quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoeveel XL priklocaties hebben we eigenlijk?
https://nos.nl/liveblog/2(...)n-gevangenissen.htmlquote:Nieuwe vaccinatielocaties in Brabant en Utrecht vanaf eind januari
In Brabant en Utrecht worden eind januari nieuwe vaccinatielocaties geopend, meldt de GGD. Het gaat om vier soorten priklocaties.
S-locaties (capaciteit van 400 prikken per dag)
M-locaties, (capaciteit van 800 prikken per dag)
L-locaties, (capaciteit van 1600 prikken per dag)
XL-locaties (capaciteit van 2400 prikken per dag)
GGD Hart voor Brabant opent naast de reeds bestaande vaccinatielocatie in Veghel zeven nieuwe vaccinatielocaties in Den Bosch, Tilburg, Oss, Boxtel, Waalwijk, Uden en Boxmeer.
In de provincie Utrecht worden naast de locatie op de Expo Houten zes nieuwe priklocaties geopend, waaronder twee XL locaties. In welke plaatsen deze komen is nog niet bekendgemaakt. Ook wil de GGDrU mobiele prikbussen gaan inzetten.
In Nederland zijn nu 25 vaccinatielocaties, allemaal XL-locaties. De GGD streeft naar een prikplek in iedere gemeente.
Ik vond het opvallend dat toen (september of oktober?) gezegd werd: we stoppen met lokale/regionale maatregelen, dat heeft niet gewerkt, alles gaat weer landelijk. Terwijl er juist na de eerste lockdown werd gezegd: nationale lockdown, dat nooit meer, lang leve de regio's, laat de burgemeesters het bepalen. In hoeverre is dat nu echt geprobeerd, behalve wat eerdere sluiting van horeca in sommige steden en mondkapjes in drukke straten in Amsterdam en Rotterdam?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
"wacht maar tot de herfst begint" was het![]()
en ze zouden direct lokaal ingrijpen als de besmettingen zouden stijgen, is niet gebeurd, ze hebben het in de herfst finaal uit de klauwen laten lopen.
Volgens mij mis je nogal mijn puntquote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:41 schreef Molo het volgende:
[..]
We zitten met ongeveer alles dicht wat er maar dicht kan
Een paar uitzonderingen zoals werknemers onnodig die verplicht worden door werkgevers en grensverkeer waar niets aan gedaan kan worden omdat mogelijkheden daartoe niet goed verkend/opgetuigd zijn.
Er ligt bijzonder veel stil in het land.
Desastreuze gevolgen.
De uitweg middels vaccineren gaat dramatisch langzaam.
De zorg kan het net aan, dat klopt ja... Als dat laatste de maatstaf is, heb je gelijk ja
Ik ben er echter totaal niet blij mee of tevreden mee
geen topclub inderdaad en Janssen is van Johnson & Johnson, dus meer een Gouda's Glorie idee.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:04 schreef groenen het volgende:
AZ vind ik een beetje een flop geworden.
Hopen dat Jansen nu de game changer wordt. Hollands glorie.
Niet. Het had zeker wat uitgemaakt om de zwaardere maatregelen wat langer uit te stellen denk ik.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:45 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik vond het opvallend dat toen (september of oktober?) gezegd werd: we stoppen met lokale/regionale maatregelen, dat heeft niet gewerkt, alles gaat weer landelijk. Terwijl er juist na de eerste lockdown werd gezegd: nationale lockdown, dat nooit meer, lang leve de regio's, laat de burgemeesters het bepalen. In hoeverre is dat nu echt geprobeerd, behalve wat eerdere sluiting van horeca in sommige steden en mondkapjes in drukke straten in Amsterdam en Rotterdam?
lijkt wel op de repatriëring uit Australia in april dit jaar.....quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik krijg gisteren op LinkedIn een bericht te zien dat een klein zorgcentrum een dag ervoor de vraag heeft gekregen 'of ze 150 vaccins willen hebben'.
Het prikken, de logistiek eromheen en alles moest toen nog geregeld worden. Door henzelf.
Ze waren er bijzonder blij mee dat ze ze kregen en hebben tig uur er a la minute ingestopt en het succesvol geregeld.
Het overkomt iedereen maar weer, telkens en telkens. Gódverdomme man, dat kan en hóeft toch allemaal niet zo
Levert enorm veel vertraging en foutkans op zo
Yes but we from the Netherlandsquote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
geen topclub inderdaad en Janssen is van Johnson & Johnson, dus meer een Gouda's Glorie idee.
Welke punt mis ik?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Volgens mij mis je nogal mijn punt
Is wel bekend min of meer qua %, ze kunnen niet leveren ivm problemen met productie in België, waar hebben we dat eerder gehoordquote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:43 schreef groenen het volgende:
[..]
Dat is nog niet bekend. Eerst leveringen is ook een breed begrip, want gaat schijnbaar sowieso over het hele eerste kwartaal.
net zoals de "Zeeuwse Mosselen"quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Yes but we from the Netherlands
Even doorrijdenquote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
lijkt wel op de repatriëring uit Australia in april dit jaar.....
kregen we een mail midden in de nacht of we in de middag op het vliegtuig konden stappen in Melbourne.
en ze dachten dat er geen tijdsverschil was, en dat je binnen een paar uur heel australie door kon rijden
Burgemeesters durfden geen knopen door te hakken, zaten allemaal naar Den Haag te kijken.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:45 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik vond het opvallend dat toen (september of oktober?) gezegd werd: we stoppen met lokale/regionale maatregelen, dat heeft niet gewerkt, alles gaat weer landelijk. Terwijl er juist na de eerste lockdown werd gezegd: nationale lockdown, dat nooit meer, lang leve de regio's, laat de burgemeesters het bepalen. In hoeverre is dat nu echt geprobeerd, behalve wat eerdere sluiting van horeca in sommige steden en mondkapjes in drukke straten in Amsterdam en Rotterdam?
ze worden daar wel schoon gespoeld, is toch heel watquote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
net zoals de "Zeeuwse Mosselen"
ja grappig als je sochtends om 9 uur pas de mail leestquote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Even doorrijden
Als je je best doet komt alles goed
Dat ik het helemaal eens ben met het feit dat het ontzettend zwaar is nu. Zwaarder dan ooit zelfs. Mijn punt is dat het nóg erger was geweest als we helemaal geen relatief vrije zomer hadden gehad.quote:
Ik heb het niet over strengere maatregelen. De basismaatregelen waren toen ook nog van toepassing.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het kon toen toch ook gewoon? Naar het strand, naar de bossen, naar de winkels, naar een blm-protest. Mondkapjes waren nog nauwelijks te zien in het straatbeeld, de meeste zaken waren gewoon open, en de paniek van maart/april was redelijk weggeebd. En toch, ondanks de "wacht maar tot over twee weken!"-helderzienden die er ook toen nogal veel aanwezig waren heeft er toen geen van die gebeurtenissen tot een grote uitbraak geleid. Hadden strengere regels in de zomer achteraf gezien nut gehad? Ik betwijfel het.
misschien had het nu minder zwaar geweest als ze in de herfst ( niet in de zomer ) eerder hadden ingegrepen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat ik het helemaal eens ben met het feit dat het ontzettend zwaar is nu. Zwaarder dan ooit zelfs. Mijn punt is dat het nóg erger was geweest als we helemaal geen relatief vrije zomer hadden gehad.
Als je over alle locaties het 2 voudige zou doen zou je de ambitie van 1 miljoen per dag al moeten halen.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:42 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze al afspraken staan voor alle dosis die we inmiddels opgeslagen hebben, maar dat het sneller kan en moet ben ik het helemaal mee eens. XL priklocatie is 2400 per dag en dat mag best naar 24.000 per dag.
Ik denk oprecht dat dat op de lange termijn weinig uitgemaakt had voor de situatie nu. Heel Europa zit ongeveer in hetzelfde schuitje.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
misschien had het nu minder zwaar geweest als ze in de herfst ( niet in de zomer ) eerder hadden ingegrepen.
Dat is geen bewuste keuze geweest met strategie er achter, of denk jij van wel?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat ik het helemaal eens ben met het feit dat het ontzettend zwaar is nu. Zwaarder dan ooit zelfs. Mijn punt is dat het nóg erger was geweest als we helemaal geen relatief vrije zomer hadden gehad.
Helemaal waar, maar dat is hier roepen in een woestijn verder dus doe geen moeite.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik denk oprecht dat dat op de lange termijn weinig uitgemaakt had voor de situatie nu. Heel Europa zit ongeveer in hetzelfde schuitje.
door ook niet al te beste beslissingen:quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik denk oprecht dat dat op de lange termijn weinig uitgemaakt had voor de situatie nu. Heel Europa zit ongeveer in hetzelfde schuitje.
De ambitie was een miljoen per week, met 2.400 prikken per locatie per dag x 25 = 60.000 per dag. Dan moeten we nog wel wat meer opschalen. Het 3 of 4 voudige zou goed zijn, helemaal omdat we vanaf Q2 ook veel grotere leveringen van alles kunnen verwachten.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als je over alle locaties het 2 voudige zou doen zou je de ambitie van 1 miljoen per dag al moeten halen.
Beter doe je gewoon het 3 of 4 voudige
ik las ook dat het Oxford vaccin minder goed lijkt te werken op ouderen dus sowieso beter dat die Pfizer of Moderna krijgen, neemt niet weg dat je ongeveer een kwartaal vertraging hebt in het totale programma.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 10:54 schreef Anton91 het volgende:
Volgens mij kunnen ze zelfs nu nog als we minder van AZ krijgen de risico en ouderen vaccineren voor eind april. Volgens mij valt de impact wel mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |