Baudetquote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:16 schreef Predator40 het volgende:
[ twitter ]
weer een trumpiaanse tweet van Baudet, hij gelooft NIETS meer van de peilingen
hoe bekend komt dat toch voor
NOSquote:Leden van het Outbreak Management Team (OMT) hebben vorig jaar in de zomer onderling gediscussieerd over de vraag of er bijvoorbeeld sociologen, gedragswetenschappers en economen toegevoegd moesten worden aan het belangrijkste adviesorgaan van het kabinet in de coronacrisis. De experts vroegen zich af of hun blik op de coronapandemie niet "te nauw" was, schrijft de Volkskrant in een reconstructie.
Het OMT bestaat hoofdzakelijk uit medisch experts. Wel kan het adviesorgaan "afhankelijk van de agendapunten" soms andere experts uitnodigen, schrijft het RIVM. De leden vroegen zich na de eerste coronagolf af ze in hun adviezen voldoende oog hadden voor het effect van de maatregelen op bijvoorbeeld kinderen en ondernemers. OMT-voorzitter Jaap van Dissel maakte volgens de krant een einde aan die discussie.
"Het OMT moet zich buigen over het virus, over testen, over een exitstrategie (...) We zitten er om de kwaal te bestrijden, niet voor de bijwerkingen", zou hij hebben gezegd. Het OMT zat met enkel medisch experts aan tafel lang niet altijd op één lijn. Met nog meer experts aan tafel zou het vinden van een consensus helemaal niet meer te doen zijn, zo vreesde Van Dissel.
de idioten die storten verbazen me nog meerquote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:16 schreef Predator40 het volgende:
[ twitter ]
dat is toch wel logisch, het is aan de regering om met experts op ander gebied te overleggenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:17 schreef deedeetee het volgende:
Van Dissel.
[..]
NOS
Hier kijk ik nu helemaal niet van op. Ontsla die man en zet er iemand neer die wat meer flexibel is een bredere kijk op zaken heeft minder behoefte heeft aan de baas spelen.
Verkeerde topic.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:16 schreef Predator40 het volgende:
[ twitter ]
mocht allemaal niet gezegd worden hier want van Dissel = GODquote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:17 schreef deedeetee het volgende:
Van Dissel.
[..]
NOS
Hier kijk ik nu helemaal niet van op. Ontsla die man en zet er iemand neer die wat meer flexibel is, een bredere kijk op zaken heeft minder behoefte heeft aan de baas spelen.
Daar dacht niet iedereen zo over :quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is toch wel logisch, het is aan de regering om met experts op ander gebied te overleggen
quote:Leden van het Outbreak Management Team (OMT) hebben vorig jaar in de zomer onderling gediscussieerd over de vraag of er bijvoorbeeld sociologen, gedragswetenschappers en economen toegevoegd moesten worden aan het belangrijkste adviesorgaan van het kabinet in de coronacrisis. De experts vroegen zich af of hun blik op de coronapandemie niet "te nauw" was,
Spanje zit intussen ook alweer op 40K en meer per dag aan nieuwe cases, geen wonder dat de IC weer rap stijgt.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:21 schreef Mr.Silencer het volgende:
Spanje (zwart) gaat weer behoorlijk rap de verkeerde kant op.
Wat me vooral opvalt is dat IC toename in 1 week tijd met bijna 1000 personen is toegenomen.
Alleen halverwege maart waren deze aantallen hoger.
Opmerking: Spanje geeft van ma t/m vr updates, dus deze data is volledig verwerkt.
In de onderstaande grafieken ontbreekt momenteel alleen nog de overige data van vandaag voor een compleet weekoverzicht.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ook heel herkenbaar van Trump trouwens.....quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
de idioten die storten verbazen me nog meer
heeft wel een beetje een link met de corona gedachten van het FvD en die van Trump.quote:
Ik ben normaal wel fan van van Dissel maar dit is toch wel kwalijk. Over de 'kwaal' en 'bijwerkingen' praten. Niet rekening ermee houdende dat die twee nog wel eens van plaats kunnen verwisselen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:17 schreef deedeetee het volgende:
Van Dissel.
[..]
NOS
Hier kijk ik nu helemaal niet van op. Ontsla die man en zet er iemand neer die wat meer flexibel is, een bredere kijk op zaken heeft minder behoefte heeft aan de baas spelen.
quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:17 schreef deedeetee het volgende:
Van Dissel.
[..]
NOS
Lekker kansloos... als de regering naar de adviezen van de experts luistert die alleen de kwaal bestrijden en niet de bijwerkingen, dan is het advies er altijd op gericht om het virus uit te roeien en zal er nooit (behalve op een persconferentie 'we snappen dat iedereen het moeilijk heeft en volgend jaar gaat er meer naar de jeugdzorg') prioriteit aan iets anders worden gegeven dan het uitroeien van het virus.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:17 schreef deedeetee het volgende:
Van Dissel.
[..]
NOS
Het is de taak van de overheid zelf om ook info in te winnen van andere experts. Dat gebeurd imo wel wat te weinig ja.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:17 schreef deedeetee het volgende:
Van Dissel.
[..]
NOS
OMT, Outbreak Management Team, kan het nog duidelijker? Zij moeten daarover gaan en daarover adviezen geven, de regering moet die adviezen naast de economische, sociale etc. adviezen leggen en hun besluiten daarop nemen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daar dacht niet iedereen zo over :
[quote]Leden van het Outbreak Management Team (OMT) hebben vorig jaar in de zomer onderling gediscussieerd over de vraag of er bijvoorbeeld sociologen, gedragswetenschappers en economen toegevoegd moesten worden aan het belangrijkste adviesorgaan van het kabinet in de coronacrisis. De experts vroegen zich af of hun blik op de coronapandemie niet "te nauw" was,[ /quote]
Nou voor mij is van Dissel absoluut geen God! Met zijn irritante stemmetje 'het zou kunnen dat... 'quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mocht allemaal niet gezegd worden hier want van Dissel = GOD
Ik vind het lastig om daar een oordeel over te vellen, zonder alle context te kennen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:24 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik ben normaal wel fan van van Dissel maar dit is toch wel kwalijk. Over de 'kwaal' en 'bijwerkingen' praten. Niet rekening ermee houdende dat die twee nog wel eens van plaats kunnen verwisselen.
Ik vind op zich wel dat hij gelijk heeft. Met de kanttekening dat van Dissel het dan ook geen probleem vindt als het kabinet niet 100% hun lijn volgt.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:24 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik ben normaal wel fan van van Dissel maar dit is toch wel kwalijk. Over de 'kwaal' en 'bijwerkingen' praten. Niet rekening ermee houdende dat die twee nog wel eens van plaats kunnen verwisselen.
Hij ziet daarbij ook nog eens over het hoofd dat de bijwerkingen invloed kunnen hebben op de bestrijding van de kwaal.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:24 schreef galantis het volgende:
[..]
Gommers laakte van de week ook de rol van de regering jegens OMTquote:
Toch die nieuwe mutatie of nog de kerst golf?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:21 schreef Mr.Silencer het volgende:
Spanje (zwart) gaat weer behoorlijk rap de verkeerde kant op.
Wat me vooral opvalt is dat IC toename in 1 week tijd met bijna 1000 personen is toegenomen.
Alleen halverwege maart waren deze aantallen hoger.
Opmerking: Spanje geeft van ma t/m vr updates, dus deze data is volledig verwerkt.
In de onderstaande grafieken ontbreekt momenteel alleen nog de overige data van vandaag voor een compleet weekoverzicht.
Per miljoen inwoners:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
het lijkt erop dat al die stijgingen grotendeels door het beleid komenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Toch die nieuwe mutatie of nog de kerst golf?
In Portugal is de situatie ook zeer ernstig. Daar moeten ze nu al triage toepassen en nog steeds hebben ze meer dan 10.000 besmettingen per dag.
Daar hebben ze de fout gemaakt om kerst helemaal open te gooien.
Dat denk ik inderdaad ook, misschien zou er een soort van extra OMT moeten zijn waarbij het kabinet de afweging maakt wat ze het meest belangrijke vinden. Dan is het toch niet meer helemaal Van Dissel zijn verantwoording.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik vind op zich wel dat hij gelijk heeft. Met de kanttekening dat van Dissel het dan ook geen probleem vindt als het kabinet niet 100% hun lijn volgt.
Wellicht, maar wat verklaard die extreme stijging in Spanje? De stijging is bijna zo sterk als tijdens de eerste golf, toen men van 0 maatregelen naar de strenge maatregelen ging. Was alles inmiddels weer gewoon open?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het lijkt erop dat al die stijgingen grotendeels door het beleid komen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |