg middels vaccineren gaat dramatisch langzaam.
De zorg kan het net aan, dat klopt ja... Als dat laatste de maatstaf is, heb je gelijk ja
Ik ben er echter totaal niet blij mee of tevreden mee
geen topclub inderdaad en Janssen is van Johnson & Johnson, dus meer een Gouda's Glorie idee.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:04 schreef groenen het volgende:
Niet. Het had zeker wat uitgemaakt om de zwaardere maatregelen wat langer uit te stellen denk ik.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:45 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik vond het opvallend dat toen (september of oktober?) gezegd werd: we stoppen met lokale/regionale maatregelen, dat heeft niet gewerkt, alles gaat weer landelijk. Terwijl er juist na de eerste lockdown werd gezegd: nationale lockdown, dat nooit meer, lang leve de regio's, laat de burgemeesters het bepalen. In hoeverre is dat nu echt geprobeerd, behalve wat eerdere sluiting van horeca in sommige steden en mondkapjes in drukke straten in Amsterdam en Rotterdam?
lijkt wel op de repatriring uit Australia in april dit jaar.....quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik krijg gisteren op LinkedIn een bericht te zien dat een klein zorgcentrum een dag ervoor de vraag heeft gekregen 'of ze 150 vaccins willen hebben'.
Het prikken, de logistiek eromheen en alles moest toen nog geregeld worden. Door henzelf.
Ze waren er bijzonder blij mee dat ze ze kregen en hebben tig uur er a la minute ingestopt en het succesvol geregeld.
Het overkomt iedereen maar weer, telkens en telkens. Gdverdomme man, dat kan en heft toch allemaal niet zo
Levert enorm veel vertraging en foutkans op zo
Yes but we from the Netherlandsquote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
geen topclub inderdaad en Janssen is van Johnson & Johnson, dus meer een Gouda's Glorie idee.
Welke punt mis ik?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Volgens mij mis je nogal mijn punt
Is wel bekend min of meer qua %, ze kunnen niet leveren ivm problemen met productie in Belgi, waar hebben we dat eerder gehoordquote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:43 schreef groenen het volgende:
[..]
Dat is nog niet bekend. Eerst leveringen is ook een breed begrip, want gaat schijnbaar sowieso over het hele eerste kwartaal.
net zoals de "Zeeuwse Mosselen"quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Yes but we from the Netherlands
Even doorrijdenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
lijkt wel op de repatriring uit Australia in april dit jaar.....
kregen we een mail midden in de nacht of we in de middag op het vliegtuig konden stappen in Melbourne.
en ze dachten dat er geen tijdsverschil was, en dat je binnen een paar uur heel australie door kon rijden
Burgemeesters durfden geen knopen door te hakken, zaten allemaal naar Den Haag te kijken.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:45 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik vond het opvallend dat toen (september of oktober?) gezegd werd: we stoppen met lokale/regionale maatregelen, dat heeft niet gewerkt, alles gaat weer landelijk. Terwijl er juist na de eerste lockdown werd gezegd: nationale lockdown, dat nooit meer, lang leve de regio's, laat de burgemeesters het bepalen. In hoeverre is dat nu echt geprobeerd, behalve wat eerdere sluiting van horeca in sommige steden en mondkapjes in drukke straten in Amsterdam en Rotterdam?
ze worden daar wel schoon gespoeld, is toch heel watquote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
net zoals de "Zeeuwse Mosselen"
ja grappig als je sochtends om 9 uur pas de mail leestquote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Even doorrijden
Als je je best doet komt alles goed
Dat ik het helemaal eens ben met het feit dat het ontzettend zwaar is nu. Zwaarder dan ooit zelfs. Mijn punt is dat het ng erger was geweest als we helemaal geen relatief vrije zomer hadden gehad.quote:
Ik heb het niet over strengere maatregelen. De basismaatregelen waren toen ook nog van toepassing.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het kon toen toch ook gewoon? Naar het strand, naar de bossen, naar de winkels, naar een blm-protest. Mondkapjes waren nog nauwelijks te zien in het straatbeeld, de meeste zaken waren gewoon open, en de paniek van maart/april was redelijk weggeebd. En toch, ondanks de "wacht maar tot over twee weken!"-helderzienden die er ook toen nogal veel aanwezig waren heeft er toen geen van die gebeurtenissen tot een grote uitbraak geleid. Hadden strengere regels in de zomer achteraf gezien nut gehad? Ik betwijfel het.
misschien had het nu minder zwaar geweest als ze in de herfst ( niet in de zomer ) eerder hadden ingegrepen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat ik het helemaal eens ben met het feit dat het ontzettend zwaar is nu. Zwaarder dan ooit zelfs. Mijn punt is dat het ng erger was geweest als we helemaal geen relatief vrije zomer hadden gehad.
Als je over alle locaties het 2 voudige zou doen zou je de ambitie van 1 miljoen per dag al moeten halen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:42 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik denk oprecht dat dat op de lange termijn weinig uitgemaakt had voor de situatie nu. Heel Europa zit ongeveer in hetzelfde schuitje.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
misschien had het nu minder zwaar geweest als ze in de herfst ( niet in de zomer ) eerder hadden ingegrepen.
Dat is geen bewuste keuze geweest met strategie er achter, of denk jij van wel?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat ik het helemaal eens ben met het feit dat het ontzettend zwaar is nu. Zwaarder dan ooit zelfs. Mijn punt is dat het ng erger was geweest als we helemaal geen relatief vrije zomer hadden gehad.
Helemaal waar, maar dat is hier roepen in een woestijn verder dus doe geen moeite.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik denk oprecht dat dat op de lange termijn weinig uitgemaakt had voor de situatie nu. Heel Europa zit ongeveer in hetzelfde schuitje.
door ook niet al te beste beslissingen:quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik denk oprecht dat dat op de lange termijn weinig uitgemaakt had voor de situatie nu. Heel Europa zit ongeveer in hetzelfde schuitje.
De ambitie was een miljoen per week, met 2.400 prikken per locatie per dag x 25 = 60.000 per dag. Dan moeten we nog wel wat meer opschalen. Het 3 of 4 voudige zou goed zijn, helemaal omdat we vanaf Q2 ook veel grotere leveringen van alles kunnen verwachten.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als je over alle locaties het 2 voudige zou doen zou je de ambitie van 1 miljoen per dag al moeten halen.
Beter doe je gewoon het 3 of 4 voudige
ik las ook dat het Oxford vaccin minder goed lijkt te werken op ouderen dus sowieso beter dat die Pfizer of Moderna krijgen, neemt niet weg dat je ongeveer een kwartaal vertraging hebt in het totale programma.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:54 schreef Anton91 het volgende:
Volgens mij kunnen ze zelfs nu nog als we minder van AZ krijgen de risico en ouderen vaccineren voor eind april. Volgens mij valt de impact wel mee.
Ja, AZ lijkt mij sowieso ook beter voor de groep 18-60 met medische indictatie. En het zou mogelijk moeten zijn om die vertraging op te vangen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik las ook dat het Oxford vaccin minder goed lijkt te werken op ouderen dus sowieso beter dat die Pfizer of Moderna krijgen, neemt niet weg dat je ongeveer een kwartaal vertraging hebt in het totale programma.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ld-in-rotterdam.htmlquote:Leden van het Outbreak Management Team (OMT) hebben vorig jaar in de zomer onderling gediscussieerd over de vraag of er bijvoorbeeld sociologen, gedragswetenschappers en economen toegevoegd moesten worden aan het belangrijkste adviesorgaan van het kabinet in de coronacrisis. De experts vroegen zich af of hun blik op de coronapandemie niet "te nauw" was, schrijft de Volkskrant in een reconstructie.
Het OMT bestaat hoofdzakelijk uit medisch experts. Wel kan het adviesorgaan "afhankelijk van de agendapunten" soms andere experts uitnodigen, schrijft het RIVM. De leden vroegen zich na de eerste coronagolf af ze in hun adviezen voldoende oog hadden voor het effect van de maatregelen op bijvoorbeeld kinderen en ondernemers. OMT-voorzitter Jaap van Dissel maakte volgens de krant een einde aan die discussie.
"Het OMT moet zich buigen over het virus, over testen, over een exitstrategie (...) We zitten er om de kwaal te bestrijden, niet voor de bijwerkingen", zou hij hebben gezegd.
Er komen ook nog 12 L en M locaties bij en wat S locaties.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De ambitie was een miljoen per week, met 2.400 prikken per locatie per dag x 25 = 60.000 per dag. Dan moeten we nog wel wat meer opschalen. Het 3 of 4 voudige zou goed zijn, helemaal omdat we vanaf Q2 ook veel grotere leveringen van alles kunnen verwachten.
Ben je toch mooi binnen 2 jaar klaar.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er komen ook nog 12 L en M locaties bij en wat S locaties.
Met die locaties erbij kwam ik op ongeveer 420K per week
Maar wl een zorgvuldige vertraging.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik las ook dat het Oxford vaccin minder goed lijkt te werken op ouderen dus sowieso beter dat die Pfizer of Moderna krijgen, neemt niet weg dat je ongeveer een kwartaal vertraging hebt in het totale programma.
Heb je op zich ook gelijk in jaquote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
In het eerste kwartaal gaat dat niet lukken, dan kan je misschien een inhaalslag in het 2e maken maar dat is natuurlijk ook allemaal op basis van toegezegde leveringen ipv gegarandeerde.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja, AZ lijkt mij sowieso ook beter voor de groep 18-60 met medische indictatie. En het zou mogelijk moeten zijn om die vertraging op te vangen.
Het VK heeft er al een paar miljoen ouderen mee geprikt, zou toch wel lullig zijn als die alsnog de sjaak zijn omdat het niet goed genoeg aanslaat.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar wl een zorgvuldige vertraging.
Dat dan weer wel.
Nog een week en Q1 zit er alweer voor 1/3 op. Is er bekend hoeveel mensen Nederland in Q1 in totaal had willen vaccineren?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
In het eerste kwartaal gaat dat niet lukken, dan kan je misschien een inhaalslag in het 2e maken maar dat is natuurlijk ook allemaal op basis van toegezegde leveringen ipv gegarandeerde.
Was denk ik ook wel moeilijk geweest in zo'n klein land maar het is interessant om in wat-als-scenario's te denken. Wat als we wel Amsterdam en Rotterdam op slot hadden gegooid, zouden we dan ook chaotische taferelen hebben gezien van files, mensen die de stad proberen te ontvluchten?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet. Het had zeker wat uitgemaakt om de zwaardere maatregelen wat langer uit te stellen denk ik.
Met 420K per week ben je 28 weken bezig met 12 miljoen mensen, en dan heb je nog maar 1 prik gezet.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ben je toch mooi binnen 2 jaar klaar.
Nee, daarom eind april. Van Pfizer krijgen we (als het goed is) 10.1mil doses in Q2. Dat zullen wel flinke leveringen per week zijn. Sowieso zou de uitbreiding in de fabriek volgende maand daar klaar zijn en kunnen ze opschalen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
In het eerste kwartaal gaat dat niet lukken, dan kan je misschien een inhaalslag in het 2e maken maar dat is natuurlijk ook allemaal op basis van toegezegde leveringen ipv gegarandeerde.
Sec gezien heeft hij gelijkquote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)ld-in-rotterdam.html
Tja. Niet dat het onwaar is, maar ergens gaat er toch iets mis als je de andere branches niet betrekt in je advisering.
huisarten gaan ook nog prikken he, en die gaan meestal wel hard getuige de griepprik elk jaar.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ben je toch mooi binnen 2 jaar klaar.
De treinen staan al klaarquote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik mis nog de spreuk boven de poort.
gewoon terecht, die vrijblijvende quarantaine werkt nou niet echt best in NL.quote:
Die zijn niet na 21u live op tv.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 04:54 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ah, right, en nrc, volkskrant, trouw, ad etc niet?
Dat regionale ingrijpen gebeurde gewoon veel te laat. Op het moment dat ze daadwerkelijk overgingen tot strengere lokale maatregelen in Rotterdam en Amsterdam was het virus al teveel verspreid over het land waardoor die landelijke aanpak nodig was. De regio’s waren veel te afwachtend. Als we dat nog langer hadden afgewacht dan was de situatie waarschijnlijk nog net even wat erger geweest op landelijke basis.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:45 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
quote:
Dat denk ik wel. In die tijd was het vooral het mantra: versoepelen waar kan en het liefst zo snel mogelijk.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is geen bewuste keuze geweest met strategie er achter, of denk jij van wel?
Baudetquote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:16 schreef Predator40 het volgende:
[ twitter ]
weer een trumpiaanse tweet van Baudet, hij gelooft NIETS meer van de peilingen
hoe bekend komt dat toch voor
NOSquote:Leden van het Outbreak Management Team (OMT) hebben vorig jaar in de zomer onderling gediscussieerd over de vraag of er bijvoorbeeld sociologen, gedragswetenschappers en economen toegevoegd moesten worden aan het belangrijkste adviesorgaan van het kabinet in de coronacrisis. De experts vroegen zich af of hun blik op de coronapandemie niet "te nauw" was, schrijft de Volkskrant in een reconstructie.
Het OMT bestaat hoofdzakelijk uit medisch experts. Wel kan het adviesorgaan "afhankelijk van de agendapunten" soms andere experts uitnodigen, schrijft het RIVM. De leden vroegen zich na de eerste coronagolf af ze in hun adviezen voldoende oog hadden voor het effect van de maatregelen op bijvoorbeeld kinderen en ondernemers. OMT-voorzitter Jaap van Dissel maakte volgens de krant een einde aan die discussie.
"Het OMT moet zich buigen over het virus, over testen, over een exitstrategie (...) We zitten er om de kwaal te bestrijden, niet voor de bijwerkingen", zou hij hebben gezegd. Het OMT zat met enkel medisch experts aan tafel lang niet altijd op n lijn. Met nog meer experts aan tafel zou het vinden van een consensus helemaal niet meer te doen zijn, zo vreesde Van Dissel.
de idioten die storten verbazen me nog meerquote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:16 schreef Predator40 het volgende:
[ twitter ]
dat is toch wel logisch, het is aan de regering om met experts op ander gebied te overleggenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:17 schreef deedeetee het volgende:
Van Dissel.
[..]
NOS
Hier kijk ik nu helemaal niet van op. Ontsla die man en zet er iemand neer die wat meer flexibel is een bredere kijk op zaken heeft minder behoefte heeft aan de baas spelen.
Verkeerde topic.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:16 schreef Predator40 het volgende:
[ twitter ]
mocht allemaal niet gezegd worden hier want van Dissel = GODquote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:17 schreef deedeetee het volgende:
Van Dissel.
[..]
NOS
Hier kijk ik nu helemaal niet van op. Ontsla die man en zet er iemand neer die wat meer flexibel is, een bredere kijk op zaken heeft minder behoefte heeft aan de baas spelen.
Daar dacht niet iedereen zo over :quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is toch wel logisch, het is aan de regering om met experts op ander gebied te overleggen
quote:Leden van het Outbreak Management Team (OMT) hebben vorig jaar in de zomer onderling gediscussieerd over de vraag of er bijvoorbeeld sociologen, gedragswetenschappers en economen toegevoegd moesten worden aan het belangrijkste adviesorgaan van het kabinet in de coronacrisis. De experts vroegen zich af of hun blik op de coronapandemie niet "te nauw" was,
Spanje zit intussen ook alweer op 40K en meer per dag aan nieuwe cases, geen wonder dat de IC weer rap stijgt.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:21 schreef Mr.Silencer het volgende:
Spanje (zwart) gaat weer behoorlijk rap de verkeerde kant op.
Wat me vooral opvalt is dat IC toename in 1 week tijd met bijna 1000 personen is toegenomen.
Alleen halverwege maart waren deze aantallen hoger.
Opmerking: Spanje geeft van ma t/m vr updates, dus deze data is volledig verwerkt.
In de onderstaande grafieken ontbreekt momenteel alleen nog de overige data van vandaag voor een compleet weekoverzicht.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ook heel herkenbaar van Trump trouwens.....quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
de idioten die storten verbazen me nog meer
heeft wel een beetje een link met de corona gedachten van het FvD en die van Trump.quote:
Ik ben normaal wel fan van van Dissel maar dit is toch wel kwalijk. Over de 'kwaal' en 'bijwerkingen' praten. Niet rekening ermee houdende dat die twee nog wel eens van plaats kunnen verwisselen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:17 schreef deedeetee het volgende:
Van Dissel.
[..]
NOS
Hier kijk ik nu helemaal niet van op. Ontsla die man en zet er iemand neer die wat meer flexibel is, een bredere kijk op zaken heeft minder behoefte heeft aan de baas spelen.
quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:17 schreef deedeetee het volgende:
Van Dissel.
[..]
NOS
Lekker kansloos... als de regering naar de adviezen van de experts luistert die alleen de kwaal bestrijden en niet de bijwerkingen, dan is het advies er altijd op gericht om het virus uit te roeien en zal er nooit (behalve op een persconferentie 'we snappen dat iedereen het moeilijk heeft en volgend jaar gaat er meer naar de jeugdzorg') prioriteit aan iets anders worden gegeven dan het uitroeien van het virus.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:17 schreef deedeetee het volgende:
Van Dissel.
[..]
NOS
Het is de taak van de overheid zelf om ook info in te winnen van andere experts. Dat gebeurd imo wel wat te weinig ja.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:17 schreef deedeetee het volgende:
Van Dissel.
[..]
NOS
OMT, Outbreak Management Team, kan het nog duidelijker? Zij moeten daarover gaan en daarover adviezen geven, de regering moet die adviezen naast de economische, sociale etc. adviezen leggen en hun besluiten daarop nemen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daar dacht niet iedereen zo over :
[quote]Leden van het Outbreak Management Team (OMT) hebben vorig jaar in de zomer onderling gediscussieerd over de vraag of er bijvoorbeeld sociologen, gedragswetenschappers en economen toegevoegd moesten worden aan het belangrijkste adviesorgaan van het kabinet in de coronacrisis. De experts vroegen zich af of hun blik op de coronapandemie niet "te nauw" was,[ /quote]
Nou voor mij is van Dissel absoluut geen God! Met zijn irritante stemmetje 'het zou kunnen dat... 'quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mocht allemaal niet gezegd worden hier want van Dissel = GOD
Ik vind het lastig om daar een oordeel over te vellen, zonder alle context te kennen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:24 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik ben normaal wel fan van van Dissel maar dit is toch wel kwalijk. Over de 'kwaal' en 'bijwerkingen' praten. Niet rekening ermee houdende dat die twee nog wel eens van plaats kunnen verwisselen.
Ik vind op zich wel dat hij gelijk heeft. Met de kanttekening dat van Dissel het dan ook geen probleem vindt als het kabinet niet 100% hun lijn volgt.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:24 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik ben normaal wel fan van van Dissel maar dit is toch wel kwalijk. Over de 'kwaal' en 'bijwerkingen' praten. Niet rekening ermee houdende dat die twee nog wel eens van plaats kunnen verwisselen.
Hij ziet daarbij ook nog eens over het hoofd dat de bijwerkingen invloed kunnen hebben op de bestrijding van de kwaal.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:24 schreef galantis het volgende:
[..]
Gommers laakte van de week ook de rol van de regering jegens OMTquote:
Toch die nieuwe mutatie of nog de kerst golf?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:21 schreef Mr.Silencer het volgende:
Spanje (zwart) gaat weer behoorlijk rap de verkeerde kant op.
Wat me vooral opvalt is dat IC toename in 1 week tijd met bijna 1000 personen is toegenomen.
Alleen halverwege maart waren deze aantallen hoger.
Opmerking: Spanje geeft van ma t/m vr updates, dus deze data is volledig verwerkt.
In de onderstaande grafieken ontbreekt momenteel alleen nog de overige data van vandaag voor een compleet weekoverzicht.
Per miljoen inwoners:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
het lijkt erop dat al die stijgingen grotendeels door het beleid komenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Toch die nieuwe mutatie of nog de kerst golf?
In Portugal is de situatie ook zeer ernstig. Daar moeten ze nu al triage toepassen en nog steeds hebben ze meer dan 10.000 besmettingen per dag.
Daar hebben ze de fout gemaakt om kerst helemaal open te gooien.
Dat denk ik inderdaad ook, misschien zou er een soort van extra OMT moeten zijn waarbij het kabinet de afweging maakt wat ze het meest belangrijke vinden. Dan is het toch niet meer helemaal Van Dissel zijn verantwoording.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik vind op zich wel dat hij gelijk heeft. Met de kanttekening dat van Dissel het dan ook geen probleem vindt als het kabinet niet 100% hun lijn volgt.
Wellicht, maar wat verklaard die extreme stijging in Spanje? De stijging is bijna zo sterk als tijdens de eerste golf, toen men van 0 maatregelen naar de strenge maatregelen ging. Was alles inmiddels weer gewoon open?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het lijkt erop dat al die stijgingen grotendeels door het beleid komen
Dat is gewoon niet hem, je laat een fietsenmaker toch ook niet naar probleem met je auto kijken?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:27 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Hij ziet daarbij ook nog eens over het hoofd dat de bijwerkingen invloed kunnen hebben op de bestrijding van de kwaal.
Dat klopt, en hij heeft het zo dicht mogelijk bij de kern proberen te houden. Maar wellicht hebben andere OMT-leden geconstateerd dat het kabinet andere belangen in hun ogen te weinig meewoog of te blind afgingen op het OMT als eerste en enige adviesorgaan, en ter compensatie voorgesteld dan maar andere experts in het OMT op te nemen. De vraag is welke rol je in dit geheel aan het OMT wil toedichten. Maar linksom of rechtsom, 'bijwerkingen' zijn onlosmakelijk verbonden met welke maatregel dan ook, en die aandacht daarvoor - waar ie dan ook vandaan komt - mt er simpelweg zijn.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik vind op zich wel dat hij gelijk heeft. Met de kanttekening dat van Dissel het dan ook geen probleem vindt als het kabinet niet 100% hun lijn volgt.
ik ben benieuwd wanneer NL de grenzen gaat sluiten voor portugal en spanje.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nog even Portugal want het voelt toch alsof het onderbelicht is in de media. Arten moeten nu al kiezen wie er op de IC kan en wie niet. Mensen gaan dood in de ambulances tijdens het wachten op een bed.
Tegelijk is er geen einde in zicht aan de stijging.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat heeft dat serieus n nog voor zin?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik ben benieuwd wanneer NL de grenzen gaat sluiten voor portugal en spanje.
Weinig.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Wat heeft dat serieus n nog voor zin?
lekker open laten dan maarquote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Wat heeft dat serieus n nog voor zin?
Beetje raar natuurlijk. Aan de andere kant; hoeveel mensen komen er nu nog deze kant op? Wat bewoners of familie misschien maar toerisme is volgens mij compleet dood. Helemaal met de avondklok nu.quote:
Hoe meer richtingen hoe meer gepolder, het advies van het OMT moet gewoon zuiver gericht zijn op bestrijding van het virus, als je sociologen gaat toevoegen waarom dan geen economen?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:36 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat klopt, en hij heeft het zo dicht mogelijk bij de kern proberen te houden. Maar wellicht hebben andere OMT-leden geconstateerd dat het kabinet andere belangen in hun ogen te weinig meewoog of te blind afgingen op het OMT als eerste en enige adviesorgaan, en ter compensatie voorgesteld dan maar andere experts in het OMT op te nemen. De vraag is welke rol je in dit geheel aan het OMT wil toedichten. Maar linksom of rechtsom, 'bijwerkingen' zijn onlosmakelijk verbonden met welke maatregel dan ook, en die aandacht daarvoor - waar ie dan ook vandaan komt - mt er simpelweg zijn.
Ik stem voor 'geen'. Laten we ons asjeblieft niet verlagen tot Belgische paniekpolitiek.quote:
Kijjen we toch niet meer raar van op na alles? Het is een emotieloze wetenschapper met 0,0 oog voor het menselijke/maatschappelijke aspect van de hele situatie.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:24 schreef galantis het volgende:
[..]
Britse variant? Of gewoon te laks geweest qua maatregelen?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nog even Portugal want het voelt toch alsof het onderbelicht is in de media. Arten moeten nu al kiezen wie er op de IC kan en wie niet. Mensen gaan dood in de ambulances tijdens het wachten op een bed.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
misschien kunnen we dan beter alle maatregelen ook maar opheffen want het is toch al te laat....quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:43 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik stem voor 'geen'. Laten we ons asjeblieft niet verlagen tot Belgische paniekpolitiek.
Het is toch al overal terror, wij zijn echt geen oase vergeleken met andere landen. En mutaties hou je toch niet tegen, want tegen de tijd dat ze ontdekt zijn zijn ze al praktisch overal. Als het voor zo goed als hermetisch afgesloten landen al praktisch onmogelijk is het virus zelf buiten de deur te houden, nou hou dan maar op.
In die zomer toen er bijna niets was, had ik het opgelopen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:29 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Maar je bent wel getest?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:49 schreef Ixnay het volgende:
[..]
In die zomer toen er bijna niets was, had ik het opgelopen.
Geen klachten, geen symptomen. 2 dagen hele lichte hoofdpijn in de ochtend, maar meer ook niet.
Over domme redenaties gesproken.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
misschien kunnen we dan beter alle maatregelen ook maar opheffen want het is toch al te laat....
wat een domme redenatie
Portugal was nog niet eerder op m'n radar gekomen, maar nu ik het heb opgezocht en verwerkt is de situatie relatief ernstiger dan in Spanje zie ik.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Toch die nieuwe mutatie of nog de kerst golf?
In Portugal is de situatie ook zeer ernstig. Daar moeten ze nu al triage toepassen en nog steeds hebben ze meer dan 10.000 besmettingen per dag.
Daar hebben ze de fout gemaakt om kerst helemaal open te gooien.
Hou eens op om altijd op de man te spelen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
misschien kunnen we dan beter alle maatregelen ook maar opheffen want het is toch al te laat....
wat een domme redenatie
hadden ze dat wel moeten bestellen, die zitten nu al op 2022 mocht je vandaag wat bestellen, er is gelukkig bij anderen al eerder besteld dus misschien dat de schade meevalt.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:54 schreef VacaLoca het volgende:
Hopelijk kan Moderna, Pfizer of Curevac meer leveren en hebben we dat hele pauper astrazeneca niet nodig.
Dat soort honden heeft geen virus nodig, die hebben van zichzelf al ademhalingsproblemen door de korte snuit.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:58 schreef alpeko het volgende:
We hebben onze hond ingezet bij de strijd tegen het coronavirus. Effectiever dan Hugo’s hamer uit zijn gereedschapskist.
[ afbeelding ]
De Zuid-Afrikaanse variant zou daar al geruime tijd rondgaan. Daarnaast heeft Portugal eigenlijk tot aan de kerst in de ontkenningsstand gestaan m.b.t. de Britse variant, zie b.v.: https://www.portugalresid(...)ew-variant-of-virus/quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Opvallend vind ik dat dit toch een beetje heel lijkt op de situatie in UK. Daar waren rondom kerst winkels, kroegen open, werden familiebezoeken toch afgelegd ondanks dat 12 voor 2 alsnog maatregelen werden afgekondigd.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:02 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Met kerst werd alles open gegooid, met oud en nieuw als wisselgeld, toen was alles juist weer dicht.
Ik kan niet voor iedereen in Portugal spreken maar heb wel wat Braziliaanse vrienden die daar wonen. Begrippen als bezoekersaantallen thuis beperken, niet knuffelen en zoenen, proberen afstand te houden, enz. dat kennen zij simpelweg niet zoals hier. Dan kun je wel overal met mondkapjes rondlopen (die zij aan de kapstok hangen en de volgende dag weer gebruiken) maar dan is het niet gek dat een virus makkelijk rondgaat.
Zie bv WK Darts in Londen, waar het tot 13 dec oid nog de bedoeling was om hele toernooi met publiek te doen. Dat werd toen in alle haast alsnog ingetrokken 2 dagen voor start van toernooi.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Opvallend vind ik dat dit toch een beetje heel lijkt op de situatie in UK. Daar waren rondom kerst winkels, kroegen open, werden familiebezoeken toch afgelegd ondanks dat 12 voor 2 alsnog maatregelen werden afgekondigd.
Ook een enorme spike in gevallen. Ziekenhuisopnames etc.
Af en toe maar?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:13 schreef JosMert het volgende:
Wat is corona toch af en toe ruk.
Doucheslang net kapot gesprongen. Kan je die dingen alleen maar afhalen voor minimaal 20 of 25 bij de hornbach’s en gamma’s van deze wereld.
Waar is de action als je ze nodig hebt😅
Het Belgische OMT heeft dat geprobeerd, economen toevoegen. Het was een ramp, er kwam geen advies meer uit het OMT omdat de partijen het niet eens konden worden.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe meer richtingen hoe meer gepolder, het advies van het OMT moet gewoon zuiver gericht zijn op bestrijding van het virus, als je sociologen gaat toevoegen waarom dan geen economen?
Zo kan je aan de gang blijven, het OMT moet gewoon blijven doen waar ze voor aangesteld zijn, de regering neemt besluiten op basis van hun advies en dat van experts op ander gebied.
Dit gaat nog wat worden.quote:Reuters: As COVID-19 cases rise, Portugal's hospitals face 'war-like' pressure (22 jan)
...
Schools were closed on Friday for the first time since March as spiralling coronavirus cases forced the government to step up its response to the pandemic. Portugal has been in lockdown since Jan. 15, with non-essential businesses closed and most people confined to their homes.
...
Ambulances queue, sometimes for hours, waiting for hospital beds for patients. Intensive care units are 88% occupied and intermediate care units 91%, Health Secretary Antonio Lacerda Sales said.
Praxis is 50quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:13 schreef JosMert het volgende:
Wat is corona toch af en toe ruk.
Doucheslang net kapot gesprongen. Kan je die dingen alleen maar afhalen voor minimaal 20 of 25 bij de hornbach’s en gamma’s van deze wereld.
Waar is de action als je ze nodig hebt😅
Lekker doorgefokte misvormde honden hopenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:58 schreef alpeko het volgende:
We hebben onze hond ingezet bij de strijd tegen het coronavirus. Effectiever dan Hugo’s hamer uit zijn gereedschapskist.
[ afbeelding ]
https://www.topics.nl/omt(...)74aa9fb72b6383b92a3/quote:Dat het kabinet de maatregelen al voorafgaand aan het OMT-advies opstelde, druist in tegen de wettelijk geregelde crisisstructuur. Daarin staat dat een OMT-advies eerst langs bestuurders en topambtenaren in het ‘bestuurlijk afstemmingsoverleg’ (BAO) gaat, die bekijken of de adviezen praktisch uitvoerbaar zijn. Pas daarna moet het kabinet besluiten welke maatregelen worden genomen.
Die volgorde is er mede om te voorkomen dat wetenschappers over politiek beleid gaan en dat politici wetenschappelijk advies naar hun hand kunnen zetten.
goed ideequote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:29 schreef Pvt.Webster het volgende:
Vanavond maar eens wat webcams bekijken in de steden
Goeie, echt benieuwd hoe het hier vanavond is, wonende aan een drukke verbindingsweg.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:29 schreef Pvt.Webster het volgende:
Top dat je dit plaatst. Zet het NL beleid misschien toch in een ander daglicht.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
vanavond ff een rondje doen om te kijken hoe druk het is, oh wachtquote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Goeie, echt benieuwd hoe het hier vanavond is, wonende aan een drukke verbindingsweg.
Al helemaal omdat zijn eigen adviseur het meteen al tegensprak. Maar dat heeft de media dan weer nauwelijks meegenomen.quote:
Loop je toch even met mij als ik de hond ga uitlaten, ik heb er toch 2quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vanavond ff een rondje doen om te kijken hoe druk het is, oh wacht![]()
Dat is het voordeel van een dictatuur die wel enigszins begaan is met de onderdanen: Strenge maatregelen opleggen en iedereen volgt ze op. Dat er ook heel wat leed achter schuilgaat hoe het aangepakt werd, moet ook niet worden vergeten. Maar ja, wij wonen in een democratie met vergaande vrijheden die mensen niet zomaar willen opgeven, wat ook logisch en verdedigbaar is. Dus het poldermodel is onze oplossing.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:38 schreef Tijger_m het volgende:
Mooi artikel over Wuhan in de NY Times, een jaar na dato met heel veel foto's:
[..]
Ik wil geen Chinees model hier en ik deelde de link alleen om dat het mischien mensen interesseert.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:44 schreef erkel het volgende:
[..]
Dat is het voordeel van een dictatuur die wel enigszins begaan is met de onderdanen: Strenge maatregelen opleggen en iedereen volgt ze op. Dat er ook heel wat leed achter schuilgaat hoe het aangepakt werd, moet ook niet worden vergeten. Maar ja, wij wonen in een democratie met vergaande vrijheden die mensen niet zomaar willen opgeven, wat ook logisch en verdedigbaar is. Dus het poldermodel is onze oplossing.
Over een paar jaar wordt duidelijk welk model het beste was.
Mijn opmerking was niet persoonlijk gericht en was meer een denkwijze die ik erbij heb en gisteravond hoorde bij OP1. Waar ik het helemaal mee eens was. Jouw bericht was een mooi haakjequote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik wil geen Chinees model hier en ik deelde de link alleen om dat het mischien mensen interesseert.
Ik denk dat onze maatschappelijke inrichting inderdaad niet ideaal is om een pandemie te bestrijden maar soit, gegeven hoe vaak er een pandemie is kies ik er voor om de rest van mijn leven in een redelijk vrije democratie te leven
De wereld is toch wel enorm veranderd. Begin 2020 zouden mensen toch vooral naar een ander soort webcam willen kijkenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:29 schreef Pvt.Webster het volgende:
Als je het puur hebt over mensenlevens redden zal hun model beter zijn geweest voor zover we er betrouwbare info over krijgen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:44 schreef erkel het volgende:
[..]
Dat is het voordeel van een dictatuur die wel enigszins begaan is met de onderdanen: Strenge maatregelen opleggen en iedereen volgt ze op. Dat er ook heel wat leed achter schuilgaat hoe het aangepakt werd, moet ook niet worden vergeten. Maar ja, wij wonen in een democratie met vergaande vrijheden die mensen niet zomaar willen opgeven, wat ook logisch en verdedigbaar is. Dus het poldermodel is onze oplossing.
Over een paar jaar wordt duidelijk welk model het beste was.
Ehhhh...wil ik weten wat je hiermee bedoelt?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De wereld is toch wel enorm veranderd. Begin 2020 zouden mensen toch vooral naar een ander soort webcam willen kijken
berhaupt niet nee, vieze mensen, vies land, dictatuurtje erbij.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 12:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je het puur hebt over mensenlevens redden zal hun model beter zijn geweest voor zover we er betrouwbare info erover krijgen.
Maar het riekt wel een beetje naar propaganda deze berichtgeving over Wuhan, ook nu met de lockdown hier wil ik nog steeds niet met ze ruilen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |