Ja, AZ lijkt mij sowieso ook beter voor de groep 18-60 met medische indictatie. En het zou mogelijk moeten zijn om die vertraging op te vangen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik las ook dat het Oxford vaccin minder goed lijkt te werken op ouderen dus sowieso beter dat die Pfizer of Moderna krijgen, neemt niet weg dat je ongeveer een kwartaal vertraging hebt in het totale programma.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ld-in-rotterdam.htmlquote:Leden van het Outbreak Management Team (OMT) hebben vorig jaar in de zomer onderling gediscussieerd over de vraag of er bijvoorbeeld sociologen, gedragswetenschappers en economen toegevoegd moesten worden aan het belangrijkste adviesorgaan van het kabinet in de coronacrisis. De experts vroegen zich af of hun blik op de coronapandemie niet "te nauw" was, schrijft de Volkskrant in een reconstructie.
Het OMT bestaat hoofdzakelijk uit medisch experts. Wel kan het adviesorgaan "afhankelijk van de agendapunten" soms andere experts uitnodigen, schrijft het RIVM. De leden vroegen zich na de eerste coronagolf af ze in hun adviezen voldoende oog hadden voor het effect van de maatregelen op bijvoorbeeld kinderen en ondernemers. OMT-voorzitter Jaap van Dissel maakte volgens de krant een einde aan die discussie.
"Het OMT moet zich buigen over het virus, over testen, over een exitstrategie (...) We zitten er om de kwaal te bestrijden, niet voor de bijwerkingen", zou hij hebben gezegd.
Er komen ook nog 12 L en M locaties bij en wat S locaties.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De ambitie was een miljoen per week, met 2.400 prikken per locatie per dag x 25 = 60.000 per dag. Dan moeten we nog wel wat meer opschalen. Het 3 of 4 voudige zou goed zijn, helemaal omdat we vanaf Q2 ook veel grotere leveringen van alles kunnen verwachten.
Ben je toch mooi binnen 2 jaar klaar.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er komen ook nog 12 L en M locaties bij en wat S locaties.
Met die locaties erbij kwam ik op ongeveer 420K per week
Maar wél een zorgvuldige vertraging.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik las ook dat het Oxford vaccin minder goed lijkt te werken op ouderen dus sowieso beter dat die Pfizer of Moderna krijgen, neemt niet weg dat je ongeveer een kwartaal vertraging hebt in het totale programma.
Heb je op zich ook gelijk in jaquote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik denk oprecht dat dat op de lange termijn weinig uitgemaakt had voor de situatie nu. Heel Europa zit ongeveer in hetzelfde schuitje.
In het eerste kwartaal gaat dat niet lukken, dan kan je misschien een inhaalslag in het 2e maken maar dat is natuurlijk ook allemaal op basis van toegezegde leveringen ipv gegarandeerde.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja, AZ lijkt mij sowieso ook beter voor de groep 18-60 met medische indictatie. En het zou mogelijk moeten zijn om die vertraging op te vangen.
Het VK heeft er al een paar miljoen ouderen mee geprikt, zou toch wel lullig zijn als die alsnog de sjaak zijn omdat het niet goed genoeg aanslaat.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar wél een zorgvuldige vertraging.
Dat dan weer wel.
Nog een week en Q1 zit er alweer voor 1/3 op. Is er bekend hoeveel mensen Nederland in Q1 in totaal had willen vaccineren?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
In het eerste kwartaal gaat dat niet lukken, dan kan je misschien een inhaalslag in het 2e maken maar dat is natuurlijk ook allemaal op basis van toegezegde leveringen ipv gegarandeerde.
Was denk ik ook wel moeilijk geweest in zo'n klein land maar het is interessant om in wat-als-scenario's te denken. Wat als we wel Amsterdam en Rotterdam op slot hadden gegooid, zouden we dan ook chaotische taferelen hebben gezien van files, mensen die de stad proberen te ontvluchten?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet. Het had zeker wat uitgemaakt om de zwaardere maatregelen wat langer uit te stellen denk ik.
Met 420K per week ben je 28 weken bezig met 12 miljoen mensen, en dan heb je nog maar 1 prik gezet.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ben je toch mooi binnen 2 jaar klaar.
Nee, daarom eind april. Van Pfizer krijgen we (als het goed is) 10.1mil doses in Q2. Dat zullen wel flinke leveringen per week zijn. Sowieso zou de uitbreiding in de fabriek volgende maand daar klaar zijn en kunnen ze opschalen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
In het eerste kwartaal gaat dat niet lukken, dan kan je misschien een inhaalslag in het 2e maken maar dat is natuurlijk ook allemaal op basis van toegezegde leveringen ipv gegarandeerde.
Sec gezien heeft hij gelijkquote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)ld-in-rotterdam.html
Tja. Niet dat het onwaar is, maar ergens gaat er toch iets mis als je de andere branches niet betrekt in je advisering.
huisarten gaan ook nog prikken he, en die gaan meestal wel hard getuige de griepprik elk jaar.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ben je toch mooi binnen 2 jaar klaar.
De treinen staan al klaarquote:Op zaterdag 23 januari 2021 11:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik mis nog de spreuk boven de poort.
gewoon terecht, die vrijblijvende quarantaine werkt nou niet echt best in NL.quote:
Die zijn niet na 21u live op tv.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 04:54 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ah, right, en nrc, volkskrant, trouw, ad etc niet?
Dat regionale ingrijpen gebeurde gewoon veel te laat. Op het moment dat ze daadwerkelijk overgingen tot strengere lokale maatregelen in Rotterdam en Amsterdam was het virus al teveel verspreid over het land waardoor die landelijke aanpak nodig was. De regio’s waren veel te afwachtend. Als we dat nog langer hadden afgewacht dan was de situatie waarschijnlijk nog net even wat erger geweest op landelijke basis.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:45 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik vond het opvallend dat toen (september of oktober?) gezegd werd: we stoppen met lokale/regionale maatregelen, dat heeft niet gewerkt, alles gaat weer landelijk. Terwijl er juist na de eerste lockdown werd gezegd: nationale lockdown, dat nooit meer, lang leve de regio's, laat de burgemeesters het bepalen. In hoeverre is dat nu echt geprobeerd, behalve wat eerdere sluiting van horeca in sommige steden en mondkapjes in drukke straten in Amsterdam en Rotterdam?
quote:
Dat denk ik wel. In die tijd was het vooral het mantra: versoepelen waar kan en het liefst zo snel mogelijk.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is geen bewuste keuze geweest met strategie er achter, of denk jij van wel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |