abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197587629
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik vind op zich wel dat hij gelijk heeft. Met de kanttekening dat van Dissel het dan ook geen probleem vindt als het kabinet niet 100% hun lijn volgt.
Dat klopt, en hij heeft het zo dicht mogelijk bij de kern proberen te houden. Maar wellicht hebben andere OMT-leden geconstateerd dat het kabinet andere belangen in hun ogen te weinig meewoog of te blind afgingen op het OMT als eerste en enige adviesorgaan, en ter compensatie voorgesteld dan maar andere experts in het OMT op te nemen. De vraag is welke rol je in dit geheel aan het OMT wil toedichten. Maar linksom of rechtsom, 'bijwerkingen' zijn onlosmakelijk verbonden met welke maatregel dan ook, en die aandacht daarvoor - waar ie dan ook vandaan komt - móét er simpelweg zijn.
I'll give you something to do
  zaterdag 23 januari 2021 @ 11:36:39 #103
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197587636
Nog even Portugal want het voelt toch alsof het onderbelicht is in de media. Arten moeten nu al kiezen wie er op de IC kan en wie niet. Mensen gaan dood in de ambulances tijdens het wachten op een bed.

Tegelijk is er geen einde in zicht aan de stijging.

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_197587669
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nog even Portugal want het voelt toch alsof het onderbelicht is in de media. Arten moeten nu al kiezen wie er op de IC kan en wie niet. Mensen gaan dood in de ambulances tijdens het wachten op een bed.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
ik ben benieuwd wanneer NL de grenzen gaat sluiten voor portugal en spanje.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197587697
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:38 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik ben benieuwd wanneer NL de grenzen gaat sluiten voor portugal en spanje.
Wat heeft dat serieus nú nog voor zin?
  zaterdag 23 januari 2021 @ 11:41:25 #106
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197587722
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:40 schreef galantis het volgende:

[..]

Weinig.
pi_197587728
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:40 schreef galantis het volgende:

[..]

lekker open laten dan maar :D ^O^
  zaterdag 23 januari 2021 @ 11:43:29 #108
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_197587759
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:41 schreef Predator40 het volgende:

[..]

lekker open laten dan maar :D ^O^
Beetje raar natuurlijk. Aan de andere kant; hoeveel mensen komen er nu nog deze kant op? Wat bewoners of familie misschien maar toerisme is volgens mij compleet dood. Helemaal met de avondklok nu.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 23 januari 2021 @ 11:43:50 #109
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197587768
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:36 schreef galantis het volgende:

[..]

Dat klopt, en hij heeft het zo dicht mogelijk bij de kern proberen te houden. Maar wellicht hebben andere OMT-leden geconstateerd dat het kabinet andere belangen in hun ogen te weinig meewoog of te blind afgingen op het OMT als eerste en enige adviesorgaan, en ter compensatie voorgesteld dan maar andere experts in het OMT op te nemen. De vraag is welke rol je in dit geheel aan het OMT wil toedichten. Maar linksom of rechtsom, 'bijwerkingen' zijn onlosmakelijk verbonden met welke maatregel dan ook, en die aandacht daarvoor - waar ie dan ook vandaan komt - móét er simpelweg zijn.
Hoe meer richtingen hoe meer gepolder, het advies van het OMT moet gewoon zuiver gericht zijn op bestrijding van het virus, als je sociologen gaat toevoegen waarom dan geen economen?

Zo kan je aan de gang blijven, het OMT moet gewoon blijven doen waar ze voor aangesteld zijn, de regering neemt besluiten op basis van hun advies en dat van experts op ander gebied.
pi_197587770
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Weinig.
Ik stem voor 'geen'. Laten we ons asjeblieft niet verlagen tot Belgische paniekpolitiek.
Het is toch al overal terror, wij zijn echt geen oase vergeleken met andere landen. En mutaties hou je toch niet tegen, want tegen de tijd dat ze ontdekt zijn zijn ze al praktisch overal. Als het voor zo goed als hermetisch afgesloten landen al praktisch onmogelijk is het virus zelf buiten de deur te houden, nou hou dan maar op.
pi_197587786
quote:
13s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:24 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik ben normaal wel fan van van Dissel maar dit is toch wel kwalijk. Over de 'kwaal' en 'bijwerkingen' praten. Niet rekening ermee houdende dat die twee nog wel eens van plaats kunnen verwisselen.
Kijjen we toch niet meer raar van op na alles? Het is een emotieloze wetenschapper met 0,0 oog voor het menselijke/maatschappelijke aspect van de hele situatie.

Dan doe krijg je wel vaker uitspraken die onhandig/koud/lomp overkomen maar vanuit zijn oogpunt wel logisch zijn.

Ik vind het zorgelijker dat hij een ego heeft. Geen gezichtverlies willen lijden, dus geen fouten toegeven om in controle te lijken. Dan leer je nergens van en krijg je die hele starre, niet flexibele houding waar slecht beleid op gebaseerd wordt.
Ook krikg ik een beetje een angst cultuur vibe van het omt maar misschien lijkt dat zo.
pi_197587825
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Britse variant? Of gewoon te laks geweest qua maatregelen?
pi_197587861
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:43 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik stem voor 'geen'. Laten we ons asjeblieft niet verlagen tot Belgische paniekpolitiek.
Het is toch al overal terror, wij zijn echt geen oase vergeleken met andere landen. En mutaties hou je toch niet tegen, want tegen de tijd dat ze ontdekt zijn zijn ze al praktisch overal. Als het voor zo goed als hermetisch afgesloten landen al praktisch onmogelijk is het virus zelf buiten de deur te houden, nou hou dan maar op.
misschien kunnen we dan beter alle maatregelen ook maar opheffen want het is toch al te laat....
wat een domme redenatie
  zaterdag 23 januari 2021 @ 11:49:38 #114
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197587863
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 10:29 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Mensen moeten bewust misleid worden. Nu zegt het omt zelfs dat de maatregelen in de zomer te soepel waren. Er waren dagen met 0 ic opnames, hoezo te soepel.
In die zomer toen er bijna niets was, had ik het opgelopen.

Geen klachten, geen symptomen. 2 dagen hele lichte hoofdpijn in de ochtend, maar meer ook niet.
pi_197587896
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:49 schreef Ixnay het volgende:

[..]

In die zomer toen er bijna niets was, had ik het opgelopen.

Geen klachten, geen symptomen. 2 dagen hele lichte hoofdpijn in de ochtend, maar meer ook niet.
Maar je bent wel getest?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197587941
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:49 schreef Predator40 het volgende:

[..]

misschien kunnen we dan beter alle maatregelen ook maar opheffen want het is toch al te laat....
wat een domme redenatie
Over domme redenaties gesproken.
Ik ben gewoon voor het niet invoeren van onnozele symboolpolitieke schijnmaatregelen.
Maatregelen die daadwerkelijk effect hebben ben ik helemaal voor.
pi_197587945
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Toch die nieuwe mutatie of nog de kerst golf?

In Portugal is de situatie ook zeer ernstig. Daar moeten ze nu al triage toepassen en nog steeds hebben ze meer dan 10.000 besmettingen per dag.

Daar hebben ze de fout gemaakt om kerst helemaal open te gooien.
Portugal was nog niet eerder op m'n radar gekomen, maar nu ik het heb opgezocht en verwerkt is de situatie relatief ernstiger dan in Spanje zie ik.

Vooral west/midden(+Madrid) en zuid-spanje waar een ziekenhuis stijging van +50% is, want dan ook een onderling effect kan hebben op Portugal afhankelijk hoe strict de maatregelen zijn.

Afhankelijk wat momenteel het leeftijdsgemiddelde is van een patient is op de IC daar zou ik niet verwachten dat oudere personen als gevolg van de kerst (4 weken geleden) nu een huidige impact heeft op de huidige stijgingen. Of het leeftijds gemiddelde is aanzienlijk gedaald (geleidelijk verslechtende gezondheid) of dit is een nieuwe verspreidingsfase als naeffect van het hele kerst gebeuren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Silencer op 23-01-2021 12:13:33 ]
pi_197587960
Hopelijk kan Moderna, Pfizer of Curevac meer leveren en hebben we dat hele pauper astrazeneca niet nodig.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 11:55:08 #119
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197587969
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:49 schreef Predator40 het volgende:

[..]

wat een domme redenatie
Hou eens op om altijd op de man te spelen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197588017
We hebben onze hond ingezet bij de strijd tegen het coronavirus. Effectiever dan Hugo’s hamer uit zijn gereedschapskist.

zaterdag 23 januari 2021 @ 11:59:59 #121
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197588043
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:54 schreef VacaLoca het volgende:
Hopelijk kan Moderna, Pfizer of Curevac meer leveren en hebben we dat hele pauper astrazeneca niet nodig.
hadden ze dat wel moeten bestellen, die zitten nu al op 2022 mocht je vandaag wat bestellen, er is gelukkig bij anderen al eerder besteld dus misschien dat de schade meevalt.
pi_197588082
quote:
17s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:58 schreef alpeko het volgende:
We hebben onze hond ingezet bij de strijd tegen het coronavirus. Effectiever dan Hugo’s hamer uit zijn gereedschapskist.

[ afbeelding ]
Dat soort honden heeft geen virus nodig, die hebben van zichzelf al ademhalingsproblemen door de korte snuit. :{
pi_197588089
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De Zuid-Afrikaanse variant zou daar al geruime tijd rondgaan. Daarnaast heeft Portugal eigenlijk tot aan de kerst in de ontkenningsstand gestaan m.b.t. de Britse variant, zie b.v.: https://www.portugalresid(...)ew-variant-of-virus/

Terwijl Portugal toch evident behoorlijk wat verbindingen met het VK heeft (en Brazilië). In hoeverre er nog gereisd werd tussen deze landen en welke quarantainemaatregelen er waren, weet ik niet precies.

Er waren in Portugal wel een aantal maatregelen die wat anders zijn dan de onze. Veel lokale maatregelen waarbij zo'n 25% van de gemeenten met lage besmettingen niet werden meegenomen. Dan weer rond bepaalde feestdagen een avondklok of reisverbod buiten je gemeente. Met kerst werd alles open gegooid, met oud en nieuw als wisselgeld, toen was alles juist weer dicht.

Ik kan niet voor iedereen in Portugal spreken maar heb wel wat Braziliaanse vrienden die daar wonen. Begrippen als bezoekersaantallen thuis beperken, niet knuffelen en zoenen, proberen afstand te houden, enz. dat kennen zij simpelweg niet zoals hier. Dan kun je wel overal met mondkapjes rondlopen (die zij aan de kapstok hangen en de volgende dag weer gebruiken) maar dan is het niet gek dat een virus makkelijk rondgaat.

Heb toch sterk het gevoel dat de gemakzucht erin is geslopen nadat de eerste golf goed is verlopen met strenge lockdown, veel testen en vroeg erbij zijn met mondkapjesplicht. Ook omdat de tweede golf wel tot een flinke stijging leidde die uiteindelijk weer is omgebogen zonder echt een totale lockdown.
pi_197588144
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:02 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Met kerst werd alles open gegooid, met oud en nieuw als wisselgeld, toen was alles juist weer dicht.

Ik kan niet voor iedereen in Portugal spreken maar heb wel wat Braziliaanse vrienden die daar wonen. Begrippen als bezoekersaantallen thuis beperken, niet knuffelen en zoenen, proberen afstand te houden, enz. dat kennen zij simpelweg niet zoals hier. Dan kun je wel overal met mondkapjes rondlopen (die zij aan de kapstok hangen en de volgende dag weer gebruiken) maar dan is het niet gek dat een virus makkelijk rondgaat.

Opvallend vind ik dat dit toch een beetje heel lijkt op de situatie in UK. Daar waren rondom kerst winkels, kroegen open, werden familiebezoeken toch afgelegd ondanks dat 12 voor 2 alsnog maatregelen werden afgekondigd.

Ook een enorme spike in gevallen. Ziekenhuisopnames etc.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 12:09:02 #125
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197588198
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Opvallend vind ik dat dit toch een beetje heel lijkt op de situatie in UK. Daar waren rondom kerst winkels, kroegen open, werden familiebezoeken toch afgelegd ondanks dat 12 voor 2 alsnog maatregelen werden afgekondigd.

Ook een enorme spike in gevallen. Ziekenhuisopnames etc.
Zie bv WK Darts in Londen, waar het tot 13 dec oid nog de bedoeling was om hele toernooi met publiek te doen. Dat werd toen in alle haast alsnog ingetrokken 2 dagen voor start van toernooi.

Bij ons zaten toen alle horeca en sportkantines al 2 maanden dicht.
pi_197588279
Wat is corona toch af en toe ruk.

Doucheslang net kapot gesprongen. Kan je die dingen alleen maar afhalen voor minimaal ¤20 of ¤25 bij de hornbach’s en gamma’s van deze wereld.

Waar is de action als je ze nodig hebt😅
pi_197588320
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:13 schreef JosMert het volgende:

Doucheslang net kapot gesprongen. Kan je die dingen alleen maar afhalen voor minimaal ¤20 of ¤25 bij de hornbach’s en gamma’s van deze wereld.

Af en toe maar? :o
pi_197588412
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:43 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hoe meer richtingen hoe meer gepolder, het advies van het OMT moet gewoon zuiver gericht zijn op bestrijding van het virus, als je sociologen gaat toevoegen waarom dan geen economen?

Zo kan je aan de gang blijven, het OMT moet gewoon blijven doen waar ze voor aangesteld zijn, de regering neemt besluiten op basis van hun advies en dat van experts op ander gebied.
Het Belgische OMT heeft dat geprobeerd, economen toevoegen. Het was een ramp, er kwam geen advies meer uit het OMT omdat de partijen het niet eens konden worden.

De regering kan een beroep doen op alle ministeries waarin er meer dan genoeg economen zitten en op de DNB als ze een economisch advies willen horen, daar is het OMT niet voor.
pi_197588428
quote:
Reuters: As COVID-19 cases rise, Portugal's hospitals face 'war-like' pressure (22 jan)

...

Schools were closed on Friday for the first time since March as spiralling coronavirus cases forced the government to step up its response to the pandemic. Portugal has been in lockdown since Jan. 15, with non-essential businesses closed and most people confined to their homes.

...

Ambulances queue, sometimes for hours, waiting for hospital beds for patients. Intensive care units are 88% occupied and intermediate care units 91%, Health Secretary Antonio Lacerda Sales said.
Dit gaat nog wat worden.
pi_197588429
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:13 schreef JosMert het volgende:

Praxis is ¤50
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197588446
quote:
17s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 11:58 schreef alpeko het volgende:

[ afbeelding ]
Lekker doorgefokte misvormde honden hopen ^O^
  Moderator zaterdag 23 januari 2021 @ 12:23:15 #132
5428 crew  miss_sly
pi_197588455
UIt het artikel in de Volkskrant vond ik dit wel een interessante alinea:

quote:
Dat het kabinet de maatregelen al voorafgaand aan het OMT-advies opstelde, druist in tegen de wettelijk geregelde crisisstructuur. Daarin staat dat een OMT-advies eerst langs bestuurders en topambtenaren in het ‘bestuurlijk afstemmingsoverleg’ (BAO) gaat, die bekijken of de adviezen praktisch uitvoerbaar zijn. Pas daarna moet het kabinet besluiten welke maatregelen worden genomen.

Die volgorde is er mede om te voorkomen dat wetenschappers over politiek beleid gaan en dat politici wetenschappelijk advies naar hun hand kunnen zetten.
https://www.topics.nl/omt(...)74aa9fb72b6383b92a3/

Ik was me niet bewust van die crissistructuur, noch van het 'bestuurlijk afstemmingsoverleg' (BAO). Als ik naar het afgelopen jaar kijk, heb ik de indruk dat die structuur toch vaak niet is gevolgd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 23 januari 2021 @ 12:27:36 #133
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197588513
twitter

Verrassend.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 23 januari 2021 @ 12:29:33 #134
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197588544
Vanavond maar eens wat webcams bekijken in de steden :')
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_197588561
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:29 schreef Pvt.Webster het volgende:
goed idee ^O^
pi_197588589
quote:
Goeie, echt benieuwd hoe het hier vanavond is, wonende aan een drukke verbindingsweg.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 23 januari 2021 @ 12:33:45 #137
75556 erkel
back from Dagestan
pi_197588604
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Top dat je dit plaatst. Zet het NL beleid misschien toch in een ander daglicht.
Weisst
  zaterdag 23 januari 2021 @ 12:38:40 #138
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197588677
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:27 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Verrassend.
pi_197588682
Mooi artikel over Wuhan in de NY Times, een jaar na dato met heel veel foto's:

quote:
pi_197588697
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Goeie, echt benieuwd hoe het hier vanavond is, wonende aan een drukke verbindingsweg.
vanavond ff een rondje doen om te kijken hoe druk het is, oh wacht :D _O-
pi_197588703
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:27 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Verrassend.
Al helemaal omdat zijn eigen adviseur het meteen al tegensprak. Maar dat heeft de media dan weer nauwelijks meegenomen.
pi_197588715
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:39 schreef Predator40 het volgende:

[..]

vanavond ff een rondje doen om te kijken hoe druk het is, oh wacht :D _O-
Loop je toch even met mij als ik de hond ga uitlaten, ik heb er toch 2 ;)

* Tijger_m weet nu al 100% zeker dat hij geen verschil gaat zien met gisteren

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2021 12:41:35 ]
pi_197588754
Over thuiswerken en hoe lastig die puzzel soms is te leggen:

https://eenvandaag.avrotr(...)tter_impression=true
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 23 januari 2021 @ 12:44:36 #144
75556 erkel
back from Dagestan
pi_197588766
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:38 schreef Tijger_m het volgende:
Mooi artikel over Wuhan in de NY Times, een jaar na dato met heel veel foto's:
[..]

Dat is het voordeel van een dictatuur die wel enigszins begaan is met de onderdanen: Strenge maatregelen opleggen en iedereen volgt ze op. Dat er ook heel wat leed achter schuilgaat hoe het aangepakt werd, moet ook niet worden vergeten. Maar ja, wij wonen in een democratie met vergaande vrijheden die mensen niet zomaar willen opgeven, wat ook logisch en verdedigbaar is. Dus het poldermodel is onze oplossing.

Over een paar jaar wordt duidelijk welk model het beste was.
Weisst
pi_197588809
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:44 schreef erkel het volgende:

[..]

Dat is het voordeel van een dictatuur die wel enigszins begaan is met de onderdanen: Strenge maatregelen opleggen en iedereen volgt ze op. Dat er ook heel wat leed achter schuilgaat hoe het aangepakt werd, moet ook niet worden vergeten. Maar ja, wij wonen in een democratie met vergaande vrijheden die mensen niet zomaar willen opgeven, wat ook logisch en verdedigbaar is. Dus het poldermodel is onze oplossing.

Ik wil geen Chinees model hier en ik deelde de link alleen om dat het mischien mensen interesseert.

Ik denk dat onze maatschappelijke inrichting inderdaad niet ideaal is om een pandemie te bestrijden maar soit, gegeven hoe vaak er een pandemie is kies ik er voor om de rest van mijn leven in een redelijk vrije democratie te leven :)
  zaterdag 23 januari 2021 @ 12:49:34 #146
75556 erkel
back from Dagestan
pi_197588841
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik wil geen Chinees model hier en ik deelde de link alleen om dat het mischien mensen interesseert.

Ik denk dat onze maatschappelijke inrichting inderdaad niet ideaal is om een pandemie te bestrijden maar soit, gegeven hoe vaak er een pandemie is kies ik er voor om de rest van mijn leven in een redelijk vrije democratie te leven :)
Mijn opmerking was niet persoonlijk gericht en was meer een denkwijze die ik erbij heb en gisteravond hoorde bij OP1. Waar ik het helemaal mee eens was. Jouw bericht was een mooi haakje :)
Weisst
pi_197588897
quote:
De wereld is toch wel enorm veranderd. Begin 2020 zouden mensen toch vooral naar een ander soort webcam willen kijken :@
  zaterdag 23 januari 2021 @ 12:55:41 #148
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197588928
quote:

[..]

Als je het puur hebt over mensenlevens redden zal hun model beter zijn geweest voor zover we er betrouwbare info over krijgen.

Maar het riekt wel een beetje naar propaganda deze berichtgeving over Wuhan, ook nu met de lockdown hier wil ik nog steeds niet met ze ruilen.
pi_197588936
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

De wereld is toch wel enorm veranderd. Begin 2020 zouden mensen toch vooral naar een ander soort webcam willen kijken :@
Ehhhh...wil ik weten wat je hiermee bedoelt? :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2021 12:58:25 ]
  zaterdag 23 januari 2021 @ 12:56:27 #150
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197588948
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

Als je het puur hebt over mensenlevens redden zal hun model beter zijn geweest voor zover we er betrouwbare info erover krijgen.

Maar het riekt wel een beetje naar propaganda deze berichtgeving over Wuhan, ook nu met de lockdown hier wil ik nog steeds niet met ze ruilen.
Überhaupt niet nee, vieze mensen, vies land, dictatuurtje erbij.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 23 januari 2021 @ 12:58:10 #151
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197588980
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:56 schreef Caland het volgende:

[..]

Überhaupt niet nee, vieze mensen, vies land, dictatuurtje erbij.
vaak genoeg verbleven, de mooiste dag daar was altijd de vertrek dag :)
pi_197589026
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Over thuiswerken en hoe lastig die puzzel soms is te leggen:

https://eenvandaag.avrotr(...)tter_impression=true
Wat een onzin, alle grote bedrijven in NL werken thuis waar kan, ook in projectvorm via Zoom/Teams. Dus dat het onmogelijk is om deze orders binnen te halen is wel erg kort door de bocht. Het is gewoon zo'n bedrijf waar de werkgever de werknemers niet vertrouwd.
pi_197589037
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

split screen :D :P
  zaterdag 23 januari 2021 @ 13:03:16 #154
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197589053
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:01 schreef byah het volgende:

[..]

Wat een onzin, alle grote bedrijven in NL werken thuis waar kan, ook in projectvorm via Zoom/Teams. Dus dat het onmogelijk is om deze orders binnen te halen is wel erg kort door de bocht. Het is gewoon zo'n bedrijf waar de werkgever de werknemers niet vertrouwd.
quote:
Van de achttien medewerkers in Heerenveen werken er dagelijks vier à vijf vanuit huis. "Ik heb dat vrijgelaten. Ik zeg niet: 'Je moet komen.' Mensen zijn allemaal HBO- of universitair geschoold en maken zelf die afweging."
Dat valt te bezien
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197589113
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:03 schreef Caland het volgende:

[..]

[..]

Dat valt te bezien
Dat zegt toch niets over vertrouwen? Als mijn werkgever zegt dat het onze eigen keuze is om naar kantoor te komen, zal ook een groot deel gewoon naar kantoor gaan. Echter wordt dat niet gedaan omdat ze wel naar de overheid luisteren en vertrouwd mijn werkgever er gewoon op dat de werkzaamheden gedaan worden.
pi_197589173
Nederland zou eigenlijk voor een tijd als deze, pandemie uitbraak of oorlog een militaire fase moeten hebben. Dus al onze polderregeltjes en wetten die gelden dan niet meer. Dus een soort van oorlogsmode zoals Israël dat heeft, je ziet ook hoe hard zij vaccineren.. Dat komt gewoon omdat zij in dit soort situaties gelijk de militaristische machine uit de kast kunnen halen.

Als ineens een land ons binnenvalt, even fictie maar hé wie had gedacht dat we in een pandemie konden zitten, dan heeft Nederland totaal geen antwoord hierop terug. Nederland werkt OK in een normale situatie, in elke andere situatie kraakt en piept het.. Wij zijn gewoon niet voorbereid op een pandemie of een oorlog en we zouden dat wel moeten zijn.

Amerika blijft ons niet redden, terwijl we lekker niet de volledige NATO bijdrage voldoen..

Landen in de Europa moeten zich veel meer voorbereiden op de toekomstige pandemieën en zelfs oorlogen, en wat denk je van toekomstige andere problemen zoals meteorieten die de aarde bedreigen. Is daar al een plan voor? Nope, we hopen gewoon dat er niks gebeurt.. Mocht het wel gebeuren dan is het ook gelijk klaar.

Landen richten zich veel te weinig op wereldse en buitenwereldse dingen en dan krijg je deze shitzooi waarin we nu zitten. In de toekomst als we ons niet voorbereiden dan kan het echt nog veel slechter aflopen.
pi_197589177
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:07 schreef byah het volgende:

[..]

Dat zegt toch niets over vertrouwen? Als mijn werkgever zegt dat het onze eigen keuze is om naar kantoor te komen, zal ook een groot deel gewoon naar kantoor gaan. Echter wordt dat niet gedaan omdat ze wel naar de overheid luisteren en vertrouwd mijn werkgever er gewoon op dat de werkzaamheden gedaan worden.
waarom zou je naar kantoor gaan als het dringende advies is om thuis te werken en als je thuis ook alles voor elkaar kan krijgen ?

op deze manier blijven er wel veel mensen op kantoor werken, dat nu juist wat even niet handig is aangezien 15% van de besmettingen op het werk plaatsvinden ?
pi_197589190
quote:

[..]

Dat, maar ook een totaal andere omgang met de economische belangen van burgers. Hier compenseren we iedereen tot een bepaalde hoogte. Zal vast niet perfect zijn en ik wil ook niet mijn ogen sluiten voor degenen bij wie het water aan de lippen staat. Maar daar wordt gewoon gezegd: leef maar van je spaargeld.

En ook daar heb je dezelfde mentaliteit die in Nederland na de oorlog bestond: geen ruimte om te praten over je emoties, trauma's of geliefden die het niet hebben gehaald. Gewoon weer aan het werk om het land weer op te bouwen. En in een dictatuur is er geen ruimte voor andere verhalen. Daar heb je je gewoon te conformeren aan het officiële verhaal dat de CCP onder leiding van Xi Jinping direct adequaat gehandeld heeft, de hele maatschappij gemobiliseerd heeft en het virus verslagen heeft, en het alleen dankzij deze leiding is dat je weer een normaal leventje hebt. Burgerjournalisten die eerder aan de bel trokken gaan zelfs nu nog de gevangenis in, die komen niet goed uit in dit verhaal. Die verpesten de feestvreugde alleen maar.

En er komt natuurlijk bij dat wij ze gewoon op hun woord moeten geloven. Van Nederland kunnen we precies nachecken wat het positieve testpercentage is en krijgen we besmettingscijfers in realtime binnen. Van China zien we wel de opvallende berichten over hoe efficiënt een hele stad in één keer getest wordt met een paar tientallen positieve besmettingen, maar niet het totale plaatje van het testbeleid op nationaal niveau. Dus alle cijfers die je krijgt hebben geen context. Je kunt je afvragen hoeveel doden er nu nog op longontsteking worden afgewenteld.

Het artikel geeft die nuance goed weer naast de foto's die natuurlijk ook een propaganda-effect hebben. We zijn hier echt te naïef over China, zowel in dit opzicht als op andere onderwerpen. We weten dat er vraagtekens zijn bij zowel de cijfers als de beelden die ze de wereld in sturen, maar we plaatsen ze toch maar omdat er verder ook geen onafhankelijke informatievoorziening als alternatief is. Omdat we hier gewend zijn dat politici misschien soms maar de halve waarheid vertellen, maar het toch in principe goed bedoelen. Terwijl daar het hele systeem is ingericht op geïnstitutionaliseerd wantrouwen, en het normaal is om glashard te liegen om de lieve vrede te bewaren.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 13:13:21 #159
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197589207
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:11 schreef Xenorium het volgende:
Nederland zou eigenlijk voor een tijd als deze, pandemie uitbraak of oorlog een militaire fase moeten hebben. Dus al onze polderregeltjes en wetten die gelden dan niet meer. Dus een soort van oorlogsmode zoals Israël dat heeft, je ziet ook hoe hard zij vaccineren.. Dat komt gewoon omdat zij in dit soort situaties gelijk de militaristische machine uit de kast kunnen halen.

Als ineens een land ons binnenvalt, even fictie maar hé wie had gedacht dat we in een pandemie konden zitten, dan heeft Nederland totaal geen antwoord hierop terug. Nederland werkt OK in een normale situatie, in elke andere situatie kraakt en piept het.. Wij zijn gewoon niet voorbereid op een pandemie of een oorlog en we zouden dat wel moeten zijn.

Amerika blijft ons niet redden, terwijl we lekker niet de volledige NATO bijdrage voldoen..

Landen in de Europa moeten zich veel meer voorbereiden op de toekomstige pandemieën en zelfs oorlogen, en wat denk je van toekomstige andere problemen zoals meteorieten die de aarde bedreigen. Is daar al een plan voor? Nope, we hopen gewoon dat er niks gebeurt.. Mocht het wel gebeuren dan is het ook gelijk klaar.

Landen richten zich veel te weinig op wereldse en buitenwereldse dingen en dan krijg je deze shitzooi waarin we nu zitten. In de toekomst als we ons niet voorbereiden dan kan het echt nog veel slechter aflopen.
Er is gewoon zoiets als de noodtoestand. Gezien de snelheid van de pandemie is die niet nodig gebleken.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zaterdag 23 januari 2021 @ 13:15:36 #160
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197589243
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:11 schreef Predator40 het volgende:

[..]

waarom zou je naar kantoor gaan als het dringende advies is om thuis te werken en als je thuis ook alles voor elkaar kan krijgen ?

op deze manier blijven er wel veel mensen op kantoor werken ja
Bij ons kan je op veel werkstromen redelijk goed tracken wat de productiviteit is en dan wordt ook gedaan. Lag dat de eerste maanden van de lockdown nog op ongeveer +10% is dat de laatste 3-4 maanden gekelderd naar -30%

Merk ook wel dat iedereen weer graag naar kantoor wil in ons team en wij werkten voor corona ook al 50% thuis.

Dus ik snap opzich wel dat veel werkgevers die keuze aan de werknemers laten, ik vind het zelf ook wel zwaar om 5 dagen lang tegen dezelfde muren aan te kijken en zeiken over een kutklant doe ik toch wat minder via de online wegen. Dus dan maar op FOK tijdens werktijd.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197589367
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:11 schreef Xenorium het volgende:

Dat hebben we al, dat is de noodtoestand, maar die heeft rutte niet afgekondigd omdat "hij het niet leuk vind om de baas te zijn" (zijn letterlijke woorden).
#WeesGeenWhales
pi_197589470
24u toename aantal opnamen: 154 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 1445 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: -11,3%
Bezetting op verpleegafdelingen: 1736 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, zaterdag 23 januari om 13:15

helemaal niet slecht
  zaterdag 23 januari 2021 @ 13:31:34 #163
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197589491
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:23 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat hebben we al, dat is de noodtoestand, maar die heeft rutte niet afgekondigd omdat "hij het niet leuk vind om de baas te zijn" (zijn letterlijke woorden).
Welke noodzaak was er voor geweest, noodtoestand zet ook het parlement buiten spel, ik zou niet weten waarom dat nodig zou zijn geweest? Het is politiek ook een groot risico om dat uit te roepen zonder dat er een goede aanleiding is.

Meestal gebeurd het in gevallen van rellen en concrete dreiging op lokaal niveau voor een korte tijd, niet voor landelijke ingrijpen met maatregelen die maanden zouden duren.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197589503
Astrazeneca nam "VLAMMEN JONGENS!" gewoon iéts te letterlijk...

Maar ja, dit soort gezeik is dus waarom ik maar uitga al die tijd al van einde jaar/begin 2022 dat die 1,5m en andere beperkingen weer over zijn :P
#WeesGeenWhales
pi_197589511
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:31 schreef zalkc het volgende:

[..]

Welke noodzaak was er voor geweest, noodtoestand zet ook het parlement buiten spel, ik zou niet weten waarom dat nodig zou zijn geweest? Het is politiek ook een groot risico om dat uit te roepen zonder dat er een goede aanleiding is.

Meestal gebeurd het in gevallen van rellen en concrete dreiging op lokaal niveau voor een korte tijd, niet voor landelijke ingrijpen met maatregelen die maanden zouden duren.
Ik ben het met je eens, maar die user hierboven schijnt dus wel voor zoiets te plannen, dat dat mogelijk gemaakt moet worden, en ik zeg dus alleen maar "dat is het al". ;)
#WeesGeenWhales
  zaterdag 23 januari 2021 @ 13:35:37 #166
22565 asco
Los in deze tent
pi_197589560
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:30 schreef Predator40 het volgende:

helemaal niet slecht
Carnavalspakje voor de zondag besteld! _O_
pi_197589565
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:32 schreef eragon2890 het volgende:
Astrazeneca nam "VLAMMEN JONGENS!" gewoon iéts te letterlijk...

Maar ja, dit soort gezeik is dus waarom ik maar uitga al die tijd al van einde jaar/begin 2022 dat die 1,5m en andere beperkingen weer over zijn :P
dan is het ook weer winter he, die 1.5m of het afstand houden zou best langer kunnen blijven.
mondkapjes zijn met een beetje mazzel dan wel pleite
pi_197589577
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:35 schreef asco het volgende:

[..]

Carnavalspakje voor de zondag besteld! _O_
ah ja vieren ze toch in kleine groepjes buiten ;)
pi_197589584
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:35 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dan is het ook weer winter he, die 1.5m of het afstand houden zou best langer kunnen blijven.
Verwacht dat afstand houden tzt eerder een advies wordt, mocht het überhaupt nog nodig zijn.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 13:37:26 #170
22565 asco
Los in deze tent
pi_197589590
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:36 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ah ja vieren ze toch in kleine groepjes buiten ;)
Gewoon 1.5 meter bier bestellen bij de afhaal. :7
  Redactie Frontpage zaterdag 23 januari 2021 @ 13:37:44 #171
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_197589596
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:35 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Mei 2023, dan leven we weer vrijwel normaal
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_197589597
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:07 schreef byah het volgende:

[..]

in begin maart mochten we ook thuiswerken en niemand deed dit, vanaf midden maart ging het kantoor op slot en hadden we geen keuze.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 13:37:58 #173
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_197589603
Brr die kampen in duitsland. Enge ontwikkelingen hoor.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 13:38:20 #174
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197589611
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:37 schreef galantis het volgende:

[..]

Verwacht dat afstand houden tzt eerder een advies wordt, mocht het überhaupt nog nodig zijn.
Zolang 1,5 mtr een regel blijft, blijf je vastzitten aan beperkte gezelschappen overal. Dat is het hele probleem ervan. Dan kun je nog steeds niet fatsoenlijk dingen los gooien.

Vaccineren vaccineren vaccineren is wat er moet gebeuren.
pi_197589668
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:30 schreef Predator40 het volgende:

helemaal niet slecht
Prima inderdaad, ergste leed is geleden zo te zien.
pi_197589674
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:37 schreef Djeez het volgende:

[..]

Mei 2023, dan leven we weer vrijwel normaal
hopelijk een jaartje vroeger.....
moet alles wel goed gaan wat betreft vaccineren en geen rare mutaties die immuun zijn voor het vaccin.
pi_197589681
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:37 schreef Draak31 het volgende:
welke kampen?
pi_197589683
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ehhhh...wil ik weten wat je hiermee bedoelt? :D
Oh ja, jij bent de onschuldigheid zelve :D Ik zal je de details besparen, haha.
pi_197589686
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

in begin maart mochten we ook thuiswerken en niemand deed dit, vanaf midden maart ging het kantoor op slot en hadden we geen keuze.
en zo hoort het, je moet werknemers helemaal geen keuze geven.....MITS het kan dan he.
pi_197589690
quote:
Maar heel veel mensen hebben daar geen weet van en vinden het nog een ver van hun bedshow. Is toch helemaal niet erg jongens..
pi_197589697
quote:
4s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:42 schreef Leonos het volgende:

[..]

welke kampen?
Quarantainekampen / vaccinweigeraarskampen
pi_197589699
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:43 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en zo hoort het, je moet werknemers helemaal geen keuze geven.....MITS het kan dan he.
wij mogen ook nergens op bezoek voor het werk, tenzij goedkeuring van de CEO en die geeft dit bijna nooit. Maar dat hoeft ook niet, want geen 1 klant accepteert nog dat ik langs mag komen.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 23 januari 2021 @ 13:44:10 #183
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197589700
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Oh ja, jij bent de onschuldigheid zelve :D Ik zal je de details besparen, haha.
Jullie zijn toch allemaal braaf getrouwd, die filmpjes mogen jullie helemaal niet meer kijken :P
pi_197589705
quote:
handhaving heet dat.....zijn we hier niet gewend he :D
niks aan de hand als je gewoon in quarantaine gaat
pi_197589714
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:44 schreef Predator40 het volgende:

[..]

handhaving heet dat.....zijn we hier niet gewend he :D
niks aan de hand als je gewoon in quarantaine gaat
En zo gaan we dus steeds verder onze vrijheden opgeven, alles voor de kwetsbare mens.
Mensen moeten zeker in quarantaine gaan, maar als deze kampen straks ook gebruikt worden voor vaccinweigeraars...
pi_197589721
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:42 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Prima inderdaad, ergste leed is geleden zo te zien.
daar valt niks over te zeggen, de zaterdag en zondag zijn de laatste weken altijd al wat lager.
pi_197589736
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:43 schreef mir1986 het volgende:

[..]

gewoon terecht, dat heet handhaving
pi_197589743
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:45 schreef mir1986 het volgende:

[..]

En zo gaan we dus steeds verder onze vrijheden opgeven, alles voor de kwetsbare mens.
Mensen moeten zeker in quarantaine gaan, maar als deze kampen straks ook gebruikt worden voor vaccinweigeraars...
dat laatste ben ik met je eens ....maar waar staat dat dan ?
ik had alleen gelezen dat het alleen is voor de kneuzen die niet in quarantaine gaan.
pi_197589771
quote:

[..]

ben ik verdwaald en zit ik in de diepe krochten van de fabeltsefuik, oftewel BNW?
pi_197589788
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ben ik verdwaald en zit ik in de diepe krochten van de fabeltsefuik, oftewel BNW?
ze gaan gewoon de qarantaine beter handhaven, en terecht ;)
pi_197589793
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:50 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ze gaan gewoon de qarantaine beter handhaven, en terecht ;)
met kampen?
pi_197589805
pi_197589817
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:45 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Hier heb je wel een punt, blijkbaar gaan hier de handjes voor op elkaar, maar als je voorstelt dat er voor de kwetsbare groep 3 maanden wat extra beperkingen en/of adviezen komen totdat ze gevaccineerd zijn wordt je met pek en veren verjaagd.
pi_197589851
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:45 schreef Predator40 het volgende:

[..]

daar valt niks over te zeggen, de zaterdag en zondag zijn de laatste weken altijd al wat lager.
Vanavond gaat de avondklok in, dus ik verwacht dat de grafieken en cijfers vanaf donderdag een duikvlucht naar beneden gaan maken.
pi_197589852
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

met kampen?
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:53 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Hier heb je wel een punt, blijkbaar gaan hier de handjes voor op elkaar, maar als je voorstelt dat er voor de kwetsbare groep 3 maanden wat extra beperkingen en/of adviezen komen totdat ze gevaccineerd zijn wordt je met pek en veren verjaagd.
het gaat over quarantaine hee, zo moeilijk is het niet he na een reis of besmetting even 10 dagen binnen te blijven!

gewoon meer dan terecht dat dit keihard gehandhaafd word.

meer maatregelen voor ouderen/kwetsbaren mogen van mij ook trouwens.
maar dat kan je toch niet met elkaar vergelijken
pi_197589864
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:56 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Vanavond gaat de avondklok in, dus ik verwacht dat de grafieken en cijfers vanaf donderdag een duikvlucht naar beneden gaan maken.
dat duurt minstens 10 dagen voordat je het eventueel gaat zien.
pi_197589866
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]

[..]

het gaat over quarantainegvd hee, zo moeilijk is het niet he na een reis of besmetting even 10 dagen binnen te blijven!

ik snap nog steeds niet hoe er nu hier iets met kampen gepost kan worden en dat dit niet wordt verwijderd door de mods....
  zaterdag 23 januari 2021 @ 13:57:37 #198
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197589868
quote:

[..]

Gewoon in Duitsland zelf of hebben ze Polen weer gebruikt?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197589871
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:56 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

dan ben je de enige.
Ik verwacht ook elke keer als ik een pen loslaat dat die blijft zweven.
pi_197589895
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]

[..]

het gaat over quarantaine hee, zo moeilijk is het niet he na een reis of besmetting even 10 dagen binnen te blijven!

Vind dat je het wel kunt vergelijken, doel is besmettingen en ziekenhuisopname te voorkomen. Quarantaine weigeraar brengt dit doel in gevaar, evenals kwetsbaren die gewoon verder gaan alsof er niks aan het handje is.
pi_197589906
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 13:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dan ben je de enige.
Ik verwacht ook elke keer als ik een pen loslaat dat die blijft zweven.
Sterker nog, over twee weken hebben we -4321 besmettingen per dag.
pi_197589932
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 12:23 schreef miss_sly het volgende:
UIt het artikel in de Volkskrant vond ik dit wel een interessante alinea:
[..]

https://www.topics.nl/omt(...)74aa9fb72b6383b92a3/

Ik was me niet bewust van die crissistructuur, noch van het 'bestuurlijk afstemmingsoverleg' (BAO). Als ik naar het afgelopen jaar kijk, heb ik de indruk dat die structuur toch vaak niet is gevolgd.
Ik ben vooral benieuwd welke rol het Catshuysoverleg in alle overleggen heeft. Het lijkt soms wel of tijdens dat overleg de maatregelen al besloten worden en erna een OMT-advies gevraagd wordt om de onderbouwing achter een maatregel die al genomen is te zoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')